**ELOVAUVAT 2006**

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 20:16 lumikki kirjoitti:
Taalla muuten ulkoiluilmat viela loistavat, aurinkoa ja noin 20 astetta lampoa... B)
B) Kivat ilmat teillä...! Täällä sitä luistellaan ja rämmitään ja palellaan... Ja mietitään pää punasena et mitähän tänään lapselle päälle pukisi.... :snotty: Olis jo kesä ja helteet... Tosin viime kesä oli aika tuskanen ison mahan kanssa.

Kaveri piiristä on tullu nyt monta vauva uutista ja eilen illalla tajusin et mulla taitaa olla vauva kuume.... :ashamed: Mies tokas vaan et meehän tonne yläkertaan kattoo mikä siellä tuhisee ja mieti uudestaan... No minkäs sitä ittelleen mahtaa... Ehkäpä se pitää malttaa mielensä kuitenkin.

Meillä neiti on nyt kahtena iltana nukahtanu tosi helpolla unille ja viime yönä nukkuikin 6 h ennen ekaa syöttöä. Päivällä en Riinaa saa nukkumaan puoltatuntia pidempään vaikka mitä tekisin...

Nyt iltapalalle ja nukkumaan :wave:

Emppu & Riina

wlomamma
Johan kävi 3kk neuvolassa ja paino 7.165 pituus 63 pipo 43, sai kehuja jäntevyydestä, terhakkuudesta ja touhukkuudesta :) Rokote tuotti tuskaa ja sen saatuaan poitsu huusi kuin palosireeni :eek: . Mutta armas tisu pelasti tilanteen ja sai pojun jopa juttelemaan mukavia :LOL: Piikin jälkeen nukkui kolme tuntia ja herättyään oli tosi kiukkunen. Annoin supon, rauhottui ja jatkoi uniaan tunnin verran, välillä tissutteli. Ja herättyään oli paremmalla tuulella, mutta kuume nousi jaa poitsu oli tosi kuuma. Söi kuitenkin vellit ja soseet ja annoin yötä vasten vielä kerran supon. Sitten helpotti.....

Medän poitsu se maistelee mamman jugurttia :p tosin vain vähän lusikan kärkeä kastettuna :p Huuto tulee jos ei saa maistaa. Joten täytyy ajoittaa jogurtin syöminen niin ettei poitsu ole näkemässä =) Masu- eikä muitakaan vaivoja ole tullut tästä herkuttelusta. Vesitilkalla huuhdotaan suu jokaisen aterian jälkeen, paitsi tissuttelun.

Ajattelin hankkia ergo-repun, mutta jostain luin, että on hankala saada toppapukeinen muksu siihen mahtumaan?

Meidän isukki saapi pitkiä kalsareita, sukkia ja villapaidan. Ite on vaöinnut, joten kelvattava on. Voi olla, etä saa kakunkin yllätyksenä ja ainakin :hug: on varma juttu :)

No just...Kirjoittelin pitkän höpinät ja tää hemmetin kone sano vaan että error ja hävitti koko tekstin.. :headwall: :headwall: :(

En enää edes muista mitä olin kirjoitellut....

Velleistä: Meillä maisteltiin eilen peruna-porkkanavelliä ja maistui vähän paremmin muin maissivelli. Kumpaa muut antaa? Pullosta ei poika suostu sitä syömään vaikka maidolla lantraan. Maito kyllä pelkästään uppoaa pollosta. Eli velli syödään kuin isommatkin pojat eli lusikalla. Ja hyvin maistuu... :D
Meillä tää velli on ainakin pidentänyt yöunia ja nyt nukutaan 4-6h, jopa 7h putkeen kun aiemmin unet oli ½-2h...

Elomamma: Minä tilasin juuri Ergo-repun ja tänään tai maanantaina pitäisi tulla. Olen kuullut siitä niin paljon hyvää että oli pakko tilata! :whistle: Vaikka se on melko hintava niin on se myös pitkäkäyttöinen.

