<<<ELOMASSUT>>> lokakuussa

Kaksikuukautisneuvolassa käyty =) Poju painaa 4995 g / pituutta 58,1 cm / pipo 41. Rotarokotetta ei viitsitty tänään antaa, koska Elmerillä ollut pikkuisen yskää ja hengityskin on rohissut. Muutenkin on ollut väsyneempi nyt - ettei olis vaan flunssa tulossa.
Elmeri nojaa jo vatsallaan ollessaan kyynärpäihinsä ja kannattelee niskaa suht napakasti. Pitänee alkaa pitää häntä kotonakin enemmän mahallaan tuolla leikkimatolla, niin saa uudenlaista näkökulmaa asioihin :D

Laittelin just äsken ristiäislahjoja ja kortteja paikoilleen. Ja taas pillitin, kun lueskelin niitä korttien tervehdyksiä ja runoja :D Itkettää jo sekin, että poju on kasvanut ulos muutamista potkareistaan ja ne pitää laittaa kohta syrjään... Mahtavaa tää hormonipläjäys!

Onko kenelläkään muuten kokemusta neuvoloiden vauvaryhmistä tai sellaisista perhekahviloista (?) Meillä ei oo kuin yksi "lapsellinen" tuttavaperhe, joilla on kaksivuotias poika. Olis kiva, jos Elmerikin aikaa myöten näkis oman ikäisiään vauvoja, kun alkaa tuossa enemmän asioista tajuamaan =)

kaneliomena ja Elmeri (2kk ja 1 pv)

heippa!
pikaiseen tuun jättää merkin tänne uuteen pinoon, josta kiitos taasen HooÄssälle!:)

Eilen kävin siel neuvolassa psykologin juttusilla. Täytin ne masennus ja stressi laput, lievä depressio ja kohtalaisen vaikea stressi "diagnoosina". Eli tää on enempi stressiperäistä kuin masennukseen kallistuvaa.. Aina kun tulee paska olo nii pitäis saaha hiki pintaan että stressi purkaantuis. Punnerrukset ja hikilenkit ja kaikki mahollinen siis "lääkkeenä" tähän hätään psykologin määräyksestä. Auttaa oikeasti kun kunnolla pääsee liikkuu, eilenki sen käynnin jälkeen olin ihan itku kurkussa, nii päätin sit käydä kunnolla pyöräilemässä mutkan ennen kotiin tuloa (siskoni oli täällä kattomas Eetua), niin olo oikeesti koheni! Ja itku auttaa, psykologi sanoi et kyyneleissä on tosi paljo stressihormoneja. Nyt sit kirjottelen joka aamu hänelle kuulumisia ja tuntemuksia sähköpostitse. Tänä aamuna tuli mieletön romaani kirjoteltua hälle, mut hän oli vaan innoissaan siitä (vastauksessaan siis kehui ja ylisti kirjoitustaitojani, liekkö vaan yritti kohentaa oloani vai onko siinä jotai perääki..). Kirjottamalla osaan vaan purkaa paskan sisältäni, ja sen tosiaan tein. Ja jotain neuvojaki sain.. Ens viikon perjantaille varattiin uus aika, katotaan sitte et mikä olo, et tarviiks lääkärillä käyä joku lääke hakemassa et saatais pää kuntoon.. Helpotti suuresti oloa kun se psykologi sanoi et "mä tunnen työni kautta tosi monta jolla on blues, mutta en ketään kelle se ois jääny!". En ollu miettinykkää tuota kun pyörin jossain pohjamudissa.....että kai tästä joskus noustaan. Toinen minkä hän sanoi ja joka herätti toiveikkuuteni oli "Ihmeitä tapahtuu, ja joku kaunis aamu blues on poissa.". Tapahtuisko mullekin joskus tää ihme?!

Liikunnan olen siis aloittanut, siitä kun olette kai puhuneet. Käyn salilla pari kertaa viikossa miehen kans, ja maanantaisin joogassa (aloitin tällä viikolla :D ). Ja sit vaunulenkit päälle.. ja pyöräily aina välillä. Kotona varmaan alan jumppaamaan, siis kaikkia punnerruksia ja kyykkyjä yms että saa aina stressin purettua.

