¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

kiitos aurinkoenergialle selvennyksestä! Mietin kauhulla vaan kun poltin ennenkun tiesin olevani raskaana, että onko se vaikuttanut jo vauvaan, toivottavasti ei! Ihan totta täällä on puhuttu, en mä ainakaa hernettä vedä nenään mistään :) semmosta.. Omaan napaan, ei ihmeellistä :) poitsu kovasti potkii, varsinkin kun saa ruokaa.. En kyl ikinä antais anteeks itselleni jos vauvalle tapahtuis jotain.. Olen nähnyt ties mitä painajaisia, viime yönä supisteli tosi kipeesti, ja näin unta että lääkäri sano että kohdunkaula on lyhentynyt senttiin että ei mun olis kannattanut mennä töihin vaan jatkaa sairaslomaa :D kaikkee sitä näkeekin.. Mä ajattelin mennä huhtikuussa sinne lapsimessuille missä on esillä se uus äitiyspakkaus, ja sit päättää venyttääkö lappujen viemistä vai ei että kumpi pakkaus miellyttää enemmän :) haluaisin jo niin ostaa vaunut, mutta ei uskalla vieläkään :) nyt töihin!katham ja poju 21+2
 
Hei,

uusi elomassu ilmoittautuu joukkoon. LA 25.8 ja Jorviin olis tarkoitus mennä. Raskaus edennyt tähän asti mukavasti, ei suurempia vaivoja. Liikkeitä aloin tuntea jo viime viikolla, vaikka ensimmäistä odotellaan. Kovasti haluaisi jo laittaa kaikkea vauvaa varten, mutta täytyy vielä odotella ainakin sitä toista ultraa joka 11.4. Olen seurannut tätä palstaa jo jonkin aikaa ja kiitos teille saanut vertailua omiin tuntemuksiin.

Mukavaa odotusta kaikille !

Potsi ja papu 18+1
 
Kävin eilen lääkärissä, kun huolestuin vauvan liikkeistä (tuntunut jo kuukauden). Eilen vaavi ei liikkunut koko päivänä sitten yhtään. Lääkäri kuunteli sydänäänet ja mun kauhukseni hän ei löytänytkään niitä :'( Laittoi heti lähetteen sairaalaan (Seinäjoelle) ja lähdettiin sinne samantien mihen kanssa. Itkin koko matkan sairaalaan, että nytkö vauvalle on sattunut jotain. Sairaalassa sydänäänet löytyi kuin löytyikin ja HETI ensiyrittämällä!!! Siinä vaiheessa sain jo osittain huokaista helpotuksesta!! Lääkäri vielä ultrasi ja teki jotain mittoja ja vauva näytti olevan kunnossa ja mitat normaaleja. Ainut mikä mua huolestuttaa, on se, kun vauva ei ultrassakaan juuri liikkunut :/ Hyvin vähän käsiä ja jalkoja liikutteli ja se oli siinä. Sydän kuitenkin näytti lyövän hyvin, että itsekin sen kuvaruudulta näin selvästi. Lääkäri sanoi, että vauvan sydän sykkii vähän hitaammin, mutta ei ilmeisesti ole syytä huoleen.

No, huomenna on ilta kuudelta se rakenneultra. Siinä sitten kattotaan rakenteita tarkemmin ym vauvan vointiin liittyvää. Tutkitaanko rakenneultrassa myös sydäntä tarkemmin? En muista vaikka on neljäs raskaus menossa :ashamed: Toivottavasti huomenna on vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Vähän niinkuin hirvittää mennä huomenna, kun ei tiedä onko kaikki 100 varmasti kunnossa, huoh. Nyt vauva on täs aamulla muutaman pienen potkun tehnyt ja se on taas siinä. Onko muilla masuvauva lähes koko päivän hiljaa?? Miksei se liiku niinkuin ennen....

äiti x9, sieki77 ja Potsi: Tervetuloa elomassujen joukkoon :hug: Tänne otetaan mielellään uusia mukaan!! äiti x9 on ihanan iso perhe!!! Meille on tulossa neljäs lapsi ja haluaisin vielä yhden joskus, mutta mies laittaa vastaan.

