Elovauvat 2014 <3 *huhtikuussa*

Kiitos tyttöonnitteluista <3 Täytyy sanoa, että mä olen kyllä aika innoissani että tulee kaksi rinsessaa <3 Ja onhan se tuleva isikin, vaikka pojan olisi halunnut ja pojan nimi meillä ollut mietittynä kauan :)

Pakko pinsuli varmuuden vuoksi, lähipiirissä on yksi tosi traaginen tapaus kaksostenodottajilla niin parempi katsoa kuin katua. Ja kun ekaa kertaa raskaana olen niin ei sitä oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei :)

Pitäisi tosiaan levätä, mutta kello on noin ja olen hereillä ja virtaakin löytyisi :D Ja koti on kuin hävityksen kauhistus, mun isoäiti tulee tänään käymään niin pakko tehdä sellainen pieni pintasiivous tänään...
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mmaria, onnea prinsessalupauksista! Heistä tulee kyl varmasti ylimmät ystävykset - ihanaa!
Meilläkin mies vielä toivoo, ettei jätettäisi vauvapuuhia tähän yhteen, että saatais sieltä sit vielä se poikakin. Musta vaan tuntuu tällä hetkellä siltä, että raskaus on ollu niin rankka, että en tiedä pystyisinkö tähän toistamiseen!

Juniori, meidän vauva oli RU itseasiassa paria päivää viikkoja isompi - oltiin siis vähän varhaisemmilla viikoilla ultrattavana. :)

Joku tais kysellä (nimi jäi tolle toiselle sivulla niin en voi enää tarkistaa) niistä peloista liittyen parisuhteeseen ja vauvan tuloon. Mulla pelot liittyy enemmänkin omaan kroppaan ja hyvinvointiin, eli haluaisin sen saman vartalon takaisin sit synnytyksen jälkeen mikä mulla olikin - pinnallista, ehkä, mut näin mä ajattelen.
Meidän parisuhteeseen ja siihen muuttumiseen mulla ei vielä oo mitään pelkoja koska pääosin me molemmat kuitenkin odotetaan niitä muutoksia :) Onhan se vauva-aika rankkaakin, mutta niin kovin lyhyt aika kuitenkin.

Onkos joillakin jo alkanut perhevalmennus tai ootteko menossa sitkun alkaa?
Me ollaan menossa, mut vielä ei olla saatu mitään päiviä.
 
Jeee, pissassa oli leukkarit kahdella plussalla pikatestissä!! :) Huomenna vielä kunnon näyte labraan. Kerranki toivon että olis pissatulehus :) Huomisessa RU:ssa ultrataan taas paikat. Ja hyvä kun on se yksityisen käynti vertailukohtana.

Ja nyt sitten taas oikein rennosti oleskelua...
 
Mmaria Onnea tuplatytöistä, aivan ihanaa varmasti saada kaksi prinsessaa kertaheitolla :)

Viikonloppuna meidän juniori päätti alkaa ilmoittelemaan itsestään ja pieniä hentoa potkuja tuntuu vihdoin! Viime yönä, kun en saanut oikein unta, hän tuntui oikein olevan vilkkaana. Piti sentään mammalle seuraa, ei tarvinnut yksin valvoa :heart:

Supistuksista ja alavatsakivuista aika monilla on nyt ollut niitä. Itselläni ne meni ihan parin päivän levolla ohi. Nyt kun olin töissä, niin parin tunnin istumisen jälkeen pienet kipuilut palasi. Arvelenkin nyt, että viime viikon kipuiluihin oli kaksi selkeää syytä. Toinen niistä oli varmasti se, että juniori potki itselleen lisää tilaa yksiöönsä ja kohtu siis kasvoi. Toinen on varmasti intensiivinen istuminen töissä nojaten tietokoneen ruutuun, niinkuin nyt aina yleensä istutaan.. Vaikka kuinka yrittää ryhtiä pitää hyvänä. Nyt se ryhti pitää vetää takakenoon, eli käytännössä löhöillä tuolissa. Ei ole helppoa toimistorotallakaan, itse kun ajattelin, että istuminen ja tällainen kevyt toimistotyö ei vaikuta näin raskaana ollessa.. Nyt täytyy sitten muistaa nousta riittävän usein penkistä ja istua aina tilaisuuden tullen hieman enemmän makuuasennossa. Onneksi meillä on yksi työpiste/työtehtävä, jossa voi seistäkin melkein koko päivän, tarvittaessa voin sopia siirtyväni siihen loppuajaksi.

