**ELOVAUVAT 2006**

Eilen siis käytiin lääkärissä. Ei onneksi ollu pojan korvat tulehtunut. Taitaa olla nuha mikä edelleen kitisyttää sekä hampaiden tulo, mikä on varmaan myös kuumeilun aiheuttanut. Huomasin aamulla et Lucaksen pienen nököhampaan viereen on tulossa toinen hammas :D

Meillä aloiteltiin soseet järjestyksessä maissi, porkkana, peruna, luumu, persikka-banaani, banaani-omena. Tähän mennessä Lucas on syönyt myös persikka-passion sosetta, pelkkää omenaa, omena-banaani-appelsiinia... Hipp luomu riisipuuro-hedelmäsosetta (siis hedelmäsosetta missä on vähän riisipuuroa joukossa) annettiin joulupuurona.

Ja nyt ollaan aloiteltu riisipuuron antaminen (hedelmäsoseen kanssa) iltapalaksi. Lucas tykkää soseista niin paljon et pojan lempipuuhaa tällä hetkellä taitaa olla syöminen! Ainut mille Lucas on vähän irvistänyt on sairaalan perunamuusi. Mut ei kyllä sitäkään sylkenyt pois.

Niin ja noista hedelmäsoseista vielä sen verran et meillä syödään vaan sokeroimattomia soseita.

Mulla ois tarkoitus olla hoitovapaalla ainakin tää vuosi, ehkä pidempäänkin. Täytyis pomollekin varmaan asiasta ilmoitella.. :whistle: <br><br>

Erittäin mukavaa Uutta Vuotta 2007 kaikille!! :D :flower:

Hirmuisesti on tullut tekstiä kun en ole ehtinyt muutamaan päivään lukea... :ashamed: Onneksi saa tässä rauhassa kirjoitella kun mies leikkii poitsun kanssa joulupukin tuomalla lasten läppärillä. Kyllähän jokaisella 4,5kk ikäisellä pojalla tarvitsee läppäri olla, vai mitä? :D :D

Meillä oltiin kanssa flunssan kourissa mutta onneksi päästiin melkoisen vähänllä. Hirveä nuha ja yskä, mutta ei onneksi kuumetta,hieman vain lämpöä. Yöt meni kuitenkin valvoessa kun pelotti että pikkuinen tukehtuu yöllä kun yskiminen alkoi... :/ Nyt onneksi paranemaan päin ja yötkin rauhoittuneet.

Soseista. Meillä syödään nyt maissia, porkkanaa, luumua, päärynää, ruusunmarjaa,bataattia ja perunaa. Tuossa järjestyksessä ne myös otin syötävien listalle. Hyvin uppoaa poitsuun ja hedelmää syö välillä purkillisenkin kerralla! :eek: Kasvissoseet teen itse ja lisään niihin vähän öljyä. Maistuvat paremmin kun kaupan purkit joita reissueväänä. Tänään tein sosetta pakkaseen myö parsakaalista. Peruna ei maistu läheskään niin hyvin kuin esim makemmat maisi ja bataatti, mutta eipä tuo haittaa. Parin viikon päästä ajattelin aloittaa kairapuuron annon iltaisin. Nyt olen antanut toisen kasvisoseen illalla juuri ennen nukkumaan menoa niin on nukkunut sitten yöt paremmin. Poika herää öisin syömään 2-4 kertaa.

Mutta nyt taidan mennä leikkiin meidän miehien kanssa... Ajatus jumittaa... :xmas:

P.S Profiilissa päivitetty kuva!! Pikku mies autossa.

*Tuisku ja Lenni 4,5kk* :D :heart: <br><br>

Hyvää uutta vuotta kaikille! :wave:
Neuvolakuulumisia, painoa 9kg ja 67cm ja pipo 44,6cm.
Ja ikää siis 4kk. Viime viikolla alotimme maistelemaan perunaa ja nyt on otettu jo porkkana mukaan. Meilläkin on kaikilla nuha, onneks ei ole kuumetta tullut, et aika vähällä taisimme selvitä tästä taudista.
Nyt huudellaan tuolla sitterissä siihen malliin että on kait mentävä :wave:
t:vilivilpertti ja Aaro 4kk 4pv

tuun mukaan ketjuun, olin odotuspuolella mukana mut sit meni kone rikki blaablaa mut siis mun tyttäreni synty 21.8, oppi tänään ottamaan jaloistaan kiinni,65cm n7kg 3kk nlassa, nyt on jo enemmän... kääntyy varmaan ihan just. aloitettiin soseet pari pv sitten eka perunaa ja nyt porkkanaa. kakka meni heti kovaksi...varmaan olis syyta ottaa luumu seuraavaksi... vauva kutsuu...

