<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Vihdoinkin on taas aikaa käydä täällä... :) Ristiäiset tulossa sunnuntaina ja kakun koristeita tein eilen vaahtokarkkimassasta, täytteeksi ajattelin laittaa valkosuklaamoussea ja ehkä vadelmaa tai mustikkaa... Pitää tehdä tänään täytteillä harjoituskakku ja kokeilla kreemeäkin yhteen kohtaan... ( laitan 1/4 aina eri täytteet kokeilussa ).

Meillä yöt nukutaan n. 4h pätkissä, korviketta menee 80-120ml ja molemmat rinnat. Omaa maitoa tulee jonkin verran arviosin, että Eppu saa omaa maitoa n. 2/5 ja korviketta 3/5.

Kantoliina meillä päivittäisessä käytössä (hug-a-bub ), kuten eskoisellakin, Ergon kävin kaivamassa anoppilan vintiltä jo valmiiksi, kun se on kohta ulkoillessa helpompi. Vaunuja käytetään pääosin ulkoillessa, mutta jos massu tuntuu vähän kipeältä, niin otan ennemmin kantoon, ku se tuntuu aina auttavan. Nytkin nukkuu tässä liinassa sikeästi. En kyllä pärjäisi ilman tätä. Nyt sitten alan värittämään tuon esikon kanssa, kun kerranki kerkeän. :) Nyt on neiti parina päivänä osoittanu mieltään, ku ei ole saanu tarpeeksi huomiota...

Tiitu ja Eppu (1kk ja 3vkoa )
 
:eek: Onko tämä nyt ihan todellista. Kolme vanhinta pihalla ja kaks nuorinta päiväunilla.
Kylläpä on hiljaista :D Mut ei tämä uni kauaa kestä.

Toi 5vee puolukoita ku oli käyny mettänlaijasta poimiin et tehdään rahkaa ku me tullaan sisälle. :heart:

Vauva on nyt reilu 5viikkoa.Äkkiä tuo aika menee. Ollu nyt pari iltaa tosi kitunen ja saanu kanniskella.
Olin pikkusen miehestäni ylpeä ku perjantaina minulla oli menoja ja kolme vanhnta otin matkaan ja vauvaki oli pakko ottaa ku tiesin että siellä menee aikaa. mies olis halunnu että olisin jättäny sen kotiin ku muuten liianhiljasta jos ei ole ku yks kaksvuotias paimennettavana. Mut ei ollu korviketta kaapissa ja en enään kerenny ruveta lypsään pulloon ku olin jo muutenki myöhässä.
 
En ole lainkaan ehtinyt kirjoittelemaa, mutta lukemassa olen käynyt. Päivät ovat täynnä touhua kolmen pienen kanssa. Nuo isommat kyllä kuluttavat paljon enemmän hermojani. Kolmivuotias pyytää koko ajan jotain palvelua ja jos en suostu osoittaa mieltään. Taapero saa kiukkukohtauksia, vaikka muuten on kyllä ihanan leppoisa poju. Pukeminen on hänen kanssaan aina taistelua, ei tahdo edes voimat riittää, kun koko ajan pistää vastaan. Vauva on pääosin rauhallinen. Nyt taapero heräs.. täytyy mennä...
Jatkankin vähän, tais nukahtaa uudestaan, oli kesken herännyt.

Yritän antaa isommille myös mahdollisimman paljon huomiota, mutta loputtomiin en tietenkään pysty, eivätkä sellaiseen voi oppiakaan.

Vauva oksentelee välillä rajusti, sitä on ennenki edelliset lapset tehneet, mikä liene syy, voimakas maidontulo, refluksi? Ottaako vauva silloin maitoa liikaa? Eilen oli oikeastaan eka ilta, kun jouduin enempi kanniskelemaan tai muuta.

