¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Huomenta mammat!
Juu ja galleriassa minäkin... ei oo vaikee löytää, liityin just Elokuumasut2008 yhteisöön :D

katham: hmm... meillä taitaa ollakin sit yks yhteinen kaveri.... :whistle:

En nyt jaksa selata noita edellisiä kirjotuksia kovin tarkkaan... mut hikasta ootte ainakin jutellu... Meillä kans vauvalla on hikka aina silloin tällöin... ja se on tosiaan sellasta pientä rytmistä liikettä, ihan kun sydämen lyönti.

Phuuh, se olis sit vielä työpäivä tänään, ja voin vaan kuvitella mikä älytön ruuhka on. No työpäivän päätteeks ajattelin ottaa päikkärit, jaksan sitten olla illalla hereillä. Mua väsyttää niinkun niin paljon, voisin vaan nukkua koko ajan! Ajatelkaas, viime yönä en heränny edes vessassa käymään! mutta kellon soitua suurinpiirtein juoksin sit sinne :LOL:

Juuh, kai sitä pitää alkaa valmistautuun töihin lähtöön...
-Heitsu&Papu rv tasan 31!-

Tsippidii.. eipä kyllä oo hirveesti asiaa, mut pakko kai jättää merkki tähän :D

kauheen kipee ylävatsa oli aamuyöllä.. ihan niiku pahoja ilmavaivoja.. kävin sitte "mahalleen" eli pylly pystyyn ja pää tyynyyn, ni helpotti.. mut vielki on ilmaa.. onpa tukalan tuntusta..

mutta hei, ei onnex oo enää ku pieni hetki, ni vaavit alkaa tulla maailmaan!!

Koneessa pyörii taas vauvan vaatetta.. ja en kyllä tiiä mihi saan nuo kaikki mahtumaan..

ihanaa, mein poistu tipahti eilen illalla jo 18.30 ilta-ajelulle, ja heräs sit tänä aamuna jo
klo 5 :D .. no murisin aikani sängyssä, ni mies nousi sen kanssa ylös, tosin sekin oli käyny nukkumaan jo kaheksalta.. mie hurjana valvoin jopa 23 asti!!!

HIKI ONGELMA, siinähän se, onko muilla?? mikä dödö auttaa?? miulla on aloe veran dödöä ja se on auna pitäny (oon normistikin kova hikoilee ja se haisee :ashamed: ) , mutta nyt.. hyvänen aika ku oon koko ajan hiestä märkä.. ei oo enää kivaa.. Kertokaa vinkkejä????

suihkuun..

äiti lpr 33+3 ja toivottaa hyvää jussia (taas)

hyvää juhannusta!:)

eilen olin taas hiushommissa jalkeilla monta tuntia ja kylläpä oli taas paikat poikki. ihmettelin siinä kun kivisti ylämahaa ja sitte illalla kun makasin sohvalla ja tutkailin mahanahkaa niin eiköhän ollu taas uusia arpia ilmestyny ihoon eli ei mikään ihme että tuntu aralta:) mulla on alkanu nyt ihan urakalla repeileen nahka, eipä se rasvaus auta mut toisaalta kuuluvat asiaan eikä sinänsä meikäläistä häiritte:)

oli kiva iltapäivä eilen, tuli semmoinen entinen lukiokaveri käymään jota en oo nähny sitten kirjotusten, asuukin nyt briteissä. se on käymässä brittipoikaystävänsä kanssa täällä ja kävivät kylässä sekä hiusten tuunauksessa mulla. mies oli ihan innoissaan kans kun sai pitkästä aikaa puhua englantia jonkun semmosen kanssa joka sitä kans äidinkielenään puhuu vaikkei jenkki ollutkaan:)

jaha jos lähtis aamutoimiin!

salamanteri&steve 33 tasan:) :heart:

neitiperho
Heissan!

