¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Heido masut!

Olen saanu riesakseni supistukset..välillä sattuu ja välillä ei.. :/

Kumpa Aapeli-Anneli pysyis vielä hetken yksiössään.
Kohdunsuun tilannetta en tiedä, kertaakaan ei ole lääkäri kopeloinu..
Hoitopöytä on paikallaa, turvakaukalo ostettu, vaunut vintissä..kaiki kunnossa siis..
PAITSI sairaakakassi..

Tervetuloa uusille!

Neuvolasta soittivat ja varatäti (vakitäti on kesälomalla) halusi siirtää mun seuraavaa neuvola-aikaa aikaisemmaksi. En ollut kovin innostunut, koska siinä tapauksessa joudun lähtemään töistä jo kello 14, mutta jouduin suostumaan, kun täti kitisi ja valitti puhelimessa, että muut ovat tehneet hänelle ihan mahdottomat aikataulut. Pääsenpä sitten itse iltatöihin. Jes!

Ja mun seuraaja päätti häipyä epämääräiseksi ajaksi. Eli mulla ehkä on seuraaja tai sitten ehkä ei. Väännän nyt paniikilla kaikkea mahdollista dokumentoituun muotoon, niin ehkä joku joskus jatkaa mun projektia. Aargh. Olisihan se ollut jo liian hienoa, että olisin itse voinut kouluttaa seuraajan. :/

No onneksi kollegoillani on niinkin suuria murheita kuin kadonnut omena. Sitä nyt metsästetään kaikkialta. "Kuka on syyllinen??". Mun energiat ja sympatiat ei enää riitä omenalle. Hyi minua. :ashamed:

Pääsinpä taas valittamaan. =)

Marikki ja pötkö 31+0

Tuosta töissä olemisesta, niin itse jäin saikulle viikolla 27, muistaakseni, sillä työn luonne oli sellainen, että en sitä enää jaksanut. Nyt olen tosin kesälomalla ja kesäloman jälkeen olisi vielä 4 työpäivää, jotka siis mulla vaihtuvat sairaslomaksi.

Mulle on tullut suureksi vaivaksi nuo sukkpuikkokivut ja niitä tulee aina kun tyyppi muljauttelee tuolla mahassa. Muutaman kerran päivässä vihlasee oikein kunnolla, mutta supistuksia mulla ei ole aikoihin ollut ja toivottavasti niitä ei pahemmin vielä tulekaan.

Ensi viikolla olisi taas neuvola-aika ja saa nähdä missä lukemissa paino on, kun on tullut aikalailla herkuteltua ja liikkuminen on aika minimissä.

shihtzu + pikku apina 32+1

uusille tervetuloa :wave:

minä oon ollu saikulla rv 26 lähtien supistelujen ja hullunmyllyn takia! hoitotyötä palvelukodissa teen ja kotona pienet lapset. tehtiin töitä miehen kans vuoronperää, siis toinen tuli ja toinen lähti :p en suosittele raskaana olevalle! ja kolmessa vuorossa molemmat.
aijemmissa raskauksissa olen ollut töissä äippälomaan asti. ne onki ollut niin helppoja raskauksia, välilliä oikeesti unohtanu olevansa raskaana.

juhannus suunnitelmia ei ole. ilmoista riippuu ollaanko sisällä vai ulkona :LOL: grillataan kotona ja lauantaina mies meneeki iltaan töihin, et se siitä jussista!

nyt tais pikkunen herätä unilta, kutsu huuto kuuluu :D

Tervetuloa joukkoon uusille elomassuille :wave:

Neitiperholla on just samanlainen maha kun mulla - tuollainen oikein eteenpäin työntyvä. Ja poikaa on ultrassa ennustettu ;) Pitääkin käydä kohta kurkkaamassa tuolta listalta onko teille vielä tehty ennusteita vauvan sukupuolesta.

Tiinan ja pikku-Venlan puolesta täällä myös peukut pystyssä, että vauva malttaisi vielä hetken pysyä masussa.

Nukkumisjärjestelyistä: Me laitetaan alkuun pinnis meidän makkariin. En tiedä kuinka kauan siellä pidetään, mutta varmaan ainakin ekat 4-5 kuukautta.

Juhannuksena mennään mökille mun vanhempien & siskon ja sen perheen kanssa. Sen verran monena jussina jo kokoonnuttu, että siitä alkaa tulla vähitellen perinne. Pieni on mökki, mutta toivottavasti ei sada koko aikaa, niin ei tarttis sisätiloissa kärtsätä kuin yöt =)

Töissä olemisesta: Ite tein kokoaikaista huhtikuun loppuun ja toukokuun tein osaviikkoa tuon jatkuvan hengästymisen ja alamahakipujen takia. Sitten kesäkuun alkupuolella jäin kesikselle ja heinäkuussa alkaa jo äippäloma. Meidän työmaalla ei yksikään ole tehnyt töitä sinne äitiyslomaan saakka. Ellei osu lomat sopivaan saumaan, niin sitten on yleensä seisomatyön takia passitettu saikulle vähintään kuukautta tai kahta ennen äitiyslomaa.

Mulla on jo viidettä päivää kestävä päänsärky. Välillä helpottaa pariksi tunniksi, mutta tulee sitten taas uudestaan. Tosi ikävästi jomoilee just tuosta silmien päältä ja takaraivosta... Pika-apua asiaan sain tänään, kun kävin hiustenleikkuussa ja sain samalla ihanan päähieronnan :D

Huomenna ois sitten neuvola ja illalla synnytysvalmennus.

kaneliomena ja Elmeri 33+0

Täällä yks mamma, joka on töissä ja meinaa kyllä siellä jaksaa ihan loppuun saakka. Hyvin menee ja omalle mielelle tekee vain hyvää päästä sinne :). Lomat pidin toukokuussa jo pois. Esikoiselta olin myös ihan loppuun asti töissä, pidempäänkin olisin jaksanut. Nyt on kyllä kaikkia kivoja suunnitelmia, mitä teen, kun äippäloma alkaa, sitä odotellessa... :D

Mulla on kait pyöräily tehnyt häntäluun seudun tosi kipeeksi. Istuminen on ihan ok, mutta kun koittaa nousta ylös, sattuu! Pyöräillessä kenkkua, kun vähän väliä joutuu pysähtelee liikennevalojen ja muun liikenteen mukaan...

Nyt taidan lähtee ulos happihyppelylle, mies ja poika tulee joskus tunnin-päästä kotiin, poikaa oon nähnyt viimeeks to-aamuna pikaseen ennen töihin lähtöä ja onhan sitä jo ikävä... mies lähti eilen hakee, poitsu oli siis mummolassa kyläilemässä, kun ite halus sinne lähtee.

Hyviä vointeja kaikille!

Hemuli 30+4 (ko?)

HooÄs Mulla on synnytyspaikkana K-S KS.

Töissä olemisesta: Mulla olis juhannuksen jälkeen vielä pikku pätkä töitä tiedossa, mut ei huvittais enää. Oon selvinny tähän asti ilman kipuja ja kolotuksia, mut täytyy sit kattoo ku meen takas töihin miten sitä on rapistunu loman aikana :) Toisaalta mua ei huvittais olla kotonakaan, en osaa vaan olla mut ei huvita koko aikaa siivotakaan tai touhuta jotain aikansa kuluks..Pitäis kai nyt vaan osata nauttia ihan vaan siitä olemisesta..

Juhannuksena olis tarkotus mennä vanhempien mökille, toivotaan vaan et keli olis sen verran hyvä ettei satais ainakaan koko aikaa..

Tervetuloa uusille massuille! :wave: :flower:

fifiliina: Olen atk-hommissa. Työ vuorotyötä ja suurimmaksi osaksi istumista tietokoneen äärellä. Välillä työhön kuuluu myös koneiden nostelua ja korjaamista/kasailua, mutta ne hommat multa jätettiin pois noin rv 28. Nyt tosiaan tuo oikea, eli "hiirikäsi", puutunut ja särkee. Aion nyt nämä kaksi viimeistä viikkoa ennen ä-lomaa olla saikulla, enkä enää töihin lähde kättäni rasittamaan. Vasemmallakin kyllä pärjää, mutta käsisärky vie yöunet ja olen ollut viimeisen kuukauden kuin toisessa maailmassa töissäkin.

Hui ku alko tosiaan jänskättämään, ku Tiinallekin tuollaisia ennustetaan! Eli meillä ihan oikeasti alkaa kohta syntyä pikkuisia!! Ja mulla ei ole ostettuna ku vaunut ja kaukalo... :/ Ja vaavin vaatteetki pesemättä, eikä niille ole edes paikkaa mihin ne viikkais... :ashamed: Ja se sairaalakassi... :headwall:
Ehkä tässä nyt alkais ehtimään, ku ei ole työt viemässä aikaa...

Nukkumisjärjestelyistä vielä sen verran, että me aiotaan laittaa pinnis meidän sängyn viereen kiinni minun puolelle. Vähän niin kuin meidän sängyn jatkeeksi. Pinniksessä tulee olemaan yks sivu pois, joten vaavi nukkuu omassa sängyssä ja saan sen nostettua yösyötölle tarvittaessa. Näin taas tietty vaan ajatuksen tasolla, ku ei tuota aikaisempaa kokemusta ole... Katotaan sitten, miten tämä järjestely toimii.

Levottomia öitä täälläkin ja päivällä ainainen väsymys. |O Tänään ei ole ehtiny päikkäreitäkään ottamaan. En kyllä yleensä edes niitä harrasta, mutta nyt on ollu pakko, ku muuten lähtee vähäisetki voimat.

Kiia 33+0 (vain seitsemän viikkoa laskettuun aikaan, iik!)

tervetuloa uusille mukaan!! :flower:
tänään oli neuvola ja pikkuisella kaikki hyvin!oli vihdoinkin kääntynyt raivotarjontaan ja tuo sf mittakin oli pienentynyt parilla sentillä, kun vauva kääntynyt synnytysvalmius asentoon :)
eli siis:
rv 31+4
paino +1077 :ashamed: yht.9.6kg tullut
paineet 115/73
sf: 30cm
hemppaa ei otettu,viimeksi 117
tarjonta: rt
sydämensyke +135

neuvolassa oli tänään sijainen ja joku tiukkapeppu oli, kamalasti valitteli mun painonnoususta :LOL:
ja muutenkin semmonen varmaan juuri valmistunut, tuijotteli kaikkia käyriä hirveesti.
no onneks on oma terveydenhoitaja taas enskerralla paikalla!:)
mutta,ei tähän massuun kummempaa!! ainiin,ostettiin eilen vauvalle vaatekaappi ja tänään vielä kasataan se kun ukko tulee töistä, saa sitten vaatteet laiteltua jo vauvan omaan kaappiin :) tai siis ne mitkä mä oon jo pessyt..

ajatar&vekara 31+4

Apua kun jänskättää tuleva synnytys ja miten se uhkaavasti lähenee. Jo 2 viikon päästä mennään sairaalan synnytysvalmennukseen, samalla tutustutaan synnytyssaliin ja osastoon.

Nyt on käyty siellä diabeteshoitajalla ja ravitsemusterapeutilla. Aattelin että jos jätän makeet pois ja syön terveellisesti niin se on siinä, mutta kaikesta tuosta huolimatta sokerit pompsahtelee välillä ylös, joten ei tää niin helppoa ja yksinkertaista olekaan.

Multa on jo muutamassa päivässä tippunut paino 2kg ruokavalio muutoksella. :)

Sone Voi mahoton miten kellään voi olla noin pieni maha. Mun maha oli tuon kokoinen raskauden alussa :ashamed:

Annilia mekkosi kuulostaa kivalta. Mutta meidän h&m:llä ei ole todellakaan mitään tuollaista, edes netin kautta ei ole saatavissa mitään noin juhlavaa. Alkaa ahistaa...

Tiina Nyt vaan lepoa ja lepoa ! Toivotaan ,että vielä vauveli pysyy matkassa, vaikka suht hyvillä viikoilla oletkin.

Mä olen ollut saikulla jo rv 19 asti ,kun supparit alkoi. Myös muutoksia kohdunsuulla ja vauva alhaalla rt:ssa. Esikoinen meillä tosiaan syntyi ennenaikaisena ,niin siksi nyt oltu tosi varovasia. Olen kuitenkin yrittäjä ,että oppilaille pidän tunnit 5pv/viikko 3h päivässä loppuun asti. Tätä hommaa jatkan myös vauvan synnyttyä. Parisen viikkoa viimeksi olin pois opetushommista. Tuo opetus sinäänsä kevyttä ,kun vain istun ja puhua pulputan. Yrittäjänä ei ihan totaaliseen äityislomaan ole mahdollisuutta. Tunnit on illalla ,joten mies hoitaa lapsia silloin.

Nukkumajärjestelyistä. Me nukutaan samassa huoneessa kaikki ja varmaan käytännössä myös samassa sängyssä :) . Esikko muuttaa isän puolelle sivuvaunuun ,josta pääsee viekkuun helposti. Vauvalle varataan kyllä pinnis ,mutta viekussa varmaan tulee olemaan. Meille tuo perhepeti sopii mainiosti. Lapset siirtyy omiin huoneisiin sitten ,kun haluavat. Uskon ,että ennen kuin 18 v täyttävät :)

Ei nyt pitää mennä ,kun tyttö tarvii äitin apua ja jaliskin on jo alkanut.
-Poni ja Manteli 30+6

Heido!

Mulla on ollut tosi outo olo viimiset pari päivää... Siis sellainen todella odottava olo, ja tunne että vauva syntyy etuajassa. Mikä tuskin on todennäköistä kun esikoinen meni kymmenen päivää yliaikaiseksi :D Mutta ihan ihmeellinen tunne...
Olin suunnitellut ensi kuuksi kaikki vaatteiden pesut ym. vauvan tavaroiden laittamiset. Mutta tänään oli ihan pakko pestä vauvalle jo hankitut vaatteet, tuli sellainen olo että en enää myöhemmin ehdi... :)
Hassuja tunteita... En tosiaan toivo että vauva syntyisi vielä pitkään aikaan, eikä merkkejä siitä onneksi ole. Mutta nyt voisin lyödä vaikka vetoa että vauva syntyy rv 38+ jotain :D Ihan sellainen olo on...
Saa nähdä pitääkö tunne paikkaansa vai kärvistelläänkö masun kanssa vielä elokuun puolessa välissäkin :)

Vauvan yöpymispaikasta. Vauva on minun ja miehen kanssa samassa huoneessa, omassa sängyssä. Poika nukkuu toisessa makuuhuoneessa enkä voisi muutenkaan kuvitella pistäväni vauvaa heti omaan huoneeseen... Kaikki yösyötöt, yölliset vaipanvaihdot ym. Helppo vauva ottaa syömään siitä oman sängyn vierestä, ja luultavasti vauva nukkuu paljon myös minun ja miehen välissä :)

Lilli ja Tiitti 32+6

Tänään kun kävin neuvolassa säikähdin oikein kunnolla. Kaikki ok kunnes ei millään meinas löytyä sydänääniä. Lopulta ne löytyi mutta kyllä minä siinä ehdin ajatella vaikka mitä. Pari päivää on muuten ollut niin hiljaista siellä masussa ja liikkeet tuntuu vain joskus ja jotenkin kummalliselta. Todennäköisesti vauveli on vaan vaihtanut semmoseen asentoon että ne tuntuu heikosti.
Huomenna aamulla on uusi käynti ja saa nähdä sitten että tuleeko lähete äitipolille vai ei.

Tuntuu että kaikki ostaa kauheesti vaatteita vauvalle. Minä en ole ostanut mitään muuta kun tuplarattaat. Sain oikein hyväkuntoiset emmaljungat 100e. Kai minäkin ostaisin jos olis yhtään ylimääräistä rahaa mutta meillä on vähän tiukkaa tällä hetkellä. Odotan sitä päivää kun äitiysrahat tullee niin sitten tilanne helpottuu.

Nyt on muuten semmonen vaihe että en millään jaksaisin olla raskaana enää. Tuntuu että osan tämän homman ja sais jo olla elokuu että pääsisin eroon tästä masusta. No ei pitäis valittaa. Yritän nyt nauttia tästä raskaudesta, niin kun nyt tuntuu niin kolmatta ei tulee.

apobase creme: Meidän pikkuisemme oli ilmeisesti viime neuvolakäynnillä jotenkin ihme asennossa. Neuvolatäti kokeili pitkän aikaa, että miten päin vauveli on. Sitten alkoi kuuntelemaan sydänääniä, mutta niitä ei kuulunutkaan. :eek: Mulle iski jo melkein paniikki, koska vauveli oli ollut jonkin aikaa myös liikkumatta. Sitten ne äänet onneksi alkoi kuulua, kun täti siirtyi vatsan ihan toiselle puolelle kuuntelemaan. Mutta oli kyllä kamalaa maata siinä, kun ääniä ei meinannut kuulua.

Minua on alkanut jurppia neuvolan kilovahtiminen. Tai hyvähän se on, että seurataan, mutta silti. Minulla tosiaan oli myös viimeksi tullut kilo viikossa. Neuvolatäti sanoi, että syö kasviksia. Niin, minä olen kasvissyöjä, joten jos jossain ruokavaliossa on vikaa, niin se ei ainakaan ole se, etten söisi kasviksia! Kasvissyönnin takia olen myös käynnyt alkuraskaudessa ravitsemusterapeutilla, ja sen mielestä ainoa vika ruokavaliossani oli se, että voisin lisätä proteiinin ja maitotuotteiden määrää. Sanoi vielä, että syön niin terveellisesti, että voin joka päivä syödä jotain herkkuakin. Ruokavalio ei ole muuttunut sitten alkuraskauden, mutta silti paino nousee. En todellakaan osaa sanoa, että missä vika on, joten ärsyttää nuo kommentit, että syö kasviksia!!

Taas minä valitan. :ashamed:

Marikki ja pikkuinen 31+1

Huomenta!!

Kauhee läjä vaatteita tossa mein sohvalla :eek: , pitäs alkaa laittaa niitä järjestykseen. oon lajitellu kaikki pojan vaatteen, ja pessy ne 50-60cm ja ihmettelin et niitä on vähän..mut eilen paljastu yhdestä jätesäkistä PAALJOOON lisää noita 60cm vaatteita, että no hätä, meidän vauvalla on vaatetta tarpeex :D
Tuntuu että ylimääräsiäkin vaatteita on, esim. kietasu paidat. pojalta en montaa kertaa niitä käyttäny ja niitä on yli kymmenen.. bodyt on niin käteviä, että ei noita paitoja tarvii..mutta silti ei viiti antaa vielä pois, kun jos niitä vaikka sit käyttää.. no sit näkee.
Sit meilä on isot kasat 70cm ja 80cm vaatteita, en oo vielä ihan varma pesiskö nyt jo noita 80cm.. ku jos tulee tyttö ni nuo lähtee kyllä eteenpäin.. ne on jo niin selkeesti pojan vaatteita.. täytynee miettiä..

Paino nousee miullakin.. tosin syön herkkujakin, vaikka yritän vähentää.. mutta koko raskauden aikana en ole päässy liikkumaan juurikaan.. ja mie oon sellanen, et miun ei tarvi ku kattoo suklaaseen päin, ni tulee pari kiloa jo siitä :kieh: .. Toivotaan vaan että ei kasvata vauvaa liikaa..

Mie oon yrittäny tihrustaa miun mahaa, ku ihanku siinä olis haaleetakin haaleempi linea negra viiva, mikä tulis tohon tissien väliin.. en tietenkään muista tuliko pojalta.. vitsi ku sillo ei tajunnu kirjotella mitään muistiin..

taidanpa lähteä selvittämään tota vaate kasaa.. ja sit pitäs siirtyy nihin vaunu- ja kaukalon kankaisiin..

Olo on kyllä iso ja kaikkee, mutta toisaalta nyt taas jaksaa olla raskaana, katotaan kauan tää taas kestää.. vähän on kyllä alkanu juimimaan haaroväliä ku kävelee.. mut ei se vaavi kai vielä sinne asti oo menny, ei ainakaan maha oo yhtään laskenu, ja aina ku erehtyy syömään vähänki reilummin, ni tulee niin paha olo tohon kurkkuun ja muutenkin.. alkaa niiku närästää ja oksettaa ja röyhtyyttää samaa aikaa.. että hirveen paljoo ei kyllä tee mieli syyä.. että tostakin päätelleen vauva on nyt aika laajalti vallannu miun etupuolen, sit varmaan taas helpottaa ku hän laskeutuu!

Mut nyt menen

Äiti lpr 33+1

Sone
Heido!

Mairo: Oon 172cm pitkä ja varsinkin selkä on pitkä, se jotenkin uppoo tonne lantioon :) Esikoisesta oli vielä pienenpi maha. Nyt on enenpi ehkä eteenpäin, viimeks olin tasapaksumpi. Mut tämä tulokas on arvioitu isommaksi kun tyttäreni (esikoinen 2.8kg)

Töistä: Minä meinasin olla heinäkuun puoleen väliin asti töissä ja siiten äippälomalle. Joku aika sitten oli tosi pahoja kipuja selässä ja mahassa mutta purin hampaita yhteen ja tein töitä, sitten ne häviskin. Heinäkuulta mietin että jätän jo hieronnat pois ja jalkahoito kotikäynnit huonojen työasentojen takia. Muuten jaksaa hieroo vielä aika hyvin, mut voi hemmetti että oli kuuma päivä eilen! Jos tulee hillittömät helteet niin pökrään hoitolalle :snotty: Ajanvaraus on sen verran täyteen buukattu melkeen siihen asti kun jään pois töistä, niin onhan se töissä oltava. Paitsi jos nyt alkaa paikat aukee tai jotain, mutta enpä jotenkin usko.

Rasittaa jo valmiiksi kun tiedän kuuluvani ryhmään synnytän viikolla 42!! Ne ylimenevät päivät on hermoja raastavia, varsinkin yöt, kun ei saa nukuttua. Nyt on alkanut jo uni vähenemään, synnytys ja imetys pyörii mielessä ja jostain on tullut huoli esikoisen hyvinvoinnista. Pelkään että sille sattuuu jotain ja pakko käydä kattoo yöllä vessareissulla hengittääkö se, joo minulla pehmenee ennemmin yläpää kun alapää :LOL:

Minusta nyt raskaus tuntuu siltä kun pitääkin, jaksaa touhuta ja urheilu tuntuu hirveen hyvältä! Ulkoilun ja hyötyliikunnan lisäksi hikoilen kuntopyörällä ja nordic walkerilla sekä vesijuoksulla. Pitää päästä kuntoon synnytysä varten :LOL: Alkuraskaudessa olin paljon uupuneempi, ei jaksanut oikein mitään.

Joku muukin taitaa yökkäillä yöllä kun minä, varmaan se sit on närästystä tai jotain kun meinaa purjo lentää.. :$

töistä: rv:ltä 28 olin 2 viikkoa saikulla hengästymisen, voimattomuuden ja sen takia, että meinasin pyörtyä, sen jälkeen onkin ollut tätä kesistä ja 9.7. alkaa ä-vapaat.

eilinen menikin sitten kokonaan just noissa tutuissa merkeissä, hengästymistä, voimattomuutta ja heikotusta :( tuo kaikki on pysynyt hyvin poissa, mutta eilen tuli sit täydeltä laidalta kehno olo. suurinpiirtein vain makasin sängyllä ja välillä kävin vessassa. täytyy vähän kuulostella, mitä tänään on luvassa ja sit miettiä, tarviiko konsultoida jotakuta. vaan eivät nuo viimekskään sanoneet muuta kuin että, taitaa kuulua normaali raskauteen nämä minun oireet :ashamed: rivien välistä siis luin, että kärsi, kärsi...

mut maha heiluu iloisesti, siellä harjotellaan jo EM-futiksen puolivälieriin :D

irtis ja 32+0

Aamupäivät
Tervetuloa kaikki uudet mukaan.
Täällä menee ihan hyvin, vähä alkaa jo tympimään tämä iso olo vaikka pienellä mahalla mennäänki...mut siltiki. Itekki täs jo ihan säikähtäny et laskettuun aikaan ei enää ole kuin 7 viikkoa :eek: Miten se aika meneekin niin äkkiä, mut ihana nähdä jo sitten vauvaa ku nyt jo tekis mieli tietää minkälainen ja minkä näköinen vauva meille tulee. :heart:
Tytön kans me aina välistä käydään hypistelemässä vauvan vaatteita, ne on vielä meidän sängyn alla äp laatikossa, piti laittaa ne sinne piiloon ku tuo meidän 2v neiti meinas koko ajan olla niitä vaatteita penkomassa.
Nyt pitäis alkaa siivoamaan viikkosiivoukset, ei sit huomenna tarvi...ja juhannuksesta ku ei vielä tiedä mitä tehdään ku ei olla vielä mitään suunniteltu.
Niin ja miellä miehen kans tänään 3v hääpäivä :heart: :heart:
enmppu ja kaveri 32+4 :heart:

Kirjottelen jossain vaiheessa taas, nyt heitän teitä vitsillä lähestyvän juhannuksen kunniaksi.

Neljä odottavaa isää oli Minneapolisin sairaalan odotushuoneessa, kun heidän vaimonsa olivat synnyttämässä. Hoitaja saapui ja ilmoitti ensimmäiselle miehelle: "Onnittelut hyvä herra, olette kaksosten isä."

"Mikä yhteensattuma!" mies sanoi ilmeisen ylpeänä. "Työskentelen Minnesota Twins baseball joukkueessa."

Hetken kuluttua hoitaja palasi ja kääntyi toisen miehen puoleen: "Te hyvä herra olette kolmosten isä."

"Vau, tämä on todella ihmeellinen yhteensattuma," hän vastasi. "Työskentelen 3M yhtiössä. Työkaverini tulevat olemaan minulle todella kateellisia."

Tuntia myöhemmin kun toiset kaksi miestä odottelivat poltellen sikareitaan, hoitaja tuli takaisin ja kääntyi kolmannen miehen puoleen, joka oli ollut hiljaa nurkassa. Hoitaja ilmoitti, että hänen vaimonsa oli juuri saanut neloset.

Toivuttuaan iskusta, hän töin tuskin pystyi vastaamaan. "Älkää vain kertoko minulle toisesta sattumasta?" kysyi hoitaja. Kun hän viimein sai mielenmalttinsa takaisin, hän sanoi: "En voi uskoa tätä, työskentelen Four Seasons Hotellissa."

Kuultuaan tämän, kaikkien huomio kääntyi neljänteen kaveriin, joka oli juuri pyörtynyt lattialle. Hoitaja ryntäsi hänen luokseen ja hetken kuluttua hän hitaasti istahti uudelleen tuolilleen.

Kun hän viimein kykeni puhumaan, kaikki kuulivat hänen mutisten toistavan samaa lausetta yhä uudelleen:

"Minun ei olisi koskaan pitänyt mennä töihin 7-Upille
Minun ei olisi koskaan pitänyt mennä töihin 7-Upille
Minun ei olisi koskaan pitänyt mennä töihin 7-Upille"

Ihanaa, kunnolla nukuttu yö takana!

Minäkin hämmästelin että tosiaan, enää 7 viikkoa laskettuun aikaan -tai saattaahan tuo tulla myöhemmin tai aiemminkin, mutta silti! hui! Aloitin eilen vauvan lakanoiden yms tarvikkeiden pesun, kaikkia vaatteita en vielä voi pestä kun lipasto on vielä hankkimatta, nyt juhannuksen alla koetetaan se saada haettua. Äitiyspakkauskin odottelee postissa, että saisi sen kannettua kotiin. Meillä on vain niin pienet tilat, että koitan ensin saada tavaroille paikat valmiiksi, ennenkuin kannan yhtään lisää sisään :)

Tyhmä kysymys ehkä ensimmäisen odottajalta, mutta pesettekö esim. turvakaukalon (uusi) päällyskankaan?

ja onkohan tätä aiemmin jo kysytty, kysynpä silti kun ei heti sattunut silmään selaillessani: koska ajattelitte pakata sairaalakassia, ja mitä kaikkea otatte mukaan "extraa" eli siis hygieniatarvikkeiden ja muiden olennaisten lisäksi, lähinnä omaksi iloksi tai hemmotteluksi?

