Osaako joku auttaa?? Miten saan vauvan nukkumaan päivällä muutakuin pieniä torkkuja vaan sylissä?? Ei siinä mitään vaikka se valvoiskin, mutta kun se kitisee, takkuaa ja huutaa. Alkaa jo ärsyttämään, kun en saa kotona pestyä pyykkiä (kuivamaan laittamisesta puhumattakaan), tiskit odottaa koneesta poisottoa ja likaisia sinne, viikkosiivoukset seisoo yms. Ei meinaa enää vaunuihinkaan jäädä nukkumaan lenkiltä tultuamme :headwall: Yöllä kuitenkin nukkuu ensimmäisen pätkän 3,5-4 tuntia ja siitä heräileekin syömään 1-2 tunnin välein. Että kyllä sitä unta tarttis päivälläkin.
En oo kerinnyt edes tänne lukemaan kokonaisen viikkoon justiin tuon takia, kun en saa neitiä päivällä nukkumaan/rauhottumaan. Alkaa oma aika olla jo aika kortilla.
Mallasuutteesta vauvalle: Miten te ootte sitä antaneet, jotka sitä käytätte?? Ohjeessa on, että vauvoille 1 tl äidinmaitoon tai korvikkeeseen sekoitettuna. Mahdotonta rintalapselle antaa maidon joukossa ja en sen takia rupea lypsykonetta ottaan esille, että saan maitoa lusikkaan. Ja tuo 1 tl mallasuutetta, tuntuu jotenkin isolta määrältä vauvalle.... Neuvolasta tuota suosittelivat, kun vauva ei kakkaa kuin ehkä kerran viikossa. Tälläkään viikolla ei oo kakannut ollenkaan vaan eilen tuli sitten kahdet kakkat lähes peräkkäin ja siinä oli sitten jalat ja kaikki paskassa
Meillä Camilla muutenkin varsinkin illat kitisee, takkuaa ja huutaa vaikka on justiin syönyt. Ajattelin, että jos sen mahalle ottaa, kun kakka ei kulje?? Vitamiineista tuskin kitinät johtuu, kun oon antanu Deetippoja ja ne näytti sopivat, toisin kuin ne Jekovitit.
Sone: Mä nukun imetysliivit päällä ja kummallakin tissillä on kaksi liivinsuojaa päällekkäin. Yöllä yleensä se suoja on litimärkä, joka on tissiä vasten, joten vaihdan sen tilalle kuivan ja taas on kaksi suojaa. Näin oon ainakin toistaiseksi pysynyt kuivanva maidosta!! Mua ei ihme kyllä liivit öisin kiristä yhtään ja nukun myös pelkillä liiveillä ja pikkuhousuilla, kun yöllä on kuuma. Yövieraiden ollessa käytän yöpaitaa, kuten täällä joku muukin teki samoin. Odotan kyllä jo sitä aikaa, kun saa nukkua ilman liivejä!!!
Jälkitarkastus oli eilen. Oli sitten hb noussu ihan huimasti
Se oli hurjat 146!!! Verenpaine oli 120/80 ja kiloja jäi vielä pudotettavaksi noin 7. Raskausaikanahan mulle tuli hurjat 24 kiloa ja niistä jo puolet jäi laitokselle!
Jälkitarkastuksessa mulla oli vauva mukana. 3 muuta lasta oli sen aikaa anopin luona. Vauva oli kaukalossa ja aluksi se kitisi siinä. Harjoittelija keinutteli kaukaloa, kun oikea terkka teki tutkimukset ja lopulta uni voitti! Sanoinkin harjoittelijalle, että sitä pitää keinuttaa kunnolla, että hiljaisista vauhdeista ei oo mihinkään
Teki työtä käskettyä ja neiti nukahti. Kiltisti se jatkoi uniaan, kun lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki oli sillä saralla kunnossa. Ehkäisystä puhuttiin ja päätin, että imetysaika mennään pelkillä kortsuilla. Aika harvoin sitä seksiä tulee muutenkin harrastettua, kun mulla on illallla silmät jo ihan ristissä ja oon valmis nukkumaan. Imetyksen jälkeen pitäis miettiä mitä pillereitä sitten käyttäisin.
Mitkä e-pillerit tai vastaavat sitten sopii migreenin kanssa yhteen? Yasminia oon käyttäny joskus, mutta väliviikon aikana mulla oli aivan helvetilliset pääkivut. Kierukkaa ei enää ikinä. Kuparikierukka ennen raskautta oli ja sain siitä tarpeekseni, kun välivuotoja tuli joka päivä vuoden käytön aikana :headwall: Cerazetteja ei ikinä, viimeksi imetysaikana käytin niitä ja koskaan ei tienny millon kuukautiset tuli ja aina piti olla joku rätti housuissa.
Kyllä miehet vain pääseekin helpolla. Niiden ei tartte olla kuin siitoshetkellä se yksi yö kotona
Muuten naisten vastuulla onkin kaikki mahdolliset.
Mulla jälkivuotoa kesti peräti 6 viikkoa. Kolmen edellisen aikana sitä kesti tasan 4 viikkoa ja tuli perään kuukautiset. Nyt ei oo kuulunu enkä niin välittäiskään, kun tuo kuuden viikon vuotaminen oli jo ihan riittävästi!!!
Vauvan rytmi: Aamulla aamutoimien ja syötön jälkeen mennään yleensä kävelylle ja nukkuu lähes aina sen parisen tuntia ulkona. Muuten päivät valvoo ja takkuaa eikä nuku. Eli ihan vauvan tahdissa elellään, mutta isommilla lapsilla on silti pystytty pitämään ne omat tutut rutiinit joka päivä!! Illalla vauvaa laitan yösyötölle 8 jälkeen ja aina jää nukkumaan. Siinä meidän rytmit
No, kerkeehän sitä!!
Sisko tulee toukokuun lopulla syntyneen vauvansa ja koiran kanssa meille tiistaista keskviikkoon. Saa nähdä miten meillä menee 2 vauvan kanssa!!!! Odotan jo innolla, kun tulevat kylään. Ei ollakaan nähty sitten ristiäisten ja heidän neiti on meidän kummityttö. Onhan meillä välimatkaakin jotain 70 km, että ei ihan joka päivä tuu kyläiltyä
Jos meen tsekkaan sähköpostit pitkästä aikaa, kun neiti toistaiseksi vielä nukkuu. Jaksellaan taas eteenpäin ja yritän joku päivä tulla kertomaan Camillan tän päivän lääkärineuvolakuulumiset!! Ja erittäin paljon voimia ja jaksamista varsinkin useampi lapsisten perheiden äideille :heart: Välillä tuntuu, että käsiä ja jalkoja on ittella liian vähän!!
PROFIILISSA TUORE KUVA NEIDISTÄ!!! En käsitä miksen saa laitettua sinne kameralla otettuja kuvia. Toi web-kamera on niin surkea, mutta kyllä nyt selvän saa.
Tatjana80 ja Camilla 7 viikkoa 4 pvä