Neuvola rv 32+3
Painoa +560 g/viikko, yhteensä tullut 18,9 kg :ashamed: (lähtöpaino 56 kg)
Pissa puhdas
Verenpaine 118/62
Hb 130 (kauan ollut 126), eli nousua!
sf-mitta 33 cm
Tarjonta: rt
Sydämensyke 145 ja liikkeet ++
Mulla on aika usein öisin ruvennu tulemaan kivuliaita supistuksia, ei kuitenkaan joka yö vielä ainakaan. Sain ylimääräisen lääkärineuvolan 26.6. ja sillon katotaan kohdunsuun tilanne.
melluli: Mulla oli ylimääräinen ultra sen takia, kun istukka oli etuseinässä kohdunsuun lähellä. Onneksi se sieltä on noussut reippaasti ylös, että alatiesynnys onnistuu!! Luultavasti oon menossa vielä lähempänä laskettua aikaa siihen painoarvioon jos tuo sf-mitta vielä kovin jatkaa yläkäyrillä menemistä.
Tänään mulla kävi ensimmäisen kerran kotipalvelusta täti. Se siivos, laittoi pyykkiä kuivamaan, tiskit hoiti ja oli lasten kanssa pihalla. Mä sain olla aamupäivän rauhassa ja luin Vauva-lehteä, ihanaa!! Se käy nyt meillä kerran viikossa siihen asti, kun miehen kesäloma alkaa (viimeinen työpäivä 25.7.).
Käytiin lauantaina kylässä siskon luona ja voi että, kun se parin viikon ikäinen neiti olikin vain pieni ja suloinen :heart: Mun sylissä se sitten päätti tehdä kakkat
Ja samalla reissulla ostin sen kummilahjan, mutta en löytäny kaupasta meitin vauvalle LYHYTHIHAISIA bodyja. Että mä haukuin miehelle koko kaupan :headwall:
Joku kyseli äitiysloman alkamisesta. Mulla se alkaa virallisesti 3.7., mutta mä en sillä tiedolla tee periaatteessa mitään. Mä kun oon ollu kotiäitinä jo vuodesta 2002, että ei siinä muutosta tuu vaikka äitiysloma alkaisikin
jyffe: Mä oon kaikkien lasten aikana kuivannu niiden vauvan vaatteet vain sisällä. Pihalla kuitenkin on siitepölyä yms "likaa". Jotenkin on mukavempaa, kun tietää vaatteiden olevan "hygieenisiä" sisällä kuivatuksen jälkeen. Pienet vauvat on kuitenkin aika herkkiä kaikille hajuille, pesuaineille ja sen sellaisille. Mutta tässäkin asiassa jokainen taaplaa omalla tyylillään =)
kiinea, nempu ja TiituKoo: Tervetuloa elokuisiin mukaan :hug: Parempi liittyä meihin myöhään kuin ei milloinkaan
Tuli muuten eilen tekaistua itelleni imetystyyny!! Sain ohjeet siskolta ja se oli itelleen kans sen tehny. Heti innostuin ja hain värkit. Ei menny kuin parisen tuntia, niin tyyny oli kasassa!!
Meiltä on sairaalaan matkaa 98 km, että aika pitkä matka kuten täällä oli joillain muillakin. No, kesäkelissä se menee alle tunnissa, kun kaasujalka saattaa olla hieman raskaampi miehellä joka supistuksen tullessa
Edellinen lapsi syntyi talvella ja kaasujalka ukolla oli tosi raskas, kun huohotin kipujani vieressä.
Niin ja ei mua sen kummemmin synnytys pelota. Ainut mitä pelkään aina, on ne helvetinmoiset supistuskivut. Ne ei ole ollenkaan mitään kivoja. Sen kummemmin ei ole tullut synnytystä ajateltua, mutta oon niin miettiny, että tapahtui mitä tapahtui ja koska, niin ainakin vauvalle on kaikki vaatteet sun muut pestynä ja ostettuna.
:wave: yöt on täällä myös tuskaisia. Joka yö käyn 1-2 kertaa vessassa, lonkat puutuu ja niihin sattuu mielettömästi kylkeä vaihtaessa :headwall: Ja niitä supistuksia tulee sillon tällön yöllä ja ne muuten on sitten KIPEITÄ. Että ei tämä raskaus tässä vaiheessa enää niin hauskaa ole. Se puolen välin ihanuus on mennyt jo aikoja sitten ohitse :snotty:
Juhannuksen me luultavasti ollaan kotona. Eipä ole siitä ollut mitään kummempaa keskusteluakaan, että mitä sillon tehdään. Mulle kaikki pyhät on justiin samanlaisia kuin arjetkin. Oon kuitenkin jo vuosia ollut kotona eikä pyhät tunnu yhtään erikoisimmilta. Paitsi että ukko on kotona sillon
Pinnasänky on laitettu jälleen meidän makuuhuoneeseen niinkuin kolmen edellisenkin aikana. Helpottaa huomattavasti imettämistä, kun ei tarvi ravata eri huoneessa sitä suorittamassa. Meillä lapset on siirtyneet alle vuoden iässä omaan huoneeseen ja on hyvin mennyt!!!
Tiina80: :hug: Toivottavasti vauvanne kuitenkin vielä jaksaisi jokusen aikaa pysyä masussa turvassa. Oon myös kuullut niin ja neuvolassakin viimeksi sanottiin, että jos vauva päättää syntyä ennemmin, niin 34 viikosta eteenpäin enää sitä ei estellä tulemasta. Jaksamista sinne paljon :heart:
Jahas, jokohan siinä oli kaikki kommentit mitä pitikin. Voidaan hyvin, pidetään masuistamme ja itsestämme huolta ja isot jätti :hug: kaikille sitä tarvitseville!!
Tatjana80 ja tyttö 32+4