¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

huh huh nyt ois alakerta siivottu vielä pitäs raahautua tonne yläkertaan se on meidän lasten "valtakunta" saapas nähä mikä siivo siellä on, kauhistuttaa ajatuskin...
piti istahtaa välissä kun tuli niin kauheen huono olo, aamulla kun pesin hampaita niin piti oksentaakkin.
nuista lastenvaatteista sen verran että niitähän kerkee ostella sitten vauvan syntymän jälkeenkin, ku eihän sitä tiiä tulleeko siisti vai sottanen vauva.
nyt on kyllä pakko laittaa maaten ku rupee supisteleen....
moido ja hyvät viikonloput :wave:

Kiitti triine tiedosta että nicky&nellyllä on tuollaisia, ensi viikolla ehkä tarkotus oulussa pyörähtää (ja käydä tutustuu synnärille!:) ) niin vois käydä katsoo noita toppeja!!:)

Sainpas vaatteita ja vaippoja laitettua kaappiin/lipastoon! :heart: Ja yhden koneellisen taas pesen vauvan juttuja, viel ois mooonta koneellista pestävänä kun on nuita vaatteita (sekä 40 että 60asteen), lakanoita ja vaunun päälliset..ja vaippoja... Vaipoista puheenollen, vois lähteä tästä ompelee jotain kivaa vauvalle!!!=)

Ultrasta ollut puhetta. Meillä päin on kaksi ultraa: niskapoimu- ja rakenneultra. Ne tehdään normaalisti sairaalassa ja käyntimaksu on aina 22 euroa. Ns. alkuraskauden ultraan pääsin ihan normaaliin terveyskeskukseen rv 6+4 (muistaakseni). Halusin kovien mahakipujen takia varmistaa, että masussa todella on elämää ja vielä oikeassa paikassakin. Neuvolassa ei ole ultrattu kuin ekalla käynnillä, muuten kuunnellaan vain sydänäänet.

Sitteristä: Meillä on kaikki kolme lasta suurinpiirtein viihtyneet sitterissä jo aika pienestä pitäen. Myös tätä neljättä tulen varmasti jonkun verran pitämään siinä. Ainakin silloin luultavasti, kun siivoilen keittiössä tai käyn suihkussa. Meillä myös on vaunut alakerrassa ja vauva tulee niissä nukkumaan ensimmäiset viikkonsa/kuukautensa. Meillä kun makuuhuone on yläkerrassa, niin en rupea parin tunnin välein rehaamaan syöttöjen jälkeen vauvan takaisin ylös.

Lauren-78: :wave: täältä ainakin löytyy yksi valas :LOL: Rv 30 tasan mulla tuo sf-mitta oli 32 cm ja menee yläkäyrän YLÄPUOLELLA ja reilusti!!!! Jos samaa rataa mitta kasvaa loppua kohden, niin pääsen sitten painoarvioon sairaalaan. Odotettavissa tällä tietoa suurehko vauva, nimittäin 29+4 viikolla istukkaultrassa vauvan painoarvio oli jo 1,9 kiloa :D

Älkää mammat ottako stressiä painosta, en mäkään vaikka tullut tähän mennessä jo hurjat 17,5 kiloa lisää :ashamed: Suurin lukema on ennen synnytystä ollut 18 kiloa lisää ja nyt mennään reippaasti sen ohi :'(

Huomenna olis tarkotus käydä ostamas siskon vauvalle kummilahja jo valmiiksi, meidän vauvalle muutama lyhythihainen body ja mennään siskolle myös kylään. Mieskin viimein näkee niiden neidin, kun ei sillon päässy kattomaan sairaalaan. Vauva on nyt noin parin viikon ikäinen!!

Uskallanko ostaa vauvallemme tytön värisiä bodyja?? Kahdessa ultrassa sanottu, että olis tyttö.

Hyvää viikonloppua kaikille ja voidaan hyvin, sekä otetaan rauhallisesti!!!