Yääh, menkat alkoi tänään, tai oikeestaa jo eilen tuli yhesti tuhrua mut ei sit enempiä..toivottavasti ois "helpot menkat" ettei niistä tulis lisäpaskaa tähän oloon.

Mä tajusin vasta eilen et voin pitää vauvaa liinassa jo muissakin kuin kehtoasennoissa (joka ei onnistunut kun en saanut päätä tuettua). Tänää sit laitoin Eetun kietaisuX2-sidontaan, mut mut.. hän jäi jotenki tosi ylös tönksöttää, pää oli tuossa ihan mun rintakehällä/kaulansivussa. Ja päätä en saanu tuettua kunnolla. :kieh: Mulla on baby bundler, nii varmaa seki hankaloittaa ku se on jämäkämpää trikoota kuin muissa trikoisissa. Pitää kokeilla viel niin, etten taita liinaa kaksinkerroin kun teen sidonnan.....Eetu on melko kuumaverinen kaveri, nii hän oli kuumissaan jo alle puolentunnin liinassa nukkumisen jälkeen (kerran sain hänet ok asentoon jossa pysyi tovin....) nii piti nostaa koppaan nukkumaan..

Pitäisköhä lähteä pottujen keittoon ennenku Eetu heräilee..kiitos taas kaikille kannustuksesta ja tuesta, ootte mahtavia tyyppejä!=) :heart:

Upp3 ja Eetu tasan 7viikkoa!

Iltapäivää :kieh:

Ei oo hyvä päivä'.. tää mamma on nyt monta päivää menny ilman kunnollista ravintoo, unta, ulkoiluu ja nyt alko oikeesti V*TUTTAMAAN!!!
4v. pojalla on nielu tulehtunu, sehän oli siellä risaleikkauskessa, pari iltaa ja yötä menny itkiessä ja tänää käytii lääkärissä ja saatii sit lääke kuuri, nyt poitsullla on 3 lääkettä päällekkäin, eikä oo syöny viikkoon muuta ku mehuu ja jädee ja pari nakkia ja vähän pinaattikeittoo.. eiköhän sillä oo kohta joku lääkeripuliki..

Ja huomenna ois ne ristiäiset, ja puolet kamoista vielä sinnekin hommaamatta, mies iltavurossa, oon yksin näitten muksujen kaa 4 seinän sisällä ja tuo potilas vaatii miut ihan koko ajan olee lattialla leikki tai tms, tai sit alkaa ulina ja plaa.. AAARGHHH :kieh: :kieh:

sit yritin äitiä saaha lapsen vahix et pääsisin sinne kauppaa hommaa noit kamoja, ni ei se voi tuua lku sitä huimaa .. Äsken piti isot itkut vääntää, ja meinasin mennä jo tupakalle, mut en sit menny..

Onnex vauva nukku viime yönki hyvi, ja nytki hän on partsilla, ja potilas kattoo nyt Nemoa ja toivottavasti nukahtas, ni mie saisin hetken hengähtää..

tulipa tilitys =)

tsemppiä meille äitit!!! aina ei oo helppoo olla äiti ja kantaa tää hirvee vastuu.. sekin vielä ku en meinannu poikaa uskoo, et hällä on kurkku tosi kipee.. että hyvä äiti taas!! :kieh:

äiti lpr ja huomenna nimen saava nöppöskä 6vk 5pv

Mulla menee päivät niinku jossain pöllyssä. Univelkaa ihan kamalasti. Aamulla ei tahdo saada itteään ylös ja koko päivää menee tosiaan sitten ihan pöllyssä ku väsyttäis ja blaaaah...! En saa mitään aikaiseksi. Talokin ihan mullinmallin, mutta ei jaksa! Ulkonakin pitäis käydä vauvan kanssa, mutta nyt en oo viikkoon yksinkertaisesti JAKSANUT. Vähä masentaa....