Piti nyt myös tulla toivottelemaan omalta osaltani hyvää juhannusta kaikille. Täytyis alkaa miettiä mitä pakkaisi mukaan kun lähdetään parin tunnin päästä mun äidin luo maalle. Voi luoja kun yöllä heräsin taas ihan hirveeseen närästykseen. Poltti niin sisuskaluja et olin ihan varma et mistään taas ei tule mitään. Onneks toi yks lääke vaikuttaa nopeasti kun on poretabletti.
Harmi kun ilma näyttää vähän synkältä, mutta jospa tää jussi nyt menisi kuitenkin tässä. Satoi tai paistoi. Mies alkoi aamulla pohtimaan, että minkähänlainen jussi meillä sitten ensi vuonna on, kun Iines-Eetu silloin vajaan vuoden jne. Hassua itsekin miettiä aina välillä tollasia.

Mutta niin. Oikein ihanaa juhannusta kaikki mammat ja masuasukit, teidän perheiden kaksi- ja nelijalkaisetkin!!!!!!!!:wave: :heart:

hauskaa jussia!! :) kohta lähdetään mökille grillailemaan!njam =)
minä myöskin tuolta galleriasta löydyn. nick on siellä sama ^^ajatar^^ :p

ja hikiongelmasta.täällä kanssa yksi joka öisin hikoilee mielettömästi!! ja nyt olen alkanut hikoilemaan tissien alta paljon :snotty: en ennen tämmöstä ongelmaa ole huomannut..kai ne tissit jo apinaa kohtua niin,että hikoiluttaa :snotty:
kiva yöllä herätä kun on tissit valskanneet ja sitten on vielä paita märkä tissien altakin.. osaan kuvitella mitä se on sit vauvan syntymän jälkeen :LOL:
korvapuustit uunissa..-> meen ottaa pois ja syön yhden nyt heti lämpimänä :p

moido :wave: ajatar&vekara rv 32+0

moikka.
Eilen oli kiva shoppailupäivä, löyty carriwellin imetysliivit, h&m:ltä pari imetyspaitaa ja yks mammapaita. Ei oo kyllä häävi valikoima nuita imetyspaitoja hennesillä, kahenlaisia löysin ja ne sit ostin!! Löyty myös tuollaiset "crocs"sandaalit, ei siis niitä perinteisiä missä on varpaat piilossa, vaan ihan sandaalit joissa näkyy varpaat.;) Tajusko kukaa :D Sitten vauvalle aventin tuttipulloja, tutti+tuttinauha, sinkkivoidetta, vaippaheiluri"roskis" vaikkei vaipat roskiin toivon mukaan menekkään :LOL: (meillä siis tarkoitus myös käyttää kestoja jos ei väsymys/turhautuminen intoa laimenna) Sit öö oli tarkotus ostaa sappisaippuaa ja lanoliinia Taikapilvestä mutta kakat, unohdin!!! :headwall: Pitää käydä paikallisesta luontaistuotekaupasta kysyy oisko siel ainaki tuota lanoliinia kun postikulut ois 7,5e jos netistä tilaa.:/ Käytiin hesellä syömässä, en oo käyny koko raskauden aikana kun ei oo haluttanu! Nyt sit söin sen kreikkalaisen kana-aterian, voi nam!!! :p Ranskikset alkoi heti yökkäyttää ja närästää nii niitä söin ehk viis.....

Hei te joilla kokemusta noista aventin tuttipulloista, niin sopiiko tuo tutti vastasyntyneelle mikä siinä pullon mukana on????

Mies lähti kuskaamaan mun siskon miestä ja sen serkkuja tuonne 40km päähän rallikisoihin.. mä varmaan meen kotikotiini kohta toisen siskon miehen kyytissä, ja mies sit illalla hakee mut sieltä ja lähdetään miehen siskon mökille... jestas että mulla on v-ttanu koko ajatus juhannuksesta jo monta päivää etukäteen..... mies varmaan taas siinä kunnossa että ei kerkeä vessaan oksentaa......sänkyyn ja lattialle on pari kertaa lervannu.. se viel puuttuu että mun päälle..... :x

Eilisellä reissulla käytiin tutustuu synnärillekin, ei päästy saliin tutustuu kun kaikki varattuja.. Kätilö sanoi että elokuussa on pahimmat ruuhkat, prkl, jos menee elokuun puolelle vauvan ulostautuminen, eikä oo synnytyssalia saatavilla sit kun käynnistyy synnytys... ja perhehuoneita on kokonaista KOLME kappaletta!!!!! :kieh: Ärr... Mulla on vähä sellanen olo että mun synnytys käynnistyy vesien menolla.. en tiiä miks.. ehkä kun ollu hiivatulehduksia, ja th sanoi synnytysvalmennuksessa et niillä joilla on tulehduksia odotusaikana nii menee vedet tod.näköisemmin kuin toisilla... Saappaat nähä.