Fiinaliina Meillä on ensimmäinen kerta perhevalmennusta jo takanpäin. Olihan se outoa aika pienillä viikoilla mennä sinne kuulemaan imettämisestä. No ihan ok se oli ja mies on kyllä niin ihanasti mukana touhussa. Onneksi siellä oli muitakin söpöjä tulevia isiä :) Mehän nyt muutetaan pois tältä alueelta, että siinä mielessä perhevalmennus menee nyt vähän meiltä hukkaan. Tuskin tullaan tänne enää leikkipuistoihin leikkimään muuton jälkeen. Mutta niitä tietoiskuja sieltä kyllä ihan mielellään mennään kuuntelemaan. Vielä kaksi kertaa toukokuussa meillä edessä.

Tänään oli jälleen neuvola. Olin mogannut mun viime viikon pissatestin, joten uutta putkeen vaan. Todella rasittavaa, kun pitää nyt taas varmaan keskellä yötä nousta se ottamaan, kun en millään kestä koko yötä käymättä vessassa ja sitten kun herää pissahätään ei enää ehtisi 4-6 tuntia todennäköisimmin täyttymään. No varattiin seuraava neuvola 11.6, joka jää viimeiseksi täällä, seuraavat käynnit on sitten uuden kodin lähellä neuvolassa. Hemoglobiini oli vähän laskenut, mutta ei vielä hälyttävälle tasolle, nyt 121, eli ihan ok. Painoa on tullut alle 200g/viikko eli ihan ok tasolla sekin. SF-mittaa ei tainnut täti merkitä korttiin, mutta siis näillä viikoilla käyrällä mentiin tismalleen keskellä... Täydellinen keskitien kulkija tulossa siis :)

Peloista Minua ei oikeastaan pelota parisuhteen muutokset tai vauva-arki ollenkaan. Itseasiassa odotan koko perhe-elämää jo todella kovasti. Tämä raskaus on meitä jotenkin lähentänyt ja uskon, että juniorin kehittyminen lähentää edelleen. Meidän parisuhde on muutenkin jotenkin liian hyvää ollakseen totta, että en vielä osaa pelätä. Ja lähipiirissä on niin paljon erilaisia perheitä, että osataan jonkin verran odottaa tulevaa kyllä. Eniten jännittää muutto toiselle paikkakunnalle, kun jään kotiin ja koko alue muuttuu. Jotenkin jännittää se, että jäänkö nyt sitten ihan yksin sinne kotiin vauvan kanssa ja tulen ihan höperöksi :) Täytyy vaan itse aktiivisesti lähteä ihmisten ilmoille, jos juniori vaan antaa sellaisen periksi. Onneksi on monta ystävää samaan aikaan kotona vauvojen kanssa, joten eiköhän jotain kahvitteluita saada aikaiseksi puolin ja toisin.

Tässähän näitä kuulumisia taas tulikin. Tämä viikko vaikuttaa niin paljon paremmalta kuin viime viikko. Ja lyhyt työviikko kaiken lisäksi! Pääsiäisenä vähän lomailemaan ja hiihtämään talven ensimmäiset ja viimeiset hiihdot. Tätä olen odottanut, ensi viikolla saa vihdoin pakata talvitamineet pois ja tällä kertaa suoraan muuttolaatikoihin!

Elythia ja juniori 22+6
 
Kiitos onnitteluista <3

Elythia, itse olen tässä raskauden aikana ajatellut että jos toimistotyötä tekisin niin olisin varmasti joutunut jäämään aikasemmin jo sairaslomalle. Kotona kun joskus yrittää tietokoneella istua niin tulee selkä kipeäksi ja alkaa heikottaa.

Me ei olla mihinkään perhe- tai synnytysvalmennuksiin menossa. Ainoastaan se mitä neuvolassa sitten puhutaan synnytyksestä yms perhe-elämästä. Meillä onkin jo seuraavassa neuvolassa aiheena synnytys ja vauvojen hoito. Hieman aikaisemmassa vaiheessa me käydään näitä läpi kun normaalisti ilmeisesti :)

Mäkin odotan innolla perhe-elämää, en malta odottaa että päästään yhdessä kasvattamaan meidän lapsia ja näkemään millaisia ihania tyttöjä niistä kasvaa. <3 Mäkin olen ajatellut mennä perhekahviloihin lasten kanssa ja leikkipuistoihin leikkimään, ei ajateltu neljän seinän sisään jäädä jumiin :)

