***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

Hei ja ONNEA kaikille vauvoille!!

En ole taas aikaan tänne ehtinyt..meidän neito syntyi yllättäen ja yllättävän nopeasti 24.7. eli ylihuomenna kuusi viikkoa kasassa. Kaikki meni hyvin ja niin menee edelleen.. Meillä on kaikki prinsessasta sekaisin. On ollut kiva lukea muiden synnytyskertomuksia ja vauva-arjen alkua.. Kiitos kaikille koko matkasta siis :) Milloinkas aloitetaan seuraavien odotus??

Taas on mentävä...
Ja vielä ERITYISEN PALJON PINNAA JA URHEILUHENKEÄ VIELÄ ODOTTELEVILLE!!

Pastilla & NeitiMuikku 5vko+5pv
 
Meilläkin on nyt oma nyytti kainalossa

Aikaisin lauantaiaamuna 30.8. klo 0.14 syntyi pieni tytön tyllerömme. Painoa oli hänellä 3455g ja pituutta 51cm. Synnytys oli nopea 3h 14min. Eilen päästiin kotiin opettelemaan vauva-arkea, vaikka arki on kyllä vielä onneksi kaukana ja nyt vaan ihmetellään tuota uutta perheenjäsentämme. Isoveli on ottanut uuden tulokkaan todella hyvin vastaan halailee ja suukottelee jatkuvasti ja heti ulkoa tullessa tulee katsastamaan vauvaa.

Nyt täytyy tästä lähteä ihmettelemään tätä meidän ruusunpunaista elämäämme. Käyn lueskelemassa mitä muille kuuluu paremmalla ajalla.

Aatos ja tytsy 3vrk
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:

Tuohon painoaputoamiseen piti sellaista kommentoida ,että muistakaa nyt syödä ja juoda kunnolla ettei painoa putoa liian nopsasti. Jos paino tippuu liian nopsaan niin se vaikuttaa nopeasti maidon tuloon ja myös maitoon erittyy elimistön kuona-aineita. Tällöin maidon koostumus muuttuu, maitoa saattaa maistua oudolle ja voi olla jopa epäterveellistä vauvalle. En tarkoita mitenkään pelotella ,mutta tästä oli juttua jopa viikonlopun iltasanomissa tai iltalehdessä. Huomaan itsekin kaikessa tohinassa välillä unohtavani syödä ja juoda riittävästi, mutta siihen pitää oikein kiinnittää huomiota ja syödä vaikka ei niin mieli tekisikään.

upp Pulauttelu ,jopa runsaalta tuntuva oksentelukin, on usein ihan tavallista. Sen ei tarvi edes johtua mistään. Normaali terve vauva pulauttelee ja oksentaa. Sitten vasta ,kun vauva oksentaa kaaressa useita kertoja päivässä lähes joka syötöllä ,eikä vauvan paino nouse voi olla jotain vialla esim. refluksitautia.

Lähdempä katseleen jospa vauva jo heräilisi...
-Poni ja vauva reilut 3 vko
 
Moi!!

Onnittelut vauvansa saaneille :flower: :flower:

Olen ollut pienessä netti pimennossa, mut nyt pitäs sen toimia!!! Ainaki toivon niin..

Eli yhtenä kappaleena edelleenki. Neuvola tänään eikä mitään uutta sieläkään, pe uuestaan ja onhan se äitipoliaika ensi maanantaina.

No äskön tuli pari mukavaa supistusta mut siinäpä ne, ehin jo innostua.

tuiccu :headwall: 40+3
 
Onnea vauvautuneille :heart: Ja edelleen kärvistelijöille :hug:
Ei kyllä enää ehdi läheskään joka päivä tänne..tai edes joka viikko :D Nytkin kävin kääräsemässä tyttelin liinaan että saan surffailurauhan :LOL: Alkaa taas oleen iltaväkinät menossa. Käytiin eilen neuvolassa ja pituutta oli 51 cm ja painoa 3950g. Viikko sitten painoa leidillä 3390, pituutta ei mitattu, syntyessä048 cm. Eli ruoka-aikaan oltu kotosalla täälläkin :D Me ollaan käytetty Cuplaton tippoja vatsavaivoihin ja kyllä on kiitettävästi auttanueet. Ja D-vitamiinin vaihdoin vesipohjaseen Jekovittiin. Mä ehdin jo tässä saada rintatulehduksenkin. Perjantaina oli liki 38 kuumetta ja vasen tissi alasivusta ihan tukossa. Onneks hieronnalla ja suihkuttamalla sain sen aukeen ja lauantaina oli enää lämpöä, joten en mennyt sit lääkäriin.

