**ELOVAUVAT 2006**

Huomenta!

Olipas meillä kurja yö. Alex nukahti yöunille ihan normaalisti vähän yli kahdeksan. Ekan kerran heräskin jo klo 22.30 masuvaivaan just olin ite päässy sänkyyn. Siinä sitten paukutteli ja itki masua. Lopulta nukahti uudestaan yöunille puoliltaöin. Kahden tunnin välein tai vähän alle sen heräs syömään. Muutenkin nukkui tosi levottomasi kun se masu vaivas. Neljän aikaan poitsu heräs mun vierestä pissalammikosta ja ei kun vaatteiden ja vaipan vaihtoon. Onneks ei herännyt reissusta pehemmin vaan nukahti tissille mutta mä en meinannu enää saada unta. Alex heräskin sitten jo vähän ennen seitsemää juttelemaan eikä auttanut muu kun nousta sit ylös. Nyt mä oon niin väsyny \|O

Kai mun pitää kohta antaa periksi ja ruveta antamaan tolle Alexille niitä soseita mä en kertakaikkiaan jaksa noita yöheräämisiä kun tuntuu että just kun on vähän aikaa saanut nukuttua niin toinen herää taas syömään. Luulin että tää olis ollut joku ohimenevä tankkausvaihe mutta ei näytä tankkaaminen loppuvan kun tätä on jatkunu jo muutaman viikon. Mä tarviin paljon unta :LOL:

Me tilattiin myös joulukortiksi kuva Alexista ne ei vaan vielä ole tullu eli kiirettä pitää että saadaan ne postiin. Toivottavasti tulee tänään niin saa ne postitettua vielä sillä joulukorttihinnalla. Eilen saatiin iso kasa muita valokuvia mitä tilattiin. Kuvista kyllä huomaa konkreettisesti kuinka paljon poika on kasvanut. Tuli ihan haikea olo kuvia katsellessa että meidän pieni vauva on jo iso poika :'( Haluaa pienen vauvan :D

Mimmi78 + Alex 3 ja puol kk<br><br>
 
Heippa!

Jos nyt kerkeis jotain kertomaankin, ku olen ehtinyt vaan lukemaan muiden kuulumiset ja sit täytyy taas mennä :/

Meiltäkin lähti Antin kuvat kaikille ja ihan itse otin kuvan, joka ei kyllä kovin joulunen ole.... Mut eiks se ajatus ole tärkein ;) :xmas:

Noista kiloista ku oli puhe, niin mulla on vielä reilu kolme jäljellä. Eikä näytä siltä, et eroon niistä pääsisinkään, niin paljon toi makea maistuu :p Salilla olen kyl käyny (kerran :LOL: ) ja lenkillä (kans kerran :ashamed: ), mutta tulosta ei näy :kieh: :LOL: Olenko malttamaton... Eeeennnn... :whistle:
Tosiaan tuli sellanen olo et täytyis noista löllöistä päästä eroon, ku Antti tarraa aina niihin kiinni :ashamed: Allit ei pahemmin ole ennen haitannu, mut nyt ne on ihan mustelmilla...

Antin uus harrastus on istumaan punnertaminen. Sylissä ku poika istuu ni koko ajan täytyy vetää itteensä istumaan ja välissä taas suoristaa itsensä niin et hyvä jos sylissä pysyy. Punnerrus käy vielä äänen kera, joten äidillä on hauskaa.

Yöt mennään kolmella syötöllä. Tosin herään paljon useemmin \|O Illalla olen antanu vajaan 100ml korviketta... En tiedä tarviskos poika sitä, mutta tuntuu, et yö sujuu paljon rauhallisemmin, ku olen sen antanu. Välillä on pitkiäki aikoja ku korviketta ei tarvi antaa. Eli meillä ei vielä soseita anneta. Katsotaan sit seuraavassa neuvolassa, onko painoa tullu vai tarvittaisko jo tujumpaa ruokaa... Ajattelin tehdä ite soseita, mutta saas nähdä viitsinkö :ashamed: :whistle:

Ninnika ja Antti (jouluna melkein 4kk :xmas: )
 
Nyt se on sitten historiaa... meidän täysimetys siis. :( Meillä on mennyt tuo lakkoilu rinnalla jo niin mahdottomaksi, että tänään aloitettiin sitten soseet. Muuten varmaan olisin yrittänytkin vielä, mutta kun viikon päästä on jo ensimmäinen työpäivä ja silloin tietysti täysimetys loppuisi kuitenkin. Mutta on se vaan valtavan haikea olo. :'(

Bataatilla aloitettiin ja hyvin uppos. Meidän väsykiukkuisesta pikkumiehestä tuli heti hyväntuulinen pikku maistelija. =) Katsotaan nyt miten jatkossa ja tuleeko masuvaivoja... Hope not.
 