Mä kauhulla seuraan sellaisten vanhempien elämää, joilla elämän kohokohta on että saavat lapset hoitoon ja itse pääsevät ryyppäämään. Toki itsekin tulen joskus niin tekemään. Mutta mä pyrin nauttimaan niistä arjen ihanuuksista yhdessä perheen kesken <3

Mmaria
 
Auuuh, mua sattuu napaan! Aivan tosi inhottava tunne kun nousee seisomaan. Mistään aivastamisesta nyt puhumattakaan! Maha on kasvanut ihan hirmuisesti viime aikoina ja tuntuu että kiristää jo niin paljon! Tukalaa tulee kyllä olemaan loppuraskaus kun eihän tämä nyt tästä ainakaan helpota.

Huh, tulipa valitettua... Mutta vähän se aina helpottaa ;)

Miten teillä muilla, pullahtaako teillä napa ulospäin sellaiseksi pallukaksi? Itselläni litistyy loppuraskaudesta ihan litteäksi. Entä onko teille ilmestynyt linea negra navan alle?

-tiiti-
 
Muakin kivistää välillä napaa:) mistähän se johtuu?
Viime yönä viimeksi kun heräsin yöllä niin tunsin että kivisteli. Hassu tunne.

Oon myös miettiny tunnistanko harkkasupistuksia. Välillä tuntuu vatsa hassulta, pinkeeltä ja vähän tukalalta, mutta en tiedä onko se supistelua vai vaan muuten maha oikuttelee:)

Tänään palleroinen monotteli selvästi työpäivän aikana monta kertaa, huikeasti tullut muutosta, liikkeet tuntuu tosi selkeästi jo ja kädellä voi välillä tuntea mahan päältä kohoumia ja potkut välillä liikauttelee mahaa:)

Viikon päästä onkin "kelaneuvola" jee:)

luna 22+0
 
Harkkasuppareilta kuulostaa luna :) !

Mulla on pullahtanut napa ulospäin viis-kuus viikkoo sitten. Se on kyllä aika härön näköinen :D Voisi varmaan pistää seuraavan masukuvan myös eestäpäin.

Linea negra mulla on jäljellä vielä esikoisen odotusajoilta, se ei ole kyllä tummentunut yhtään.

Muistakaahan naiset tehdä lantionpohjanlihaksia!!!
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs elomamat aikoo tehdä pääsiäisenä? Meillä ei mitään suunnitelmia, mutta nyt on luvattu niin upeaa keliä, että ehkä jotai kivaa pientä voisi kehittää =)

Amuniina eikun sit vaan parantelemaan tulehdusta =)

Mun kaveripiirissä ei ole juuri vielä lisäännytty. Eikä miehenkään kavereilla juuri vauvoja ole vielä tullut. Toivonkin siis kovasti, että omien kavereiden kanssa välit ei viilenis vauvan myötä. Paljon villiä sinkkuelämää viettäviä kavereita ei välttämässä ainaiset vauvan kehityspuheet jaksa kiinnostaa, (vaikkakin suurinosa ollaan kasvatusalalla) joten haluaisin kyllä löytää sit myös mammakavereita, joilla olis saman ikäisiä vauvoja ja joiden kanssa viettää aikaa ja vaihtaa kuulumisia - Mmarian perhekahvilaidea olikin siis ihan loistava. Täytyy tsekkailla missä niitä täällä järjestetään.

täältä löytyy haalea linea negra.

Pinsuli, mites te ootte kotiutuneet uuteen paikkaan?

//PS:
Oon lueskellu välillä tota huhtikuisten pinoa. Uskomatonta ettei mene kauaa kun ollaan samassa pisteessä. Monikohan meistä synnyttää jo heinäkuussa :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkään ei ole sen kummempia pääsiäissuunnitelmia :) Vietetään se miehen vanhemmilla nautiskellen hyvästä säästä ja ruuasta.

