¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Triinu Kiitos onnitteluista :D
Asunto siivottuna, et nyt vois lähteä käymään tytön kans jossakin kylässä, lähinnä aattelin jos mummulassa käväsis ku sielä tytölle ois kaveri serkkutyttö lomailemassa.
Harmittaa ku sataa vaikka sateesta pidänki, mut ku ei pääse sit ulos ollenkaan :/
kiinea Itse en ainakaan pessy uusia kankaita ku esikoiselle aikanaan ostettiin kaukalo ja vaunut. Sit vasta ku tyttö ei enää käyttänyt vaunun koppaa sekä kaukaloa.
Saa kai ne kuitenki pestä jos haluaa ja siltä tuntuu =)
 
Taas hetkinen omaa aikaa pojun nukkuessa. Voi sentään, täytynee ottaa vitamiinit takaisin käyttöön, kun on olo niin surkea... enpä tiedä mistä johtuu, mutta paha olo ja heikottaa koko ajan. Pojasta on onneksi tullut yhtäkkiä taas sylihiiri, eli saan kelliä sen kanssa soffalla ja lukea kirjoja, eikä tarvitse juosta koko ajan perässä:)

Mä olen alkanut nyt odottaa synnytystä oikein innolla! Toivon tietysti että syntyy ihan täysiaikaisena, mutta haluisin vaan pian pienokaisen syliin. Onneksi on tuo isompi vauva jota saa lellitellä :heart:

Neuvolantädeille kyllä nuo kaikenmaailman käyrät ovat niin tärkeitä... varsinkin sitten lastenneuvolassa niitä tuijotetaan tosi tarkasti! Ja meillä ainaskin pojan neuvolantäti on aika vanha jo, mutta riemuitsee aina jos poika kasvaa käyrien mukaisesti, muusta ei sitten niin väliä =) Kaipa ne välttämättömät kilot tulee joka tapauksessa, tarvitaanhan sitä "rasvavarastoa" synnytyksen jälkeen. Itseäni vähän kummastuttaa kun painoa ei ole puolenvälin jälkeen tullut eikä mulla ole ylimääräistäkään, että miten pikkuruiseksi sitä muututaan lapsen synnyttyä!

Vaatteita mä en aio pikkuiselle ostaa ollenkaan, enkä ole ostanutkaan, vaippoja vaan:)ei niitäkään olisi tarvittu, mutta halusin jotain uutta kuitenkin. Jos tyttö tulee niin sitten täytyy ostaa muutama mekko. Juhannuksen jälkeen olisi suuntaus Ikeaan ja rataskaupoille, pojulle täytyy se sänky hankkia...

Jaksamisia kaikille ja hyviä vointeja, lepäillään mahdollisuuksien mukaan!
 
Triine täällä kans toinen vuorotyöläispariskunta... joo eipä tosiaan oo herkkua kun kummallakin ihan eri ajat olla töissä ja mulla vielä viikonloppuisinkin vuoroja kun kaupassa töissä. Kaksi lasta ennestään ja eipä ole juuri yhteistä aikaa jäänyt perheen kanssa vietettäväksi. Ollaan tosiaan vuoden aikana nähty miehen kanssa yleensä yhissä isoissa liikennevaloissa kun toinen on ajanut kotiinpäin ja toinen töihin!

Nyt varhennettu äippäloma alkanut saikun ja kesäloman perään ja IHANAA olla kotona!! Vaikkakin hermot jo sata kertaa mennyt noihin lapsiin.... joskus oli kyllä ihan mukavaa mennä töihin mutta nyt töissä vietetyn ajan jälkeen osaa nauttia taas tästä kotiäitiydestä.

Eilen ostin maidonkerääjän, kaks tuttia, vanulappuja ja tuttipullon. Vielä pitäis ostaa niitä keittosuolatippoja ainakin kun vaan muistais..
Nyt pitäis alkaa siivoamaan ja peseen pyykkiä ja jos sais vauvan vaatteet silitettyä. Iski vaan tosi oksettava olo ja saa nähä joutuuko tässä vielä pöntön päälle yökkiin... En haluais kyllä millään.... :x

Sokerirasitukseen pitäis tilata aika mutta kun ei nappaa sitten ei yhtään ja sitä siirtää ja siirtää vaan eteenpäin,.,...