Tupakasta vielä sen verran, että onneksi en ole itse koskaan polttanut, niin ei tarvi sen pohjalta murehtia tulevaa! Harmi vain, kun mies polttaa, mutta onneksi ei autossa, vaan pihalla, että ei tarvi "tupakoida itse passiivisesti".

Meillä ei edelleenkään ole seksiä. Tämän 20 viikon aikana sitä on harrastettu 2-3 kertaa ja siitä on jo VIIKKOJA aikaa. Mua vain ei kertakaikkiaan huvita. Innostusta en saa sitten millään alkuun, kun ajattelenkin koko touhua, yäk.

Muuten ei omaan napaan mitään ihmeellisempää. Huomeniltaa odotellessa.

Tatjana80 ja rv 20+4
 
Tatjanalle hirmusti tsemppiä!!! mein vaavi oli kanssa eilen hiljasempi, mutta esikko oli aikoinaan samallainen, liikku, ei liikkunu.. en tiiä..kyllä rakenneultrassa kaikki oli ok. ehkä oon lihottanu vauvan syömällä karkkia ja herkkuja et se ei jaksa hytkyy silleen niiku muut kertoo:D !! ja miulla on kyllä istukka eessä ja oli esikollakin, et sekin voi vaimentaa noita liikkeitä. ja miulla ei todellakaan tunnu mahan päälle ne.. rakenne ultrassa kyllä katotaan se sydän ja ne kammiot ym ja aivot kanssa et ovat symmetriset ja sellasta. ja ainahan on se 4D mahollisuus missä nähään sit tosi hyvin kaikki!!!

Lähetän siulle hirveesti voimahaleja :hug:
 
Kiitos äiti lpr sanoistasi :hug: Mulla ei oo hajuakaan, että missäpäin mun istukka sijaitsee, kun sitä ei ekassa ultrassa sanottu. Edellisissä raskauksissa istukka oli takana turvallisesti (näin luki muiden neuvolakortissa), että olisko se nytkin samassa paikassa.... Toivon todella, että huomisessa ultrassa kaikki olisi kunnossa eikä siinä sydämessäkään olisi mitään. Kauheeta tämä odottelu.
 
tatjana: tsemppiä ultraan, varmasti kaikki on vauvalla hyvin. miedän vauva liikkuu edelleen tosi vähän. eilen illalla liikku ihmeen paljon, ehkä 5-10 kertaa mut tänään ei ole taas liikkunu yhtään. sattaa olla päiviä että tunnen yhden liikauhduksen ja seuraavana päivänä saattaa tuntuu monta potkua.. ja seksistä: meillä alkuraskaudessa oli tosi vähän seksiä.. ehkä senkin takia että säikähdn kerran ku seksin jälkeen tuli vähän verta :ashamed: .. nyt sitä on ollut n.kerran viikkoon eli tahti ei vieläkään päätä huimaa.. välillä ei kyllä tee yhtään mieli eikä jaksa, oon aina tosi väsynyt.ja mieskin on kyl tosi väsyny rankan työviikon jälkeen.. jospa ne halut heräilis myöhemmin. toisaalta mulle seksi ei oo ikinä ollu mitään kauheen tärkeetä.. muu hellyys on tärkeämpää.. onneks sentään pussaillaan ja halaillaan paljon.
aurinkoista aamua kaikille!!
 
neitiperho
Joo rakenneultrassa nimenomaan paneudutaan jokaiseen elimeen ja mittaillaan niitä, että kaikki varmasti normaalisti kehittyneet. Istukan paikka myös uskoisin, että selviää samalla reissulla. Niin se minäkin sain siellä vasta sen sijainnin tietää vaikka kätilö sitä ed. neuvolakäynnin yhteydessä jo epäilikin kun ultrattiin.

Mutta niin se minuakin säikäytti vähän pari viikkoa sitten kun en yli VIIKKOON tuntenut mitään liikkeitä. Sitten jo marssinkin työpaikallani neuvolaan hakemaan dopleria ja varmistelemaan, että kaikki kunnossa. Ja niin kuin olikin. Nyt siis olen osannut olla rauhallisempi. Pikkunen kun tosiaan töytäisee harvoin mua niin että sen hyvin tuntisin :/ Mutta sitten kun kunnolla monottaa niin sitten myös hyvin tuntuu.

