ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

Kertokaapas mulle kuinka teillä on sujunut imetyksen lopettaminen/vähentäminen? Meillä aihe nyt hyvin ajankohtainen. Kuten aiemmin kerroinkin niin olen alkanut imetyskertoja vähentämään. Tänään vain tuli mieleeni että onko tämä loogista Vilmalle tai itselle. Ensin huudatan iltapäivällä enkä anna rintaa. Sitten rintaa annetaan kuitenkin nukkumaan mennessä. Eihän Vilma voi käsittää että mistä on kyse. Näin ollen nyt päätin että tänään en anna rintaa enää enkä tästä lähtien ollenkaan. Nutrisoija on maistunut ihan hyvin, joten sen puoleenkaan ei pitäisi olla ongelmaa. Pitäkää peukkuja, että sujuu hyvin!
 
Imetyksen lopettaminen sujui meillä siten, että aluksi vähensin sitä aamuun ja iltaan ja sitten annoin vain aamulla ja sitten lopetin kokonaan. Minusta hyvinkin loogista pikkuhiljaa totuttaa pelkkään pulloon. Mutta jos itkee päivällä tisua, niin auttaisiko enempi hellyyttä? Luulen, että kerrastakin lopettaminen onnistuu. Meillä ainakin onnistui pojan kanssa, ilman mitään ongelmaa. Tsemppiä!

Unikouluasiasta: 8 kk on aika jolloin unet heikkenee ja kun tulee niin paljon uusia asioita, hampaita puhkeaa jne. jne. Joten luulen, että univaikeudet vain tilapäisiä. Meillä jossain vaiheessa oli samaa. Unikoulua pitänyt kotona niin, etten joka älähdykseen mene. vaan kun itkee, tutti suuhun ja sillä selvä. Jos nousee seisomaan, laitan takaisin pitkälleen ja peitto päälle. ja tietty ei mitään puhuta. Jos huuto ihan mahdotonta, silittelen selkää niin kauan, että lähes nukahtaa. Sitten pidän kättä selän päällä ja varovaisesti otan pois. Niin pikkuhiljaa ilta toisensa jälkeen lyhyempi siltys niin kyllä se siitä...Tsemppiä!
 
Milo on viimeisen viikon aikana oppinut hurjasti uusia juttuja. Viime viikolla oppi taputtamaan, vilkuttamaan ja kävelemään taaperokärryä työntäen. Eilen sanoi vilkuttaessaan "heihei" ja tänään taas. Milo on viime viikkoina kovasti tutkinut sellaista puista palikkalaatikkoa johon laitetaan palikoita päältä reikiin. Tänään sai lieriön muotoisen menemään reiästä sisään ja sitten monta kertaa avasi kannen, otti sen tietyn palikan ja laittoi sen reiästä. Vauhdikas viikko meillä siis =) .

77mm ja Milo 10,5 kk
 
imetyksen lopetus on nyt siinä mallissaan, että late saa 2-3krt päivässä tissiä. iltaisin on iskä laittanut nukkumaan ilman suurempaa kapinaa. melko helposti siis. näin on nyt menty viikko ja aika lennosta päätöksen tein ja laitoin alulle. aiemmin poika söi tissiä5-6krt päivässä. eilen sai vai aamulla, kun olin iltapäivästä yli puoleenyöhon hummailemassa napurin naisten kanssa =) loogista tai ei, mutta meillä on onnistunut. kyllä sen voi jättää kerrastakin pois, jos se tuntuu helpommalta, meillä kakkosen kohdalla oli näin. aion jättää imetyksen pois kokonaan ehkä tässä heinäkuun aikana, sitten kun itse olen siihen valmis. taitaa olla kovempi paikka äitille kuin pojalle. aamuimetyksen jätän ehkä viimeiseksi. se on sellainen epätoivoinen yritys jatkaa unia, joskus onnistuu, joskus ei.

