Elovauvat 2014 <3 *huhtikuussa*

Fiinaliina mäkin rakastan listoja! :) Oon kirjannu exceliin juttuja mitä tarvii ostaa ja sit semmosta ehkä-listaa erikseen. Ja kaikille hankittaville jotain oletettua hinta-arvioo ja just että onko asia hoidossa vai vielä hankkimatta.

Mäkin odotan äitiyspakkausta kovasti, pari viikkoa pitäisi vielä odottaa "kela"-neuvolaa:)
ipana-lomakkeen on jo melkein täysin täyttänyt.

Sisustusjutuista meillä on vähän haaste kun vierashuone josta pitäis tulla vauvalle huone niin on toooosi pieni. Siksi varmaan päädytään pinnasänkyyn ja pinnasängyn päällä käytettävään hoitotasoon. Pinniksen lisäksi ehkä pieni hyllykkö tai pieni kapea lipasto. Vierashuoneessa on peilikaappi, jonne myös saa vauvan juttuja. Kylppäriin hoitotaso tulisi muuten mutta pesukone on päältä täytettävä:/ Ellei vaihdeta pesukonettakin:p
Sisustukseksi olen miettinyt jotain kivaa sisustustarraa ja pientä nojatuolia (imetykseen?) ja yölamppua/jalkalamppua. Ja lipaston/hyllykön päälle pari pehmolelua (ei yhtään tarkkaa:D ). Saa nähdä miten kaikki oikeasti muotoutuu:)
Vierashuone meillä on heti makuuhuonetta vastapäätä. Voi olla että pinnasänky tulee makkariin ja siten toiseen huoneeseen tulee tilaa muullekin tarvittavalle.
 
Oii minäkin olen listaihminen! :heart: mulla on lista vauvan tavaroista, niistä mitä tarvitaan heti ja mitä myöhemmin, paljonko ne maksaa tai mistä ne saadaan. :D nimilista on myös ja taulukko omasta painonnoususta ja taulukon pohja loppuvuodelle painon pudotukseen. Olen myös tehnyt jo listaa erilaisita treeneistä joita aion toteuttaa, kunhan kunto sen synnytyksen jälkeen sallii. :D oon varmaan kaikista pahin listaaja. :D

Ainiin ja onhan mulla tietty vaatteet listattuna erikseen, et montako löytyy mitäkin kappaletta jo. ;)

mammuttisi ja Heikki 19+6
 
Oi ei mitä ihania listanrustaajia :LOL: Mäkin kyllä aattelin tehdä tulevaisuudessa listan niistä tavaroista mitä pitää ottaa synnärille mukaan.. Täältä varmaan löytyy sitten listantekoapua :)

SookyS, mulla tuntuu kohtu parhaiten aamulla herätessä kun suoli on aivan tyhjä ja levossa. Ne reunat tuntuu ihan selvästi syvällekin. Tänä aamuna ehdin käydä pissalla ennen kun aloin kopeloimaan ja nyt se yläreuna tuntui pari senttiä alempana, huoh. Mä jo ehdin säikähtää että mä ootan jotain KingKongia :)

Luna, meilläkin tuleva vauvanhuone on tosi pieni, aagh. Kun se oli vierashuoneena, 120 senttinen sänky vei käytännössä koko huoneen. Tulee kyllä ihan tarpeeksi haastetta saada tuosta lapselle huone. Teuvo Loman tulis tarpeeseen..