Tatjana80 ja tyttö 32 tasan :heart:

Olisko jollain kokemusta Brio Primo -turvakaukalosta? Ajateltiin tuommonen laittaa, mutta ajattelin ekaksi kysäistä, josko olis jollekin elomammoista tuttu kapistus :) ?

Ostettiin eilen Baby Björnin 1-2-3 -sitteri, kun tuttu kehu sen maasta taivaaseen, oli ollu niille ihan superhyvä hankinta. Kallis oli kyllä tosiaan, ku vertaa moniin muihin tarjolla oleviin, joskin tosi kaunis väriltään ja muodoltaan..Noh, toivotaan, että meiänki pikkunen viihtyy semmosessa :D .

Tulin vähän rutiseen ja kyseleen onko muilla ollut vastaavaa..
Tavallaan niinkun häpyluun yläpuolelta viiltää aina väliin todella kipeesti ja se säteilee ristiselkään ja vasempaan iskiakseen.. :| Luulin alkuun että tyyppi vaan pitää virtsarakkoa trampoliinina, mutta nyt tätä on kestänyt koko aamun ja muuten mahassa on hiljasta. Kysyin jo mieheltäkin että voiko toi mahatyyppi halvauttaa mut.. :D Ja mies tuumas että ei ainaskaan pysyvästi :whistle: Onko tää normaalia, en muista että täälstä olis viimeks ollut.
Vastaavia kokemuksia?

Tohon sitteri asiaan että meillä Emman kaverilta käytettynä saatu sitteri ihan ok ja syötin poikaa siinä vallan. Ihan hyvin viihtyi muutenkin siinäkin, mutta neuvolasta suosittelivat että paras paikka kehityksen kannalta on lattia..Makuasia, eikä mielestäni välttämättömyys :saint:

f ja p 31+5

elo-onni08: Mä ostin joku kuukausi sitten tulevalle vauvalle just tuon Brio Primo turvakaukalon jalustalla. Vielä ei olla kokeiltu laittaa sitä autoon, mutta sekin aika vielä tulee! Kaukalo näyttää erittäin hyvältä ja tukevalta ja uskon, että se on käytössäkin erittäin mahtava ja toimiva. Muuta omakohtaista kokemusta ei mulla siitä vielä ole.

elo-onni08: KutenTatjana80:kin, me ostettiin tuo Brio Primo tulevalle esikoiselle, eli käyttökokemusta ei vielä ole. Ollaan kyllä kokeiltu jo asentaa autoon. Siinä siis myös tuo jalusta isofix-kiinnityksellä ja oli tosi helppo pistää kiinni ja tuntu tosi tukevalta! On myös tulevaisuudessa helppo irrottaa istuinosa ja ottaa kantoon. Sitten vaan kliksauttaa taas kiinni jalustaan. Suurena plussana Brion isofix-istuimelle sen halpuus. Muut maksaa jalustalla yli kolme sataa ja tämä makso 189 e. Istuimen aurinkolippa oli vähän "ränkkänä", mutta kaipa sen kans elää. Ei siis liukunu helposti vaan oli ihan kaksin käsin laskettava ja nostettava. Värivalikoima oli pieni. Otettiin sitten vaan täysin musta istuin...

elo-onni08: Ihan käytännön kokemusta ei löydy, mutta me päädyttiin ostaan toi Brion Primo turvakaukalo ja "koeajettiin" se kaupassa. Aivan tajuttoman tukeva ja vankkarakenteisen tuntuinen yhdistelmä kun koko setti on paikallaan isofixeissä. Ei tarvi ainakaan miettiä tuota turvavöiden kiinnitystä. Kaukalo irtoaa vielä tosi näpsäkästi painamalla ja on kohtuullisen kevyt. Meidän vertailussa se oli paras vaihtoehto. Gracolla on joku samantyyppinen systeemi, mutta se alusta kiinnitetään turvavöillä eikä isofixeillä.

