**ELOVAUVAT 2006**

Heippa vain kaikki!Sivusta olen mielenkiinnolla lueskellut teidän juttujanne, itse olin pinoutuneena tuonne heinäkuisten puolelle, mutta oma tytär syntyi reilu kaksi viikkoa yli lasketunajan 8.8 ja siksi teidän pienokaiset ovat lähempänä samaa ikää kuin tuo oma kullannuppu ja jutut erityisen kiinnostavia =) Nyt innostuin laittamaan viestiä, sillä ADANTE kertoisitko hieman lisää rintatulehduksestasi? Itse olen kärsinyt alusta asti jatkuvista tulehduksista, tiehyetukos on tulehtunut kahdesti niin ettei antibiootit pure ja rintaan on tullut iso paise! Toinen paiseista puhkesi itsestään ja toisen lääkäri puhkaisi.Rinta ei todella ole vieläkään kunnossa ja nyt vihdoin sain lähetteen kätilöopistolle missä toivottavasti rinta tutkitaan kunnolla. Mutta miten siis sinulla? rintaa on operoitu? ja..lääkärisi on kirjoittanut kirjan, minkä nimisen?
jos jaksat kertoa niin olisin tosi kiitollinen..
Juu-ja hienoja nimiä olette pienillenne antaneet! Onnittelut niistä! Erityisesti silmääni pisti Emmi-Lotta Alexandra (Meillä Emmi Alexandra! =) ) :heart:
Hyviä vointeja kaikille ja kiitti kivoista jutuista!
 
maviks harmailee
Heipsan vaan. Onpa ollut ihana syksyinen päivä. Aamulla herätessä ei ollut yhtään pilveä taivaalla. Kyllä siinä kelpaa lenkkeillä vaunujen ja koiran kanssa.

Meillä myöskin Joonatan on nyrkkinsä löytänyt ja myös kuolaa aika-ajoin kovasti. Eikä huoli tuttia kirveelläkään. Kieltämättä itselläkin kävi nuo hampaat mielessä, kun oli pari iltaa levoton, mutta näköjään kuuluu ikään, kun muillakin on samaa vaivaa, eikä ikenissä mitään erikoista tunnut (huh, mikä lause!).

Huomasin tänää, että 60 cm vaatteet alkaa käydä pieniksi! :eek: Tai siis bodyt. Pikku-ukolla kun on selkää sentti tolkulla ylimääräistä, tosin se on sitten koivista pois. Reisiä ei ole juuri ollenkaan! :LOL: Joku toinenkin oli omallaan havainnut saman "vian" (en vaan muista nikkiä). Tolkutonta, että 56 cm potkarit mahtuu, tosin nippa nappa, mutta 60 cm bodyt ei.

Jotain muutakin oli mielessä, mutta, kun ei muista niin ei. Onnea kaikille nimen saaneille ja nimipäiväsankareille ja tervetuloa joukkoon tummaan Lumikki ja Ninnika. :flower:

