**ELOVAUVAT 2006**

tervetuloa joukkoon nonna-79. Viestin osia saa tummennettua kun valitsee tolta riviltä jossa lukee viesti tuon B ja kun haluaa lopettaa tummentamisen niin painaa vain uudestaan sitä.

Maxine satutteko Forssassa asumaan?

Meilläkin on nyt kahtena iltana nukahdettu ilman tissiä :D . Tosin sunnuntaina isä nukutti tytön syliin ja minä eilen viereeni mutta kuitenkin ilman tissiä. Jos vielä sinne omaan sänkyyn saisi nukkumaan :whistle: Päikkäreitä eilen nukkui vain yhdet ja niillekin nukahti ilman tissiä, pientä edistystä siis siinäkin..

Nopsaan se ilma sitten muuttui kun eilen paistoi vielä arska ja oli lämmin, nyt on alle 10 astetta lämmintä ja äsken satoi vettäkin..
 
Heippa pitkästä aikaa :wave: En ole paljon konella piipahdellut pitkiin aikohin. Mieskin oli juuri 2 viikkoa lomalla kotona joten en ole kaivannut virtuaaliseuraa :D Seuraa kyllä vähitellen kaipaisi mutta nyt on sellainen tilanne että meillä on vain yksi auto kun mies sai omansa myytyä joten minä olen jumissa täällä kotona toistaiseksi. Kyllähän tosta jotain bussiakin menee ohitse mutta ei niihin välttämättä mahdu rattailla mukaan. Toivon kyllä totisesti että se auto pian löytyisi sillä tämä vaihtoprosessi on vienyt jo pari vuotta ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttää.... No kaipa se mieskulta sitten keksii jonkin uuden projektin!

Meidän Aaro taitaa olla ainut täällä joka ei vielä edes ryömi. Osaa ainoastaan peruuttaa toistaiseksi. Aktiivinen on kyllä muuten fyysisesti joten en ole mitenkään huolissani, kyllä se siitä kun hoksaa aikanaan. helpottaisi vain äitiä kun poika ei kiukuttelisi sitä kun ei ylety eikä pääse. Suurinta huvia on tanssahdella ja kävellä (juosta) kun joku pitää kiinni, ihan holtiton on kyllä.

Hyppykiikkuun pääsi vasta 7 kk iässä, siitä tykkää mutta se on harvinaista herkkua, Aaro kun varvastaa muutenkin. Poika tykkäisi vaan istuen leikkiä, olen antanutkin istua koska on osannut jo aika kauan.

Syöminen on vaihtelevaa, välillä kelpaisi vain tissi. Nyt on pari päivää syönyt hyvin ruokaa niin sitten ei tahdo tissi kelvata... huoh!
Tissiä syö myös välipalaksi kun tuota ruokaa menee niin vähän ettei saa millään kuin korkeintaan 4 ateriaa mahtumaan päivään. Öisinkin tissittelee vielä.

Minä en ole saanut aikaiseksi mitään unikoulua tai nukahtamisrutiineja... :ashamed: Poika nukahtaa tissille tai syliin ainoastaan ja perhepetissä ollaan aina ekan yösyötön jälkeen. Taitaa johtua siitä siitä kun on meidän iltatähti... ei raaski toista huudattaa kun poika on niin sylin perään. Kyllä tuo vielä eteen tulee mutta olkoon nyt meidän lellivauva toistaiseksi B)

Eilen oli sitten ihana kesäpäivä! Kyllä nautittiin pojan kanssa ulkona vähissä vaatteissa. Lyhytaikainen ilo vain oli :( Haalarit taas esiin...

 
Santamaria

Ei meilkään ryömitä =)
Nyt harjoittelee ittekseen istumista joka sekään ei vielä ihan luonnistu.
Menee selälleen eteenpäin =)
Hyppykiikki on meilläkin herkkua ja siinä neiti saa kunnon vauhdit itte :LOL:

Mutta nyt kuuluu vaunuista juttelua joten ulkoilu kutsuu.