Ihana, kun UPP3 olet saanut apua, vaikutit jo reippaammalta :)

Itseäni sressaa eniten uloslähteminen. Meillä yhdet portaat, asumme ekas kerrokses ja taapero kävelee ne haaroiden ja saattaa heittäytyä yhtäkkiä maahan itkemään ja tahtois että kannan, isompi matkii perässä. Siinä sitten yrittää vielä vauvaa kantaa. Vaik repuakin käyttäisin, on hankala kantaa taaperoa ja ehkä vielä tavaroita kannatella. Jos odotan, että taperomme tulee ihan ittekseen kuin rauhoittuu, jos rauhoittuu, hän voi loukata. Pukeminen on aika hikistä kans lähties, isompi laittaa paljon itse, taaperon pukeminen taistelua ja sitten he ei malttais odottaa kuin laitan vauvan ja itseni kuntoon. Kun pihalle päästään alkaa he heti tappelee jne
 
Sone
En ole kerennyt lukee kovin tarkkaan nyt joten saatan kysellä jo juttujua mistä on ollut puhetta!

Nuhanenät: Siis meillä on kestänyt vauvalla nuha jo kohta kolme viikkoa!!!! Nyt alkaa jo mennä hermo kun yöt on katkonaisia ja säälittää toinen ihan hirveesti kun van rohisee ja röhkii! Huomena meillä on lääkäri-neuvola nin otanpa asian puheeksi..

Nukutteko rintsikat päällä ja mikä viritelmä teillä on ettei joka paikka tulvi maitoa yöllä? Mie pien imetysliivejä, ja on aika inhan tuntuset kun hankaa ja sit viel yöl hikoilen vielkin..

Syömingit ja unet: Tissimaidolla mennään, illalla oon nyt antanu pullosta kun ottaa niin pahoja rintaraivareita. Ilmeisesti suihkutissit... Aava syö päivällä n.3h välein ja torkkuu paljon. Yhdet pitkät 3-4h unet nukkuu iltapäivästä. Yöunet alkaa siinä 9-10 maissa ja syö 1-2 aikaan ja 5-6 aikaan. Heräillään 8 maissa.

Sone ja Aava
 
neitiperho
Sone mä oon hankkinu yhteensä neljät imetystopit henkasta ja maukasta itelleni. Ne nykyisin toimii mulla yökkärinä. Ne ainakin olleet hyvät, ei hankaa tai paina. Maidotkin pysyy suht hyvin niiden avustuksella poissa lakanoilta :D
 
Meillä lapsoset parantuneet nuhastaan ja ristiäiset tulossa viikonloppuna. Voi, kivaa! Harmittaa vaan että mä en yhtään jaksa sitä anoppia enkä kälyä! Grrr! Nauttisin paljon enemmän juhlista jos ei tarttis heitä pyytää! Kuten varmaan kaikki muutkin. Anoppi ei osaa nähdä missään asiassa mitäään hyvää ja pitää meidän molempia lapsiakin vahinkoina, vaikka ovat rakkaudella "kuumeiltuja" ja odotettuja molemmat. Ja sen mielestä me ei mitenkään voida tulla toimeen kahden lapsen kanssa. Pilaan lapseni kun pidän heitä sylissä ja menen kuulemma joka inahduksesta katsomaan mikä hätänä... ja poika olisi heti vauvana pitänyt viedä muskariin, perhekerhoon ja ties mihin ettei vaan alkaisi vierastaa. En ymmärrä miksei voi antaa mun rauhassa hoitaa lapsia niinkuin minä parhaaksi näen, koska en ole samaa mieltä kasvatusasioista kuin hän muutenkaan. En halua huudattaa lapsia, koska se tuntuu pahalta. Sitten hän ei kolamen lapsen äitinä ja kuuden isoäitinä ymmärrä vielä sitä, että vilkasta 1,3-vuotiasta ei jätetä vahtimatta leikkimään vieraaseen paikkaan, joka on täynnä posliiniesineitä ja krääsää, eikä vauvaa jätetä sohvalle makaamaan! En voi käsittää! Ja tämä käly on lastensairaanhoitaja, jolla ei ole omia lapsia, ja joka luulee että lapset ovat kaikki samassa muotissa kasvatettuja. -3kk lapsi ei voi itkeä hampaitaan, koska niin aikaisin ei hampaat tule. -Ei lapsi ole väsynyt, kuvittelet vaan. jne jne...