Ai niin !!! Olihan mulla ihan kysymyskin: ;)
Eli tietääkö kukaan miksi bonalla ja piltillä on 5kk iästä alkaen tarkoitettuja jugurtti ja joku marja sekoituksia? Eikös maitotuotteita saa antaa vasta paljon myöhemmin, hapanmaitotuotteet 10kk iästä ja tavallinen maito 1v iästä alkaen. Samoin isommille tarkoitetuissa ruokapurkeissa joita tutkin oli 8kk purkissa juustoa ja kermaa.. :eek: En ymmärrä... Viisaammat valaiskaa!!! Tietäisi sitten vähän kun noita soseita itse väääntelee...

Entäs kuinka kauan tarvitsee edetä uusien makujen antamisessa noin viikko kerrallaan? Voiko kohta jo alkaa antamaan esimerkiksi kaksi makua/viikko? Miten muut ovat tehneet?

Nyt takaisin kattomaan Housea!!! :wave:

*Tuisku*

Emppu Ronja on kans tosi kiinnostunut elukoista. Kissat pysyy meillä parhaiten paikallaa "silittelyä" varten. Lähtevät pois kun käsitely käy liian kovakouraiseksi. Varsinkin pikkukissa joka tuli taloon yhtäaikaa Ronjan kanssa on ihan tytön kaveri. Neiti saa vetää vaikka hännästä ja toinen vaan kehrää ja puskee Ronjan kättä =) Tarkkana saa kyllä olla ettei tuo neitokainen ole liian kovakourainen. Koirat ei malta yhtä pitkään olla silitettävinä. Nyt Ronja on myös kiinnostunut meidän siilistä. Kattoo aina tarkkaan mitä siili puuhailee (sen häkki on olkkarissa sohvan vieressä).

Tuisku mä olen ymmärtänyt että ne vauvojen jugurtit on tehty korvikkeeseen. Korjatkoon joku jos olen väärässä. Kerma ja juusto kuulostaa kyllä vähän oudolta...

wannabemommy tervetuloa takaisin joukkoon :wave:

totesin just et täytyy vissiin meilläkin ruveta laskemaan pinniksen pohjaa alemmaksi, kun tänään päikkäreiltä herättyään tyttö piti tiukasti kaksin käsin pinniksen reunasta kiinni (ja yritti istumaan). Kohtahan se hilaa ittensä laidasta yli :whistle:

Nyt nukkumaan ja paranemisia kaikille flunssaisille :wave:

Meillä Alex on lakannut viihtymästä sitterissä, pitää päästä lattialle jumppaamaan :LOL: Selällään viihtyy vain hetken ja sitten kierähdetään mahalleen. Hirveä hinku olisi päästä eteenpäin. Mahalla ollessaan jalat ja kädet heiluu mutta ei vaan pääse vielä eteenpäin ja sekös kiukuttaa.

Tuisku kyseli kaupan valmisvauvanruuissa olevasta kermasta. Näkyy sitä olevan Muksun pe-po vellissäkin jota saa antaa 4kk alkaen. Tiedä sitten onko jotain korvikekermaa :LOL: Noita kaupan ruokapurkkien tuoteselosteita kun lukee niin niihin tuntuu olevan lisätty vaikka mitä. Pari tollasta velliä odottelis kaapissa mutta en ole uskaltanut niitä antaa. Paras varmaan tehdä ite sitten se po-po velli jahka niitä rupeen antamaan kun ei ne korvikkeet pysyny meidän poitsun mahassa ollenkaan niin en kyl totakaan uskalla ihan heti antaa.

Maaliskuun alkuun mennessä pitää meidänkin pojan olla tottunut jo soseisiin mulla on sillon kaveriporukan kanssa pikkujoulut kun ennen joulua ei keretty pitämään. Sillon on kyllä jo ihan pakko päästä kunnolla tuulettumaan. Johan tässä on tullut oltua yli vuosi selvinpäin :LOL:

Nyt täytyy mennä viihdyttämään pojua tonne lattialle.

Mimmi + Alex

Hauskaa ja antoisaa uutta vuotta 2007!!!

Ensinnäkin tervetuloa takaisin Wannabemommy :wave:
Ja toiseksi puhalluksia kaikille nuhanenille :whistle:

Ja niin ihkuja kuvia kaikilla profiileissa :D Minä en olekaan nyt jaksanut päivittää uutta kuvaa...tarttis vissiin ;)

En ole kirjoitellutkaan pitkään aikaan mutta jotenki tässä päivät on niin saman laisia (mukamas) ettei ole oikein mitään kirjoiteltavaa :ashamed:

Maanantaina on 5kk neuvola (oikeastaan 5½kk neuvola ;) ) ja sitten saa taas strategisia mittoja :LOL: Piikit saavat myös.