Meijän Mötkylläki on hikka usein, hikat tuntuu missä päin massua sattuu kun Mötky pyörii vielä niin paljon eikä pysy rt:ssa vaikka saiski jo pysyä..... Oon jo kerenny miettii et entä jos vauva on pt:ssa kun alan synnyttää niin haluanko synnyttää alakautta vai sektion.. jälkimmäisen valitsen jos tilanne siihen menee, tai ainaki toistaseks oon sitä mieltä.;)

Ai niin unohtui kertoa että meille esiteltiin 2tunnin ikäinen pikkutyttö synnärikäynnillä, voi että oli ihana!!!!! :heart: :heart: Itku meinas ihan tulla, oon ollu nyt pari päivää tositosi herkillä ja itkeny paljon.. :ashamed:

Hyvät jussit kaikille!
Toivottavasti täälki selvittään suuremmitta ärsytyksiltä.......

Upp3 ja Mötky-kulta 32+3

Täällä on siivoiltu, kohta tulee vieraita ( veljen perhe ) juhannusiltaa viettämään!! :wave: Kamala ku on lantio ja alamaha kipeenä, kun siirreltiin miehen kans vähän huonekaluja ja nehän painoi ihan liikaa... ei ois pitäny.. :headwall: Toivottavasti menee tuo kipu pian ohitse..

Mut en jaksa nyt pitemmästi kirjoitella, ihanaa Juhannusta kaikille!!! :) Syökää paljon makkaraa ja nauttikaa kesästä, vaikka varmaan vettä tuleekin! :)

Annilia + Nuppu 32+4

upp3, onko siinä tutissa mikä numero? Kun niissä Aventin pullojen tuteissa on numerot muistaakseni yhestä kolmeen vai neljään. Ja toi ykkönen on mikä käy vastasyntyneellekkin ja sit aina isompi numero meinaa isompaa reikää tutissa. Ymmärsitkö mun sepustuksen? :whistle:

Mä lähetään extemporee kyläilylle mun enon perheen luo. Soittivat ja pyysivät meijät sinne saunomaa ja grillailee. Pitää käydä vaa ostaa meille jotain grillattavaa tosta Abc:n kaupasta. :p

Tääl on tosi inhottava ilma. Lämpöä on joku 19 astetta, aurinko aina välillä kurkkii pilvien takaa ja sit on tollanen kostee ilma, ei meinaa saada happea ku niin seisova ilmasto. Varmaa tulossa ukkosta. :/

Mut nyt me lähetään.

RATTOISAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!! :wave:

Heissan!
Nyt on itellä hyvä mieli, ku on saanu viimein tehtyä jotain vaavin tulon eteen! Sain viimein katottua vaatteet mitä ollaan saatu ja kasattua ne koon mukaan. Oli aika vähän pienimpiä kokoja, joten joutuu varmaan ostamaan sittenkin vaaville vaatteita. Oli vain yks 50 cm body... :/ 56 cm oli 6 bodya ja 3 potkaria, 3 yöpotkaria. Ei ne taida riittää mihinkään... 60 cm:siä oli enemmän, mutta niitä en käyny vielä niin tarkasti läpi. Sitten siitä isompaa 68, 70 ja jopa 80 cm:ää oli kyllä paljon.
Sain myös pestyä kaikki harsot joita oli 11 kpl. Samalla pesin ä-pakkauksesta tulleet lakanan ja täkin. Nyt siis hyvä mieli ku on saanu jotain aikaseksi! :)

Eilen kävin taas kontrolliultrassa ja ilostuin siitäkin reissusta. Vaavilla kaikki hyvin! Napavirtauksessa ei mitään ongelmia ja vaavi kooltaankin vähän isompi kuin edes tarvis. Eli painoarvio 33+2 oli vaaville 2,2kg! :heart:
Seuranta tulee jatkumaan Tyksissä, ku ainoana ongelmana nyt tuo perätila... Katsovat Tyksissä parin viikon päästä aletaanko kääntämään, vai mitä keksitään. Mutta en taida antaa lupaa kääntää, siinäkin on vissiin omat riskinsä :/ Jos ei käännyt niin sitten päädyn sektioon. Mutta toivon vielä kovasti, että kääntyis ja saisin synnyttää normaalisti alakautta...

