~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Onpas tullut taas tekstiä!
Paljon onnea Mikkkalle tytöstä :flower: :flower:
Kummeja
meillä on mietitty mut ei päätetty. Kaipa molempien puolelta otetaan yhet kummit eli miehen sisko+sen mies ja minun pikku sisko tai veli..
Vaikeeta päättää kun haluaisin molemmat sisarukseni laittaa kummeiksi mut...
Pojan nimi ollaan jo päätetty(vihdoin). tuntui olevan vaikeaa keksiä pojalle nimiä, kun tytölle mulla on ollu jo etunimi valmiina jo vuoden ja toinen ja kolmas nimi päätettiin pääsiäisenä kun ei vielä tiedetty kumpi on!
Mulla vielä toistaiseks löytyy sopivia paitoja, tosin taitavat olla tavalliselta puolelta ostettuja suurimmaksi osaksi... masutuubia oon pitäny lyhyempien paitojen kanssa.
Vauvan kotiintulo vaatteita en vielä ole laittanut kun on turvaistuimen päälliset vielä pesemättä, mut kiva tietää mitä muut on laittaa. laskettu aika mulla tosin vasta elokuun vikapäivä eli varmaan äp vanuhaalari ja joku peitto mukaan!?
Oon tosin tässä uumoillut et meijän herra tulee ennen laskettua aikaa, Olis ihan kivakin kun appivanhemmat ilmoittivat että lähtevät etelään 25.8
Painoa mulle tullut 13,6kg. Lähtöpaino oli 60kg eikä kukaan oo vielä huomauttanut painostani tai sen noususta vaikka viimekäynneillä painoa tullut 800-1000g
Mulla on toi maha mennyt maatakohti nopeasti... viikossa
Olo on vihdoin tasaantunu ja voi sanoa et on taas mukavaa odottaa, mut unettomia öitä ja tuskaista oloa odotellessa päätän kirjoittelun
Terv. Antsu ja ippe 34+6
 
Heipä taas!

Onnea sylintäydeltä Mikkka :lle pikku prinsessasta! Jopa meitä äitejä alkaa viimein tulla tänne elokuisiinkin! :heart:

Lapsivedestä: Mulla se ei haissut miltään ja oli ihan kirkasta, joka oli kuulemma hyvä juttu. Ja sitä nestettä ei pidättele mikään, kun sitä on tullakseen! Ensin tosiaan luulin, että virtsan pidättelykyky on kadonnut multa kokonaan! :LOL:

Kotiintulovaatteista: Me laitettiin pikkuherran päälle pitkähihainen body, potkarit, tumput, sukat, lakki ja ohuehko fleecepotkupuku. Lämmintä ulkona oli silloin noin 20 astetta, mutta oli sateista. Oli meillä varalta äippäpakkauksen vanupukukin, mutta se olisi ollut liikaa. Ja tosiaan meidän poika 48 cm syntyessään, joten mukana olleet 56 cm vaatteet olivat ylisuuret! Helpointa on muuten pukea lapselle kietaisubodyt kuin ne pään yli puettavat. Muutenkin pään yli puettavat on jäänyt käyttämättä, ku tuntuu pahalta tunkea pikkupäätä pienestä raosta läpi!

Säihkeelle voimia sektion odotteluun! Itsellekin oli tosiaan varattuna aika sektioon 30.7. ja suurin pelkoni oli, että synnytys käynnistyy aikaisemmin... kuten kävikin... Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Enpahän sitten ehtinyt juuri asiaa jännittämään, ku kaikki tapahtui niin äkkiä!

Scalako oli passitettu kotiin odottelemaan, kun osasto täynnä? Niin oli myös TYKS viime viikonloppuna. Joka peti kuulemma täynnä! Toivottavasti Scala pääsee jo synnyttämään, eikä turhaan häntä stressata odotuttamalla.


Voimia kaikille ja paljon :hug: !

Kiia ja poika 1vk 2pv
 
Olipahan taas yö. Närästys äityi niin pahaksi ,että oli pakko nousta ylös sängystä. Tunnin varran istuskelin ja lipitin vissyä niin helpotti sen verran ,että pysty taas nukkumaan. Koko raskauden ajan mua on närästänyt ja Rennieitä on kulunut ,mutta näyttää vaan pahenevan ,vaikka vauva laskee alemmas.

Ihanaa. Saan illalla kasata pinniksen ja petata sen valmiiksi. Sitten olisi kaikki valmiina.

Kiva kiia ,kun kerkeät kirjoittelemaan vauvantuoksuisia kuulumisia. Meillä esikko oli 45 cm pitkä ja nuo 50 cm vatteet meni pitkään. Onneksi kaupoissa on nykyisin suhteellisen paljon 44 ja 45 cm vaatteita jo tarjolla. Pikkuisen kanssa nuo kietaisu bodyt ovat kyllä todella mukavia.

Meillä on täällä taas terassin teko talkoot. Minä olen kokkina ja mun äiti leikkii tytön kanssa. Toivottavasti saisivat tänään hommat jo aika lailla valmiiksi, vaikka toisaalta on kiva laittaa ruokaa isommalle porukalle. En kyllä ole mikään kokki tyyppi ,mutta hyvin on ruoka porukalle aina maistunut.