No niin, anteeksi nämä vuodatukset. Täytyisi varmaan unohtaa ja yrittää jättää omaan arvoonsa tuollaiset, mutta on vaikeaa kun joka kerta saa pahan mielen kun kyseisiä ihmisiä näkee! Ja kun anopille ei voi vastaan sanoa, koska ei kuuntele ketään. Rehellisesti sanottuna on varmaan vähän tyhmä. Ja se mua harmittaa, että mä etukäteen pelkään noita tilanteita kun heitä pitää tavata, koska aina olen niin paljon loukkaantunut jostakin. Eli mulla on jo valmiiksi tietty ennakkoasenne heitä kohtaan, vaikka aina yritän olla avoimin mielin. Höh.

Toisiin asioihin, anteeksi vuodatus! Joku kuvaili vilkasta 1.5-vuotiastaan täällä, kuulostipa tutulta! Meillä 1v3kk hakee huomiota riehumisella... hän haluaisi että koko ajan joku olisi hänen kanssaan leikkimässä, mutta kun ikävä kyllä äitillä on välillä muutakin tekemistä(tai sitten en yksinkertaisesti jaksa leikkiä koko päivää), niin riehuminen alkaa: kirjat kirjahyllystä alas, levyt myös, lehdet silpuiksi. Jos pyykkiä on kuivumassa, pyykit revitään telineeltä alas ja heitellään ympäri lattioita. Haetaan joku kova palikka jolla paukutetaan seiniä ja telkkaria. Revitään sähköjohdot irti seinistä. Avataan eteisen väliovi ja kiljutaan sotahuutoa postiluukusta rappukäytävään. Jos ei mikään näistä auta, kiivetään sohvalle hyppimään; se on keino jolla äiti tulee, koska on vaarana pudota päälleen eikä saa hyppiä. Kamalaa, tulipas huono äiti-olo! Mutta kyllä meillä joka päivä tulee jossain vaiheessa tuollainen riehumisaika :ashamed: Onneksi pihalla saa purettua jonkun verran energiaa:)

Meillä on tytöllä myös tiheänimun kausi käynnissä, tässähän tuo tisuttelee paraikaakin. Yöllä en ole varma montako kertaa söi, mutta ainakin 5. Ei vielä ole kipeytyneet nännit, mutta vähän aristaa. Tuntuu vaan, että tuleeko sieltä mitään?

Yöpukeutumisesta..en pysty enää nukkumaan missään topissa tai rintsikoissa en edes carrivellin comforteissa, koska tulee niin järkyttävän kuuma! Pikkareilla siis vaan ja harsoja on pari käden ulottuvilla, sitten ylimääräinen lakana mun alla parinkerroin. Aamulla on kyllä päästävä heti suihkuun koska olen ihan hikinen ja maidossa :D

Aika rientää, kohta herää poika ja keittiö on siivottava ja pyykit ripustettava ja uutta koneeseen lastattava:) Sitten pihalle raittiiseen ilmaan!

vib ja tyttö 2kk ja risat
 
Taidan muutaman rivin rustata kun poika jäi vaunulenkin jälkeen unille pihalle =) täytyy nämä kauniit syyspäivät hyödyntää ja ulkoilla.

Kauniita nimiä on taas vauvat saaneet, onnittelut niistä! :flower:

Ja kyllä hattua nostan teille joilla useita pieniä lapsia, kyllä sitä näin esikoisen äitinä ihmettelee miten oikein selviätte! =)

Tuosta nukkumisesta oli puhetta, minä nukun imetysliivit ja liivinsuojat päällä, maitoa ei niin kamalasti tule että joka paikka olisi märkänä, tuo toinen liivinsuoja on aamulla märkä kun yöllä poika syö vaan toisesta rinnasta.