Hyvää Jussia kaikille!

Itse olen jo toista päivää ihan yksikseni kotona, ku mies töissä. Eli ei haittaa minua yhtään vaikka satais puukkoja taivaalta, ku ei tuu kuitenkaan grillailtua eikä ulkona vietettyä aikaa. Eli nyhjään tänään sohvan nurkassa ja herkuttelen! :D
Huomenna sitten grillataan, ku mieskin tulee kotiin. :p

Kiia ja iso kaveri 33+3

Heissan!

Äiti lpr
Mun mielestä ne tuet on otettu pois ja niistä mun mielestä joku muistaakseni liikkeessä mainittikin mutta pitääpä nyt varmuudeksi varmistaa sekin kun mennään kotia.

Meillä juhannus menee erillään kun isäntä lähti mun pikkuveljien kans juhannusjuhlille ja mä jäin lasten kans mummolaan. Ei jaksanu lähteä sinne ja täällä päivällä satoikin ihan mielettömästi!

Hikoilusta Mä hikoilen kans ja varsinkin tissien väli näin raskausaikana. Kahvin juonnin jälkeen saattaa iskeä hirveä hikoilu ja samoin just ennen ukkosia kun on painostava ilma. Mutta se ihana puoli tässä on nyt että en haise samallailla kuin edellisessä raskaudessa! Se oli jotain ihan järkyttävää!! Nyt oon kyllä löytänyt paremmin sopivan dödön ja pesukonekin on vaihtunut.

Meillä sattui pieni onnettomuuskin tuos päivällä kun mies grillas. Tuo meijän kuopus kun on niin utelias ja ehtiväinen omatoimisuutensa lisäksi ja meni kattomaan mitä siellä grillissä on paistumassa. Isäntä ei ehtinyt väliin kun sai jo grillin kannesta kiinni ja kuumahan se oli! Ranne paloi 3*10cm matkalta mutta ei tarttenu lääkärissä käyntiä ainakaan toistaiseksi, näyttää että selvisi säikähdyksellä kun ei vesikelloakaan tullut. Pitää nyt seurata tuota. Ainakaan ei valita että olis kipeä mutta pieni ressukka kun sille aina tapahtuu. Esikoinen ei oo ollut ollenkaan tuollainen kokoajan liikkeessä oleva ja koheltava.

Mummo tais tulla saunasta joten taidan käyttää tilaisuutta hyväksi ja mennä ihan yksikseen juhannuslöylyihin!

Nauttikaahan yöttömästä -mutta toivottavasti ei unettomasta- yöstä! :wave:

hyvää juhannusta kaikille =)

just nyt en muista mistä kaikesta ootte keskustellu, jotenka kerron vaan omat kuulumiset ja jatkan sohvalla löhöilyä :D ei siis lähdetty mihinkään juhannuksen viettoon kun satelee vaan niin kivampi olla kotona..
neuvolassa kävin taas torstaina ja sani käskyn levätä paljon kun on ollu kipeitä supistuksia, mitään kovin raskasta ei sais enää tehdä ettei vielä pieni tulis, muuten kaikki oli kunnossa, vauva on pää alaspäin ja hyvin alhaalla jo, että lepoa lepoa vaan, siina määrin miten onnistuu kahden lapsen kanssa =)
no mutta palailen taas, hyviä vointeja kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 33+1

Hyvää juhannusta mammat masuineen!!

Täällä tuli myös kotipäivä. Olin aamulla niin väsynyt ja supistelikin ihan napsakasti, että emme lähteneet mökille. Ihan hyvä ,kun on ollut niin sateinen päiväkin. Pitää kattoa jos huomenna olisi parempi sää ja olo niin voisi mennä käymään sitten. Näin löhöpäivän ratoksi ollaan taas miehen kanssa kehitetty niin mahtava riita, että tuntuu ettein enää kauaa jaksa tätä taistelua.