täällä on ihan sairaan kylmä. kakarat on ulkona pipot päässä ja tumput käsissä ja pari päivää sitten lilluttiin koko sakki pienimmäistä myöten järvessä. on outoa on.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Ja onnittelut Caprille! En ole päässyt koneelle aikoihin, kun olen sairastellut ja koko energia mennyt Kaisan hoitoon. Kaisa nousee hyvin pystyyn ja yrittää liikkua, mutta ongelmana edelleen varpailla seisominen. Tekee liikkumisen huteraksi. Syöminen edelleen oma lukunsa. Leipää mussuttaa ja pullaa, ja 6 kk:n pilttipurkit käy, ei vanhempien. Maitoa onneksi alkanut mennä enemmän. Tavallista laktoositonta juotan, jota itekin käytän. Nukkuminen vaihtelee, joskus menee kymmeneltä, joskus kahdeltatoista maata. Mutta haluaa mun vierellä nukkua. Kun nukahtaa, kiikutan omaan sänkyyn, jotta saan itse nukuttua. Pitäis jo oppia muuhun tapaan, kun uusi vauva tulolla. Keskusteluun imetyksen lopettamisesta sanon vain, jotta parempi hitaasti lopettaa, itse lopetin aika vauhdilla ja sai kipeitä rintoja välillä itse tyhjätä. Nyt rinnat kuin tyhjät patalaput. Tosi edistyksellisiä vauvoja teillä, kun puhuvat monta sanaa ja ymmärtävät jo kaikenlaista. Tulee stressiä, kun Kaisa osaa vasta äiti-sanan. Ja kissalle sanoo vain Hih! Mutta ehtiihän sitä vielä. Kaikkea hyvää elokuisille!
 
Moikka!

Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia meiltä. Nyt siis imetys lopetettu. Lauantaina tein sen ratkaisun. Minun peloistani huolimatta aika hyvin on mennyt. Hieman olin jo aiemmin vähentänyt imetystä parin edeltävän viikon aikana. Lauantaina imetin siis viimeisen kerran aamupäiväpäikkäreille. Illalla tyttö nukahti melko hyvin, pienellä huudolla. Söi Nutrisoijaa hyvin. Yöllä itkeskeli ja nyhjäsi muutaman kerran mutta rauhottui hyvin kun silittelin. Aamu viideltä aloitti huutamaan suoraa huutoa ja puolisen tuntia meni ennen kuin rauhottui ja nukahti. Sunnuntaina oli itkuisempi kuin tavallisesti ja repi multa vaatteita päältä. Aamupäiväpäikkäreille mennessä huuteli mutta mies sai nukutettua kaikesta huolimatta. Iltapäikkäreille ja yöunille nukahti sitten ihan hyvin. Kaiken huippu ettei viime yönä huutanut, hieman vain pyöri enemmän mutta rauhottui kun silittelin. Itsellä rinnat olleet välillä täyden oloiset ja paakkujakin on tuntunut. Hieman olen silloin lypsänyt päältä, jolloin tilanne rauhoittunut. Täytyy sanoa että olen tosi tyytyväinen tekemääni ratkaisuun! Ainakin jos homma etenee samalla tyylillä.

Meillä on miehen kanssa iltameno parin viikon kuluttua. Lapset menevät yöhoitoon mummolle. Täytyy sanoa että kyllä odotan innolla että pääsee ystävien kanssa rentoutumaan! :p

Nyt täytyy lopetella, joten :wave:
 
Hei vaan kaikille Elomammoille ja -vauvoille!

Täällä pitelee kovasti hoppua. Kyllä päivittäin tämän pinon tsekkaan, mutta aikaa höpöttelyyn ei jää, valitettavasti.

Ensinnäkin:
ONNEA tuhannesti kaikille raskautuneille, teitähän on monta! (Hiukan kateellisena hymyilen) Toivon että kaikilla sujuisi raskaus ilman ongelmia ja tulisi Elovauvoille pikkusisaruksia. Ajatelkaapas, teidän pikkuiset on kohta isosisaruksia :)

Sahei:
Voi että tuntuu kyllä keljulta nuo teidän jatkuvat sairastelut, kovasti olen hengessä mukana :hug:

Pilkettä:
Missäs ihmeessä sinä luuraat??

Ja tarkistin tuossa yksi päivä, niin kyllä, Kassu on kasvattelemassa vauvamasuaan ensi vuoden helmikuisissa. Muistaakseni hän silloin puhuikin että viides on erittäin tervetullut.


