¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Pikaiset kommentit:

Ainoa rautavalmiste, joka sopi mulle on Maltofer (kuten joku muukin jo mainitsi). Minä syön sitä purutablettina. On mielestäni aika kallista, mutta otetaan ruuan kanssa ja siksi ei ärsytä niin helposti vatsaa. Mulla nosti jo muutamassa viikossa hempan 101:stä 124. Käsittääkseni tuo raudan syöntiin vaikuttava hb-arvo riippuu myös siitä, mikä on ollut lähtö -Hb. Mulla on aina ollut tosi hyvä >145, joten rupesivat jo pienestä laskusta ehdottelemaan. Sitten taas, jos Hb on matala, voi raja-arvo olla alhaisempi...

Kaneliomena kyselit sittereistä. Meillä on ollut käytössä BabyBjörnin sitteri ja oli kyllä joka pennin arvoinen. Lapsi viihtyi siinä paremmin kuin leikkimatolla ja esim. katseli, kun kävin suihkussa jne.

Voimia ja halauksia tarvitseville! :hug:

Story 31+2

Meillä on ollut 2 "viralista" ultraa niskapoimu ja rakenneultrat ja listäksi on ultrattu joka kerta lääkärineuvolassa. Minut siirrettiin jo viikolla 20 vain lääkärin seurantaan pehmentyneen ja lyhentyneen kohdunkaulan takia, joten katsoin tuossa neuvolakortissa, että ultrattu nyt yhteensä 9 kertaa. Eilen oli neuvolalääkäri ja silloin ultrattiin myös. Ihan kivahan se on nähdä vaikkakin vain vilaukselta, mutta niissä on katsottu lähinnä vain istukan paikkaa ja vauvan tarjontaa. Lääkäri on lähes joka kerta katsonut ultralla pikaisesti, että kaikki on ok. Seuraava aika olisi jälleen ensi viikolla.
Terveydenhoitaja totesikin, että tiukillapa lääkäri minut pitää, kun edelleen näin tiivis seuranta, mutta parempi näin.
Lääkäri kysyi suostunko/haluanko, että ensi viikolla otetaan samalla streptokokki B näyte, siitä ei kuulemma äidille (jos oireeton) ole haittaa, mutta saattaa synnytyksessä tarttua vauvaan, jolle se voi olla haitallinen. En ollut aiemmin moisesta kuullutkaan.

Sf-mitta oli huimat 33 :p Onko täällä yhtään samankokoista valasta :) Painoa on noussut koko raskausaikana 10,035 kg, onhan tuota tullut, mutta lääkärin mukaan ihan ok. Poika oli raivotarjonnassa (ollut joka toinen kerta vuoroin perä- ja raivotarjonnassa), toivottavasti nyt pysyykin niin.

Lauren-78 + pikkuinen 32+4

Meillä terveydenhoitaja käski aloittaa raudan syömisen kun hemppa oli alle 120 ja nyt on kolmas paketti Obsidaneja menossa. Aluksi noi obsidanit sai mun mahan kivikovaksi ja pidin pienen tauon ja aloitin sitten uudestaan, niin ei mitään ongelmia enää, joten te joilla on ongelmia, niin pitäkää pieni tauko ja kokeilkaa uudestaan.

Sitterin olen ajatellut vauvalle hankkia, sillä meillä ei oikein lattialla voi antaa kauheasti makoilla, kun on nuo koirat ja ne kuitenkin olisi koko ajan siellä vauvan luona, joten on helpompaa jos vauvan saa vähän ylemmäs nostettua, ei ole ehkä suu ja silmät täynnä karvoja :LOL:

Itse en ole tuota selällään makuuta paljon ajatellut, ja aika paljon olen selällään maannut, sillä se on paras asento, kyljellään makaaminen alkaa helposti ahdistamaan, joten pääasiassa makaan puoliksi selällään ja puoliksi kyljellään ja olen laittanut yhden peiton selän taakse, niin en tukee tuota asentoa.

