¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Hikasta olette keskustelleet, mun tätyy kyllä kysyä, että mistä tiedätte mikä on hikka? Miltä se tuntuu? Itse en ole tuntenut mitään sellaista, minkä olisin hikkaan osannut yhdistää.

Alkuviikko oltiin mökillä, olin pakahtua siihen itikka määrään mitä siellä oli. Jalat on niin syöty, ettei niihin varmaan mahdu vähään aikaan yksikään itikka pistämään. Koira paratkin on ihan kupattuja, vaikka ovatkin pitkäkarvaisia. Kamalat lonkkakivut valvottavat öisin. Varsinkin tuolla mökillä, kun oli vielä huono sänky ja kaikkea, ihana olla kotona. Mulla ei lonkkakipuihin auta tyynytkään, joku yö sitä vain heräilee kipeisiin lonkkiin ja toisena sitten ei.

Hyvää juhannusta kaikille!

Lauren-78

Lauren-78, se hikka tuntuu ainakin mulla tuolla alavatsalla (vauva rt) sellasena tasasin väleinä nytkähtelyiltä, parin sekunnin välein. Ja jos laittaa käden tonne alavatsalle ne tuntuu käteen asti. Ei siitä voi erehtyä, jos tollasta tuntuu. =)

neitiperho mulle kans tullut nyt parin päivän sisään nivuskipua, ei vielä suurta (ja toivottavasti ei tulekaan! ), mut tuntuu anyway. muut sattuilut on olleet jotenkin ihan siedettäviä, mut tosta en tykkää.

marikki ottaisin fillarin paketinhakumatkaan mukaan, en ite olis jaksanut sitä kantaa vajaata kilsaa tässä olotilassa tai muutenkaan. mut mä oonkin sintti, joten jos oot normaalikokoinen naisihminen, eikun kokeilemaan :D yli 8 kg se tosiaan painaa ja on mitoiltaan laaja, joten en ois saanu sitää hyvää kanto-otettakaan.

melluli meidän vauva kanssa hikkaa joka päivä, usein vähintään kahteen otteeseen ja pitkiä ovat sessiot.

pieniananas mää heräilin muutama viikko aiemmin vielä "joka liikkeeseen", siis mielestäni, mut nyt on unet siltä osin rauhallisempia. tosin yhä herään jatkuvasti, mut eri syistä, argh!

scala minäkin alkujaan helsingistä, n. rv 25 muutin espoon puolelle, eikä kummassakaan neuvolalääkärillä ultrausmahdollisuutta. eli mua ultrattu vain nt- ja rakenneultran verran ja esim. yhtään kokoarviota (kiloissa) en ole vielä saanut! teidän perhettä on todella koeteltu :hug: meillä on takana "vain" varhainen keskenmeno, joten voin vain kuvitella, miten raskaita aikoja olette saaneet elää. toivottavasti kuitenkin pystytte nauttimaan tästä raskaudesta, eikä aika mene vain jännittämiseen.

tatjana aivan superi masu, ihana!

vaipoista: meillä aloitetaan kertiksillä, mutta siirrytään sitten myöhemmin, kun vauva-arki on tuttua, kestoihin. tsysteri vinkkasi, että aluksi kannattaa käyttää kertiksiä, kun vastasyntyneellä tulee "joka pierullakin tavaraa". ja tuo ilmasu oli sitten tsysterin suusta, ei mun :LOL:

sängyn paikasta: me ollaan taipumassa siihen, että vauva nukkuu omassa huoneessa, mutta mielihän voi vielä muuttua. tuleva-herra-isä on nimittäin mm. todella huono nukahtamaan uudestaan kerran herättyään ja se on ihan horroria, jos hän joutuu menemään töihin väsyneenä. sitä ei kestä kukaan, muaki tekee ihan pahaa, kun katon, miten kauhean väsynyt hän on silloin. eli yritän varjella hänen yöuniaan, kun ite herään muutenkin herkemmin normaalisti ja pärjään tosi vähillä unilla. tosin jos ihan koomaan oon sitten aikanaan ite kaatumassa, pitää sumplia asiat väliaikaisesti toisin. mutta oon varautunut siihen, että pitkälti yöt menee ihan omaan piikkiin.

