**ELOVAUVAT 2006**

Nuha senkun jatkuu.. :snotty:
Mitäs te joilla lapsukainen jo ryömii/konttaa/kävelee,käytättekö vielä teippivaippoja? Vai joko on housuvaipat käytössä? Mä tossa just koitin muistella että missä vaiheessa mä olen aikasemmin alottanu housuvaipat. Taisi olla aikalailla silloin kun ei lapsi meinaa enää nahoissaan pysyä.

Lellu,juu,nopeesti on nyt tämä aika menny tämän odotuksen kanssa. On tietysti niin paljon muuta mietittävää kun on tuo Daniel. Tuntuu ettei siitä kauan ole kun vielä siellä kuumepuolella olin.. Tosin vieläkin käyn lukemassa"tuttujen"kuulumisia. Mm.sinun :D

Heffalump,mulla tosiaan tuo rengasliina on. Hankin sen kun Daniel oli joku kk ikäinen. Aika vähän olen käyttänyt. Itseasiassa olin unohtanut sen jo,mutta nyt kun mainitsit niin meinaan sitä kokeilla! Kiitos vinkistä =)

Rica ja D
 
Neuvola kuulumisia. Eli tänään oli viikon etuajassa 8kk neuvola. Pituus 68,2 cm, paino 8420g ja pipo 44,9. Eipä neuvola tädillä paljon muuta ollu, oli vähän kiireinen. Seuraava aika on vasta 1v neuvola. Sanoi toki että jos tulee jotain niin voi soitella. Lääkärin tarkastus oli kans ja kaikki hyvin. Sanoi että on aika vauhdilla kehittynyt tuo neiti, että ei ole ihme ettei malta oikein nukkua, kun pitää niin kovasti kaikkea uutta harjoitella. Pinsetti otekin sujui hienosti.

Sanottiin kans että 10kk ikäsenä voi ruveta antamaan hapanmaitotuotteita. Täytyy varmaan nyt kokeilla niitä vauvojen jugurtteja että maistuisko ne.

Nyt neiti kerrankin nukkuu päikkäreitä, toivottavasti tänään vielä ruokakin maistuisi. Neuvolassa sanottiin kumminkin että paino on noussu niin hyvin ettei tarvii olla huolissaan neidin syömättömyydestä. Ja kyllähän Ronja maitoa juo sit senkin edestä jos ruoka ei maistu.

Paranemisia kaikille jotka kipeänä ovat :hug:
 
Mirkolle ei vaan meinaa maitoa löytyä. Nyt on kokeiltu soijamaito ja almiro pepti, eikä niistä kumpikaan käyny. Ens viikolla olisi keskussairaala reissu edessä. Kutsu tuli vehnä-altistukseen, mutta toivottavasti se vaihdetaan maito-altistukseen. Kela kun ei anna uutta maitoa, ellei jompaa kumpaa nuista aiemmin mainituista eka testata sairaalassa. Minä lopettaisin jo imetyksenn, kunhan vaan löytyisi se sopiva maito. Mirko käyttää 4 hammastaan, myös minun nännien pureskeluun, tuntuu kivalle!!!

Joku kyseli kiloista. Minä oon 7kg miinuksella, johtuen imetyksestä ja kun joutuu syömään niin rajoitetusti Mirkon allergioiden takia. Tässä alkaa jo olla yläaste painoissa ja näyttää anorektikolta. Mutta kunhan saan alkaa syödä normaalisti, niin eiköhän se paino nouse entisiin mittoihin.

Liikkumaan meillä mennään edelleenkin pyörien. Mirko ei edes yritä kontata tai ryömiä. Liekö nyt jo aikanen eroahdistus. Poika kun ei viihtyisi yhtään itestään lattialla. Silloin on mieli hyvä, kun saa olla äipän tai iskän avustamana seisoaltaan ( tai roikkua käsissä).

Yösyönnin olen Mirkolta lopettanut, tai silleen et tissiä saa aikasintaan 5 aamulla. Ihan hyvin on pärjännyt, paitsi poika kyllä heräilee useimminkin ja sillon pitää laittaa tuttia suuhun ja kääntää kylkee. Omaan huoneeseen siirtoa olen myös miettinyt, jos se rauhoittaisi meidän öitä.

Lauantaina olis tarkotus lähteä miehen kanssa elokuviin. Se olisikin kolmas kerta kun yhdessä lähdetään jonnekin ilman poitsua. Innolla odottaen lauantaita...
 
Moi!