Tatjana80: Kyllä sitä varmaan jo kahden ultran perusteella uskaltaa ostaa... Varsinkin jos on ollut eri ultraaja molemmilla kerroilla. Meillä katsottiin vaan rakenteessa, että melko varmasti on poika, joten vaatekaapin sisältö on varmuuden vuoksi tuollainen unisex; ruskee-vihree-kelta-valko-harmaasävytteinen :D Prismassa oli eilen niiiiiiin ihania tyttöjen vaatteita, mahtavia värejä ja tosi suloisia malleja. Olin ihan myyty siellä hyllykön edessä =)

Mulla on kanssa alkanut uudestaan noi ihanat yölliset suonenvedot, kuukauden sainkin jo nukkua ilman. Niin rasittavaa, kun sen saa kerran laukaistua rennoksi, niin uusi kramppi tulee vähintään kolmesta neljään kertaa sen jälkeen. Pitänee koittaa tuota magnesiumia...

Tässä koneen ääressä istuessa oon tuhonnut jo puol suklaalevyä :p :ashamed: Onneks mun vanhempien koira tuli meille viikoksi hoitoon, niin tulee ainakin käytyä säännöllisesti kolme kertaa päivässä lenkillä sen kanssa. Voi taas tankkailla hyvällä omallatunnolla ;)

FST:ltä tulee muuten hyvä kuusiosainen sarja; Kätilöt. Eka osa tuli toissapäivänä ja eilen uusintana. Kyllä siinä muutama tippa tuli silmään, kun noita vastasyntyneitä katseli :heart:

Hyvää viikonloppua mammat ja masumatkaajat =)

kaneliomena ja Elmeri 32+3

Huh,huh..oli niin hyvävointinen alkuviikko ,mutta eilisestä asti ollut tosi epämukava olo. Lähes koko ajan painetta tuolla alhaalla. Välillä heikottaa ihan kauheasti. Niin ja supistelee. Tylsää. Yölläkin tuntui kaikki asennot ikäville. Huomiselle oli suunnitteilla kesän ainoa lomareissu päiväksi 150 km päässä olevaan Power Parkkinn, mutta saa nähdä pystyykö lähtemään.

Täällä myös suonenvedot kiusaa ajoittain. Viime yönä sekin vaivasi. Nyt vasen pohje ihan kipeänä.

Meillä ei ole sitteriä ,eikä varmaan hankitakkaan. Esikoinen oli aina sylissä vauvana ja oppi istumaan jo 5 kk iässä ,joten syömiset aloitettin heti syöttötuolissa. Meillä on sellainen Geutherin tuoli ,jossa pöytälevy niin pikkuisen saa siihen todella hyvin tuettua istumaan.

Tatjana80 Minä ostin tyttövaateita heti ,kun sukupuoli varmistui. Luotan aika pitkälle ultran arvioon. Olen kyllä itsekin nähnyt ihan selvästi ,kun hoitaja on näyttänut ,että tyttövauva on tulossa.

No eipä muuta ,kun päikyille sitten..
-Poni ja Manteli 30+2

Neuvolakuulumisia:

Rv, 32+0
Painonmuutos, +280g/vko (jee! Viimeks oli +667g/vko)
RR, 117/74
Pissi puhdas
Hemppaa ei otettu, kun oli viimeks ok.
Sf-mitta, 29cm (kahessa viikossa 3cm lisää!)
Tarjota, rt
Syke, +138
Liikkeet, ++

Kaikki oli hyvin. Kahen viikon päästä olis taas käynti ja kuukauden päästä viimenen lääkärin tarkastus. Sen jälkeen vois mun puolesta jo vaikka alkaa syntymään pikkuhiljaa.. :whistle:

Tatjana, kyllä mä sinuna uskaltaisin ostaa tytön vaatteita jos kerran kahessa ultrassa on jo tyttöä veikattu.
Mä ainakin oon hankkinu vaan tyttöjen vaatteita, vaikka yhessä ultrassa (4d) vaan on veikkaus tehty. Se onki sit vähän p*skempi homma, jos sieltä poika tulee ja meil ei oo mitää poikien vaatteita... :whistle: :D

Meil alkaa tänää yhen seinän fiksailu puuhat. Pitäs meijän makkarista vaatehuoneesee vievä ovi-aukko sulkea, et saa ton makkarin vähän fiksumman malliseks ja vauvan sängyn paremmin sinne aseteltua. Miehen kaveri/pojan kummisetä tulee tänään meille yöks ja auttamaa tos rempassa.

Nyt syömää...
Mukavaa viikonloppua, ja toivotaan, ettei ihan koko ajan sada! :wave:

Sone
Moikka!

Meillä on kahdessa ultrassa veikattu tyttöä, ja kaappi on tyttöjen vaatteita pullollaan, osa neutraaleja. Uutena en ole edelleenkään ostanut kuin jokusen jutun vauvaa varten.

Minulla on ollut energiaa ihan mukavasti, töissä on jaksanut olla hyvin ja tehdä fyysisiäkin juttuja. Tuntuu että loppua kohden vaan piristyy :) Jännä juttu että kunto on kasvanut, jaksaa paljon paremmin vaikka alkaa mahaakin olla. Minulla taitaa mennä ihan vikoperin tää raskaus :LOL: Pitäsköhän koputtaa puuta...

Olitko se, mairo, sinä joka harmittelin raskausdiabetestäsi? Haluan toivotella jaksamisia, siihen mittailuun ja syömisten tarkkailuun tottuu pian:) Mulla on hankala raskausdiabetes, ruokavaliohoito ei tehonnut mitenkään, koska ainoa mitä pystyin syömään oli maustamaton jogurtti, viili, salaatti ja kana :whistle: Ei hedelmiä, ei leipää eikä puuroa, ei pastaa ei perunaa... meinas mennä hiukka yksipuoliseksi ravinto! Mulla on molemmissa raskauksissa tarvittu insuliinia. Ja mä vielä olen aina ollut ruoan suhteen "terveysintoilija" ja liikkunut paljon, joten tuntui aluksi vähän "epäoikeudenmukaiselta" että miksi mulle pitää tällaista tulla... Mutta olen tyytyväinen että saan hyvää hoitoa ja vauvan vointia ja kasvua seurataan kyllä tarkasti.

Mulla oli eilen äitiyspolikäynti; vauveli voi hyvin ja kasvaa keskikäyrällä. Itse sain vähän enemmän insuliinia(lisäksi pitkävaikutteista) kun ei ole tuo annos oikein riittänyt. Lääkärin kanssa keskusteltiin synnytyksestä; yli lasketun ajan ei anneta mennä. Kuukauden päästä mulla on synnytystapa-arvio, ja jos silloin lapsen pää ei ole kiinnittynyt/laskeutunut niin lantio kuvataan, jotta nähdään onko liian ahdas. Tämä siis siksi että esikoisen pää ei jostain syystä asettunut kohdilleen vaan jäi ihan jumiin.. jos lantiossa ei ole ahtautta ja lapsi ei kasva yli 4 kilon niin alatiesynnytykselle ei pitäisi olla estettä:) Paitsi jos menee lasketun ajan yli, silloin siis leikataan.

Mulla oli verenpaine hyvin alhainen eilen, sitten pissassa oli vähän protskuja mutta niistä ei sen enempää huolestuttu...vointi on kuitenkin ihan hyvä. Painoa ei ollut vieläkään tullut yhtään, oli itseasiassa laskenut parisataa grammaa... hassua. No nyt sitä ei ainakaan tule kun aloitan sen pitkävaikutteisen insuliininkin. Eipähän ole sitten ylikiloja synnytyksen jälkeen karistettavaksi... nyt siis edelleen alle 7kg koko aikana tullut.