jaahans. tämä päivä alkoi hyvin, mut sit meni pipariks eli harjoittelin taas leipomisen jaloa taitoa ja sössin (taas) huolella :ashamed: kun mies tulee kotia kohta, mietitään, miten peitellään mun mokien jäljet, sillä ko. kulinaristiset kokeilut pitäis kuitenkin tarjoilla eläville ihmisille, joiden on tarkoitus elää ja hengittää viel senkin jälkeen :D vispikerma tai vaniljakiisseli on vahvasti ehdolla maun korjaajiksi...
vauvaparka saa hirveän huonon leipuriäidin, mut onneks isä on vallan kätevä sillä alalla :) mut kun iteki haluaisin osata :ashamed: ahistavaa vaan tää opettelu, voi prk...! asiaa ei helpota sekään, että oon kaikkiaan surkea kokki, joten aikamoiset paineet tässä on, kun pitäis meidät kaks pitää hengissä ainaki seuraava vuosi mun kokkailulla... viikonloppuisin saa kyllä ukkeli tehdä ruuat :D
missähän kotihommassa sitä olis jotenkin suvereeni, vessanpesussa? sillä ei kyllä pitkälle pötki :LOL:

jaaha, eiku heinäkuisten pinoon kattomaan, mitä siellä nyt tapahtuu :D

irtis ja 32+1

Meidänkin tytsyllä on ainakin kerran päivässä hikka. Poika oli kyllä paljon kovempi hikottelemaan, monta kertaa päivässä ja oikein pitkiä sessioita :)

Viikkojen supistelutauon jälkeen minullekin on nyt muutamana päivänä tullut suppareita, jee :D Jopa kaksi päivässä... Mutta onpa kuitenkin :) Ovat muuten tosi napakoita jo ne muutamatkin, eilen nukkumaan mentäessä tuli yksi ja jumankekka että sattui! Hyvä että niitä nyt tulee edes pari päivässä, nyt kun saa tulla. Liika on tietysti liikaa ja sitä en vielä toivo!
Poikaakin kun odotin niin tässä vaiheessa supistukset loppuivat kokonaan (ne alkoivat siis ennen rv 30 kypsyttämään paikkoja) ja sitten niitä ei tullutkaan enää kun olisi saanut tulla. Pari päivää ennen synnytystä vaan oli joitain supistuksia.
Jospa tämä nyt olisi merkki että ei mentäisi niin paljon yli lasketun ajan :D

Eipä tässä muuta, hyvää juhannusta kaikille jos en enää kirjottelemaan tule sitä ennen!

Lilli ja Tiitti 33+1

Täällä kans vauva hikkailee jopa 3-4 kertaa vuorokaudessa. Vakiohikkailut Elmerillä on melkeinpä joka ilta, kun meen nukkumaan =) Lauren, mulla toi hikka tuntuu välillä kovempina nytkähdyksinä, mutta useimmin ihan pienenä "sykytyksenä" - sellaista tasaisin väliajoin toistuvaa, vähän kuin pieniä sydämenlyöntejä.

Mulla kans lonkat kipuilee yöllä, pakko vaihtaa kylkeä aika taajaan tahtiin. Nukun nykyään jo kahden tukityynyn kanssa - toinen on polvien välissä ja toinen käsien tukena (siihen on tosi hyvä nojata mahaakin). Yks yö tungin vielä mahan alle litteän tyynyn, kun liitoskipuja oli silloin aika paljon... Kohta mies ei enää mahdu mun ja tyynyjeni viereen :D

Säihke laitoin sulle yksäriä!

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE PINOLAISILLE =)
kaneliomena ja Elmeri 33+2

Juhannuksen aatonaattoa täältäkin!!

Tatjana Me olimme viime viikonloppuna siellä Power Parkissa ,koska tuumattiin ,että nyt pitää mennä jos meinaa. Itse ei enää oikein tohdi mihinkään lähteä. Toki jos vointi olisi hyvä ,eikä olisi ennenaikaisuuden riskiä, niin menisin vaikka minne.

