¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Poipi oliksä kauhian kipee ku tuosta viimesestä sairaalaan menit? No siinä ei sit kauaa nokka tuhissu ku sait hänet maailmaan. Kauanko sä kärvistelit kotona ennenku lähit niinku siitä ku tajusit et synnytys on käynnistyny?
Enmppu onnea tädille.
 
Heissan!

Sain sitten tänää tosiaan varattua ajan siihen 4d-ultraa. Ja ens keskiviikolle jo sain ajan. =) Nyt ei sit malttais millää oottaa sitä. :whistle:

Meillä on isäntä pari viikkoa päivätyönsä lisäks kaikki illat tekemässä iltakeikkaa. Ollaan pojan kanssa kahestaa kotona kaikki illat.
Tosin tänää on tällä viikolla eka ilta että pysytään kotona. Muina päivinä ollaa suoraa töistä ja hoidosta menty kyläilemää ja vasta illalla tultu kotiin iltapalalle ja nukkumaan. Ei täällä kotona jaksa kököttää! Tosin on ihan mukavasti kertyny noita kotihommia, mitkä sitte tänää ajattelin suorittaa pois päiväjärjestyksestä. :/

Nyt imuroimaa, luuttuamaa, vessan pesuu, pölyjen pyyhkimisee...Lista on loputon...

Rentouttavaa iltapäivää ja iltaa muille!! :wave:



MUOKS. Löysin vihdoinki kameran usb jutun millä saa kuvat siirrettyä koneelle. Ni päivitin profiilii uuden masukuvan tältä päivältä. :)
 
Moikka kaikille..
Tulipa taas jumpattua, spinningissä oltua ja vielä lihaskuntoa päälle! Jos pysyis tämä ruho(!) edes jonkunlaisessa kuosissa synnytykseen asti, palautuminenkin olisi paljon helpompaa.. :D Spinningissä tuntuu hyvälle, kun mihinkään ei satu, eli kaipa mahakin siitä nauttii :)

Tänään oli Kouvolan Sanomissa juttu vauvasta, joka syntyi tuohon Kouvolan neuvolan lattialle viime viikolla! Ulkomaalainen synnyttäjä ja kova kielimuuri, ei kai tiennyt milloin sairaalaan pitä mennä..:D Ei tosin ollut ensimmäinen lapsi!

Pötsi kasvaa täällä, vaikka liikkeitä ei ensimmäistäkään ole tuntunut. Kohtu näyttäis olevan n. navan korkeudella tai jopa aavistuksen yläpuolellakin. Napa ei onneksi taida ollenkaan pullahtaa ulos, kun on sen verran syvää sorttia :>

4d-ultraan vielä 3 viikkoa ja 1 päivä, miten maltan odottaa :/
 
vilma71 Me lähdettiin heti sairaalaan ku lapsivedet meni, sitä ennen oli tullu tunnin sisään 7 kipeetä supistusta eli siitä ku tuli eka kipee supistus ni vajaa kaks tuntia niin poika oli syntyny. Mies mua hoputti sairaalaan, ku ite koko ajan ajattelin ettei tässä mikään kamala kiire ole.... mut onneks mentiin tällä kertaa miehen mielen mukaan :D
Ens kerralla täytyy lähtee heti ekan supistuksen jälkeen, ku ei kiinnostas soittaa ambulanssia ku naapurin isäntä on kuitenki työvuorossa :headwall: vaikka mitäpä se haittais, muttei kiinnostas sen hoidettavana olla :(
 
Synnytyksistä...esikoinen syntyi rv. 32+4 ja toinen 38+1. Ensimmäisen synnytys käynnistyi itsestään ja toinen käynnistettiin. Tiiä kuinka sitten tämän kolmannen kohdalla käy. Tietysti toivon että mahdollisimman pitkälle pääsen.

Mies soitteli tänään ja muistutti minua naistenpäivästä :LOL: . Piti sitten kysyä että kuinka se meinaa meitä tyttöjä muistaa niin kuulemma ei tiennyt. Noinkohan se kerkiää unohtaa tuon vielä :LOL: .

 
Hätäkaste: joo siks niitä nimiä varmaan kysytään. Jos vanhemmat ei kuulu kirkkoon, yleensä eivät halua kastaa lapsia. Kaste kuitenkaan ei tarkoita sitä, että tulisi sitten lapsen kuulua kirkkoon, vaikka kastettaisiinkin. Kaste (ja usko) on ns. pelastuksen välikappale ensisijaisesti. Näkyvään kirkkoon kuuluminen on vasta toissijalla ja ei välttämättä välttämätön.
 