Ultraan vajaa viikko, neuvolaan vajaa kolme viikkoa! Ja nyt syömään aamupalaa ja salille tuhertamaan :)

Amuniina & mukula 20+3 :heart:
 
Aurinkoista huomenta!! :flower:

Täällä kanssa ollaan innoikkaita listan tekijöitä ja mä sain päähäni yksi päivä niin hyvän idean tehdä listaa asiasta kun nimenanto juhlat :D Mutta toki pitää juu vielä tehdä lista hankinnoista ja sairaalaan mukaan otettavista tavaroista jaaa jaaa.. :)

Meillä kans nyt makuuhuone muutettiin alakertaan, jossa kuitenkin sijaitsee kaikki vessat ja pesuhuoneet jne.. ei mun sitte tartte pikkaisen kanssa portaita marssia edes takaisin. Samalla maalattiin kyseinen huone ja sinne hommattiin lipasto ja pinnasänky haetaan vanhemmilta. Kokeiltiin tehdä asia mahdollisimman helpoksi. Mutta ihanaa kun saa sisustaa jo mielessään kaikkia juttuja ja pinnasängyn verhoa ja pehmusteita. :)

Nyt malttamattomana odotellaan, koska tulee tieto että voi hakea vaunut ja turvakaukalon. Pääsee niitäkin sitte hipelöimään. :D

Täälläkin nyt pari aamua sitten tunsin käteen liikkeitä. :heart: Muuten vaan tuntuu semmosia muljahduksia.

Täällä kanssa meinataan ottaa se äitiyspakkaus ja sitä päästään tilailee ensi viikon lopussa. Ihanaa kun tiedossa kaikkea uutta ja ihmeellistä!! :heart:

Hauskaa ja rentouttavaa keskiviikkoa kaikille!! :flower:
 
Mun on pakko antaa vinkki tohon hoitopöytä juttuun! Esikoisen kans meillä oli pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso, mutta meistä se oli aika hankala. Tai lähinnä se että pyllynpesulle piti lähtee aika kauas... No tuolle kakkoselle hommattiin sit tää seinään kiinnitettävä hoitotaso. Viggo seinään kiinnitettävä hoitopöytä - Lastentarvike Muksutalli
Ja toi on ollu niiiin hyvä! Ei vie tilaa ja on näppärä. :) Meillä on pieni vessa, jonne ei olisi mitään hoitotasoa muuten mahtunut, niin toi meillä on asennettuna pöntön päälle, joten pesupisteelle ei todellakaan ole pitkä matka. Vaihdetaan edelleen tuon 1v3kk tytön vaipat tossa. Painorajana on 15kg. Eli voin suositella, jos on tilanpuutetta. ;)

Pink ja Väinö 21+2
 
Jee, luna, saanuska ja mammuttisi - vertaishenkilöitä ;). Mäkin oon koon mukaan listannu kaikki vaatteet, ihan senkin takia ettei sit tuu kauheesti jotain tiettyä kokoa vaan ja että ostetut vaatteet esim. bodyt ja potkarit sopis sit yhteenkin ;)
Sairaalakassilistankin oon jo tehny valmiiksi.

Sisustusjutuista,
mä en haluaisi ostaa hoitopöytää, koska en oikein näe sille mitään tarvetta sit enää vauva-ajan jälkeen. Olis kivempi ostaa vaan joku ihana lipasto/senkki ja siihen sit joku irtohoitoalusta. Onko kellään mitään ehdotuksia hoitopoydän sijalle? Pinkiltä tulikin jo yks hyvä, mutta me on just laitettu seinäpinnat uusiksi, niin en halua porata seinään mitään laitosta :)
Luna, mäkin sisustan vauvan huoneen ensin niin, että siellä on vaunut ja kaukalot ja vaatteet, mutta pinnis tulee kuitenkin meidän makkariin aluksi. Siirretään se sitten aikanaan sinne omaan huoneeseen.

Mä oon jo unohtanu sen, että koska työnantajalle piti ilmoittaa se äippäloma. Oliko se 2kk ennen loman alkua? Lähettääkö kela sen tiedon suoraan työnantajalle, vai sanonko itse? Pitikö siinä olla vielä joku todistus työnantajalle?

Amuniina, kadehdin sua, kun käyt salilla! Mä oon muuttunu pelkäks sohvaperunaks tän raskauden myötä...

Onko kukaan kuullut siitä synnytysvalmennuslaitteesta epi-no tms.? Tai onko kukaan ajatellut ostaa sellaista?
 