Äh, eihän täällä enää pysy yhtään perässä. Koneella istumiset jääny niin vähiin ( hyvä vaa, aiempaan verrattuna.. ) mutta pitänee nyt tulla merkki heittämään - empä muistanut edes lokakuun koittaneen, hyvä minä. :kieh:

Juu, Veeruskan kanssa käyty 2kk-neuvolat, paino 4700g ja pituus 57cm. Älyttömän hienosti kasvaa pieni tirrimme siis. :) Mutta, mutta, nuo yöt.. piti jo soittaa mumminsa apuun, ei täällä selviä enää täyspäisenä kohta muuten. Neiti oli ensimmäistä kertaa yökylässäkin jo naapurissa kun emme miehekkeen kanssa saaneet viikkoon nukkuu. Yökylässä oli kuulemma sit nukkunu, huoh. Mitä tässä tekee väärin. Kokeillu kaikki oman ruokailun vaikutukset jo olevinaan läpi, Cuplatonit ei enää auta, vitamiinit sama käyttääkö vai ei mutta yöllä ei oikein nukuta. Masuun koskee ja nukkuminen on pätkittäistä, puol tuntia korkeintaan kerrallaan. Ideoita? Ensimmäinen vaippaihottumakin tuli, mut siitä päästiin jo eroon.

Kauheesti Veera jo "juttelee", siitä älyttömät riemut revitty päiviin. Ja tosi upeesti pietään päätä ja yläkroppaaki jo melkein ylhäällä mahassa ollessaan vaikkei harjoteltu ookkaan. Kauheesti tahtois pieni liikkeelle ja sitten kiukutaan kun ei onnistu. :heart: Onneks sitterissä oleminen jo onnistuu niin näkee vähän paremmin. Mitäs muuta. Väsy, nyt nukkumaan kun mummi hoitaa, ja illalla lisää parisuhdeaikaa. Ainiin, miekkonen jättänyt koulu sikseen toistaiseksi kun ei saa nukuttua, neidillä menee huutaessa aamukuuteen yleensä.. ja hienoa et on kanssani valvomassa. Vähä harmittaa vissiin meitä molempia, mut onneks koulussa ymmärsivät. :)

Meillä on joku hirvee syömiskausi meneillään, mikään ei tunnu riittävän. Max. 2 tunnin välein syö molemmat tissit + korviketta 100-200 ml. Rintoihin on taas maito noussut viime viikon "flunssa-inflaation" jälkeen.
Useana yönä on herännyt syömään parin tunnin välein, nukahtaa onneksi tosi helposti uudelleen, mutta univelkaa kertyy kiitettävästi, kun koko ajan saa herätä syöttämään.

Viime yönäkin klo 04 ja 06 syötöillä meni molemmat tissit ja purkillinen korviketta per syöttö. Sitten tietysti pissaa älyttömästi, kun koko ajan vetää maitoa. Jokohan 2 kk ikäiselle uskaltaisi kokeilla velliä? Jos se olisi tuhdimpaa ja riittäisi edes hieman pidempään.

Profiiliin lisätty "todiste" ruoka-aikaan kotona olleesta pikku-miehestä

Lauren-78 ja Suursyömäri Daniel 9 vko

Ruusulainen cerazette pillereistä. minä söin niintä tuon keskimmäisen jälkeen puoli vuotta ja aina välillä oli ihan hirvee ällö olo (melkein päivittäin)pari kertaa oksensinki.

voi helvetti tuota 1.5 vuotiasta, että se ehtii!!! |O |O mulla lähtee kohta järki sen kans. pitäs lukita johonki vähäksi aikaa.. nyt on ehtiny tyhjentää pari vaatekaappia ja äsken hain keittiön pöydältä seisomasta! esikko on niin kiltti ja auttavainen vauva on rauhallinen ja tuo yks on hirvee täystuho!! sitä pitäs olla koko ajan yks aikuinen vahtimassa. pitää varmaan ottaa tuolle joku super turva vakuutus, ens kesänä varmaan kiipeää puuhun tai muuta vastaavaa. se nykyään tippuu joka päivä vähintään 2 kertaa sohvalta tai tuolilta. ja miksi pitää heitellä kaikki kamat ympäri mökkiä?? miks ei voi olla niinku ihmiset?

nyt on pakko mennä sen perään lähtee kenkäkaapista kengät |O

Meillä menee tällä hetkellä varsin hienosti, siis Alexin kanssa, isännän kanssa sitten onkin eripuraa ollut aikalailla, mutta minä en niistä pahemmin välitä, olen jo tottunut siihen.