Meillä kääntymisharjoitukset jatkuvat...pienestä on enää kiinni =) Taidetaankin olla melkolailla viimeisiä tuon kääntymisen kanssa ;)
Masulla ollessaan peppu nousee välillä lattiasta ja kovasti eteenpäin olisi halu päästä =)
Hampaita ei ole vieläkään tullut...kuolaaminen ja järsiminen on yhä hirvittävää :whistle: Tulee tietty sitten useampi hammas kerralla ja kiukuttelu sen mukainen :eek: Ei sekään kivaa ole :whistle:

Soseita syödään ihan hyvin...kasvis ja hedelmäsoseet maistuu (kaupan) :p Päivällä kasvista ja illalla hedelmää. Lisäksi ohjelmassa on ollut nyt aamupuuro vajaan viikon. Aloitin jostain syystä banaani-riisipuurolla. Tänään oli sellainen aamu ettei äidille jäänyt puuron jämiä syötäväksi =) Puuron seassa on ollut päärynäsosetta että menisi Jimille paremmin...Luca syö pelkkää puuroakin =)
Liha tulee seuraavaksi sitten mukaan ruokavalioon.
Meillä on käyty varmaan kaikki mahdoliset maut hedelmissä ja marjoissa läpi :whistle: Saatiin nääs sellainen ilmainen paketti Nestleltä missä oli soseita 4-5kk ikäiselle ja niitä olen sitte tuhonnut. Parsa- tai kukkakaalia en ole antanut. Hyvin on masut kestänyt kaikkea eikä allergiaoireita ole tullut mistään (kopkop)

Eilen järkkäiltiin asuntoa uuteen uskoon ja kasattiin toinen pinnasänky =) Nyt on pojat sitten omissa sängyissä ;)
Hyppykiikku olisi myös ostoslistalla ja sellaisen Bumbon tilasin kun sittereissä on painoraja max 9kg ja tuo tulee varmasti kohta täyteen :whistle:

Ehkäisy juttuja olen tässä itselleni miettinyt kun noi menkan ryökäleet tulee nykyään 2vkon välein (kivakiva):/ Johan tässä itsellekin kohta vaippaihottumaa tulee ja jos ei muuta niin hermo menee ainakin!!!

Äiti tulee tänään viemään poikia niin saan imuroitua ja pestyä lattiat ja nostaa vaikka vähän jalkoja kattoa kohti ;)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Hei! :wave:

Nyt on sitten Topias jo 5kk! :eek: Kyllä se aika rientää! Eilen oli neuvola ja mitat oli 7850g ja 66,5cm. Ihmettelin miten se oli niin vähän kasvanu, eli 0,6cm ja 250g kuukaudessa. Onko se ihan normaalia, miten teillä on kasvettu 4kk-5kk? Terkkarille kyllä tästä sanoin, eikä ollu huolissaan. ei kyllä ollu oma terkkari ja kaiken lisäks niillä oli 15 min myöhemmin merkattu aika,ku mulla. ooteltiin sitten ihmeissään. ja sitten myös puolessa välissä tarkastusta, täti alkoi puhumaan, että nyt kun on 6 kk täynnä..., minä siihen, että kyllä se on vasta 5 kk. oli jo kuunnellu kuulon jollain piip äänellä ja kattonu istumaan nousun, istumisen ja seisomisen ja kokoajan aatellu topiasta 6kk. kuuluuko tuo kuulon kuuntelu ees vielä 5kk neuvolaan? niin, lähti vähän asian vierestä... eli pituus ja painokäyrä oli kumpikin laskenu ja ne on nyt 0 käyrällä, eli ei siinä mitään, mutta ihmetyttää kuitenkin. no voihan siinä pituudessa olla eroa, kun oli eri mittaaja. Nyt vaan pelottaa, että onko mun maito liian laihaa. no onneks alotettiin ne soseet. onhan tuossa painossa se hyvä puoli, että jaksaa ainakin vielä kantaa, ku minä pelkäsin että topiaksesta tulee ihan jätti, ku oli niin painava syntyessä (4630g). no kyllä me vähän sitä tuumailtiinkin, että se kasvu tasaantuu jossain vaiheessa, kun ei me kumpikaan olla oltu mitenkään isoja tai painavia. Itse asiassa miehen neuvolakortista katoin, että se on painanu 5kk iässä tasan saman verran ku Topias!

Soseista. Tänään bataatti näytti maistuvan Topiakselle. Meni monta Lusikallista (vajaata) silleen, että näytti poika oikein hymyilevän =) . Ja nokkamukista juominenkin onnistuu. Eilen iskä juotti n. 80 ml ja tietenkin vielä tissiä päälle. Tuisku -84- : mää oon kans miettiny, että kuinka nopeeta voi ottaa uuden maun. neuvolassa puhuivat viikosta, mutta oon kyllä lukenu jostain parista kolmesta päivästä? Ja miten sitten niitä puuroja kannattaa alottaa, jos ei voi ku yhtä makua kerralla ottaa. siis jos nyt lisäisin porkkanan tuohon batattiin, ni ei kai sillon samalla voi alottaa puuroa...

Kiva, ku tänne tänään tulee pattereiden säätäjä korjaaman termostaatteja. Toivottavasti ei oo sillon syöntipuuhat menossa ;)

Rasittavaa, ku pitää taas mennä lääkäriin, ku se Topiaksen silmä ei oo parantunu kunnolla niillä silmätipoilla. Eikö se terkkari ois voinu antaa sen reseptin, ku ainakin sillon pariviikkosena terveydenhoitjan kotikäynnillä annettiin.