Viimeviikolla ostin Manducan rintarepun ja olen ollut kyllä tyytyväinen, yleensä poika nukahtaa melkein heti kun kyytiin pääsee ja mulla jää kädet vapaaksi puuhastella muuta, eikä hartiat kipeydy sylissä kantamisesta. Ehkä joskus vielä ehdin ja jaksan niitä kantoliina sidontojakin harjoitella, mutta kyllä tuokin nyt on asiansa ajanut. =)

Välillä pitää tuonne vaunuihin käydä kurkkimassa että toimiiko se itkuhälytin kun on jo pari tuntia vedellyt sikeitä, yleensä herää heti kun liike loppuu.. viime yökin oli tosi ihana, nukkui ensin jostain klo 23-5.30 ja sen jälkeen vielä noin yhdeksään, sitten syötiin ja noustiin ylös. =)

Huomenna olisi jälkitarkastus, kai sitä munkin täytyy ne cerazettet ottaa vaikka ei oikein huvittaisi. No jos nyt muutaman kuukauden kokeilee miten ne vaikuttaa, mutta jos kamalasti tulee jotain lisäoireita niin lopettaa sitten. Sittenhän voisikin jo pikkukakkonen tulla, heh =)

ok, romaani loppuu tähän
Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
VsV
Heipä hei!

Täällä vielä yksi elokuinen äiti, joka on seurannut jo odotusajan juttuja taustalla. Saimme esikoistyttäremme 8.8.-08, joten tällä viikolla vietetään babyn 2 kk merkkipäivää. Hui, kun aika menee äkkiä!

Ajattelin ettei tarvi kirjautua, jos vain seurailen kirjoituksia. Nyt kuitenkin halusin kysyä, että ottiko teillä lääkäri puheeksi jälkitarkastuksessa ehkäisy ym. asiat? Mä olin niin hölmistynyt siellä, kun siellä meni varmaan pari minuuttia ja yhtäkkiä vaan huomasin olevani oven ulkopuolella "kiitos, hei" -kommenttien saattelemana... Käytin vaan housut äkkiä alhaalla, se tsekkas paikat ja ei muuta. En edes itse tajunnut kysyä esim. ehkäisystä. Totta kai minä nyt löydän tietoa eri ehkäisyvaihtoehdoista vaikkapa netistä, mutta ajattelin, että eikös tuo olisi aika tärkeä asia ottaa lääkärin taholtakin puheeksi. Aika vasta oli jossakin, että nykyään valitettavan paljon tekee tuoreet äidit abortteja, kun tulevat liian äkkiä raskaaksi... Varmaan oma moka, kun en älynnyt kysyä, mutta arvelin vain kysäistä, että jutteliko teille muille lääkäri mitään.
 
Iltaa kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Oltiin viikonpäivät lasten kanssa reissussa pohjois-suomessa mun kotona ja oli kyllä mukava reissu!! Ite pääsi vähän helpommalla ku lapsille oli innokkaita hoitajia (mun pikkusiskot) ja mummi ja pappa tietysti myös helli lapsenlapsiaan... :heart: Ja samalla näin myös veljeä perheineen, ku he olivat yhtä aikaa siellä lomalla! Eli kivaa oli mut kiva oli tulla taas kotiinkin!

Kyllä nuo vauvelit sitten äkkiä kehittyy.. veljellä oli 2kk vanhempi poika, ku tuo meidän neiti ja valtava ero oli kyllä vauvoissa.. Meidän neiti vaan makoilee, katselee ympärilleen ja välillä hymyilee, kun taas tämä 4kk ikäinen serkkupoika jo piteli niskojaan tosi hyvin ylhäällä, jutteli ja naureskeli koko ajan ja oli tosi kehittyneen oloinen.. :)

Meillä ollaan nyt sitten flunssassa.. :/ Itellä ollu koko päivän tosi heikko ja flunssainen olo, yskittää ja on nuha. Mut eniten harmittaa se, että Olivia-vauva on myös tukkoinen ja yskii&aivastelee jatkuvasti..reppana pieni.. :/ Ajattelin huomenna soittaa terveysasemalle, että josko neidiltä katottaisiin varulta korvat, ku tuntuu syövän maitoa niin huonosti! Toivottavasti ei oo tulehdusta!!

Upp3
: Ihana kuulla että olet päässyt psykologille juttelemaan ja saat sitä kautta apua! :hug: Toivottavasti olosi alakaa helpottamaan pian ja pystyt nauttimaan enemmän vauva-ajasta! :hug:

Mut nyt nukkumaan, lapset jo nukkuu ja mies vielä pelaamassa jääkiekkoa.. :wave:

Annilia & Olivia 2kk 1vkoa :heart:
 
Heips!