Meidän vauva liikkuu niin pienesti ,että en yöllä liikeisiin herää. Vauva on ollut pitkään selkä ulos päin ja jalat sisäänpäin niin siksikin liikkeet tuntuu niin vähän. Aamulla piti oikein juoda makeaa mehua ja makoilla hetki ,kun liikkeitä ei ollut vähään aikaan kunnolla tuntunut. Onneksi vauveli heräsi :) .

Tilasin Baby Ideasta kantoliinan. En nyt merkkiä muista ,mutta sellainen trikoinen vastasyntyneelle sopiva. Nyt voi sitten tyttöjä kanniskella ,kun taaperolle on Ergon-reppu ja vauvelille liina.

Meillä on huomenna mökille meno. Pitääkin koluta Sitronella purkki mukaan itikoita vastaan. Se oli viime raskauden aikanakin niin tehokasta ,että riitti kun pullo oli laukussa mukana :) .

Niin vielä noista vaatteista. Laskin juuri meidän pikku vaatteet 50-56 cm. Bodeja 12 kpl, puolipotkareita 6 kpl, yöpotkupukuja 7 kpl, kokopukuja ja paita-potkari yhdistelmiä 8 kpl, 2 villapukua, 3 ulkohaalaria, lakkeja ja sukkia paljon. Ostaa haluan vielä päälypukuja ,kun vain jostakin löydän riittävän söpöjä :) . Käteviä musta on kietaisubodyt neppareilla ihan vastasyntyneelle.

No mutta nyt päikyille..
-Poni ja Manteli

kaneliomena, vastailin sinulle yv:nä

Viime yönä nukuin pitkästä aikaa hyvin! Hienoa, jaksaa tänään ehkä valvoa taas jalkapallon ajan :D Muutoin ovat todella tuttuja nuo monien kuvaamat lonkkakivut öiseen aikaan. Tyynyistä en ole toistaiseksi apua siihen löytänyt.

Minäkään en yöllä herää vauvan liikkeisiin. Harvoin tuo tuntuu öiseen aikaan reagoivan yhtään mihinkään. Joskus kun vessareissun jälkeen ei saa heti unta, ottaa oikein päähän, kun mitään merkkejä ei maha-asukas itsestään anna. Poni06, meillä myös vauva selkä ulospäin, ja potkut kivasti tuonne sisäelimiin =) Joskus tekee tosi kipeää, kun ottaa jostain sisuskaluista vauhtia ja yrittää työntää selkäänsä tuosta vatsanahkani läpi. Varsinaisia potkuja ei siis ulospäin tule/näy.

Meilläkin hikka on useamman kerran päivässä. Olenkin täällä jo jossain vaiheessa valitellut, että siihen tasaiseen naputukseen tahtoo välillä oikein kyllästyä.

Nyt alkaa riittämään tältä päivältä, pakkaan tavarani ja lähden juhannuksen viettoon (jipii, anoppilaan...). Sitten vielä 3 viikkoa töitä ja lomalla ollaan B)

Säihke + pikkupossu

Mä olin maanantaina pelkopolilla ja juttelin ehkä puolisen tuntia kätilön kanssa ja tiistaina pääsinkin jo erikoislääkärin puheisiin. Ultrattiin ja kaikki oli kunnossa. Heinäkuun lopussa menen uudestaan ja silloin tehdään luultavasti sectiopäätös ja sain sinne asti vielä harkinta-aikaa.

Viime yönä toinen tissi alkoi valskaamaan :kieh: onko muilla samaa?kestääköhän loppuajan vai onko ohimenevä juttu?(huomaa että on ensimmäinen lapsi tulossa :LOL: )

Scala: oikein arvattu. Ostimme emaljungan cangaroot citykopalla. Työntelin niitä eilen meidän eteisessä (en sentään ulos kehdannut). Oikein näppäriltä vaikuttavat. Asumme aika keskustassa, joten kääntyvä etupyörä on hyvä ja kärryt tuntuvat myös aika tukevilta. Etupyörä on myös paksu, joten ei pelkoa, että se jäisi kiinni ratikkikiskoihin.