Nyt meen hetkeks pitkälleni jospa tää olo tasaantuis ja sais alettua hommiin,..

Nukkumajärjestelyistä vielä, meillä vauva tulee nukkumaan meidän huoneessa, tarkoitus olis eka laittaa vauva kehtoon mutta luulen että muiden tapaan se tulee nukkumaan meidän keskellä aika pitkään. Isommille aion laittaa patjan varuilta että jos yöllä herää niin saa siihen tulla nukkumaan kun ei enään voi keskelle tulla. Pitää varmaan alkaa harjoittelemaan sitä ennenkuin vauva syntyy ettei sitten mee hirveäksi säädöksi.

Mutta nyt meen! Moikka!
 
kiinea: Mä en oo ainakaan pessyt uuden turvakaukalon päällyskangasta. Pesussa on olleet vaatteiden lisäks ainoastaan käytettynä ostettujen matkarattaiden päälliset + sängyn reunapehmusteet ja petauspatja. Varsinainen patja pitää vielä tuulettaa ja imuroida kunnolla, sit alkaiskin oleen noi freesauspuuhat voiton puolella =)

Neuvolakäyntikuulumiset:
paineet: 108/75
paino: + 700g (puolessatoista viikossa :eek: )
sf-mitta: 31

Elmerin sykkeet oli tasaiset ja vahvat, noin 150. Vauveli edelleen raivotarjonnassa eikä toivottavasti pyörähtele enää ympäri vaikka kova melske ja änkeäminen tuolla nahan alla välillä tuntuu olevan :D
Kun toi sf-mitta on mitattu nyt 5 kertaa; ekat neljä se on ollut ala-/keskikäyrällä ja nyt nousi kertaheitolla ylärajalle... Onkohan noi tuollaiset heitot ihan normaaleja... :/ Mua huolettaa vaan se, ettei Elmeri kasva liikaa, kun toi makeanhimokin on aikamoinen ja joutuu välillä ihan tosissaan taistelemaan, että pysyy kurissa. Onneks mansikat on tulleet myyntiin - niistä saa hyvän ensiavun pahimpaan tuskaan :p

enmppulle sylillinen hääpäiväonnitteluja :flower: :flower:

Tänä iltana mennään sittes synnytysvalmennukseen. Pitäis varmaan alkaa siivoileen, kun huomenna tulee vieraita ja perjantaiaamuna lähdetäänkin juhannuksen viettoon. Ellen palstaile ennen ens viikkoa (mikä on hyvin epätodennäköistä - riippuvainen kun olen ;) ) niin toivotan joka mammalle ja masulle oikein lämmintä, rentouttavaa ja toivottavasti aurinkoista JUHANNUSTA sekä hyviä vointeja =)

kaneliomena ja Elmeri 33+1
 
moi :wave:

täällä taas yks entistäkin huonommin nukuttu yö takana, täällä on eilisestä asti ollut ukkosta ilmassa niin täällä on niin seisova ilma ja niin pirun kuuma vaikka ei aurinkoa näy.
toissa yönä näin unta et olin synnyttämässä oli muka helppo synnytys ja ruisleipähän sieltä tuli :LOL:
mulla kans juilii tota alamahaa ja selkää on niinkuin sellaista kuukautiskipua ja välillä sellaista verevää kipua, no onneksi huomenna on neuvola.
ihanaa sain just siivottua yläkerran ja poikien vaatekaapit laitettua ja vaatteet paikoilleen, vielä pitäs ruveta laittaan vauvan kaappi mut taijan tirsailla tässä välissä.

moido
 
Päivää mammat!

Jaahas, mistäs täällä on höpisty....