Mukavaa keskiviikkoa toivottelee Kiinea 32+5

Heissan! :wave:

Ihan näin alkuun tervetulotoivotukset uusille elokuisille =) :flower:

Täällä olisi myös sairaslomalainen. Kävin lääkärillä alamahan paineentunteen ja ihmeellisten kipujen takia, ensin epäilivät jotain tulehdusta mutta kaikki testit oli ok, paikatkaan ei ole vielä alkaneet avautua, lääkäri käski kuitenkin ottaa nyt vaan rauhallisesti ja kirjoitti sairaslomaa kaksi viikkoa. Eli se tarkoittaa sitten sitä että työt on mun osaltani tehty, työsopimus kun oli muutenkin vain kesäkuun loppuun asti :ashamed: itkuhan siinä tuli kun piti käydä päiväkodilla lapset ja työkaverit hyvästelemässä :'(

ajatar mullakin oli viime neuvolakäynnillä nuori sijainen, joka myös motkotti painonnoususta, silloin oli tullut neljässä viikossa 2kg lisää :snotty: nyt yhteensä tullut n. 13kg. Ihmetyttää vaan että mistä ne kaikki kilot tulevat ja onko kaikki ylimääräinen tullut tuohon vatsanseutuville. Masuhan on valtava ja sf-mittakin edelleen on käyrien yli, siitä huolimatta että olen 176cm pitkä ja pitkäselkäinen..eli siinäkin suhteessa olen poikkeus :whistle: hirvittää että synnytän pitkän turbovauvan, enkä malttaisi odottaa siihen synnytystapa-arvioon asti että jonkinmoisen kokoarvion vauvasta saisin..Käääks mikähän hysteerimamma minusta on tulossa :LOL: pelkopolillekin varasin ajan, tuntui hyvältä ajatukselta kun on alkanut tuo tuleva koitos sen verran hirvittämään että joskohan kätilön kanssa juttelu toisi jonkinlaisen mielenrauhan. Perhevalmennuksessa kuulin sellaisen kertomuksen että meidän sairaalaan synnyttämään tullut nainen joutui synnyttämään varastohuoneessa, koska kaikki kolme synnytyssalia olivat täynnä ja kätilöitäkin oli vain kolme siinä vuorossa. Hän ei kerennyt saada mitään puudutuksia eikä edes ilokaasua, koska varastossahan ei tietenkään ollut sitä laitetta. Jos omalle kohdalle kävisi noin huono tuuri niin vaatisin päästä toiseen sairaalaan ja vähän äkkiä |O tämän naisen onneksi kipukynnys oli korkea.. sen tiedän että oma kipukynnys ei tule kestämään, joten luomuna synnyttäminen ei tule kysymykseenkään :/

ohos, kellokin jo noin paljon..rakas tulee töistä parin tunnin päästä ja lupasin tehdä pizzaa, mikään ei ole sen pahempaa kuin juuri töistä tullut nälkäinen mies, ellei ruoka ole valmiina odottamassa :LOL:

enmppulle vielä lämpimät onnittelut hääpäivän johdosta :) :flower:

Triinu + beebis 31+0 :heart:

Terve uudesta kodista!

Muutto on nyt takana ja uudessa kodissa paikat vielä ihan mullin mallin. Kauhee paikkojen peseminen ja tavaroiden laittaminen paikoilleen. On nämä muutot rasittavia!

Uuden neuvolatädin tapasin ja vaikutti ihan mukavalle. Sokerirasituksessa kävin eilen ja tänään sai vastaukset ja kaikki arvot viitearvojen alapuolella, onneksi.

Äippäloman aloitin maanantaina varhennettuna ja ä-pakkaus tulee parin viikon kuluttua. Vanhassa Kelassa olis nopeaa toimintaa, kun torstaina vein paperit ja maanantaina jo näki netissä päätökset.

Vauvanhuone on vielä ihan vaiheessa. Maalata pitäisi yms. Mitään tarvikkeitakaan ei ole hankittuna, edelleenkään....jotenkin tuntuu siltä, että tämä vaavi syntyy ennen 14.8. Alkaa paniikki iskeä päälle. Pakko saada asunto kuntoon ennen tulokasta.

Tervetuloa uusille minunkin puolestani! Ja voimahali niitä tarvitseville.

Nyt täytyy jatkaa jätesäkkien tyhjentämistä....ihunata!

Bella-Lumia 31+5

Yhteistyössä