Uskon siis että kaikki on myös hyvin siellä sun masussa tatjana

Tajusin muuten yhden asian....enää kaksi kuukautta töitä jäljellä *hyppii tasajalkaa riemuissaan* :D
 
Hei kaikille,

Uusi elokuulainen ilmoittautuu joukkoon, muutaman kerran olen käynyt palstaa lukemassa, mutta nyt vasta tuli rekisteröidyttyä mukaan :)

Ensimmäistä poikaa odotellaan ja la on 3.8. Raskaus on edennyt tähän saakka todella hyvin, ei pahoinvointeja, ei väsymystä ei muutenkaan mitään erityisiä oireita.
Viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja pikkuinen voi hyvin tosin oli kooltaan 4 päivää jäljessä, kuten np-ultrassakin, mutta eivät jostain syystä kuitenkaanmuuta laskettua aikaa myöhemmäksi. Otettiin sukupuoli selville ja poika on tulossa, tuleva isä oli oikein innoissaan =)
Sain uuden rakenneulta-ajan koska lääkäri ei varmaksi löytänyt napanuorasta kuin kaksi suonta ja niitä pitäisi olla kolme, jäi kysymättä mitä se tarkoittaa, jos kolmatta ei löydykään :/
Toivottavasti "puuttuva" suoni löytyy kolmen viikon kuluttua. Toki, alkoi huolestuttumaan, että miksi se ei näkynyt kun kaksi muuta näkyivät. Lääkäri vain totesi, että ihan kuin olisi kolmaskin, mutta varmistetaan. Napanuorasta otettiin poikkileikkauskuva ja jos se on mytyssä tai sopivasti vinossa niin ei kuulemma näe selvästi.

Istukka sijaitsee alhaalla etuseinämässä, joka lääkärin mukaan saattaa aiheuttaa lievää verenvuotoa, joka ei ole vaarallista. Verta ei tosin ole tihkunut, mutta jos sitä muutamia tippoja tulisi ei olisi syytä huoleen.

Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon, mutta tosi harvakseltaan, saattaa mennä useita päiviäkin etten tunne mitään, eilen pikkukaveri oli taas oikein virkeällä päällä.

Käytättekö mitään raskausarpien ehkäisemiseen tarkoitettuja voiteita tms.? Itse kävin hakemassa apteekista Seridal perusöljyä. Minulla on lievä psoriasis, eikä psoriin määrättyjä rasvoja saa käyttää nyt raskauden aikana, joten Seridal toimii samalla psoriläiskiin. Tosin psorini ei ole vuosiin ollut niin hyvässä kunnossa kuin nyt raskausaikana :)

Jokos olette tehneet vaunu ym. tarvikehankintoja. Itse aloin pääsiäisen aikaan katselemaan vaunu vaihtoehtoja, eikä taida ihan helppo homma olla. Jos olette jo vaunut hankkineet niin mitkä vaunut hankitte ja millä perusteilla päädyitte juuri ko. vaunuihin?
 
moi kaikki!

tatjana minulla on esikoinen tulossa ja olen tuntenut liikkeet nyt about vajaat kolme viikkoa. kyllä mullakin on kokonaisia päiviä, kun en tunne mitään, ja sitten taas kuten eilinen, että hirveät bileet käynnissä tuolla poikamiesboksissa melkein koko illan ja yön. rakenneultrassa selviää sydämen asiat tarkemmin. elähän etukäteen turhia huoli, voimia lisätietojen odottamiseen!

lauren nyt kun muistutit, niin täytyykin alkaa rasvailla vatsaa! ja tervetuloa mukaan!

nea minua alkaa supistella, kun vain mietinkin seksiä, joten en ole oikein uskaltanut :( (no, ei nyt ihan noin herkästi, mutta ymmärtänet pointin. ) harmittaa, mutta kun se supistelu ei tunnu yhtään kivalta... vaarallistahan ei satunnaisen supistelun pitäisi olla, mutta silti. onko kellään muulla samaa tilannetta?

