¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Juhlavaatteiden etsijöille: kannattaa kokeilla ihan "tavallisiakin" mekkoja empireleikkauksella: minut ainakin yllätti, että viime talvena Zarasta ostamani mekko kapeilla olkaimilla ja rinnanalla olevalla rypytyksellä näytti tämän ison mahankin kanssa ihan kivalta. Tosin jos mekko on lyhyehkö, maha toki nostaa sitä, eli kannattaa ottaa hiukkasen pidempi malli, ettei ihan vesirajaminiksi mene ;)

Onko teillä muilla jo yöt aika tuskaisia? itselläni on nyt viikon verran ollut hankaluuksia nukkua, lonkat tuntuu tosi kipeiltä, ja viimeyönä ei uni tullut vaikka kuinka väsytti, ja koko yö meni torkkuessa ja vessassa juostessa. Kylkeä kääntäessä sitten puolestaan mahaa vihloi niin penteleesti.

Laura78, minäkään en ole ostanut lastentarvikeliikkeistä juuri mitään, no, pakolliset vaunut tietysti, turvakaukalon tilasin pingpongista (vähän jännitti kuinka käy, mutta tuli ihan ajallaan ja oli paljon halvempi kuin suomessa+kuosi oli suloinen, maxi-cosi kyseessä isofix-jalustoineen).

Millaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Täällä varmaankin pysytään ihan kaupungissa, autossa istuminen ei tunnu sopivan, supistelee ihan jatkuvalla syötöllä, en tiedä miksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa, täällä jo vähän odotellaan huomista neuvolaa, josko tulisi alivuokralaisen asentoon jotain valaistusta :)

hei taas!
vaipan sain valmiiksi (ai miten niin meni monta tuntia :D ) niin piti tulla sit tänne piipahtaa.;)

Jussina käydään ilmeisesti miehen siskon mökillä missä siis tämä sisko perheineenkin on..ja en sit tiiä mitä muuta, alkaako mies juomaan vai..toivottavasti ei ;)

kiinea, täällä on yöt myös muuttuneet tuskallisiksi.. hirveän katkonaisesti tulee nukuttua kun ei enää ookkaan niin helppo kääntyä sikiunessakin kuin ennen..ja kun masua saattaa sit vihloa kun kääntyilee.. esim. viime yönä sattui ihan sairaana alapäähän vessareissun yhteydessä (vihloi ja juimi) , ja masu tuntui kipeältä, oli sen tuntoinen kuin ois tehny hirveen vatsalihastreenin.. :( Tänään sit on ollu kans vähä hassun tuntonen.. täytyy ottaa iisisti ja mennä vaikka lepäämään hetkeks..

Masupäivitystä!
Rv 31+6 sivusta:

ja edestä:

On tylsäää... poika nukkuu vielä päiväuniaan. Katsoin että sille on tulossa hammas, silloin yleensä on väsyneempi ja vähän itkuinen. Noh, mikäs tässä koneella istuskellessa, alkaa vaan tulla tunkkainen olo! Kunhan poika herää, lähdetään pitkälle lenkille. Happea!!

Onko kellään ollut käytössä Brio Pony-rattaita taikka vastaavia? Haikailen sellaisia pojulle. Ahdistaa muuten, kun ei voi liinailla! Tulee liikaa painoa jaloille, kun tuo poju ei ole mikään tiitiäinen ja masuvauvakin viel siihen päälle... on raskasta. Nyt täytyy vaan mennä rattailla ja se on niin epäkätevää joissain tilanteissa! Odotan niin että saan pikkuvauvan liinaan ja lähelleni :heart:

upp3, sul menee aika komee linea negra masun läpi. Pakko oli heti mennä kattoo tuolt meijän listasta onks teille lupailtu ultran mukaa tyttöä vai poikaa. Mut ei ollunna siel mitää. Itellä veikkaus kumpi teille tulossa... :D ;)