Äippä tossa totesi, että nyt mulla alkaa tuo paino nousta, kun en enää ole töissä ja en liiku niin paljoa ja käski minun liikkua enemmän, mutta mites liikut kun kävellessä tulee aika tukala olo, sillä koko ajan pissattaa ja painetta tuntuu tuolla alhaalla, todella epämukava olo. Tyyppi on nimittäin koko tän raskausajan viihtynyt varsin alhaalla ja siellä se nytkin on, liikkeetkään kun eivät tunnu kuin navan alapuolella.

shihtzu + pikku apina 31+3

Hei vaan,

mukavasti aurinko paistellut piiitkästä aikaa tänään, vaikkakin ulkona on niin turkasen kylmää että! :kieh: Muutama rivi ennen kuin neiti herää päikkäreiltä.

Kaneliomena kyseli sitteristä. Ei ole minusta mikään ykkönen hankintalistalla. Ensimmäiset viikot vauva kuitenkin vain nukkuu ja syö, joten ei tarvii silleen viihdytystä. Sitten vasta kun alkaa olemaan niitä selkeempiä valveilla olo jaksoja niin sitteri on ihan kiva helpotus arjessa. Pääset ite paremmin vessaan, suihkuun, ruuanlaittoon yms kun voit laittaa vauvan köllimään sitteriin (saa ihan makuuasentoonkin pienelle) siihen viereesi. Meillä ainakin tyttö tykkäsi vauvana katsella sitteristä kun kävin suihkussa, suihkun lämpö ja tasainen kohina usein rauhoitti vauvaa iltaisin. Sitterin siis ehtii mielestäni hommata varsin hyvin synnytyksen jälkeenkin. Me taidettiin saada kaverilta lainaksi sitteri joskus niitä aikoja kun neiti oli 1kk.

Ultrasta kyseli Nea.. Ei kuulu neuvolaan ultra meillä. Harvoissa paikoissa käsittääkseni kuuluu. Meillä kuuluu 3 lääkärin tarkastusta joissa jokaisessa ultrataan. Lisäksi np- ja rakenneultrat.

Selällään makaamisesta olen neitoperhon kanssa samoilla linjoilla. Ei missään nimessä kannata ottaa mitään stressiä siitä jos nyt sattuu yöllä heräämään silleen että onkin kääntynyt selälleen nukkumaan. Kyllä se oma olo muuttuu ekaksi huonoksi jos suonet alkaa painumaan tukkoon. Eli jos nyt muutaman tunnin nukkuu selältään niin se ei tosellakaan mitään haittaa. Minä herään useinkin öisin selältäni, vaikka kuinka olen nukahtanut kyljelleni ja pönkännyt itselle jalkojen väliin ja selän taakse peittoja ja tyynyjä tueksi. Helpottaa muuten kyljellään makaamista nuo tukityynyt selän takana huomattavasti!

Jassoo tyttö heräilee, mentävä on!

Vointeja kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 30+3

Tuosta ultrasta vielä, että meillä kuului vaan 2 ultraa niskapoimu-ultra ja rakenneultra. Neuvolassa ei edes ultraa ole, vaan kuunnellaan vain ja ainoastaan sydänäänet ja sama juttu lääkärinvastaanotolla, kun samassa paikassa on.

Lauren, :wave: miulla oli tiistaina rv 32 sf 33cm, mistä kerroinkin jo tossa aiemmassa viestissä, kun iski pakokauhu vauvan kokoa-synnytystä ajatellen.. mutta eihän tuo sf mitta aina sano että jätti vauva tulossa.. tosin miulla esikon korkein sf mitta oli 39,5 cm ja hällä painoa 4060g..