Töissä olemisesta on ainakin puhuttu...Mä olen siis kaupassa töissä maito/leipävastaavana. Joten nosteltua tuli päivittäin, kunnes eilen kun menin töihin sanoin pomolle että nyt riitti maitojen nostelu. Leipäkorit vielä menee, kun ei oo niin painavia, mutta maitokorit ei todellakaan tee enää hyvää mun selälle/lonkille. Ja eihän siinä sitten mitään, mä teen sitten kevyempiä hommia ja muut hoitakoon ne kuormien purkamiset. Mun on vaan kauheen vaikee asennoitua siihen että en saa nostella, tottunu niin hoitaan ne omat hommat siellä, ja nyt yhtäkkiä joku muu hoitaakin ne ja mä vaan teen tilaukset ja kevyempiä hommia... :/
Ja viimenen työpäivä on siis 3.7 siitä alkaa kesäloma ja sitten joskus siellä heinäkuussa äitiysloma. ihanaa! Sitä odotellessa...

Nukkumisjärjestelystä on ollut keskustelua. Meillä vauva nukkuu meidän makuuhuoneessa pinnasängyssään. Sitten syksyllä varmaan ristiäisten jälkeen aletaan tekeen vauvalle omaa huonetta ja siirretään sitten sinne nukkumaan jossain vaiheessa... näin olen miettinyt, mutta en tiedä sitten miten käytännössä onnistuu....

Mä niin odotan sitä lomaa että voin alkaa järjestään paikkoja vauvaa varten. Peseen noita ihania pikkusia vaatteita mitä oon haalinu tonne. Juhannuksen jälkeen ajattelin mennä alennusmyynteihin katteleen vähän lisää vauvanvaatteita. Tänään kävin H&M:llä ja ostin 3bodya (ne oli samassa paketissa) ja sit sellasen pitkähihasen snoopy paidan. Ja ne makso vaan 7,90 :D

Äiti tulee tänään kylään, se ei oo vielä nähny mitä kaikkee vaatetta oon haalinu vauvalle, voi olla että lentää persiilleen :LOL:

Mutta jos sitä menis vähän lepuuttaan jalkoja ja silmiä :D
Päivänjatkoja mammat!

-Heitsu&Papu rv 30+5-
 


Masupäivitys, kuvassa rv 33 :heart:

Nukkumisjärjestelyistä ootte puhunu, meillä vaavi nukkuu meiän makuuhuoneessa pinnasängyssä, mun puolella tietysti.. :) oon raahannu ton pinniksen jo tähän keskelle olohuonetta, pitäs alkaa raivaan tilaa makkariin.. Noo, onhan tota aikaa vielä :D

Mä oon jo lomaillu tässä reippaan kuukauden, oli kesäloma aluks, maanantaina alko sit varhennettu mammaloma..

Juhannussuunnitelmia, ei ole olleskaan meillä.. Eikä me oikein reissuun voida mihkää lähtee kun on noi kolme kissapoikaa huolehdittavana täällä..
Huomenna olis taas neuvola ja samalla terkka pitää meille synnytysvalmennuksen! :LOL:

Käytiin eilen tekeen tilitys kirpparipöydästä, niin 199euroa saatiin VIIKOSTA käteen, aikas hyvin

Nyt tuli omaa napaa taas, pakko mennä siivoomaan.. -> :kieh: =)

Katham ja poitsu rv 33+3 :heart: :heart: ( 46 days to GO) ou nou.. :eek:
 
Heips!

kathamilla tosi upee masu kasvanu. =)

Masupäivitys eiliseltä, ärvee 32+4


Nukkumisjärjestelyt: meillä vauva tulee meijän makkariin pinnikseen nukkumaan. Esikoinen siirrettiin 3kk ikäsenä omaan huoneeseen, koska en enää imettänyt niin piti joka tapaukessa nousta hakemaan pulloon maitoa. Tää vauva tulee pitemmän aikaa nukkumaan meijän huoneessa, koska kolmiossa asutaan ja pojan kanssa ei sitä viitti laittaa samaan huoneeseen vasta kun on isompi.
Toisaalta ollaan myymässä tää kämppä 1½v. kuluttua, niin sit ostetaan sellanen missä on jokaiselle lapselle oma huone. Saa nähä majaileeko siihen asti meijän huoneessa.