Heipat kaikille! :wave:

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, kun ollaan oltu siellä mummolassa viikon verran. Hyvin meni reissu, mutta univelkaa vaan kertyi, kun molemmat nukuttiin huonosti. Omassa sängyssä uni sitten maistuukin!
Ja tuli sitten todettua, että meidän pikkuinen vierastaakin...

Meilläkin on ollut havaittavissa tuota yölevottomuutta :wave: Kovasti neiti pyöriskelee unissaan kyljeltä toiselle ja huitoo käsillään. Toisinaan herää siihen ja silloin pitää ottaa viereen tissille ja siihen nukahtaa. Muuten nukutaan nyt melko hyvin...
Päivisin tuo nukahtaminen on toooosi hankalaa välillä. Kun ei millään tahtoisi alkaa nukkumaan... Monesti vaatii ½h nukuttamisen ja nukkuu sitten sen ½h :headwall: Päiväunet ovat levottomia, heräilee usein ja välillä itkeskeleekin. Lienee sitten ikään kuuluvaa, kun monella muullakin on hulinaa... :D

Päivisin meillä valvotaan 1½-2h. Toisinaan tunninkin hereilläolo riittää. Viimeisiltä pikkupäikkäreiltään tytsy herää ennen klo 19 ja iltapesuille mennään klo 20 tai vähän sen jälkeen. Yöunille nukahtaa yleensä ennen 21. Joskus tosin pitää monta kertaa käydä hyssyttämässä ja tissittelemässä... \|O

Kovasti neiti on kiinnostunut kaikesta, mitä ympärillä tapahtuu ja välillä on syömiseen keskittyminen hankalaa... Sitten odotetaan hetki ja sammutellaan valoja jne. ja kyllä se ruoka sitten maistuu taas. Hirveästi kuolataan ja nyrkkiä jyystetään täälläkin. Tarttumista opetellaan vielä. Leluista osaa ottaa kiinni, mutta ei kuitenkaan itse vielä tajua, että kädessä on jotain :LOL: Välillä nauretaan ääneen ja kiljahdellaan ja kyllä vaan on ihanan kuuloista!!

Sylissä punnerretaan istumaan, edes puoli-istuvassa asennossa ei ole hyvä, vaan pystyssä täytyy saada olla... Minne se pikkuinen vastasyntynyt tuhisija onkaan kadonnut... :'( :D

Painoa tuli raskausaikana lisää muistaakseni 16kg ja jäljellä on sitkeästi vielä 4kg... :headwall: Mutta kun kaikki herkut maistuu liian hyvin \|O ei kai ne nuo kilot silloin pois lähdekään... :ashamed:

Tulipahan tekstiä... nyt pitää kiiruhtaa syömään ja kotihommiin kun neiti vielä nukkuu!

Wilhelmiina & Emilia 3,5kk :heart:
 
Heini79
Piti munkin profiiliin pistää meidän joulutontusta kuvaa. Yllättävän hyvin onnistui noi tonttukuvat, kun yleensä Oskari nauraessaan liikkuu samalla niin paljon, että kuvakin on ihan suttuinen.

Ollaan nyt kaksi päivää maisteltu perunaa ns. kunnolla. Nyt uppoaa jo melko hyvin, mutta eipä se vieläkään mitään herkkua ole ilmeistä päätelleen :), vaikka suu auki aina lusikkaa odottaakin. Viikonloppuna sitten lisätään porkkanaa sekaan. Onko niissä hedelmäsoseissa jotain, et millä kannattaisi ne aloittaa?

Onkos moni jo jotain kerhoa aloittamassa? Me ilmoittauduttiin seurakunnan kerhoon 3-6kk vauvoille, joka alkaa tammikuussa. Toivottavasti äitikin sitten siellä viihtyy, että olisi mukavia muitakin äitejä. Vauvauintiin ilmoittautuminenkin on pian, vaikka olenko jo hermostunut, että mahdutaanko, kun 15 mahtuu ja poika niin polskuttelusta tykkää ammeessakin, että pitäisi vähän sitä vesistöä laajentaa ;).