Vähän surkeaa, ku eilen sato ihan hirveenä lunta, ni on sitten plussaa ja sataa vettä, ni taitaa taas kaikki lumet sulaa :(

Olikohan mullla muuta... laho pää... no pitää lähtä syömään...

hansu & Topias tasan 5kk :heart: <br><br>

Heissuli :wave:

Tänään sai tyttö maistaa peruna-porkkanaa ja ihan hyvin se maistui. Eihän tässä kiire ole, vaan hitaasti hyvä tulee :D Pyykkiä vaan tulee nyt kiinteiden myötä hieman enemmän kuin ennen... :LOL:

Meillä on nyt muutama yö ollut melko risainen. Viime yönäkin neiti heräsi viisi kertaa ja nukahti uudelleen vaan tissille :ashamed: Päiväunetkin on taas lyhentyneet ja hereilläoloaika pidentynyt. Olenkin nyt alkanut nukuttaa toisetkin päikkärit ulkona kun siellä nukkuu kuitenkin vähän pidempään kuin sisällä. Jumppalelu kiinnostaa taas kovasti. Voimiakin on pikkuneitille kertynyt ja välillä hakkaa ihan tosissaan niitä leluja! Ihana pakkaus...!

Meillä olis kanssa tarkoitus laittaa asuntoa hieman uuteen järjestykseen ja tehdä pikku remppaakin... mies tosin lähtee sinne reissuun 2 viikoksi, joten varmaan sitten ensi kuussa vasta päästään aloittamaan ;) *malttaa tuskin odottaa* :D

Nyt syömään, kun vielä rauhassa pääsee ;)

W & Emilia :heart:

Me tullaan täällä viimeisimpien joukossa, mutta tulin silti hehkuttamaan että tänään Pihla kääntyi ensimmäistä kertaa selältä vatsalleen, ja moneen kertaan :heart: ja heti sujui molempien kylkien kautta kun vähän lelulla houkutteli :LOL: varpaat myös meillä löytyi pari viikkoa sitten ja nyt niistä pitää pitää koko ajan kiinni ettei ne lähde karkuun, niinkuin joku täällä aikaisemminkin sanoi! Kovasti Pihla myös yrittää eteenpäin päästä, peppu nousee ja jalat liikkuu mutta kun yläkroppa jumittaa siinä tilanteessa alas. Ja sekös neitiä harmittaa!

Ihania kuvia taas kaikilla profiileissa =) minäkin voisin mennä tämän jälkeen päivittämään...

Soseet meillä on alkanut maistumaan todella hyvin. Pihla aukoo suutaan kuin linnupoikanen :D bataatti-porkkanaa syödään nyt päivällä 2 jääpalaa ja iltapäivästä noin puoli purkkia päärynäsosetta. Muita makuja ei ole vielä, tänään kyllä ostin kaupasta jemmaan ruusunmarjasosetta, sitä ajattelin kokeilla viikonlopun aikana. Kuinkakohan pian sitä uskaltaisi ottaa kolmanneksi ateriaksi iltapuuron? ajattelin että jos keittäisi sellaista löysää puuroa riisipuurojauheesta... sekin on jo valmiina kaapissa odottamassa :whistle: meillä kun nuo yölevottomuudet tuppaa jatkuvan enemmän ja vähemmän \|O

jotain piti taas sanomani, mutta.... laho kuin laho pää :LOL: palaillaan :wave: =)

Jandhe ja Pihla-Julia ensi viikolla 5kk :heart: <br><br>

Hellurei!

Pitipä tulla hehkuttamaan munkin... Mä olen lähdössä viihteelle... :ashamed: Toisin sanoen yhdelle siiderille paikalliseen kaverin kanssa :LOL: . No mutta kuitenkin... Kunhan mies vaan tulis töistä kotiin... Onpahan muuten ihan kohtuullisen paljon aikaa siitä kun olen viimeksi baarissa ollut...

Meillä on kanssa ollut nyt melkoista yölevottomuutta... Viime yönäkin Riina kahden aikaan naureskeli ja jutteli kun ois pitäny nukkua... Yritä siinä nyt ite olla vakavana kun toinen sanoo guu ja gaa ja nauraa perään... :LOL:
Kiinteet uppoo tosi hyvin ja houkuttais kauheesti aloitella iltapuuro, mutta taitaa pitää vielä muutama viikko odotella...

Riina ei vieläkään käänny vasemman kyljen kautta masulleen. Toisaalta se on hyvä, sillä likan voi laittaa lattialle ja tyynyn oikeelle puolelle ni ei heti pääse masulleen ja kerkee vaikka vessassa käydä. Istumaan pitäis kovasti päästä. Pinnasängyn pohja laskettiin viikko sitten alemmas kun meinas neiti jo yli tulla... Sitterissä kampeaa koko ajan istumaan ja sitten meinaa olla nenällään... :LOL:

No eipäs kai muuta... Pitää lähteä katsomaan vieläkö sitä osaa edes baarissa olla. Taitaa kyllä olla lyhyt reissu...!