Meillä on sopeutumista puolin ja toisin. Miehellä outoa olla kotona Nellan kanssa, mulle outoa olla töissä. Nellalle sekavaa kun äiti on kotona vain iltaisin. Ja sekavammaksi menee kun Nella nyt aloittaa 4.8 päivähoidon. Jännittää kovasti että mitä siitä seuraa. Oon kuitenkin sen verran ottanut selville, että on aika normaalia että lapsi kiukuttelee vanhemmilleen tarhapäivän jälkeen... Noh. Tuo ei ole uutta :D

Hampaita Nellalla on viisi, neljä alhaalla ja ylhäälle juuri puhkesi yksi. Alaposkihampaitakin tulossa kohtapuoliin muutamia, tuntuu ihan selvästi ohuen ienpeitteen alla.

Juttelu on kovaa, meidän tyttö puhuukin sujuvasti klingonia, somalinkieltä ja ranskaa! Sekaisin niitä kaikkia, huudahdellen :heart: Äiti, anna ja ite ovat vakiintuneet, ne tuli sanavarastoon jo silloin ennen puolivuotissynttäreitä, mutta siihen se kielellinen kehitys onkin tyssännyt. Ehtiihän tuo.

Ollaan opeteltu syömään itse, eikä se todellakaan suju. Huoh. Mun äiti osti sellaisen kaapumallisen ruokalapun joka suojaa vähän paremmin. Imukuppilautanen EI pysy missään tasossa kiinni kun tyttö hakkaa nyrkkiä ja avokämmentä astiaan. Lusikka lentää lattialle ja se taitaakin olla hauskinta; kun me miehen kanssa nostetaan lusikka lattialta. Ja kun ei nosteta niin huutohan siitä tulee. Mä oon alkanu tekee puurosta taas kovempaa, sellasia klönttejä. Niitä ladon pöydälle muutamia ja Nella sitten tarraa niihin. Ne menee melkein ehjinä suuhun (suosittelen). Vaikkakaan ei lusikan avulla... |O

Juodaan jo pillimehuja veden ohella, maitoa olen antanut mutta se ei maistu. Kidius rahkat ja jogurtit menee, Kidius mehuja on myös nuo pillimehut. Tyttö on saanut jo syödä melkein kaikkea. Homejuustoa hippuja, maistuu (kumma kyllä ), säilykepersikkakuutiot on ihania, varsinkin kun liottaa niitä vedessä hetken että pahimmat liemet irtoaa.

Seistään todella tukevasti, kävellään tuen kanssa ja horjutaan ilman tukea seisten. Taputetaan, kävellään kottikärryä ja kiipeillään huonekaluille.

Ei-sanan ymmärtää jos tahtoo. Puhetta tuntuu ymmärtävän hienosti, kuuntelee ja tarkkailee. Jos Nellaa kehuu kun hälle puhuu, niin irtoaa mahtavat hymyt.

Seuraava neuvola on 18.7 ja se on 10 kk neuvola. Mun veikkaus on 12 kg ja 80 cm. Iso tyttö, vielä mahtuu 80 cm vaatteet, mutta käytössä jo monia 86 cm kokoisia.

Tällaiset "pikakuulumiset", Kirvash ja Nella (9kk 3vk)
 
On vaan niin vähän kirjoitteluun aikaa, kun töissä ensin päivät ja sitten menee nopsaan illat. Ensi viikola jään vielä kolmeksi viikoksi lomalle, niin kerkeen kirjoitella kuulumisia pidemmästi.
Kirvash, muakin jännittää ja kyllä suoraan sanoen surettaakin kun Nikolas menee hoitoon. Toviottavasti sopeutuu..en kestä jos joutuu jättämään sinne, niin ettäö toinen on aina surupuserossa. Onnea muuten uudesta kodista! Mekin olaan muutettu, mutta entine asunto on vielä myymättä...hirveä stressi kun ollaan ns.kahden asunnon loukussa.
Meidän pikkuvauvat sitten kasvaa hurjaa vauhtia..just oltiin viimesillään kaikki ja nyt ne jo ottaa ensiaskeliaan, hui! Täällä on opittu kolmessa viikossa konttaus, sieosminen ilman tukea ja tuen kanssa sekä kävely tukia pitkin...taputuksia ja kaikenmaailaman tanssimisa opitaan jokapäivä. Aivan hurja oppimisjakso menossa. Oli aika pitkä sellainen hiljaisempi tahti ja nyt sitten tulee monta uutta asiaa muutaman viikon sisään. Sanoja tapailee, mutta ei aina tietoisesti. Hei ja äiti tulee kyllä oikeissa kohdissa, isi ja hissi menevät sekaisin :D ( tykkää mennä hissillä, niin toistele monesti isiä silloin ja hissiä isin nähdessään...nooo, oikeammin taitaa vain sshh sihistä enempikin :D