Mä sain hankittua rintapumpun, Aventin. Viimeks oli kaverilta tollanen samanlainen lainassa ja oli kyllä ihan unelma hyvä vempain. Pitäs viel lisäpulloja ja tutteja hankkia. Tääl Lahessa ei oo kun yks liike mikä niitä myy, niin toivottavasti siel on niitä sit ku niitä lähen ostamaa.

Hauskoja noi teijän synnytysunet: kissoja ja ruisleipääki synnytelty. :LOL:

Nyt mä meen laittelee itteeni kuntoo, ollaan treffaamassa kavereitten kanssa ja pitäs vielä suunnitella kaverin polttareita. Mua ihan jännittää lähtee kaupunkii kahvittelee, ku en oo vissii puolee vuotee käyny kahvilla missää. :D

Sateista keskiviikon jatkoa täältä suunnasta!



MUOKS. TÄH, tasan 50 päivää laskettuun!! Huh huh, nyt mä vasta tajuun kuinka lyhyt aika tosiaan on että pikkunen syntyy. :eek: :heart:
 
teillä on niin ihanan pyöreitä nuo masut. mulla roikkuu vieläkin semmonen ihastuttava läskimakkara masun alla.. yök.. no jospa se pian siitä kiinteytys vauva masuks.. työ kaikki muut ootte niin laihoja että tulee ihan pontso olo
 
Iltoja kaikille! :wave:

Aamupäivä meni Jyväskylässä.. kierreltiin kirppareita, sit kävin Plantagenista ostaan itelleni ihanan Orkidean ja pari ruukkua, sekä ruokaostoksilla Lidlissä. Nii, ja löysin ensimmäisen vaatteen tulevalle vauvelille: söpöt harmaat housut... :heart: Oli kyllä kivaa vaihtelua! Sitte oliki neuvola ja tässä uudet mitat sun muut:

Rr:114/75
Painoa tullut 750g/ viikko... :ashamed: (pikkusenko kauhistuin, aiemmin tullu aina jtn 300-400g) Nyt siis yhteensä tullut painoa lisää 7,5kg
B-hb: 122
Sf-mitta: 31
vauveli raivotarjonnassa
syke: +128

Kaikki siis hyvin! :heart:

Pikkusenko harmittaa, ku täällä on koko terveysasema suljettuna nyt heinäkuun ajan, ni pitää käydä neuvolassa n.25km päässä.. ja mulla ei oo ajokorttia ni mies joutuu kuljettamaan... ja sen lisäks mun pitää käydä samalla sitte aina verikokeissa, ku viikolta 34 aletaan seuraamaan säännöllisesti noita maksa-ja sappihappoarvoja sen edellisessä raskaudessa olleen hepatoosin takia!

Vauvan nukkumisesta on ollu puhetta: Meillä vauveli tulee samaan huoneeseen meidän kanssa.. hänelle on kyllä isoveljen vanha sänky, mut uskonpa että ainaki alussa nukkuu meidän keskessä.. :heart: Koin sen ainaki edellisen kanssa tosi helpoksi, ku ei tarttenu yöllä nousta imettämään, ku vauva tuhisi vieressä.

Mä en oo vauvelille vielä ostanu pahemmin vaatteita.. äitiyspakkaus on ja sitte nuo pojalta jääneet vaatteet.. mut jos tyttö syntyy,ni täytyy lähtä ostoksille sitten vauvan kanssa.. :)

Juhannukseksi ei oo erikoisempia suunnitelmia.. jos sataa vettä niinkuin nyt on luvattu, ni varmaan keksitään jotain sisätiloissa.. syödään hyvin jos ei muuta... :D

Mut hyviä vointeja kaikille!!!