Pitkä aika onkin vierähtänyt kun olen täällä viimeksi käynyt. Nyt tulin kertomaan kuulumisia. Ensinnäkin, olen rouvautunut. Sanoimme mieheni kanssa tahdon 1.3.07 maistraatissa. Olen myös laittanut koulupaperit eteenpäin, toivottavasti valmistun joku päivä Leipuri-Kondiittoriksi. Olen myös tällä välillä pitänyt kahta blogia pystyssä, mistä on ollut suuri apu yhteydenpidossa sukulaisiin. Emmi on nyt melkein 7kk vanha, ja pääsiäisenä hän oppi istumaan, konttaamaan ja seisomaan tukea vasten. :heart:

Esikoinen täyttää pian 3-vuotta, tarkemmin sanottuna vappuaattona. :D Muutenkin elämä hymyilee, mitä nyt surutyötä teen tuon lapsiluvun täyttymisen takia, jossain takaraivolla elää pieni toivo siitä, että joskus vielä. Asiaahan on luonnollisesti pahentanut kälyni poikavauvan syntyminen (n. viikko sitten), joskin olen asiasta enemmän kuin onnellinen, sillä mekin odotettiin heidän pientä poikaansa todella hartaasti. Toivotaan nyt vain, että vanhemmatkin ymmärtävät kuinka rakas tuo pieni poika on myös meille, miehen perheessä kun on ollut aina hieman omalaatuinen tapa osoittaa rakkautta, eivätkä he ole tottuneet halauksiin, lempeisiin hymyihin ja pyyteettömään avuntarjontaan. :) Ei se silti kuitenkaan tarkoita etteikö heidän perheessään olisi rakkautta, onhan sitä, mutta sitä ei vain sillä tapaa osoiteta kuin mitä normaalisti on tottunut näkemään. :)

Emmi on oikea ilopilleri, hymyileväinen ja ei kyllä turhista kitise. Oikein kiltti ja ihana vauva, joka kasvaa liian nopeasti :'( :D Voi kun voisi toisen pitää noin pienenä. Tässä surutyössä on vaikeinta luopua unelmistaan, muistaa kun joskus miehen kanssa puhuttiin neljästä lapsesta, ellei enemmästäkin. Aikaa olisi, parikymmentä vuottakin nuo "puuttuvat" lapset hankkia, mutta kunnioitan miehen toiveita ja nautin nyt näistä lapsista. Silti sisimmässäni toivon, että miehen mieli muuttuu siinä vaiheessa kun minulla on ammatti, ja toteuttaisimme tuon unelman. En kuitenkaan siitä puhu, mieheni kyllä tietää mitä ajattelen ja miltä minusta juuri nyt tuntuu, mutta en halua painostaa häntä, onhan minulla kaksi ihanaa, sydämiä sulattavaa lasta, kaksi kallisarvoista aarretta. :) Ja koitan ajatella hyviä puolia, olen vielä nuori kun lapset ovat isoja, minulla on koko loppuelämä aikaa tehdä asioita, joihin nyt ei ole halua eikä mahdollisuutta.

Täällä jännätään myös sen puolesta, saisiko mies töitä. 16. päivä päättyy hakuaika erääseen paikkaan, joten sen jälkeen näkee sitten mitä tapahtuu. :) :) :) Toivotaan nyt, saisi tämä elämä vielä sen "viimisen" silauksen normalisoitumiselle. :)

Olen muuten ihan hurahtanut leivontaan. :) Toivon kovasti, että kun emmi kasvaa, saisin hänestä innokkaan pikkuleipurin seurakseni.

:ashamed: :ashamed: Oikein hävettää mainostaa itseänsä, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin käykääppä visiitillä www.pinkmama.vuodatus.net ja kertokaa mielipiteitänne. :) :)
 
Heippa!

Woi mahoton revontulien tyvär mitkä ihanaiset sivut oot tehnyt :p
Sinähän oot oikeen kakkumestari =)
Tartti laittaa oikeen suosikeihin nuo sivut että pääsen tarkemmin katselemaan mitä herkkuja se sisältää :p
Mutta selkeesti oot leipuri ;)

Ai että täällä on taas aivan mahtava keli! Kyllä huomaa että lämmintä on tulossa =)
Josko viikonloppuna avaisi grillikauden,NAM :p
Ja ulkoilu on näillä ilmoilla tosi nautinnollista!

Onpa mukavaa kuulla että täällä on muutama muukin elokuinen joka ei vielä ryömi =) Niinhän se on etteivät välttämättä ryömi ollenkaan ;)
Enkä minä oo ainakaan asiasta osannu murhettua...kaksoset kaiketi muutenkin jostain syystä kehittyy hieman hitaanpaa?!!?

Eilen meillä oli se 8kk (8½kk) lääkäri-neuvola ja poikien mitat olivat:
Jimi 9860g/72.7cm ja
Luca 9660g/71.2cm
Paino on nyt alkanut tasoittumaan ja molemmille tullut 1½kk vain 200g lisää painoa.

Terveitä ja reippaita poikia, korviinkin kurkattiin kun ovat olleet hieman räkäisiä ja terveet olivat.
Mutta tuo motoriikka (ryömiminen, suojaheijasteet ja jalkapohjalla seisominen) on hieman viivästynyt.
Kuukauden päästä meillä on kontrollikäynti ja jos mitään edistystä ei ole tapahtunut niin ilmeisesti saadaan aika fysioterapeutille?!!?
Siinäkin mielessä siis kiinnostaa mitä teille muille joilla ei ryömitä sanotaan lääkärissä =)

Mutta kaikki aikanaan ja hiljaa hyvää tulee ;)
Josko se sitten alkaa tälläkin mammalla kiireet kun pojat lähtee liikkumaan :D

Siinä kai ne tärkeimmät =)

Nyt meen laittaan pojat unosille ja sitten starttaan kamun kanssa lenkille :D

Viikonloppuja kaikille :hug:
 
Heip!