Hb terkka vaan kysy et miten miulla edellisessä raskaudessa, soinko sillon rautaa. no soin yhden kuurin ja sillä nousi takas johonki 120 ni terkka sit tuumi et varmaan tarvi syyä..?? no 2vk päästä on taas neuvola, ni sithä sen näkee alkaako nousta kotikonstein vai alanko sit syyä rautaa..

sitteri, esikolta miulla ei ollu eka alux sitteriä (saatiin myöh. lainax), mutta olohuoneessa oli vaunut ku parvekkeen ovi oli siinä.. niissä vaunuissa hän vietti eka ajat ja miusta oli kivempi että vauva on siinä lähellä, ku sitä tulee kurkittua vähän väliä =)
Nyt tälle pienelle haluan sitterin heti, koska halua että hän on vaan makkarissa sängyssä koko aikaa.. ja sen sitterin saa just niin suorax ku tarvii, ni pienikin vauva voi olla siinä!!

Ultra meillä ei oo ku kunnan tarjoomat niskapoimu ja rakenne ultra. neuvolassa ei oo ultraa.. kysyin kerran et mix ei vois olla, ni terkka vetos et ei oo järkee hommata, ku henkilökunnalla ei oo kokemusta tarpeex käyttää niitä ja saaha luotettavia arvoja koosta.. mut kyllähän sitä kokemusta saa jos päivittäin on tekemisissä.. mut ainahan nuo on varmaan myös kustannus kysymyksiä..

nyt ruuan laittoo ja yhtiö kokoukseen.. mitenköhän saan ton mein hulivilin pysyy paikoillaan siellä :kieh:

äiti lpr 32+2

Meillä on tosiaan neuvolassa oma ultra ,jolla joka kerta pääsee vauvaa katsomaan. No tänään oli poikkeus ,kun ultra oli jossakin muualla. Meidän th on vielä tosi hyvä ultraamaan ja aina ihan ajan kanssa vauvaa katellaan. Tämän lisäksi on np- ja rakenneultrat äitipolilla. Hyvää palvelua :)

Arvasin... mulla on siis raskausajan diabetes :'(
Arvot oli koholla ja nyt täytyy viikonloppuna pitää ruokapäiväkirjaa koska olen menossa ti ravitsemusterapeutille ja ma on haettava diabeteshoitajalta verensokerimittari. Onpa tosi hubaa ruveta pistelee itteesä monta kertaa päivässä.
Ja todella kiva näin kesällä säännöstellä syömistä; kieltäytyä kaikista kesän herkuista jädestä jne.
Ottaa päähän ihan sikana, miksi mulle on tullut kaikkee mahdollista tän raskauden aikana, alkais jo riittää nää vaivat :headwall:

Pikaset neuvolakuulumiset.

HB Onneksi noussut 117!
Sf 29-30 vauva pyöri kokoajan
RT
Painoa tullut reipas kilo viikossa (tästä se alkaa taas)
RR 120/70
Syke vauvalla 136
Sokeria pissas mutta verestä sokerit 4.4

Lähen lasten kanssa siskoni kyytillä mummolaan jossa ollaan viikonloppu ainakin!

Mammaliini83 ja Api 31+2

Imetysliivi vinkki en ehtinyt kaikkia viestejä lukeen, jos joku jo ehdottanu...
Kun moni sopivaa kokoa miettii. hankkikaa nyt semmoinen imetystoppi, ne on venyvää sorttia ja ovat ihanan pehmoisia, kun alkuun tissit on tosi arat. sairaalassa on mukava olla kunnon "liivit".

tänne ei mitään ihmettä, väsy on ihan kamala :( mistä lie johtuu? hb kuitenki 128 ja paineet ok, kun pyöryttääkin vähä väliä ei kiva.

joten vähälle on jääny nettisurffailut nyt ja nytkin kiirre syömään :p

triine 29+4 (vissiin?)

Vähän neuvolakuulumisia, eilen kävin rv 31+2

sf 28,5
painoa 633 grammaa/vko, yhteensä nyt 11,6 kg
vauvan syke 135, taisi taas nukkua koko ajan kun ei liikkunut yhtään
RR 105/74
pissa puhdas
hb ei mitattu, viimeksi oli 137 kolmisen viikkoa sitten
oma syke oli 109 vaikka en muuta tehnyt kuin istuin!

terkka sanoi että käyrän mukaan on n. 1900 grammaa, mutta käteen tuntuu pienemmältä, ettei varmaan kasva sinne 3,5 kiloiseksi asti.