Hyvä idea ottaa fillari mukaan postireissulle. Ehkä sen kanssa uskaltaisin noutamaan äitiyspaketin. Mies kyllä saa hepulin, kun huomaa minun noutaneen paketin, mutta en millään malta odottaa pyhien yli. ;)

Scala ja TK-75: Mun tuttavapiirissä on nainen, joka synnytti kuolleen (täysiaikaisen) lapsen viime vuonna. Varsinkin kun kyseessä on tuttava eikä ystävä, niin myönnän että asiaan on ollut vaikea suhtautua, mutta useille se tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätöntä. Ei tiedä, miten pahoitella eikä oikein tiedä, että miten paljon kehtaa "tuppautua". Se on mielenkiintoista, että yhteisessä tuttavapiirissä paljon puhutaan lapsista, mutta hyvin vähän tästä kuolleesta lapsesta. Jo siitä puhuminen ilman, että asianomainen edes on paikalla, tuntuu olevan monelle liikaa. Ehkä siitä syystä tieto kuolemasta ei liikkunut mitenkään kovin liukkaasti tuttavapiirissä, ja vaikken ollut läheinen ystävä niin minä olin usein se, joka sai/joutui kertoa tapahtuneesta vauvautelijoille, kun muut ympärillä vaikenivat mykiksi. Nyt tilanne tuntuu helpottuneen, kun tuttava sai terveen vauvan eli tämän kuolleen pikkusisaruksen. Ihmiset tuntuvat olevan helpottuneita siitä, että tuttavalla näyttää menevän nyt hyvin ja he tietävät, että mitä sanoa hänelle kohdatessa. Eli yritän vain sanoa, että ihmiset eivät välttämättä ole tahallaan töykeitä, mutta asia voi olla vain liian suuri, että he osaisivat sitä käsitellä ja he eivät osaa kohdata ihmistä, jonka elämässä on surua. En kuitenkaan puolustele ihmisiä. Mutta minun mielestäni teidän ei kannata olla puhumatta tapahtuneesta. Jo edesmennyt mummoni muisteli vanhoilla päivilläänkin usein kaihoisasti pientä tummatukkaista tytärtään, joka syntyi kuolleena 50-luvulla. Minusta on hienoa, että hän puhui siitä avoimesti. Muut suvun kuolleet pienokaiset on kyllä haudattu hiljaisuuteen.

Ja ei Etelä-Helsingin neuvolassakaan ultrata (ei lääkäri eikä neuvolatäti). Pitänee vaatia päästä Scalan alueen neuvolaan. Saisikohan neuvolaa vaihtaa, jos keksisi jonkun pätevän selityksen?! ;) Kokoarvioita ei myöskään ole täällä tehty. Neuvolatäti on vain päältä tunnustellut eikä oikein päässyt edes perille siitä, että miten mukelo makaa. Ilmeisesti pää oli alaspäin, mutta muuten oli jotenkin hämärässä asennossa.

Hikasta: ennen tätä viikkoa en ole tuntenut hikkaa, mutta nyt viikon aikana hikka on yllättänyt pienen 1-3 kertaa päivässä. En tiedä, mikä sille nyt on tullut, mutta tuntuu, että masu nykii jatkuvasti. Minä tulkitsen hikaksi sellaisen parin sekunnin välein toistuvat tasaiset nykähdykset. Sitä kestää yleensä muutaman minuutin. Erottaa liikkeistä säännöllisyydellään. Minulla myös hikka tuntuu alavatsassa (vauva on luultavasti raivotarjonnassa).

Minä en herää vauvan liikkeisiin. Vauva liikkuu kyllä öisin, sillä usein möyriskelee, kun olen yöllä heräillä. Tosin ei silloin, jos käyn "vain" pissalla, mutta jos valvon tuntikausia (=makaan sängyssä pitkään hiljaa), niin masussa alkaa olla liikettä. On kyllä muutenkin tosi rauhallinen pikkuinen. Harvoin mitenkään kauheasti potkiskelee, liikkeet on lähinnä sellaista möyrimistä, joten ei ne muutenkaan aiheita suuria tuntemuksia, joten en ihmettele, vaikken herää niihin.