Mulla yöt menee aika hyvin. Kerran tai kaks nousen vessa ja juoma reissulle. Kyllä mäkin herään joka ikisee kyljen/asennon vaihtoon, mutta saan kyl heti unen päästä uudestaa kiinni. *koputtaa puuta*

kiinealle tervetulotoivotukset täältäkin:) ja samalla yksi levoton nukkuja ilmoittautuu. lonkat tosiaan puutuu ja niitä särkee ja kyljen kääntö sattuu mahaan. alkaa olla tyynyä siellä ja peittoa täällä kun yrittää tukea tätä ruhoa nukkumaan mennessä:D toisaalta jospa se sitten olis vähän pehmeämpi lasku niihin yöheräilemisiin kun ei näitä viimesiä viikkoja saa enää nukuttua kunnolla. pissalla pitää rampata täälläkin ja huomaa sen että vauvan pää painaa tuota rakkoa kun aina tuntuu vessaan mennessä että litran verran tulis ainakin ja sit kun siihen istahtaa niin tip tip ja se siitä... :LOL:

hetki sitten kun istuskelin tuossa nojatuolissa niin masukki kenkäisi niin kipeästi että oikeen hätkähdin. kyllä sillä vaan on tuota poweria ja lihaksissa, kylki saa semmosta monoa että oksat pois:)

hyvää viikon alkua kaikille mammoille ja masuille!

salamanteri&steve 32+3 :heart:

Moi,

teille, jotka saatte kunnallisen loppuraskauden ultran, millä viikoilla se suurinpiirtein on, 37-38? Itse meinaan moiseen mennä yksityiselle. Neuvolantäti vaikuttaa siltä, ettei kyllä ikipäivänä pysty antamaan mitään kokoarviota eikä varmaan arvioimaan tarjontaakaan (tai sitten hän yllättää minut positiivisesti)... Ultralaitteita ei neuvolastamme edes löydy.

Me mennään juhannuksena yhdeksi yöksi anoppilaan. Voi että ahdistaa ajatuskin. Yöt menee aika tuskaisesti tätä nykyä, joten paljon mieluummin nukkuisin tuskaisesti omassa sängyssäni kuin toisten nurkissa. Ja juurihan me siellä joulunaikaan käytiin :LOL:

Tänään on tosi huono päivä töissä. Ensimmäinen sellainen, etten jaksaisi yhtään istua tässä. Koko ajan väsyy joku paikka ja ahdistaa. Väsyttää ja pää ei yksinkertaisesti pelaa. Kuinka moni meistä ylipäänsä on vielä töissä? Ei taida kovin montaa löytyä.

Säihke ja pikkupossu 30+5

äägz, meidän ketjun otsikko on tosiaan elomassut kesäkuussa. ja kun laskee kesä, heinä, elo, niin kääk :D aapuaa, mulla on alle 2 kk laskettuun aikaan :whistle: no juu, aika kiva ajatus itse asiassa :) jännittää mukavalla tavalla.

(no nyt ne konkarit siellä taas miettii, että voi näitä esikoisen odottajia :LOL: )

ihana kuulla, että melkein kaikilla muillakin yöt on nyt yhtä heräilyä. hooässälle tosin tietty oon avoimesti kade ;) salamanterin kuvaus oli ihan kuin omista öistäni.

upp3 taitaapi olla mahdolliset töyssyt ja äkkipysähdykset se syy, ettei kaksipyöräisillä saa päristellä raskauden aikana. tosi harmillista, iteki haluaisin päästä skootterin taakse tänä kesänä :/ mut kun ei niin ei.

hyvää päivän jatkoa kaikille!

irtis und piäni 31+5

Täällä myös yksi levoton nukkuja. Olisi niin kiva vielä saada nukkua kunnolla ennen kuin heräämiset taas alkaa. Meidän tyttö alkoi nukkua hyvin vasta 1v6kk iässä heräämättä ja nyt on siis 1v9kk. Joten huonoja öitä on kertynyt viimeisen parin vuoden aikana. Viime raskaudessakin unet alkoivat heiketä juuri näillä viikoilla. Silloin kyllä valvoin useita tunteja. Nyt pitää pysytellä sängyssä ,kun tyttö on viekussa niin hän tahtoo herätä ,jos lähden siitä pois. Vessareissutkin ,varsinkin aamuyöstä, ovat melko hankalia suorittaa. Onneksi päikkyjä voi ottaa ,kun tyttö nukkuu vielä 2 tunnin unoset.

vib Meillä on Brion Zenit -rattaat tytöllä. Ovat kivat ,kun selkänojan saa makuuasentoon ja kuomu sekä jalkapeite suojaa. Tyttö nukkuu edelleen noissa päikyt. Erittäin hyvin liikkuuvat myös kaikilla pohjilla. Pientä häikkää on ollut kuomussa ja yksi ratsas vääntyi kieroksi melko uutena ,mutta se saatiin takuuseen.