-Nonna ja Saga :heart: -
 
Santamaria

Ei meilkään ryömitä =)
Nyt harjoittelee ittekseen istumista joka sekään ei vielä ihan luonnistu.
Menee selälleen eteenpäin =)
Hyppykiikki on meilläkin herkkua ja siinä neiti saa kunnon vauhdit itte :LOL:

Mutta nyt kuuluu vaunuista juttelua joten ulkoilu kutsuu.

-Nonna ja Saga :heart: -
 
Maxine: Meillä on kans tuo Plaston vauvakeinu, mutta toistaiseksi ei olla saatu sitä kattoon kiinni, kun se mukana tullut köysi oli aivan liian lyhyt :eek: Keinu jäi ihan liian korkealle. Oliko se teillä ihan sopivan mittainen? Ajattelin tänään käydä hakemassa siihen uuden pitemmän köyden, niin pääsee Emiliakin kiikkumaan useammin :) Melko isokin se keinu on, ja meillä tarvii laittaa siihen tyynyjä tueksi, mutta kovin on mieluista puuhaa tuo kiikkuminen :D

SantaMaria: Meillä on tänään päivä, jolloin tuntuu vain maito kelpaavan :headwall: Ihan samalla tavalla vaihtelee tuo ruokahalu täälläkin. Tosi hermoja kiristelevää puuhaa tuo syöttäminen on silloin, kun toinen vain sylkee ja ruikkii ruokaa pitkin pöytiä \|O No, jospa sitten illalla tai huomenna taas maistuisi paremmin...

Melko kolea ilma on täälläkin, vaikka aurinko paistaakin. Hiekkalaatikollekin yritettiin mennä leikkimään toissapäivänä, mutta se oli vielä ihan luminen ja jäässä :eek: Näytti olevan edelleenkin. Jospas se pian sulaisi kokonaan...

Nyt tartun taas hiomakoneeseen ja alan pöllyttämään, kun Emilia nukkuu. Ehtii sitten vielä tuulettaakin kunnolla, ennenkuin herää :wave:
 
Heipsan kaikille!! =)

Nyt on 8kk neuvolassa käyty ja pojan mitat ovat 8260g ja 72cm, päänympärys 46cm. Joten hienosti ollaan kasvettu. Olisi kyllä ihme jos ei sillä ruokamäärällä mikä poikaan uppoa kasvaisi. :D
Kaikki oli muutenkin ok. Lenni vain hermostui lääkärin tutkimuksiin siinä vaiheessa kun laittoi selälleen pöydälle ja huusi kuin palosireeni koko loppuajan... :ashamed: Ja minä kehuin kuinka iloinen ja nauravainen poika aina on... :whistle: Mutta kun ollaan niin isoa poitsua ettei selällään enää maata kuin korkeintaan nukkuessaan.

Kotonakin hermostuu aina kun vaihdan vaipan ja laitan pojan lattialle selälleen. Helpompaa onkin vaihtaa vaippa niin että Lenni seisoo vaikka sohvaa vasten. Housuvaipat olisi aika pop juttu mutta kun ovat niin pirun kalliita... :/

Lenni oli kyllä neuvolassa niin väsynytkin kun aika osui juuri päikkäreiden aikaan. Nyt sitten nukkuukin rattaissa partsilla.

Eilen oli kyllä niin ihanan lämmin päivä ja me oltiin pojan kanssa pihalla useaan otteeseen. Lennikin nautti selvästi kun sai olla vähemmissä vaatteissa ja istua rattaissa ilman peittoja. Oli hereillä toisen reissun ajan koko ajan ja katteli kiinnostuneena ympärilleen. Onneksi on nuo aurinkolasit ja Lenni antaa niiden olla päässäkin, joten ei ottanut edes aurinko silmiin.
Otin rattaista kantokassin kokonaan pois kun tuntui jo niin tarpeettomalta ja kuumaltakin.

Meidän iltarutiineihin kuuluu nykyään
iltapuuro n.klo:20.00 ->pepun, käsien ja naaman pesu -> yöpuku&vaippa -> sylittelyä ja höpötteleyä -> iltamaito pullosta olohuoneessa omaan peittoon käärittynä -> tutti suuhun ja omaan sänkyyn nukkumaan n.klo:21.
Kylvyssä käydään noin joka toinen päivä ja silloin saa iltapuuron sen jälkeen. Hyvin on poika oppinut näin nukahtamaan ja tissistä luopuminen kävi kivuttomasti.