Emppu & Riina

Hauskaa viihteilyä Emppu näin jälkikäteen ;) Kuinkas meni?
Me oltiin kuukausi sitten avokin kans hotellissa yötä mutta kyllä mä kaipaisin jotain viihdeiltaa ihan likkaporukalla :D

Viimeyö meni valvoessa \|O Tai ainakin musta tuntuu siltä \|O
Luca nukkui hyvin, 9h heräämättä mutta Jimi...oli kyllä monta kertaa hereillä ja 1tä kainaloita myöden märkä :eek: Siis toi vaippahomma on ihan mahdotonta kun mikään ei pidä :/ Lidlin vaipat OLI hyviä mutta ei tunnu olevan enää :ashamed:

Nyt on aamupuuro syöty...eilen annoin puuroa myös illalla.
Hyppykiikku hommattiin eilen ja sepäs olikin hauska :LOL: Täytyy vaan saada porakonetta lainaan että saa kunnon kiinnityksen kun en luota mukana tulleeseen karmikiinnitykseen :whistle:

Jimin tossa aamulla punnitsin alasti...9.1kg näytti :eek: Kyllä on meidän poijjaatkin hyvässä lihassa :D Luca on hieman sipposempi.

Olettekos muuten muut joilla sosetta syödään enemmänkin huomanneet että maidon määrä olis vähentyny? Meillä ei ainakaan juoda maitoa enää niin paljoa.
Tuttipullosta vielä maito juodaan...koskakohan sitä nokkamukia aletaan käyttämään? Joulupukki toikin pojille nokkikset...taitaa olla 6kk eteenpäin siinä se suositus.
Olettekos suunnitellu syöttötuoleja tai auton turvaistuimia?
Millaisetkohan olis hyvät?
Kyllä tässä rahaa palaa kun tuplana on kaikki hommattava :whistle:
Ensiaskelkenkiäkin tarvii sit jokusen kuukauden päästä.

Kyllä tuo lapsen kehitys on ihan mieletöntä ensimmäisen vuoden aikana :eek: :D

Joo...tulipa taas löpinöityä :LOL: <br><br>

Jennyli Juuri puhuttiin nyt aamusta miehen kanssa että pitäsi varmaan kohta ostaa Pihlalle syöttötuoli. Mennään varmaan kuun lopussa katsastamaan vaihtoehdot. Silloin kuitenkin Pihla on jo lähelle puolta vuotta (hui :) ) ja nyt jo punkee sitteristäkin ylös itsensä koko ajan. Sylissäkään ei olla pitkään aikaan viihdytty kuin istualleen. Samoin turvaistuimen ostoa ollaan mietitty, ei siihenkään kauaa mene, jotenkin Pihla tuntuu niin pitkältä (jalat tulee jo yli) ja etenkin sitten joskus kun toppavaatteita pääsee käyttämään niin turvakaukalo alkaa muutenkin olemaan aika ahdas eikä säädöt vöissä kohta riitä. Ollaan näin alustavasti mietitty joko Britaxin two-way-eliteä tai Brion zentoa, mutta pitää sitten mennä katsastamaan paikan päälle miltä tuntuvat ja miten sopivat autoon. =)

Sitä piti vielä eilen kirjottaa, että mites teillä muilla kenen vauvoilla on enemmän tai vähemmän hiuksia? Onko hiukset kulunut takaraivon kohdalta? Täytyy sanoa ett Pihla on aika huvittavan näköinen kun on edestä ja päältä pitkät hiukset ja takaraivon + vähän sivujenkin kohdalla paistaa kalju pää ja jäljellä on vaan sellainen "sänki" :LOL: :heart:

Mä en vielä ole käynyt viihteellä, ja en tiedä, jotenkin ei ole edes innostusta. Ei sen puoleen, en kyllä pystyisikään lähtemään kun Pihla on sellainen tissitakiainen :whistle: jos jotain kaipaan niin sitä että voitaisiin miehen kanssa lähteä ja tehdä kaksisteen jotain kivaa. Mutta kyllä sekin aika koittaa... :D

Jandhe ja Pihla-Julia

nopsaan mein kuulumisia... Eevin 4kk neuvolassa käytiin keskiviikkona. Hyvin oli neiti saanut kasvua kerrytettyä, painoa nyt 5755g ja pituus 62cm =) Korvikeko lie auttanut ;) Tästä huolimatta käyrät menee vielä -10% mutta hitaasti hyvää tulee ;)