Fiinaliina, kiitos kysymästä! Oikein hyvin ollaan kotiuduttu, tämähän oli meille entuudestaan tuttu kaupunki, kun mies on asunut tuossa naapurikunnassa koko elämänsä, ja minä kolme vuotta täällä ennenku muutettiin pois. Eli ihana olla kotona taas ;) Mutta tää naapurusto on uutta, ja ihanaa se onkin! Oikein lapsiperhepainotteinen, paljon lenkkipolkuja, leikkipuistoja, luontoa...Mut sit kuitenkin moottoritie tuossa muutaman minuutin päästä, että pääsee nopeasti poiskin. Täydellinen meille :)

Meidänkään kaveripiirissä ei oikein lapsia ole. Mun entisellä työkaverilla, nykyisellä hyvällä ystävällä, on kolme lasta, joista yksi on viisi kuukautta vanhempi kuin mun esikoiseni. Hänen kanssaan tulee vietettyä aikaa. Yhteen äitiin olen tutustunut synnytyksen jälkeen, hänellä on seitsemän kuukautta vanhempi lapsi kuin mun esikoiseni. Siinä ne sitten onkin :/ Paljon on muitakin kavereita, pitkään kestäneissä parisuhteissakin olevia, mutta lapsia ei näytä tulevan. Tosin, eipä me ollakaan kuin paria vuotta päälle kakskymppisiä.

Valtava vauvanvaatekasa odottaa pesuaan yläkerrassa, joko saa alkaa pesemään, joko? :D En taida kyllä viitsiä vielä, ehkä sitten toukokuun loppupuolella... :whistle:

Ai niin ja mä en ainakaan hyvin todennäköisesti synnytä heinäkuun puolella! Esikoinen meni viikolla yli, ja ilmeisesti nää on aikalailla periytyviä juttuja. Mun äidin kaikki lapset on käynnistetty tai menneet kaks viikkoo yli, samoin mun siskon ja tädin...Heh. Eli ellei mitään kummallista tapahdu, että synnytys käynnistyisi ennen laskettua aikaa (toivottavasti ei, koska se vois olla jotain vakavaa :/) niin menee varmaan sinne elokuun 7. - 14. päivä ennenkuin mun nyyttini on sylissä :) Kuitenkin roikun täällä kauheen pitkään vaikka laskettu aika ei ole edes elokuun puolella! :D

Pinsuli ja himpula 24+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Me mennään Pääsiäisen käymään mun vanhemmilla ja miehen äiti olis tarkotus kutsuu pääsiäis aterialle. Muita suunnitelmia ei ole. :)

Täälläkin rakenneultrassa kaikki oli hyvin! Oon niin onnellinen! Nyt rupee jo pikkusen pelot helpottaa ja taidetaan saada tää murunen syliin asti! <3 Saatiin vaan tosi huonoja ultrakuvia ja se harmittaa kun lääkäri koitti vaa saada kasvoista 3d kuvaa.. Pöh.. Toinen oli molemmat kädet naaman edessä koko ultrauksen ajan. :D No meille ois kelvannu ihan hyvin 2Dkuva. Sano viel että näkyy niin hyvin kaikki ja niin näkyki sillä. Mut ei sit tajunnu ottaa kuvia siitä.

Liikkeet on ruvennu tuntuu tosi hyvin ja iltasin välillä oikeen säikähtää ku potkii jo niin kovasti. :) Mieski tunsi ensimmäiset liikkeet viikko sitten. Alaselkä kivut on myös löytäny tänne ja nivusia vihloo ja eilen meinas oikee jalka lähtee alta kävelyllä. Kai paikat vaan venyy ja löystyy tulevaa koitosta varten. Harjotus supistuksiakin tulee tosi usein rasituksesta, kipeetä ei tee mut kyl se sen verran epämukavalta tuntuu että täytyy vauhtia hidastaa.

Täällä vähän pelottaa miten arki lähtee vauvan jälkeen rullaa, kun mitä miehen kanssa ollaan puhuttu niin aika ruusuiset kuvitelmat on arjesta. Luulenpa että kun mies on lasta ja perhettä niin kauan halunnut, että on onnellinen tulee sieltä kuinka vaikee tapaus tahansa. Ja tosiaan kun ennestään ei lapsia ole niin eihän sitä edes tajua kuinka suuri muutos sieltä on tulossa! Muuttokin on takana ja onhan tää nyt aika kiva kun on virallisesti avopuoliso. ;) <3

Hyvää pääsiästä kaikille mammoille ja masuille! :)

verppu ja (edelleenkin työnimi hukassa.. :D) 20+4
 
Mä saatan hyvinkin synnyttää jo heinäkuussa. Esikoinen syntyi 38+5 ja kakkonen 37+1. Mulla tulee 37+0 28.7. Mulla kun on tuota ennenaikaisuudenuhkaa, niin toivottavasti päästään kuitenkin sinne heinäkuun lopulle. Mielellään tietysti elokuulle.