Tervetuloa VsV mukaan! :wave: Haluatko teijän neidin syntymätiedot tonne meijän syntyneiden pinoon? Jos haluat, ni ilmotatko rv millä synty, paino, pituus ja la. =)
Meillä otettiin noi ehkäsyjutut jo puheeks sillon ku terkka kävi tekemässä kotikäynnin vauvan ollessa vajaan viikon ikänen. Anto esitteen missä on kerrottu kaikista eri ehkäsykeinoista ja käski päätämään jälkitarkastukseen mennessä minkä ehkäsyn haluaa. Sieltä sain sitte lääkäriltä ½vuoden Cerazettet ilmaseks mukaa + reseptin. Esikon aikana oli sama juttu.

Nyt mentävä, neiti heräs nokosilta. :wave:

HooÄs ja Aliisa 7vko4vrk
 
VsV
Kiitos HooÄs. Mulle ei aiemminkaan se terkkarikaan puhunut mitään ehkäisystä enkä itekään älynnyt kysyä, kun jotenki ne vauvan asiat oli aluksi akuutimpia. Meillä on torstaina 2 kk:n neuvola, niin pitää siellä kysäistä edes joku esite aiheesta :)

Meidän vauva syntyi 8.8. rv:lla 38+5 (käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi), 2740 g, 48 cm ja la oli 17.8. Tarvikos sinne muita tietoja?

VsV ja Baby huomenna 2 kk
 
jaaha, viesti katos taas vahinkonäppäilyn vuoksi...

vsv hoitaja piti useasti muistuttamalla huolen, että muistin ehkäisyasiat, samoin lääkäri kysyi eilisessä jälkitarkastuksessa.

jälkitarkastus ja vauvan lääkäri: kaikki ok. 7-viikkoinen pikku-ukko on nyt 56 cm pitkä ja painoa on muistaakseni 3724 g.

odotan innolla lähiaikojen reissuja, pois mökkihöperyys ja vauvanhoitostressi!

irtis ja rinnalla röhisevä ihanuus
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Lukemassa olen käynyt teidän juttuja mutta ei ole tullut kirjoitettua. Päivät kuluu nopsaan pikku prinsessan kanssa.

Neuvola oli viime to ja pituutta oli 55cm(48cm) ja painoa tasan 4kg(2910g) että on sitä jonkin verran kasvettu.
Nukkuminen: Täys imetyksellä ollaan vielä menty ja yöllä neiti nukkuu yleensä 7h ensimmäisen putken ja aloittaa yö unet siinä klo21, tuon pitkän putken jälkeen nukkuu 3h pätkiä melkein iltaan asti ja illalla ennen kun menee nukkumaan saattaa olla pari tuntia hereillä ja killitellä lattialla sisarrusten kanssa. Öisin on pakko käyttää liivejä ja tupla suojaa kun neiti tuon pitkän putken nukkuu niin aamu yöstä kun hän heräilee niin rinnat ovat ihan täynnä ja kivi kovat ja sitten neiti syö vaan toisesta ja jatkaa uniaan. Välillä aamuisin on sillainen olo että uin maidossa melkein.
Ristiäiset meilla oli sunnuntaina ja tupa oli täynnä sukulaisia ja ystäviä. Neiti sai nimekseen Mira Marjaana ja koko päivän hän kiersi sylistä toiseen ja nukkui sylissä. Illalla meinasin että saas nähdä kuinka nukkuu yöllä kun päivä oli niin kiireinen että kunnon unet jäivät kokonaan väliin mutta kun vieraat lähtivät niin neiti simahti sänkyyni 18 paikkeilla ja illalla söi yhden kerran 21 paikkeilla ja sitten nukkui aamu viiteen asti että ei se sitten kovin hänen rytmiään häirinnyt vaikka yksi päivä välissä nukuttiinkin sylissä vaan pikku tirsoja.