hitsi, en muista mitä se kätilö sanoi istukasta, kyllä hän näytti sen ultrakuvastakin, mutta missä se nyt muka oli..? :D voiko olla, että "toisessa päässä"..? ja mikä pää se sitten muka on? :D musta se oli siellä, missä vauvan pää tai jalat olivat... mutta hyvä paikka oli kuulemma.

meitä alkaa olla hirmuisesti, enkä enää millään muista, kuka kukakin on :ashamed: marraskuisten ryhmä on näköhään jakaantunut ryhmiin 1-15. päivä ja 15.-30. päivä, mutta ollaankohan me jo niin "pitkällä", että moinen toimenpide vaan erottais jo meidät mahdollisesti tutuiksi tulleista tyypeistä..? luulen niin.

äh, mää lähden väkertään hiuksia, sitten pankkiin ottamaan lainalupaus aso-asuntoa varten ja sitten ruotsin risteilylle! talviloma on ihana asia!

irtis 19+6
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille. Kiva kun vieläkin tulee uutta porukkaa elokuulaisiin :)

Täällä kaikki hyvin, ei supistele, potkuja tuntuu välillä enempi, välillä vähempi.
Iskäkin on tuntenut potkut masun päältä jo muutamana päivänä :heart:
Ainoa mikä vähän mietityttää, on jatkuva janon tunne. Johtuneeko siitä, että sitä tarvitaan lapsivettä varten, vai onko oire mahdollisesta sokerista? Onko muilla jatkuvaa janon tunnetta?
Neuvola 3.4, joten siellä selvinnee onko sokeria.
Sokerirasitukseen joudun jossain vaiheessa, ilmeisesti lähiviikkoina, koska siskolla on II-tyypin diabetes.

Tuosta sarvikuonosta nenähuuhteluun. Olen itse käyttänyt sitä nytkin, kun olen flunssassa ollut ja se on kyllä hyvä. Itse käytän siihen ihan vaan merisuolaa. Sarvikuonon mukana tulee mitta, jonka verran suolaa laitetaan veteen. Siinä ei saa käyttää jodipitoista suolaa.

Aurinkoisia päiviä elomammoille!

Mikkka + pikku-Raksu 20+6
 
Heips!

Tulin pikaiseen kurkkaamaan pääsiäisen tapahtumat ja kuulumiset :D

Tatjanalle suuren suuri voimahalaus :hug: Meidän vauveli liikkuu hirmuisen vaihtelevasti. Joskus saattaa mennä aamusta iltaan parilla potkulla ja sitten on yöllä meno päällä tai toisin päin. Rakenteessa sanottiin, että todennäköisesti Elmeri liikkuu paljonkin enemmän, mutta edessä oleva istukka toimii patjana liikkeiden tuntemiselle. Uskon, että teidän pikkuisella on kaikki hyvin - tsemppiä :heart:

Tervetuloa kaikki uudet äidit ja masut! Meitä alkaa olla ihan kunnioitettava määrä - on käynyt lakanoissa vilske viime vuoden loppupuolella ;)

Ihanaa, kun ens viikolla siirrytään jo huhtikuun puolelle. Siitä elokuuhun onkin enää pieni askel - on tosiaan mennyt hirmu nopeesti aika. Ens maanantaina on seuraava neuvola, jolloin pitäis saada papereita Kelaa varten... Pidempi istunto siis tiedossa sillä kerralla.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille B)
kaneliomena ja Elmeri 21+0
 
Mikkka: Mulla on kans jatkuvasti vesilasi kädessä. Yölläkin, kun käyn vähintään kolme kertaa vessassa, niin joka kerta käyn silloinkin juomassa. Tää jatkuva janon tunne on tullut sen verran yllättäen, että oon ajatellut sen kuuluvan asiaan.
 