Meilläkin on neuvolassa ultralaite, mutta sitä käytetään ilmeisesti vaan ihan loppuvaiheessa varmistamaan onko vauva perätilassa, tai saattaa olla että jossain erityistapauksissa ultrataan, mutta minua ei tuolla ole vielä koskaan ultrattu. Muuten kuului ne np- ja rakenneultra, ja lisäksi kävin kahdesti yksityisellä ultrassa aika alkuvaiheessa.

Minäkin olen kyllä selällään makoillut, välillä rupeaa henkeä ahdistamaan oli sitten missä asennossa hyvänsä niin silloin pitää vääntäytyä johonkin muuhun.

Synnytyksistä oli ollut puhetta, en oikein ensisynnyttäjänä osaa ajatella mitä se tulee olemaan, sillä tavalla ei oikein voi valmistautua. Eniten ehkä se kipu pelottaa ja miten sen tulee kestämään, vaikka ei kai siinä paljon vaihtoehtojakaan ole. Ja sitten se miten ne omat voimat riittää.

Huominen olisi vielä töitä ja sitten lomille =)
Hyviä vinkkejä tulee noista hankinnoista täällä, kohta kun on aikaa täytyy paneutua kunnolla kun tuntuu että vaikka mitä tarvittavaa vielä puuttuu, eikä kaikkea älyä varmaan itse edes ajatella.

Hyviä vointeja kaikille
miranth 31+3

Ultrista, täällä on mahdollisuus käydä kolmessa ultrassa terveyskeskuksen puolella (joka neuvolan vieressä ), mutta "hätätapauksia" varten myös neuvolan tiloissa on vanha ultralaite. Pari tuttua on päässeet käymään jopa kahteen kertaan alkuraskaudenultrassa, kun ei oo ollu varma viikoista tai on katsottu onko tuulimuna..

Miten muuten jos/KUN ostaa imetystoppeja nyt raskauden aikana nii minkä kokoisia sitä osaa ostaa?! :whistle: Normaali vaatekokoni on ollut ennen raskautta S/34, niin pitääköhän M/36 kokoisia ostaa kun kuitenkin sitä masua yms jää?!

muoks. Tarkennan vielä, että nyt raskauden aikana mahtuu jotkut 34 kokoiset normaali vaatteet, mutta oon myös 36 kokoa hankkinut (normaalimallistosta, ei mamma).. Onko niissä imetysvaatteissa normaali mitoitus vai reilumpi, kuten mammavaatteissa?

Siis eikö tuo imetystoppi tarkota niiku rintsikoita, siis sellasta rintsikka toppia? ei paitaa..?? ja sit noista imetys paidoista.. miulla ei ollu yhtään imetys paitaa.. ja hyvin pärjäsin normipaidoilla..
ja kaikille ei kyllä jää mahaa..varsinkaan jos on hoikka ennen raskautta, omakohtasta kokemusta ei ole :D , mutta moni hoikka ystäväni on jättänyt raskaus mahan melkeempä laitokselle.. Mutta miulla kyllä jää masu ihan varmasti!!

Ihanaa, mies tuo kohta hampurilaisen.. lisää kiloja vauvalle :ashamed:

Iltaa!

Ei täällä meillä vaan ole sellaisia hienouksia neuvolassa kuin ultra :) Np-ultra ja rakenneultra olivat ilmaisia, sitten itse kustannettiin vielä 4D-ultra. Jos tarpeeksi yliaikaiseksi menee niin pääsee TYKS:iin kontrolliin jossa ultrataan nopsaan :)

Minä en enää hetkeen ole selälläni voinut maata kuin ihan hetken, nopeasti tulee tosi huono olo... Yölläkin olen siihen herännyt kun olen selälläni maannut ja huono olo tullut. Sitten vaan kääntö kyljelleen :) Kyllä se äidin kroppa ilmoittaa kun joku asento on vauvan kannalta huono!