Annilia + Nuppu 32+2
 
Nyt kun olen vain valitellut viime aikoina, niin nyt tulee vain positiivisia uutisia! :D Kävimme lastentarvikeliikkeessä "katselemassa" ja mukaan lähti vaunut, turvakaukalo ja sänky! Tosin sänky jäi vielä liikkeeseen, koska se ei mahtunut enää autoon. Meillä ongelmaksi vaunujen kanssa muodostui se, että vain yhdet liikkeen yhdistelmärattaista sopi meidän autoon, koska meidän farmarin takaboksissa on myös koiran häkki. Mutta emaljungan kolmipyöräiset vaunut sopivat. Olin alunperin ajatellut, että ei kolmipyöräisiä, mutta kun niitä kokeili liikkeessä, niin ne tuntuivat tosi hyviltä.

Kun tulimme kotiin, niin posti oli tuonut kivan yllätyksen. Kelalta tuli ilmoitus, että äitiysavustus on myönnetty SEKÄ postilta ilmoitus, että paketti on jo siellä! Hidastelun jälkeen todella nopeaa toimintaa. =) Tänään ei ehditty postiin, mutta toivottavasti saan paketin sisältöineen pian hypisteltäväksi. :D

Marikki ja pikkuinen 31+1
 
Mies ja tyttö menivät saunaan niin voin hetken roippua koneella rauhassa :)

Eipä tänne kyllä mitään erikoista kuulu. Vointi melko hyvä ollut. Tuntuu ,kun viikkoja tulee koko ajan lisää, niin ennenaikaisuuden pelko hävenee. Iso masu alkaa kyllä hieman haitata. Tyttöä on vaikea pukea sylissä ja samoin nukuttaa. Alkaa jo hiljalleen kaivata omaa kroppaa ja sitä ,että sa liikkua kunnolla.

Mies haki eilen vauvun varastosta ja niihin oli tullut hometta. No meidän äiti otti ne kotiin ja yrittää saada pestyä homeet pois. Toivottavasiti on sellaista hometta joka lähtee. Muuten on edessä vaunujen hankinta. Meidän äiti on niin hysteerinen tänän ennenaikaisuuden vuoksi ,että ei anna minun mitään tehdä ja siksi välttämätää halusi vaunut pestä. Tänäänkin se kävi meillä siivoamassa. Onhan se kiva ,että auttaa ,mutta välillä rasittavaa.

Nyt lähden ottaan tytön vastaan..
-Poni ja Manteli 31 tasan
 
heipsan! nyt kyllä iso kumarrus ja hatunnosto kaikille jotka vielä painaa töitä. tulin tuossa vähän aikaa sitte laittamasta hiustenpidennyksiä ja oon ihan rikki! jalat painaa tonnin, lonkkia ja selkää särkee ja mahaa kivistää, ei mitään puhettakaan että pystyis tekemään tuommosia hommia päivittäin enää! piti äkkiseltään tänne kirjottaa ja sit suihkun kautta jalat kohti kattoa.

neuvola oli tänään, kaikki hyvin. painoa oli tullu se joku 700g/vko mut täti meinas et taitaa olla aika paljon nesteitä. hemoglobiiniakaan ei meinattu saaha kunnolla kun tuli niin laihaa verta sormesta nesteitten takia. vauva tukevasti pää alaspäin ja sykkeet n. 150 :heart:

me asutaan kaksiossa joten pinnis on luonnollisesti meidän makkarissa. taidetaan muuttaa sinne jenkkilään ennen ku tarvii miettiä minkäänlaisia muita nukkumajärjestelyjä.

nyt tämä mamma painuu sinne suihkuun!

salamanteri&steve 32+5
 
Nyt on sitten äitiyspakkaus avattu ja tutkiskeltu miehen kanssa. Hienoa, että Suomessa tuollaisen paketin saa. Vaatteiden/makuupussin tyyli ei nyt varsinaisesti herättänyt riemunkiljahduksia.. Valjut värit eivät oikein ole mieleemme, siinä lienee suurin syy. :ashamed: Vaatteista tykkäsin yksivärisistä ruskeista collegehousuista ja perusvalkoisista myssyistä, niitä on sitten helppo yhdistellä. Mukavaa oli paketissa muut tavarat/tilpehöörit, joita ei nyt tarvitse juosta ostamaan (rasva, lämpömittari, sakset yms). Mitä muut olette paketista tykänneet -siis ihan vain "ulkonäöllisesti", en niinkään tarkoita itse etuutta, joka on kuten jo mainitsinkin, hieno juttu!
 