Marikki ja pikkuinen 31+2

Moi!!!
just koteuvuin neuvolasta, kuulumiset:
pissa puhdas
hb:118
syke 120 (poitsu nukkui)
paineet:126/79
sf:29 (kuukaudessa kasvanut 5cm)
tarjonta:rt (jipii vaavi on vihdoin kääntynyt, toiv.pysyy näin)
rv:30+5
niin ja mun neuvola käynnit on nyt viikon välein, seurataan painoa, verenpaineita ja muita oireita. niinkuin nuissa kahessa edellisessäkin ku mulla oli niissä niitä raskausmyrkytyksen oireita ja sillähän on tapana uusia.
nukkumisjärjestelyistä on ollut puhetta meillä vaavi tulee meidän makkariin, sit meitä nukkuukin täällä neljä kun tuo ens kuussa kaks veekin nukkuu meijän huoneessa omassa sängyssä kumminkin.
liitoskipuja täälläkin, alapäässä tuntuu siltä ku se halkeais ja selkä on jatkuvasti kipee.
täälläkin tyyny jalkojenvälissä öisin.
Meillä kans hikotellaan useasti päivässä.

Mut nyt pakkaan kamoja kasaan käydään kummipojan ja tytön synttäreillä ja lähetään illalla vielä ajeleen mökille jossa ois takoitus viihtyä pari yötä jos säät sallii!
mut hyvät jussit kaikille mammoille ja masuille :wave: :wave: :wave: :wave:

Heipparallaa!

Miksei mulla tuu tisseistä maitoo, ei oo tipan tippaa tullu koko raskauden aikana :LOL:

Unista kun puhuitte, mä oon nähny vaan semmosen unen missä imetän kissanpentuja :LOL:

Ja sit neuvolakuulumisia:
RV 33+4
paino: 60,8kg (+156g/vko) (Lähtöpaino 51,9kg)
turvotus: -
RR: 113/72
Pissa puhdas
Hb: 129
Sf-mitta: 30 cm
Lapsivedenmäärä: Normaali
Painoarvio: N. 2kg
Tarjonta: RT
Syke/Liikkeet: ++

Syntymäpainoarvioks saatiin n. 3,2kg.. Jos menee laskettuun aikaan asti, eli siro poika olis tulossa näillä näkymin :) Ensvkolla on neuvolalääkäri ja saa sit tietää kohdunsuun tilanteen.. Neuvolatäti piti meille samalla vähän synnytysvalmennusta, kerto kamalan tarinan istukan irtoomisesta ja painotti kyllä että se on TOSI TOSI harvinaista,mutta mun mielestä olis voinu jättää kyl sen tarinan kertomatta kun mulle jää aina pyöriin päähän tommoset kauhujutut..

Vauvan vaatteista ootte puhunu.. Meillä on paljon, tosi paljon, LIIKAA!! :D ei varmana ehditä edes käyttämään kaikkia mä vähän luulen.. Enää taitaa puuttua vaunut ja sitteri, sit onkin jo kaikki tarvittava.. Pinniksenkin pistin valmiiks, en tosin lakanoita pistäny, pehmusteet vaan ja päiväpeiton..

Nyt syömään, kova nälkä! Hyvät juhannukset kaikille!
:heart:
katham ja poju rv 33+4

neitiperho
Mä oon kuvat laittanu tänne aijaa.com sivuston avulla. Eli menet aijaa.com sivulle. Lataat sinne kuvan jonka tahdot näkyviin. Sen jälkeen kopioit URL pienen kuvan linkin ja liität sen tänne omaan tekstiin. Ja vola! Sulla näkyy täällä kuva. Toivottavasti onnistuu.