Nyt on jättänyt yösyönnit kokonaan ihan itsekseen pois joten imetyt taitaa nyt sitten olla meidän osaltamme historiaa. Päivisin saa pullosta maidon.

Mutta nyt muihin hommiin kun mieskin lähti töihin. Iltavuoro joten täytyy keksiä kaikkea puuhasteltavaa koko päiväksi.

:wave:

*Tuisku ja Lenni 8kk*
 
Jaahas, onpa meidän pinolle tullut pituutta..en edes muitsa koska olen viimeksi tänne kirjoitellut :ashamed:

Meillä on Veeti nyt 7,5kk ja ryömii jo lujaa. Reilu viikko sitten oppi nouseen istumaan ja nyt yrittää jo sohvaa vasten ylös. Kauhee kiirus tuntuu olevan päästä liikkeelle.

Nukkumisen kanssa on ollut vähän ongelmia, tuntuu ettei Veeti malttais ollenkaan nukkua, päiväunetkin jää monesti semmosiin puolen tunnin pätkiin. Yöt nukkuu kohtuu hyvin, herää pari kertaa, mutta saattaa jatkaa uniaan heti.

Meidän päivät menee suurin piirtein näin:
Aamulla herätään klo 6.30 (ja minä kittaan puoli kannua kahveeta, jotta pysyn hereillä :) )
Aamupuuro syödään 8 aikaan, sen jälkeen pikku unet, jotka loppuu kun isoveikka herää
11 on seuraava ruoka-aika, sillon annan kasvislihasosetta ja jälkkäriksi hedelmää
Ruuan jälkeen alkaa monenmoiset nukutusoperaatiot, joskus nukkuu pari tuntia, joskus taas vaan sen aikaa että oon saanut raahaudutuksi pihalle.
Iltapäivällä klo 17 syödään taas liharuokaaja nukutaan pikkutirsat. Yöunille lähetään puoli yhdeksän aikaan ja ysiin mennessä yleensä nukutaan.

Veetin suosikkileuja on isoveljen pikkuautot, helistimet ym vauvalelut ei kiinnosta yhtään. Suosikkipuuhaa on juuri kootun junanradan hajottaminen ja yleensäkin isonveljen kiusaaminen..Välillä kyllä leikkivät jopa 5minuuttia rauhassa keskenään.

neuvolaan mennään parin viikon päästä kun tulee se 8kk, samalla reissulla on myös isomman 3v neuvola.

Mutta tällästä tällä kertaa, jatkanpa tämän pinon lukemista.

TaikaMetsä ja pojat
 
Pikaseen neuvola kuulumisia... eli 8 kk mitat 9645g ja 69.8cm. Nuppi 45.5cm. Iso tyttö :heart: . Lääkäri setää piti vierastaa ihan hirmusti... Ja oikein leijonan kyyneliä vuodattaa... ja minä kun luulin, että pahin vierastus olisi mennyt jo ohi...

Seuraava neuvola on meillä 10kk ja lääkäri neuvola 3v!

Tänään tuli eka kunnon mustelmakin poskeen kun piti rappusia vasten nousta seisomaan ja tulla rytinällä alas....

Nyt pitänee taas mennä!
 
Morjenstus kaikille :wave:

En olekaan pitkään aikaan kirjoittanut tänne. Nyt kun poika on lähtenyt liikkeelle niin en ehdi kuin just just lukea tänne tulleet viestit, mut kirjoitus tuntuu olevan ihan mahdotonta.