Marja ja Joonatan 10+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 16:27 Anne-75 kirjoitti:
Heippa vain kaikki!Sivusta olen mielenkiinnolla lueskellut teidän juttujanne, itse olin pinoutuneena tuonne heinäkuisten puolelle, mutta oma tytär syntyi reilu kaksi viikkoa yli lasketunajan 8.8 ja siksi teidän pienokaiset ovat lähempänä samaa ikää kuin tuo oma kullannuppu ja jutut erityisen kiinnostavia =) Nyt innostuin laittamaan viestiä, sillä ADANTE kertoisitko hieman lisää rintatulehduksestasi? Itse olen kärsinyt alusta asti jatkuvista tulehduksista, tiehyetukos on tulehtunut kahdesti niin ettei antibiootit pure ja rintaan on tullut iso paise! Toinen paiseista puhkesi itsestään ja toisen lääkäri puhkaisi.Rinta ei todella ole vieläkään kunnossa ja nyt vihdoin sain lähetteen kätilöopistolle missä toivottavasti rinta tutkitaan kunnolla. Mutta miten siis sinulla? rintaa on operoitu? ja..lääkärisi on kirjoittanut kirjan, minkä nimisen?
jos jaksat kertoa niin olisin tosi kiitollinen..
Juu-ja hienoja nimiä olette pienillenne antaneet! Onnittelut niistä! Erityisesti silmääni pisti Emmi-Lotta Alexandra (Meillä Emmi Alexandra! =) ) :heart:
Hyviä vointeja kaikille ja kiitti kivoista jutuista!
Eli mulla ei ikinä ollut imetysaikana tulehduksia vaan tää tulehdus alkoi kun toi kolmonen oli 2v. Eka rintaan ilmaantu sellanen kipee patti joka alkoi pikkuhiljaa kasvaa ja kipeytyä. Lääkäri totes tulehdukseksi ja määräs kuurin, kuuri tehos kipuun ihan hyvin ja paise alkoi tyhjentyä (iho rikkoutui ja märkä vuosi ulos). Kuurien aikana rinta oli ihan ok mut sit aina kuurin loputtua kipeyty uudestaan. Tästä on otettu 2x ultra, mammo, ohutneulanäyte ja aina vaan määrätty kefeksiiniä. Ultrassa näkyi et tämä on alkanut tiehyttukoksesta ja kehittänyt nännin "alapuolelle" märkäpesäkkeen ja ei jostain syystä pääse tyhjenee kokonaan. Leikkaamaan eivät ala mielellään vielä vaan nyt synnytyksen jälkeen aloitetaan vahvempi ja pitkä antibioottikuuri. Ellei sekään sit tehoa ni sit kai ne joutuu aukasee ja tyhjentää sen pesäkkeen. Tympeetä tässä on se et kun märkää vuotaa melkein koko ajan ni iho ei pääse kasvaa tohon yhteen kohtaan niin rinta on aika arka :(
En muista niiden kirjojen nimiä millään. Aika sekava sepustus mut jospa tästä oli jotain jelppiä.

Adante
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 16:27 Anne-75 kirjoitti:
Heippa vain kaikki!Sivusta olen mielenkiinnolla lueskellut teidän juttujanne, itse olin pinoutuneena tuonne heinäkuisten puolelle, mutta oma tytär syntyi reilu kaksi viikkoa yli lasketunajan 8.8 ja siksi teidän pienokaiset ovat lähempänä samaa ikää kuin tuo oma kullannuppu ja jutut erityisen kiinnostavia =) Nyt innostuin laittamaan viestiä, sillä ADANTE kertoisitko hieman lisää rintatulehduksestasi? Itse olen kärsinyt alusta asti jatkuvista tulehduksista, tiehyetukos on tulehtunut kahdesti niin ettei antibiootit pure ja rintaan on tullut iso paise! Toinen paiseista puhkesi itsestään ja toisen lääkäri puhkaisi.Rinta ei todella ole vieläkään kunnossa ja nyt vihdoin sain lähetteen kätilöopistolle missä toivottavasti rinta tutkitaan kunnolla. Mutta miten siis sinulla? rintaa on operoitu? ja..lääkärisi on kirjoittanut kirjan, minkä nimisen?
jos jaksat kertoa niin olisin tosi kiitollinen..
Juu-ja hienoja nimiä olette pienillenne antaneet! Onnittelut niistä! Erityisesti silmääni pisti Emmi-Lotta Alexandra (Meillä Emmi Alexandra! =) ) :heart:
Hyviä vointeja kaikille ja kiitti kivoista jutuista!
No ohhoh, onpas meillä nimet sattuneet lähekkäin. Kaimalle vaan kovasti terveisiä. :D
 
anne 75
Adante: kiitos juu, hieman tiedän mitä ehkä odottaa kun vihdoin pääsen tutkittavaksi kunnolla! mulla aivan samalla tavalla iho rikkoutui ja märkä valui ulos \|O ja rintaan jäi iso reikä paukaman kohdalle!! yökköä suorastaan..ja nyt tosiaan ollut jo toinen paukama,mikä puhkaistiin.. ja nyt tuntuis taas uutta pukkaavan.. Pitäkää kanssasisaret rinnat lämpiminä ja jos patteja ilmaantuu koittakaa hoitaa nopsaan pois (vaikkakaan ihan normaalia moiset tukokset ei ole, johtunee ilmeisesti ahtaista maitotiehyeistä) imettänyt kuitenkin sisukkaasti olen, kipeästä rinnasta vaan ei tunnu mitään oikein tulevan joten lisämaitoakin annetaan.
mukavaa syyspäivää kaikille ja haleja juu sinne kaimalle! :wave:
 
Pakko tulla kertoon, ku mulla on tänään synttärit! :D
Mennään avokin kanssa syömään ja elokuviin... Ekaa kertaa mennään ulos kahestaan synnytyksen jälkeen. Poika jää tädin kanssa viettään iltaa B)

Ainoo huono puoli on ettei leffassa pyöri mitään sellasta mitä haluisin nähdä... Ainakaan sopivaan aikaan ku ei viittitä yö kausia pois olla :\| Toinen vaihtoehto oli kuulemma jääkiekko-ottelu. Kuinka ollakkaan en sitä valinnu (kuinka rauhallinen ja kahdenkeskinen ilta olis tullutkaan :LOL: )

Ninnika ja karvakorva
 
Tervetuloa Lumikki ja Anne-75!