Me käytiin tänään 8kk-neuvolassa, samalla oli lääkärintarkastus. Poju painaa nyt 8630 g ja pituutta on 73 cm. Paino menee jollain -10 käyrällä, mutta ihan tasaisesti sitä kuitenkin tulee. Neuvolassa testattiin pinsettiotetta ja hienostihan se pojalta jo onnistui. En ole kotona kiinnittänyt siihen ollenkaan huomiota. Pois lähtiessä poitsu vielä vilkutti nätisti lääkärisedälle. :wave:

Onnistuin pelästyttämään naperon tänään. :ashamed: Se puraisi mua tissistä ja vahingossa kiljaisin vähän liian lujaa, niin poika alkoi peloissaan parkua. Raukka parka, kun pitää äitiään pelätä. :snotty:

Huomenna onkin sitten pojalla 8kk synttärit ja perjantai 13. päivä. :D
 
Iltoja :wave:

Reissusta tultiin tänään takaisin kotiin tänne remontin keskelle :\| Ihana oli päästä takaisin kotiin, vaikka Emilia sai mummolassa ollessaan enemmän kuin tarpeeksi huomiota ja selvästi nautti olostaan :D Täällä on kaikki paikat ihan pölyssä, kun mies on hionut rappusia, joten tietää siivouspäivää huomenna... Lattiamateriaalitkin pitää hakea huomenna, joten on sitten jokapaikka täynnä tavaraa. Jospas tämä tästä joskus valmistuu :whistle: aloitetaan sitten taas seuraava projekti...

Emilian ihottuma on jo lähes parantunut, liekö sitten tehostetulla ihonhoidolla ollut merkitystä... Oli pahimmillaan koko selkä, maha ja kädet täynnä pientä punaista näppylää. Ruokavaliosta jätin purjon pois, joten saattoi sekin auttaa. No, tiedä häntä, mutta onneksi on nyt parempi. Muutama pieni, kuiva punainen kohta on jäljellä, mutta niitä on ollut pari jo ennenkin.

Ryömimään Emilia oppi tasan 7kk päivänään ja nyt mennään jo ihan hurjaa vauhtia ja joka paikkaan :) Ei voi itsekseen jättää touhuilemaan, kun kovasti katselee pöydille yms. kun joku päivä se kuitenkin ottaa ja kiipeää tukea vasten ylös ;)

Olipas tosi coolin näköiset pojat Jennylillä B) Siiitä kun molemmat lähtevät liikkeelle niin johan kiirettä pitää äidillä :D

Painosta oli ollut puhetta. Mulla on oma paino tippunut vähän alle lähtöpainon. Tosin ruokahalu on edelleen ihan hirmuinen ja makeaa tulee popsittua normaalia enemmän, mutta paino onneksi pysyy kurissa. Tosin yritän liikkuakin enemmän, vaikka välillä sitäkin tulee lipsuttua... :whistle: Uusia vaatteita "piti" käydä ostamassa kun osa tippui päältä :ashamed:

Revontulien tyvär: Tosi hieno blogi sulla! Ja kateellisena katselin tekemiäsi kakkuja. Tosi hienoja!! Itse en osaa leipoa juuri mitään, joten täytyy vaan tyytyä ihailemaan muiden aikaansaannoksia :snotty:

Nyt en enää muista pitikö jotain muuta kirjoittaa, mutta tulihan sitä tässä jotain...

Wiltsu & Emilia :heart:
 
Jennyli meille just tänään lääkäri sanoi Ronjan liikkumisesta (konttaa, istuu ja nousee tukea vasten seisomaan) että tosi nopeasti on kehittynyt. Sanoi että monet osaavat tässä iässä vasta kääntyä ja se on ihan normaalia kehitystä. Että meidän neuvola lääkärin mukaan on ihan normaalia että 8kk ikäsinä ei vielä pahemmin liikuta =)
Revontulien tyvär kiva kuulla teidän kuulumisia ja aivan ihanat sivut! Käsittämättömän hienoja kakkuja :p itse olen ihan peukalo keskellä kämmentä leipomisessa :ashamed: toivottavasti pääset sinne kouluun. Näyttäisi olevan aivan oikea ala sulle =)
 
Lissu83
Hei pitkästä aikaa. Olipas hienot kakkusivut. itsekin tykkään hirveesti leipoa kaikkee kakkuja, mut kun kukaan ei niitä syö... meillä mies ei tykkää makeasta. Käytiin tällä viikolla ekaa kertaa muuton jälkeen uudessa neuvolassa 7kk:n mitat olivat 73,6cm ja 10770g eli iso poika meillä edelleen. Nyt ei onneks painoa ollu tullu niin paljoo kun yleensä. Aamulla kun lähdettiin oli täällä( Kuopiossa) satanu 10senttii lunta, niin oli tosi kiva työntää vaunuja, kun teitä ei ollu aurattu.