Yöt nukutaan edelleen hyvin,eli aamuun asti tankkaamatta. Iltaisin tekisi vaan mieli saada poika ennen klo 22 nukkumaan, mutta ei oikein onnistu.

Ensi viikolla olisi neuvolakin taas. Poika ainakin pituutta on kasvanut. Huomenna tuleekin 4 kk täyteen.

Joulumarkkinoilla pitäisi viikonloppuna käydä ihmettelemässä. Kovin myöhään jotenkin tänä vuonna markkinat Raumalla. Toivottavasti vaan on nätti ilma!

Viikonloppuja!
 
Heini79
Niin juu. Mites muilla nukkuu päikkäreitä nykyään vaunuissa ulkona? Meillä aikaisemmin saattoi nukkua jopa 4 tuntia putkeen, nykyisin hyvä, jos tunnin nukkuu! Jos vaunuilla ollaan liikenteessä, niin sitten nukkuu pidempään. Eikä ne päikkärit sisälläkään nykyään ole kuin maksimissaan 45 minuuttia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 12:09 Heini79 kirjoitti:
Joulumarkkinoilla pitäisi viikonloppuna käydä ihmettelemässä. Kovin myöhään jotenkin tänä vuonna markkinat Raumalla. Toivottavasti vaan on nätti ilma!

Viikonloppuja!
Hip hei Heini! Minä oon Raumalta kotoisin :D :wave: Terveisiä sinne!

Meillä sujuu hitaasti tuo soseisiin totuttelu... Useimpina päivinä poika panee suun kiinni ja hermostuu joten homma jää siihen. Joinain päivinä on taas innoissaan ja avaa suutaan ja huitoo ja potkii mutta pärryyttää sitten kaikki soseet leualle :D Joskus on vahingossa vähän nielaissut ja siitä tuleekin mahtava yökkäys! Että kyllä vielä menee varmasti pitkään ennenkuin soseista on ruuaksi meillä...
Onneksi rintalakkoilu on helpottamaan päin, vähän sen takia maistattelun aloitinkin ettei olis aina nälässä. Nyt kuitenkin Aaro jo syö paremmin rintaa ettei tarvi koko ajan kiukutella. Se on kyllä jännä että vaikka miten on nälkä niin pää pyörii kuin pöllöllä ettei vaan jää mitään näkemättä mitä ympärillä tapahtuu tai ei tapahdu. Meillä ruokaillaankin nykyään rinnalla harso pään päällä niin silloin poika rauhoittuu syömään. Rauhoittuu myös nukkumaan samalla keinolla joten kappas vain, meillä on käytössä unirätti! Onneksi mikä tahansa harso käy...
Sekin on jännä miten kauhea raivokohtaus voi seurata jos rintaa tarjotaan himpun liian aikaisin tai myöhään... huhhuh! Eilen illalla meni vissiin kylpy liian myöhäksi (20.30) kun katsottiin kotikatua... :ashamed: Aaro nimittäin sai sellaisen raivarin kun otettiin kylvystä pois ettei ole vielä ikinä saanut! Huusi aivan jäykkänä ja punaisena kuin palosireeni!!! en saanut edes ihoa kuivata, äkkiä sitaisin vain vaipan päälle ja pojan peittoon sisällä ja sylissä hyssyttelin ja kävelin kunnes rauhoittui sen verran että tarjosin rintaa ja nälkähän tietty oli. Hetken syötyään poika oli taas kuin naantalin aurinko :D
Joku muukin sanoi että oli lukenut sen mitä postissa tuli vauvanruokamainosta jossa kuvailtiin nelikuukautista, minäkin purskahdin nauruun sitä lukiessani koska ihan kuin meidän pojasta olisi kirjoitetu... viikonloppuja kaikille! Joulukortiti vietävä postiin...
 