Nyt poika kutsuu!!! Hyvää viikonloppua kaikille!!! =)

*Tuisku ja Lenni kohta 3kk*

Huomenia!

Nyt alkaa tämä äiti väsyä, kun meillä on mennyt tällä viikolla kaikki yöt ihan pipariksi... :headwall: En ymmärrä mikä tuohon meidän neitiin on mennyt, kun aikaisemmin nukkui yöt todella hienosti. Nyt ei kuitenkaan tahdo nukkua pinniksessään vaan pyörii ja meuhkaa edestakasin \|O Vieressä kyllä nukkuu jotenkuten ja siinä sitten annan loppuyöt nukkuakin. Viime yönäkin tuli valvottua taas useampi tunti kun yritin rauhottaa sitä omaan sänkyyn :headwall:

Päikkäreillekin nukahtaminen vaatii jo hieman temppuilua. Nyt nukkuu vaunuissa kapaloituna kun muuten ei rauhoittunut... Kädet ja jalat vaan vatkaa koko ajan ja häiritsee nukahtamista. Tuttia ei huoli. Pitää varmaan sitten yrittää tuota kapalointia yölläkin...

Nukkuuko teidän vauvat ulkona yhdet vai kahdet päikkärit?
Olen ajatellut, että alkaisin nukuttaa tyttöä ulkona vielä iltapäivällä toisen kerran, kun siellä nukkuu hyvin. Pitää vaan kattoa, ettei tule liikaa sitten nukutettua päivällä...

Hyvää viikonloppua kaikille!! =)

Wilhelmiina & touhu-Emilia 10+2

Heips!

Meilläkin on tällä viikolla yöt menneet vähän pipariksi. On herätty taas 2-3 kertaa syömään kun jo pitkään mentiin yhdellä syötöllä. Sitten on kanssa ollut tosi rauhaton. Huitoo ja viuhtoo minkä kerkiää. Nyt olen sitten pari yötä kokeillut unipussia ja on ehkä vähän rauhoittanut.

Varasin Lumille ajan joulukortti kuvaan parin viikon päästä. Jos saataisiin sitten hyvän näköisiä kuvia, kun äidin ottamat ei oo mitenkään niin kauheen hyviä..

Nyt neiti nukkuu päiväuniaan parvekkeella. Meillä nukutaan yleensä yhdet päikkärit ulkona näin aamupäivisin ovat yleensä jotain 2-3 tuntia pitkät. Sitten siinä ne päikkärit sitten melkein onkin voi hyvällä tuurilla nukkua pari puolentunnin - tunnin pätkää vielä niiden jälkeen mutta harvemmin, Sitten illasta huudetaan naamapunaisena kun ollaan ihan yliväsyneitä. Ilmakylvyt auttaa sentään siihen kun nakuna on tosi kiva olla ja sitten huuto unohtuu pitkäksi aikaa jonnekin...

mutta nyt vähän kotihommien pariin, hyvät viikonloput kaikille! :wave:

eeve ja emppu tänään tasan 2 kk

TUISKU kerrohan sitten ergo-repun toimivuudesta :) Aion sen myös hankkia, jos toimi hyvin toppa vaatteiden kanssa =)

Meillä meni yö pirstaleiksi, vaikka supon saikin ja ilta soseet velleineen. Ei kyllä huudettu, mutta muuten Johan oli melko levoton. Tissutteli ja sitten viellä nenu oli tukossa aamuyöstä. Aamulla oli itse aurinkoinen =) juttua ja hymyä tuli vuoron perään :) ja tänään ollaan normis päivä rytmissä ja poika nukahti ulos vaunuihin :) Taidampa itsekkin lepuuttaa vähän itseäin....