Niin siis meillä poika lähti ryömimään aprillipäivänä ja nyt mennään jo kovaa vauhtia. Konttauasennossakin nytkyttelee, mut ei vielä liiku. Kaikki sähköjohdot kiinnostaa ihan hirveesti, samoin sähkölaitteet. Isäänsä on tullu kiinnostuksien suhteen( sähköinsinööri) :LOL: Neuvolassa ei tullu oikeastaan muuta uutta, kun et kaksi kertaa ruvetaan syömään lihaa päivässä. Niin ja sormiruokia ruvetaan myös antamaan. Mitä muuta ootte antanu, kun leipää?? Mua pelottaa et tukehtuu, kun on muutenkin niin ahne :headwall: Seuraavan kerran neuvola on vasta 9kk:n iässä, jolloin myös lääkäri. Täytyy ruveta aamupalalle, kun tuo ukko on jo päikkäreillä. Viikonloppuja kaikille
:flower:
 
Oi kiitoksia kaikille. :) Kiva kuulla vähän kommentteja tuosta blogista ja kätten jäljistä, saa samalla vähän tuulta purjeisiin sitä koulua ajatellen. :)
Ja ei tuo leipominen niin vaikeaa ole, kun on oikeat välineet, mutta mun kohdalla mahdottoman rentouttavaa. Ihana illalla ruveta tekeen kakkupohjaa jos on koko päivä ollut muuten hankala, saa ajatukset levätä. :)

Täällä ei onneksi ole lunta sadellut, päinvastoin puissa alkaa olemaan nyt hiirenkorvia pikkuhiljaa, ja sinivuokot kukkii. :) Tulee ihan mieleen tilanne kolme vuotta sitten, kun odotin viimeisilläni esikoistani. :)

Äh, pitäis muuttaa taas elämänrutiineja...ihana kun emmin odotusaikana paino laski kuin se kuuluisa lehmän häntä, mutta nyt siitä on tullu jo aika paljon takaisin. Siis elämäntapojen muuttaminenhan on helppoa, kun ei ota liian isoja paloja kerralla, vaan lähtee simppelistä...suurin työ on saada itseänsä niskasta kiinni. Mutta kyllä tämä tästä, vielä minä tuon painon tiputan. :)

En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta joko teillä muilla lapset seisoo tukea vasten?? Eteenkin teillä, joilla vauva syntyi elokuun lopussa-syyskuun alussa...olen vain huolissani, onko tuolla aikaisin ylösnousulla huono vaikutus Emmin jalkoihin??

Mukavaa päivää kaikille! :)
 
Revontulien tyvär Meillä Lumi on noussut tukea vasten seisomaan nyt pari viikkoa.

Onko monella jo kengät käytössä? me käytiin viikolla ostamassa ensiaskel kengät. Tyttö ei ollenkaan kritisoi kenkien laittamista jalkaan ja nauhoja vasta kiva on räplätä :LOL: Lähinnä totuttelun takia ne kengät jo ostettiin. Tuttu kun vielä sattuu olemaan kenkäkaupassa töissä niin saatiin ne kohtuu edullisesti.

Enää en millään meinaa saada tyttöä päikkäreille välillä nukkuu vain yhdet päikkärit, sitten illat onkin yhtä tuskaa kun on väsy, silloin kaikki asiat onkin sitten huonosti tai sitten nukahdetaan päikkäreille puol 7.

Meilläkään ei ole lunta ollut enää pitkään aikaan ja eilenkin oli +14 astetta. Viikonlopuksi sitten luvattiin kanssa aurinkoista ja lämmintä B)
 
Heissan!

Täällä myös on satanu lunta. Toissa aamuna maa oli ihan valkosena, oli aika haasun näköstä. on kyllä vielä muutenkin lunta jonkun verran, mutta ei kuitenkaan maa peitossa.

Rica meillä on pääsääntösesti housuvaipat käytössä päivällä, kun se vaippojen vaihto on ollut pidempään aika moista touhua. ei meinaa millään saada teippejä kii, ku poika pyörii ja hyörii. Pampersin housuvaiposta en hirveenä tykänny, mutta niitä on pari pakettia kaapissa ja liberon 7-11kg, jotka ostin, ni oli melkein liian pienet. eli ois pitäny ostaa isompi koko, mutta onneks sitä on vaan yks paketti. muuten ne liberot on kyllä parempia. ainut huono puoli noissa housuvaipoissa on, että ne täyttyy pissasta nopeemmin.

Jennyli mä oon jostain lukenu, että yleensä ryömimään opitaan 6-10kk iässä, joten eipä tuossa mun mielestä vielä oo hätiä. ja onhan se sullekin parempi, ettei oo vielä niin paljon kaitsettavaa ;) mää ainakin voisin ottaa yhden päivän ees takas, jolloin topias ei vielä liikkunu. oli se vaan sen verran helpompaa. mutta onhan tuota pientä tutkija ihana seurata! :heart:

Anna Karenina mä kans kiljasin, sillon ku topias puras tissistä ekan kerran. ja sitähän poika pelästyi. alkoi reppana itkemään. nykyään topias ei pure, ainakaan kovaa, vaan enemmänkin näykkii.

