Olitko se, mairo, sinä joka harmittelin raskausdiabetestäsi? Haluan toivotella jaksamisia, siihen mittailuun ja syömisten tarkkailuun tottuu pian
Mulla on hankala raskausdiabetes, ruokavaliohoito ei tehonnut mitenkään, koska ainoa mitä pystyin syömään oli maustamaton jogurtti, viili, salaatti ja kana
Ei hedelmiä, ei leipää eikä puuroa, ei pastaa ei perunaa... meinas mennä hiukka yksipuoliseksi ravinto! Mulla on molemmissa raskauksissa tarvittu insuliinia. Ja mä vielä olen aina ollut ruoan suhteen "terveysintoilija" ja liikkunut paljon, joten tuntui aluksi vähän "epäoikeudenmukaiselta" että miksi mulle pitää tällaista tulla... Mutta olen tyytyväinen että saan hyvää hoitoa ja vauvan vointia ja kasvua seurataan kyllä tarkasti.
Mulla oli eilen äitiyspolikäynti; vauveli voi hyvin ja kasvaa keskikäyrällä. Itse sain vähän enemmän insuliinia(lisäksi pitkävaikutteista) kun ei ole tuo annos oikein riittänyt. Lääkärin kanssa keskusteltiin synnytyksestä; yli lasketun ajan ei anneta mennä. Kuukauden päästä mulla on synnytystapa-arvio, ja jos silloin lapsen pää ei ole kiinnittynyt/laskeutunut niin lantio kuvataan, jotta nähdään onko liian ahdas. Tämä siis siksi että esikoisen pää ei jostain syystä asettunut kohdilleen vaan jäi ihan jumiin.. jos lantiossa ei ole ahtautta ja lapsi ei kasva yli 4 kilon niin alatiesynnytykselle ei pitäisi olla estettä
Paitsi jos menee lasketun ajan yli, silloin siis leikataan.
Mulla oli verenpaine hyvin alhainen eilen, sitten pissassa oli vähän protskuja mutta niistä ei sen enempää huolestuttu...vointi on kuitenkin ihan hyvä. Painoa ei ollut vieläkään tullut yhtään, oli itseasiassa laskenut parisataa grammaa... hassua. No nyt sitä ei ainakaan tule kun aloitan sen pitkävaikutteisen insuliininkin. Eipähän ole sitten ylikiloja synnytyksen jälkeen karistettavaksi... nyt siis edelleen alle 7kg koko aikana tullut.
Meidän pikkuinen poika kävi eilen 1-vuotiskuvassa
Oli kyllä ihan ihmeissään, hieman haastava kuvattava, koska on hieman vilkas tapaus
Lähti koko ajan kuvauspaikalta pois. Hyviä kuvia kuitenkin saatiin kun oli taitava ammattilainen asialla!
Tänään mulla alkaa sitten leivontaruljanssi, sunnuntaina vietellään 1-vuotisjuhlia. Oikea synntäripäivä on juhannusaattona. Kauppaan meni eilen ihan omaisuus, mutta kerranhan vaan lapsi täyttää vuoden :heart:
Sitteristä puheenollen; ihan pienenä meidän poju oli aina sylissä tai liinassa, lattialla alkoi viihtyä vasta kolmikuisena... sitteri oli kyllä mutta ei noin pienenä viihtynyt siinäkään oikein. Sitten kun kiinteitä alkoi syödä niin oli kyllä välttämätön meillä.. myös suihkussa niinkuin monella muullakin kätevä apu.. lattialla kyllä on viihtynyt aina sitteriä paremmin, mutta aina välillä jos piti tehdä jotain ja lapsi oli saatava pois käsistä "turvaan" niin sitteri oli kätevä. Nykyään poika saattaa joskus käyttää sitä tuolina, ilman vöitä tietysti, sillain että selkänoja on pystyssä ja jalkanoja alhaalla.
Olen helpottunut kun tuo poika oppi kävelemään
Tietysti nostelemisia tulee vielä, pyllynpesut ja sänkyyn nostelemiset, raput... mutta sellaiset normaalit siirtelyt on helpompia kun voi vaan napata kädestä kiinni ja taluttaa vierellä. Minun masu ei enää kestä kannella tuota jötikkää
:heart:
Mä mietin kanssa että uskallanko ostaa tyttövaatteita, vaikka ultrassa ei ole veikattu mitään
No, en taida ostaa yhtään mitään vaatetta, ennen kuin syntyy.. Mun kutomat villavaippahousut ovat väreiltään punavalkoiset(röyhelöllä), liila-valkoiset ja marjapuuronpunaiset, joten aika tyttömäiseltä nekin vaikuttaa. Todellisuudessa mulla ei ole mitään ennakkoaavistusta sukupuolesta!
Hauskaa viikonloppua, elomammat ja masut! Tänään 32 viikkoa!