Täällä muuten hikoillaan myösihan kiitettävästi. Eikä tälläinen ukkossää yhtää helpota tilannetta. Yöt varsinkin tukalia ,vaikka olenkin nukkunut nyt vähän paremmin.

Kiia80 Kiva ,että kaikki nyt kunnossa ja vauva kasvaa hyvin.

No eipä tässä kummempia..
-Poni ja Manteli 31+2

Hihii.. tuli vaan noista vaatteista mieleen ku uffailin, et niitä on jotenki vähän..ni paljastu sitten sieltä yhestä säkistä lisää.. että meillä on varmaa 20kpl jokaista sorttia, mitä vaan vauvalle voi laittaa :D .. mutta ei oo hirveesti noita 50 cm vatteita.. ne ei mein 4kg poitsulla menny ku muutamia päiviä melkeempä, että enempi meillä on noita 56-68cm vaatteita. tietty jos tulee "pieni" vauva lähempänä 3 kg ni ehkä sit ne ois hyviä nuo 50cm, mut mein vauva on nyt jo varmaan sen 3kg..

Ja sen oon huomannu noista vaatteista, ku meilläkin on melkeen kaikki pienet saatuja vanhoja vaatteita, ni niissä monesti 70cm on sama ku tän hetkinen(esim Äpakkauksen) 60cm.. että ei ne sentitkään aina kerro et mahtuuko vai ei.. sit meillä on yksi huppari 56cm, mikä oli pojalla käytössä ensimmäisestä viikosta n. 1 vuoden vanhaksi :D , ja se ei ollu vauvanakaan yhtään liian ison olonen, ja poitsu vaan kasvo hitaan tasasesti, ni se oli hyvä pusero ja tuolla se nytkin ootta pientä käyttäjää kaapissa :heart:

Kiva kuulla et muillakin hiki virtaa..mies nauraa ja miekin, välillä, ku mie revin ovia ja ikkunoita iltasin auki, ku ennen olin aina kiljumassa et tääl on kylmä, ikkunat kii.. no niin ne osat vaihtuu, sit taas syksyllä saa vetää villasukkia jalkaa!!

meillä poitsu jäi mummolaan yöksi, ja myö tultii miehen kaa kotii, sillä on koko vkloppu töitä.. mie taian nukkuu aamulla pitkään (varmaan herään jo 6.. :kieh: ) ja sit alkaa pesee taas pyykkiä, jos sais nyt ne vaunu ja kaukalo kankaat..

no taidan siirtyy nukkumaan mieki..

äiti lpr 33+3, edelleen!!

Vietän juhannusta kotosalla (ja yllättäen netissä) ja löysin tämän palstan vasta nyt. Liityn siis joukkoonne ihan tälleen kesken kaiken. Teillä on varmaan ollu pitkiä keskusteluketjuja koko kevään... Toivottavasti joukkoon mahtuu? Olen 25-vuotias ensimmäisen lapsen odottaja, laskettu aika on elokuun 22. ja viikkoja on tänään tasan 31+0. Kiva päästä vaihtamaan ajatuksia muiden samassa "tilassa" olevien kanssa! Kirjoitan vähän myöhemmin lisää. Nyt siirryn tuonne kotisohvalle ukkelin viereen ja toivotan kaikille oikein hyvää juhannusta!!! :wave:

t. Bibabbaloola & "She's my baby" (jos joku tunnistaa biisin)

p.s. kun ulkona tulee kaatamalla vettä, kotijuhannus alkaa tuntua jo ihan mielettömän hyvältä idikseltä. :D

Bibabbaloola Tervetuloa mukaan! meillä onkin sit samana päivänä laskettu aika! :)

kaikki taitaakin olla juhannuksen vietossa. Mulla kenties vähän tylsää kun täällä olen heti aamusta kirjottelemassa :whistle:

ihan kauheita kivuttomia suppareita oli eilen, en kyenny mitään tekeen kun ahdisti niin kovasti. Ja närästi! :/

Mistäs muuten ootte ostanu niitä harsoja? kun ei siinä äitiyspakkauksessa tullut kun 4 niitä... ja sit tarvisin niitä froteealustojakin lisää. Eli kertokaahan vinkkejä mistä ootte niitä ostanu?