Revontulien tyvär melkosia leivoksia oot väsänny! Tuli ihan vesi kielelle! :p

eeve Mä oon pitäny Topiaksella ensiaskelkenkiä jonkun aikaa jos mennään pihalle, kauppaan tai kaupungille. eipä se mitään oo niistä sanonu. kiva niillä ois leikkiä, ei meinaa saaha jalkaan, ku haluais leikkiä. hienosti myö kävelee niillä kävellyttäessä. vähän tietnkin hitaampaa on meno.

Topias heräs tänä aamuna 4.45 ja heräs siis melkein silleen, että ois aamu. piti vähän lipsua ja annoin tissiä jo 5.30, ku ei meinannu millään nukahtaa, vaan alkoi koko ajan vaan virkoamaan. myös eilen oli sama juttu. 5.15 poika heräs ja sillon annoin tissiä klo 6, mutta eipä siihen enää nukahdettu :kieh: toivottavasti, ei tuu tavaksi herätä noin aikasin! \|O
Muuten yöt on menny aika hyvin, välillä ei tarvi nukuttaa yöllä kertaakaan ja välillä 1-2 kertaa, mutta nekin on yleensä just aamuyöllä.

Topiakselle on tulossa toinen hammas ylös. ruoka ei maistu, ei oo maistunu moneen viikkoon. välillä voi olla joku kerta, että maistuu, mutta yleensä ei. ja tämä on pääasiassa kasvis-ja lihasoseiden kanssa. ei kyllä puurot ja hedelmäsoseetkaan maistu entiseen tapaan. tissiä kyllä syö TOSI hyvin, on oikee tissipoika! soseiden jälkeen oikein hyökkää tissin kimppuun, että kyllä sillä nälkä on. en tiiä onko ruat sitten pahoja, vai vaivaako ne hampaat vaan niin kovasti. niitä hampaitahan tulee melkein koko ajan, ni onko tää syöminen sitten näin vaikeeta niin kauan, että ne hampaat on siellä suussa?
Hyvät viikonloput kaikille!
 
Hansu mä olen mietiny tota samaa hampaiden kanssa, kun ei meinaa mikään ruoka upota tuohon neitiin, paitsi maito.... välillä kitisee selvästi nälkää, mut ei suostu syömään. Joskus huuto tulee jo siinä vaiheessa kun laittaa syöttötuoliin istumaan. Tuonne ylös on vissiin nyt hammas tulossa.

eeve meillä on sama juttu päikkäreiden kanssa. Ei meinaa millään suostua nukahtamaan ja hirvee huuto sit kun on ihan yli väsyny :headwall: Ronja tosi n nukkuu vielä kolmet päikkärit (jos sen vaan saa nukahtamaan) ja vikat siinä 19 aikaan, mutta ne on aika lyhyet.

Kengistä: Ronjalla on serkun vanhat vähän liian isot kengät mitä on käytetty ulkona konttailessa, mut nyt kun Ronja on ruvennu seisomaan niin täytynee vissiin ostaa ihan kunnon ensiaskel kengät.

Vaipoista: meillä on ihan tyystin teippivaipat käytössä vielä.

Semmonen vielä että kävin tänään ekassa ultrassa ja nyt onkin jo rv 12+4 menossa ja la on jo 22.10 eikä vasta marraskuussa :whistle: Ultraaja vielä sanoi että nyt on ollu monta ultrattavaa joilla raskaus on alkanut pillereistä huolimatta :eek:
 
heffalump onnea :heart:
Oho,että pilleritkin voivat olla epäluotettavia? Oliko sinulla minipillerit vai e-pillerit?

Ehkäisystä tulikin mieleeni että itselläni on nyt ollut ehkäisyrengas,onko kenelläkään muulla se käytössä ja mitä pidätte?

Ja kiitos kommenteistanne liittyen tyohon ryömimiseen =)
Itsekin muistelisin lukeneeni että tuo 9kk ikä on hyvin tyypillinen ikä kun lähdetään ryömimään. En siis ymmärrä miksi meillä lääkäri piti poikien kehitystä NIIN viivästyneenä :/
Mua ärsytti se lääkäri (tuskin edes valmis) muutenkin :kieh:
Moneen kertaan se esim. takertui poikien identtisyyteen ja kummasteli kun ovat niin erinäköisiäkini ja Lucan suojaheijasteita testatessaan mutisi itsekseen että "kylläpäs käy hitaalla" :eek:
Hei haloo, eihän lääkäri saa tolleen sanoo?!!? Ja pojat oli ihan hirmuisen väsyneitä siinävaiheessa :kieh:
Kyseli myös että oonko huomannu että näkeekö ja kuuleeko pojat kunnolla?!!?
Siitä mulla tuli jo sellainen olo että nyt se pitää niitä jotenki vajaina :whistle:
Ruuan koostumuksestakin vähän mutisi jotain omituisuuksia kun sanoin että pojat syö vielä melkoisen hienoa ruokaa (yökkivät muuten). Ja kun kysyin maidosta tai lähinnä siitä kun pojat juovat niin vähän maitoa päivässä (300-500ml), eikä vesikään uppoa, tuumasi lääkäri että "noh,eikai siinä sitten mitään jos hengissä pysyy ja hyvin voi" :kieh:
Että semmonen lääkäritäti meillä...voi hyvää päivää!! :D