Kävin äsken labrassa otattaa verikokeen. Mulla kun oli se hemoglobiini melko korkee sormenpäästä mitattuna, niin katotaan nyt toi oikee lukema...


Pink ja Väinö 22+1
 
Ompa ihana keväinen sää! :) Flunssakin helpottaa jo, niin voi nauttia ulkoilusta ihan eri tavalla kun ei päätä särje ja oo hankala hengittää.

Onnea kaikille ultrakuulumisista. Kiva että Mmaria tuo myös prinsessoja meidän iloksi! :)

Meillä oli tiukkaa tavaroiden läpikäymistä viikonloppuna jotta saadaan tilaa vauvan kamoille. Tekee ihan hyvää käydä läpi kamoja ja heittää pois turhaa. Tosi terapeuttista ja muistoja saa käydä läpi.
Sen kummempia lastenhuonesisustuksia ei olla tehty. Teidän suunnitelmat kuulostaa kyllä ihanilta ja sai meikäläisenkin harkitsemaan asiaa. Jos kämppä ois oma niin varmaan jotain kivaa kehittäis enemmänkin, mutta kun ei sitä tiedä kuinka pitkään tässä viihtyy. Olohuoneen sisustukseen ollaan kuitenkin vähän satsattu. :p

Me ei olla menossa neuvolan järjestämien iltojen lisäksi mihinkään valmennuksiin erikseen. Aika levollisin mielin ollaan molemmat perhe-elämän suhteen. Realistisesti tuntuu molemmat suhtautuvan ja ollaan asioista puhuttu aika paljonkin. Lähinnä vaan molemmat toivoo että lapsella olisi kaikki kunnossa, tietenkin. Se nyt varmasti luo lisää huolta ja varmaan jännitteitäkin parisuhteeseen jos tulee erityislapsi. Mutta se on otettava mitä meille annetaan, ei tässä auta turhia murehtia. Etenkään etukäteen.

Pääsiäisenä mennään mökille! Tätä on odotettu, onneksi säätkin näyttävät suosivan! :)

Napa ei ole mulla pullahtanut, mutta ollut jo pitkään selvästi erinäköinen kuin ennen raskautta. Ei se kyllä näytä siltä että se olis lähiaikoina pullahtamassakaan, mutta voin kuvitella että se on mahdollista mahan kasvaessa. Linea negrasta ei ole mitään merkkiä.

Tampereella ei ole mullakaan juuri lähipiirissä tuoreita vauvoja tulossa, joten mammakaverit on hankittava jostain muualta. Isompia lapsia kyllä sitten on sukulaisilla, mutta olis kiva että kaveritkin innostuisivat perheenlisäyksestä. Ei liene kyllä ihan lähiaikoina tapahtuvan..
Jännä ajatella tosiaan että voidaan teistä osan kanssa kohdata sitten synnärillä. :)

Lantionpohjan lihaksia on reenattu jo vuosia ennen raskautta. Mulla ainakin tuntuu että muksu usein alkaa vähän potkimaan kun reenailee. :D Toivottavasti reenailuista on apua, enkä oo ihan täysin vääriä lihaksia jumpannut.

Mulla on yläselkä ja lapaluiden seutu aivan jumissa. Täytyy varmaan tehdä vähän lisää lihaskuntoa sillekin osastolle, nyt kun flunssa on taittumassa. Tissit on ainakin kasvaneet raskausaikana kovasti, josko sekin vähän aiheuttais lisäkuormaa niska-hartiaseudulle. Nivusissa ja lonkissa on mullakin aina välillä kipua, mutta lepo usein auttaa. Mitään kipulääkettä ei oo tarvinnut ottaa.

Hobla 23+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumista!

Minä ainakin hyvin suurella todennäköisyydellä synnytän heinäkuussa. Aika on mennyt tosi nopeesti! Sehän on jo ihan kohta :D

Mulla on aika paljon tuttuja joilla on lapsia tai joille on tulossa. Mutta se on sitten eri asia paljonko heidän kanssaan tulee oltua tekemisissä. Tänne meidän kuntaan on toisestkin kaksoset tulossa kesäkuussa, mutta ovat aika erilaisia ihmisiä kuin me.. Mutta tänne meille päin on kaksosia muutenkin tulossa, lasketutajat näillä muilla kaksosilla jotka tiedän on 4.8, 5.8 ja omamme 6.8 :D On hoppua K-hks jos kaikilla menee kaikki hyvin ja pääsee loppuun asti :D Luulen että mennään joihinkin monikkokahviloihin myös sitten kun pienokaiser ovat maailmassa :)

Meilläkään ei kummempia pääsiäissuunnitelmia ole, perjantaina tehdään jotain yhdessä, lauantaina mies on oman harrastuksensa parissa ja sunnuntaina mennään ainakin miehen mummolle kahville. Maanantaista ei tietoa olekaan vielä.