Emppu huomasinpa että meidän tytöt on samana päivänä syntyny ja molemmilta löytyy nimestä Olivia :D hauska sattuma

Meidän ristiäiset meni tosiaan hienosti ja tyttö joksoi hyvin seurustella vieraiden kanssa. Kesken kastetoimituksen nukahti ja rupesi kuorsaamaan :LOL: mun äiti oli järjestäny ristiäisistä ihana kodikkaat ja lämminhenkiset.

Ronja tais väsähtää ristiäisistä kun seuraavana önä nukkui 10 h putkeen :eek: ja sama meno on jatkunut ristiäisistä lähtien joka yö on nukkunu vähintään 8 h heräämättä välillä. musta tuntuu että tyttö on myös ollu paljon paremmalla tuulella nyt kun on ruvennu nukkumaan pitkiä yöunia ja päikkäritkin nukkuu paljon paremmin.

Meillä kans on nyrkki löytäny suuhun ja kuola valuu.... ollaan sitkeästi tungettu tuttia nyrkin sijaan suuhun ja nyt se on ruvennu pikkuhiljaa kelpaamaan paremmin. ajateltiin et siitä on helpompi sit päästä eroon ku nyrkistä :D pukluja tulee kans tiuhaan tahtiin, mut maitoa menee jo yli litra päivässä. ajattelin huomenna neuvolassa kysyä et pitäiskö ruveta antamaan jo jotain velliä tai jotain ku maito syödään niin hirveesti et vatsalaukku vaan venyy.

Me ostettiin Ainun MAM tuttipulloja noiden tavallisten lisäksi ja kun niitä käyttää, niin masu vaivat on helpottanu, ei olla enää käytetty cuplatontakaan.

mitäköhän kaikkea unohdin... pää on tänään ollu tavallistakin lahompi :D

Heffalump ja Ronja tasan 2kk
 
Niin kateellinen, niin kateellinen.... niille jotka saa nukkua.

Meillä Elsa on huutanut nyt kaksi viikkoa putkeen, ihan joka päivä ja monta tuntia. Soittelin sitten neuvolaan ja huomenna mennään lääkäriin tutkimaan olisko syy vaikka korvissa. Neuvolan terkka meinas et ei välttämättä oo koliikkia kun vasta "näin myöhään" alkoi tuo huutaminen. Toivottavasti löytyis syy jostain!

Kyllä itte on lähes joka ilta aivan turhautunut, kun tuntuu etten osaa olla hyvä äiti. Kun lapsi reppana vaan itkee ja huutaa.

Huomenna mennään lääkärin lisäksi myös hierojalle/vyöhyketerapeutille, josko sieltä saatais kans helpotusta pikkuiselle.

No eipä ehdi täälläkään kauan olla, kun Elsa nukkuu niin huonosti, korkeintaan tunnin nokosia ottaa, yleensä puolen tunnin. Ja sitten taas huudetaan....

Memmu ja Elsa 10 viikkoa
 
Voi memmu!!! Voimia sinne!!! :hug: Hyvä, että lääkäri tarkistaa korvat, kyllähän se sellaista hieman parahtavaa itkua oli silloin kun tavattiin viimeviikolla palauteryhmässä. Toivottavasti syy löytyy ja nuo itkut katoaa.

Pitää palailla kirjoittelemaan myöhemmin. Aion tästä lähteä KappAhl:n törsäämään tuon 50% alennuslapun joka tuli postissa... josko sieltä löytyis toppapuku Luukakselle.
:D

Lellu ja Luukas 10vkoa<br><br>
 
äiti kolmelle
Neuvolaterveisiä tulin kertomaan. Eli meillä tänään 2 kk neuvola ja ihan hyvin on poju kasvanut. Pituutta 59.8 cm ( miten onnistuvatkaan mittaamaan millin tarkkuudella :LOL: ) ja painoa 5740 g sekä päänympärys 39.2. Aiempiin lapsiin verrattuna pidempi ja "hoikempi". Mahallaan ollessa nousi suorille käsille lääkärissä ja lääkäri oli sitä mieltä, että vastaa 3-4 kk ikää. Toisaalta pään kannattelussa oli hieman "puutteita" ja näin ollen ollaan tarkkailussa!!!! jotteivät selkälihakset ole liian paljon jännityksessä. Tarvittaessa fysioterapiaa.... Mielenkiintoista.