Hyvää jatkoa kaikille

kotiäiti32 ja Mira 6vko+5pvä
 
heippa! meidän pojasta tuli Luka Markus. ristiäiset meni hyvin ja poika oli kiltisti vaikka valvoi koko ristiäisten ajan.

onko kaikkien vauvoilla jo rytmi? meidän herra nukkuu sillon kun huvittaa. viime yönäkin nukahti vasta klo 1.00, sit heräs klo 4.00 ja valvo aamu kuuteen asti. sit nukkui yhdeksään.. eli meillä ollaan aivan sekasin.. välillä tietysti nukkuu paremmin mut tuntuu kyllä että vauva valvoo tosi paljon ton ikäseks. nytkään ei oo nukkunu ollenkaan yhdeksän jälkeen ja klo jo yli 1.. onkohan tuo ihan normaalia..? :headwall:
 
ja semmosta vielä että meillä on tommonen gracon kiikku mikä kiikuttaa pattereilla ja poika viihtyy siinä hyvin niin onkohan turvallista selälle pitää sitä paljon siinä? poika viihtyis siinä hienosti mut en uskalla aina pitää pitkään kerrallaan.. mut onkohan ok jos on kauankin?
 
Sone
Neuvolassa käyty tänään!

Viikot menee ihan sekasin, Aava taitaa olla nyt 7vko. Painoa on 4940 ja pituutta 56,8 ja lakki 37,8.

Minä oon laiskistunu kun en jaksa nostella vauvaa yöllä takas omaan sänkyyn.. Huomaan vaan että vauva herää toiselle syötölle siinä viekussa. Alkuyön nukkuu omassa sängyssä mutta aamuyöstä se jämähtää viereen :D Tosin tytöl on kyl niin tukkonen olo viel että oon nukuttanu mahallaan välillä ja sillon pidän ehdottomasti vieressä.
 
Heippa!

Katotaas kuinka pitkästi saan kirjotettua ennenkuin kone taas alkaa miettimään... meinaa vissiin olla aika joutua koneen eläkkeelle... jospa nyt saisin läppärin, tää pöytäkone on niin möhkäle ja kun ei ole muuta paikkaa tällä hetkellä kuin olkkarissa, haluaisin välillä piiloon.

Jälkitarkastus oli tänään ja kaikki ok. Lääkäri tekee lähetteen mulle allergiapolille jos saisin omaa ruokahommaani kuntoon. Eipä siellä mitää ihmeellisiä. Oma terkka lomalla ja oli joku sijainen ja sitten opiskelija joka hoiti mittaamiset yms..

Ens viikolla olis sitten vauvan 2kk neuvola ja samalla esikoisen 5v neuvola. Hieman äitiä jännittää (tässä vaiheessa reilun 10 min koneen miettiminen MRR! :headwall: ) kuinka sujuu,, pakko varmaan ottaa tuo keskimmäinenkin sinne mukaan.

hmm... mitähän mun pitikään kommentoida, lukemas oon käynyt mutta kun tää mozilla aina miettiin niin en oo alkanu kirjautumaan kun lataa niin kauan. Mistähän olittekaan jutellu.

Niin, liivien pidosta yöllä, mulla on joko nämä urheilutoppimaiset imetysliivit tai jos tavallisen malliset niin vaihdan yöksi yhet vanhat sellaset. Muuten ei oo sitten yöppäriä tai pelkät yöppärihousut. Ainoastaan jos on vieraita yötä niin laitan yökkärin.

Meilläkin täällä hyvin vilkas tenava, ikää vaan kohta 3v!! Eikä uskota mitään ja kollataan kaikki paikat, nyttenkin hyppii meijän sängyssä vaikka tietää etten tykkää yhtään siitä.

Mutta nyt alkaa kähinää kuulumaan vaunuista joten syöttöpuuhiin, ollaankin nukuttu reilu 4h, jotain rytmiä alkaa sillain olemaan että kun herätään (ei mitään säännöllistä aikaa) niin kun ollaan syöty ensin toinen puoli, hetken tauko ja toinen puoli niin jonkin ajan päästä nukkumaan ja silloin nukutaan useampi tunti. Sen jälkeen sitten loppuilta tankkailua ja joskus kuuden jälkeen ilta onkin itkua.. sitten kun nukahetaan yöunille niin nukutaan vähintään 5-6h, yleensä 7-8 ainakin.