Meidän pikkuinen poika kävi eilen 1-vuotiskuvassa:) Oli kyllä ihan ihmeissään, hieman haastava kuvattava, koska on hieman vilkas tapaus:) Lähti koko ajan kuvauspaikalta pois. Hyviä kuvia kuitenkin saatiin kun oli taitava ammattilainen asialla!

Tänään mulla alkaa sitten leivontaruljanssi, sunnuntaina vietellään 1-vuotisjuhlia. Oikea synntäripäivä on juhannusaattona. Kauppaan meni eilen ihan omaisuus, mutta kerranhan vaan lapsi täyttää vuoden :heart:

Sitteristä puheenollen; ihan pienenä meidän poju oli aina sylissä tai liinassa, lattialla alkoi viihtyä vasta kolmikuisena... sitteri oli kyllä mutta ei noin pienenä viihtynyt siinäkään oikein. Sitten kun kiinteitä alkoi syödä niin oli kyllä välttämätön meillä.. myös suihkussa niinkuin monella muullakin kätevä apu.. lattialla kyllä on viihtynyt aina sitteriä paremmin, mutta aina välillä jos piti tehdä jotain ja lapsi oli saatava pois käsistä "turvaan" niin sitteri oli kätevä. Nykyään poika saattaa joskus käyttää sitä tuolina, ilman vöitä tietysti, sillain että selkänoja on pystyssä ja jalkanoja alhaalla.

Olen helpottunut kun tuo poika oppi kävelemään:) Tietysti nostelemisia tulee vielä, pyllynpesut ja sänkyyn nostelemiset, raput... mutta sellaiset normaalit siirtelyt on helpompia kun voi vaan napata kädestä kiinni ja taluttaa vierellä. Minun masu ei enää kestä kannella tuota jötikkää:) :heart:

Mä mietin kanssa että uskallanko ostaa tyttövaatteita, vaikka ultrassa ei ole veikattu mitään:) No, en taida ostaa yhtään mitään vaatetta, ennen kuin syntyy.. Mun kutomat villavaippahousut ovat väreiltään punavalkoiset(röyhelöllä), liila-valkoiset ja marjapuuronpunaiset, joten aika tyttömäiseltä nekin vaikuttaa. Todellisuudessa mulla ei ole mitään ennakkoaavistusta sukupuolesta!

Hauskaa viikonloppua, elomammat ja masut! Tänään 32 viikkoa!

Heissan!

Tulin hetki sitten työpaikalta, kun palautin avaimet yms. Työsoppari loppuu 15.6. Ja huomenna lähtee viimeinen muuttokuorma kohti uutta kämppää, jei :D Ajattelin, että voisi olla aika haikea fiilis lähteä duunista, mutta yhtään ei edes itkettänyt...vaikka olen tosi itkupilli yleensä :) Osastonhoitaja pyysi laittamaan sähköpostia tai soittamaan sitten, kun vauva on syntynyt. Haluavat siellä tietää kumpi tuli :)

Maanantaina alkaa varhennettu mammaloma ja pääsee oikein kunnolla laittamaan uutta kotia, kun olen nyt vielä ollut täällä vanhassa kämpässä. Mies ja hänen pikkuveljensä tulevat tänne jo tänään illalla, kun huomenna saa puolen päivän aikaan hakea pakun Helsingistä.

Vitsit, nyt se alkaa hahmottua meikäläisellekin, että täältä lähdetään pois!Siis todellakin pois!

Suonenvedoista: mullakin oli joku aika sitten aina niin, kun meinasi venytellä jalkoja nautinnollisesti, niin heti alkoi kramppaamaan. Mutta nyt ne on kumma vaan jäänyt pois. Ainakin väliaikaisesti....ehtiihän ne takaisin vielä tulla.