Muistaaksen 2 kk ennen ä-loman alkua pitää työnantajalle ilmoittaa. Jos työnantaja maksaa palkkaa äitiysloman alusta niin työnantaja toimittaa kelaan siitä lomakkeen ja ainakin tässä tapauksessa työnantajalle tulee toimittaa se neuvolasta saatu todistus raskaudesta. Korjatkaa jos olen väärässä! Näin olen ainakin itse toiminut...
 
Meillä ei tule lastenhuoneeseen hoitopöytää. Kodinhoitohuoneessa on iso allas jonka olen ihan lapsia varten halunnut sinne, helppo pestä peput siinä. Ja siihen viereen vaan hoitoalusta niin hyvä on :) Kun ei ilkeä alkaa lastenhuoneessa vaihtaa vaippoja yms sillon kun toinen nukkuis. Se vaan on inhottavaa kun lastenhuone ja kodinhoitohuone on eri päissä taloa.. no ehkä siihen tottuu. Ja meillä muutenkin tarkoitus on laittaa lapset heti alusta asti nukkumaan omaan huoneeseen joka on meidän makuuhuonetta vastapäätä. Oon sen verran herkkäuninen niin parempi että saa mahdollisimman hiljaiseksi makuuhuoneen..

Itekin just suunnitelin listaa, nimittäin kotitöistä :D täällä on ihan kaaos kun en itse jaksa enään paljoa ja mies on tehnyt ympäripyöreitä päiviä. Mutta nyt hänellä hommat vähenee, mutta kotihommat lisääntyy :D

Mmaria 23 poks <3
Eilen tuli semmosia tönäsyjä mahasta että meinas puhelin lentää kädestä kun lepuutin sitä mahan päällä :D
 
Onnea kaikille hyviä uutisia rakenneultrassa saaneille! :) Onpas meitä poikien odottajia tosiaan paljon!

Meillä oli viime perjantaina varsinainen rakenneuä ja kaikki oli loistavasti! :) Poikkeama joka oli nt-ultrassa, oli "korjaantunut" ja kaikki oli niin kuin pitää. Vastasi mitoiltaan päivälleen sitä mitä viikot näyttää ja muutenkin kaikki rakenteet niin kuin pitääkin :) Olen niin onnellinen! Saatiin myös ihania 4D-kuvia pikkuisesta! :heart: Näyttää niissä ihan minulta, mutta saa nähdä millainen poika sieltä putkahtaa... :)

Fiinaliina, meillä esikoinen oli rauhallinen masussa ja tosi rauhallinen ja "helppo" on ollut myös syntymän jälkeen. Hänellä oli myös selkeä rytmi jo masussa. Nukkui yöt. Aika monella ilmeisesti sikiöt potkii yöaikaan, mutta meillä nukuttiin. Kerran olin yöllä päivystyksessäkin, kun olin varma, että nyt on joku hullusti, mutta nukkui vaan niin sikeästi, että en ollut saanut hereille moneen tuntiin. Tämä rytmi jatkui myös syntymän jälkeen. Eli laitokselta asti ainoastaan söi ja nukkui yöaikaan ja valvomisjaksot osui aina päiväaikaan. Parin kuukauden ikäisestä nukkuikin sitten jo täydet yöunet. Neuvolassa sanoivat silloin, että monesti vauvan päivärytmi muodostuu jo sikiöaikana, mutta toki muokkautuu sitten pikkuhiljaa syntymän jälkeen. Meillä oli kyllä niin helppo ensimmäinen vauva että ei varmaan voi toista kertaa käydä yhtä hyvä tuuri :D

Mabirris ja Kirppu 21+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Pinsuli
Tälläkin listaihminen! :D Kaikesta tulee väkerrettyä listaa ja se on kyllä niiiin ihanaa. Ja tykkään nimenomaan kirjoittaa paperille, käsin. Oikein vanhanaikaisesti!