Meillä on hirveet menohalut tolla likalla, masullaan ollessa yrittää päästä eteenpäin mutta pahalainen kun vielä otsa ottaa kiinni :LOL: Masultaan on jo pari kertaa selälleen kepsahtanut, ja sekös on ihmetyttänyt. Selällään ollessa kieppuu kyljelleen ja kova on yritys päästä masulleen =) Kyllä tää meitin kuopus vissiin pistää veikkaa paremmaksi ja lähtee liikkeelle ennen 6kk ikää. Veikka olla möllötti yli puolivuotiaaksi vaan eikä mittää kehannu tehhä, mut sit onkin menty ja lujaa :D :whistle:

Soseet ei edelleenkään uppoa neitille :eek: Makupaloja olen lusikalla antanut mutta paluupostilla tulee rinnuksille :p No maissivelliä saa illalla ja parikertaa olen perunaporkkanavelliä antanut. Pitäis vissiin vaan ronskisti alkaa iltapuuroa keittelemään ja yrittää saada sitä alas.

NO aikansa kutakin, eiköhän noi kiinteätkin ala pikkuhiljaa neidille kelpaamaan. SAis luvan alkaa, kun vieläkin yöllä tankataan 2h välein tissiä :whistle:

Ja taas on nuha Eevillä :snotty: Toivottavasti paranee pian, meillä kun on Teneriffalle lähtö kahden viikon päästä :whistle:

Mukavaa loppiaista, myö suunnataan mökille saunomaan =)

Ukkis ja korviketta hirmusti puklaileva Eevi tasan 4kk tänään

Heipä hei!

Täällä on oikein -6 astetta pakkasta :eek: :D Neitikin nukkuu ulkona nyt paremmin, kun on hieman viileämpää. On varmaan sitten nollakeleillä tullut puettua raasua hieman liikaa :saint:

Tuttipullo on alkanut taas kelpaamaan (onneksi), taisi olla vaan uusi pullo huonompi, kun ei siitä suostunut aiemmin juomaan. Korviketta olen antanut iltaisin ja se maistuukin hyvin =) Yöuniin ei ole ollut vaikutusta, mutta eihän se ollut tarkoituskaan. Soseiden aloittamisen myötä on kakkavaipatkin harventuneet, saapa nähdä tuleeko luumu sitten kokeiluun seuraavana...

Jandhe: Meidän tytöllä on kanssa melko paljon hiuksia ja takaraivolla paistaa kalju kohta :kieh: Tosin, hiukset ovat melko pitkät ja se kohta peittyy sinne alle ihan hyvin. Sivuilla hiukset kyllä on pysyneet melkolailla =)

Mahalleen ei meilläkään vielä käännytä. Vähän aikaa sitten yritys oli tosi kiivasta ja ajattelin, että kyllä se kohta... nyt on taas harjoittelu jäänyt ja kyljeltä toiselle vaan pyörähdellään. Mahalta selälleen on käännytty monta kertaa, mutta ei kuitenkaan aina, kun mahallaan on.

Viihteelle en ole minäkään vielä lähtenyt. Harvemmin sitä on tullut muutenkin käytyä... Miehen kanssa sitä kyllä voisi käydä vaikka ulkona syömässä ihan kahdestaan =) ...tai sitten kolmestaan, kunhan tyttö oppii istumaan syöttötuolissa.

Nytpä syömään ja kotihommia paiskimaan :wave:

W & Emilia

Meillä maisteltiin eilen bataatti sosetta, ilmeestä päätellen ei ollut kovin hyvää, sitten annoin tissiä jälkkäriks ja sitten Emppu pulautti ulos varmaan kaiken bataatin mitä oli syönytkin, varmaan oli jemmannut ne poskiin kun maitoa ei kyllä tullut yhtään mukana :LOL:

Hiukset on ainakin vielä pysynyt koko päässä, ei ole vielä kulunut mistään kohtiin pois.

Syöttötuoli meillä jo on ja tyttö on siinä pienen hetken jo istunutkin, mutta turvaistuimen hankinta alkaa kohta olla täällä myös ajankohtaista..

Meillä on nukuttamisesta tullut viime viikon aikana oikea taito laji. Tissille nukahtaa välillä, mutta usein vääntää niin kauan aikaa että saa pienet kakat vaippaan ja sitten pääseekin käymään pesulla. Tuttia ei enää juuri ollenkaan huolita, tulee vaan huuto kun yrittää suuhun lykätä.

täytyy mennä neiti heräsi päikkäreiltä :wave:

Jandhe joo, meillä on kanssa pojilla takaraivot kaljuna :D Muutenkin poijjaat ollu kyllä sellaisia vähähiuksisia...niinkuin profiilista näkyy ;)
Oikeastaan vasta nyt alkaa tukka kasvaa paremmin =)

Avokki läks poikien kanssa ulos ja minä sain jäädä kotiin =)

Illalla taitaa tuo ukkeli lähteä anoppilaan (kotiinsa) katsomaan jalkapalloa...meillä kun ei ole digiboksia.
Vähän vaan hirvittää kun matsi tulee 19-21 ja pojilla on just silloin viimeinen hereillä olo ja eniten nitinää :/
Ajattelin että olisin laittanut toisen pojan avokin mukaan mutta avokin veljellä on korvatulehdus ja en tiedä uskaltaako sitä sitten?!!?