Muutenkin Aatu hermostui ensimmäistä kertaa ihan kunnolla. Ensin meni suu mutruun ja suupielet alaspäin lääkärin tutkiessa ja sitten alkoi huuto, johon ei äidin höpötykset tai kädestäpitämiset auttaneet. Sylissäkin sai lohdutella tutin kanssa tovin ennen kuin rauhoittui. Loukkaantui ihan kunnolla sitten.... :(

Että semmoista. Memmulle voimia ja itsekin odotan innolla niitä aikoja, kun nukkuisi 7-8 tuntia putkeen, mutta voi käydä myös päin vastoin kun liikkuminen alkaa. Yritän siis nauttia nyt näistä 5-6 tunnin pätkistä, joita kerran yössä koen. =)

:hug: kaikille. JOULU on tulossa ja tuo piristystä synkkään, pimeään syksyyn.

Äiti kolmelle ja Aatu 2 kk ja 3 päivää
 
ninnika: Onnittelut synttärisankarille!! :flower:
Teilläpä onkin kiva ilta tiedossa miehen kanssa :)

Memmu85: Toivottavasti syy selviää lääkärissä ja löytyy apu itkuihin :hug: Voimia teille!!

Meillä ollaan onneksi nyt nukuttu kahtena yönä taas "normaalisti" eli ekat unet 5-6h ja toiset 2-3h ja melko hyvin on tyttö nukahtanut yöllä uudelleen syötön jälkeen... saa kyllä todellakin olla tyytyväinen, että pahemmilta itkuilta ja valvomisilta ollaan vältytty -ainakin toistaiseksi! bd

Meillä on sitten 2kk neuvola viikon päästä ja hieman jännittää kuinka paljon on pikkuinen kasvanut! Kun tuntuu teidän vauvat ainakin kasvavan ihan hurjaa vauhtia :eek: Varovasti arvelen, että olisi kilo tullut lisää ja senttejä ainakin pari... ;) No, jokainen omaan tahtiinsa!

Mukavaa illan jatkoa! :wave:

Wilhelmiina & Emilia 7+1
 
perhoinen84
heippa kaikki elovauvat

En ole kerinnyt oikein kirjoitella tänne olleskaan kiirettä pitää koko ajan Ja oleme sairastelleetkin tässä 2,5kk aikana aika paljon.
Tyttö sai nimekseen 1.10 Venla Emilia Vilmiina. Ristijäiset sujuivat hyvin.
Venla kasvaa kovaa vauhtia,viime neuvolassa oli 56cm ja 4860g tais olla 2kk neuvola.
Meillä on riehunut vatsatautia heti kun venla synty,flunssaa ja nyt itselläni on "pusu"tauti eli mononukeloosi joka on pitkä ja sitkee tauti.
Imetyksen lopetin kun venla oli 2vko. Ja siitä lähtien korvikkeella ollaan porskuteltu eteenpäin. Venla heräilee öisin n.3-5kertaa joten olemme miettineet tuossa 3kk iässä että lisäämme vähän velliä iltamaidon sekaan.Jospa ne yö unet siitä vähän pitkistyisivät.
Venla kannattelee päätään jo todella hienosti,viihtyy masulteen paljon. Katselee leluja todella hienosti. Jokeltelee PALJON ja hymyilee erittäin usein.erittäin pirtsakka pakkaus :heart:
Vierastuskin on alkanut,voooih..kammostuttaakin jo ajatus kun tietää mitä se sitten on kun vierastaa oikein kunnolla ja kaikkia. Meillä esikoinen oli niin kova vierastaa että sitä istuttiin kotona 9kk pojan kanssa ja sitten heti perään alkoi eroahdistus äidistä...eli ei edes vessaaan ilman poikaa,puuh :ashamed:
Käyn aina väliin lukemassa teidän juttujanne :D
Koitan välillä kirjoitella taas.

perhoinen84&venla 2,5kk :heart:
 
Heini79
Vihdoin ja viimein sain mäkin aikaiseksi oikein kirjautua. Saa vaan nähdä, että muistanko aina kirjata itseni sisään vai meneekö vanhasta muistista vieraana ;). Kuvankin Oskusta yritin liittää..mahtoiko vaan onnistua...

