Bump ilmoittautuu!
Kahden ja puolen viikon Suomi-loma takana eika todellakaan tehnyt mieli koskea tietokoneeseen sen aikana, eli palstaa en ole seuraillut. Nyt yritan kovasti kaynnistaa aivosolut jalleen, tyonteosta ei nimittain ole tullut mitaan eilen ja tanaan..
Kovasti on tullut uusia (tervetuloa kaikki!) ja kaikkien vauvat ne vaan kasvaa.
Blancolle viela tsempit makoilusta, onneksi paasit nyt kotiin! Ja
Sammelille tsemppia perhetilanteeseen. Raha-asiat voivat kylla lannistaa kenet tahansa.. muistan edelleen sita ahdistusta kun rahat jatkuvasti loppu opiskelu-aikoina. Eika sita tahan tilanteeseen kaipaisi lisastressia, etenkin jos suhteessakin epavakautta. Parisuhdeterapia kuullostaa hyvalta idealta, ainakin auttoi meita aikoinaan kun suhde tuntui olevan umpisolmussa. Ja viela
neljasko onnittelut raskaudesta!
Kommentoitavaa riittaa muutenkin.. Meilla edelleen kaytossa
hoitopoyta, ei enaa vaippojen vaihtamiseen mutta neiti on helppo nostaa siihen kun leikkaan kynsia tai kuivaa kylvyn jalkeen. Lisaksi sen alla olevassa lipastossa on suurin osa neidin vaatteista. Nyt lipasto/hoitopoyta siirtyy luontevasti uuden tulokkaan kaytettavaksi. Monethan vaihtavat vaippoja jopa lattialla mutta mulle hoitopoyta on kylla aina ollut ihan ykkonen kun ei tartte turhaan kumartua.
Lyyli kyseli
nimijaisista? Meilla pidettiin sellaiset ja on aikomus toistaa sama kaava jalleen. Oli aika epavirallinen tilaisuus jossa me vanhemmat pidettiin lyhyt skooli-puhe, ja molemmat paikalla olleet kummit puhuivat myos. Toinen taisi kertoa valitsemamme nimen historiasta ja alkuperasta, ja toinen piti puheen siita, miten kansainvalinen lapsesta tulisi. Tosi kiva ja rento tilaisuus, ihan meidan oloinen.
Hurjaa, etta
jotkut ovat kohta jo lomalla, kaak! Ma iloitsin sita, etta enaa kolme kuukautta niin jaan mammalomalle mutta jotkut jattavat tyoelaman jo kolmen viikon kuluttua. Hieman kaisa kademielena taalla, mutta toisaalta ma tulisin varmaan hulluksi jos olisin lomalla noin pitkaan ennen laskettua aikaa.. ja myohaistamalla mun mammalomalle lahtoa saan sitten enemman aikaa (ja rahaa) mammaloman toisessa paassa, eli tama ratkaisu toimii meille parhaiten, vaikka talla hetkella ei kylla ole kovin paljon tyomotivaatioita ja loma tuntuisi hyvalta idealta.
Hypylle terkkuja etta taalla toinen plus-kymppilainen! Punnitsin itseni tana aamuna ja olin ihan tyytyvainen kun painoa nyt tullut +11kg (!).. olin ajatellut, etta painoa olisi saattanut tulla enemmankin.
Vaikka luvut tavallaan kauhistuttavat niin tiedan, etta kylla se paino taas raskauden jalkeen tippuu.
Onko muita joidenka
vatsat ovat jo todella suuria? Ma olen saanut aika monta ihmettelevaa kommenttia kun olen todennut, etta laskettu aika vasta elokuun puolessavalissa.. Sf-mitasta ei hajuakaan (neuvola vasta parin viikon kuluttua) eika taalla tehda painoarvioita, mutta vatsan ymparys nyt 104cm. Ennen raskautta se oli noin 64cm (mulla luonnollisesti pieni vyotaro), eli aika hurjaa kasvua ja vatsa torrottaa suoraan eteenpain. Mista muuten kaikki ovat saaneet
vauvojensa painoarviot? Ultrataanko Suomessa tosiaan joka neuvolan yhteydessa vai?
Mittumaarialle meillakin nimiasia viela avoin. Olen koonnut jaakaapin seinalle listaa nimista mutta yksikaan niista ei ole viela kolahtanut. Paras juttu oli eilen kun mies oli kuulema kattonut listaa ja tuli kyselemaan, etta mikas nimi se Decaftea on? Oli polja lukenut kauppalistaa, ei nimilistaa! Kun sekaannus selvisi niin han viela mietti, etta olisiko tama nyt ollut jonkinlainen merkki ja meidan pitaisi nimeta pienokainen Decafteaksi.. olisi kylla varmasti maailman ensimmainen lapsi, jonka nimi olisi Kofeiiniton tee.. Etta nain meilla nimiasia etenee, heh!
Bump & Ringo rv 25+5