Olemme Alexin kanssa olleet joka päivä vanhempieni luona, kun olen siellä tehnyt töitä ja Alex on yleensä nukkunut sen ajan vaunuissa.

Jätkä on alkanut viihtymään yksinkin, katselee ja juttelee ja nyt on yöunetkin hieman pidentyneet, sillä parina viimeisenä yönä on ekalla pätkällä nukkunut 4-5 tuntia ja sitten syönnin jälkeen sellaiset 3-4 tuntia vielä, aiemmin kaikki välit oli aika tasan 3 tuntia.

Meidän pikkuisesta tulee varmaan varsinainen kyläluuta tai ei tuo ainakaan paikallaan tule viihtymään, kun jo pienestä pitäen mennään koko ajan jonnekin. Sunnuntaina olisi näyttelypäivä ja huomenna mun pitäisi pestä ja laittaa 2 koiraa, saa nähdä kuinka onnistuu.

Mulla ei ole univelkaakaan kertynyt, sillä olen muutenkin vähäuninen ja tottunut nukkumaan parin tunnin pätkissä, joten tää sopii mulle ihan hyvin.

shihtzu + Alex 5vko

Täällä tulvitaan... unohdin taas ottaa maidonkerääjän pois ennenkuin lasken vauvan alas...

Cerazette pillereistä: mä kokeilin niitä esikoisen imetysaikana. Mulla tuli koko ajan tuhruvuotoa ja olin "ihan hullu" jatkuvasti, kun ois ollut menkat koko ajan. Söin niitä sit sen 3kk minkä sain ilmasiks, mut yhtään pakettia en apteekista hakenut. Nyt oon päättänyt, etten enää ota hormoonallista ehkäisyä. Meillä on ollut ehkäisy muutenkin vähän mutulla, välillä käytetään, välillä ei... luotetaan varmoihin päiviin ja silloin tällöin kortsu, hehheh, tosi aikuismaista, mut jos nyt sattuis vauva tulemaan, ni ei se meitä haittais. Näin siis esikoisen jälkeen. Nyt ollaan todettu, et 2 lasta on aika hyvä ehkäisykeino, eihän sitä pääse ikinä niin lähelle miestään, et olis pelkoa raskaaksi tulosta :LOL:

Facebookissa olin minäkin koukussa joskus viime syksynä, kun sinne liityin. Sit kun palattiin Suomeen ja etenkin nyt vauvan syntymän jälkeen ei tuu enää "asuttua" siellä, tai muutenkaan niin paljoa notkuttua netissä. Kivempi nähdä livenä!!!

Ja arvatkaas mitä?! Tää mamma lähtee ens viikolla ratsastamaan!!! Sovittiin tutun pollen omistajan kanssa treffit perjantaiksi. Viime kerrasta on about 1,5 vuotta aikaa, mutta niin ihanaa päästä taas edes kokeilee, joko paikat on ratsastuskunnossa! Tarkotus olis mennä takasin tunneillekin vuosien (ööö... 7 vai 8??) jälkeen, mut pitäähän sitä ensin testata, pystyykö siellä edes istuu vielä, ennenkuin maksaa ittensä kipeeksi :D .
Pitäisköhän sitä pyytää tytölle ristiäislahjaksi poni? :p Mä voisin huolehtia siitä kunnes tyttö on ratsastusikäinen, kunhan hoksaavat ostaa tarpeeks ison ponin :LOL: .

Mutta nyt tyttö heräs...