Ihanaa kaupassa käyty...aivan järkky ruuhka sielläkin sitten oli. Äkkiä yritin vaan vaappua sieltä pois. Kovin äkkiä se vaan ei tainnu käydä :whistle: Jotenkin sain sääliviä katseita tän mahani kanssa kun marssin siellä. Aika säälittävä olo oli kyllä itelläkin, hehe. Ainii ja kaupan pihalla myytiin sika kalliilla hinnalla suomalaisia mansikoita, mutta niiiiiiiin ihania ja makeita. Njam.

Moikka moi!
Mennykin taas pitkä aika, kun oon viimeks kirjotellu. Lueskelen kyllä päivittäin, mutta laiska taidan olla, kun en jaksa kirjotella...

Mä olen niin nauttinu sadepäivistä ja siitä, että on vilposta. Tänään kun on ollu lämpeempää, niin hiki valuu ja on ihan tuskasen kuuma. En tiä miten selviän kesästä.

Yöt on mulle ihan kamalia, mä nukun taas tosi huonosti, lonkat puutuu ja häpyluu naksahtelee ja SE SATTUU!!! Esikosta oli myös tota luitten paukkumista ja lääkäri sanoikin jo silloin, että seuraavissa tulee myös olemaan.

Ootte ainakin puhunu töissäolosta, mä taidan vetää pohjat, oon ollu saikulla alusta asti. Ja nyt on sit kesäloma vietetty ja äloma alkanu.

Mun tarttis varmaan kirjottaa kaikki asiat ensin paperille ja tulla sit vasta kirjotteleen tänne, pää on ihan tyhjä.

Hikasta ainakin ollu puhe. Täällä hikkaillaan aika harvoin, ei edes päivittäin ja hikka tuntuu jotenkin tosi vaimeelta. Esikko hikkaili tosi monta kertaa päivässä ja ne tuntu tosi lujasti ja näky selkeesti.

Nukkumajärjestyksestä, vauva tulee ensin alkuun meidän kans samaan huoneeseen omaan sänkyynsä. Mutta jahka yösyötöt jää pois, niin vauva siirtyy typyn kans samaan tai omaan, sitä ei oo viä päätetty.

Jokos teillä lapsellisilla, lapset odottaa kovasti vauvaa? Meillä typykkä kysyy joka päivä, että eikö vauva viäkään oo syntyny ja koska se oikein tulee. Odottaa siis tosi kovasti jo vauvaa.
Ja muistaa joka su kun tulee isältään, sanoa mulle, että äiti taas sun maha on kasvanu, vauvasta tulee äiti iiiiso :)

No nyt pää tyhjeni lopullisesti, typykkä kun tuli jotain tohon viereen höpiseen.

Emeelia, ei muista enää viikkoja...

http://www.aijaa.com/v.php?i=2255623.jpg

ensimmäistä massukuvaa. en ole tuoda profiiliinkaan osannut sitä lisätä, josko tämä nyt onnistuisi.. :snotty:
kuvassa siis viikkoja tasan 30, nyt rv 31+6
niin ja meidän vauvalla hikka myös useasti :heart:

Tiinako se sano niistä pesukoneen jaloista?! Me ollaan säädetty niitä jalkoja ja sitten ostettu sinne alle liikkeestä oikein sellaset kumitassut ja yritetty kaiken näköistä. Vanha kone ei liikkunut tuolla lailla mutta tämä uusi. On vissiin sen verran raskas että kun kerran liikahtaa niin lähtee liikkeelle. Nyt oon sitten pessy koneellisia välillä niin että laitan vaan 800kierrosta/min linkouksen. Ja linkoan kahteen otteeseen. Nyt onneksi voi jo viedä aurinkoisina päivinä ulos kuivuun kun siitepölyaikakin alkaa olemaan ohi.