Nyt pitää kiittää kaikkia ihanasta ketjusta josta on saanut tukea ja neuvoja tän ihanan matkan varrella :flower: Tehdäänkö uusi ketju jonnekin muualle sitten kun kaikki on vauvautuneet?

f ja tyttö 3 vk
 
Hei,

pitkästä aikaa..

Sain kainalooni pienen, maailman ihanimman pojan torstaiaamuna 28.08.2008 klo 6.37, kaikki sujui hyvin ja nopeasti, sairaalaan mentiin yhden jälkeen.. Mitat 48 cm ja 3320 g. Eilen päästiin kotiin, ruoka maistuu ja sitä tulee äidistä valumalla.. :)

Niin onnellinen Nucca ja poika 5 päivää :heart:
 
Meille syntyi poika, 50cm ja 3590g 28.8.08 klo 2.57. Synnytys johti kiireelliseen sektioon, kun se ei edennyt lainkaan ja vauvan sykkeet oli liian tasaiset, itse sain samalla tulehduksen.

Vauva oli kakannut loppuvaiheessa lapsiveteen ja sai bakteerin, jota hoidettiin antibiooteilla 5pv..eli huomenna loppuu ja hän pääsee kotiin, itse pääsin tänään. Poika on ollut lastenosastolla koko tämän ajan, paitsi eilisen ja viime yön oli vierihoidossa.

Loppujen lopuksi kaikki siis hyvin, vaikkei synnytys ihan niin hyvin mennytkään.

tretyttö ja poika 5pv
 
Pitkä odotus palkittiin sunnuntaina illalla kello 21.27, elokuun ja kesän viimeisenä päivänä kun meille syntyi suloinen pieni tyttö mitoilla:3250g ja 50 cm. Tänään kotiuduttiin ja onnellisempia ei voitaisi olla. Synnytys eteni mullakin tosi vauhdilla, joten oli siten myös rankka. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin ja voisin kuvitella hankkivani vielä kolmannen lapsukaisen!!

Todella paljon tsemppiä kaikille vielä kärvistelijöille ja onnea vauvautuneille!!

Onnellinen Helinä77 ja tiuku
 
Onnea paljon nyyteistä :flower: :flower: Ei oo enää montaa jälellä!!!

Tosiaan käytiin käpsyttelee tänää aamutuimaa ja illala koko perheen voimin =) , kyllä oon oottanu tätä aikaa et päästää taas kaikki liikenteesee, ku sillon mahan kaa mie en pystyny kävelee ku aina koski johonki.. mutta kyllä tää oli taas sen arvosta!!

Mie alotin tänää maidon pumppaamisen pakkaseen, pakko pumppailla, ku sitäö näköjään tulee vähän ylimäärästä ja jos haluun joskus syssymmällä lähtee johonki, ni en välttämättä haluu korvikkeita annettavax, jos sillon vielä imetän. toki jos maito loppuu ni pakkohan niitä on antaa, mut kyllähän tuo pumppaaminen varmaan tekee ihan hyvää tolle maidon tuotannollekin =)

mein neiti tykkää nukkuu masullaan, mutta yöllä en kyllä uskalla pitää, mut tällee päivällä se on tossa sohvan päällä nukkuu päikkärit, ni nytkin niin nätisti rauhottu siihe masullee!!Masuvaivasille kannattaa varmaan kokeilla tota mahallaan nukkumista!! mutta suositushan on kai että valvotusti sais nukuttaa masullaan??!!