Huomenta!

Ihana unettomuus on uusi ystäväni :kieh: ..nytki oon pyöriny sängyssä ties monesta asti.. herään pissahätään, mut se ei oo kova, ni en sitte mee mut en saa untakaan.. siistii..

Liikkeitä on tuntunu lähipäivinä ihan selkeesti enemmän :heart: !! jännää kyllä että esikolta en muista hetkiä ollenkaan, sen muistan ku tunsin ne ekat, mut sitten seuraava muisti kuva on joskus ihan lopussa, ku seurasin mahan päältä sitä muljuamista :D

On tää kyllä ihanaa, vaikka valvosinkin ni silti sen kestää!!

mut nyt pitää lähtee töihi!!

Hyvää vklopun alkua äipille ja masuille :heart:

Äiti lpr 18+3
 
huomenia! heräsin sitte tuossa seiskalta kun kissa miukui oven takana että pitäs ruokaa saaha:) nousin ylös ku ajattelin et ei se kauheen aikanen voi olla ku ulkonaki on jo ihan valosaa mut 7 se kello sitte kuitenki vaan näytti. no eipä se mitään, tänään pitäs kaikkea kivaa tehä, meillä on tuparit ja pitäs leipoa ja valmistella kaikkea, sit pitäs mennä postiin hakemaan pidennyshiukset (huomenna musta tulee pitkähiuksinen ekaa kertaa elämässäni:D) ja sit vielä kirjakauppaan hakemaan vimppaa potteria. on tuota kirjaa ootettukki, oon yksi niistä monesta niihin hurahtaneista ja veikkaan et sunnuntai menee tiukasti nenä kirjassa. mies on myös fani ja on jo sanonu mulle monesti et marraskuussa sitte jo hyvissä ajoin hankitaan lapsenvahti kun kuudes elokuva tulee ulos:D

on muutenki pakko kehua miestä vähän, meillä on koneella kaikki sinkkuelämää jaksot ja se on hurahtanu niihin nyt ihan totaalisesti, meijän eilisiltaki meni siinä et katottiin varmaan 4 tuntia niitä putkeen kun se ei malttanu lopettaa:D voiko ihanampaa miestä olla :LOL:

eilen taas oli ralli käynnissä masussa, vielä on sen verran heikkoja et ei tunne jos on jalkeilla ja jotaki touhuaa mut jos oon sohvalla ja varsinki jos on jalat koukussa niin sitte tuntee kyllä täpinää alamasussa:) ei millään jaksais oottaa siihen 4.4. ku on se rakenne mut ei se auta! 4 viikkoa on vaan niin pitkä aika! hei niin on pitäny kysyä jo monesti ku oon kuullu et sinne ultraan vois ottaa tyhjän dvd:n mukaan niin sen sais sitte sinne itelle tallennettua, onko kellään enempää tietoa tästä?

hyvää perjantaita mammoile ja massuille! :heart:

salamanteri+steve 18 tasan:)
 
Hei! Päivittäisittekö mulle tuonne uutta tietoa kun näkyy olevan väärä LA. Esikoisemme oikea LA on siis 14.8. Ei kauhee heitto, mutta silti :D pisti silmään... Ni ja KOKSin asiakkaita ollaan...

Kiitos paljon!

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE ÄIDEILLE JA VAUVAMASUILLE!! :flower:
 
niin ja arvatkaapa kuka on nyt tyytyväisena takasin omalla petillä nukkumassa...... on se kuitenki niin ihana kissi että ei sille voi olla möks:) on kyllä saanu hyvää harjotusta tuon kanssa ku se on semmonen vauva että ei mitään rajaa, mun pitää tehä kaikki sen kanssa, se nukkuu mun kaulan mutkassa ja KUOLAA ja isihän ei tietenkään kelpaa mihinkään ku sillon vaan jos äiti ei oo kotona :LOL:
 
Mie taas teen tosi ahkerasti töitä :whistle: , väestörekisterikeskuksen sivuilta voi käyä kattelee noita nimiä.. eli siis kuinka yleinen mikäkin nimi on. mie kävin kattoo : miun tyttönimi ehdotusta oli tänä vuonna annettu muutamia ja poikanimeä jo 25.. kaikenkaikkiaan noita molempia oli koko maassa n. 23000kpl..(jos vaan ymmärsin oikein!!).. en vaan tykkää että joka toinen on samanniminen päiväkodissa ym.. vaikka eihän sillä loppujen lopuksi ole väliä, mutta kuitenkin!!
 