Mä niin odotan sitä lomaa, kahen viikon päästä oon jo lomalla... Oon jotenkin niin väsyny oleen töissä. Mut en viittis jäädä saikulle, kun alkaa omatunto kolkuttaan... töissä on kyl ihan kivaa, mut jotenkin vaan oon jo niin täynnä sitä... :|

Joo, kai mä meen pitään äitille seuraa... Juhannuksen jatkoja!
-Heitsu&Papu-

Juhannusta täältä vauvan vaate tehtaalta :wave: .. voisko joku luovuttaa meille ylimäräsen vaatekaapin????? siis nuo vauvan tavarat/vaatteet/ ym peitot täkit sunmuut ei mahu mihinkään :kieh:

Heitsu saitko sen 2008 pakkauksen?? miulla 2007 pakkauksessa oli ainakin 7 tai tai 9 (en muista nii tarkaa..) noita sideharsoja. Tyhmää jos niitä on vähennetty. Mutta niitä voi ostaa ihan kaupasta, esim. Citymarketissa siellä missä on vauvan pesuaineita, liivinsuojia ym juttuja, ni on n.10kpl paketissa jotain n.10e.. ja eiköhän noita ole kaikissa isoissa kaupoissa!! Frotee alustoja, jos tarkotat niitä patjan suojuksia, ni sitähän saa ostettua ihan kangas kaupasta!!!

AUTTAKAA ku meillä on vaaville ensisängyx sellanen rottinkisänky, johon leikkasin/muotoilin patjan Äpakkauksen patjoista, ni laitanko siihen vielä niiku petarin?? jos laitan ni minkälaista se kangas? kannattas olla, ku se on soikee muodoltaa, et valmista ei voi ostaa.. joku suojahan ois varmaan hyvä, ettei patja likaannu, mut en haluis niitä patjan suojuksia laittaa koko patjan suojax.. ku eihän se vauva pysty hengittää jos ne jostain syystä tulee sen naaman eteen.. hysteerikko äiti taas liikenteessä :ashamed:

Kertokaa hyviä vinkkejä!!

Nyt tuli kutsu hampurilaiselle, pakko mennä :D , ettei vaan päästä laihtumaan :ashamed:

Äiti lpr 33+4

Tän vuoden pakkauksessa ei ole harsoja montaa, kun siinä on enemmän kestovaippoja ja sen myötä harsoja vähennetty. Anttilassa näin kuvioituja harsoja, onkohan ne millaisia, vai pitäisikö ostaa ihan tavan valkoisia.

Maanantaina olisi neuvola ja nyt viikonloppuna pääsin onneksi käymään vaa'alla niin ei pelota mennä sinne neuvolaan, kun tiedän suunnilleen paljon on tullut lisää painoa. Nyt on kuitenkin paino noussut vähän enemmän, mutta se nyt oli odotettavissakin.
Täällä monet ovat saaneet kuulla kysymyksiä, että onko milloin se syntyy, varmaan ihan hetkellä minä hyvänsä, niin nyt minä olen alkanut kuulla, et ei mulla mikään iso maha ole, kun laskettuun aikaan on sen verran vähän aikaa. Mä olen kyllä ihan tyytyväinen tähän pienehköön mahaan, ei ole vieläkään sellainen olo, etteikö taipuisi ja aika normaalisti pystyn kaikkea tekemään, maha ei juurikaan ole tiellä.

Terppa!

Tervetuloa Bibabbaloola mukaan. Onks sulla mikä synnäri, lisään senkin sit tonne listaan? :wave:

Harsoista ja sängynsuojista, harsokangasta saa älyttömän halvalla kangaskaupoista ja helppo on ommella neliön (tai minkä mallisia haluaakaan) muotoisia. Mä en oo valmiina nähny niitä myytävän missää kaupoissa. Ja noita sängynsuojia mä oon ostanu muistaakseni Prismasta. Oli aika hinnakkaita vaan.

Mies menossa tänään jossain vaiheessa töihin. Pojun kanssa pitäis jotain ohjelmaa keksiä. Ulkona on taas ihan kökkö ilma, vähän väliä ripsii vettä. :/

Mutta ei tällä erää muuta. Mukavaa juhannuksen jatkoa! :wave:

Yhteistyössä