Tännehän tulllu taas tekstiä, ja tervetuloa munkin puolesta uusille =) :flower:

tatjana toivotaan et kaikki hyvin, tosin uskosin kyllä, täälläkin on päiviä ettei tunne juuri mitään ja oon sillo ihan kauhusta kankeena ja sit taas toisena pvänä ihan kauhee jytke päällä. Ja mulla on kans noita sydänääniä jouduttu metästämään välillä, mutta pääasia että löytyi :heart:

seksistä oonkohan mä sit poikkeustapaus kun musta on taas tullu ihan kauhea pupu, siis voisin jokapvä harrastaa ja ihan useampaan kertaan, ja miesraukka valittelee et mikä mua oikein vaivaa... :LOL:

ja tosta janontunteesta, mua kans janottaa, ja sit tekee mieli suolaa, ja lihaliemikuutioita... :ashamed:

mutta vointeja kaikille! perjantaina olis neuvola... =)

t. Hosso ja Iida tasan 21
 
neitiperho
Vaunuja olen myös jo kovasti miettinyt ja meinasinkin joku päivä käydä testaamassa liikkeessä että on varmasti hyvät. Oon miettiny Emaljungan yhdistelmä vaunuja tai sitten Herquleksen Rajor 4 rattaita ja niihin lisäksi koppa. Tosin sitten välillä tuntuu kans siltä, että tyhmää niitä vielä on ostaa, kun vielä niin pitkä aika h-hetkeen. En sitten tiedä jääkö kuitenkin hankinta ihan kesälle vasta.
Huonetta olen kovasti suunnitellut pikkuselle, kalusteita ja hankintoja. Jos huonetta alkaisin laittamaan tuossa parin viikon päästä kun päästään lähtemään Ikeaan. Mulle nyt iskeny hirvee kodinlaitto vimma. Tiedä tekeekö sen hormonit vai auringon paiste. Ja nyt iski sitten nälkäkin ;)
 
Heippa!

En olekaan aikoihin kirjotellut tänne. Lukemassa oon välillä käynyt mutta sitten en oo jaksanut kirjottaa itse mitään :ashamed: . Oma vointi on ollut hyvä. Vaavin liikkeet on vahvoja ja potkuja tuleekin aika paljon. Ihanasti näkyvät jo ulospäinkin silloin kun olen makuullaan.

Tervetuloa uusille! Onkin tosissaan jo paljon meitä elokuisia =) .

Hossolle piti sanoa että mulla myös tekee mieli suolaa.

Seksistä...mitähän sekin mahtaa olla :eek: :LOL: . Ei tee mieli yhtään ja taitaa täälläkin mahtua yhden käden sormiin ne kerrat mitä ollaan tuota harrastettu. Mutta jospa ne halut tästä vielä heräisivät henkiin =)

miija 21+0
 
Uusille tervetuloa mukaan! Mä kanssa haaveilen nykymittapuun mukaan suurperheestä... Joku 3-4 lasta ois kiva, tosin kun se madam mamma ennusti meille 5 lasta niin jotenkin oon jo tottunut siihenkin ajatukseen =) . Mies vannoi joskus 10v sitten, ettei ikinä hanki lapsia ja kun mulla oli 20-vuotiaana ekaa kertaa paha vauvakuume, oli vielä sitä mieltä, et meille ei lapsia tuu. No, sit tuli esikoinen ja mies on samaa mieltä, et pitäähän sitä sit sisaruksiakin tulla, kummallakin meillä on hyvin läheiset välit omiin sisaruksiimme emmekä halua jättää lastamme/lapsiamme siltä paitsi... ja mies on nyt tosta viidestä lapsestakin ihan mielissään, että mikäs siinä. Mut katotaan nyt, kun ei ikinä tiiä, mitä elämä tuo tullessaan, tuleeko meille vielä tän kakkosen jälkeen (biologisia) lapsia ja millasella aikataululla. Turha suunnitella liian tarkkaan, lapset tulee tasan silloin kun ovat tullakseen, eikä vanhempien suunnitelmien mukaan!

Mulla alkaa huomenna se kv-vaihto, vähän jännittää... Onneks löydettiin pojalle suomenkielinen hoitaja niiksi illoiksi, kun hoitajaa tarvitaan! Täällä Oslon seudulla on aika paljon suomalaisia, niin myös opiskelijoita, joille lisätulot on tarpeen.

Ultraankin on enää tasan viikko. Alkuun tuntui, ettei se tule ikinä, mut eihän siihen enää pitkä matka ole! (tää on siis eka ultra meille!)