Meillä huhtikuun alussa poika - joo siis poika, ei äiti - sai rintatulehduksen. Lääkäri epäili et oli itse saattanut raapaista rinnasta ja siitä menneet bakteerit sisään. Joten nyt on sitten eka antibioottikuuri koettu. Ja ettei elämä olisi ihan tylsää äidille ja isälle niin eilen pikkuinen sai aivotärähdyksen kun liukastui seisomasta ja satutti takaraivon kovaan puulattiaan. Luulin, että oli ihan tavallinen kopsaus, joita sattuu päivittäin, mutta kun poika alkoi parin tunnin päästä oksentamaan tajuttiin, että oli ollut vähän rajumpi kopsaus ku normaalisti. Sitten kun tänään taas osui pää (nyt etupuoli :headwall: ) niin meinasin, että mulle tämä äitihomma riittää nyt. Ei sydän kestä kun toista sattuu koko ajan. :'(

Tänään oli 8kk neuvola. Mitat oli 9610kg, 74cm, 46,5cm. Mutta meillä ei tuo pinsettiote ollenkaan vielä onnistunut. Kaikki tuntui olevan ok. Robert oli niin pelosta jäykkänä, että unohti suuttua punnitusta...

Tervetuloa Nonnalle. Meillä on samat synttärit lapsilla. :)

SantaMaria täytyy tunnustaa, että olen hieman kade kun toivoisin, ettei meidän pikkumies vielä menisi eteenpäin niin kovasti. Nyt saa olla koko ajan perässä ja silmät selässä (ja silti saa aivotäräyksiä)... huushollikin näyttää just siltä. Eikä mitään muutakaan saa tehtyä. Sitten kun päiviksetkin on jääneet lyhyemmiksi ja vähälukuisemmiksi niin nekin menee itse levätessä kun ei meinaa muuten jaksaa.
sori tämä turhan valitus... :ashamed:

Joku kysyi Helsingissä hyvää tapaamispaikkaa. Picnicille on tietty aina ihan kiva mennä, mutta sisätiloissa oleva, helposti löydettävä ja päästävä paikka ulkopaikkakuntalaisillekin, olisi rautatieaseman ja pääpostin vieressä olevan Sanomatalo, jossa on kahvila ja siellä olen usein nähnyt paljon vaunuäiteja kun on helppo avoimeen tilaan tuoda myös vaunut. Ihan vaan yhtenä ehdotuksena.

Lupasin itselleni olla kirjottamatta novellia tällä kertaa mutta pitkähän tästä taas tuli...
:wave: E & Robert <br><br>
 
Kiitos Eloisalle :wave:
Meillä oli laskettuaika vasta 28.8 mutta neiti syntyi onneksi rv:llä 38+2 koska oli tooooosi kuuma kesä ja jalat kuin norsulla :LOL:
Meillä tytsit jo nukkuu ja taidan itte alkaa syömään iltasta ihan rauhassa =)
Rauhallista unta kaikille.

Nonna ja tytsit :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 21:11 Nonna-79 kirjoitti:
Kiitos Eloisalle :wave:
Meillä oli laskettuaika vasta 28.8 mutta neiti syntyi onneksi rv:llä 38+2 koska oli tooooosi kuuma kesä ja jalat kuin norsulla :LOL:
Meillä tytsit jo nukkuu ja taidan itte alkaa syömään iltasta ihan rauhassa =)
Rauhallista unta kaikille.

Nonna ja tytsit :heart:

Ja mulla taas oli laskettu aika 16.8 mutta poika syntyi vasta 28.8 =)
Aika tuskaisat pariviikkoa oli, onneksi itse synnytys oli helppo =)
 
Eloisa: Voi pientä! :hug: Kylläpä on toiselle sattunut ja tapahtunut. Tuntuu kyllä olevan hurjan vauhdikasta aikaa nyt tämän ikäisten kanssa kun harjoittelevat niin kovasti tuota liikkumista :)

Ihan hyvältä tapaamispaikalta kuulostaa tuo Sanomatalo. Ja on niin keskeisellä paikalla, että jopa minä uskon osaavani sinne :snotty: Toisaalta mietin sitä, että kuinka nämä pikku vauhtihirmut viihtyvät siellä, kun puistossa olisi paljon tilaa touhuta ja leikkiä, niin saattaisivat viihtyä siellä paremmin keskenäänkin =) Mitä mieltä muut ovat? Meitä oli ilmeisesti aika monta tulossa?

Nonna: Mulla la oli myös 16.8., mutta meni kanssa sen pari viikkoa yli ja neiti syntyi vasta käynnistyksellä 30.pvä. Ja oli kyllä piiiiitkät kaksi viikkoa :kieh: hyvin on viime kesän helteet vielä muistissa...