Piti tulla kommentoimaan tuota vaunuissa nukkumista. Aaro alkaa huutamaan vaunuissa puoli tuntia nukahtamisen jälkeen, toisinaan jatkaa uniaan välillä taas ei. Joten me ei käydä edes joka päivä ulkona, en vaan viitsi puolen tunnin takia pukea kaikkia vaatteita päälle ja sit kun tuo esikoinen vasta pääsisi vauhtiin ulkona niin eikun sisälle. Tänäänkin kun mies on aamuvuorossa, esikoinen pääsee ulkoilemaan vasta kun mies tulee kotia.
Esikoinen nukkui aikoinaan vaunuissa tosi hyvin monta tuntia, mut tää ei...
Tänään oon vaihtanu Aarolle 3 kakkavaippaa. Nyt on ollu jonkun aikaa niin että Aaro ei oo tehny joka päivä kakkaa, mut tänään hän taitaa ottaa takas ne kakattomat päivät :LOL:
Tänään Aaro heräsi klo 8 ja on sen jälkeen nukkunut yhdet puolen tunnin unet :headwall: Nyt rupeaa vähän olemaan sellasta että pitäis saaha olla vaan sylissä, taitaa rueta vähän väsyttämään. :whistle:
Nyt on tosiaan sellasta kitinää, natinaa et on pakko lopettaa tää kirjottaminen.
t:vilivilpertti ja Aaro 3,5kk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:54 Heini79 kirjoitti:
Niin juu. Mites muilla nukkuu päikkäreitä nykyään vaunuissa ulkona? Meillä aikaisemmin saattoi nukkua jopa 4 tuntia putkeen, nykyisin hyvä, jos tunnin nukkuu! Jos vaunuilla ollaan liikenteessä, niin sitten nukkuu pidempään. Eikä ne päikkärit sisälläkään nykyään ole kuin maksimissaan 45 minuuttia.
Meillä on ihan sama homma. Alex nukkui ennen 3-4 h vaunuissa parvekkeella. Nyt nukkuu tunnin ja herää. Joskus saan Alexin nukkumaan vielä vähän aikaa kun käyn hyssyttelemässä ja laittamassa tuttia suuhun. Ei auta sekään että on liikenteessä kun sillonkin herää tunnin jälkeen. Nykyisin en joka päivä jaksa edes lähteä vaunulenkille että saan ite vähän "omaa" aikaa kun melkein sit herää vaunulenkin jälkeen eikä enää nuku.

Alexilla oli viime yönä taas jotain ihme mahavaivaa ja oli muutenkin jotenkin levoton. Tais olla tissillä koko yön tai ainakin siltä musta tuntuu. Ihme että aamulla paikat on puutuneet kun nukkuu monta tuntia samassa asennossa :LOL: .

Huh tänään urakoin viimeset joululahjat. Pikkasen meinas mennä hermo kaupungilla kun niitä ihmisiä vaan riitti kaupoissa vaikka lähdettiin jo ajoissa aamulla liikenteeseen niin silti oli paljon porukkaa. Minkäköhän ihmeen takia en ikinä osaa aloittaa ajoissa lahjojen ostamista :(

Nyt täytyy mennä laittamaan ostokset piiloon ennen kuin mies tulee kotiin :D

Mimmi78 + Alex
 
täällä edelleen nuhassa, äippä ja tytär :snotty: Pojullakin vielä yskää ja nuhaa mut ei enää kuumetta :whistle: Eevillä on lisäksi kova ja räkäinen yskä, isoveli tainnut tartuttaa :kieh: Rassu on nuhan ja yskän takia nukkunut yöllä aikas levottomasti, joten äipän unet on jäänyt olemattomiksi :(

Tänään sentään sain raahauduttua kaupungille, muutaman joululahjan sain hommattua mut myös unohdin yhden, pojun pikkujoululahjan =) :kieh: Miulla on tosiaan muisti menny kun dementikoilla :ashamed: Tää jatkuva väsymys on saanu pään ihan jumiin :kieh: :ashamed:

Mutta eiköhän tää vielä joskus ala helpottaa ;)

Mukavaa viikonloppua :D

Ukkis ja räkä-Eevi
 
Tulin vaan pikaisesti vaihtamaan profiiliin kuvan. Lucaksen tän hetken lempparijuttuja on kielen näyttäminen :D Profiilissa on nyt pari päivää sitten otettu kuva mis Lucas näyttää kieltä :p Toi kuva on paljon parempi isona, mutta kait siitä ees jotenkin saa selvää vaik se profiilissa onkin pienennettynä..
 