Mulla kipeytyi eilen selkä. Välillä tuntuu, että koko selkä katkeaa. Otin aamulla parasetamolia ja kävin lämpimässä suihkussa, mutta niistä ei ollut apua. Ja illalla nukkumaan mennessä ei oikein tiennyt mikä asento on hyvä. Ja aamulla olin ihan jumissa ja puuduksissa koko mamma. Oli pakko nousta viiden jälkeen aamulla venyttelemään, niin vaikea olo oli. Inhottavaa.

Mutta kaipa se pitäisi jatkaa vielä loppujen tavaroiden pakkaamista...ja syödäkin pitäis... :LOL:

Bella-Lumia 31+2

Heippa mammat!

Ensin omaan napaan. Neuvolakuulumisia siis. Sf oli 27cm. nyt siis rv tasan 30. Kaikki oli kunnossa, paino nousee, ikävä kyllä, edelleen...
Aamupäivällä leikattiin miehen kanssa nurmikko, koitin minäkin välillä lykkiä sitä leikkuria, mut eipä ihan hirveen kauaa kyenny.
Viime yönä heräsin kun nukuin selälläni, ja mua sattu tohon rinnan alle. Ihan hirvee kipu. No kävin sitten vessassa ja menin takasin maate, kyljelleen tällä kertaa, kipu helpotti sitten pikkhiljaa. Mutta sitten väsy lonkat. ihan sama kummalla kuljellä nukku mutta lonkat väsy.
Ja nyt sitten toiseen lonkkaan on sattunu niin julmetusti koko päivän, en ymmärrä mikä siihenkin nyt iski?!

Käytiin taas parilla kirpparilla pyörähtämässä. Löysin ihan kivasti vaatetta... Sunnuntaina mennään uudestaan. Joku ihme villitys iskeny muhun, kun kiertelisin noita kirppareita vaikka kuinka. Ja täällä kun on tasan 2 hyvää kirpparia... :/

Suonenvedosta Se todellakin on kamalaa, ja suosittelenkin magnesiumia. Mulla se ainakin auttaa...

Sitteristä: mistä olette sitterinne ostaneet? Mekin ollaan ajateltu se hommata...

Kai sitä kohta vois paistaa lättyjä :p Ettei vaan pääse se paino laskemaan :LOL:
Illanjatkoja mammat!
~Heitsu& papu rv 30~

Heijdo mammuskat! Lueskeleen oon taas käyny, en oo jaksanu kirjotella.. Neuvolakuulumisia täältäkin pukkaa, elikäs:
rv 32+2
paino 60,6kg (lähtö 51,9kg) +1000g/vko :kieh:
RR: 109/65
Pisu puhdas
Sf-mitta: 28,5cm
Lapsiveden määrä: Normaali
Tarjonta: RT
Liikkeet ja syke: ++

Juu, neukkutäti sano, että nyt kun on kasvu tasaantunu, ja ollaan pudottu keskikäyrän alapuolelle, niin hän veikkaa meille MAX 3,5kg vauvaa jos menee laskettuun asti, lähemmäs kuulemma 3kg olis lähempänä totuutta.. Pieni vauva siis :)

Tänää eksyin vahingossa Lindexille, mun onnekseni, sielä oli vauvanvaatteita -70%.. Noo.. Mä sitten ostin oikein olan takaa.. 59euroa olis menny, mutta ton alen jälkeen maksoikin vaan 18euroa :D ostin siis 3 bodya, farkut, 2 "oloasupukua" ja ja ja.. en kai muuta :) kotiintulovaatteeks ostin sellasen ihanan bodyn, jossa lukee " I can be very charming, when i want to" ja semmosen sinivalkosen pöllöpuvun, ne on molemmat kokoa 50cm, mutta mun mielestä on kyl reilummat, että menee sit jos tulee vaik 54cm pitkä vauvakin :) mutta kylläpäs oli HALPAA huvia tuo shoppailu :LOL: Toisin kun, käytin tänää meitin kisua lääkärissä, kun epäillään jotain allergista reaktiota kun on korvat ihan näppylöillä ja karvat lähteny, niin se lysti makso 72euroa.. :kieh:

Ultrasta ootte puhunu, meillä täällä on 2 ultraa, niskapoimu ja rakenne..