Meillä toi hoitopöydän paikka on vähän probleema. Esikoisen hoitopöytä oli makkarissa, ja sieltä oli pitkä matka vesipisteelle. Sitä sitten rampattiin... Ja muutenkin ne vaipparoskikset makkarissa ei ollu mitään ihanaa :D Täälläkään ei mahdu vaipanvaihtopistettä kumpaankaan kylppäriin. Ja kun on vuokrakämppä niin seinään ei oikein mitään voi laittaa. Meidän 1v 3kk pojalta vaihdan vaipat ihan vaan vessassa niin, että hän seisoo. Varmaan siis makkariin tulee tälläkin kertaa vaipanvaihtopiste :/

Pinsuli ja himpula 23+6 <3
 
Täällä entinen listaihminen :D. Enää ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä sellaisia listoja kuin esikoisen raskauden aikaan. Kaikki hoitopöytä- ym jutut on miettimättä, mutta ajattelin ensin puristaa tämän kevään loppuun ja kesällä on sitten aikaa valmistella (jos esikoisen kanssa sujuu hyvin, kun kahdestaan kesä vietetään)...

Nyt en kuollaksenikaan muista, kuka oli se, jonka masuvauvalla oli tutkittu aivojen plexusta tarkemmin? Minä nimittäin kävin ylimääräisessä 4D-rakenneultrassa yksityisellä, ja siellä huomattiin tuo (kunnallisella rakenneultrannut kätilö ei huomannut)... Myös vauvan kasvu oli hidastunut... Sain kontrolliajan 3 viikon päähän. Nyt alkoi vaivata mieltä kovasti, enkä millään jaksaisi odottaa kolmea viikkoa :'(.

Elaisah 22+5
 
Nyt tuli niin monelta vastauksia että en saa muistettua kaikki tähän tummentaa näkyviin :D

Mutta toi kommentti kohdun tunnustelusta joka meni jotenkin näin, mihin pinkeä osa loppuu ja mahaläski alkaa oli kyllä paras :D Mulla on vaan koko maha niin pinkeenä, että tän mukaan vissiin mä odottelen sitä KingKongia enkä kyllä ihmetteliskään ton painonnousun perusteella.

Mulla on varmana tullut joku 8-10kg jo, tosin painonnousu on tyssännyt aika kivasti tässä viime kuukausina. Eli siinä alussa tuli paljon kun söin pahoinvointiin ja nyt sit vaan tulee vissiin sen pakollinen tähän päälle. S-koon vaatteet menee edelleen. No, housut ei tietty mee kiinni kun maha on jo kohtuu kookas mutta paidat menee. Onhan ne tiukempia mut silti. Koitan lohduttautua tällä... :'(
 
Elaisah, meillä todettiin nt-ultrassa plexukset erikokoisiksi ja varhaisrakenneultrassa löydettiin toiselta puolelta kysta. Oliko teillä plexuksissa kokoero vai mikä? Paljonko kasvu oli hidastunut? Tiedän tunteen, nuo päivät on valtavan pitkiä!! :hug: Se vaivaa mieltä koko ajan, vaikka kuinka yrittää uskoa kaiken olevan hyvin, niin kuin todennäköisesti onkin! voimia!!
 
  • Tykkää
Reactions: Elaisah
Täällä entinen listaihminen :D. Enää ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä sellaisia listoja kuin esikoisen raskauden aikaan. Kaikki hoitopöytä- ym jutut on miettimättä, mutta ajattelin ensin puristaa tämän kevään loppuun ja kesällä on sitten aikaa valmistella (jos esikoisen kanssa sujuu hyvin, kun kahdestaan kesä vietetään)...


Elaisah 22+5
Sama. :D Päivät menee töissä, illat esikoisen kanssa ja myöhäiset illat kotitöissä. On vielä rakennettu taloa, vuosi sitten jo tosin muutettiin, mutta koko ajan on jotain pientä puuhaa, niin ei tahdo olla aikaa millekään vauvamietinnöille. Onneksi paljon jo onkin valmiina, niin ei tarvitse ajatella kaikkea alusta asti. Toinen lasten makkari on nyt varastohuone/vierashuone, ajattelin yhden seinän maalata ja sitten jotain sisustustarraa somisteeksi samaan tapaan kun on esikoisella siinä seinän takana. Nyt vierashuoneen seinät ovat ihan valkoiset ja lattiassa valkolakattu tammiparketti.