Mukavia viikonloppuja kaikille :wave:

Heini79 Kyselit noista ruskeista silmistä eli meillä on Jonnella sellaiset haalean ruskeat rinkulat pupillin ympärillä, selvemmät kirkkaassa valossa.
Muuten silmät ovat tumman harmaat...itsekkin odottelen, että milloinkohan ne nyt lopullisen värin saa :/

Tuisku meillä on kahtena iltana maisteltu maissi velliä, ekana iltana annoin ihan vain 1 tee lusikallisen. Mulla on jemmassa tuolla kaapissa myös peruna porkkana velliä ja sitä maistellaan varmaan seuraavaksi.
Paljonko velliä menee illalla kerta-annoksena teillä jotka ovat jo tottuneet siihen? Ja annatteko maidon seassa vai pelkiltään?

Wilhelmiina81 Meillä nukutaan joka päivä vain yhdet päikkärit ulkona n. 2-3 h, koska poika nukkuu pitemmät yö unet.

Mukavaa isäinpäivä viikonloppua kaikille !

Eevin 2kk neuvolakuulumisia.... Pituutta nyt 57,5cm ja painoa 4520g ja pipo 38,5cm =) hoikkahan tuo tytteli on kun paino menee -10%käyrällä mut eiköhän tuo painokin ala jossain vaiheessa kivuta käyrille ;)

Labravastauksetkin saatiin, eli Eeviltä testattiin verikokeesta maito, vehnä ja kaura ja kaikkien osalta vastaukset oli negatiiviset =) 100%han tuo ei ole mutta suuntaa-antava eli ei pitäis olla allergiaa noille :D

Muuten mennään samaan tapaan eli masua aika ajoin päivällä itketään ja tissillä raivotaan mutta onneks yöllä malttaa syödä kiltisti eikä masua itke. Nyt vaan likka on parina yönä vääntänyt löysät plöröt aamuyöstä vaippaan :whistle: ja pakkohan ne on pois ottaa. Onneks on sen jälkeen suht hyvin nukahtanut uudestaan. Eevi muuten nukkuu parhaiten masullaan niin päivällä(ei tietty vaunuissa) kuin yölläkin.

No juu, se on taas viikonloppu edessä ja Isänpäivä =) Täällähän on monia, joilla on eka isänpäivä tulossa eli heille PALJON ONNEA :flower:

Mukavaa viikonloppua ja iloista isänpäivää =)

Ukkis ja Eevi 2kk ja rapiat päälle :D

Noista velleistä kyselitte. meillä syödään pelkkää maissivelliä toistaiseksi. Päivässä menee 2dl, kerralla ehkä 40-60ml maitoon sotkettuna.

seuraavaksi ajattelin antaa peruna-porkkana velliä, mut en ehkä ihan vielä. jos nyt odottaa että tulee ainakin 3kk täyteen. neuvolassa sanottiin ettei vielä kotimaisia viljoja.

Tänään flunssa iski oikein kunnon teholla, ollaan molemmat Ronjan kanssa kuumessa, nenä tukossa ja yskitään. onneksi tyttö on kuitenkin ihan hyvän tuulinen toistaiseksi ja minä enemmän kipeä kuin pieni.

Elomamma mitä soseita annat ja kuinka paljon?

Meillä on kanssa syöty maissivelliä jo useampi viikko...nyt menee 100ml aamupäivällä ja 100ml illalla molemmilla. Aloitin kyllä jostain 20ml:stä =) Ja Jimillä varovaisemmin kun oli masuvaivaisempi.
Sekoitan vellin tutteliin että menee tavallisesta pullotutista läpi. Ja muutes meillä ei kelpaa kuin Muksu-maissivelli...Bonan ei kelpaa ja pahempaa se kyllä onkin ;)
Ajattelin aloittaa tässä ihan lähipäivinä tuon perunaporkkanavellin maistelun...ikääkin alkaa olla jo 3.5kk :whistle: Kohtahan sitä kiinteitäkin saa alkaa maisteleen =) Voipi olla että ne hedelmäsoseet uppoo paremmin äidin suuhun :LOL: :p

Muuten ei kummempaa täällä...elämä taas entisellään kun Jimin kiukuttelu rokotuksen jälkeen jäi vaan siihen yhteen iltaan.