Sitteristä ootte myös puhunut.. Mä haluisin hommata semmosen, mutta odottelen jos joltain tutulta tulis, jos ei, niin ostetaan sit varmaan oma, eihän nuo niin kalliita ole ihan perussitterit..

Vaunuja vielä mietitään.. Vaunula.fi:stä haluttais tilata semmoset TWIST-malliset kärryt..

Heitsu86 mä alan kyl epäileen että viet kaikki vauvanvaatteet mun nenän eestä.. :) Mistään kirpparilta en nykyään löydä mitään!! :kieh: Meillä on sieltä hermanssista nyt pöytä vuokralla, sielä mä myyn tyttöjen vauvavaatteita jotka oon saanu kun en niitä tarvi kun on se poika tulossa :)

Nukkumisesta.. Siis musta tuntuu etten nuku enää ollenkaan öisin, ei löydy asentoa,ja aina herään selälläni ja joka paikkaa särkee, nousen aina klo 4 maissa vessaan, ja toivon että olis jo aamu ettei tarvis nukkua enempää kun se on niin hirveen vaikeeta.. :D Ja päivisin väsyttää aivan tajuttomasti..

Nyt kattomaan olet mitä syöt.. :p Vointeja kaikille!
Katham ja poju rv 32+5

Katham No varmaan vien sit. mut mä jätän edelleen sulle ne kaikki poikavaatteet. Kun en tiiä kumpi meille on tulossa... Katotaan sit jos meillekin tulee poika ni tulee pian tappelu kumpi kerkiää eka kiertään kirppikset :LOL: Siellä hermanssissa on muutes aivan ihana pikkunen toppaliivi, on vaan niin poikamainen, (ja ehkä vähän turha muutenkin) etten oo ostanu...

Mulla loppu yölliset suonenvedot, kun syön magnesiumia. Oli tosi inhottavia, kun oli pohje jumissa koko päivän ja piti vähän linkata.
Meille ostettiin vaunut Dorjanit (onko kellää kokemusta) ja Cracon kaukalo. Nyt ei tarvii niitä pähkäillä.
Kirppiksiltä on tullut hankittua monta kassia vauvanvaatteita.

Yöt menee pyöriessä, kun oikea asentoa on vaikea löytää ja kuumakin on. Pissalla ravaan yöllä varmaan n. 10krt.

Mulla on maanantaina pelkopolille meno, onko muita ketkä on käynyt tai menossa?tiistaina on sitten neuvola.

Onko kaikilla jo tiedossa, koska äitiysloma alkaa?mulle ei ole tullut muita päätöksiä, kun äitiysavustus.

Mairo...onneks toi rd ei tarkoita ihan kaikista herkuista luopumista, tai ainakaan mulla oo tarkoittanut. Esim jätskinä voi syödä ingmannin sokeroimaton (eli jollain makeutusaineella makeutettu) kevyt vanilija-vadelma vai mikä mahto olla. Myydään puolen litran pikarissa...ihan joka kaupassa ei kyl sitä ole, mut namia on ja siin ei oo hiilareita paljon yhtää ja sokereitakaan. Mulla ei ainakaan ole nostanut arvoja yhtään. Joku on tehnyt myös vispi:stä ja marjoista sekoituksen ilman sokerii :) Kannattaa lueskella herkutteluvinkkejä sokerit sekaisin ketjusta. Ja äkkiä siihen pistämiseen tottuu :) Tsemppiä vaan!