Sitteriin oon kötöstellyt tuollaisen vanhan sitterinlelun ja sitä tykkää jo huitoa. En edelleenkään oo sitä leikkimattoa löytänyt enkä oo varastoon selvinnyt ettimään.

Mukavia hetkiä kaikille!

Mammaliini83 ja Tilda 8viikkoa

 
Hei vaan!

Ei ole muutaku uni ja syönti rytmi meidän vauvalla :LOL: siis nukkuu tosi paljon, päivät ja yöt. onneksi on näin helppo tapaus, ku toi keskimmäinen on niin hirvee |O Se on ollu vauvasta asti riiviö, heti synnärillä näytti taivaan merkit kaikille!! ensimmäiset 6kk ei suostunut nukkumaan päikkäreitä, ku sylissä. uskalsitki johonki laittaa, huuto alkoi heti. Ja sitte kuitenkin on niin super ihana, pussailee ja halailee vauvaa :heart: voi nuita mukuloita :LOL:

mullakin olis torstaina jälkitarkastus ja jotkut muut ku cerazette pillerit saa lääkäri mulle kirjottaa. kierrukkaa en suostu enää käyttämään, kuparikierrukka oli esikoisen jälkeen ja ei hyvä. Naama kukki hullunlailla ja vuotoja oli miten sattuu. kortsuja ei kumpikaan halua ostaa :whistle: en tiiä mikä siinä on niin hankalaa, heheheh

mulla suttaa päässä, en osaa mitään kirjottaa. tuijotan vaan tyhmänä tätä ruutua.

hep. onko kellään samsungin u 600 puhelinta? onko hyvä? tai f 210? tässä uutta puhelinta tekis mieli.
 
Heip!

Kauniita nimiä olette antaneet lapsillenne. Meillä on ristiäiset ensi viikon lauantaina. Nimi on kyllä ollut valmiina oikeastaan jo raskausaikana ja alusta asti neitiä on kutsuttu omalla nimellään.

Meillä tuntuu nämä tiistait olevan yksiä kitinäpäiviä! Viime viikolla huusi 6 TUNTIA yhteen menoon, puolilta öin sitten vihdoin rauhottui (ja mies tuli töistä 0.30). Jonkun verran on ollut mahavaivoja, mutta kun yleensä neiti ei itke/huuda ikinä, pikkasen kitisee ja ähisee. Perushelppo ja tyytyväinen vauva, näköjään tällaisia sitten oikeasti on olemassa, mä oon luullut näitä urbaaniksi legendaksi :D . No, sunnuntaina oltiin serkkupojan ristiäisissä ja hän tuntuu olevan ehkä vielä helpompi ja tyytyväisempi. Kyllä vaan jo näin pienistä selvästi näkee, kumpi on tyttö, kumpi poika.

Mä oon nukkunut yöt pelkässä yöpaidassa. Nyt alkaa maidon tulokin jo tasaantua, alkuun kyllä oli aamuisin paita (ja lakana) ihan maidossa, hiessä ym. ja vaikka olis käynyt just ennen nukkumaan menoa suihkussa, piti käydä aamulla uudelleen. Nyt päivällä joudun pitää liivinsuojia ja imettäessä maidonkerääjiä, mutta yöllä maitoa tulee paljon vähemmän. Iltapäivällä neidin pitkien päikkäreiden aikaan on välillä pakko lypsää, muuten räjähdän! Eilen tuli 160ml lypsämällä ja sen jälkeen neiti vielä söi pitkän tovin, molemmista rinnoista (kun heräsi sitten samantien, kun olin lypsänyt).