Nukkumajärjestelyistä ei olla vielä päätetty, mutta ehkä pinnis tulee ensin meidän makuuhuoneeseen ja katsotaan sitten miten homma lähtee käyntiin. Minua itseäni ei nuo sängystä nousemiset haittaa ja meillä kun isäntä tekee välillä raskasta työtä ja hänen pitää saada nukkua välillä päivällä ja välillä öisin, niin pitää katsella miten toimitaan.
Vauva tulee kyllä nukkumaan siellä pinnasängyssä, sillä omaan sänkyyn en uskalla ottaa ja ei se oikein mahdukaan, kun meitä on jo siellä sängyssä parhaimmillaan 4 kappaletta, sillä koirista 2 nukkuu sängyssä ja niitä ei enää voi sieltä ajaa poiskaan, kun ovat saaneet koko ikänsä siellä nukkua ja noista koirista yksi on niin jäärä, että se menee vaikka läpi harmaan kiven, että saa olla mun lähellä ja pitää sellaista ääntä ettei meillä sitten kukaan nuku, jos sen suljen oven toiselle puolelle.

Huomenna olisi tarkoitus mennä lastentarvikeliikkeeseen pinnasängyn ostoon ja ehkä sieltä jotain muutakin mukaan tarttuu.
Vaunut tilasin Saksasta ja kait se tilaus onnistui, kyllä sieltä jonkinlainen tilausvahvistus tuli, joten nyt vain odotellaan ja toivotaan, että vaunut tulee ennen kuin lapsi syntyy.

Noista töistä vielä sen verran, että vakityöstähän olen jo jäänyt pois tai nyt siis kesälomalla, mutta mä teen satunnaisesti koirien trimmausta vieläkin ja teen ihan niin pitkälle kuin vain voin ja aloitan taas heti kun vaan pystyn, vauva tulee kulkemaan mukana, sillä trimmailen vanhempieni luona, joten siellä on aina lapsenvahti sen aikaa käytössä. Ja noi hommat ovat sen verran satunnaisia, että niitä on hyvä tehdä, ehkä muutama trimmaus viikossa ja joulun alla vähän kiireempää, mutta ei kuitenkaan koko päivä hommaa.

shihtzu + pikku apina 32+2
 
Heissan kaikille.
Syön hillomunkin samalla kun luen teidän juttuja, voi että kun on hyvää. Pitäis niin kun kaikki muutkin vähentää herkkujen syönti mutta helpompi sanottu kun tehty.
Meillä ei ole mitään erikoisia juhannussuunnitelmia, mies meinaa rakentaa koko juhannuksen niin minä teen sitten pojan kanssa tavallisia juttuja. Torille pitää mennä ostamaan mansikoita.

Meillä nukutaan kohta neljä ihmistä samassa huoneessa, toivottavasti sujuu hyvin. Esikoinen 1.4v nukkuu vielä meidän kanssa kun sen huone toimii varastona kunnes saadaan rakennettuna se oikea varastotila. Ihanaa kun sitten joskus saa sisustaa lastenhuoneen.
Pitäisi hankkia pojalle uusi sänky niin vaavi saa sen pinnasängyn. Onks kellään kokemusta halvasta ja hyvästä sängystä? Ja sitten olen myös miettinyt että miten saan pojan pysymään siellä kun hän pyörii niin paljon kun nukkuu. Oisko parempi ostaa matkasänky ja käyttää sitä vähän aikaa, tuntuu turhalta hankkia toinen pinnis.

Nyt suihkun kautta nukkumaan. Toivottavasti saan nukuttua yhtä hyvin kuin viime yönä.
 
Ihan pikaisesti kuulumisia ja TERVETULOA uusille elomammoille :)

Meillä selvisi vauvan sukupuoli tiistaina, mutta jää isän ja minun tietoon :heart:
Painoarvio oli Kätilöopistolla ultrattuna 2,2kg.
Ja mulla raskausdiabetes, alkoi suoraan lyhytvaikutteinen insuliini aina ennen lounasta ja päivällistä. Onneksi sen useammin ei tarvitse (toivottavasti ei jatkossakaan). Verestäkin pitää mittailla onneksi "vain" 4 x pvä.
Enempää en nyt jaksa kirjoitella.