Mua väsyttää ihan törkeesti. Kävin äsken mittauttamassa hemoglobiinin kun on neuvola tossa oman työpisteen viereisellä käytävällä ja pikamittari näytti 119. Tarttis vissiin jotain rautaa hakea. Osa väsymystä on kyllä ihan sitä, että työt tympäisee. Oon just valmistunut ja tammikuun puolessa välissä aloitin työt tässä pisteessä ja nyt tuntuu, että oon tässä jotenkin yksin ja vastuussa hirveen monista asioista, mikä kyllä johtuu toki henkilöstöpulasta, mutta silti ahdistaa. Kun ei raskauden takia nyt fyysinen jaksaminen tai henkinen kanttikaan ole varmaan ihan 100% normaalitilanteeseen verrattuna. Sellainen avautuminen.

Kaisa-Tuulikki 20+0 (Jee!!!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Aaagh, miksi mä en osaa rentoutua!? Nyt mä tajusin että maanantaina taas töihin ja mullon tekemättä KAIKKI mitä mä suunnittelin tällä saikulla tekeväni. Suursiivousta ja verhojen vaihtoa ja muuta sellasta mihin ei arjessa tunnu aika riittävän. Mies koittaa toppuutella ja käskee levätä, mut en mä osaa.. Maalailin eilen kauhuskenaariota itselleni, se olis semmonen että joutusin vuodelepoon noiden supistusten takia. Niitä tulee useita päivässä ja ne kestää parhaimmillaan minuutteja ja niiden aikana olo on tosi tukala. Kävin eilen jopa yksityisellä gynellä tarkastuttamassa kohdunsuun ja siellä oli onneksi kaikki ok.

Saatiin eilen kaukalo ja telakka! Jeee!!! Pikkuhiljaa voisi alkaa ostelemaan myös kaikkia niitä pikkutavaroita; pumpulipuikkoja, pyllyliinoja, vaippoja ja muuta tarpeellista :)

Amuniina & mukula 20+4 :heart:
 
Amuniina Sinullakin supistelee?

Mulla tuli eilen töissä niin kova supistus, että 30 min meni ihan hunningolle ja koko loppuillan kotona olin aivan puhki. Niitä samantyyppisiä, mitä mulla on tässä ollut jo varmaan viikosta 18 lähtien. Ei joka päivä eikä useita kertoja päivässä, mutta aika kova kipu sitten kun se tulee. Ja öisin edelleen heräilen alavatsakipuun ja vessassa käynti helpottaa vähän. Tällä viikolla on ollut myös motivaatiopula töissä ja väsyttänyt aivan vietävästi! Soitin tänään sitten neuvolaan ja oireiden perusteella sanoi, että nuo näin kovat supistelut, että ei voi liikkuakaan, on vähän epänormaaleja näillä viikoilla. Käski viedä virtsanäytteen, koska kyseessä voisi olla virtsatietulehdus. Käski myös levätä, joten lähdin töistä ajoissa lepäilemään ja tässä mietin, että jäisinkö vielä huomiseksikin poissa. Pomot onneksi ymmärtää ja melkein kannustikin olemaan huomisen vielä poissa. Maanantaina on onneksi neuvola, saan samalla virtsanäytteen tulokset. Ja kuunnellaan sydänäänet, että onhan juniorilla kaikki kunnossa, huoli alkaa nostaa päätään tässä. Nyt kun tulin kotiin ja mittasin kuumeen, kun on niin vetämätön olo, niin lämpöä minulla on. Lisäksi aivan törkee janon tunne kokoajan. Kaikki oireet viittaisi nyt kyllä virtsatietulehdukseen, toivottavasti ei ole mitään sen "vakavampaa". Vaikkakin nyt senkin hoidon osalta joudun odottelemaan ainakin maanantaille jollei tilanne nyt tästä radikaalisti pahene niin että lähtisin lääkäriin.