Täällä ollaan ja ihan hengissä. Baarissa käytiin yhellä ja sitten äkkiä kotiin.. Eipä ollu ihmeellistä. Voipi olla että menee taas toiset puoltoista vuotta ennen kun seuraavan kerran tulee lähdettyä...

Riina oli kerran heränny sinä aikana ja syönyt pullosta. Ei ollu ensin pullo meinannu kelvata :eek: . Eipä oo Riina ennen yöllä pullosta maitoaan saanu..

Meillä on jo syöttötuoli olemassa kun saatiin tuttavilta. Ostettiin siihen pehmuste, mutta ei oikein suju vielä istuminen siinä. Kivaa siinä Riinan mielestä on istua, mutta pitäis jollain topata tyttö siihen et pysyis... :LOL:

Turvaistuin pitänee meidänkin kohta hankkia kun tuo Britaxin kaukalo meinaa oikeesti käydä pieneksi.... Ei olla kyllä vielä mietitty et minkälainen halutaan...

Olikohan jotain muuta... ei kai.. Loppiaisen jatkoja, myö lähetään mäkkäriin!!

Emppu & Riina<br><br>

Hei taas!

Täällä sitä vaan aina notkutaan :ashamed: parempaakin tekemistä ois, kuten siivoominen, tulihan tuossa vähän jo järjesteltyä, muttakun mieskin meni päikkäreille, ni ei yksin huvita. mutta tämähän on oikeen hyvää ajankulutusta! =)

Jandhe: Topiaksella on kans kulunu hiuksia pois, pääasiassa sivuilta ja alhaalta ympäri päätä silleen muodikkaasti, niinkun poikien kampaukset on, eli päältä on pitkä. ja kohta muuten pitää ottatukkaakin leikata, ku meinaa silmille mennä, ku ei voi ponskariakaan pojalle laittaa tai pinniä :LOL:

Jennyli meillä on ollu syöttötuoli varastossa siitä asti ku pinnasänkykin ostettiin. ostettiin samalta ihmiseltä ja halvalla saatiinkin, 5?, sellanen suorajalkainen klassikkomalli, puuta, taitaa olla väkisen puutuote. meille kelpaa hyvin, ku saatiin niin halvalla. kävin tällä viikolla ostamassa siihen myös pehmusteen, ku eiköhän tuossa 6kk jälkeen voi jo siihen istuttaa.tai sen näkee sitten. turvaistuin ollaan kans jo ostettu, britaxin two way elite, mutta ei olla vielä otettu käyttöön.
Topias oli serkkupojan hyppykiikussa ja jouluaattona ja kyllä oli kivaa, oikein nauroi! =)

Wilhelmiina81 Me otettiin kans tänään uutena makuna porkkana, ei ihan niin hyvin maistunu, ku eilen pelkkä bataatti, mutta alas kuitenkin meni. Meillä taas nyt kakkaa on tullu joka päivä ja siitä näkee jo, että soseita ollaan syöty :LOL: mielenkiintoista... ja ihan helpolla on kakka tullu..

Minä en oo myöskään vielä viihteellä käyny, ku pullo ei kelpaa ja nokkamukia ei oikein yöllä viiti antaa. pääsen varmaan vasta sitten, ku yösyötöt on jääny pois, mutta ei se nyt niin hirveenä haittaa. tai voishan sitä käydä tietenkin parilla...

Eilen yöllä Topias taas valvo melkein 2 tuntia! :kieh: siinä 3-5, eikä suostunu ku sillon viideltä vasta syömään, ku edellisen kerran oli syöny 00.30. Menee kyllä aika kivasti hermot, ku toinen valvoo! Pikkasne oli taas aamulla väsyny, mutta onneks oli viikonloppu ja mies kotona!

Mutta nyt täytyy mennä, ku kaverikin tuli käymään!
Oikein hyvää loppiaista!

hansu & Topias 5kk1vrk :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 01:02 Emppu80 kirjoitti:
Tässä kasailin listaa jo syntyneistä elokuisista... Yritän pitää listan ajan tasalla... Jatketaanko tähän kirjoittelua vauvojen kuulumisista?

Tässä vielä omaa nyyttiä odotellessa

-Emppu & Pieni 40+5
meidän eskoispoika syntyi 23.8.06:)

Pakko kai se on tämäkin ilo tulla tänne jakamaan :whistle: Annoin äsken tytölle lusikallisen luumusosetta, kun ei sen maha tänään ole toiminut ollenkaan, normaalisti siis x monta päivässä... Tarkoitus kyllä oli antaa luumua vasta ensi viikolla. No, sosetta kun sai, niin ilme oli kyllä sellainen, että onko jotain näin hyvääkin olemassa, etkä ole sitä aiemmin mulle antanut!? Tahtoo lisää!! :LOL: :heart: Ihana tytteli! Pakkohan se oli sitten antaa vielä pari lusikallista... :ashamed: Meni ehkä 5 min ja vaiva helpotti, hyh hyh... ;)

Pienet on ilot täällä :LOL: :ashamed:

Heippa taas kaikki!