Pitäisi vielä vauvalle turvakaukalo hommata, kun edellinen oli vain lainassa. Netissä pyörin ja etsiskelin ja löysin iiihanan kaukalon :) Merkkiä en nyt kuollaksenikaan muista... Mutta värivaihtoehtoja oli jonkun verran ja pian pistän tilaukseen sellaisen vaaleanpunaisen :heart: Jotakin kukkakuosia siinä oli myös ja vähän vaaleanruskeaa. Ihana ihana ihana :D

Minä söin äsken pizzaa ja nyt vedän kaksin käsin karkkeja :saint:

Lilli ja Tiitti 32+1

Iltaa!
meillä tuo sitteri ei ollut kun esikolla sillon tällöin käytössä, keskimmäinen ei tykänny siitä ollenkaan ja nuorimmaisella kaukalo ajoi samaa asiaa.
ja mun mielestä se kaukalo on ollut meillä tykätympi ku sitteri joten oon laittanut omani kiertoon ja en ajatellut sellaista enään hommata.
ihanaa löysin tänään taas vauvanvaatteita oli ihanan värisiä, sukkia pitäis jostain vielä kehitellä ku kaikki mitä oon katellut on ollut tosi tylsiä.
ultrista on ollut jotain puhetta meilläpäin on kaks ultraa np on vapaaehtoinen ja sit on rakenneultra ja ensisynnyttäjille tehään silloin rv36 se koko arvio, poikkeuksia tietty on.
ihanaa kun on taas ollut aurinkoiset kelit niin on viihdytty pihahommissa ja niitähän piisaa unikin maistuu paremmalta kun on touhunnut ulkona.
täytyypäs lähtee iltapalalle ja unten maille, öitä.

jyffe ja 29??

niin joo imetystoppi, mikä se on?????

Huomenta kaikille! Täällä Helsingissä on kaksi ultraa: np- ja rakenne. Neuvolassa tai lääkärissä ei ole ultralaitteita. Jos on jotain erityistä, niin sitten pääsee naistenklinikalle/kätilöopistolle lisäultraan.

En varmaankaan vastannut vielä pituusgalluppiin. Pitää tehdä se, jotta saadaan keskipituutemme nousemaan. ;) Olen 174cm. Ja masu ei ole kyllä mikään pieni, mutta pitkässä rungossa isokin masu kulkee kyllä kätevästi mukana. Ei ole (vielä) sellaisia ongelmia, että kohtu painaisi keuhkoja tai muuta vastaavaa.

Pyöräileekö muuten joku muu vielä? Minä fillaroin työmatkat, kun ne niin kätevästi menee sillä. Matkaa on 4km ja toinen vaihtoehto eli bussi on hitaampi, hikisempi, kuumempi ja ärsyttävämpi. Mulle tulee usein varsinkin iltapäivällä paha olo siinä hytkyvässä paikallisbussissa. Työkaverit vain päivittelee, että vieläkö uskallat. Pyöräily ei tunnu minusta mitenkään pahalta ja melkein koko matka on pyörätietä, joten ei ole erityisen vaarallinenkaan pätkä.

Marikka ja pikkuinen 30+3

Tuohon pyöräilyyn sen verran että kyllä minä ainakin vielä pyöräilen, viikonloppunakin ajettiin pitkä lenkki, toki välillä pysähdyttiin huilimaan ja juomaan. Ei mitenkään pahalle tunnu eikä mahakaan ole tiellä vielä. Ja tietysti vähän varovaisemmin ajan esim. alamäet ja muutenkin ettei vahingossa kaadu. Kyllä kai se oma kroppa sitten kertoo jos joku ei enää hyvältä tunnu.