Pelottaa kyllä vähän, että onko kaikki hyvin juniorilla, kun en edelleenkään juurikaan tunne liikkeitä. Jokainen liike on lähinnä arvaus liikkeestä, ei mitään selvää vielä. Voi kunpa kaikki olisi nyt hyvin ja jatkuisi vielä paremmin. Pahinta olisi tällä hetkellä menettää juniori, kun on jo alkanut tottumaan tähän ajatukseen... hui! :(

Hoitopöydistä ja sisustuksesta Meillehän tulee nyt uuteen kotiin juniorille oma huone. Päästään muuttamaan vasta heinäkuussa, joten sisutaminen jää sinne sitten. Toivottavasti kaikki on nyt sen verran hyvin eikä vaikuta sinne saakka nämä nykyiset olot niin, että juniori ei päätä ihan liian aikaisin tulla, että ehtii sisustamaan. Meille tulee juniorille oma sänky, ehkä aluksi meidän makkariin ja sitten mahdollisimman pian omaan huoneeseen. Tai mistä sitä tietää, kun esikkoa odotellaan, että miten asiat sitten menevätkään. Sängyn lisäksi ajateltiin hankkia huoneeseen nojatuoli. Kaappitilaa siellä on valmiiksi, joten loput hankinnat on sitten jotain pientä tilpehööriä varmasti. Huoneesta haluaisin vaalean, valkoiset seinät ja kalusteet. Tekstiileillä sitten tuon värejä huoneeseen, tai tämä on tämänhetkinen suunnitelma. Seinään ehkä joku hillitty sisustustarra. Hoitopöytää ei oltu hankkimassa ollenkaan, mutta juttelin ystävän kanssa, jolla on kaksi lasta ja hän suositteli hoitopöytää tai vastaavaa tasoa juurikin lähelle vesipistettä. Nyt kun uuteen kotiin kylpyhuoneeseen hoitopöytä hyvin mahtuu, aiotaan sittenkin hankkia Ikeasta halvin hoitopöytä sinne siksi aikaa kun on tarpeen :) Onneksia on ystäväkokemuksiakin olemassa!

Vaunut aiotaan nyt tilata netistä, saadaan paketti n. 300 euroa halvemmalla netin kautta, joten kyllä se kannattaa. Hintaa tulee hulppeat 1000e kuitenkin, mutta uskon, että tehdää/tehtiin hyvä valinta. Katsotaan nyt koska me ne tilataan, kun on tässä muuttoa ja remonttia ja kaikkea tulossa.. Toimitusaika max. n. 5 viikkoa, eli vielä on hyvin aikaa!

Huolestuneet terveiset täältä suunnalta siis, toivottavasti teillä muilla on kaikki hyvin! Niin ihana ilmakin, että olisi paljon kivempi ulkoilla, kuin levätä..

Elythia + juniori 22 + 2
 
Mulla oli eilen kiire päivä.. töiden jälkeen lähdettiin heti kaupoille ja siellä vierähti kaikkineen 4,5h. Kotiin kun päästiin rojahdin sohvalle ja koko ajan oli joku kivuton kestosupistus päällä. :/ tänään alkoi sit jo töissäkin kiristää mahaa ja piti yksi ylimääräinen tauko pitää ja istahtaa alas. No enää yksi päivä ennen viikonloppua, ehkä siitä selvitään! :) kun nyt sais selkoa töiden jatkumisesta, niin sit voi jäädä saikulle jos tarve vaatii. Kesken yt-neuvotteluiden ei viittis saikkuilla varsinkaan raskauden takia. :/

mammuttisi ja Heikki 140pv takana, 140pv edessä. :heart: JEE! Puoliväli! 20+0! :heart:
 
Monella näyttää olevan supistuksia : / . Mullakin alkoi muutama viikko sitten, ja kävin lääkärissä tarkistamassa tilanteen: kohdunkaula pitkä ja kiinni ja vauvalla kaikki hyvin. Ovat sitten niitä viattomia harjoitussupistuksia. Niitä tulee eniten itse asiassa levossa :O , varsinkin selinmakuulla. Öisin monesti herään siihen, kun maha on ihan kovana. Mutta onneksi ovat kivuttomia, eli ei silleen haittaa. Lääkäri kuitenkin sanoi, että kannattaa vältellä raskaiden taakkojen kantamista ja hyppimistä ym.