Nyt ei ehdi enempää, on tuo neiti menossa ainokaista "viher"kasvia kohti, moiks! :wave:
 
HUOMENTA KAIKILLE PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITKÄSTÄ AIKAA!!!!!!!!!! :hug:
Meillä on ollut aika raskaat pari kuukautta, niin etten ole jaksanut täälläkään käydä paljoa lukemassa, saatikka kirjoittamassa.
Eetulla oli flunssa, sitten oksennustauti, taas flunssa, mistä muhi ekan korvatulehduksen(märkäinen molemmissa korvissa) +antibioottikuurin ja hampaitakin tuli 2 samassa rytäkässä.
Lyhyesti kerrottuna koko Maaliskuu meni koko perheen voimin sairastaessa :snotty: :snotty: :snotty:
Mutta nyt näyttäis elämä taas aurinkoiselta! =)
Eilen oli korvatulehduksen jälkitarkastus ja terveet korvat löytyi, onneksi! =)
Samalla oli 8kk neuvola ja 70,5 pituutta ja 9670g painoa pipo 46,7.
Pieni notkahdus tuli kasvuun tuon Maaliskuun takia, kun Eetu ei suostunut syömään mitään muuta kuin tissiä!! Siihen saakka söi hyvin puurot ja soseet ja ykskaks tuli täys ruokalakko. Oli tietenkin hampaista suu kipeä ja nieleminen kävi korviin.. Yli 2 viikkoa meni ennekuin saatiin muruakaan ruokaa alas. Minusta tuntui, että Eetu saattoi ihan laihtuakin siinä pahimmassa vaiheessa, mutta luojan kiitos se on nyt taaksejäänyttä aikaa!! Syö taas tosi hyvin; aamu-&iltapuurot, kasvis-lihasose ja hedelmäsoseen välipalaksi. Eilen kokeilin sitä Drikki välipalajuomaa ekan kerran. Päätin etten opeta Eetua ollenkaan tuttipulloon kun se ei ole tähän mennessä kelvannut, vaan siirryin suoraan juomanokkaan.

Eetu on ryöminyt jo pitkän aikaa ja nytkyttää itseään konttausasennossa, mutta nilkat meinaa mennä solmuun, niin ettei pääse eteenpäin. Sitten mätkähtää mahalleen. Mutta kävelytuen kanssa suorastaan juoksee!
Sillä menee ympäri huushollia. Yltää tyhjentämään pyykkikoria, hämmentämään astianpesukoneen astioita kun otan puhtaita ulos ja vetelee tasoilta kaiken matkaansa. :) Aivan mahdottoman joutuisa. Minkähänlainen vauhti on päällä kun pääsee konttaamalla vielä paremmin tavaroihin käsiksi???

Kamalasti on palstalla tapahtunut.
=) ( Pääsin lukemisessa vasta sivulle 105)
Tervetuloa uusille palstalaisille!

[/b]Sydämelliset onnittelut avioituneille/avioituville![/b] :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Ja sitten on kai tulossa tapaaminen? Yritän kovasti saada luettua itseni ajan tasalle. Jatkanpa nyt lueskelua kun Eetu leikkii itsekseen vielä hetken =)

p.s. päivitiv profiiliin uuden kuvan poitsusta.<br><br>
 
Kiitokset Sohville :wave:

Wilhelmiina Joo mäki vannoin etten tee enää sitä kolmatta ja viimeistä kesäksi :LOL: Mulla kertyi raskauden aikaan VAIN 4kg painoa mut muuten olin niiiiin turvoksissa ja nestettä täynnä että paino tipahti neidin synnyttyä 15kg :eek: Ja kun en muutenkaan ole mitenkään iso ihminen niin olihan se iso elämänmuutos :snotty:

Meillä alkaa vesirokko meneen ohi ja nyt ootellaan näkyykö isommassa neidissä kohta merkkejä. Kauhee äiti olen mut toivottavasti :whistle:

Onko muilla vauvat alkaneet kevään myötä heräilemään aiemmin? Meillä kun ennen nukuttiin jopa yhdeksään niin nyt aamu alkaa jo puoli 7-7 \|O