Heini79
On kyllä Lucaksella niin ihanat nappisilmät :heart: . Meillä taitaa noi Oskarin silmät jäädä pysyvästi sinisiksi, kun mä niin ruskeita olisin toivonut hänellekin. Onko muilla ruskeita toivoneilla silmien väri muuttunut :wave: ?
 
Huomenta kaikille!
Ei ole taas aikoihin kerinny kirjotella,mies oli työmatkalla ni oli tuo 4 lapsen kans yksin olo melkosta hulinaa.Onneksi Aleksi nukkuu yöt heräämättä niin saa sillon levätä kunnolla.
Aleksi syö soseita tosi mielellään,lusikan kun näkee ni alkaa innostumaan.Päärynä ja ruusunmarja on suosikkeja.Vihannes soseesta tuli ummetus ja itkusuutta, ei vissiin tällekkään pojalle passaa porkkana. Puklailu on vähentynyt huomattavasti,liekkö viikon caviscon kuurilla osuutta asiaan.
Menohalut on melkoiset,koko ajan on kauhea huitominen ja potkiminen päällä, kerran onnistui jopa kääntymään mahalleen :D
Päiväunia on vähentänyt ja lyhentänyt huomattavasti, ei malttas millään nukahtaa kun koko ajan touhuilee lelujen kans ja huutelee juttujaan.
Tiistaina on 4kk neuvola,saa nähä paljonko on taas poitsu kasvanu.
Joululahjoja on jonkin verran jo ostettu mut lapsille ois tarkotus lähtä ostaa huomenna ku äiti tulee hoitaa noita isompia.Sit pitäs vielä löytää hyvä pukki jouluksi niin kaikki alkas olla hoidettu aattoa ajatellen.
Mun mummo tulee torstaina Kajaanista meille joulunviettoon,ootetaan jo innolla. Eka joulu täällä hämeessä kaukana sukulaisista ni on tosi kiva saada jouluvieras ;) Vielä kun saisi sitä luntakin!
Laitoin profiiliin kuvan Aleksista.
 
Meilläkin Riina oppi eilen kääntymään masulleen!! Aikaisemmin on vaan vahingossa päässy. Olipa pienellä ilme mainio!! Laitoin profiiliin kuvankin! Yölläkin oli sitten sängyssä pitänyt masulleen änkeä!

Aamuhommiin...

Emppu & Riina melkein 4kk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:54 Heini79 kirjoitti:
Niin juu. Mites muilla nukkuu päikkäreitä nykyään vaunuissa ulkona? Meillä aikaisemmin saattoi nukkua jopa 4 tuntia putkeen, nykyisin hyvä, jos tunnin nukkuu! Jos vaunuilla ollaan liikenteessä, niin sitten nukkuu pidempään. Eikä ne päikkärit sisälläkään nykyään ole kuin maksimissaan 45 minuuttia.
Kuulostaa kyllä hyvin tutulta. Meilläkin viimeisen kahden viikon aikana muutos 3 tunnin päikkäreistä noihin korkeintaan 1½ h päiväuniin :snotty: . Aatu kyllä tyytyväinen niinkin, mutta kun pitäisi keretä jotakin kotihommiakin tehdä :kieh: . Onneksi viihtyy lattialla jonkun verran isompia sisaruksia ja niiden touhuja katsellen. Ensi viikolla 4 kk neuvola joten sitten enemmän kuulumisia...

kolmen äiti75 ja Aatu (tänään 4 kk)
 
Hei!

Ostin tänään Ergo kantorepun pitkän harkinnan jälkeen. Täällä oli joku muukin ostanu sen, ootteko tykänny? Mies ei oikein tykänny niistä kiristys hommista, ku ei meinannu taipua. Eikä kyllä Topiaskaan vielä oikein tykänny olla siinä. On kyllä jonkun verran ollu rintarepussa ja tykänny olla siinä. no jospa se vähitelleen oppii, ku joka päivä kotona pitää jonkun aikaa... parempi ainakin ois, ku oli sen verran kallis ostos, vaikkakin saatiin mummulta rahat siihen.

Meillä taas päiväunet on pidentyny, ku monilla ne näyttäis olevan lyhentyneet. Joskus nukkuu kahdet 2-3 tunnin unet ja 1-2 lyhyemmät unet. Ainakin yhdet kuitenkin on yli 2 tuntia.