Onko muuten muilla univaikeuksia? Itse olen nyt nukkunu huonosti ainakin 2 viikkoo :ashamed: en tiedä mistä kiikastaa mutta aamuyöllä ei enää uni tahdo tulla silmään. Menen aina sohvalle nukkumaan kun sängyssä en pysty sitäkään vertaa nukkua kun pojat ääntelehtii ja ähisee. Välillä mulla on korvatulppakin korvassa ja herään pienempäänkin ääneen...jopa sieltä sohvalta :whistle: Pojathan nukkuu jo hienoja yöunia,jopa 10h putkeen mutta ei se minua auta kun en saa nukutuksi. Vaikka pojat ei heräisi niin silti kääntelen niitä useamman kerran aamuyöllä kun ähisee ilmavaivoja :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 13:58 iltatähti kirjoitti:
Heini79 Kyselit noista ruskeista silmistä eli meillä on Jonnella sellaiset haalean ruskeat rinkulat pupillin ympärillä, selvemmät kirkkaassa valossa.
Muuten silmät ovat tumman harmaat...itsekkin odottelen, että milloinkohan ne nyt lopullisen värin saa :/
Meillä pojilla on myös tuollaiset silmät =)

No nyt se sitten myrkyn lykkäs. Mulla on rinnassa PAISE! :eek: :( Just sopivasti tuossa sentin päässä nännistä. Arvatkaa tekeekö kipeää etenkin imettäminen! Ei kiva. Antibiootteja en vielä saanut, kun mulle ei sovi penisiliini ja muut vaihtoehdot ei kai ole kovin hyviä imetyksen kannalta. Nyt vaan sitten rasvaillaan aj pidetään tissi tyhjänä, jos se vaikka tästä menis. Voi kurjuuksien kurjuus...<br><br>

Maviks meinaatko että olis maitotiehyttukos? Koitahan varovaisesti hieroa lämpimällä... mulla tuli sellaisia isojakin muhrukoita ympäri rintoja kun imetin, mut sain ne onneksi aina pois. Toivottavasti sulle ei tuu mitään tulehdusta.

maviks harmaana
En tullut kysyneeksi, mikä paiseen aiheuttaa. Varsinaista rintatulehdusta tämä ei ole. Kyseessä on sellainen vähän finniä isompi saman mallinen patti, joka oletettavasti puhkeaa märkimään lähipäivinä. Ilmeisesti tuo käsky tyhjentää hyvin liittyi kuitenkin juuri tuohon rintatulehduksen vaaraan. Olis liian helppoa olla imettämättä tuosta rinnasta, kun se koskee. Mut sitten se vasta oliskin... :LOL:

Heippa!

Ekaks vastaan galluppiin.

1. Meillä on jo noita puolisisaruksia (11v, 9v, 2 x 8v) Minjalla 4 kpl. En tiedä haluttaisko vielä 1 lapsi lisää (jos saataisiin). Minjan piti olla viimeinen, mutta...

2. 1 korkeintaan.

3. Ikä alkaa mulla painaa, joten aikaa ei ole kovin montaa vuotta. Ehkä 1-2 vuoden kuluttua. Ellei satu "vahinkoa", kun ei nuo kumit niin 100% suoja ole. Sterilisaatioon odotetaan aikaa. Ja sehän kestää ennen kuin sinne pääsee ja sen jälkeen vielä puol vuotta pitää käyttää muuta ehkäisyä.

4. Ei pelota.

Maviks. Mun poika oli myöskin vahva vauva. Hän siirteli ja heilutteli painavaa lelukaarta yhdellä kädellä jo aivan pienenä. Oli huvittavaa katsella voimamiehen toimia. :LOL: Nyt hän on vahva kahdeksan vuotias lätkän ja futiksen pelaaja. Aurinkoinen poika.