Tänään tuli kelalta myönteinen päätös äitiysavustusksista, otetaan kaksi pakettia ja yksi rahana. Rahat tulee jo tällä viikolla ja paketit tulee kahden viikon sisällä :)

Mmaria
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Verppu, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Höh, mua harmittaa kun en ikinä osaa kommentoida mihinkään mitä muut sanoo :D Älkää siis loukkaantuko jos mun tekstit on omanapaisia, mua kyllä kiinnostaa kaikkien kuulumiset!

Tuli tuossa lueskeltua esikoisen odotusajan "meidän kuu" -ketjua...Huhhuh. En ees muistanut että loppuvaiheessa tulee häpyluukivutkin! Ihanaa, odotan innolla XD Ne on muistaakseni niitä, etten voinut muuta kuin kontata kun sattui niin prrrrkleesti.
 
Mmaria, millos sä pistit ne hakemukset, kun nyt jo tuli päätös? Minne se päätös muuten tulee?

Pinsuli, muakin huvittais jo alkaa pestä ja laitteleen vaatteita valmiiks ja muutaman nutun oonkin jo pessyt kun mennyt hyvin yksiin meidän omien vaatteiden kanssa.
Mut vielä pitäis hetki odottaa, että sais ton huoneen valmiiks niin sais sinne sit kaikki kerralla kunnolla =)
Kiva, että ootte kotiutuneet hyvin ja on lapsiystävällistä aluetta =)

Koskas se Elythia muuttikaan? Ja kiva, että Verppukin asettunut kodiksi miehen luokse =) Onnea avoliitosta!

Meillä perheen naiset synnyttäneet aina hyvin lasketun ajan tietämille, useimmiten muutamaa päivää aikaisemmin - saas nähdä miten omalla kohdalla käy. Hirveesti en ainakaan haluaisi, että yli menisi.

Hobla, teitä tamperelaisia voi tosiaan kyllä sattua samaan aikaan synnärille :) Ihanaa mökkipääsiäistä teille!

Millaisia muuten teidän aikaisemmat synnytykset ovat olleet?
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista! :)

Minäkin uskon synnyttäväni heinäkuussa. Diabeetikoiden raskaudet kun usein käynnistetään hieman etuajassa. Kunhan ei tulisi toistoa esikoisen odotuksesta eli sitä hirveää raskausmyrkytystä niin olen tyytyväinen mihin tahansa.

Mä oon tänään käyny läpi kaikki esikoiselta säilyttämäni vauvan vaatteet ja valikoinut niistä sitten mielestäni pojalle sopivat vaatekappaleet. Aikasta paljon jäi niihin laatikoihin, pakko myöntää. :D Paljon on tullut ostettua pinkkiä tytölle! Noh, mutta alkuun noilla + sitten tulevan äippäpakkauksen vaatteilla pääsee. Hankitaan sitten lisää sitä mukaa kun tarttee. Nyt sitten vain odotellaankin ensi viikon neuvolaa, jotta saadaan Kela-asiat rullamaan.

Paljon on tosiaan täällä puhuttu harkkasupistuksista..Mulla tulee kans päivittäin niitä ja nyt on muutenkin ollut vähän ikävän tukala olo. En oikein osaa edes sanoa mistä se olo johtuu..Nyt olin 5 päivän työputken jälkeen eilen aivan puhki. Laitoin sitten astioita koneeseen ja meinasin pyörtyä siihen paikkaan. Piti maata pitkällään jalat pystyssä pitkän aikaa ennen kuin uskalsin nousta siitä ylös. Verenpaineetkin mittasin ja oli mulle matalat 100/60. Normaalisti mulla 130/75 luokkaa olleet nuo paineet. Seurailen niitä siis aika tiheään kotona omalla mittarilla, kun pelkään niin sitä raskausmyrkytystä. No, tänään on sitten ollut ihan normaali olotila. Kai se kroppa koittaa sanoa mulle, että nyt täytys jo ottaa vähän rauhallisemmin, siivosin nimittäin toissapäivänä koko kämpän aamuvuoron päälle ja muutenkin touhunnut kaikkea mahdollista joka päivä. Ei vaan osaa hidastaa tahtia kun on tottunut tekemään. :ashamed:

Pinsuli Sama täällä! En osaa kommentoida asioista suoraan muille, vaikkakin luen kaikkien kirjoitukset. Kirjoittelen sitten, mitä milloinkin mieleen juolahtaa! :D

Ihanaa tulevaa aurinkoista pääsiäistä kaikille! :cool:

MiNalo ja natiainen 23+0 POKS! ;)
 
Meillä oli kans tänään rakenne ultra. Kaikki näytti hyvältä. Sukupuolta ei saatu tietää. Oli sellaisessa asennossa ettei näkynyt.. Harmi! Jotenkin houkuttelis varata 4D ultra. Onks jollain kokemusta? Millä viikolla kannattais mennä? Maksaa vaan aika paljon.. Joku 200e.. Me ollaan menossa pääsiäiseksi reissuun miehen sukulaisille.
 
FIINALIINA Muutetaan toivottavasti heinäkuun puolessa välissä, kunhan remontit on saatu pois alta. Eli voi mennä sinne heinäkuun lopullekin.

Toivon tosiaan, että en synnytä heinäkuussa juuri muuton vuoksi, voisi olla aika tiukkaa aikaa silloin muuten..

LINEA NEGRAsta ei vielä tietoakaan. Napa on pingottunut, mutta ei mitenkään pullahtanut vielä.

HOBLA Mekin mennään vain neuvolan järjestämään perhevalmennukseen siis.

Meillä tuttavapiirissä on paljon vauvoja. Tälle vuodelle on jo yksi syntynyt hyvälle ystävälle ja kahdelle on tulossa vauvat vielä nyt keväällä. Lisäksi syksyllä on toisen hyvän ystävän LA. Ja siis pieniä ihmisiä 0-10v. on ystäväpiirissä niin paljon, että hääkutsuja laitellessa lopetettiin siinä 30 kohdalla ja päätettiin pitää aikuisten juhlat :D Ihaniahan nuo lapset on ja ollaan nyt jo niin totuttu lapsiperheiden vaatimuksiin. Hyvin kulkevat mukana rapujuhlista juhannukseen ym. :)

Me lähdetään jo huomenna viettämään pääsiäistä Lappiin ystäväperheen kanssa ja heidän lapset tietenkin mukana. Ihana päästä hiihtämään ja lepäämään.

Hyvää pääsiäistä kaikille :)

Elythia ja juniori 23+0 POKS! :D
 
Supistuksista ja alavatsakivuista aika monilla on nyt ollut niitä. Itselläni ne meni ihan parin päivän levolla ohi. Nyt kun olin töissä, niin parin tunnin istumisen jälkeen pienet kipuilut palasi. Arvelenkin nyt, että viime viikon kipuiluihin oli kaksi selkeää syytä. Toinen niistä oli varmasti se, että juniori potki itselleen lisää tilaa yksiöönsä ja kohtu siis kasvoi. Toinen on varmasti intensiivinen istuminen töissä nojaten tietokoneen ruutuun, niinkuin nyt aina yleensä istutaan.. Vaikka kuinka yrittää ryhtiä pitää hyvänä. Nyt se ryhti pitää vetää takakenoon, eli käytännössä löhöillä tuolissa. Ei ole helppoa toimistorotallakaan, itse kun ajattelin, että istuminen ja tällainen kevyt toimistotyö ei vaikuta näin raskaana ollessa.. Nyt täytyy sitten muistaa nousta riittävän usein penkistä ja istua aina tilaisuuden tullen hieman enemmän makuuasennossa. Onneksi meillä on yksi työpiste/työtehtävä, jossa voi seistäkin melkein koko päivän, tarvittaessa voin sopia siirtyväni siihen loppuajaksi.
Mä peukutan satulatuolin puolesta. Ei tarvitse istua niin koukussa (mahalle enemmän tilaa) ja ryhti pysyy parempana. Häntäluu tosin tulee kipeäksi pitkän päivän jälkeen.