Huoh, pitäisi vissiin vielä vähän töitä tehdä ennen kuin tästä lomille pääsee.. iltapäivää odotellessa.

miranth ja masu 31+4

huomenta ja hyvää perjantai kolmattatoista!;)
Kun minä tuosta imetystopista puhuin/kysyin niin tarkoitin ihan vaan imetyspaitaa, toppimallisena kuten on normaaleja paitojakin ;) Ja koen itse jo näin etukäteenki helpommaksi imetyspaidat, ja etenkin kun ollaan kantoliina hommattu niin jos liinailu onnistuu niin siinäkinhän voi imettää -> imetyspaita helpottaa sitä toimitusta kummasti!:) Samoin luukkuimetysliivejä aion pelkästään hankkia, en sellasia toppimaisia mitä pitää nostella helmasta että saa tissin vauvan suuhun.. vaikka mikäpä minä oon näiden helppouksista ja vaikeuksista kertomaan mielipiteitä (muuten kuin mutu-tuntumalla) kun ei oo aiempaa kokemusta :LOL:

Me saadaan sitteri lainaan mun siskolta, saa nähä viihtyykö meiän vauva siinä, jotkut kun ei viihdy.. Vaunut kyllä on tässä tilassa missä ollaan varmaan eniten ("olohuone" joka muutettiin makuuhuoneeksi pienen makuuhuoneen takia, ja makkari on sit olohuone :D ) niin niissäkin tulee varmaan vaavia pidettyä.. Saatiin eilen miehen siskolta vaatekaappi vauvan vaatteille ja vaipoille, mun pitäisi alkaa niitä tuonne järjestelee, ihanaa :heart: Osa vaatteista ja vaipoista laitetaan pinnasängyn ja hoitotason vieressä olevaan lipastoon..

Marikki, mä pyöräilen välillä, mutta mulla alkaa kovottelee melko herkästi se niin joudun toooosi hitaasti ajelemaan. Pitäis itseasiassa lähteä käymään päivän aikana valokuvausliikkeessä hakemaan koevedokset niistä yo-kuvista... jos jaksan.:D

Nukuin muuten viime yön tosi huonosti ja katkonaisesti kun mietin kokoajan missä asennossa nukun ja säpsähtelin hereille vähänväliä ja vaihtelin kyljeltä toiselle etten ois aamulla ihan jumissa.. :kieh: Pitää varmaan vaan mennä omien tuntemuksien mukaan tuo selällään nukkuminenki kun siitä ei mulle mitään huonoa oloa oo tullu eli ei olla ihan paniikissa vaikka oiski hetken selällään.. toinen juttu onki sohvalla puoli-istuvassa asennossa röhnöttäminen, se alkaa ahdistaa ja vauvakin potkii ikävästi kylkiluihin ja ilmoittaa että "mammutti, nyt on huono asento!" :LOL:

Mutta minäpäs alan viettää ekaa virallista mammalomapäivää ja järjestelee nuita vauvan juttuja!!:)

Upp3 ja Mötky 31+3 :heart:

Joo kaikkihan nää jutut on niin henkilökohtasia, että jokanen tietenkin tekee niin ku itestä tuntuu hyvältä =) .

Miulla öisin on alkava suonenveto, ja herään siihen, ni kerkeen painaa vastaan ennenku koskee.. sit aina ku venyttää jalkaa öisin tai aamulla, ni heti se suonenveto herää ja meinaa alkaa kiusata :kieh: , vielä olen ollut nopeempi :D . Joku sano et banskussa on sitä magnesiumia, mikä auttaa suonenvetoon!!!

Meillä toimi aina kylässä kaukalo sitterinä, mutta kotona en jotenki sitä ihan pientä viittiny siinä pitää, ku on niin kippurassa siinä.. automatkat riitti siinä asennossa.. Ja eihän sitä tiiä minkälainen sylihirmu tästä tulee, jos ei vaikka sitterissä suostu olla ollenkaan, mut sit sen voi antaa eteenpäin!!!