Tatjanalle vielä noista liikkeistä, et tässä raskaudessa tunnen kyllä liikkeitä päivittäin, mut välillä on hyvin rauhallisia päiviä, et tyyliin tunnen kerran koko päivän aikana. Esikoisella hävis liikkeet kokonaan päiväksi, kun viikkoja oli jo jotain 35 ja olin silloin itse ihan paniikissa, et nyt on vauva kuollut... mentiin äippäpolille ja hyvin siellä liikkui + sydän löi, olin vaan itse jo niin paniikissa, etten liikkeitä enää tuntenut... ja siis noilla viikoilla liikkeet oikeesti tuntee, niitä ei tarvii arvailla... ja ihan terve lapsi syntyi. Toivottavasti teidänkin vauvalla on kaikki hyvin, onneksi sinun ei tarvii kauaa odotella uutta ultraa!

Yks juttu mitä oon tässä miettinyt, et kun joskus lapset kuolee kohtuun, kun napanuora on mennyt kaulan ympäri. Miten ne voi tukehtua siihen, kun happi tulee kuitenkin napanuoraa pitkin, eikä nenän kautta? Okei, tooooosi tyhmä kysymys, mutta... meneekö se napanuora liian tiukalle ja siksi ei pääse happi ym. kulkee vai mikä siinä on?

Hemuli 18+3

 
Seksitä piti vielä kirjoittaa... esikoista odottaessa teki mieli seksiä oikeestaan koko ajan... :p tässä raskaudessa oli alkuun haluttomuutta ja seksi ei vaan tuntunut niin hyvältä kuin ennen. Nyt taas luistaa ihan entiseen malliin :D . Asentoja joutuu kyllä miettii, kun maha on tiellä ja toiset asennot tekee suppareita. Ja joka kerta kun tulee orgasmi, alkaa supparit, joskus myös vauvan mesoaminen. Tiiä sit, "saako sekin orgasmin" vai liikkuuko sen vuoksi, et kohtu supistelee? ;)
 
Lomaltapaluu rahahan maksetaan nimenomaan että palataan lomalta takaisin töihin. omaa tesiä en oo niin tarkkaa vielä jaksanu opiskella et mitä siellä sanotaan pitääkö loman jälkee tulla viel töihi, mut sehän olis ihan selkeetä et yhex päiväx töihi ja sit äippälomalle, ni ei jää ne lomarahat saamatta. loma-ajan palkka on taas ihan selkee et ne on tienattu 31.3.08 mennessä ne tulevan kesän ja talven lomat ja niistä kuuluu tietty saada kaikki rahat!!

saikohan mitään selvää :D
 
ei vaan innosta mikään tyypillinen hössötys kun oma fysiikka ihan tavallinen ja psyyke ihan maissa. Kroppa täysin normaalimitoissaan ja vaivat loppu vkolle 6. Elohiiri kerran tuntunut, varmaankin se vauva. Vkon 12 ultrassa kaikki ok ja täälläpäin ei muuta tarjota. Henkisesti aivan poikki, yksin asun ja yksin olen aina koska mies ei halua meitä, seksiä saan itseltäni ja keskusteluapua muka niin päteviltä asiantuntijoilta... lapsi siis tulee kuitenkin ihan väärään aikaan vaikka 13 vuotta olen toivonut. Muuttoa suunnittelen isompaan asuntoon vaikka juuri remontoin tämän. En ajattele viikkoja niitähän on näköjään 17+4 joten kohta jo puolet odotusajasta piloilla miehen ansiosta. Toivoisin parempaa ja läheisempää suhdetta mutta en voi tämän enempää tehdä. Haluaisin vielä ultraankin mutta kun ei rahat riitä ja lapsen isä on niin inhottava ettei auta senttiäkään. Minä muutuin ja mieskin muuttui, hän tosin väärään suuntaan.
 
Jäin vain sitä miettimään/murehtimaan, että miksi vauva ei eilen ultrassakaan liikkunut. Yleensä vauvat liikkuu ultrissa niin, että ei meinaa mitään mittoja saada. Nyt vain pikkasen käsi ja jalka heilahti, muuten paikoillaan :'( Jotenkin huomiseen iltaankin tuntuu olevan ikuisuus, että saa kunnolla varmuuden vauvan tilasta yms. Ja erittäin paljon kiitos kaikille voimahaleista ja kannustuksesta!!!