Eipä tänne muuten kummoisempaa. Nyrkki on löytänyt meilläkin tiensä suuhun ja peukku maistuu. Toivottavasti ei jää tavaksi.

Ja rintaraivarit alkaa olla arkipäivää meillä, mites muilla? Yllättävän helposti kyllä rauhoittuu ja jatkaa syömistä.

Viikonloppu meneekin haravoidessa, blaah.
 
Kiitos tuestanne :)

Elsalla korvat ok (onneksi), mutta ilmeni siinä keskustellessamme lääkärin kanssa, että Elsalla on liikahappoisuusongelmia. Syöminen kun on hankalaa ja varsinkin hetken päästä syömisestä, kun hapot alkavat siis ilmeisesti polttaa ruokatorvea :( Lääkäri käski sitten hakea Gaviscon-nimistä lääkettä (närästykseen ja liikahappoisuuteen), josko saataisiin ongelma sillä kuriin.

Kävimme myös siellä vyöhyketerapiassa, jossa kyllä vahvistui tämä lääkärin kertoma asia. Elsa selvästi alkoi nieleskellä, kun hierottiin sitä mahan "pistettä" jalanpohjasta.

Näillä eväillä luulen, että saamme pikkuisen pian kuntoon :heart:
 
vaahterapuu
tervetuloa kaikille uusille :wave: ja memmulle :hug: , toivottavasti pikkuisenne olo helpottaisi.

Täällä on käsitelty nyt niin paljon asioita etten pysy perässä =) Jotenki tuntuu että mun päivät on aina sitä samaa. Ulkoilua, pyykkäämistä, ruuan laittoa yms. Väsyttää jo pelkkä luettelu.

Tänään alkoi ihan toden teolla ahdistaa ja mietityttää että olenkohan hyvä ja tasapuolinen äiti kaikille? :ashamed: tuntuu vaan että kun perheessä on pari uhmaikäistä ja vauva ja lapsilla jostain syystä paljon riitoja keskenään niin aina ei vaan jaksa toistaa rauhallisesti samoja asioita päivästä toiseen. Tulee huudettua ja paljon :\| eilen kateellisena kuuntelin kun mies pelasi poikien kanssa kimbleä ja minua odotti pyykit ja yritin samalla olla vauvan kanssa. Kyllä monesti mietin että mikä menee nyt väärin kun tuntuu että tää meitin elämä on yhdenlaista kaaosta ja huutoa koko ajan enkä ehdi olla kiva äiti ollenkaan. Illalla huomaan että vaikka koko päivän olen touhunnut niin aina joku lapsista on jäänyt vähemmälle huomiolle tai osa kotitöistä kasaantunut seuraavalle päivälle. Toivottavasti tämä on ohimenevää, ainakin oletan että helpottaa kun vauvalla on säännöllinen rytmi ja oppii hieman edes liikkumaan. Anteeksi tämä valitus, alkaa syksyn pimeät masentaa :/ oikeasti olen tosi onnellinen näistä nappuloista, pitäisi vaan oppia relaamaan...

Neuvolassa käytiin ja meidän vauva ei kyllä enää kovin pieni vauva ole :LOL: 6840 g ja 59,5 cm :whistle: saas nähdä miten tuo kasvu jatkuu tästä eteenpäin.

mukavaa viikonloppua :wave: meillä on tiedossa vähän rauhallisempi vko:nloppu kun 3 poikaa menee yöksi mummilaan. Minäkin koitan vähän latailla akkuja.

Vaahterapuu & Olli 2 pvä vajaa 2 kk :heart:

niin ja perhoinen84 mukavaa kun ehdit hieman laittaa kuulumisia! Toivottavasti teidän sairastelut myös helpottaisi :hug: ei ole kivaa kipeänä, minä kauhulla odotan talven sairastelua kun lapset kantaa päiväkodista ja kerhosta kaikenlaista mahdollista mukanaan :( no, kaikki aikanaan =) <br><br>
 
moi kaikki piiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa!

kun ei vaan kerkii tänne konelle ni ei kerkii.... :D

meillä oli tossa nuhaa eka pojalla ja sit typyllä, yöt meni repaleisiksi mutta nyt onneks se on takanapäin ja tytön yöt sujuu todella mallikkaasti (heti kun kehuu ni ens yönä sit varmaan huudetaan) mutta siis koko tämän viikon ollaan menty YHDELLÄ SYÖTÖLLÄ AAMUUN
ihanaa !