pulauttelu kyllä meinki neiti pulauttelee välillä, eilen lensi ihan kaaressa kai kaikki ulos mitä oli sisään menny, mutta normisti ei ihan tolleen pulauttele, eikä kyllä joka kerta.Röyhtäsy yritän röyhtyyttää joka kerta ja syötön välissäkin, mutta harvoin tulee.. pieruja ja kakkaa kyllä tulee, kakka yleensä tulee syödessä tai heti jälkeen, eli se on varmaan hänen röyhtäsy :D

eka neuvola on meillä vasta ensi viikolla, sit ku neiti on 3vk.. kerran käytiin äitiysneuvolan puolel, sillon oli 1vk vanha.. katto vaan painon ja kävely heijasteen..

kotikäynti,sitä meille ei tu ollenkaan, mihin oon kyllä pettyny.. esikolta käytiin kerran kotona (sillon eri neuvola) mutta nyt ei tulla... vissii liian kiireinen neuvola.. tylsää..

mut nyt joku kutsuu :heart:

äiti lpr ja nöppöskä 2vk 2pv
 
Onnea Nucca, tretyttö ja helinä77 nyyteistä!! :heart: :heart: :heart:

Moni on kyselly sitä, että jatketaanko kirjottelua jossain kaikkien saatua vauvat maailmaan. Tonne vauva puolelle olis tarkotus tehä ihan yleinen pino, mihin kaikki voi tulla kuulumisia kirjottelemaan. Ja sit siellä msn yhteisössä voi tulla kanssa kirjottelemaa, sinne pääsee vain hakemuksella mitkä mä hyväksyn. Joten siellä voi kirjotella vaikka aremmistaki asioista, kun ulkopuoliset ei pääse niitä lukemaan.
Ohje msn yhteisöön:
Kirjota esim googleen msn yhteisöt -> valitse sieltä msn yhteisöjen kotisivu -> vasemmassa reunassa lista eri kategorioista, valitse koti ja perhe -> suurinpiirtein keskelle sivua tulee taas eri kategorioita, valitse perhe -> rullaa sivua alaspäin, siellä Elokuu 2008 on meidän yhteisö -> klikkaa sitä yhteisöä ja jätä hakemus. =)

Meillä menny tytsyn kanssa hyvin viimoset pari päivää. Rytmi pysyny aikalailla samanlaisena. Syö päiväaikaa parin kolmen tunnin välein ja yöllä kolmen neljän tunnin välein.
Nyt tuhisee jo untenmailla omassa sängyssä. Ja samoten isoveli, ihana tää hiljaisuus. :D

Huomenna meil on aamusta isyyden tunnustus. Mies just nauro, että mitäs jos mä en tunnusta. :LOL:

Nyt soffalle ukon seuraks. :wave:

Öitä ja jaksuja!!

HooÄs ja Pimatsu 2vko4vrk
 
Tässäkö tämä koko asia peruuntui, on vähän sellainen fiilis...eilen oli lupaavia säännöllisiä supistuksia kolmisen tuntia ja sitten pyysin äidin varalle, jos tulee lähtö, niin on hoitaja. Mulla kun voi tulla nopeakin synnytys ja sairaalaan on matkaa niin tietenkin halusin ennakoida Ja edellisis mulla ovat noinkin voimakkaat supistukset päätyneet tositoimiin. Nyt ne kuitenkin lopahtivat, äitiäni ei turha hälytys haitannut mitenkään, mutta isäni, joka ei ole maailaman helpoin tapaus saattaa reagoida aivan toisin. Seuraavaks en siis hälytä niin helposti ja tiiätte mikä jännitys mulla tässä on...jos taaskin lopahtais, mun isän reagointi olis aika epämiellyttävä, hän kuin ei yhtään halua tällaisia asioita ymmärtää :( . Tosi kurjaa, kun kyseessä vielä oma isä. Sit kaik ympärillä vielä kyselee, onko mitään merkkejä, onko mitään merkkejä... :headwall: Niinkuin ei kellään muulla ois koskaan mennyt yli. Ja mulla on yli vast kaksi päivää. Tulee sellainen olo, että olen jotenkin huono, kun vielä en ole synnyttänyt, onko koko asia nyt sitten peruuntunut. Itse jaksan kyllä odottaa, kun jaksaisivat myös muut. Anteeksi valitus, enkä nyt jaksa kommentoida muihin tällä kertaa...Kaiketi kaikki vielä iloksi muuttuu kuitenkin :)
 