Mä oon usein kuullut/lukenut, että napanuoran ei yleensä pitäisi kietoutua vauvan kaulan ympärille, kun se on aika "jäykkä", kun siinä virtaa suht kovalla paineella verta ja mitä lie muuta siitä sit meneekään läpi. Kuitenkin kahdella viimeisimmällä lapsella oli molemmilla napanuora kaulan ympäri kerran, mutta onneksi vain löysästi, huh.

Vaunu- yms hankinnoista joku kyseli. Meille siis neljäs lapsi tulossa ja kaikki tavarat, vaatteet yms. löytyy jo ennestään. Vaunut on semmoset jotku 70-luvun kovapyöräiset, mutta todella ihanan väriset, että kyllä niillä kehtaa huristella! Sitten rattaat on erikseen, on Brion kuomurattaat ja tosi hyvät. Uuden turvakaukalon autoon halusin ostaa, kun edellinen on kuitenkin jo 6 vuotta vanha (täysin ehjä kylläkin), mutta piti uudelle tulokkaalle nyt jotain uuttakin hankkia :LOL: Tietty kaikki rasvat, hiusharja yms. pienet vielä joutuu hankkimaan kunhan ehtii. Nyt aion ottaa pelkän rahan enkä äitiyslaatikkoa, koska kellarissa niitä löytyy jo kolme kappaletta :D

Kaikkien raskauksien aikana mulle on tullu runsaasti raskausarpia, mutta koskaan ne ei ole mua eikä miestä haitanneet enkä ole ihoa mitenkään rasvaillut ehkäistäkseni arpien tuloa. Kaikki muutokset on tähän vartaloon tervetulleita. Ne vain kertoo uuden elämän alusta :LOL:

Tuun sitten torstaina kertoilemaan huomisen rakenneultran kuulumisia. Toivon todella, että kaikki on hyvin, niin kuin varmasti onkin. Aina sitä pelkää kuitenkin pahinta jostain kumman syystä :x

eccu: Kiva, että jaksoit pitkästä aikaa tulla kirjoittamaan tänne kuulumisiasi. Todella paljon :hug: ja jaksamista arkeesi.
 
katham otat meille kuvia siit uudest pakkauksest siel messuilla sit :D

Mä oon sitä mielt,et pysytään kaikki yhessä pinossa,eikä tehä niin ku marraskuiset. :)

Neuvolassa käyty painoa oli tullu kilo verran,paineet ok..
Sydänäänetki kuunneltiin :heart: nyt vaan odotellaan sitä 4d ultraa mikä on 8.4 ja seuraava neuvola on 23.4 ja sielt saa ne kelan lippuset ja lappuset sitten.
 
Ecculle jaksamista, vauvan tulo muuttaa kyllä elämää, harmi ettei kaikki(miehet..) tajua myös sen tuomia iloja ja ihanuuksia :heart:

Joo ehdottomasti uudesta pakkauksesta kuvia tänne!!!! millon ne messut on ja missä??

Tatjanalle vielä että ei meinkä vaavi hirveesti oo sählänny noissa ultrissa, ja nyt rakenteen jälkeen kirjotti korttiinkin että liikkeet + (+vähän ++normaali), mutta ei se mitään sanonu et ois epänormaalia tai mitään häikkää..?? toivottavasti meinkään vaavilla ei oo mitään häikkää.. tänään on kyllä liikkunu taas paljo enempi ku eilen!! Mites siun masussa ollaa tänään oltu??
 
Tatjana80 :hug: . Toivotaan että pienellä on kaikki hyvin masussa! Edellisessä odotuksessani vauva ei ultran aikoina milloinkaan liikkunut, vähän saattoi vaan käsiään tai jalkojaan liikutella. Muutenkin liikkui koko odotusajan laiskan puoleisesti. Sitten sai olla huolissaan miten vauva voi :'( . Eikä auttanut yhtään kun loppuraskaudessa tuli sitten muita mutkia matkaan, lisäsi vain huolta entisestään. Mutta nyt on kyllä varsin tarmokas tyttö vaikka masussa olikin laiska liikkuja.
 

Yhteistyössä