Aivan ihania kesäpäiviä kaikille...ja kukas se nyt olikaan ensimmäinen 1vuotis-päivän viettäjä ??? Onkohan kellään enää tallella eka elokuisten pino josta näkis pinolaiset????
 
morot vaan minunkin puolesta!

edie onnittelut!! mulla on sama tilanne ihan kohta ja itseäni yritän kovasti tsempata, mutta pakko on vielä kerran päivässä "sortua". iltanukutukset hoitaa iskä tosi mallikkaasti, mutta alkuillasta lauri repii multa paidan päältä ja elämä on muutenkin niin vaikeeta, että olen vielä antanut periksi. maitoa juo muutenkin tosi huonosti mikistaan. joghurttia ja maitoon tehtyä puuroa kyllä menee, mutta ei maitoa nesteenä. tänäkin aamuna sai tissiä seiskalta ja roikkui sitten siinä kiinni puoli ysiin. nukuin itetsekin, mutta herätessäni tuumin, ettei tässäkään järkeä ole. poika herää heti, kun käännän kylkeä tms... on tämä niin vaikeaa...

niin siitä on tosiaan vuosi, kun helteessä tuskailimme maha pyöreänä. eka taisi synnyttää heinäkuun puolessavälin, olisko ollut pihlajanmaria, vai ehtikö joku vielä aiemmin?

pakko lähteä untenmaille. sateesta huolimatta mukavaa viikkoa!

 
Veeti lopetti tissin syönnin... :'( Muutama viikko sitten alkoi "hylkimään", kauheana vaan puri ja änkäsi pois.. Nyt ollu pari viikkoa kokonaan ilman. Jonkun kerran piti väkisin syöttää sille tissiä kun olivat niin kipeät. Aika pian se alkoi sit helpottaa.

On kyllä surkeaa, olisin halunnut imettää pitempään. Mutta onhan tässä hyviäkin puolia, saan nyt LOPULTAKIN ehkä tämän piinaavan ihottumani hoidettua. Menkkoja sit odottelen, ja sit sitä plussaa tikkuun. :D
 
Ensimmäisenä onnittelut kaikille plussanneille, ihanaa! Paljon tarrasukkia sisaruksille mukaan.. :heart:

Huomenna sitten alkais tällä mammalla työt.*huoh* Juho on opetellut päiväkodissa viikon verran ja yllättävän hyvin on mennyt. Ei jää itsemään perään ja leikkii mielellään muiden mukana. Eilen kun menin hakemaan niin vilkutteli minulle hei-hei, tais olla hyvät leikit kesken kun ei ois kotiin halunnut lähtä. Ja syönyt oli kuin rekkamies.. :LOL: Ison lautasen kanakeittoa ja maitoa, välipalaksi purkillisen hedelmäsosetta ja kokonaisen banaanin! :eek: Miten ne tekee sen? No pääasia että syö..

Kovasti on oppinut uusia juttuja kahden viikon aikana. Taputtaa, lisää sanoja, nousee tukea vasten polvilleen ja seisomaan, pukkaa taaperokärryä polvillaan kävellen jne jne.. Mihin se mun vauva katosi? :( Miehen kanssa ollaan muisteltu hirmuisesti niitä alkuaikoja, ensimmäisiä päiviä ja öitä ja sitä miltä tuntui kun kotiin tultiin. Kaikki oli uutta ja ihanaa. Raskauttakin on ollut jo ihana muistella, nyt ehkä tuntuu jo siltä että saattashan sitä joskus.. :whistle: Ainut mikä arveluttaa on se synnytys. Juhon kanssa kun kaikki meni niin käteen että mieskin säikähti, mahtaakohan tuota enää saada saliin kaveriksi. No sitä pitänee miettiä jos tulee sen aika.. :|

Mummun kanssa Juho koeajoi pottaa eilen ja tadaa- eka osuma pottaan! Siitä se lähtee..