Meidän juhannus suunnitelmiin kuuluu mökillä käyminen. Mun sisko perheineen tulee mysö sinne. Muuten ollan kotona ,kun molemmat tallityöntekijät ovat juhannus riennoissa ,niin kopotit meidän vastuulla. Hepat kyllä ovat jussin laidun lomalla, että niistä ei paljoa hommaa ole. Mies varmaan alkaa maalaamaan meidän taloa ja viimeistelemään ulkopuolelta muutenkin.

Kantoliinoista tietävät huomio!!! Mikä liina olisi vastasyntyneelle paras ?? Meillä on vain Ergon kantoreppu ,kylläkin sillä vauvatuella ,mutta nyt haluaisin myös liinan.

Nyt päikyille hetkeksi!!
-Poni ja Manteli 30+5

Moi!!!!

kiinealle tervetuloa joukkoon :wave:
täällä on kans yks levoton nukkuja, vähän väliä herään vaihtaan kylkeä käymään vessassa tai juomassa tai sitten närästää ja jos sattus niin et ois hyvät saumat vaikka nukkuakkin kunnolla niin kyllä nuo kolme muuta huolehtii ettei äippä vaan nuku kunnolla :LOL:

upp3: en mäkään nuissa parissa ekassa raskaudessa ollut tullut ajatelleeksi tollasia, ite nimittäin oon talvisin aika kova päristeleen moottorikelkalla. Anoppi vaan sattui kerran mainitseen niistä vaaroista niin oon sen jälkeen ajellu vaan autolla ja jättänyt nuo muut moottorivehkeet pois. niin voi kuulemma istukka repeytyä tai irrota jos ajaa jostain kunnon töyssystä tai kaatuu.

very important baby: mulla on ollut nuo kyseiset rattaat ja musta ainakin sikahyvät en luopuis, niissä menee isompikin lapsi ja huomattavasti käytännöllisemmät kuin jotkut matkarattaat ja kevyet työntöö vaikka painoa ois enemmänkin.

jussista en vielä tiiä käydään varmaan anopin mökillä yks yö ja muuten varmaan ollaan kotona kun on se tässä tilassa mukavampi oleskella kotonurkissa ja omassa sängyssä omine vaivoineni.

saapas nähä mullakin on varmaan vielä ultra edessä kun tämä meidän vaavi ei tee elettäkään että kääntys pääalaspäin.
mut nyt pitäs mennä tyhjään kone ja uutta pyykkiä pyöriin...ihanaa nuo ne ei ikinä lopu
=)
palataan :wave: :wave: :wave:

Helou!
HooÄs, kerrokerro kumpaa veikkaat!!;) Kiinnostaa tietää =)

Juu no on kyllä tästä eteenpäin skootteriajelut ajeltu tän (ja mahd. tulevien!) raskauden aikana..! Moottorikelkkailuaki tuli pariin kertaan talvella harrastettua (siis kyydissä oloa), eikä mies tietenkää tajunnu kuin ne töyssyt minussa ja masussa tuntuu niin ajelut sai jäähä sitte mun osalta väliin yhden pahemman töyssyn jälkeen.....(huuli vähän aukes ja turpos kun polvi iski naamaan, kypärä tietty oli päässä mut silti) Onneks ei vauvalle käyny kuinkaan!! :eek:

Kukas se oli joka kyseli loppuraskauden ultrasta?! Tarkistin juuri noista lappusista mitä saatiin ekalla neuvola käynnillä raskauden aikana tehtävistä tutkimuksista, niin ainaki täällä on tapana ultrata viimeisen kerran jo rv 32-34! Oispa äkkiä 2.7., silloin ultra, ja sukupuolikin saadaan tietää jos näkyy!!:) Täällä siis ultraava lääkäri ei ala katsomaan vielä rakenneultrassa sukupuolta, vasta tässä viimeisessä...