Kerran oon ite tuntenut vauvalla hikan,.. Tämä tapaus enemmän vaan puskee itteään joka puolelta pihalle. Tänään alkoi aamusta jo jännä mahakipu ja välillä supistelee ja tuntuu olo jännältä ja inhottavaltakin. Käytiin kans kaupassa työpaikalla ja nyt oli enemmän työkavereitakin töissä ja osa jotka ei ollu hetkeen nähnyt mua niin oli kans "mistä tuota nahkaa riittää venymään ja oot jo kyllä niin iso että koskas sulla se aika olikaan" :) Oon jo niin valmis synnyttään! Mitään ei jaksa tehä ja hengästyy ja tämä horapäisyys ja dementia tekee mut hulluksi! Luin kaverin lähettämää tekstiviestiä ja kun aloin vastaamaan niin jouduin kaks kertaa kattoon että mitäs se kysykään! :ashamed: Kaupassa sähläsin oikein olan takaa... meen kohta peiton alle piiloon ja tuun pois vasta kun lähetään synnyttään...

Nyt pitäis mennä pakkaan ja lähetään varmaan mummolaan. Osa lähtee huomenna sieltä Juhannusjuhlille Kauhavalle mutta ite jään kyllä tänä vuonna suosiolla pois.

Hyvää juhannusta kaikille!!

Ps. Älkää liikaa ahmiko makkaraa... mulla esikoisen odotusaikana enkka 5 MAKKARAA ja jäi nälkä!! YÖK! :x Nyt onneksi hieman pienemmät ruokahalut ja hyvä kun yks menee alas---

mammaliini, onhan siitä tein koneesta poistettu ne kuljetustuet :D . kauheesti kuulee juttuja et koneet hyppii ja pomppii ja ne tuet on unohettu ottaa pois!!

mein vaavilla myös hikka aika usein, mutta sitä oon miettiny, et voiko se tuntua myös sen pepussa, ku oon vähän sitä mieltä et se ei kyl enää kääntyile ihan ympäri, ja silti välillä hikka tuntunu tossa tissien alla, vaikka ollu rt jo pitempää..??

nyt soffalle!!!

neitiperho
ajatar teit muuten ihan oikein mutta kopsasit varmaan vahingossa väärän linkin, jonka vuoksi siis kuva ei täällä näy vaan siihen kuvaan tuli vaan linkki. Eli kopsaat sen toisiksi ylimmän linkin niistä monesta niin sitten pitäisi mennä oikein. Yrität vaan uudestaan, kyllä se onnistuu =)

Iltoja!

Oltiin vaunulla grillailee ja ihan älyttömän hyviä vartaita tuli. :p Ja kotimaisia uusia pottuja meni varmaan kymmenen... :whistle:

katham, tunnistin tosta sänky kuvasta, että ircissä ollaan samassa yhteisössä... B)

Onkohan täällä monta muutakin sieltä? :whistle:

jyffe, ai sulla on ollu useammassa raskaudessa myrkytys? Vai onko se edenny niin pitkälle, että ollaan jouduttu käynnistämään?
Mulla tuli tosta esikosta. Ensi oireet ilmeni rv 34+, mutta käynnistettiin vasta rv 39+5. Mulla ei oo mitenkään lisätty käyntejä, vaikka ekassa neuvolassa sanoivat, että tarkkaillaan tarkemmin tää raskaus just ton uusiutumis mahdollisuuden takia.
Toivottavasti selvitään kummatkin nyt siitä! :wave:

Nyt köllii ukon viekkuun.

Mansikka85 Noi pinniksen pehmusteet huusin huuto.netistä.. Se jolta ne huusin oli ostanu ne Jyskistä :)

HooÄs Juu mä oon kans huomannu että ollaan samassa yhteisössä, hämää vaan nää nimimerkit kun on täällä eri kun sielä.. Että astukaas vaan esiin jos täällä on muitakin sieltä =)

Käytiin kattomassa äsken sinkkuelämää leffa, se oli kyl hyvä, pari surullista kohtausta siinä oli ja hyvä etten alkanu parkuun, olis ollu noloo :LOL:

neitiperho
Mä löydyn ainakin myös tuolta ircin puolelta....niin siis mistä mä nyt en löytyisi :D

Katham mutta eikö ollukin hyvä sinkkuelämää leffa. Mä olin kans purskahtaa hirveeseen itkuun sitä kattoessa. Ei voinu muuta kuin nieleskellä.

Yhteistyössä