Hemuli ja lapsoset ketterät

Hei vain taas,

Lauren, teillä taitaa olla nyt se tiheän imun kausi menossa -meillä typyllä oli sellainen lasketusta ajasta n. 6 vkon iässä (syntyi siis rv 34), ja jestas silloin syötiin! Nykyään syö päivisin n.3h välein, iltaisin n. 2h välein ja öisin joskus menee jopa 6h syönnin välillä.

Melluli, nyt reilulla kolmen kuukauden kokemuksella voin lohduttaa, että väsymys (toivottavasti!!) helpottaa kun vauva alkaa nukkua öisin pikkuisen pidempiä pätkiä. Näin ainakin itselläni, ja se helpotti toki myös että paino saavutti rajan jonka jälkeen saatiin lupa lääkäriltä antaa tytön nukkua niin pitkään kuin nukuttaa (aiemmin piti herättää syömään 3h:n välein myös öisin).

Urheilemaan en ole ennättänyt minäkään vielä, jumppakortin ostin alkamaan tammikuusta, jospa sitten.. Kunto on sitten kyllä miinuksella ja reippaasti, vaunulenkkeily tällähetkellä ainoana liikuntana. Alun stressi ja tämänhetkinen hössäkkä tosin on tiputtaneet painoa jo liiankin kanssa, syömisestä pitäisi pitää paljon parempaa huolta.

Nuuris, meillä kärsittiin koliikista parisen kuukautta, ja sitä entisestään pahensi rautalisä ja deevitamiini; erinomaisena apuna "iltahuutoon" koettiin sitten omaksi yllätykseksemme sellainen "keinusitteri" joka toimii pattereilla. Kamalan näköinen mutta toimii... itkua tosin aiheutti ja edelleen sillointällöin aiheuttaa epämääräiset vatsavaivat, joita tutkitaan maitoallergiana. Tosi hankalaa itselle tämä maidoton dieetti, mutta kaikki kokeillaan mistä vain apua voi olla! Niin ja vielä piti lisätä, että meillä ei ilmavaivoihin auttanut Cuplaton ollenkaan, mutta Disflatyl tuntuisi tepsivän.

Rytmistä täällä ei tietoakaan tosin vielä, nytkin typy hihkuu sängyssään. No, ehtiihän tuota... :)

Ihanaa kun on viikonloppu!

upp3:Tsemppaan sua täällä edelleen, liikuntaresepti kuulostaa hyvältä.

Lauren-78: Oih, mikä söpöläinen kaksoisleukakaveri teillä on, ihana kuva :wave:

Mukavaa viikonloppua kaikille, me lähdetään käymään mökillä ja poju saa nauttia isovanhempien huomiosta ja äippä rentoutua saunan ja saunasiiderin merkeissä, aah :D

oviili ja poju (ylihuomenna jo 7vkoa)

kiinea meillä tiheän imun kausi on kestänyt jo vajaa 7 viikkoa :D tosissani kysyn, että kuinka pitkä oli tiheän imun kausi nyt 6-viikkoisena, kiinea ja muut? meillä syö ties miten monetta päivää aamuöisin ja iltaisin jopa puolen tunnin välein... välillä sit voi olla ilman "jopa" kaks ja puol tuntia.

Meillä varsinainen tiheän imun kausi tuntui kestävän muistaakseni noin viikon. Oli siinä tissit hellänä ;) Ainakin täälläpäässä huomasi kyllä parin päivän jälkeen, että oli se jotain saanut aikaankin, nimittäin aamuisin olin suorastaan räjähtää maitopaljoudesta, ja pitkin päivääkin pakotti monet päivät sen jälkeen. Eli tilaus meni perille :) Nyt kun imetystä on takana se 3kk, samanlaista pakkautumista ei enää ole, vaan rinnat on enemmänkin tosi pehmeät koko ajan. Mutta niin vain se masu sellaisistakin tuntuu täyteen tulevan, ehdin jo olla huolissani ensimmäisten "pehmeiden päivien aikaan" että nytkö se maito loppui!