Poni, trikoinen kantoliina on paras aloittelijalle ja pikkuvauvalle, näin minua on ohjeistettu kun itse etsin vastikään liinaa.. Ja ostinkin Baby bundler-liinan, se ei oo niin löröä trikoota kuin monen muun merkin liinoissa, joten sillä voi kantaa hieman painavampaakin vauvaa. Trikoo kun joustaa niin siinä saa parin kuukauden ikäiselle ostaa jo kudotun jämäkämmän liinan että kantaminen onnistuu vaivattomimmin..=)

Mairo ja Hooäs, sekä muut jotka kyselittä siitä juhlamekosta: Se mun mekko oli sellanen H&M:n mama-puolelta ihan perus musta, noin polvimittainen mekko, missä oli v-kaula-aukko (aika iso, mulla oli valkea toppi alla), takana halkio ja sivussa vetskari. Siinä oli sellaset lyhyet vähän "puhvihiat" ja Kangas sellasta tosi joustavaa kangasta... en osaa paremmin kyllä kuvailla... :ashamed: Mut ihan kiva oli kyllä päällä, vaikka ois ollu mukava löytää häihin jotain värikkäämpääki ku vaan mustaa. Mut ei ainakaa Jyväskylän H&M:llä ollu pahemmin noita mamma-juhlavaatevalikoimia.

Upp3: Tuskinpa se teidän skootteriajelu oli vauvalle vaaraksi, mut niinku joku kirjoitti jo, niin varmaanki niitten töyssyjen ja äkkipysähdysten takia sitä ei suositella raskaanaoleville. Samoin ku kaikki moottorikelkkailut, ratsastukset jne on kiellettyjen listalla..
Eli ei varmaan kannata pahemmin noita lajeja harrastaa!

Imetysliiveistä: Mä oon kans miettiny sitä koko asiaa... mulla ainaki viimeksi synnytyksen jälkeen turposi tissit vielä mahoton, ku maito nousi.. mut viimeksi en tajunnu ostaa imetysliivejä olleskaa ja ne ois kyllä ollu tarpeen!! Yölläki niin inhottava ku ei voinu nukkua ilman liivejä, ku maitoa valskasi.. ni ois ollu helpompi imettää imetysliiveillä. Eli tällä kertaa kyllä ne hommaan!!! Ja ne tosiaan kannattaa ottaa jo synnytyssairaalaan mukaan!

Tänään soitin tk:hon ne viime viikon verikokeitten tulokset ja kaikki oli onneksi ok. Eli ei oo ainakaa vielä maksahepatoosia tiedossa, ihanaa... :) Hemoglobiiniki oli nossu 101 tuonne 122.. :)

Vauveli on ollu tosi aktiivinen masussa.. välillä pyörii miten päin sattuu... huvittavaa ku nuo mun pikkusiskot jotka on meillä lomalla, ni haluaa aina kokeilla mun masun päältä miten vauva potkii.. suloista.. :heart:

Mut nyt vois mennä vielä ulos ku kerta aurinko paistaa... B)

Annilia & Nuppu 32+0

upp3, poikaa mä veikkailen. Just ton viirun ja muutenkin masun muodon takia, ei pahemmin masu leviä sivuille. Mut älä nyt täysin mun arvailuun usko. :LOL: B)

neitiperho aikamoinen eteenpäin työntyvä masu sulla. Osaan sullekki veikata kumpi on varmaan tulossa. Ku et suostu sitä paljastamaa.. :D

Poika meni anoppilaan yökylään, saadaan taas olla ilta ihan kahestaan miehen kanssa. Käytiin vihdoin ja viimein ostamassa meijän partsille uudet kalusteet. Vielä ku sais jotkut kukkaset sinne, ni oon tyytyväinen. =)

Iltapalan aika..kaamee nälkä. Mä en tiiä miks mulle ei oo parii viikkoo maistunu lämmin ruoka kunnolla. Miehelle ku ylpeenä kerroin, että painoa oli noussu vaa reilu 200g/vko, ni nauro, että eihän se oo ihme ku et kunnon ruokaa syö, herkkuja vaa. :p

Heipat! :wave:

Nyt tämä mamma jäi sairaslomalle! Sain kylläkin vain tämän viikon, mutta aion sinnikkäästi käydä ens viikolla loppuajaksi saikkua. Nyt saa loppua töissä kärsiminen, ku kotonakaan ei pysy enää kattilakaan kädessä!