Mutta nyt suuntaan koirien kanssa lenkille ja sitten hakemaan poika kotiin! Mukavaa "kesän" jatkoa! B)

Tea ja Juho kohta 11kk
 
Kaisa täytti tänään 11 kk! Kohta saa alkaa stressaamaan 1-vuotissynttäreitä. Huusholli niin sekaisin, että hirvittää. Kaisa tykkää repiä paperia ja heitellä kaikkea, mitä irti saa. Harjoittelee seisomista tosi paljon. Kaipa se kävelyhetki lähenee. Kävin np-ultras tänään, maha-asukki voi hyvin. Oli tosi vilkas, kuten siskonsa. Heilutti kättäkin! Tammikuus on sitten kaksi vilkasta lasta, kun lapsukainen syntyy. Saa nähdä, mitä Kaisa tykkää. Mutta nyt pitää mennä, voikaa hyvin!
 
Meillä on parin viikon päästä 1-vuotis synttärit 25.7 mutta vietetään jo 19.7. Sisko ja veikan kanssa samaan aikaan.

Ollaan opittu kävelään kun Miro tuli 11kkk toki välillä kaadutaan. ( On niin söpö toi kävely ;)

Maanantai mennään maitoaltistus testiin niin saada siintäkin varmuus käytö normaali maito vai ei. Torstaina mennään näyttämään liika peukaloa ( Mirolla on kolme peukaloa) keskussairaalaan niin saadaan varmaan aika peukalo leikkaukseen.
 
munkin oli pakko kirjottaa tänne :D

marisa mulla on synttärit myös 25.7 :D tasan 20vuotta pikku ukkoa vanhempi

Meidän Amin syntyi 28.8.07
eli päälle 10kk on nyt.
aivan käsittämätöntä miten pikkuihminen voi oppia yhdessä päivässä monta uutta asiaa :eek:
Tänään lähdettiin konttaamaan parin kuukauden konttaus asennossa keikkumisen jälkeen!
Mulla on tää läppäri tommosen matalan tason päällä niin eiköhän tää ukkeli ollu kiivenny ottamaan tukea tuosta tasosta ja seiso ensin polvillaan siinä ja kampes pystyyn..
ja minä sydän syrjälläni seuraan sivusta kun Amppu räveltää konetta :LOL:

Meillä oltiin 10kk neuvolassa 10kg ja 75cm,nyt vihdoin tuo pituuskasvu pyrähdys on ohi :xmas:
 
Meidän pikkupossu oli 10kk neuvolassa 9,6kg ja 75cm. Kova meno päällä aamusta iltaan, kun isompien perässä yrittää pysyä. Kävelee jo lyhyitä matkoja ja kiipeilee sänkyihin ja sohville. Ja levyhyllyn osaa tyhjentää vaikka sen sata kertaa sanoo EI!!! Pojun lemppariohjelma on 40asteen kirjopesu ;) Tykkää kattella kun vaatteet pyörii koneessa ja varsinkin jos joku pehmolelu on päässy mukaan koneeseen, sitä pitää seurata. Sanoja ei tuu ensimmäistäkään, hyvin ehtii vaikka vasta 2-3veenä rupeis puhuu (en hätäile ). Syö hyvin kaikkea mitä purkeista löytyy ja tuttelia + vettä juo. Vesirokon sairasti toukokuussa ja pari kertaa kuumetta ollu, muuten ollu terveenä. Aika kyllä menee nopeesti, vuos sitte alko äippäloma ja nyt on jo yli puolivuotta tullu töissä oltua. Vielä reilu kk niin alkais kesäloma B) Kesälomasuunnitelmiin ei juuri muuta kuulu kuin esikoisen eskariin saattelua ja hakua. Onhan se hyvää kuntoilua ittelle ja muulle saattojoukolle kun päivässä tulee 4km käveltyä.
 