noniin, ristiäiset takana ja poika on nyt sit virallisesti Bayden Pyry. eilen siis juhlittiin mun vanhempien luona, vieraita vajaa parikymmentä. kummeja pojalle tuli viisi kappaletta ja koko seremonian ajan veteli sikeitä, ei ees värähtäny ku vettä laitettiin päähän:D oli ihanaa kun äiti hoiti kaikki järjestelyt, ei ite tarvinu ku tulla paikalle. oli kyllä tosi mukava päivä mutta aika poikki oltiin kaikki illalla. poika on vähän levottomasti nää pari yötä täällä nukkunu, huomaa et heti vaikuttaa ku ei ollakkaan kotona tutussa ympäristössä, heti menee rytmi sekasi. ihanaa päästä tänään omaan kotiin ja toivottavasti tänään nukuttais vähän paremmin.

meillä yritetään jo kääntyä selältään, aamulla kun vaippaa vaihdoin niin yhtäkkiä oli poika oikealla kyljellä:) kauhea kiire taitaa tällä vekaralla olla.

sunnuntainjatkoja kaikille!

salamanteri&Bayden 7 vkoa :heart:

Sone
Merkkiä vaan...

Miulla vähän univelkaa, oltiin v.loppu mummilassa ja kumpikin kersa nukku siel huonosti |O Noh, nyt taas normiarkeen. Mies tulee reissusta illalla kotiin, oli koko v.lopun. Minä alan tässä laskea jo päiviä siihen kun oma vapaa ilta tulee ja saa oikeasti lapsi vapaata aikaa, IHANAA! Sitä välillä kaipaa! E-Typen keikkaa odotellessa :D

hei!
Täällä on rauhallista :eek: esikko naapurissa leikkimässä, keskimmäinen päiväunilla samoin vauveli! yleensä pikku kaveri herää ku toinen lähtee nukkumaan.

Meillä vielä pikkunen nukkuu tosi paljon. ei ole montaa tuntia päivässä hereillä. Yleensä valvoo sit illalla n. 20- 23.30 pisimmän pätkän. sillonki ottaa pikku torkkuja väliin :D

Liikuntaa sen verran oon harrastanu, et pari kertaa päivässä käydään lenkillä koko perhe. välillä oon päässy ihan yksin koiran kans vähä reippaamalle lenkille. ja sit käyn pari kertaa viikossa ratsastamassa. hepan selkään kiipesin ku vauva oli 3 viikkoa. aika rauhallisesti on vielä pollen kans menty. kuntosali hommia en ole ikinä harrastanu, mieluummin olen ulkona :D

vois lukea nyt noita teidän kirjotuksia vähä tarkemmin, ku on kerranki hiljasta.

Triine ja mussukka7 viikkoa

hello kaikille :)

tänään kotiuduttiin asuntovaunureissulta. Oltiin siskon ja poikien kanssa viikonloppu siellä. Oli ihan kiva reissu, vaikkakin oltiin aika poikki. Kipeenä kun edelleen olen :snotty:

Masa nukku ekan yön todella huonosti, heräili parin tunnin välein. Toinen yö menikin paljon paremmin. heräs ainoastaan kerran ja senkin teki vasta kuuden ja puolentunnin unien jälkeen :) .

Nyt kakkavaipan vaihtoon :)

salah ja masa

Kiinea miksu-vauveli nukkuu yöt hyvin, ei siinä mitään eli ei tää minun väsymys oo siitä johtuvaa. Vaan minusta itsestäni. Stressiä on ollu aika paljon (parisuhde- ja rahaongelmia) ja nukkumaan yrittäessäni päässä vilisee ne asiat enkä oikein sitten unta saakaan kun oikein alan niitä päässäni vatvomaan ja murehtimaan. Tää väsymys, itkuisuus jne taitaa olla jonkintapaista masennusta. En usko että mitään vakavaa kuitenkaan vaan tää on vaa tämmönen kausi mulla. Kai. Luulen niin.... Kuhan nuo parisuhde- ja raha-asiat saan paremmalle mallille niin varmasti tää alakulokin helpottaa.