Täällä oli joskus sellanen ketju missä oli noita ultra veikkauksi ja kuinka moni oli ollu oikein.. ja yksi siellä oli et oli ultrattu monta kertaa ja aina sanottu sama ja sitten tuli eri kuitenkin.. eli oon miettiny tota, kun haluttas tietää sukupuoli jos vaan näkyy.. mutta mitä jos se ei pidä paikkaansa?? siis eihän sillä loppujen lopuksi ole väliä kumpi tulee, mutta se tulee varmaan todemmaksi se vauva jos ajattelet että pieni poika siellä asustelee ja mietit nimet valmiiksi ja ostelet ehkä muutaman vaatteen ja sitten se onkin tyttö.. tai meidän kohdalla niin päin, että sanottas tytöksi ja kun salaa toivon vähän tyttöä kun poika on, niin sitten jos se on kuitenkin poika.. haluan tietää etukäteen, mutta kun haluisin olla oikeesti varma.. siinäpä vasta pulma!!

Tulipas taas lyhyesti selitettyä :D
 
Mulla on kaikkien kolmen lapsen odotusaikana rakenneultran tieto tytöstä tai pojasta pitänyt aina paikkansa! 1 veikkaus poika ja poika tuli. 2 veikkaus tyttö ja tyttö tuli. 3 veikkaus tyttö ja tyttö tuli. Nyt saa jännittää 26.3. asti, että kumpi nyt on tulossa. Mä oon aika hyvin luottanu noihin ultratätien sanomisiin ja vielä ei ainakaan ole tarvinnut pettyä.

Helkutti, kun alkaa tämä nuha jo tympiä, taitaa olla jo kolmas viikko pian menossa sitä :kieh: Nenä menee aina iltaa kohden tukkoon ja saa laittaa nenäsumutetta. Toisen kerran laitan sitä yöllä. Ei jaksais enää takuta :x

Tänään meen hammaslääkäriin, hui. Onneksi on vain tarkistus, kun sen saa raskaana oleva ilmaiseksi. Pelottaa, että vähintään 2 reikää löytyy niin kuin aina. Se paikkaaminen sitten maksaakin, huh! Toivottavasti eivät nyt rupea paikkaamaan JOS reikiä löytyy, nimittäin mulle on varattu peräti 45 min aikaa. Mä niin rakastan hammaslääkäreitä ja poraamista :kieh: Viimeks oon tarkistukses ollu 2 vuotta sitten :ashamed: Ja reikiä oli 3.

Soittelin tossa pitkästä aikaa poliisillekin siitä mun ex-miehestä. Eivät tällä hetkellä tee mitään, kun eivät tiedä enää mistä etsiä. Kukaan kaverikaan ei häntä ole nähnyt eikä tienny liikkeistä mitään. Keväällä kai sit löytyy, kun jäät sulaa JOS on sielä jorpakossa (ettei vain pakosalla jostain syystä). Pitää yrittää olla stressaamatta koko asiaa, kun se ei oo hyväksy odotusaikana varsinkaan. Kevääseen vain on pitkä odottaa jäitten sulamista ja poliisin soittoa, huoh.

Ihanaa, pitkästä aikaa jaksoin laittaa hellaan valakiaa ja ai että, kun lämmittääkin mukavasti!! Onkin ollu sisällä vilpoista jo muutamana päivänä ja nyt päätin, että saa palelu riittää :LOL:

Mulla on napa pullahtanut jo aikaa sitten totaalisesti ULOS mahasta. Siinä on semmonen ärsyttävä "läppä" ja ukko tykkää sitä lerpattaa :kieh:

Jahas, jos tekis jotain järkevää ennenkuin anoppi tulee lapsenvahdiksi hammaslääkärin ajaksi. Kaikille tasapuolisesti oikein hyvää viikonloppua ja voidaan paksusti :hug:

Tatjana80 ja rv tasan 18
 
täällä ollaan herätty kello 5 kun selkä jumitti niin ettei voinut liikkua ei muuta kuin aamusta tk käynti sain kipupiikin nyt helpompi olla maanantaina ois neuvola ja lääkäri tuon selän takia keskiviikkoa odotetaan oikein innolla silloin ois rakenne ultra sais ehkä tietää kumpi tulee, esikoisesta kertoivat jo tosi aikaisin että poika sitten se varmisteltiin vielä myöhemmissä ultrissa ja poika tuli nukkuu päikkäreitä parasta aikaa
 