yökyöpeli meillä on pesukone ollut kaikkien suosikki, oikea kestohitti. isommat tykkäävät vieläkin katsoa, kun uninallet ovat ajoittain kylvyssä =) ja laurista on äiskän apuna mukavaa olla tyhjennyksessä ja täytössä, kuten myös tiskikoneen kanssa.

eipä kummempia tällä erää, viikonloppuja ja tsemppiä työt aloittaville!

 
aurinkoterveiset!

pikaiseen vain tulin kertomaan, että imetys on meidänkin perheessä sitten mennyttä aikaa. aamulla tein päätöksen, että nyt on tälle hommalle tullut aika täyteen. kertapäivässä tissistä ei ole sen kummempaa hyötyä ja ehkä unetkin maistuvat paremmin, kun ei ole pojalla tissi enää mielessä, ne pallukat tulevat hänelle varmasti takaisin mieleen viidentoista vuoden päästä :LOL:

että näin. muutaman päivän saa iskäkin (ja minä myös) nauttia vielä muodokkaista rinnoista, mutta sitten on paluu normaaliin ja kips kops liivikauppaan. hyvin ovat rinnat sopeutuneet imetyksen lopettamiseen. tein sen kyllä melko hitaasti, joten ehtivät hyvin tottua. toivottavasti ei tule takapakkia.

lämmintä viikonloppua!
 
Jos Kassu sattuu täällä palstalla käymään, niin kovasti haleja. :hug: :hug: Ajattelin käydä katsomassa miten massunkasvatus helmikuisilla sujuu, niin siellä olikin ikäviä uutisia. :'(

Mulla on tälläerää kauhia väsymys helpottanut, mutta hormoonit tekevät tepposia, mieliala heittelee jne. Olikin aika rankkaa kauheassa väsymyksessä yrittää pysyä iki-liikkuja Oskarin perässä. Mitenkäs muut plussanneet? Onko ollut raskasta elokuisten kanssa kun väsymys painaa?

Monet on jo 1v. synttäreitä miettineet. Mie en vielä, mutta Oskar syntyikin aivan loppukuusta, joten aikaa on reilusti. Toivoisin että herra oppisi kävelemään ennen syksyä, niin päästäisiin jatkamaan äiti & lapsi lattareissa isompien ryhmässä. Kevätkausi käytiin alle vuosikkaisten ryhmässä, missä lapset pidetään sylissä. Mutta mahan kasvaessa taitaa olla liian rankkaa kaikkine nosteluineen syli-ryhmä.

-Capri ja Oskar 10kk-
 
Ajattelin tulla taas kertomaan kuulumisia. Oona on jo melkein oppinut kävelemään!! :heart: Muutamia askelia saattaa jo välillä ottaa ilman tukea. Sai yhdeltä kummilta etukäteissynttärilahjaksi sen taaperokärryn, niin sillä on kovasti tykänny kävellä. Ja varmasi siitä on ollut apua kävelemään oppimisessa.

Pottailua on jonkin verran harjoiteltu. Aamulla ja päikkärien jälkeen kun heti vie potalle, niin monesti tulee pissat tai kakat. Pitäis vaan jaksaa ahkerasti yrittää. Oona kyllä tykkää kovasti potalla istua, vois olla vaikka kuinka kauan.

Oona on myös oppinut nyökkäämään ja pyörittämään päätään, se on hauskaa katottavaa :LOL: :LOL: Taputtaa on osannut jo kauan ja vilkuttaa kans.