Tänään oli mummu (äitini) meillä ja vei pojat päivällä ulos. Itse sain sit rauhassa siivota ja lenkittää koiran =)
Meillä ei muuten ole enää kuin vanhempi koira. Luovuin ajnpuutteen ja aktiviteettien puutteen takia nuoremmasta koirasta ja se on ollut nyt viikon uudessa kodissa :'(
Ikävä on mutta niin ihania viestejä olen sieltä uudesta kodista saanut että kerrasaan hyvän kodin löysin =)

Mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille :hug:
 
Jennyli no ompas teillä ollu lääkäri :eek: Pääasiahan se on että itse tietää että lapset voi hyvin :heart:

Mulla oli minipillerit, kun en saa käyttää sellasia missä on estrogeenia. Totesin että tämän jälkeen tahdon kyllä jotain luotettavampaa ehkäisyä, sillä kolmas lapsi ei kyllä ihan heti ole suunnitelmissa :whistle: olin kumminkin tunnollisesti syöny pillerit joka päivä samaan aikaan =) Mutta erittäin toivottu tämä pikkusisarus Ronjalle on :heart:

Sain Ronja vihdoinkin päikkäreille. Olikin valvonut vaatimattomasti viisi tuntia putkeen. Aina kun edes yritin laittaa vaakatasoon, niin alkoi hysteerinen itku :ashamed: toivottavasti nyt malttaisi edes tunnin nukkua, ettei koko iltakin olisi huutoa, kun ennen puol yhtätoista neitiä on turha kuvitellakaan laittavansa yöunille jos haluaa että nukkuu koko yön.

Jos vielä saisi syömäänkin unien jälkeen niin tämähän olisi juhlaa :LOL: ei ole neidille tänäänkään ruoka maistunu. Koko päivän saldo on ollut maitoa ja vajaa purkki hedelmäsosetta :headwall:
 
jennyli olipas teillä melkonen lääkäri! :eek:

heffalump meilläkin vastustelu alkaa jo syöttötuoliin laitettaessa. vääntää itsensä kaarelle, eikä meinaa saada istumaan. no jospa se kohta alkaa taas sujumaan. äsken kyllä söi puuron hyvin. jospa se tästä..

topias nukku tänään mahtavasti päikkäreitä. eka 2,5 tuntia ja sit viimeset 3 tuntia! toivottavasti nukkuu yölläkin hyvin, eikä herää 5 aikaan \|O

taidan vaihtaa profiiliin uuden kuvan..
 
Hih.. Meillä on kanssa tuttua toi väänän itteni kaarelle ja en varmasti istu syöttikseen..... Ruoka maistuu taas meinaa tosi surkeesti. Oiskohan ne taas ne hampaat...? Sormiruokaa olen sitten tarjonnut ja se kelpaa melko hyvin. Riina syö maissinaksuja, banaania, vesimeloonia, omenaa, päärynää, perunaa ja porkkanaa. Leipää en ole vielä antanut kun en ole saanut aikaiseksi tutkia että löytyisikö suolatonta leipää kaupasta? Mitä leipää ootte muut antanu?

Vaipoista.. Meilläkin on edelleen teippivaipat käytössä tosin huosuvaipat kyllä varmaan helpotttaisivat arkea tosi paljon! Ollaan alettu käyttää Riinaa potalla ja siinä touhussa housuvaippa olisi kyllä pop. Hienoin tuloksin pottailu sujuu, sillä kakkoja ei ole vaipaan tullut enää moneen aikaan ja monet pissatkin on pottaan saalistettu.

Jennyli - kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Ja onpa kyllä joo melkoinen lääkäri täti teillä!!

Me käytiin tänään tivolissa! Oli vielä laitteet vähän turhan vauhdikkaita Riinalle, mutta narua vedettiin ja syötiin jäätelöä :p . Neiti oli niin polleena että!! :LOL:

Tuosta liikkumisesta oli puhetta. Meillä Riina lähti ihan yllättäen pääsiäisenä konttaamaan. Aiemmin ei edes yrittänyt eteenpäin, nousi kyllä konttaus asentoon. Ostettiin tytölle silloin legoja ja paketti oli niiiin mielenkiintoinen, että pakko oli kontata päästäkseen kattomaan ja siitä se sitten lähti. Nyt mennään jo kovaa! Tänään hetkeksi käänsin selkäni ni johan oli koiran vesikuppi nurin ja likka siinä lätäkössä onnellisena pärskytteli :LOL:

Mies laittoi Riinan nukkumaan ja sai siihen kulumaan huimat 10 minuuttia... Ei kyllä multa onnistu.. Äitille pitää aina kiukutella. Ihan selkeetä ero ahdistusta on meilläkin ilmassa....

Nyt sohvalle löhöön! Viikonloppuja!

Emppu & Riina

Äh.. Päivitämpä vielä profiiliin kuvan onnellisesta legojen omistajasta!
 