Elaisah
 
Elythia, tiedän hyvin tuon huolen tunteen kun liikkeitä ei tunnu! Minä odottelen kolmatta lasta ja hyvin vaatimattomia on vielä liikkeet. Huomenna on 23 viikkoa täynnä täällä. Liikkeet ovat siis melko hentoisia eikä todellakaan tunnu käteen, kuten monet jo täällä on kertoneet tuntevansa! Mutta toisaalta jatkuva murehtiminenkin on ihan turhaa. Asialle kun ei mitään pysty tekemään vaikka miten päin olisi.

Toinen raskaus oli mulla liikkeiden suhteen kyllä melko hiljaiseloa myöskin. Yhtään saksipotkua tai muuta vastaavaa ei tuntunut koko raskauden aikana kuin ehkä 5 kertaa. Pelkkää muljahtelua ja pientä räpiköintiä :) Kaikki meni kuitenkin hyvin ja ihan terve poika syntyi! Nää on niin yksilöllisiä juttuja!

Nuo supistukset tietenkin tässä vaiheessa raskautta on tylsä juttu. Toivotaan että supistelevilla rauhoittuu tilanne ja tulisi se seesteinen ja mukava keskiraskaus!

T: SR
 
Elaisah, hui :/ Toi kolme viikkoa kontrolliin tuntuu varmasti ihan tajuttoman pitkältä! Tuommoinen ajatus kyllä pelottaa, ettei kunnallisessa rakenneultrassa oltaisi huomattu jotain... :s Paljon tsemppiä, varmasti kaikki on ihan hyvin <3

Yllättävän monella tuntuu olevan noita supistuksia, mutta haluan tosiaan painottaa, että ne on ihan normaaleja myös tässä vaiheessa, kunhan ne ei ole niitä synnytyspolttoja, eli tooooooosi kivuliaita! Tietysti joillakin myös kivuttomat supistukset vaikuttaa kohdunkaulaan, joten muistakaa mainita supistuksista neuvolassa! Mutta siis kohtuhan supistelee kaikilla koko raskauden ajan
(näin olen käsittänyt), se on vaan eri asia tunteeko ne vai ei. Se on kohdun tapa treenata synnytystä varten. Mulla tuli esikoisen raskaudessa ensimmäinen aaltomainen, vähän kipeä supistus jossain 27 viikon tienoilla, ja sitten niitä rupes pikkuhiljaa tulemaan useammin. Poika synty 41+0 ;)

(.) En nyt saa jotenkin rauhoituttua tuon mun vauvelin kasvun huolehtimisessa. Kontrollikäyntejä kun ei enää enempää ole (mikä on tietysti hyvä juttu), niin ei pääse enää toisen kasvua seuraamaankaan. Tosin onhan sitä muitakin tapoja, kuten sf-mitan seuraaminen ja liikkeiden seuraaminen :)
Vatsan kasvu tuntuu nyt vähän junnaavan, tosin se taisikin ottaa jonkunnäköisen kasvuspurtin tuossa pari viikkoo takaperin. En viitti ees laittaa taas kuvaa tuonne masuketjuun, kun on vähän väärästä kulmasta otettu ja näyttää melkein pienemmältä ku viimeks :D

Ai niin ja rautavalmiste (Floradix tai joku vastaava) aloitettu toissapäivänä, kun se hemppa oli huimat 104! Toi on nestemäistä, maistuu ihan hyvältä, eikä oo vielä aiheuttanu järkyttävää ummetusta tai ripulia. Nyt jo tuntuu, että olis ihan piiiikkasen enemmän energiaa, kun aiemmin jaksoin vaan löhötä sohvalla ja valittaa kun en jaksa. Ihanaa :D