Muuten ei nyt sen kummempia kuulu, about 2 vkon päästä Oona on 1-vee!!!

 
huomenia kaikille päästiin nauttimaan ihanista terveistä päivistä 5:n vrk:n ajan.eli vaihteeksi likka kipeä,no toivotaan että tänään lääkärillä jokin taika kortti takataskussa että pysyisi edes hetken kunnos...
Mutta siitä huolimatta polttareista yritän ed. selvitä(oli viikonloppuna) :LOL:
Meiilä neidin lempipuuhia laittaa kaikkien hattuja päähän ja nauraa itselleen,pyöräily ja pallottelu myös kovia sanoja,nyt ei enä kävellä kärryjen kanssa vaan niihin pitää päästä istumaan ja veljet työntää voi sitä riemua. 1-v synttärit pidetään esikoisen kanssa samana päivänä kun eroa vain 6 päivää
Kassulle paljon voimia :hug: ja tsemppiä töihin lähteville :wave:
 
sahei joko jännittää? toivottavasti kesä näyttää teille parastaan ja hellii nuorikkoa auringolla. mukavia juhlia!

meille tulee mummi ja ukki huomenna tai ylihuomenna, vievät isommat kahdeksi yöksi edeniin ja sitten keski-suomeen mummulloimaan. iskällä alkaa ensi viikolla kesäloma. meinataan tehdä turun reissu, sitten palataan kotiin ja seuraavalla viikolla mulla alkaakin sitten opiskelut. iskä saa pari viikkoa olla lasten kanssa, ennenkunpalaa takaisin töihin. lapsilla alkaa sitten hoitopäivät. hoitaja tulee siis kotiin, mutta ovat kuitenkin päivät vieraan hoivissa.

lauri on hyvin sopeutunut tissittömään elämään. herää edelleen seiskalta, mutta usein nukahtaa vielä silittelyllä. päiväunia on enää yhdet parintunnin nokoset puolenpäivän ja kolmen välillä. syömistä on innokas opetelemaan itse ja annan sösiä lusikalla ruokaa, samalla kun ite lappaan toisella lusikalla ruokaa suuhun. joskus oma lusikkakin osuu oikeaan osoitteeseen. kävellä tykkää kovasti, kun pidetään käsistä kiinni, ulkona työntää työntöautoa. sisällä tueksi käy äitin iso lyhty, penkki tai imuri. palikat kiinnostavat samoin kaikki narut, vyöt, johdot sun muut mitä on kiva laittaa pään yli.

pitäis lähtee viemään katras vauhtipuistoon, toiv. ei ala sataan.
 
Mirjamic:Kyllä kieltämättä aika ajoin jännää,tulee niin outoja ajatuksia ja mietteitä päähän et huh huh,ehkä tämä normaalia,vai mitä naimisissa olevat tunnustaa ;) Hei jos joskus täällä suunnassa liikut laita vaik yv:tä olis hauska tavata.Tsemppiä opiskeluun
 
Capri: Mekin yritetään Milon kanssa siihen isompien lattareihin päästä. Olisi juuri samaan aikaan tuolla isommalla kerho niin päästäisiin oikeasti kahdestaan. Kyllä se minusta aika rankkaa oli ilman mahaakin tuota 11 kg jässikkää nostella, eikä Oskarkaan taida Milon mitoista juuri jäädä.
 
Voi että miten aika rientää! Pistin kyselyä pystyyn noista tarhavaatteista, vaikka itse olen päiväkodissa ollut töissä, niin tuppaa unohtumaan sitä sun tätä. Kaksi viikkoa ja sitten alkaa Nellalla hoito. Saman tien kahdeksan tuntia päivässä hoidossa.

Meillä ei ole mitään merkittävää tapahtunut (enhän mä edes tunnu olevan koskaan kotona näkemässä muutoksia), edelleen opetellaan seisomaan ilman tukea kunnolla, ei edes yritetä sanoa sanoja - höpötellään omaa kieltä, hampaitakin se kuusi kappaletta suussa.

En edes voi mitään hauskoja juttuja raportoida... Kyllä mä kärsin vähän töissä olosta. Tuntuu että jään niin paljosta paitsi. Toisaalta taas ei ole nuppi niin kireänä iltaisin niin jaksaa ihan oikeasti riehua tytön kanssa.

Kävin katsomassa kaverin kolmeviikkoista Oliver-vauvaa eilen illalla. Oli se sitten suloinen. Ihan hiukkasen hiipii vauvakuumetta tännekin päin mutta nyt vaan pitää pysyä tiukkana ja keskittyä siihen mitä jo on.

Eipä tässä mitään ihmeitä, Kirvash ja Nella 10 kk
 

Yhteistyössä