Mukavia ja odotuksen täyteisiä päiviä mammoille ja masuille :wave:

Mikkka + pikku-Raksu 33+1
 
neitiperho
Huomenta mammat

Ihanaa että aurinko paistaa. Meinasi jo eilen vaipua synkkyyteen ton jatkuvan vesisateen kanssa. Koirat niin ihana päästää vastalevitetylle mullalle omalle takapihalle kun tulevat mustina takas sisälle (molemmat siis valkoisia koiria :kieh: )

Nyt ihan täytyy kysästä kokeneilta tai miksi ei niin kokemattomiltakin. Onko nää nyt jotenkin paikkojen "leviämiseen" liittyviä kipuja, kun mulla nyt kolme päivää nivuset liikkuessa tosi kipeet, tuntuu et sais koko ajan kävellä kädet tyyliin haaruissa...ja nyt tänään aamusta oli tätä lonkkien perus väsymystä kyljellään ollessa, mutta ylös kun nousin niin nyt alaselkä tuntuu kuin olisi tulessa. Siis just niin kuin menkkojen ollessa, kun alaselkään sattuu jatkuvasti. Liikkuminen tuntuu olevan ainoa helpotus siihen.

No joo saikohan tosta mitään selvää. Mutta kunhan tosiaan pohdin..kun ei tuota kokemusta hirveesti asiaan ole. Jospa kohta lähtisi koirien kanssa lenkille ja jos kivut hellittäis, saa nähdä. Kauppaan kans pitäis vissii rientää ostoksille. Ollaan lähdössä huomenna mun äidin luo yhdeksi yöksi, miehen iloksi :D No tuleepahan äipän luona oltua. Muutenkin kiva kun asuvat vähän keskellä ei mitään, niin koiratkin saa juosta siellä vapaana ja väsyttää viikon edestä ittensä.

Mutta nyt taas tämä tyttö yrittää saada jotain aikaiseksi. Ainakin pakko lähteä liikkeelle...selkää polttaa!!!!!!

 
Kiinea mä taas tykkäsin tänä vuonna äitiyspaketista, ainoastaan ne oranssikeltaraitaiset body ja potkarit ja se collegepuku ei niin iskenyt mutta muuten. Mähän eka mietin että haluan ehottomasti sen vanhan paketin kun näin sen syksyllä kaverillani ja sit päätin että otan rahana sen ja vielä viime hetkellä muutin mieleni että otankin pakkauksen ja toivottavasti tulee just tää uus. Sain uuden ja oon tyytyväinen! Mä oon ottanut esikoiselle 2003 pakkauksen ja se oli aika ruma, laatu on parantunut kuosien ja toppahaalarin osalta paljon. Ainoastaan nyt kun silitin eilen noita niin huomasin lakana on ollut laadukkaampaa kangasta aiemmin. Ja meillä kun ei oo sukupuoli tiedossa niin ihanaa oli saada noita neutraaleja vaatteita kun esikoisen pakkaus oli lähes lila (no tyttö tulikin mutta pojalle en olis laittanut niistä mitää).

Sain eilen siivottua ja laitettua uudet verhot keittiöön sekä alotettua vauvan vaatteiden silittelyä, lähinnä noita lakanoita ja laitoinkin kehtoon ja vaunuihin jo lakanat ja peitot oottaan.

Nyt haen lisää kahvia ja jospa laittais sit taas pyykkiä pyöriin että sais joskus tuon vuoren raivattua. Meillä niin rasittava tuo pyykkikonen kun ei pysy paikoillaan, ostettiin vuosi sitten uus kone ja kun linkoaa niin lähtee kävelemään. Lattia kallistuu just koneen kohalla ja siihen ei tunnu tehoavan mikään! :kieh: Onko vinkkejä?? Rasittavaa aina asetella se suoraan joka pesun välillä....
 

Yhteistyössä