Sulla on hansu kansio täynnä :wave: Kirjoitan huomenna uusiksi :D

Olipas Jennylin pojilla ollut tökerö neuvolalääkäri :kieh: Mulla on silloin raskausajalta muistissa myös yksi lääkärikäynti ihan tollolla lääkärillä, joka ei osannut ottaa edes sf -mittaa, eikä tiennyt miten päin vauva on jne. söhelsi ja vouhotti muutenkin koko ajan \|O

Siitä ehkäisystä sen verran, että olen joskus vuosia sitten kokeillut tuota rengasta, ja mun kohdalla jäi kyllä kokeiluksi. Mulle ei sovi mikään hormonaalinen vaihtoehto, joten katotaan nyt mihin tässä päädytään ;)

Heffalump ja muutkin joilla ollaan syömälakossa :hug: Kärsivällisyyttä vaativaa aikaa... Meillä oli vielä se oksentelu siihen päälle, ja oli kyllä uuvuttavaa! Onneksi kaikkea kestää aikansa.. Toivottavasti alkaa ruoka taas pian maittaa!

Nyt nukkumaan... :wave:
 
:eek: :eek: :eek: Siis mikä syömälakko ( :LOL: ) Ei täällä ole tietoakaan syömälakosta, päinvastoin meidän neiti on pohjaton kaivo! :D Ja silti se vaan on tuommonen ruipelo, pitkä ja hoikka ja hemmetin kovaääninen. :D :heart:

Emmi on kova laulamaan ja tanssimaan, kiljahtelee musiikin tahdissa ja heiluu puolelta toiselle. Täällä saa taas olla sydän kurkussa (esikoinen kolhi itseänsä vauvana ainakin sen sata kertaa) kun neiti mennä viipottaa, taas tänään kaatui kun otti veljen tuolista tukea ja nousi ylös...eihän se hatara tuoli sitä kestäny. :whistle: Koitan ajatella että vauvaikään kuuluu myös ne kolhut, mutta silti sitä saa totaalisen slaagin jokaikinen kerta. :LOL:

Emmi sai meidän ystävältä kävelytuolin...en oikein tiedä mitä kyseisestä vempeleestä pitäisi ajatella, mutta annan emmin välillä siinä olla, kun neiti siinä itse viihtyy ja on tyytyväinen.

Hahaa, tänään oli taas isoveli tehny pahojaan ja emmihän jäljet korjasi ;) Oli tämä meidän vilkas kolmevuotias käynyt hakemassa itse leipää, ja tottakai se ei sitä syönyt, vaan oli heittänyt lattialle...minä huomasin asian vasta sitten kun löysin neidin suu pullollaan leipää -onneksi olen vasta siivonnut!!-... :whistle: :D :LOL: Aijai, monet naurut saa nauraa kun näitä lapsia on. :)
 
wilhelmiina nyt mahtuu! pitäis vissiin muistaa tyhjennelläkin niitä viestejä joskus...

Topias on oppinu vilkuttaan. On osannu jo jonkin aikaa, mutta nyt ollaan varmoja, että se tosiaan vilkuttaa. Tänäänkin kun iskä lähti aamulla pilkille ja oli eteisessä pukemassa, niin Topias meni sinne ja alkoi vilkuttamaan. Vilkutettiin sitten vielä yhdessä iskälle ja kun iskä oli lähteny, niin topias vilkutti useaan otteeseen ja oli haikean näkönen. On kuulemma vilkuttanut minullekin. aika sulosen näköistä :heart:

jaahas, pitää vissiin alkaa siivoushommiin, ku topiaskin meni nukkuun.
 
Voimia kaikille syömalakkolaisille :hug: Meilläkin ruoka maistuu huonommin ja tuntuu että saa tosissaan välillä houkutella toista syömään mutta ei meillä varsinaista lakkoilua kyllä ole.

Me käytiin tänään vihdosta viimein ostamassa Alexille turvaistuin. Ostettiin sitten naamamenosuuntaan istuin vaikka selkämenosuuntaan istuinta lähdettiin ostamaan.

Liikkumisesta Meillä Alex käyttää selkeästi enemmän vasenta puolta kuin oikeata esim. kääntyy vain vasemman kyljen kautta, kontatessa liikuttaa vasemman puolen kättä ja jalkaa sitten menee mahalleen ja uudestaan konttausasentoon ja liikuttaa taas vasemman puolen kättä ja jalkaa. Onko teillä kellään muulla tällasta?

Emppu80 Missä vaiheessa sä viet potalle pissalle? Aina syömisten jälkeenkö? Meillä Alex tekee yleensä kunnon kakat heti herättyyään eli yleensä on ne ähistellyt jo ennen kuin alkaa huutelemaan eli toi kakatus ei taitaisi meillä onnistua kun Alex on omassa huoneessa niin en kuule koska sen tekee. Mutta sitten tekee pienet kakat x monta niin ne ehkä voisi.

Vaipoista Meillä käytetään myös teippivaippoja ihan siksi kun ne on niin paljon halvempia kuin housuvaipat. Huosuvaipat kun on melkein 10s/vaippa kalliimpia. Paljon helpompia ne housuvaipat on kyllä rimpuilevalle ja kääntyilevälle pukea mutta vielä kun toi teippivaippojen laitto onnistuu jotenkin niin niitä käytetään. Mä olen kyl miettinyt että ehkä olisi pitänyt ruveta kestoilemaan kun meillä tuntuu noita vaippoja kuluvan ihan hirveesti koska Alex kakkaa tosi monta kertaa päivässä. Sit tulis pyykkiä mutta ei tollasta kauheeta vaippavuorta kaatikselle vietäväksi.