Neuvolakuulumisia:

rv 32+6
painoa tullut ekasta käynnistä yht. 10,6kg
Turvotus + -
RR 114/80
pissa puhdas
sf 31
Vauva yhä tiukasti PT...
Vaavin syke 150

Eli sinnikkäästi perätilassa vaikka olen jo luullu olevan RT, ku liikkeet tuntuu niin korkealla. Mutta ei niin ei. Terkkari kysyi jo, että olenko valmis synnyttämään perätilassa olevaa alateitse, jos siihen annetaan mahdollisuus. En minä tiedä pitäiskö!!! :eek: APUVA!
Äitini sanoi heti, ettei kannata edes harkita rääkätä itseään sellaisella. Helpommalla pääsee sektiolla... Nyt vaan siis peukut pystyyn, että herra vielä kääntyis pää alaspäin!

Ultrista minun on vaikea mennä sanomaan, mikä on oikea käytäntö esim. täällä Turussa. Minua kun ultrataan vähän väliä, ku seurataan vaavin kasvua napasuonten vuoksi ja terkkarin mukaan nykyään myös perätilan vuoksi.. Eli mulle luultavasti tulee vielä se loppuraskauden ultrakin. Seuraavan kerran näenkin kamun jo tämän viikon torstaina!

Voimia kaikille vaikka vaivoja onkin!

Kiia ja kamu 32+6

Olis monenlaista kommentoitavaa, mutta pakko jättää toiseen kertaan ja itsekkäästi kertoa omat neuvolakuulumiset: nyt rv 29+4 olen porukan viimeinen, sillä la 31.8.
Hb 120, verenpaine 104/67, painoa tullut viikkoa kohti 442g, vauvan syke 140-150, sf mitta yläkäyrän yläpuolella 30 :D . tuon sf: mitan kyllä voi osittain selittää se, että olen lyhyt, niin vauva on aika kasassa, on ennenkin ollut suht suuri mitta ja pikkuisia vaan olen synnyttänyt...

Saatiin tänään uusi kaappi lasten huoneeseen, kaappitilasta oli huutava pula, tosi kiva, että saatiin hankittua :) . Mies on nyt lomalla, aivan ihanaa :heart:

Mattoja tartti lähipäivinä pestä, on kauhea läjä jo odottamassa. viime viikolla kävin koko huushollin eli asunnon läpi siivoamalla lattiasta melkein kattoon.

Kääk! Kävin vakoilemassa heinäkuisten ketjua, ja siellä syntyy vauvoja! Kuukauden kuluttua tässäkin ketjussa on jo ensimmäiset syntyneet! Todella jännää. Toivottavasti kenenkään vauva ei kuitenkaan ihan vielä päätä tulla maailmaan.

Täällä nukutaan myös vähän huonosti. Heräilen, kun pitää kääntää kylkeä, on kuuma, pissattaa, janottaa, johonkin pieneen risahdukseen... Ja sitten en saa enää unta, kun asento on huono, on kuuma tai silmät eivät vain painu kiinni vaikka väsyttää ihan p***usti.

Onko kaikki muut saaneet jo äitiyspakkauksen? Mulle ei ole tullut vieläkään enkä viitsi kiusata heitä, kun jo kerran kyselin, ja vastattiin, että kyllä hakemus on pinossa odottamassa. En ole saanut edes ilmoitusta, että pakkaus tai äippäraha olisi myönnetty...

Marikki ja pikkuinen 30+6

Moikka!

Minä olen toistaiseksi nukkunut ihan hyvin yöni, kerran pitää pissalla käydä ja muutaman kerran herään kun kylkeä pitää kääntää. Mutta uni tulee simmuun pian uudestaan. On sitten niitä aamuöitä kun pissalla olen käynyt ja tunnin verran joudun unta odottamaan. Mutta en ole ollenkaan sen väsyneempi sitten päivällä. Kyllä ne unettomat yöt varmasti vielä minunkin kohdalleni tulee!