2 kk neuvolamitat oli 58 cm ja 5,3 kg!
että hyvin kasvaa tisumaidolla, poskiin näyttää menevän kaikki ylimääräinen kun tyttö on oikee pikku hamsteri pulleine poskineen.

kivaa syksyä kaikille!
olipahan kylmä ilma eilen ja tänään sai kaivaa itellekkin kalsarit ja pipon!
hhrrr....

Pamuk
 
:hug: ja jaksamisia Memmulle ja Vaahterapuulle! Musta myös tuntuu, etten jaksa antaa tarpeeksi huomiota vanhemmille lapsille. :(

Mullakin oli jälkitarkastus viime viikolla. Paikat ovat parantuneet vaikka yksi tikki oli vähän väärässä paikassa ja lääkäri sanoi, että sitä kohtaa kannataa venytellä, ettei jää kiristävää kohtaa tuonne alakertaan. Olin kyllä huomannutkin, että yhteen kohtaan polttelee ja vähän kirveltää lemmen hetken aikana.

Verenpaine on yhä vieläkin alhaalla. Kumma juttu. Ylös noustessa vähän huimaakin sillon tällön.

Ens viikolla on neuvola. Meillä on neuvola 1 kk:n välein. Se tuntuu näin aluksi aika pitkältä ajalta. Mutta nopeastihan tuo kuukausi on mennyt.

Me ollaan ilmottauduttu vauvauintiin. Se alkaisi joulukuun alussa. Mä en tajua vaan, että miksi niiden pitää olla niin aikasin aamulla. Lohjalla ensimmäinen ryhmä alkaa klo 7.45. Eihän me olla sillon hereillä. :\|
Heffalump: Lohjalla vauvauinti on halvempaa.

Mä olen antanut tytille iltasin tuttelia ja sen avulla hän nukkuu vähän pidemmän ensimmäisen pätkän. Nyt hän on jo aika monena yönä nukkunut 5-6h ennen ekaa syöttöä. Tosin viime yönä sitten herättiin toiselle syötölle 1,5h ensimmäisen syötön jälkeen. Aamuyö menee aina lyhyin pätkin nukkuen.

Joku kysyi hormonikieurukan hintaa. Mä maksoin siitä 85 eur. Se maksaa vähän vähemmän, kun se laitetaan runsaiden kuukautisten vuoksi. Mulle se ei kuitenkaan sopinut. Mä lihoin 10 kg muutamassa kuukaudessa ja tiputtelua oli koko 10 kk:n ajan, kun se mulla oli. Sitä paitsi mä tunsin sen. Kun se otettiin pois, lähti mahasta sellainen kiristävä vanne heti pois. Mä en tiedä, mitä ehkäisyä aletaan käyttämään, kun hormonaaliset ei sovi enkä tavallista kierukkaa laita. Ja kumi on ihan kamala. Sterilisaatio varmaankin. Papaan mun käskettiin menemään ensimmäisten menkkojen jälkeen.

Tulipas tekstiä. Mutta kerrankin on aikaa kirjoittaa.

:wave: Maxine ja Minja 8+1 <br><br>
 
Maxine kiitos vinkistä! Täytyy soitella Lohjan suuntaan ja kysellä mahtuisko sinne mukaan!

Memmutoivottavasti Elsan olo rupeaa helpottamaan kun vaivan syy selvisi :hug:

Vaahterapuu :hug: voimia sinne suuntaan!!

Me käytiin tänään 2kk neuvolassa ja Ronja oli 57,8 cm ja 5390g :eek: melkein 5 cm on vajaassa kuukaudessa tullu pituutta lisää ja kyllä sen huomaakin. 56cm bodyja on turha enää päälle tunkea ja ihan parit pienet potkarit menee enää. Ronja sai myös ekan rotavirusrokotteen tänään, toivottavasti ei tuu mitään sivuvaikutuksia.

tänään on ollu ihan sylittely päivä ja itku ollu herkässä. neuvolassa sentään jakso vähän hymyillä tädille :D
 
heissan pitkästä aikaa :wave:

Me vietettiin sitten viimeksi kulunut vuorokausi EKKS:n lastenosastolla tarkkailussa :/ Eevihän on itkenyt masuaan jo pitkään ja pulautellu paljon ja aikas runsaasti. Edellisyönäkin oli puklannu päänalusen ihan märäksi ja aamusta tuli sit kirkkaan keltasta puklua (sapen sekaista) ja sen perään kahdet isot puklut. No soittelin neuvolaan ja onneks oli lääkärineuvolapäivä. Päästiin ylimääräsenä näytille, ja eikun lähete lastenpolille ja sieltä sit osastolle.