Nyt saunomaan. Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille!

Mimmi + Alex
 
Mimmi-78 - Riina kakkaa nykysin oikeestaan vaan kerran päivässä ja se on aamulla. Eli kun herätään ni käyn eka ite pesulla ja puen ja sitten vien Riinan potalle. Jos päivällä rupeaa kauheesti piereskeleen ni silloinkin kakka tulee pottaan. Pissalla käytän lähes aina vaipan vaihdon yhteydessä ja päiväunien jälkeen ja joskus ruoan jälkeen. Päiväunien jälkeen pissa pottaan on ihan varma. Tyttöä rupee aina naurattaa ihan hirveesti kun potalle mennään ja sanon pispis.... :LOL:

Aivan ihana ilma on tänään ollu! Me ollaan oltu koko päivä pihahommissa ja kohta saunaan! Riinakin nukku viime yönä 20-04 heräämättä! Huippua!

:wave:
 
Kiva kuulla Jennyli, Lellu ja Revontulien tyvär teidän kuulumisia pitkästä aikaa! =) (olikohan joku muukin :ashamed: ...)

Vaipoista meilläkin on käytössä edelleen liberon teippivaipat, Pihla kyllä antaa suht nätisti vaihtaa vaipan, etenkin jos jaksaa raahautua hoitopöydälle niin siinä ei kääntyile tms. =) mutta kyllähän ne housuvaipat olisi paljon kätevämmät, ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun aloittaa juuri pottailutouhut!

Liikkumisesta Pihla ei edelleenkään ole lähtenyt konttaamaan, ryömii siis edelleen... Uusia asioita on kuitenkin tullut kauheasti ainakin äitin mielestä :D Pihla on nyt ihan viikon sisällä oppinut karhukävelyasennon ja istumaan oikeen kunnolla ilman tukea. Ja tänään meni oikein itse istumaan ensimmäisen kerran! Lisäksi Pihla edelleen heiluu siinä konttausasennossa, jalat liikkuisi kyllä ja yhden käden varassa on ja käsilläkin tapailee "askelia" mutta aina sitten päätyy ryömimään kuitenkin... tai tuiskahtaa nenälleen :LOL: ja kerran Pihla on noussut polviseisontaan mua vasten kun makoilin lattialla =)

Musta näyttäis muuten että Pihlalle olisi tulossa alas kolmas hammas, ylhäällä ei vielä ainakaan kovin selvästi näy...

Ollaan nyt pari kertaa oltu oikeen kunnolla Pihlan kanssa puistossa ja heikkalaatikko on aivan pop :D ja etenkin hiekan syöminen :kieh: mutta on se vaan niin ihanaa katsoa toisen iloa :heart: päivitin profiiliinkin kuvan hiekkalattikkoleikeistä!

Emppu oltiin sitten ainakin samana päivänä siellä tivolissa, mekin nimittäin oltiin siellä eilen =)

Ihanaa kun tulee kesä ja lämpimät ilmat, tänään on kyllä ollut niin mahtava päivä että! Ja eikös se ole huomiseksin luvannut vähintään yhtä hienoa ilmaa... jotain muutakin piti taas kirjottaa/kommentoida, mutta taaskaan en muista mitä... :whistle: taidan tästä pikku hiljaa hilautua vielä kauppaan (tai siis huoltsikalle), kun lupasin käydä miehelle hakemassa pari saunakaljaa ja itselleni karkkia :whistle: :LOL:

Jandhe ja Pihla-Julia
 
Jandhe ihana kuva Pihlasta! Mekin ollaan käyty nyt 3 kertaa puistossa, mutta hiekkalaatikolle ei olla vielä menty, ku ons en verran märkää tuo hiekka.

Topias osaa nyt kävellä tukea vasten, mutta ei kyllä tajua, että siitä voi kaatua jos ei pidä kii. sohvan reunaa pitkin käveli jonkun verran tänään ja pinnasängyn laitoja pitkin. hurjaa tuo kehitys!

Sellaista kyselisin teiltä joilla ei nukahdeta illalla tissille tai pullolle, että minkälaiset rutiinit teillä on illalla? ajattelin, että pitäisi alkaa opettamaan, että ei syödä tissiä makkarissa, kun nukahtaa siihen melkein aina. osaa kyllä nukahtaa puoliunessa, mutta mietin, että pitäiskö sitä antaa tissi sitten olkkarissa? millaisia rauhottumisjuttuja teillä on ennen ku laitatte vauvan sänkyyn? Toinen mikä pitäis vähitellen opettaa, on päivällä sänkyyn nukahtaminen, nukkuu siis edelleen kaikki päiväunet vaunuissa parvekkeella. mutta pitää ensin saada tuo iltanukahtaminen kuntoon. kauhulla odoatan tuota opettelua...

nyt telkkaria kattomaan...
 

Yhteistyössä