Me harjoiteltiin eilen sohvalla istumista niin että itte istuin Sagan takana niin hyvin onnistui :D Neidillä tahtoo olla vaan sellanen tapa että istuessaan kiikuttaa itteensä kuin kiikkutuolissa (varsinkin jos joku kattoo neitiin päin niin on iso esitys päällä :LOL: ) niin ei oo vielä neiti ymmärtänyt ettei sitä voi harrastaa ittekseen kun istuu vaan siinä kyllä muksahtaa ympäri ämpäri =) Pitää varmaan mein isolla ja pehmeellä sängyllä ruveta harjoittelemaan niin siinä on vara vähän kaatuakkin.
Sitterissä olo ei enää onnistu kun neiti kiipee sieltä välittömästi pois.
Syöttötuolissa kyllä istuu suht hyin ja eilen kaupan kärryissäkin istu ekaa kertaa kun vähän pidin kiinni ja olihan se makeen näkönen :p

Onko muut mammata aikoneet olla kuin kauan kotona?
Mulla olis vielä opiskeluja 1,5v jäljellä mutta ajattelin sitä jatkaa vasta ens tammikuussa :saint:

Mutta nyt kotihommat kutsuu.

Päivän jatkoja :wave:
 
Heini79
Lyhyesti neuvolakuulumisia. Pituutta 72 cm ja painoa 8690g, jota olikin sitten kahdessa kuukaudessa tullut yli kilon. Mä oikein yllätyin, että Oskari painaa noinkin paljon. Päänympärys oli 46cm. Terve, tyytyväinen ja iloinen poika. Korvatkin oli ihan terveet, että Oskari sitten vaan tykkää huvikseen näpräillä korvanlehtiään, että mitkäs nämä lerputtimet oikein on :LOL:
 
Selailin vanhoja kirjoituksia ja tein listan ketkä olisi näillä näkymin tulossa tapaamiseen.

TAPAAMINEN HELSINGISSÄ SU 15.7

Paikkaehdotuksia: Sanomatalo

Näillä näkymin tulossa:

-wilhelmiina81 ja Emilia
-Jandhe ja Pihla
-Liinos ja Lucas
-Emppu80 ja Riina
-Lumikki ja Ada
-eeve ja Lumi
-Anna Karenina ja poitsu
-Heffalump ja Ronja
-Maxine ja Minja

Ei pääse:
-mamisku
-Mimmi-78 ja Alex
-vilivilpertti ja Aaro
-Heini79 ja Oskari
-hansu ja Topias


Revontulien tyvär: onnittelut naimisiinmenosta!

Nonna-79 ja Saga: Tervetuloa joukkoon!!

Lucas on siis pääsiäisestä asti nukkunu omassa huoneessa. Ja on menny yöt todella hienosti! Nukkumaan käy ysin jälkeen. Korkeintaan kerran yössä täytyy käydä laittamassa tutti suuhun ja aikaisintaan neljän aikoihin. Usein Lucas nukkuu niin hyvin et ensimmäinen änähdys kuuluu vasta kuuden jälkeen aamulla. Uuteen päivään heräillään 8-9 aikaan.

Iltarutiinit on meillä ollu suunnilleen samanlaiset jo n.neljä kuukautta. Klo20 jälkeen iltapuuro ja maito. Sen jälkeen käsi ja naama pesu ja hampaiden harjaus. Sit peppupesu (tai kylpy/suihku) ja puhdas vaippa ja unipuku päälle. Sen jälkeen Lucas köllöttelee sohvalla meidän sylissä, telkkari on hiljaisella ja valot himmeällä. Lucas usein räpeltää torkkupeiton hapsuja ja juttelee. Ysin jälkeen kun poika alkaa hieromaan silmiään annetaan uni halit ja pusut. Sit poika omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn unipussiin ja unilelu kainaloon. Unilaulu cd soimaan ja valot pois päältä. Lucas nukahtaa 5-30 minuutissa. Välillä on iltoja jolloin täytyy pitää pojasta kiinni et rauhoittuu eikä pyöri, konttaa tms.