Onnittelut pinon uusille pienokaisille ja äideille! :flower: :flower:


Pulauttelusta
: Meidän neiti pulautteli niin paljon, että olin jo itkusilmässä soittelemassa naistenklinikalle. Äidin neuvosta päätin kokeilla vielä röyhtäyttämistä. Meillä se toimii. Puklut ovat vähentyneet ja megapukluja on harvemmin.

Yhteisöstä: miten sinne pääsee kirjautumaan? Minulla ei ole tunnuksia enkä keksinyt mistä pääsen rekisteröitymään? Nimerkillä yövalvomiset ovat vieneet aivoni..

Marikki ja neiti kohta 2 viikkoa
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower:

Meillä ei oikeastaan kovinkaan paljon pulautella, ehkä tuo röyhtäyttäminen on siihen syy. Esikon kanssa jouduin odottelemaan röyhtäisyä kauankin ja usein se sitten jäi ja pulautteluja oli paljon. Nyt se oli alusta asti paljon helpompaa, röyhtäytän rinnallakin aina yhden rinnan jälkeen... Mutta sitten oksentelu (tai iso pulautus ) oli meillä riesana iltaisin, syynä siihen oli luultavasti se, että poitsu söi liikaa, kun annoin lisämaitoa. Heti kun aloin antamaan useamman pienemmän erän, niin ne loppui. Eli ahmi vaan heti kaiken. Pikku ahmatti. :heart:

Nyt aamupalalle!

Tiitu ja Eppu 2vkoa 1vrk
 
Pastilla, aatos08, nucca, tretyttö, helinä77: ISOOT Onnittelut vauvoista :flower: :flower:

Marikki A: Seuraat noita Hooäs:n neuvoja ja klikkaat sitä elokuisten yhteisöä ja sen jälkeen luot itsellesi tunnukset kohdasta liity.En tiedä oliko tästä nyt mitään apua, ei kuulosta kauhean loogiselta :xmas: terveisin: yks joka onnistui hakemuksen kanssa vasta kolmannella kerralla :p Niin eli Hooäs onkohan tullut perille :) Meillä muuten myös tuore isä on pää ihan pehmeenä, mitään ei muista ja touhottaa vaan edestakas :p

tuiccu: Minä lähetän täältä vauvalle häätöilmoituksen, peukut pystyssä, että tulisi mahdollisimman nopeasti ulos, niin pääsisit moikkaamaan uutta tulokasta :wave: Voimia!!!!

Täällä kaikki lähtenyt odotettua paremmin sujumaan, poju nukkuu ja syö hyvin ja omakin olo alkaa olla suhtkoht normaali. Tosin väsyttää ja sen takia pinna on kireällä, tulee tiuskittua ja äyskittyä miehelle ihan liikaa ja sitten on huono omatunto :headwall:
Nyt suihkuun ennenkuin poju herää..

oviili ja poju 2vko 3pvä :heart:
 
Ilmoitusta myös Jyväskylästä!

Meille syntyi pieni prinsessa 31.8.2008 klo 2.47 pitkän käynnistelyn jälkeen. Tyttö ja mamma voi oikein hyvin. Eilen kotiuduttiin ja ensimmäinen jännittävä yö takana *väsy!* :hug:
Synnytyskertomusta myöhemmin ja onnea kaikille muillekkin vauvautuneille! :heart:
 
neitiperho
Onnitteluja jälleen ihanista pikkuisista tytöistä ja pojista onnellisille vanhemmille!!! :heart:

Meilläkin päikkärit taas meneillään. Jälleen nukuttiin yöllä 6h putkeen, herättiin aamulla puoli kuusi syömään ja sitten seuraavan kerran puoli ysi. Aivan ihanteellisesti siis meillä yöt menneet. Ensi yönä ollaankin neidin kanssa ensimmäistä kertaa keskenään. Isukki äsken lähti töihin ja pääsee vasta huomen aamulla. No jospa me siitä selviydytään niin kuin tähänkin asti. Taitaa vaan tällä mammalla olla outoa kun ei taas mies piiiiiitkästä aikaa nukukaan vieressä. Pitää likka siis ottaa viereen nukkumaan :D