Voihan, Melluli, en tosiaan hetkeen ole täällä vieraillut, joten minulta on jäänyt lukematta unettomuuden syyt, toivottavasti en pahoittanut mieltäsi! Mutta tosi hienoa, että Miksu-vauva nukkuu hyvin. Toivottavasti raha-asiat ja parisuhdeasiat alkavat mennä parempaan suuntaan, niin olokin ehkä helpottuu. Tiedän erittäin hyvin tunteen, kun yöllä ajatukset alkavat kiertää päässä samaa kehää, ja uni kaikkoontuu joka kierroksella aina vain kauemmas. Toivottelen oikein kauniita, makoisia unia tälle yölle, ja valoisaa huomispäivää.

Täällä vielä koneella roikun ja odotan ,että vauvakin nukahtaisi kunnolla. Vielä herää ,jos tutti tuppuu ,joten ei syvässä unessa ole. Parempi alkaa itse nukkumaan vasta sitten kun vauva nukkuu hyvin niin saa levollisen unipätkän itsellekin. Esikoinenkin nukahti vasta 23.40. Hän on vähän ollut kierroksilla ,kun eilen oli ristiäiset ja tänää vielä serkut kyläilleet.

Ristiäiset oli ihanat. Nimeä en halua näin avoimella palstalla mainita ,mutta kauniit nimet prinsessamme sai :) . Kastetilaisuus oli tosi liikuttava. Minä jo monet muut kyynelehdittiin melko paljon. Esikoinen onneksi välillä kevensi tunnelmaa laulamalla omia laulujaan ja tanssimalla kaikkien keskellä :) .

Meillä on melko hektinen kuukausi tulossa ,kun mies on kuukauden ajan reissu hommissa ja pois viikot kotoa. Mun vanhemmat tulee hoitaa tyttöjä ,kun ti-to illat olen töissä. Onneksi luotan niihin ihan yhtä paljon kuin lasten isää niin se ei ole ongelma. Kyseessä vain tilapäinen jakso niin eiköhän siitä selvitä.

En yhtään muista mitää kommentoitavaa, joten anteeksi omanapainen höpötys. Jaksuja kaikille ja hyvää yötä. Nyt tasainen tuhina täyttää huoneen ,joten minäkin kömmin tuonne tyttöjen keskelle nukkumaan.
-Poni ja vauva 8 vko

huomenet!
täällä aamuitkut ja -jumpat vedetty jo.. kirjottelin tuossa spostia sille psykologille nii samalla tuli taas alettua miettii kaikki mahollinen nii kuinka siinä vois ilman kyyneleitä olla. ja jumpat sit päälle et tuli hiki pintaan ja vähä stressi laukesi..

leikkasin eilenillalla kolmen vaipan kankaat, ois tarkotus nyt alkaa ompelee taas!:) kaikki muut vaipat paitsi harsot alkaa olla nimittäin pieniä, pitäny ostella jo uusia... päätettii säästää, ja hypätä S-kokoisten vaippojen yli ja suoraan alkaa M-kokoa käyttää! ihan käypiä on olleet ainaki ne pari mitä nyt ostettiin...ei vauva niihin huku mut kasvunvaraa löytyy!:D

viime yö oli ihana taas..vaavi nukahti joskus öh 8aikaan, heräsi klo 1 syömään ja nukkui puol kuuteen, sopivasti sillee et oliki jo melkeen aika herätä ku miehellä kello soimassa klo 6...töihin lähti tossa seittämän aikaan.

Pitäsköhä kaivaa se ompelumasiina esiin ennenku Eetu herää, ja päivän mittaan ommella aina kun kerkee ;) mulla ja vaavilla oli muute herätessä nenut vähä tukossa, toivottavasti ei sairastuttais :( ja vaavi pukli enempi jotai kirkasta entä ku maitoa, mitähän se on?! :eek: jos jatkuu ja se kirkkaan puklun määrä lisääntyy nii pitää varmaan neuvolaan/päivystykseen soittaa.....hän heräs just sopivasti, kai. ähisee ainaki.:D

Upp3 ja Eetu 7vko 3vrk

Huomenta!!