Wilhelmiina. Me kapaloidaan tytti yöksi. Muuten on uni levotonta ja hän herää paljon useammin. Minsku nukkuu yhdet unet (2-4h) vaunuissa päivällä. On kyllä mun laiskuutta, etten nukuta toisiakin unia vaunuissa. Mutta en jaksa pukea häntä, kun unet ovat vain 0,5-1h pituisia.

Eipä meillä mitään erikoista. Minsku nukkuu yöllä aluksi 4-5h ja sitten 1,5-3h. Sen jälkeen nukutaankin lyhyitä pätkiä äidin ja isin välissä. Se on aika väsyttäävää. Pitäis varmaan jaksaa nousta tuoliin imettämään ja laittaa tytti sänkyyn nukkumaan. Ehkä hän nukkuisi paremmin siten.

Kovasti on Minsku kasvanut. Neuvola (3kk) on vasta parin viikon kuluttua. Silloin on lääkärikin. Ja saadaan se kammottava rokotus.

Minja on kyllä tosi rauhallinen lapsi. Mun kaverikin ihmetteli, kun tytti viihtyy sylissä ja katselee sekä hymyilee. Hänen veljensä tyttö, joka on ihan saman ikäinen, itkee/kätisee ja huitoo koko ajan. Kyllähän Minjakin hermostuu, kun on nälkä. Mutta muuten hän on tosi "kiltti". Viihtyy sitterissäkin niin, että äiti saa tehtyä hommia.

Lähdenpä tästä katsomaan, josko ruoka olisi jo valmista. Viettäkää mukava isänpäivä.

Maxine ja Minja 11 vkoa

Meillä tapahtui ihme toissapäivänä!
Aaro kääntyi selältään mahalleen :eek: ja ikää vasta 10 vk. Mut eipä hän sitä ole enää uudelleen tehnyt, taisi olla vahinko :LOL:
Vaipan vaihto on välillä hankalaa, kun Aaro nostaa pyllyään ylös kun olen just asetellut vaipan hyvin pyllyn alle :/
Sit joka kerta kun laitamme Aaron ulos vaunuihin nukkumaan niin siitä puolen tunnin päästä hän itkee ekan kerran ja hänet on nostettava ylös röyhtäsemään ja tätä pitää tehdän n. kolme kertaa peräkkäin ennenkuin hän asettuu nukkumaan kunnolla. Sit hän kyllä nukkuukin hyvin n.3-4 tuntia. Ja nuo röyhtäykset on tehtävä vaikka hän ois röyhtäilly hyvin ennen nukkumaan menoa. Hieman rasittavaa \|O
Viime yönä kun Aaro heräsi ekan kerran syömään niin ajattelin että nostan hänet syötyään takasin omaan sänkyyn (yleensä hän jää viereeni nukkumaan, tai siis AINA JÄÄ), mut siinä sit kävi niin että kun seuraavan kerran katoin kelloa niin oli mennyt kaksi tuntia siitä kun olin nostanut Aaron syömään :snotty:

Huomenia! Ja hauskaa isänpäivää kaikille uusille ja vanhoille isille!

Täällä aloitettiin isänpäivä rattoisasti rämpimällä lumihangessa... Kylläpä oli taas kivaa. Iltapäivällä lähdetään Riinan serkkutytön 1-vee synttäreille.

Riina on nyt tajunnu et hänellä on kädet! Kattelee niitä ja sit työntää suuhun... Nyrkkiä on syöny kyl jo pitkän aikaa mut nyt ihan erilailla kattelee käsiään. Ja pysyypä kädessä jo lelutkin! Tosin mitään kovaa ei oikein käteen voi antaa kun se aina kopsahtaa päähän ja siitäkös sitten huuto tulee... Lattialla viihtyy jo tosi hyvin. Kääntyy selältä kyljelle mut ei vielä mahalle.