Pulauttelusta joka myös meillä toooodella harvinaista. Tietty nyt joskus, esim eilen mun päälle tuli kaaressa, heh. Yritän röyhtäyttää aina syötön jälkeen, joskus jopa onnistuen siinä. Ekan viikon-kahden aikana neiti ei röyhtäillyt ollenkaan, mutta sen jälkeen on alkanut sitä tekemään.

Meillä äitiysneuvolasta kätilö kävi kotikäynnillä neidin ollessa reilu viikon ikäinen. Sai valita tuleeko tosiaan kotiin ja vai mennääkö sinne. Kaksi viikkoisena mentiin sitten heti neuvolaan neidin kanssa, kun täti halusi tietysti nähdä neidin mahdollisimman nopeasti. Seuraava neuvola onkin sitten ensi viikolla, kolme päivää vajaa neljä viikkoisena.

Mutta nyt mamma aamupalalle hus, että tulisi taas edes jotain syötyä. Täytyy tosiaan myöntää, että syömiset vähän sitä sun tätä nykyään. Saatan vahingossa illalla aina huomata, että hitsi, en taaskaan ole syönyt sitten aamun jälkeen mitään. Nyt täytyis vähän ryhdistäytyä siis sen suhteen.

Neitiperho ja iines 2vk6pvää (huomenna jo 3vkoa :eek: )
 
heippa!
Neuvolatäti kävi äsken, Eetun paino hienosti noussu: 400g viikossa!!:) Nyt hän on siis 3400grammainen äijän jötkäle :D Pulauttelusta keskusteltiin, niin sanoi johtuvan siitä että vauva syö itsensä niin täyteen että sitten tulee osa ulos.. ei todellakaan kannata huolestua kun paino noin hyvin noussee! Ihanan helpottunut olo.. cuplatonit jätettiin eilen pois kun ei tuntunu auttavan, pikemminki päinvastoin.. jekovitin antoa jatketaan, nyt annetaan kahta tippaa viel 4päivää ja siitä eteenpäin jatketaan kolmella jos ongelmia ei tuu... vauva taitaa tästedes elellä korvikkeella kun mulla alkaa maito loppumaan eikä vauva jaksa imeä niin tyhjistä tisseistä niitä vähäisiä maitoja, hermostuu vaan nii turha häntä on huudattaa, terkkakin sanoi niin olevan parempi... neuvoi muuten antamaan vettä aina syötön päälle, kun on vähän maitokieli, ja se saattaa auttaa röyhtäsemään paremmin. tuosta vedenannostakin ollaan montaa eri mieltä mutta me aiotaan alkaa antamaan.

upp3 ja Eetu 2vk 5vrk
 
Moikka!

Onnittelut kaikille vauvautuneille! :heart: :heart: :flower: :flower:

Vauvan painosta... Meillä neuvolatäti oli kotikäynnillä maanantaina pojan ollessa tasan 1vko vanha. Joutui punnitsemaan 2 kertaa kun ei meinannut uskoa että vaaka olisi oikeassa: melkein 300g lisää syntymäpainoon! Synnärillä paino ei laskenut kuin vajaa 100g... :D

Pulauttelusta... Meillä pulautellaan harvakseltaan ja sillonkin aika niukasti. Röyhtäyttelen pullosta ruokkiessa useaan otteeseen ja joskus röyhy tulee, joskus ei. Rinnasta ruokkiessa vasta syötön jälkeen ellei nukahda rinnalle.