Olin sitten sen viikon maidottomalla dieetillä ja mahakivut helpottivat, joten nyt sitten oon testannu käyttää maitotuotteita ja selkeesti jonkun verran on mahaa itkeny. Kai niillä sitten on yhteys. No lääkäri soittaa mulle ens torstaina ni jutellaan tästä.

Nyt en yhtään muista mistä täällä oli kirjoteltu, ku kävin lukemassa jo aikasemmin jutut, mutta eiköhän tästä pidä lähtä ilatpalalle! :p

hansu & topias :heart: <br><br>
 
Tännekin on pesiytynyt flunssanpoikanen :snotty: Pihla on siis pikkaisen räkäinen, vielä ei ole onneks pahemmaksi mennyt, toivotaan ettei tulekaan...

Päiväunista on ainakin ollut puhetta. Pihlalla ne on pysynyt saman kuin aikaisemminkin, pääsääntöisesti nukkuu aamupäivällä 3h ulkona ja iltapäivästä yhdet 30 min tirstat, joskus harvoin kahdet. Meillä on noi päiväunet tavallaan helpottanut, kun aikasemmin joutui vaunuja käydä heiluttamassa aina 30 min välein, nyt tulee vain ensimmäinen 30 min herätys tai ei sitäkään =) Mutta jos aamupäivästä lähdetään esim. kaupungille niin sillon Pihla ei malta nukkua niin pitkään vaan nukkuu 1-2h ja useammat 30 min tirstat sitten päivän mittaan.

Meillä on taas hieman syöminen hankaloitunut. Pihla ei nimittäin suostu syömään kunnolla kuin kotona :headwall: eilenkin söi klo 12 ja kahden maissa lähdettiin joululahjaostoksille ja mun kaverin kanssa kahville, ja sen jälkeen käytiin vielä mummolassa. Useaan otteeseen yritin syöttää, mutta ei suostunut kuin "maistamaan"... Pihla söi sitten seuraavan kerran vasta klo 18 kun oltiin kotona :eek: ei vaan malta rauhoittua syömään kun on niin paljon kaikkea kiinnostavaa ympärillä :kieh:

Pihla ei vieläkään käänny selältä vatsalleen, paljosta ei kyllä puutu. Mutta nyt neiti nousee koko ajan mahalla ollessaan ihan ylös asti käsien varaan ja virnuilee samalla :heart: ja on myös erikseen alkanut nostamaan vatsalla ollessa takapuolta lattiasta. Näinköhän lähtee kohta liikkeelle :whistle: Meillä on nyt kaikki soivat lelut in, etenkin sellainen vedettävä lehmä mikä ammuu ja soittaa musiikkia on ihan paras. Sitä kun vähän ajeluttaa niin johan tyttöä naurattaa :LOL:

Mua harmittaa edelleen kun ei olla saatu otettua Pihlasta kunnon hymykuvaa... Ilman salamaa saisi, mutta silloin niistä kuvista tulee jotenkin sumeita ja salaman kanssa taas kuvan ottaminen kestää hetken (siis siitä kun painaa laukaisinta siihen kun se varsinaisesti räppäsee sen kuvan) ja silmätkin usein menee kiinni... Ihan p...a digikamera vaikkei kovin vanha olekaan \|O Huomenna ois tarkoitus ottaa "tonttu"kuvia, josko sitten päivittelisin profiiliin uuden kuvan :)

Nyt pitää mennä miehen kanssa saunaan (tai siis kerrankin pääsee kahdestaan) :D

Jandhe ja Pihla-Julia 4kk ja risat
 
On tämä kirjoittelu puoli jäänyt todella vähäiseksi, mut jos nyt ilmoittelis meidän kuulumisia. Eli 4kk neuvolassa petra painoi 7500g ja 62,5cm löytyi pituutta.
Meillä viimeiset kaksi viikkoa on nukuttu todella huonosti. Illalla käy nukkumaan yhdeksän aikaa, mut herää puolen tunnin päästä kovaan itkuun. Parin tunnin sisällä saa väännettyä kakan ja sit on kaikki hyvin. uni vaan ei tuu kun vasta puolen yön aikoihin... Ei väsytä ku otti tirsat ja sai kakan tehtyä, nii on hyvä olla.
Pulloa meillä ei huolita vieläkään eli on täysin tissitakiainen... Tutti kelpaa joskus, mut sitäki on kivempi pureskella ku imeä. :/
Onneksi flunssa ei oo vielä meille eksyny. Se tietysti tulee sit just joulux... :headwall:
Nyt tarvii käyttää tilaisuus hyväksi, kun petra kerrankin on tähän aikaa nukkumassa. Lähden siis kylpäseen tuonne taikapaikkaan.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!! :xmas:

 
Ensin neuvola kuulumisia keskiviikolta (en jaksanu ruveta selaamaan oonko jo kirjotellu aikasemminki :ashamed: ) kaikki hyvin ja pituus 61,5 cm ja paino 6805g. Vähän ihmettelen ettei pituutta ollu tullu enempää lisää (1cm), kun vaatteita, lähinnä 60cm bodyja on jääny pieneksi.

Meillä lemppari lelu on Liberokerhosta tullu sammakko. Se on niin ihana kun se rapisee ja on just hyvän kokonen että saa koiven kerrallaan suuhun :p

Oltiin pika viisitillä mummolassa anopin luona ja ihmeen hyvin meni matkat (reilu 400km suuntaansa). Ronja nukku varmaan puolet matkasta ja sit puuhasteli lelujen kanssa. eilen siis lähdettiin ja tänään tultiin takas, kun ei saatu muuten miehen työvuoroja sopimaan. Ronjakin oli oikein hyvän tuulinen tyttö koko vierailua ajan =) oli kyllä itsellekin rentouttavaa olla vähän kotiympyröistä poissa, kun ei tarvinnu aamulla herätä hevosia ruokkimaan. nukuttiinkin kaikki puol 11 asti tänään ja varmaan oltais nukuttu pidenpäänkin ellei Ronja ois heränny sillon :D :whistle:

Mut eipä tässä ihmeempiä, pitää huomenna alotella joulusiivousta... huusholli kun on kuin atomipommin jäljiltä :headwall: vikat joululahjatkin pitää vielä hankkia....
 
maviks harmaana
Hansu ajattelinkin teidän maidotonta diettiä tuossa viikolla, kun löysin kaupasta maissijauhoja. Tuli vaan mieleen, kun kirjoitit siitä vellien aloittamisesta, että maissijauhoista jos tekis vellin veteen niin ei haittais tuota diettiä. Meillä ainakin oli purkin kyljessä ohje... Jaksamista :hug:

Heffalump: Oletko pitkään antanut bataattia? Me aloiteltiin sillä torstaina ja hyvin uppoaa. Ainoa vaan, ettei sitä voi antaa kahta teelusikallista enempää, kun muuten tekee vähän vatsavaivoja. Paljonko teillä menee kerralla ja montako kertaa annat päivän aikana?

Toisella kertaa enemmän, taitaa olla mies (pikku-) :LOL: tissiä vailla...
 
Heippatirallaa :wave:

Kiva, kiva paistaa sanikka B) Ollaankin olt näyteikkuna ostoksilla aamupäivä ja sen jälkeen tultiin syömään :) Johan o keksinyt uuden jutskan :whistle: Kun ei ole mieleistä ruokaa niin aletaaampa väsäämään "torttua" vaippaan. Jopas pääsee ruokailu tilaanteesta pois :kieh: joo-o.. Aina se kakka ei kuitenkaan tule vaik kuin väsääkin =) Viimeks katoin vaipan kun poitsu istui sitteris niin eihän sielä ollut kuin pisu tullut. Kyl oli poitsul suu auki kuin lahnal kkun en nostanutkaan sitteristä pois :LOL: Vaaan jatkettiin syömistä.......

Taitaapi olla meittin vauveil semmonen 4kk kriisi :$ Kun tuo Johankin kiukuttelee aika ajoin. Varsinkaan kun ei tahtoaan saa läpi :headwall: ja joskus nukkumaan meno on semmosta hulapaloomaa, että on hyvä kun on kunnon jouset sängyssä, jotta saa kunnon pomput. ja sen jälkeen nukahdetaan ;) Onneksi ei sentäs joka kerta tarvitse pompuutella...

Nytpä taidan mennä "taikomaan"jotain sapuskaa kun Johankin nukkuu...

ja olkaahan kilttejä, sillä tontut kurkkivat ikkunan takaa :xmas:

HYvÄÄ, ILOISTA JA RATKI RIEMUKASTA JOULUA KAIKILLE TASAPUOLISESTI :heart:


 

Yhteistyössä