Poitsu alko liikkuu niin nopeesti, et se ei sit enää viihtyny sitterissä ku pakon eessä (äitin suihku tms..), hän käänty ympäri 3kk, lähti ryömimään 4,5kk ja 6kk konttas jo täysillä ja nousi tukea vasten ylös :D . Kävelämään lähti 11kk. Että vauhtia on meillä ollu ja ihan vauva aika jäi aika lyhyex.. että nyt ootan vähintään yhtä vilkasta pakkausta :heart: , mies kuvittelee et meille syntyy rauhallinen tyttö :kieh: .. saa nähä kumman arvaus tulee =) !!

Vitsi miusta on vähän noita mein vauvan vaatteita.. siis yhteen koneeseen mahtu nuo kaikki 50-60 cm.. Montas koneellista teillä muilla on tullu ihan noista pienistä vaatteista.. kai niillä pärjää.. pärjäshän tuo poikakin sillon :D tuntuu vaan pitäs olla enemmän, et sais aina pestä sen koneellisen kerrallaan.. miusta tuntuu hölmöltä ens alkuun laittaa jotain miehen paskasia sukkia tai jotain vauvan vaatteiten kaa pesuu.. ehkä oon vähä hysteerine :D

mut nyt siivoomaa!!

Sit leipomaan!!

Poitsulla on 4v. syntsät huomenna!!! (oikeet on vasta 18.pv.)

Äiti lpr 32+3

Kovasti vaikuttaa olevan paikkakuntakohtainen tuo ultraaminen, täytynee olla tyytyväinen, että pääsee joka kerta vauvaa kurkkaamaan :)

Selällään nukkumisesta juttelin neuvolassa ja sanoivat, että kyllä luonto hoitaa. Eli, kun sikiö alkaa painamaan verisuonia tai jotain, olo tulee sen verran tukalaksi, että sitä vaistomaisestikin vaihtaa asentoa. Tämän olen itsekin huomannut, en pysty makaamaa selällään kuin muutamia minuutteja, kun alkaa hengitystä ahdistamaan.

Sitterin hankinnan knassa shih tzun kanssa samoilla linjoilla, että hankittava on. Vaikka joka päivä imuroisi niin karvoja on aina sen verran joka paikassa, ettei viitsisi antaa kamalasti tenavan lattioilla pyöriä.

Hieman alkoi hirvittämään tuo mun valtava sf-mitta, kun lääkärikin vielä tunnustellessaan vatsaa totesi, että on tosi kiinteä ja tiivis, ei siis lainkaan pehmeää ja hyllyvää vatsan päällä. Joten saa nähdä millaisen jättilaisen synnytän :/ Painoarvioultra olisi noin 3-4 viikon kuluttua, sittenpä se selviää.

Lauren-78

Hei,
Olen ollut hiukan nettipimennossa ja juttua on tullut huimasti! Täytyy lukea ne paremmalla ajalla (olen töissä) Vielä viikko! Kuulumiset neuvolasta:
Hemppa laskenut 116 (ollut 122)
painoa tullut lisää 200/g viikko eli hyvä vauhti kun keskivaiheella tuli liikaakin... :)
pissa puhdas ja paineet hyvät.

Yksi kysymys: Onko kellään Brio kombien ohjeita? kun omani hävisivät matkahuollossa... saisinko kopiota? maksan tottakai kulut!
Terkuin pippuri ja Nestori

Huomenta!

imetystoppi, mulla semmoset rintsikanmalliset ja normivaatekoko on 34 niin s/m mallin toppi on ollu hyvä vaik painoa tulee parikyt kiloa ja tissit kasvaa pari kokoa. ja sit on niitä paita toppeja joissa "rintsikat" paidassa sisällä. tuo toppi on aivan ihana yöllä ku ei purista eikä hierrä :D ihan mutu tuntumulla aikoinaan ostin ja nyt pakko hankkia uudet. nicky&nelly täällä oulussa ainaki myy. ja nyt siellä on ale. ja taas pitää mennä.

Yhteistyössä