Pinsuli ja himpula 24+1 <3 Muutama viikko enää toista kolmannesta, hui!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elaisah
Tiiti, okei, eli ihan kohta, koska tässä ei enää oo kuin se reipas pari kk, kun se äippäloma alkaa! Eli mikähän lomake sinne töihin pitää viedä, sain ainoostaan sen yhden raskaustodistuksen, jolla haetaan nimenomaan kelalta sitä äippärahaa ja avustusta... Eikai sitä samaa anneta myös työnantajalle...?

Mmaria, meilläkin mies on hyvän oppinut, että kotihommaa on nyt enemmän ;) Vaikkakin hän on kyllä aina ollut ihan yhtä mukana kotihommissa kuin minäkin.

Sisustusjuttuja taas,
Löysin marimekon sivuilta pari aivan ihanaa kangasta. Meille tulee vauvan huoneeseen ihan valkoiset seinät (itseasiassa just samoin, kun joku kertoi Kaisa? että valkoiset seinät ja valkolakattu tammiparketti - meilläkin on just näin), niin ajattelin että jotain piristystäkin pitäsis saada ja toi päivänsankari ja pupujussi ( https://www.marimekko.fi/verkkokauppa/kankaat/puuvillakankaat ) on musta aivan ihastuttavat kankaat, jos tekis niistä semmoset kangastaulut.
Onko kellään kokemusta semmosten tekemisestä? Mistä löytäis semmoset pingotuskehikot?

Amuniina, älä ressaa. sie sait saikkua, että voisit levätä - et sen takia, että saisit rehkiä sit siellä kotona ;)

Elythia, mitka vaunut teille tulee? Ja mistä tilaatte?

Mabirris, kiva kun joku oli huomannut sen liikekysymyksen. Onko tää tuleva ollut nyt erilainen masussa?
Täällä liikkeet tuntuu hyvin ja isoja liikkeitä, mutta paljon vauva on ihan rauhaksiinkin. Selkeä päivärytmi on kyl liikkeiden kanssa. Kun monilla on just kauhee myllerrys masussa taukoomatta niin vähän jännittäny et onko kaikki meillä hyvin, mut se voi tosiaan jo kertoa siitä tulevastakin unirytmistä. (toivottavasti)

Väsymys
Täällä ei masu oo vielä tiellä tai aiheuta vaivaa, mutta tuo väsymys on kyllä ihan järjetöntä välillä :O hohhoi. Eikä mulla toi rautakuurikaan oo nyt nostanu hemppoja yhtään.

Ihanaa alkavaa viikonloppua - tulipas tekstiä :snotty:
 
Fiinaliina mää en oikein huomannut muuta yhteyttä esikoisen liikkeissä ennen syntymää ja syntymän jälkeen, kun että tunnisti heti minkälaisia potkuja hän oli siellä tehnyt :D Mutta siis esim, hän ei ikinä potkinut mahassa öisin, mutta ei myöskään nukkunut synnyttyään öisin. Eli se ei ainakaan mennyt samanlain. Mullakaan ei masussa riehuta kokoaikaa, yleensä aamuisin ja iltaisin/öisin eniten. Päivällä ne liikkeet saattaa tosin mennä osittain ohi, kun tekee muutakin ku vaan on ;)
 
Pinsuli
Minkä verran sä otat päivässä sitä rautaa?
Eikä se masun koko kerro siittä vauvan kasvusta - sen oon huomannu. Mulla on niin pieni masu vielä, et jos se koko kertois vauvan koosta jotain niin saisin kyl olla ihan sydän syrjällään koko ajan. Enemmänkin se SF- mitta kertoo :) Teidän prinsessa on vaan siro tapaus ja jos kontrollissa kaikki oli jo hyvin, niin ihan varmaan hän siellä kasvaa ja vahvistuu hyvin :heart:

Ja kääk, tänään pyröähtää jo 25. rv käyntiin!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä