¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Söpöjä massuja kaikilla! :heart:

Kiitos HooÄs "ennustuksestasi", näin sitte viime yönä unta että synnytin poikavauvan (ennen en oo "nähny" sukupuolta!), joka oli 53cm pitkä ja painoi 3619g!! :LOL: Tarkat mitat muistan, kun niitä kirjoitin heti synnytyksen jälkeen tekstiviestiin mukamas..;)

Mies ihanana tänä aamuna että "mä tajusin illalla, et meil ei oo kaikki jutut valmiina vauvalle ja se lähtöhän voi tulla millon vaan!" :D Tarkoitti siis pesemättä olevia vaunuja ja vaatteita ja lakanoita, lupasin pestä tässä päivän mittaan vaunukankaita niin ovatpahan sit huolesta pois. =) Ylihuomenna synnäriin tutustumaan, jeejee ;) Samalla pääsee shoppailee, onkin kyllä mahoton ostoslista mutta noooh, jospa mä jaksaisin jos välillä pysähdellään esim. jätskikioskeille ;)

Pyykkille!-->

Heippa!

Mäkin kävin lueskelemassa heinäkuisten pinoa ja tosiaan kaks on jo saanut nyyttinäs, kummatkin rv37+jotain. Hihii, jänskättää kuka meistä poksahtaa ensimmäisenä ja koska. Sehän voi periaatteessa olla koska vaan. B)

Juhannus tai ainakin pe päivä ja ilta, ajateltiin viettää miehen porukoitten asuntovaunulla. Toivottavasti ois hyvä ilma, jos sataa niin ei me sitte sinne kyllä lähetä ja ollaan vaan kotosalla.

Mies puhu eilen, että oli suunnitellu kavereittensa kanssa lähtevänsä niitten perinteiselle kalastus/dokaus reissulle ens kuussa. Varmaankin puolessa välissä kuuta, koska aikasemmin ei onnistu.
Ja mul iski ihan kauhee paniikki! :( Sanoinki sille, että oiskohan sun parempi jättää ainaki ne pullojen tyhjentämiset kavereille, koska tosiaan ei voi tietää koska se lähtö tulee. Evolle ovat menossa, just katoin Eniron sivuilta, että aikaa sieltä tänne ajamiseen menee reilu 50min. Että ei kovin kaukana, mut silti. Surkuttaa ja v*tuttaa, ku tiiän et mun säkäl se lähtö tulee just sillon ku ne on keskellä yötä, keskellä järveä, soutuveneellä. Ja sit joudun jollain helkutin taxilla porhaltaa synnärille.
Hyvä minä ku nyt jo tollasia mietin, mut pistää väkisinki miettimää, ku noi miehet osaa olla niin ääliöitä, eikä osaa aina (lue->koskaan) järjellä ajatella! :headwall:

Ja masussa sen kun naksahtelee, just kaks kertaa taas kuulu pien "naks". Mitähän se baby siel puuhailee? =)

Nyt aamispalalle! :wave:

heipsan! nyt olis kissan ja lapsen omistajille kysymys:) eli kun ollaan tässä miehen kanssa vähän mietitty että mitenköhän tämä meidän vuoden ikäinen kissapoika ottaa vauvan vastaan. leikattu on mutta ei mikään laiska poika ole silti. lähinnä se mietityttää kun se on täysin mamman kissa, kiipeää kaulanmutkaan purisemaan ja nuolee korvat ja hiukset ja kaikki, isi ei kelpaa tähän hommaan ollenkaan. ei ole koskaan ollut raapija mutta jos hermostuu saattaa ottaa hampailla kiinni. nuorempana teki paljonkin tuota puremis-kiinnitarttumis-takajaloilla potkimis hommaa mut nyt tosi harvoin. onko siis minkälaisia kokemuksia varsinkin poikakissan suhtautumisesta vauvaan sekä neuvoja miten kannattais toimia sitten kun kotiudutaan? kiitos jo etukäteen!

tänään olis kummitytön 8-v. synttärit, oon varmaan maailman tylsin kummitäti kun ostin hälle englanti-suomi kuvasanakirjan ja karkkia:D viimeksi kun käytiin siellä niin tuntui olevan kiinnostunut kun mies opetti englantia niin ajateltiin että ehkä tuommoinen kuvitettu sanakirja olis ihan mielenkiintoinen lahja. saa nähä päätyykö heti jonnekkin nurkkaan :LOL:

nyt suihkuun, eilen oli sadepäivä niin tuli rötvättyä sisällä koko aika niin jospa sitä menis vaihteeksi tekemään itsestä ihmisen näköisen. niin joo, näin viimeyönä unta että poitsu potki tuohon vasemmalle kylkeen alas ja sitten tunsin semmosen möhkyrän siinä ja kohta näkyki ihon läpi selvästi varpaat!:) kaikenlaista...

salamanteri&steve 32+4 :heart:

Salamanteri85 Meillä on kaksi kissaa. Esikoisen synnyttyä nuorempi oli 3 v ja vanhempi 11 v. Nuorempi oli tosi kiinnostunut vauvasta , mutta positiivisesti. Vauvan itku sai kyllä hänet ihan sekaisin huolesta. Vanhempi pelkäsi vauvaa aluksi. Vaikka meillä kisut nukkui meidän kanssa samassa sängyssä ennen vauvaa niin vauvan syntymän jälkeen ne on pidetty öisin makkarista pois. Eivät protestoineet mitenkään. Vauvuihin meillä on kissasuoja ,koska kisut todella tykkää mennä vaunuihin nukkumaan. Me päästettiin kissat heti katsomaan ja nuuskimaan vauvaa ,kun kotiin tulimme. Nykyisin meidän taapero on ihan hulluna kisuihin. Naarmuilta ei ole vältytty ,mutta näin myös mielestäni lapsi oppii varomaan kissoja ja kohtelemaan niitä hyvin. Edelleen kyllä perään katsotaan ,kun tyttö kisujen kanssa puuhaa. Ensimmäinen sanakin tytöllä oli kissa :) . Vähän sekavasti selostettu. Niin tuo nuorempi meillä myös leikattu poika.

Salamanteri, meidän leikattu poikakissa oli 7 v kun esikoinen syntyi. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Esikoisen aikana hankittiin pinnasänkyyn kissasuojakin, mutta taidettiin käyttää kaksi kertaa ja kakkosen kerralla verkko oli jo visusti varastossa.

Meidän kissa ei siis koskaan ole vauvan sänkyyn ängennyt, ja muutenkin taisi aina pitää vähintään metrin hajuraon vauvoihin, kun nämä olivat esim. lattialla. Vauvan itku ajoi kissan aina pakoon. Ehkä meillä vaan niin pahaääniset lapset, että itku sattui kissan korviin :)

Nyt tämä tuleva tapaus saattaa aiheuttaa hiukan harmaita hiuksia kissankin suhteen. Vanha poika on nyt siis 14 vuotta ja ottanut tavakseen nukkua joko isännän tyynyllä tai meidän tyynyjen välissä. Tähän asti minulla ei ole ollut riittävästi energiaa kissan poisajamiseksi, mutta kun vauva tulee, niin meidän sänkyyn ei ole mitään asiaa nukkumaan. Tiedä sitten kuinka tuon toteutan. Meidän kissa on kovin huono luopumaan saavutetuista eduista...

Edelleenkään kissa ei käy lasten "kimppuun" ollenkaan ei leikkimielellä eikä muuten. Jos vanha poika haluaa saalistaa joskus ohikulkevan nilkan tms. niin se on kyllä aina minun :kieh:

Säihke + pikkupossu

neitiperho
Ohhoh,

onpas taas liskojen yö takana. Eilen päivällä aloin haravoimaan pihaa läpi kun siellä niin hirveä määrä kiviä mullan seassa niin päätin sitten urakan aloittaa. Pari tuntia sitä sitten tein ja sen jälkeen olin ihan puhki. Illan sitten alkuun kärsin selkä kivuista ja päälle alko kivut liikkuessa molemmissa nivusissa. Ne nyt sitten edelleen kipeet. Yöllä en normisti ole joutunut vessaan heräämään niin nyt sekin sitten heti alkoi sen jälkeen kun nivuset tuli kipeeksi..hmm..mies jo säikähti, että älä nyt hemmetti vielä ala synnyttämään :D Sitten tietysti juuri kun kerkesin huokaisemaan kuinka närästys helpompaa niin p**kat. Oksensin sitten vaihteeksi viime yönä illan sapuskat.

Nyt sitten tämä mamma vaan on hokenut noin miljoona kertaa itselleen kuinka tämä kaikki on tämän arvoista.

Saa nähdä kuinka käy sun ennustuksen HooÄs. Se nähdään sitten toivon mukaan elokuussa =) Oon muuten kanssa aina välillä seurannu muiden keskusteluja. Alkuun kesäkuisia ja nyt heinäkuisia. Oli joo ensimmäinen syntynyt siellä tyttö. Voi että ne on syntyneet jo aikaisin. Tai ainakin siltä itestä tuntuu. Jännityksellä tosiaan odotetaan kuka täällä sitten ensimmäisenä synnyttää ja onko se tyttö vai poika =)

Mutta nyt imurointi odottaa. Jospa vähän rauhallisemmin tosin tänään ottaisi. Sais noi nivusissa kivut loppumaan... :/

äitipoli kuulumisia pikaisesti vauva kiinnittynyt melkein päälaki tuntui kun kokeili paikat oli alkanut aukeamaan tämän hetken paino arvio oli n.2200g. ei saatu lupaa lähteä reissuun koska synnytys voi käynnistyä ihan milloin vain

Hepsis!
Liityn joukkoonne, eli esikoista odotan ja la olisi 28.8 :)
Äitiyspakkauksen sain eilen ja ihan tyytyväinen pitää olla..aika vaaleita värejä mun makuun, mut tyytyväinen olen joka tapauksessa, että meille annetaan tommonen paketti ihan ilmaseks. Kestovaipat oli aivan ihania :) Mies ei oikein innostunut siitä naisten kondomista :D

Sitten kysymystä..eli mulla on nyt parissa viikossa noussu paino 2 kg (huomenna neuvola et juttelen kyl sielläkin) mut mitään turvotuksia en itessäni huomaa ja verenpaineet ok..et onko teillä kellään ollu vastaavaa et välillä ryöpsähtää toi paino? Muuten on tullu se 500g/vko, mut nyt noi 2kg 2 viikossa..oon kyllä herkutellukin enemmän ku normaalisti et voisko se vaikuttaa noin helposti et heti tulee ylimäärästä?!

käkkärääk, tiina, ootko sinä ensimmäinen?? mua alko hirmusesti jänskättää sun puolesta :D nytte pysyttelet, juu, lähellä sairaalaa, ja otat iisisti. saitko sää mitään muita ohjeita sieltä äitipolilta?

irtis 31+6

Tervetuloa nempu mukaan joukkoon! Mikä sul on synnärinä, niin lisäilen senkin tonne listaan? :wave:
Kivaa kun tulee vieläkin lisää meitä elokuisia. Nyt meitä mun laskujen mukaan onki jo yhteensä 134! =)

Hui Tiina80, muakin kävi kanssa jänskättämään teijän puolesta. Sä taidat olla eka kuka saa pikkusen pihalle. Toivottavasti ei ihan vielä kuitenkaan halua ulostautua masusta. :| Onks sul ollu supistuksia kamalasti tmv. ku on paikat alkanu jo aukeamaa? Onks supparit ollu kipeitä?
Miten nii utelias... :whistle:

Hui, otapa Tiina rauhallisesti sitten vaan:) Toivottavasti vauva ei sentään ihan vielä lähtisi syntymään!

Kiitoksia rataskommenteista!

Mä en vielä vastasyntynyttä laittaisi eri huoneeseen, ihan yösyömistenkin vuoksi.. meillä tuo yksivuotias nukkuu vielä mun vieressä, vaikka omassa sängyssään. Lisäksi mä olin vauva-aikana vähän hysteerinen(ihan kuin enää en olisi) ja kuuntelin vauvan hengitystä jos se vähänkin kuulosti oudolta... en osaisi olla jos pieni olisi eri huoneessa. Mutta siinä vaiheessa kun yösyöttöjä ei enää tarvitse ja osaa nukahtaa itsekseen niin voisin laittaa, nythän me ollaankin suunniteltu miehen kanssa muuttoa olohuoneeseen:)

Mulla on muuten ihan sellainen olo, että meidän vauva syntyy heinäkuussa... en ymmärrä mistä sellainen on mun päähän tullut, mutta koko ajan siltä tuntuu! Mutta ehkä mun tapauksessa olis hyväkin, jos vauva syntyisi esimerkiksi kaksi viikkoa ennen laskettua... harmi kun sitä ei oikein itse voi suunnitella :LOL: tai toisaalta oikein hyvä, ei etukäteen saa tuommoisia ajatellakaan ettei hermot mene:)

Mulla on edelleenkin oudon huono olo, eilen en saanut mitään alas ja tänäänkin olen oksentanut :x Yöks. Voi tietysti johtua insuliinistakin, lääkärin pitäisi tällä viikolla soittaa, niin voin sitten kysyä onko tuollainen sivuvaikutus tavallista. Heikko olo vaan meinaa tulla.

Nyt laitoin pojan nukkumaan ja pyykit koneeseen, tänään onkin oiva pyykki-ja siivouspäivä kun sataa ja ulos ei voi mennä. Kyllä mun on silti pakko päästä pieni happihyppy tekemään, olen niin koukussa ulkoilmaan että saan hermoromahduksen jos joudun oleilemaan sisällä koko päivän:) ja sadeilma on niin ihanan raikastakin:)

Juu ihan ekana Tiinalle tsemppiä ja jalat ristissä vielä vähän aikaa :D , paitsi tuolla kaksosten ketjussa ainakin yksi äiti todisti että kaksoset pysyy mahassa ja pitkään, vaikka sillä oli paikat aika auki, tosi varhasilta viikoilta!! että toivotaan siulle samaa!!

Miulla oli kanssa liskojen yö viime yö.. oli hiki ja pyörin ja hyörin ja pissatti ja paino alas.. ja sit aloin vielä miettiä, ku ollaan lähössä koko ens viikoksi yhelle mökille.. sieltä kotiin matkaa reilu 50km.. et mitä jos alan synnyttää siellä, kuka miut sieltä sairaalaan tuo??? eihän siellä kukaan tietenkään ajokunnossa ole (varsinkaan öisin, millon aina sattuu kaikki tämmönen..).. Mutta järellä ajateltuna, ei varmaan ala synnytys,ensi viikolla on rv 34, ja miula kuitenkin paikat kiinni, ei supistele, ei mitään merkkiä et vois alkaa.. esikkokin meni sen 2vk yli.. mut silti ku alkaa miettii ni paniikki iskee.. ja sit yöllä ku mietin tätä, ni olin ihan varma et mahaa koskee, oli sellasta menkkamaista kipua.. jaa.. en tiiä oliko oikeesti, vai oliko vaan pissa rakossa mikä teki muka tuon tunteen.. Ihmismieli on hassu..

Ja tuossahan tuli siis mein juhannuksen jälkeiset suunnitelmat, ite juhannus aatto ollaan täällä vaan pyörimässä, tivoliin ies lupas pojan viiä, ja kokkoa kattomaan, ja sit se onkin töissä ton vklopun, ja sit lähetään mökkeilemään!!

kauheesti ootte taas kirjotellu, ja mie en muista mihi piti kommentoida. taaskaan..

No taidan lähtee kattoo Täydellisiä naisia (nauhalta..Mix niin koukussa??) ja löhömään vähän sohvalle!

vauvan vaatteitaki pitäs taas vähä laitella, mut jos ottas eka nuo päivä löhöilyt =)

Äiti lpr 33
*muok heti muistin, et tohon miu piti kommentoida, toho vauvan nukkuma paikkaan. Mie haluun kyllä vaavin samaan huoneeseen, helpompi syöttää ja ite herää helpommin.. Mutta miun muutama kaveri on laittanu ihan heti vauvan omaan huoneeseen, ja hyvin heillä menny. että näissäkin jokanen tyylillään.

Minäkin liityn joukkoon, la 26.8. ja OYS on sairaala. Yks vko on menny sairaalassa estolääkityksessä ( pari päivää +kortisonit keuhkoja kypsyttämään ) rv 27- 28 ja nyt sitten kotona reilu vko, lepäillä pitää, kunhan vaan malttaa... Seurana on reilu 4v. tyttö, joka on taas välillä vkon mummolassa kesälomalla. :) Miehen kans saadaan viettää "laatuaikaa" ihan kaksistaan. :D

Tulipa sekalainen sepostus...

Tiitu ja Eppu 30+0

ei lääkäri antanut mitään neuvoja sanoi vain että jos 34 viikolla alkaa syntymään niin ei estellä mitenkään nyt 33+3 ja supistuksia on tullut välillä pienempiä ja välillä ihan kunnolla supistanut lauantaina tuntui oikein kun vauvan pää painoi alas päin ei voinut istua kun tuntu pahalle seuraava tarkistus on 2 viikon päästä toivottavaa olis että pysyis vielä pari viikkoa mutta on jo niin vahvasti tulossa että ei oikein pitkää aikaa lupaillut eli katotaan olenko eka lähtiä vai kerkeääkö joku muu ekaksi
Tiina ja Venla 33+3

Joo olen uutterasti lueskellut viestejänne ja koittanut päästä itsekkin osallistumaan, mut en ole päässyt omilla salasanoilla tänne "sisään"!! No olen joka tapauksessa se sama ihminen joka fifiliinin takana, mutta nyt nimimerkillä FIFILIINA!!

Eilen kävin ä-pkl:lla, rv nyt tasan 31. Olen joutunut ravaamaan useasti ä-polilla, koska vauva ollut pieni.Oli kuitenkin kovasti kirinyt painoa, kun eilen oli 1450g.Poikahan sieltä näillä näkymin olisi tuloillaan.

KIIA Saanko udella minkälaista työtä olet tehnyt tähän saakka?! Itse sain myös eilen saikkua täksi viikoksi ja todellakin samoja tuntemuksia kun sulla, ei paljoakaan kiinnostais enää töihin mennä...Jalkoja särkee/kramppaa lähes joka yö ja kipeitä supistuksiakin on ollut.

palataan taas!!

Neuvola rv 32+3
Painoa +560 g/viikko, yhteensä tullut 18,9 kg :ashamed: (lähtöpaino 56 kg)
Pissa puhdas
Verenpaine 118/62
Hb 130 (kauan ollut 126), eli nousua!
sf-mitta 33 cm
Tarjonta: rt
Sydämensyke 145 ja liikkeet ++

Mulla on aika usein öisin ruvennu tulemaan kivuliaita supistuksia, ei kuitenkaan joka yö vielä ainakaan. Sain ylimääräisen lääkärineuvolan 26.6. ja sillon katotaan kohdunsuun tilanne.

melluli: Mulla oli ylimääräinen ultra sen takia, kun istukka oli etuseinässä kohdunsuun lähellä. Onneksi se sieltä on noussut reippaasti ylös, että alatiesynnys onnistuu!! Luultavasti oon menossa vielä lähempänä laskettua aikaa siihen painoarvioon jos tuo sf-mitta vielä kovin jatkaa yläkäyrillä menemistä.

Tänään mulla kävi ensimmäisen kerran kotipalvelusta täti. Se siivos, laittoi pyykkiä kuivamaan, tiskit hoiti ja oli lasten kanssa pihalla. Mä sain olla aamupäivän rauhassa ja luin Vauva-lehteä, ihanaa!! Se käy nyt meillä kerran viikossa siihen asti, kun miehen kesäloma alkaa (viimeinen työpäivä 25.7.).