-Liinos ja Lucas<br><br>
 
Liinos tosi kiva tuo tekemäsi lista, jaksatko päivitellä sitä sitten aina ajan tasalle? =)

Tapaamisesta se sanomatalo on ihan hyvä idea, mutta samaa minäkin mietin kuin wilhelmiina, että olisiko kuitenkin joku leikkipuisto parempi vauvojen kannalta? =) mä en vaan tiedä niitä hesassa yhtään, onko joku viisaampi? :whistle:

Nonna mulla on kanssa opiskelut hieman kesken, 1/2 vuotta jäljellä ja näillä näkymin minäkin olen palaamassa koulun penkille ensi tammikuussa!

Sohvi kiva kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa ja hyvä että teillä voidaan jo paremmin :hug:

Nyt sitten meillekin sattui se... Nimittäin Pihla putosi eilen sängystä :ashamed: :'( Pihla aina nukahtaa tissille meidän sänkyyn ja käyn sen jossain vaiheessa nostamassa omaan pinnikseen. Ja aina siksi ajaksi laitan kauheat suojamuurit joka puolelle. En tiedä miten oli sieltä unissaan päässyt kömpimään, yhtäkkiä kuului vaan kauhea ryminä ja sen jälkeen kauhea huuto. mulla meni max. 2 sekunttia että olin makkarissa ja siellä Pihla ISTUI lattialla ja itki! ei hajuakaan miten päin se on sieltä tullut alas. Ei onneksi ollut sattunut pahemmin, kun huuto rauhoittui heti kun pääsi syliin. Onneksi selvittiin vain säikähdyksellä! Mutta kyllä sitä sydän pomppasi kurkkuun :'( aamulla nyt vielä katsoin oikein tarkasti joka puolelta, niin ei missään näkynyt mitään mustelmaa tai kuhmua tippumisesta ja ihan oma itsensä Pihla on ollut, yönkin nukkui hyvin. Mutta nyt ei auta enää viivyttää sitä "unikoulua" se alkaa viikonloppuna ja siihen asti olen siellä makkarissa niin kauan Pihlan vieressä että uskaltaa siirtää omaan sänkyyn nukkumaan!!
 
Liinos pikaisesti
jandhe: juu, voin päivitellä listaa! Hui kauhistus, onneksi Pihlaa ei sattunu sen pahemmin! Välillä kun Lucas on nukkunu mun vieressä niin oon heränny siihen et Lucas konttaa, ryömii, pälisee tms. ja on kuitenkin ihan unessa! Yks aamu Lucas alkoi unissaan kiipeämään mun päälle. Onkohan Pihlakin unissaan harjoitellu uusia taitoja ja sit pudonnu sängyltä.

Miltäs kuulostais jos treffattais Kaivarissa?! Siis Kaivopuistossa. Siellä ois ainakin lapsukaisilla tilaa temmeltää. Ja pitäis siellä joku leikkipaikkakin olla. Jos on huono sää niin sit tietty vois treffata sisällä, esim. siellä Sanomatalossa.
 
Meidän pojalla on ollut hurja kehityskausi :eek: Hän osaa nousta jo tukea vasten seisomaan ja on jopa ottanut muutaman askeleenkin siinä, mut istumaan hän ei osaa itse käydä. Nyt hän oppi senkin että osaa lähteä istumasta pois (kun hänet vaan on ekaks laitettu istumaan). Tuntuu vaan ihan hurjalta tää kehittyminen (missä meidän pieni vauva on?)
Saa nähdä meinaako Aaro kontata ollenkaan vai rupeaakohan suoraan kävelemään, ryömimällä menee kovaa vauhtia eteenpäin.
Yöt on meillä edelleen vähän mitä on :/ Pitäis kait rueta jonkinlaista koulua pitämään, mut kun ei jaksais valvoa yhtään ylimääräistä \|O
Nyt tais poika herätä päikkäreiltä, joten :wave:
t:vilivilpertti ja Aaro 7kk18pv
 
Kiva Liinos kun laitoit listaa tapaamiseen tulijoista!