Käytiin tänään katsastamassa Raision uusi Ikea ja olihan siellä kaikkea kivaa :) Nyt ei mitään ostettu, katseltiin vaan. Poika oli mukana joten liikkeellä piti pysyä koko ajan, ettei hermo mene toisella :D Pistin kyllä mieleeni juttuja joita aion ostaa, ensi kuussa kun miehen kanssa päästään kahdestaan liikkeelle. Pojalle on varattu hoitaja pariksi päiväksi, saan viettää synttäreitäni rauhassa :D

Juhannus me vietetään miehen siskon ja hänen miehensä kanssa, paikasta ei vielä tietoa, riippuu säästä. Jos sataa ja on kylmä niin mökille en kyllä lähde, varmaan sitten tullaan tänne meille grillaamaan ym. Rauhallista siis...

Masussa jyllätään, ja suklaahimo on entisellään, eipä muuta kommentoitavaa omasta navasta :LOL:

Lilli ja Tiitti 32+5

Pikaisesti poikkean...ei oikeesti kerkiä enää mitään! Elikkä olen saanut äi-pakkaukseni ja vähän tuntuu että ei se nyt niin kamalan hieno ollutkaan... Olen myös varannut vaunut, sängyn ja kaukalon vaikka ei todellakaan pitänyt mitään uutta hankkia... Ja huomena menen osastolle sokereiden takia. Ultrattu on nyt oikeen kunnolla ja mun vauveli on POIKA!
Ihan normaalikokoinen ja terveen tuntuinen äijä siellä potkuttelee. Niin ja hän on nyt raivotarjonnassa. Olo olisi oikein mainio jos ei tarvis stressata noita syömisiä. Nukkuminen erittäin vähäistä ja alapää vuotaa jos jonkinlaisia nesteitä. Kohdunsuu kuitenkin täysin kiinni. Siinä kai ne oleelliset, moikka taas ja hyvää juhannusta!

eccu ja poikanen 29+2

Lääkärissä ja neuvolassa käyty ja kaikki ok :) viime yönä typy kääntyi ja on ollut niin helppo olo! mahtavaa, lenkillä ei juurikaan hengästyny ku eilen vielä meinas tukehtua ku haki postin laatikosta. paine katos!! se posahtava tunne oli ihan hirveä!

Kaikkein hauskin juttu oli neuvolassa ku selitin th:lle missä potkut nyt tuntuu ja se tunnusteli ja luultavasti olis rt:ssä, sit alkoi sydänääniä kuunteleen ja et tossa pylly ja selkä äänet kuulu heti, minä sanoin et eikö ole jännä ku selänpuolelle potkii :D sit th huvikseen, et kokeillaan ääniä toiselta puolelta ettei ne sieltä kuulu, mut yllätys yllätys kyllä kuului!! th meinas hämmästyneenä, et ootko varma ettei ole kaksoset?? no kuus kertaa jo ultrattu, niin tuskin on :LOL: eiköhän se oltais jo huomattu? silti pitäny sitä mietiskellä..

sf- mitta 26
paino +750/vko (yht 10 kg)
rr 123/78
pissa puhdas ja liikket ++ inte turvotuksia

Mulle ei vieläkään ole päätöstä äippäpäivärahasta, koska työnantaja ei ole ilmoittanut mun tuloja!! :eek: 2kk sit olen hänelle laput vieny. pitää kai ruveta kyseleen ärsyttää!!

uppilla ihan samanlainen masu ku mulla :heart: ja masun yli menee viiva komiasti! kahesta tollasesta olen tytön tehny ja kolmannen tytön meinaan myös tehdä :D joka kerta on sanottu ettei tuolta voi tyttöä tulla. ja sykkeet on aina ollu alle 150.

mut sänky kutsuu, natti natti!

triine 30+1

Viikko pois koneelta, ja tekstiä tullut sivukaupalla... en kerinnyt vielä kaikkia edes lukea ajatuksella, kunhan silmäilin läpi.