Paino oli tytöllä laskenu maanantain neuvolakäynnistä, sillon mitat oli 54,6cm ja painoa 4280g mut eilen oli 4260g. Sairaalassa ei sit isoja pukluja tullu mut labrakokeita otettiin ja masu ultrattiin. Kaikki nuo oli ok =) Tosin Eevin kasvojen ja kaulan alueelle on alkanu tulla ihottumaa, ja kakka on ollut tumman keltaista ja ihan vetistä. Näistä sit lääkäri päätteli, että äipän tissimaidon kautta nyt tyttö on jollekin yliherkkä, ja myös masuvaivat+pulauttelu saattaa osin johtua siittä. :(

Nyt äippä on ollu maanantaista täysin maidottomalla dietillä, ja nyt lisäksi pitää jättää 2 viikoksi myös vehnä, ohra ja ruis pois. kauraa saa syödä. Katotaan onko tästä apua, jos ei niin sit mietitään uudemman kerran missä vika.

Että näin meillä :whistle: Esikko on onneks ollu ihan terve, ei mitään allergioita mut tyttö tullee sit äitiinsä :headwall:

No juu, mutta Onnea kaikille nimensä saaneille :flower: Ja tuonnenpana taasen lisää tarinaa =)

Mukavaa viikonloppua mammat ja muksut :D

Ukkis ja Eevi 6vko 2pv
 
Olipa hienoa huomata, että minäkin olen mainittu tuolla etusivulla! Kävin odotusaikana täällä elokuisissa jonkun kertomuksen kirjaamassa ja nyt, pitkästä aikaa, tulin kurkkaamaan tännekin! :wave:

Meilläkin kasvetaan hurjaa vauhtia :heart: . Mitat oli kuin Vaahterapuun pojalla, eli 6,8 kg ja 61 cm oli pituutta 2kk- neuvolassa. Juu-u, samaa mieltä olen, ettei enää olla vauvamitoissa. Syntymäpaino oli sen 4.5 kg, joten pikkuisia sitä ei olla oltu missään vaiheessa. =)

Elo mennyt hyvin: syöty ja nukuttu hyvin. Meillä jäi sairaalasta toi korvikkeen syöminen, eli annan ensi rintamaitoa ja sitten pullosta noin 60 ml Tuttelia. Meillähän vauva oli ensimmäiset elinpäivänsä (3 pvä) lapsiosastolla sokeritipassa. Siellähän he syöttivät pullosta, enkä sitten jättänyt korviketta pois. Mutta se kuitenkin helpottaa liikkumista eli voin huoletta jättää miehet kotiin ja lähteä kylille :LOL:

Onko täällä muita, jonka lapsi oli syntymän jälkeen sokeritipassa alhaisten sokeriarvojen takia? Olen miettinyt sitä, että miksi ihmeessä lapsessa oli huonot sokeriarvot. Sairaalassahan he sanoivat, että se on normaalia ja sitä esiintyy joillakin lapsilla. Itsellänihän sokeriarvot oli OK siinä sokeritestissä, mutta sehän tehtiin joskus raskauden puolivälissä, mutta silti. Osaisiko joku kertoa, mistä alhaiset sokeriarvot johtuvat? =)

Kuluu kitinää, pitää mennä :wave: Tulen taas joskus jatkamaan! <br><br>
 
Huomenta!
Meidän prinssi sai viime lauantaina nimekseen Eetu Onni Antero.
Maanantaina oli 2kk neuvola ja hurjasti oli kasvanut edelliskäynnistä.
Pituutta 4cm lisää> 59,5. Painoa 1465g> 6080g.

Sainpa aikaiseksi näin aamuvarhaisella (kun kaikkii muut nukkuu..)
lukaistua pikaisesti ja vähän harppoen kuulumisia läpi.

Aika samalta kuin meillä kuulostaa useimman arki.
Vettä hörpitään hikkavaivaan ruoan päälle. Tv:tä katsotaan kun äidin valvova silmä ei huomaa. "Jutellaan" äidin kanssa pitkät pätkät.
Kaikki pienimmät vaatteet on jo poistettu käytöstä. Eipä kyllä kerenneet vaatteet käytössä kulua.. Pari pesua ja kas... sitten huomaa, että neppareita ei meinaa saada kiinni.