Käytiin lauantaina kylässä siskon luona ja voi että, kun se parin viikon ikäinen neiti olikin vain pieni ja suloinen :heart: Mun sylissä se sitten päätti tehdä kakkat :LOL: Ja samalla reissulla ostin sen kummilahjan, mutta en löytäny kaupasta meitin vauvalle LYHYTHIHAISIA bodyja. Että mä haukuin miehelle koko kaupan :headwall:

Joku kyseli äitiysloman alkamisesta. Mulla se alkaa virallisesti 3.7., mutta mä en sillä tiedolla tee periaatteessa mitään. Mä kun oon ollu kotiäitinä jo vuodesta 2002, että ei siinä muutosta tuu vaikka äitiysloma alkaisikin :LOL:

jyffe: Mä oon kaikkien lasten aikana kuivannu niiden vauvan vaatteet vain sisällä. Pihalla kuitenkin on siitepölyä yms "likaa". Jotenkin on mukavempaa, kun tietää vaatteiden olevan "hygieenisiä" sisällä kuivatuksen jälkeen. Pienet vauvat on kuitenkin aika herkkiä kaikille hajuille, pesuaineille ja sen sellaisille. Mutta tässäkin asiassa jokainen taaplaa omalla tyylillään =)

kiinea, nempu ja TiituKoo: Tervetuloa elokuisiin mukaan :hug: Parempi liittyä meihin myöhään kuin ei milloinkaan :D

Tuli muuten eilen tekaistua itelleni imetystyyny!! Sain ohjeet siskolta ja se oli itelleen kans sen tehny. Heti innostuin ja hain värkit. Ei menny kuin parisen tuntia, niin tyyny oli kasassa!!

Meiltä on sairaalaan matkaa 98 km, että aika pitkä matka kuten täällä oli joillain muillakin. No, kesäkelissä se menee alle tunnissa, kun kaasujalka saattaa olla hieman raskaampi miehellä joka supistuksen tullessa :LOL: Edellinen lapsi syntyi talvella ja kaasujalka ukolla oli tosi raskas, kun huohotin kipujani vieressä.

Niin ja ei mua sen kummemmin synnytys pelota. Ainut mitä pelkään aina, on ne helvetinmoiset supistuskivut. Ne ei ole ollenkaan mitään kivoja. Sen kummemmin ei ole tullut synnytystä ajateltua, mutta oon niin miettiny, että tapahtui mitä tapahtui ja koska, niin ainakin vauvalle on kaikki vaatteet sun muut pestynä ja ostettuna.

:wave: yöt on täällä myös tuskaisia. Joka yö käyn 1-2 kertaa vessassa, lonkat puutuu ja niihin sattuu mielettömästi kylkeä vaihtaessa :headwall: Ja niitä supistuksia tulee sillon tällön yöllä ja ne muuten on sitten KIPEITÄ. Että ei tämä raskaus tässä vaiheessa enää niin hauskaa ole. Se puolen välin ihanuus on mennyt jo aikoja sitten ohitse :snotty:

Juhannuksen me luultavasti ollaan kotona. Eipä ole siitä ollut mitään kummempaa keskusteluakaan, että mitä sillon tehdään. Mulle kaikki pyhät on justiin samanlaisia kuin arjetkin. Oon kuitenkin jo vuosia ollut kotona eikä pyhät tunnu yhtään erikoisimmilta. Paitsi että ukko on kotona sillon :LOL:

Pinnasänky on laitettu jälleen meidän makuuhuoneeseen niinkuin kolmen edellisenkin aikana. Helpottaa huomattavasti imettämistä, kun ei tarvi ravata eri huoneessa sitä suorittamassa. Meillä lapset on siirtyneet alle vuoden iässä omaan huoneeseen ja on hyvin mennyt!!!

Tiina80: :hug: Toivottavasti vauvanne kuitenkin vielä jaksaisi jokusen aikaa pysyä masussa turvassa. Oon myös kuullut niin ja neuvolassakin viimeksi sanottiin, että jos vauva päättää syntyä ennemmin, niin 34 viikosta eteenpäin enää sitä ei estellä tulemasta. Jaksamista sinne paljon :heart:

Jahas, jokohan siinä oli kaikki kommentit mitä pitikin. Voidaan hyvin, pidetään masuistamme ja itsestämme huolta ja isot jätti :hug: kaikille sitä tarvitseville!!