Ehkäsystä en muista, puhuttiinko viime jälkitarkastuksessa mitään..? Silloin otin pillerit kun kävin papa-kokeessa esikoisen ollessa n.9kk (ja lopetin 3kk jälkeen, kun ei vaan loppuneet sivuoireet). Nyt en meinannut ottaa mitään, en haluu mitään hormoonallista ja kuparikierukka kuulemma lisää kuukautisvuotoa ja voi tehä niistä kivuliaammat. Ne on ihan riittävän runsaat nytkin! Toki jos jollain on hyviä kokemuksia siitä, kertokaa!! Samoin muista kuin pillereistä, toiset väittää, et hormonikierukka olis ok, vaik pillerit ois tuoneet sivuoireita. Kokemuksia, mielellään hyviä sellaisia otetaan vastaan!

Mites pitkään teillä on jatkunut jälkivuoto? Meillä neiti tulee pian 5 viikkoiseksi. Viimeset 1-2 viikkoa mulla on ollut vuoto jo tosi niukkaa, sellaista valkovuodon oloista, ja pikkuhousun suojalla pärjää. Välillä kuitenkin tulee ihan kirkasta verta ja jotain limaklönttejä. Sit on välillä oikeita itkupäiviä ja silloin tuntuu tota kirkasta verta tulevan ja aina mietin, että onko nää nyt menkat vai jälkivuotoa. Neiti kuitenkin syö jo paljon vähemmän, ja harvemmin, mitä veljensä näin pienenä.
Mistä tulikin seuraava kysymys mieleen: millonkas suunnilleen ne tiheän imun kaudet olikaan? Toisen lapsen kanssa sitä luulis kaiken muistavan ja olevan tuttua, vaan ei ainakaan tällä lahopäälle :D . Blondius ja raskaus-dementia (vai mikä lie äitiys-dementia nyt kun ei sitä vissiin enää/vielä olla raskaana) ei oo hyvä yhistelmä :p .


Hemuli ja neiti reilut 4viikkoa (sekä herra 3,5vee)
 
huh huh, kylläpäs kesti että löysin.. :LOL: luen toiste jutut kun tämä pikkuherra alkaa hermostua tässä sylkässä, ristiäiset oli lauantaina ja nyt ollaan kotiuduttu väsyneinä mutta onnellisina! jeps, myöhemmin lisää, kumpikin pojista ähisee.. :wave:
 
Tässä vauveli on tisulla ja yhdellä kädellä näpytän. Esikoinen nukahti hetki sitten. Ihan mukavasti meillä on mennyt ,vaikka mies poissa kuvioista ma-to. Mun vanhemmat on ihan riemuissaan ,kun saavat tulla tyttöjä hoitamaan illalla ,silloin kun minä olen töissä. Tänään olivat vielä niin kauan ,että pääsin rauhassa esikoisen kanssa suihkuun ja saatiin iltapalat syödyiksi.

Joku ,en nyt enää muista kuka, tuolla aiemmin kyseli ,että puklaako muiden vauvat kirkasta limaa tai kuolaa. Meillä puklataan kaikkea mahdollista.. normi maitoryyni puklua, maitoa ,joka tulee heti pois ja ihan kirkasta kuolaa tai mitä nyt sitten on. Käytiin tosiaan runsaan pulauttelun vuoksi painokontrollissakin ,mutta ei hätää paino nousee hyvin. Täti sanoi ,että normaali pulauttelu tai jopa oksentelu voi olla hyvinkin runsasta eikä kuitenkan mikää ole vikana. Jos paino nousee ja vauva suht tyytyväinen sekä kylläinen niin ei hätää. Ikävä vaiva vaan tuon sotkun suhteen. Aina on omat ja vauvan vaatteet märkinä ,vaikka kuinka harsoilla suojaa.

Meillä myös jälkitarkastuksessa th puheli ehkäisystä. Kierukkaa lähinnä suositteli. Meillä kyllä 23-24 välillä nukkumaan käyvät lapsoset taitaa olla paras ehkäisy :D . Vielä nyt ,kun mies viikot pois ja muutenkin nukkuu sohvalla ,kun molemmat tytöt on mun viekussa, niin eipä tarvi ehkäisyä miettiä :) .

Taisi vauva myös nukahtaa ,joten pääsen itsekin untenmaille. Hyvää yötä mammat vaaveineen ja jaksuja ihanaan vauva-arkeen :)
-Poni ,vauva ja taapero
 

Yhteistyössä