Viikko sitten maanantaina käytiin taas Rovaniemellä kasvunseurantaultrassa ja se reissu pisti hieman mietteliääksi:
rv 32+2, painoarvio 2240g :eek:
Lääkäri totesi, että jos tuota vauhtia kasvaa pojusta tulee lähemmäs 5 kilonen!!!!!
Oli siis tuplannut melkein painonsa kuukaudessa, ei ihme että tämä kauhea valas-maha on alkanut tuntua jo hieman tukalalta....
Ja kaiken hyvän päälle vaavi oli perätilassa, vaikka edellisillä kahdella kerralla on ollut jo kauniisti raivotarjonnassa.

Ja tänään oli sitten ihan normikäynti omassa neuvolassa ja tässä siitä "tulokset":
rv 33+2
painoa tullu +500g/vko (kokonaisnousu 9,5kg)
turvotus --
pissa puhdas
RR 111/72
Hb 118 (laskenut 135:stä, tää saattaa selittää kauhean väsymyksen)
Sf 33 (eka mittauksella sai peräti 36!!)
tarjonta pt
syke 150
liikkeet ++

Meinas oma neuvolatätikin, että iso kaveri sieltä on tulossa, mutta että onpahan sitten helpompi hoitaa. Tuohon minun oli pakko kommentoida, että nii-in, vaan mites se sieltä ulos saadaan???? Pakkas hymyilyttämään neuvolatätiäkin, sanoi vain että kyllä se mitotaan mahtuuko alakautta tulemaan.
Seuraava käynti Rovaniemellä on 2. päivä, nyt jo jänskättää onko Ponteva kasvanut kuinka paljon.

Äitiyspakkaus tuli tänään, olipas ihana hypistellä niitä pikkuruisia vaatteita =)
Viime viikko oltiin reissussa ja tuli kierreltyä kaikki mahdolliset kirpparit läpi, ja saaliina oli kolme kassillista Pontevalle vaatteita/tavaraa.
Lisäksi tuotiin pinnasänky, hoitopöytä ja sitteri tullessamme. Vielä kun ne sais asemoitua paikoilleen :)

Mites on, joko kaikille on selvää laitatteko pinnasängyn omaan makkariinne vai vauvan huoneeseen? Meillä on vielä mietinnässä, kun nuo makkarit on sen verran pieniä molemmat, että meinaa tulla ahdasta jos laittaa kaikki samaan huoneeseen.
Ahdistaa tällaiset miettimiset, miksei joku vois vaan sanoa mulle että tee näin ja näin, olis paljon helpompaa :LOL:
Kun olen jo nyt saanut paheksuvia katseita ja kommentteja miettiessäni ääneen tätä nukkumisasiaa (kiitos siipan sukulaiset :( ).
Kaipaan neuvoja viisaammilta, pliiiis =)

Tässä pikaiset kuulumiset, täytyy lähteä nukkumaan ennenkuin väsymys menee ohitse :wave:

mibaze & Ponteva 33+2

p.s. onnistuin vissiin saamaan kuvankin tuonne profiiliin....

Aukku: mulla myöskin tänään viikkoja 29+4, mutta la 28.08, ei 31.08 niin ku sulla...Ainaki tuon lilypien laskurin mukaan, joka mulla ollu alusta saakka näytönsäästäjänä, samoin neuvolantädin merkintöjen mukaan kulkee tuo sama laskumalli...kuinkakohan näin?

Marikki A: sama juttu täällä, äitiyspakkausta ei ole vielä kuulunut. Tosin kela:n sähkösessä palvelussa ja samoin kotiin tulleessa kirjeessä sanottiin, että pakkaus tulee kahden viikon kuluessa (kirjeen saapumisesta on huomenna se kaksi viikkoa, joten jospa se pian sieltä tulis....)

Hyvää yötä mammoille!
Elo-onni ja Jyry Yrmy 29+4

Sone
Profiilissa päivitetty masukuva rv 30 , en osannut näköjään tähän tekstiin laittaa :ashamed: Neuvola rv 30+0
Painoa tullut 240g/viikko, yht 9kg
RR 118/52
Hb 116
Sf 27
Tarjonta Rt

Maha ei taida olla kovin iso (?), vaikka tuntuukin siltä. Esikoista oottaessa oli pienempi kun nyt.

Yhteistyössä