Tatjana80 ja tyttö 32+4

Nempu Tervetuloa mukaan!
Mulla oli tullut nyt reipas kilo viikossa painoa lisää! Mulle terkka sanoi että ei haittaa kun vasta nyt alan olemaan normaalipainoinen! Mä laihduin vuosi sitten aika rajusti ja noin 15 kiloa on nyt vähemmän kuin silloin kun esikoista lähin synnyttään että paljon pienempi oon. Ihanaa kun tässä raskaudessa on mennyt omat vaatteet näinkin pitkälle.

Täällä sataa TAAS vettä!!! Mun oli tarkotus mennä aamusta siivoilemaan noita kukkapenkkien reunuksia kun isäntä sai viimein yhtiön ruohonleikkurin toimimaan ja meijän pihan ajettua. Sit olis terassi pitänyt pestä siitepölystä (nyt alkaa vihdoin olemaan sekin aika ohi!! JESS!) Mutta jää taas toiseen päivään.

Kaverin yksivuotias poika oli hoidossa jonkin aikaa kun kaverilla oli hammaslääkäri. Meijän likat meinas ihan suuhun tunkea kun niin tykkäsivät.

Mulla supisteli illalla pitkään ja aika kipeää kun istuttiin miehen kans koneen ääressä ja mies säikähti ihan että "elä nyt vielä ala synnyttään, eihän meillä oo kassiakaan pakattuna eikä lapsenvahtia kysyttynä!" :D No ehin sen kassin varmaan pakata ja soittaa monellekkin kaverille vaikka tää lähtis syntymään jos samanlailla menee kuin edellinen synnytys.

Hain tuollaisen baden-badenin tyylisen aurinkotuolin eilen Sotkasta että saan siinä maata pihalla ja vahtia noita isompia. Se oli vaan hassu siitä kun on vaan yks makuuasento eikä pysy istuma-asennossa ollenkaan, pitää siihen joku keksiä.

Verhot ja pöytäliinankin (tai puolivalmiit) löysin ihan extempore ostoksena kun oli niin halvat! Yks kangaskauppa myi tuollaista paneliverhokangasta jossa oli sivut valmiiksi jo ommeltuna niin -60%. Jäi 5 metrin palalle sivuverhoihin vähn reilu 15e hintaa ja 2metrin kaitaliinaksi tulevalle vajaa 5e, yhteensä 50e:n kankaat 20e! Ja laadukkaan tuntuista kangasta oli, kaitaliinaksi tuleva oli jotain pellavasekoitetta ja paneliverhoiksi tuleva paksua puuvillaa. Keittiöön ajattelin vaihtaa nuo jossain vaiheessa.

Julmettu pyykkivuori kummittelee tuolla pesuhuoneessa mutta ei jaksais alkaa sitä raivaamaan. Isäntä menee töistäpäin mun isän kanssa luultavasti yhteen huutokauppaan ja saa nähä koska kotiutuu ja mitä mukana.

Huonosti nukuttu yö täälläkin painaa luomia väkisin kiinni mutta päikkäreille ei pääse.... PLÄÄH! Jospa keittäis kahvia....

Rättipoikki oleva Mammaliini ja maha

Mietin vain, kun tuolla töissä kuulee niin monien kertovan, että kun minä olin raskaana, niin tein äitiyslomaan asti tiukasti töitä...daa-a!

Henk.koht olen sitä mieltä, että minä en ainakaan pysty olemaan loppuunasti!!