Omaan napaan kuuluu tosi rauhallista. Välillä jo tehnyt mieli mennä tarkistuttaan että kaikki on hyvin, mutta oltiin keskiviikkona ultrassa ja kyllä se siellä liikuskeli vaikken itse sitä oikeen tuntunutkaan. Välillä tuntuu sellasta muljaamista, mut kunnon potkuja on musta tullut hirveen vähän. Alkaa hirveen helposti pelottaa, kun pari raskautta mennyt jo ihan alusta huonosti. En tiiä miten kestäis jos tässä vaiheessa jotain menis pieleen. Pitää ajatella vaan positiivisesti ja rentoutuu :)

moro!!!
mahtava ilma taas, arska paistaa ihanaa!!
tuli tossa mieleen että oottako kuivannut vauvan vaatteet ulkona ku ootta pessyt ne kaappiin? ku mulla on sellainen muistikuva että oon alkuun kuivannut sisällä kun joku meijän lapsista oli kauheen herkkä, ku en voinut kukkiakaan pitää sisällä ku vauva aivasteli koko ajan. tais olla tuo meidän keskimmäinen jolla kyllä oli muutenkin kauheen paha babyastma.
mut eikait se auta kun vääntäytyä isännän kaveriksi kaappeja kasaan, nyt jo saatiin aikaiseksi hommattua yläkertaan kaapit =) vuos kohta asuttu tässä, miten niin laiskoteltu talvi :LOL:

jyffe ja TASAN 30

Oon lueskellut, että jotkut teistä pääsee äippäpolille ultraan vielä tässäkin vaiheessa. Tarjoaako teidän kunta enemmän ultria kun meillä oli vaan np- ja rakenneultrat? Vai onko nuo teidän ultrat jotain tarkempaa seurantaa...?

heip :wave:

niiskuneiti sen äitiysloman alun voi tsekata kelan sivuilta itsekin, määräytyy vain lasketun ajan mukaan :) en kyl muista omani alkua, kun oon kait nyt puolessavälissä kesälomaani ja onnellisesti pihalla ihan kaikesta :D joskus heinäkuun 7. se vissiin oli.

jyffe kuivatan vauvankuteet sisällä, kun ite saisin allergiaoireita nyt ulkona kuivatetuista vaatteista. mutta tosiaan, voihan vauveli olla herkkä siitepölyisille vaatteille.

(.) vauva kävi eilen kuuntelemassa kylietä :D pikkasen supisteli loppupuolella mahaa, (kuten silloin tällöin muutenkin) , mutta muuten ei raportoitavaa. olispa vauva vaan nähnytkin shown, upeat led-valo-seinät ja -lattiat!

irtis 31+3

Hei,
Aika on mennyt eteenpäin niin hurjaa vauhtia esikoista odottaessa ja töitä painaessa, että aikeet pyrkimisestä mukaan tähän elokuisten joukkoon ovat tosiaan vain aikeiksi jääneetkin. Jos nyt kuitenkin mukaan vielä mahtuisi, nyt kesälomalle jäätyä aikaa olisi viimein. Tässä hiukan taustatietoa tästä odottajasta:)

Esikoinen tulossa, tyttöä 4D-ultrassa veikattu, joten eiköhän tässä tylleröä odotella :) Naimisissa, itsellä ikää 30v ja miehellä 32 v, Helsingissä asustellaan ahtaasti mutta onnellisesti.

Tällä hetkellä masuasukki ilmeisesti rt:ssä, kovasti tuntuu punkevan tuohon keuhkojen alaosaan. Tosin neuvolatäti hiukkasen pihalla useimmiten, joten ajattelin vielä varmuuden vuoksi ehkä vielä käydä ultrassa kurkkaamassa yksityisellä, ellei selvyyttä löydy. Ainakaan täällä meidän neuvolassamme ei ole ultralaitteita, eikä HKI:ssa pääse tuosta noin vain synnytystapa-arvioon, mikä kyllä hiukkasen harmittaa.

Hyviä vointeja kaikille elokuisille, eipä ole enää kauaa jäljellä!

Yhteistyössä