Mulla käy kans aina niin et kun yöllä otan Riinan viereen syömään ni herään parin tunnin päästä ja neito vetelee tyytyväisenä sikeitä vieressä. Joka ilta päätän et tänä yönä mä tsemppaan mut aina se jotenkin jää. Sit on aamulla paikat jumissa kun paikallaan kököttää jotenkin mutkalla... Riina herään noin 3kertaa yössä mut ehkä vaan kerran siksi että on nälkä, muutoin taitaa olla pierut kun herättää... Ja siihen auttaa vaan tissi... :heart:

Nyt kahville kun vaunuissa on vielä hiljasta!

Emppu & Riina 12+1

Hei!

Meillä vaan jatkuu tämä yöhulinointi... :ashamed: Viime yönäkin tyttö heräsi 2h välein ja aina vähän söi. Nukahti uudelleen vasta nukuttamisen jälkeen, huoh... Kapalossa olen neitiä pitänyt, mutta siinäkin onnistuu mönkimään itsensä melkein poikittain sängyssä, melko hauskannäköinen toukka oikeastaan :\| No, en nyt ihan rättipuhkipoikki väsynyt ole, mutta onhan tähän tottuminen, kun neiti on aiemmin nukkunut yöt 1-2 syötöllä...

Sitten mulla on rintoihin tullut sellaisia muhkuroita, jotka kutisee ihan sairaasti ja iho hilseilee pois niiden kohdalta! Rasvaillut niitä olen ja se hieman auttaa. Onneksi vauva syö hyvin eikä suussa ole mitään poikkeavaa... Ajattelin kuitenkin soittaa huomenna niistä neuvolaan, tosi kiusallisia... \|O :ashamed: Jospa samalla keksisi jotain apua noihin öihinkin.

Nyt kuitenkin pitää livistää syömään, kun tyttö nukkuu... :wave:

W & Emilia 10+4 :heart:

kotona taasen :wave: Mökillä meni tääkin viikonloppu =) Poika tykkää kovasti olla mökillä, varsinkin kun mummi ja vaari on mukana niin saa enempi huomiota ;)

Wilhelmiinallevoima :hug: täällä kans yksi überväsynyt mamma :ashamed: No eihän tää nyt lohduta paljoa mut kyllä ne yövalvomiset ajastaan loppuu, yhden muksun kokemuksella voin sanoa. Nyt vaan tuntuu, ettei mitään jaksa tehhä, kun yöunet on just max 3h putkeen jos sitäkään :/ Sitä vaan haaveilee ajasta kun taas saa nukkua täydet yöunet. Mut tää vaihe on onneks ohimenevää.

Kaikille muillekin yliväsyneille ja univaikeuksista kärsiville kanssamammoille suuret tsemppi :hug: Kyllä tää joskus vielä iloksi muuttuu :whistle:

mukavaa alkavaa viikkoa =)

Ukkis ja Eevi

P.S. profiilin kuvaa päivitin taasen, siinä meitin muksut yöpukusillaan :D <br><br>

On ihan pakko tulla kertomaan! :D

Me ollaan Antin kanssa mummolassa ja eilen illalla jätkä meni nukkumaan omaan koppaansa puoli yhdeksältä! (Käytetään vaunujen koppaa sänkynä kyläillessä.) No kuitenkin pointti on siinä, että Antti nukahtaa aina rinnalle, ja jos koittaa nostaa omaan sänkyyn, niin huutohan siitä tulee :/ eli eilen oli aivan eri juttu :heart: Lisäksi yöllä herättiin vain 2 kertaa ennen kuin seitsemältä herättiin :D Nyt taas Antti on kopassaan uinumassa... Mahtaakohan noi unet silti johtua vaan siitä et ollaan oudossa paikassa ja kaikki on niin uutta :eek:

Ja ainiin... Tänään käännyttiin myös ensimmäistä kertaa selältä mahalleen :D Siitä se lähtee...

(Oma mummoni kysyi tänään, kun käytiin siellä, että jokos Antti syö jo perunaa ja leipää, entä pihviä...? :LOL: ei ihan vielä... :LOL: )

Ninnika & Antti 11+1

Yhteistyössä