Tiitu Vilhelmiina tuli meidän neitistä lauantaina! =)

Viime viikko oli ihan perseestä kaikin puolin ja onneksi miehen siskot tuli meille vklopux ja piristi kyllä kummasti. Juhla meni hienosti, mies ja hänen toinen sisko hoitivat koko paikan järjestylyn ym. kiitos heille siitä!!! Ja muutenkin tiski hommat ym. miehen sisko hoito, harmittaa tosin että hän joutu niin tekemään, ku piti tulla ihan ulkopåuolinen noita varten mutta hän sairastui..

Nyt on mieli itelläkin parempi, ja esikoinenkin on jo huomattavasti paremmassa kunnossa. pitää alkaa tänään opettelee taas syömistä ruokapöydässä :D

nyt lääkkeen antoon!!!

äiti lpr ja Tiitu 7vk1pv

Huomenta!

Onnittelut taas kaikille nimen saaneille pienokaisille!! :heart: :heart: :heart:

Lauren-78, mä sain neuvolasta luvan esikoisen ollessa 3kk alkaa antamaa velliä hissukseen. Söi maitoa ihan järkyttävät määrät ja usein. Varmaan kakskuiselle ei kannata velliä viel antaa, masu tulee varmaan kipeeks.

Me oltiin viikonloppuna Espoossa mun äitin luona. Tytsyn eka pitempi reissu, hyvin meni. =)

Ainii, ja meijän lapsukaiset sa pe-la välisenä yönä uuden serkkupojan. Eilen käytiin häntä kattomassa ja voi luoja, että oli pieni!! Miten voi vauvat vajaassa parissa kuukaudessa kasvaa ja kehittyä näin paljon?! :O =)

Nyt ruokkii tytsyä, myöhemmin takas.

Mukavata viikonalkua! :wave:

HooÄs ja Aliisa 7vko3vrk

neitiperho
Täytyy nyt tännekin tulla mainostamaan.

Meidän neidistä tuli eilen Iina Pauliina. Päivä meni hienosti, vaikka meinasi tulla aikas kiire järjestelyjen kanssa viime hetkellä. Nyt on sitten virallisuudet ohi. Tuntuu, että neitikin olisi taas silmissä kasvanut niin ettei mulla kohta enää ole omaa vauvaa :eek: Todellakin näistä hetkistä pitää nauttia, mutta kun tuntuu ettei edes kerkeä kun se jo on ohi.

Niin ja pakkohan kertoa myös toiset ilouutiset meidän perheessä. Meillä jälleen odotetaan!!!!!! :D Tosin nelijalkaisia :LOL: Narttu koirani masussa asustaa arviosta 4-5 pentua tällä hetkellä. Käytiin aamutuimaan ultrassa ja siellähän ne pikkuset varmasti on. Ihanaa!! Saadaan pentuja taloon marraskuun alusta.

Terveisin
Onnellinen mamma, kauhistunut mies ja suloinen Iina(7vko4pvä)

Huomenta!

Onpas täällä ollut hiljainen viikonloppu...

Takana on jälleen ihan hyvin nukuttu yö, mutta silti pienimuotoinen uupumus meinaa painaa päälle. Meillä on ollut hyvin itkuista viime päivinä ja vauva on vain ajoittain tyytyväinen. En oikein enää edes tiedä mistä itkuisuus johtuu, unen puutteesta (ei nimittäin nuku kunnon päiväunia) vai mahavaivoista.
D-vitamiinit pistin muutama päivä sitten tauolle, mutta ei ilmeisesti ainakaan niistä aiheutuvaa ole kun vieläkään ei ole parempi.
Ja tänään vaihdettiin Cuplatonit Disflatyliin, että katsotaan onko siitä apua!
Autossa ja liikkuvissa vaunuissa hän on tyytyväinen, joten liikuntaa tämä mamma ainakin saa kun välillä vaunuillaan kolmekin kertaa päivässä :/

Meilläkin pulautellaan välillä sellaista kirkasta nestettä, en ole osannut huolestua asiasta, olisikohan pitänyt? Onko jollakin kokemusta asiasta?

Ai niin, ja onnea neitiperholle perheenlisäyksestä :flower:

Ruusulainen ja poju 2kk 1pv

Yhteistyössä