Yövalvomisista... Meillä on mennyt yöt vaihtelevasti. Viime yönä heräsi 4 aikaan eikä enää nukkunut, paitsi sen hetken kun laitoin isoveljeä eskariin |O Toisinaan yöt menee parilla syötöllä ja hyvillä unilla niiden välissä. Viime yönä olin niin tokkurassa että vauvan herättyä menin keittiöön muka ottamaan maidonkerääjää pois, mutta kas kummaa, ei mulla semmoista ollutkaan. Olin kyllä ihan varma että olin jo syöttänyt. Mieheltä sitä sit kysyin kummiskin, enpä ollutkaan :ashamed: Toivotaan että ensi yö menisi paremmin...

Imetys... Mulla on nänninpäät aivan tohjona, poika imee niin kovin että hajoaa heti uudestaan. Oon paljon siks joutunu lypsämään ja antamaan pullosta maitoa. Tänään oon taas imettäny eikä viel oo toistaseks nännit hajalla... Saa nähdä kauanko tätä iloa kestää.

Poika on ollut viime päivinä kärttyisä, onneksi viime yötä lukuunottamatta yleensä päivällä eikä yöllä. Masuvaivoja oon veikkaillu, poju paskoo kyllä joka vaippaan vähän ja piereskelee. Sylissä vaan pitäisi olla, mutta eihän siitä nyt tule mitään. Mulla on selkä paukahtamaisillaan kun iltaa kohden alkaa olla melkoisen kipeä. Täällä on myös 5 ihmisen tiskit tiskattavana ja pyykit pestävänä ynnämuuta... :| Kyllä se oli niin helppoa kun oli töissä vaan ja isoja lapsia :kieh:

Mutta ei tuota pikkuista voi olla rakastamatta :heart: :heart: :heart: Mitäpä sitä ei hänen puolestaan tekisi...

terv. Jennika1983 ja poika 1vk 2vrk
 
Aukku Tiedän mistä puhut. Mulla esikoisen synnytys kesti 7h 44min eli oli kohtuullisen nopea jo mietin, että tämä synnytys on varmasti vielä nopeampi. Kysyinkin kerran synnäriltä kun sinne supistelujen takia soitin, että miten yleensä on, nopeutuuko kovastikkin. Vastaus oli, että jos vanhemmat samoja ja vauvan painoarvio on lähellä edellisen painoa on oletettavaa, että synnytyksen kesto jopa puolittuu.

Itse sitten jännäilin, että miten ja milloin lähtö tulee, onko päivä vai yö ja onko arki vai viikonloppu. Lähinnä tuumailin noita asioita juuri esikoisen hoidon takia. Äitini oli lupautunut poikaa hoitamaan ja pystyi lähtemään vaikka kesken työpaivän. Mutta hänellä töistä kuitenkin pidempi matka kuin kotoa..

Synnytys oli itselläni tosi nopsa 3h 14min ja oli onni, että poika oli jo valmiiksi äidilläni hoidossa koska jouduin käymään samana päivänä äitipolilla. Noin tunnin kuluttua sieltä palatessamme tulikin lähtö sairaalaan takaisin. Olin sairaalassa noin puolitoista tuntia ennen kuin tyttö näki päivänvalon. Jos olisimme lähteneet vielä esikoista hoitoon kuskaamaan olisi kyllä hoppu tullut.

Toivottavasti et hermostu tästä enempää vaan ajattelin kertoa tämän siksi, että jännityksesi on ihan aiheellinen ja kannattaa ehkä kutsua äitisi turhaankin.. Harmillista jos isasi ei ymmärrä tilannettasi. Jaksamisia kyllä se vauveli sieltä syntyy..

Ja onnea taas kaikille jotka ovat pienokaisensa saaneet :heart: :flower:

Aatos ja tyttö 4vrk
 
Sone
Jes, maidontuotanto on tasaantunut, ja rinnat ei enää oo kipeet. B)

Onko muilla ollu outoo et ei oo enää sitä raskausmahaa? Minulla oli sama esikoisesta että tavallaan olin surullinen kun ei enää tuntenut potkuja ja liikkeitä ja on tyhjä masu. Vaikee jotenkin tajuta että tämä vauva on se sama mikä oli mahassa!! (vaikka siitä mahasta jo nin tahtoi päästä eroon loppuahasta)

Kyllä se kolmas pitää viel joku päivä tehdä, oon ihan sitä mieltä :heart:
 

Yhteistyössä