Rytmistä voi mainita, että vielä alkuviikosta oli semmoista, että 20-24 väli tankattiin ja aamuyöstä söi kerran ja herätys siinä 9-10 aikaan.

Pari päivää sitten tuli äkkimuutos: Yöunille nukahtaa klo22 mennessä.
Aamusyöttö klo6 maissa. Nytkin nukkui 8t yöunta!! (Luksusta!!)
Söi, vaihdoin vaipan ja kävin laskemassa takaisin sänkyyn, mihin nukahti samantien.
Iltaisinkaan ei tarvi erikseen nukutella. Vien vain sänkyynsä ja valot pois. Korkeintaan pari kertaa täytyy käydä silittämässä poskea ja tökkäämässä tuti suuhun ellei ole iltatissille nukahtanut kunnon uneen.
Päikkäreille nukahtaa jo kun alan pukemaan ulkovaatteita päälle. Kypärämyssy vaan silmille ja vaunuihin. Ei kerkeä edes ulos pukata kun jo nukkuu. =) =)

Tissimaidolla mennään edelleen. Yli ei jää, mutta kasvusta päätellen sitä on riittävästi. :p En ole edes harkinnut velliä tarjota. (Kop-kop)
Täytyy olla tyytyväinen. =)

Vauvakuumetta ei sentään ole vielä nostanut, vaikka masua oli välillä vähän ikävä. Ihme sinänsä kun lopussa oli NIIIIN tukala olo, eikä muuta olis halunnutkaan kuin masusta eroon.
Ehkäisystä senverran, että jälkitarkastuksessa lääkäri kirjoitti mulle Nuvaring-reseptin, mutta sitä pääsee kokeilemaan tosiaan vasta kun imetys loppuu, siihen saakka sählätään kumien kanssa.
Kohdunulkopuolisen raskauden kokeneena tavallinen kierukka ei käy ja pillereissä on se muistaminen... Mikä onkin nykyään huipussaan, samoin kuin järjenjuoksu :D :D

Mulla oli aika hammaslääkäriin.
Jääkaapinovessa muistilappu ja kissankokoiset kirjaimet...
Jotenkin ihmeellisesti kävi niin, että illallakin katsoin lappua ja aivoihin saakka meni varma tieto, että "Aika 10.10 klo10" Lääkärissä sitten hoitaja sanoo, että sulla on ollu aika klo9. (TÄH?!?)
Minä siihen silmät suurina ja ihan tosissani selitän, että ei kyllä ollu kun sovittiin klo10... Onneksi lääkäri sai ujutettua minut seuraavien aikojen väliin ja pääsin viisurista eroon. Ja oli niin kiltti, että peruutti jo kirjoittamansa sakkolaskunkin!
Kotona sitten katsoin muistilappua ja siinä luki klo9!!! (Kylläpä hävetti!!)
En vieläkään käsitä miten se tieto ei menny perille tonne aivokoppaan??
Aivot näki eri tekstin kuin silmät?? (Nyt pitäs olla semmonen raapii-päätä-hymiö.)

Ja näin lopuksi vielä:
Onnittelut kaikille lapsosille ihanista nimistä! :flower:
Tervetuloa joukkoon uudet äitiliinit! =) :flower:
Nyt kipasen kauppaan ostaan maitoa, ettei tarvi omaa laittaa kahvin joukkoon...
:D :D
 
Ihan nopsaan piti käydä kuulumiset lukaisemassa... :whistle:

Kiva kuulla pitkästä aikaa teistäkin perhoinen84 ja Pamuk!! :wave:

Eloveena-70: Alhainen verensokeri synnytyksen jälkeen joillakin vauvoilla johtuu muistaakseni siitä, kun synnytyksessä vauva kuluttaa paljon energiaa, insuliinin erityksen kuitenkin säilyessä normaalina. Tällöin verensokeri siis pääsee laskemaan joillakin vauvoilla liian alhaiseksi ja tilanne korjaantuu sokeritipalla.
Korjatkaa joku fiksumpi, jos muistin väärin... :whistle:

Pikaista toipumista kaikille sairastelijoille!!! Toivottavasti pikkuisten vaivat pian helpottavat! :hug:

Nyt pitää mennä... :wave: hyvää viikonloppua kaikille!

Wilhelmiina & Emilia 7+3 :heart:
 

Yhteistyössä