Neuvolakuulumisia:
Neuvola rv 32+4
Painoa +550 g/viikko, yhteensä tullut 11 kg (lähtöpaino 56 kg)
Pissa puhdas
Verenpaine vähän 126/82
Hb 139
sf-mitta 28 cm
Tarjonta: ei saatu selvää... Joko pehmeä pää tai luinen lantio ylhäällä. Ens kerralla sitten ultrataan jollain ikivanhalla laitteella josko edelleen epäselvää.
Sydämensyke ei merkitty ja liikkeet ++

huh tuota viikottaista painonnousua,tuntuu että kiihtyy vain. Tosin viimeiset viikot ovat olleet täynnä synttäreitä, valmistujaisia ja muita juhlia, joissa on kyllä tullut syötyä ihan urakalla nautiskellen, ja samaan malliin jatkuu vielä tämä viikko loppuun. Josko sitten rauhoittuisi :)

Ja kommentteja:

Tiinalle tsemppiä, olipa hyvä että kävit lääkärissä, nyt sitten lepoa, jotta vielä pysyisi sisuksissa hetkisen!

Töissäolosta:
Olen itse joutunut jäämään sairaslomalle jo 5 vkoa ennen äitiysloman selkäsäryn ja supistusten vuoksi. Täytyy myöntää, että veto on tosi veks vaikka vain kotona olenkin, eli töissä olo mahtaisi olla tosi tuskaa jo näillä viikoilla.

Neitoperho ja liskot yöseurana:
Sympatiaa täältä. Viime yönä nukuin vain muutaman tunnin, ilmeisesti sitä lantion löystymistä sitten, vai mikälie tekee tuskaa, ja lisäksi selkäsärkyä. (Ja hirveä hiki, ja peitto huonosti, ja painajaisia sitten kun sain unen päästä kiinni. huh ;)

Nyt taitaa olla pakko ottaa päiväunet, mukavaa tiistaita kaikille :)

Scalalle, oletko ostellut tai laitellut tulevalle vauvalle tavaroita? Itse en ole ostanut tai laittanut mitään esille, jotenkin vaan pysyn sen mun päätökseni takana ettei mitään ennen kuin nähdään suoko onni meitä. Mä en toista krt pakkaa itkun kanssa tavaroita.
Kaupoissakaan en ole mennyt juuri vauvan vaate osastolle näpelöimään vaatteita vaan kävellyt ohi, tosin päätin että ostan tälle tulokkaalle uudet kotiintulo vaatteet.
Maanantaina olisi käynti äitipolilla, jokohan uskaltaisi kysäistä koska synnytys käynnistetään?
Miten muuten sun (scala) odotukseen on suhtauduttu? Mut on jätetty rauhaan, ketään ei tunnu kiinnostavan mun odotus, tulee vaan itselle semmoinen tunne että olenko minä huonompi äiti kuin muut ??. Onneksi mulla on yksi hyvä ystävä joka myös odottaa vauvaa (rv.17) joka oli silloinkin mun tukena kun meidän lapsi kuoli, se jaksaa kuunnella.
Rv. 32+1

Minulla ei ollut mitään muutoksia, paikat kiinni ja kiinteät, mut jalat mulla on ihan rikki.
Oltiin reissun päällä viikonloppuna, jolloin tuli supistuksia. Lääkäri sanoi, et katsotaan juhannukseen ja menet sitten töihin, jos kaikki o.k.
Rv minulla nyt tasan 31..enkä jaksais enää töissä käydä. Tosin en haluaisi saikkua vinkumaankaan ruveta...

fifiliina, hui meinasin säikähtää, kun näin nimimerkkini noin isolla tuolla ylempänä :D

Ihan vaan uteliaisuuttani töissä olosta kyselin, kun alan suoraan sanottuna itse olemaan aivan kypsä täällä olemaan. Mutta kun ei ole mitään oikeita vaivoja, joilla voisi saikkuakaan hakea (tuosta pitäisi varmaan olla iloinen). Ellei sitten henkistä tylsistymistä ja väsymistä oteta lukuun. Tai sitä, että nykyisellä motivaatiotasollani saan enemmän haittaa kuin hyötyä aikaiseksi :ashamed:

Muiden lomien vähyys/puute johtuu kohdallani siis siitä, että olen ollut vasta muutaman kuukauden nykyisessä työpaikassani - tai no sen verran, että koeaika päättyi justiinsa!

Taidanpa siis karata kotiin ja hakea lapset kotiin vähän normaalia aiemmin. Vietetään kiva ilta, kun iskä on reissussa B)

Yhteistyössä