Mä todennäköisesti synnytän syyskuulla :D Ekakin meni melkein 2 vkoa yli ja nyt laskettu on 28.8. Ekaa synnytystä en lämmöllä muistele ja menen sen voimalla, että toka kerta täytyy olla helpompi.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan. Täällä yksi uneton. :D huomenna on siis ru ja vähän sitä pitää jännitellä. ;)

Mulla ei oo ollu edellisillä kerroilla linea negraa, eikä oo näkynyt nytkään. Napa on normitilassa niin syvä, ettei sekään oo pullahtanut kertaakaan, enkä usko että nytkään niin tekee. Mulla olis saanu hyvin laitettua napakorunkin ihan viime metreille asti, kun tohon navan yläpuolelle jää se nahkalärpäke , kun ei napa edes tasoitu kokonaan. :D

Vauva potkii päivittäin, mut ilmeisesti tykkää majailla niin, että kaikki potkut tuntuu tuolla alaosastossa. Ihan muutaman potkun tunnen silloin tällöin ylempänäkin. Yleensä siis liikkeet tuntuu niin alhaalla/suoraan alaspäin, ettei niitä edes kädellä pysty bongaamaan. Olis ihan kivaa vaihtelua, jos viittis monottaa vähän ylemmä välillä, mut pääasiahan se on että liikkuu ja voi hyvin! :heart:

Jaaha. Pakko yrittää saada unta. Aamulla on taas aikainen herätys!

mammuttisi ja Heikki 20+5
 
Iltaa elomamoille...viikot ovat vierineet hurjaa vauhtia. Täytyy aktivoitua taas kirjoittelemaan. :)

Monet ovatkin käyneet jo rakenneultrissa. Paljon onnea tytöistä ja pojista. :heart: Mmaria hienoa, että sielläkin tuplatytöt kyydissä! Jee! :D

Fiinaliina kyseli muistaakseni jossakin vaiheessa, onko meidän kyytiläiset identtisiä vai omissa pusseissa. Nämä ovat omissa yksiöissään, joten tämä on kaksosraskauksista se turvallisin vaihtoehto.

Täällä on muuten mennyt hyvin, mutta harjoitussupistuksia on ollut ja niiden takia olenkin tässä ollut nyt muutaman päivän saikulla ja olen ainakin vielä pääsiäisen yli. Kävin viime viikolla lääkärillä ja k-kaula oli lyhentynyt sentillä rakenneultrakäynnin mittauksista. Ultralla katsottuna oli silloin maaliskuun lopulla 4 cm ja nyt siis 3 cm. Neuvolakortissa lukee myös "pehmentynyt". Ylihuomenna uuteen kontrolliin. Ilmeisesti tuosta ei vielä tarvitse olla huolissaan, mutta tilannetta siis seuraillaan.

Tänään oli Kela-neuvola ja nyt on raskaustodistus saatu. Kelan sivuilla täyttelin jo äitiyspakkaus- ja lapsilisähakemukset. Me otetaan 2 pakkausta ja yksi rahana. Äitiys/vanhempainrahahakemus jäi vaiheeseen, kun mietin, että täytyykö työnantajan ilmoitella Kelaan ensin se jakso miltä ajalta saan palkkaa? Tessin mukaan työnantaja maksaa sen 72 päivää. Hmmpf..vihaan noita "paperiasioita"...:$

Vaunuasiat ovat olleet tässä kovasti pohdinnan alla ja päädyimme kuitenkin Bumbleriden indie twineihin. Toinen vaihtoehto oli Emmaljungan double vikingit, mutta näistä ei oltais saatu mitään toimitusvarmuutta niin unohdettiin ne aika pian. Nyt vaan mietitään Bumblen värivalintaa... aquamarine vai fog grey..?! :)

Vakuutukset ovat myös nyt tytöille haettu ja myönnetty. Päädyimme Pohjolaan, josta saatiin hyvä tarjous ja vakuutus on muutenkin omien vertailujen jälkeen kattavin.

Synnytyksen ajankohdasta oli myös täällä itse kullakin arvailuja...:) meidän asukit häädetään yksiöistään viimeistään heinäkuussa (oisko vk:lla 30). Toivottavasti heinäkuulle asti päästään ettei ainakaan kesäkuussa vielä tulla pihalle.

Kivoja elomassukuvia bongailin tuolta rv 21+ -ketjusta. Täytyis laittaa omastakin pallosta kuva. Nyt navan ympäriltä mitattuna 102 cm. SF-mitta oli tänään 25 cm. Pallo sen kun kasvaa... :heart:

Hyviä vointeja ja pääsiäistä jo tässä vaiheessa!! :)

Esikoista vailla ja tytöt 23+1
 

Yhteistyössä