Terveisiä neuvolasta! Painoa on nyt tullut yhteensä 3 kiloa tässä raskaudessa ja sf-mitta oli 17. Kohtu vähän navan alla. Itse en osaa sitä etsiä. Paineet ja hemppa ok. Terkka sanoi että se huimaus sattaa johtua yläpaineen hienoisesta laskusta, joka on ormaalia. Sydänääniä sai vähän aikaa metsästää, aina välillä kuulu pieni tykytys ja sitten pampula läks karkuun ja taas sama:) 130-150, siinä välillä ne olivat. Seuraava neuvola vasta 7.4, mutta onneks on 17 pvä se rakenneultra :D

Kauheasti olitte kaikkiea sepustanut...muistankohan kaikki. Ainakin synnytyksistä. Poika synty 40+0. Meidän isännällä ei ollut mikääm kiire sairaalaan vaan laitteli tukkaa ihan rauhassa kun minä kaksin kerroin eteisessä ähisin. Ei kai oikein tajunnu että nyt voitas lähteä, mikään kiire ei siis ollut koska oltiin 8 sairaalassa ja 18.50 poika synty, mutta mulla oli aikas tuskaa :snotty: Tää seuraava sais tulla kyllä aikaslailla laskettuna aikana, ei mielellään hengailla ylimäärästä siellä mahassa :LOL:

Kysyin mieheltä että täytettiinkö me jotain esitieto(?)lomakkeita siellä sairaalassa, kun ite en muista. Ja sano että kyllä täytettiin( taisi supistaa aikalailla.. :whistle: ) mutta ei me mitään nimiä siihen laitettu. Me ei kyllä kuuluta kumpikaan kirkkoon.

Tänään ihan hyvä olo, pääkipukin hellitti aamusella. Kun terkka mittas tota mahaa ja paineli niin tuli taas jumalaton vatsakramppi
:kieh: Mutta tää tautihan tunnetusti kestää. Pitäs käydä viemässä pissa labraan varmuuden vuoksi.
Ja vilmalle onnea ihanasta miehestä! Siis mistä noita tollasia saa :snotty: Ei vais..ihan on omakin ihana :heart:

fosfori ja pampula 18+5
 
Täytyy tulla vähän avautumaan tämänpäiväisestä neuvolakäynnistä.... :eek: Mitä hyötyä neuvolasta oikein on, sitä kyllä ihmettelen. Kerroin kipeistä supistuksistani jotka vaivaavat minua koko ajan iltaisin ja öisin, sekä siitä että työni rasittavuutta lisättiin sen jälkeen kun tulin raskaaksi. Kerroin että alan olemaan henkisesti ja fyysisesti ihan loppu ja että työmatkani pian päätyy ojaan koska en kertakaikkiaan pysy hereillä enää ratissa. Olen pari kertaa meinannut nukahtaa rattiin. Neuvolatäti vain vähän voivotteli ja totesi että pitää levätä kun pääsee töistä... mitä v***ua se luulee että teen? Vedän hikijumppia paikallisessa kuntokeskuksessa vai??!! Kun tuun töistä makaan vain puolikuolleena sohvalla ja ajattelen kauhulla seuraavaa työpäivää....

Ei puhettakaan että pääsisin lääkärille tarkistuttamaan että kohdunsuu on ok. Harmitteli vain kun purskahdin itkuun kesken kaiken.

Mitä te tekisitte?

Pepppi ja Örkki 17+2
 
pepppi varaisin pikaisesti ajan neuvola- tai mille tahansa lääkärille! Sinä itse tiedät, mitä jaksat, mitä et, pysy tiukkana ja vaadi, että asiasi otetaan vakavasti! Peukut on pystyssä sun puolesta, tsemppiä, Pepppi!

irtis 17+2
 
Pepppi Eipä kyllä tuollaisesta neuvolasta mitään hyötyä ole. Sinuna varaisin ihan ajanvarauksesta ajan lääkärille tai työterveyslääkärille ja yrittäisin sitä kautta päästä tutkimuksiin ja saikulle. Meillä kyllä neuvolassa pääsee tutkimuksiin pian ,jos suppareita ja saikkuakin määrätään helposti. Ole kovana vaan :hug: .

Voi olla ,että eilen illalla tunsin muutaman liikkeen masusa. Ihan varma en kyllä ole ,mutta pitää taas illalla keskittyä kuulostelemaan. Nyt lähden lenkille tytön ja koirien kanssa. Ulkona paistaa lähes aurinko. Olo on kyllä mitä mainioin ,kun liitos- ja iskiaskivut pysyneet poissa.
-Poni ja Manteli 16+2
 

Yhteistyössä