Eipä oo taas jaksanu käydä kirjottelemassa... Esikoisen unirytmi meni ihan sekaisin jouluna ja eikä millään meinaa asettua normaalitilaan takasin. \|O Väsyttää!! :/

Meillä syödään soseita kaksi kertaa päivässä. Puolen päivän aikaan ja illalla ennen nukkumaan menoa. Molemmilla kerroilla menee ½ purkkia kasvissosetta ja ½ marjasosetta. Nyt ollaan kahtena päivänä maisteltu lihasosetta kasvissoseen kanssa samalla, mutta se ei ole suosionsa huipulla. Kyllä varmaan tilanne muuttuu, kun vähän taas tottuu uusiin makuihin. Jos tämän kuun aikana sitten alettaisiin maistella puuroakin pikku hiljaa... =)

Monestikko teillä syödään yössä?
Meillä Eetu syö kaksi kertaa. Maitoa menee 130-160ml/kerta. Meillä, kun tuo tissittely loppui. Eetu kieltäytyi vaan syömästä enää rintaa. En jaksanut enää sitten taistella, kun on tuo uhmaa aloitteleva esikoinenkin on huomiota vailla. :kieh: Olisin kyllä mieluusti syöttänyt rintaa tuonne ½ vuotiaaksi, mutta minkäs teet, kun toinen ei vaan suostu syömään... :/ :(
Se vaihe nyt vaan on ohi... :)

Mutta nyt suihkuun ja iltapalalle esikoisen kanssa!

Profiilissa uusi kuva pikku sammakosta! :heart: :D

Maanantaina 5kk neuvola, joten silloin lisää kuulumisia. =)

Katariina & Eetu (eilen tasan) 5kk :heart:

Wilhelmiina totta...jostain syystä tuo luumusose on ipanoista hyvää :p

Katariina meillä syödään yössä kerran, siellä jo aamun puolella. Pojat syövät sellaisen 140ml kerralla. Joskus on öitä että nukkuvat putkeen koko yön =)

Avokki lähti Jimin kanssa anoppilaan katsomaan jalkkista ja minä olen Lucan kanssa kotona.
On tämä vähän orpoa ja kerrassaan helppoa :whistle: Hiljaistakin on ;)
Saavat nyt molemmat pojat sitten laatuaikaa ja kaiken huomion :D
Vaikka Jimi saatta kyllä huomenna osoittaa mieltään kun iltaruutiinit on hällä poikkeavat ;)

Menen jatkamaan iltaa Lucan kanssa :wave:

Heippa ja hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Meillä on nyt maisteltu soseita parin viikon ajan, ja nimenomaan maisteltu. Just ja just menee kaks lusikallista masuun asti. Poju vaan pitää suuta auki, yrittää varmaan ettei ruoka siten maistuisi. :D Tänään meni kyllä vähän enemmän bataattia, eiköhän kiinteät ala pikkuhiljaa maistumaan. Toivottavasti ainakin! Viime yönä nimittäin nassikka heräsi kahden tunnin välein syömään... :snotty: Perunaa annoin ekana ja siitä tuli pojalle maha kipeäksi. :( Pidettiinkin sitten parin päivän tauko ja sen jälkeen annoin persikkaa ja nyt bataattia.

Poitsu on parantunut flunssasta ja uimaan onneksi päästiin eilen joulutauon jälkeen. Kun piti kellua selällään, niin meidän napero nosti samantien jalat kohti kattoa. :LOL: Muuten kyllä polski oikein mallikkaasti. :D

Hmmmm, piti kommentoida jotain asiaa, mutta unohdin jo. Täytyy selata tekstejä taaksepäin.

Meidän yläkerrassa asuu joku ääliö!! Porasi betoniseinää keskiyöllä!!! \|O Ja vielä makuuhuoneessa, eli se kaikui tosi hyvin meidänkin makkarissa. Vauva heräsi siihen ja pelkäsi kovaa ääntä. :( Enkä voinut edes mennä valittamaan, kun olin yksin kotona. Argh!

Ai niin, poju yllätti mut yhtenä päivänä. Jätin hänet lattialle ja kun tulin parin minsan päästä takaisin, niin poika oli metrin sivummassa. :eek: Liikkumistaktiikkaa seurailin myöhemmin, niin poika mahallaan ollessaan siirtää ylävartaloa sivulle jotenkin nostamalla itseään. Kohta täytyy jo juosta perässä... ;) Pari päivää sitten hän oppi viimein kääntymään mahalleen myös vasemman kyljen kautta, mutta oikea on silti suositumpi.

Maha kurnii, täytyy mennä syömään. :wave:

Yhteistyössä