Oikeesti tuntuu, että sais olla silmät selässäkin ja pari ylimääräistä kättä tuon tytön kanssa. Nyt pitää nousta kaikkea vasten seisomaan ja tossa illan suussa otti sitten ja kopsautti ittensä polviseisonnasta suoraan takaraivolleen maahan... :eek: . no aattelin et kaikki ok kun hetken itki ja sit illan oli ihan oma reipas ittensä... iltapesujen jälkeen otti sit kuitenkin ja oksensi... Nyt on sitten äiti täällä sydän syrjällään, että onko kaikki hyvin... Rauhassa kävi kuitenkin nukkumaan. Pitää varmaan yöllä vähän herätellä ja varmistaa että on kunnossa.

Eipä taideta kyllä näköjään olla ainoita jotka itseään kolhii. :hug: kaikille kolhuista toipuville!

Csi:n pariin :wave:
 
eeve harmaana
Meillä ollaan ihan selvästi siirrytty vain yksiin päikkäreihin. Aamuisin ei saa enää millään nukkamaan ellei lähde autolla johonkin tai sitten vaunuilemaan. Eikä nekään mitään kovin varmoja tapoja ole. Päikkärit jotka nukkuu ovat onneksi kuitenkin 2-3 tuntia pitkät eli unta kuitenkin tulee kohtuu paljon..

Tapaamispaikasta sen verran että voisi olla sitten joku sellainen mihin helpolla löytäisi :whistle: Kun en ainakaan tunne helsinkiä juuri yhtään niin en varmaan ihan pieniin paikkoihin löydä, jos ylipäätään muuallekaan löydän :D

Lumi kolhii itseään myös päivittäin ja jos yhdellä kolhulla selvitään niin se on pieni ihme. Joka paikkaa vasten pitää nousta seisomaan mutta sitten se kiinnipitäminen unohtuu ja sitten ollaankin jo mukkelis makkelis lattialla, eikä ihan joka kerta ehdi väliin..

Nyt nukkumaan :wave:
 
Torstaita!

Täälläpä tosiaan kaikilla on vikkelia tenavia =) Voi pieniä kolhulaisia :hug:
Niitä aikoja odotellessa,huh ja kaksin kappalein,äh! :eek: ;)

Eli santamaria meilläkään ei vielä ryömitä. Pojat kyllä menee vinhaa kyytiä akselin ympäri ja pakittelee sekä pyörii ja jumppaa mutta eteenpäin ei vain hoksaa :whistle:
Mutta en minäkään osaa asiasta huolestua kun muuten ovat vilkkaita ja virkeitä kavereita =)

Hyppykiikku on ollut meilläkin kovassa käytössä ihan senkin takia että se oli pelastus monesti tilanteissa joissa molemmat olivat tyytymättömiä :whistle: Kiikkuun kun pääsi niin johan alkoi hauskuus :D
Nyt sitten olen laittanut kiikun pois juuri tuon varvastamisen takia, vallankin Jimi varvastaa enemmän.

Vaiposta...meillä käytössä ihan teippivaipat ja Lidlin sellaiset ;) Yksinkertaisesti tulee vain halvemmaksi vaikka nuo housuvaipat on varmaan kätsyt sitten kun lähdetään kunnolla liikkeelle =)

Onko kellään muilla ongelmana se että maitoa menee kovin vähän?!!?
Mä otan muutenkin tosta syömisestä niin helposti stressiä ja vallanki just maidosta :whistle:
Soseiden kanssa teen silleen että jos ei maistu niin sitten ei syödä mutta kun meillä tuntuu tuon maidonki menekki olevan aika huono :/
Hyvä jos se 5dl menee päivässä (säkällä) ja jossain vaiheessa pidinkin maitopäiväkirjaa. Oon sitten yrittäny sitä maitoo laittaa puuroon ja omatekemään pe-po soseeseenkin.

Eipä tässä kai sit kummosempaa...pojat nukkuu aamu-unia (yleensä sen 2h) ja mulla olis tässä taas aikaa hyödyntää kotihommiin.
Mun äiti tulee kans tänään viemään pojat pihalle.

Lauantaina lähden sit shoppaileen pojille,Jee!! :D
Se on sitte mielekästä puuhaa jos mikä ;) Nyt JO 80cm vaatteita,huih kun nuo tenavat kasvaa :eek:

Ihanaa ja aurinkiosta loppuviikkoa kaikille :hug:

Ps. Profiilissa uusi ulkoilu kuva =)
 

Yhteistyössä