Jaahas jospa menisi nyt tuonne keittiön puolelle..
-Poni ja Manteli 36+3
 
Täällä ei meinata enää housuissa pysyä, mummi ja vaari (eli mun äiti ja isä) tulee kohta :heart:

Viime yö olikin taas aivan hirvee. Kolmen jälkeen en tainnut sikeetä unta nukkua silmäystäkään :kieh: , aamulla seiskan jälkeen kun nousin olin tosi pahalla päällä, alkaa kyllästyttää kun noi yöt on tollasia. Jos ei ole pissahätä niin on kuuma tai jotain muuta. Vahingossakaan ei voi mennä hyvin. :kieh:

Anteeksi valitukseni

salah ja masa 35+5
 
Heivaan kaikille..

Vi*** näitä helteitä ja hikisiä öitä.. :kieh:
tällä viikolla olen valvonut enemmän öitä kuin nukkunut.. |O

Aamulla supisteli ihan kivasti ja eilenkin..Mutta ei vaan tarpeeks, että sais synnytyksen käynnistymään. Alavattalla tuntuu välillä niin helvetin ilkeetä viiltelyä, en muistas edellisistä odotuksista tällästä..|O

Mää oon niin täynnä tätä odottamista jo..haluan vauvan syliin ja olishan se kiva nukkuakkin joskus.

Päivät menee omalla painollaan, tytöt touhuaa omiaan ovat NIIN isoja jo olevinaan..Aina vaan harvemmin tarttevat äitiä..:heart:

Isompi alottaa 2 viikon päästä eskarin, onko kellään tietoa mitä sinne mukaan täytyy laittaa??? Meillä pitäis olla kuljetuskin sinne, ei vaan oo mitään tietoa siitäkään.

Mä varmaan muutan synnytyssairaalasuunnitelmaani, menenkin vammalaan. Vaikka kuulunkin Satkun piiriin, mutta sinne on tunnin matka ja vammalaan ajaan vain ½ tuntia..

Perunat kiehuu ja tarttis mennä sotkeen joku nakkikastikkeen näkönen soosi..Ei kyllä oo yhtään nälkä.. |O


Onnea :flower: kaikille synnyttäneille, perässä tullaan..toivon mukaan.

-Salamatkustaja-Aapeli..-
 
Paljon onnea Mikkka:lle tytöstä :) Ja Suhoskalle pojasta!!
Kiia08: kiitos kun jaksoit tulla kertomaan synnytyskertomusta tänne.
Kaikille vauvan jo saaneille ihanaa vauva-arkea koko perheelle!

Kiva kun niin moni on kertonut noista synnytystä ennakoivista merkeistä. Ja ammekommentteja oli myös mukava lukea, itse halajaisin ammetta kokeilla jos se vaan luonnistaa. Samoin vauvan kotiintulovaatetuskommentteja oli myös valaisevaa lukea, itse olen pakannut kutakuinkin samantyyppisesti vaatteita kuin tekin.

Väsymyksestä: Ihan hirmu väsy koko ajan, vaikka nukun pitkiä yöunia (toki pitää pissalla ravata 1-3 kertaa yössä ), mutta silti noustuani en koe olevani kovin virkeä ja päivälläkin tekis mieli vaan nukkua... Eikä jaksa tehdä oikein mitään. Oon miehelle sanonutkin, että tää väsymys on nyt melkein kovempaa kuin alkuraskaudessa. Hemoglobiini on ollut koko raskausajan hyvä, eilen viimeksi 132.

Annilia: kiitos raskaushepatoosin kommenteista. Mulla ei täyty hepatoosin kriteerit, kun sappihappoarvo oli normaali. Mutta edelleen kutiaa ja raapututtaa :/ Eli seurataan tilannetta koko ajan. En ole uskaltanu Ataraxia ottaa, vaikka moni on sanonut että voi ottaa. Olen laittanu öisin Hydrocortisonia pahimmin kutiaville alueille ja se on tuonu riittävän avun. Päivisin sitte vaan kärsin kutinasta. Eilen otettu maksa-arvo (alat) oli tippunu hieman 60 -> 58 ja ma/ti odotellaan uutta sappihappovastausta. Jos se on normaali edelleen ja kutina ei ylly ja vauva liikkuu hyvin, niin sitte otetaan perjantaina vasta uudet kokeet. Mut jos jotain ilmaantuu sitä ennen niin sitte meen äitipolille käyrälle, ultraan ja uusille verikokeille.

Nimistä ja kummeista olette puhuneet. Mä olen ehdotellu miehelle vaikka miten montaa eri nimeä niin tytölle kuin pojallekin, mutta mies vain toteaa että täytyy sit katsoa näyttääkö Vaavi sen nimiseltä =) Hieman turhauttavaa, joskin onhan se tottakin. Toiset/kolmannet nimet tulee meidän toisista nimistä ja hieman kiistanalainen asia on annetaanko Vaaville kaksi vai kolme nimeä. Mutta ehtiihän nuo vielä miettimään kun näkee pikkuisen :heart:

Kummeille ajattelin antaa synnärillä (siis oletan heidän tulevan siellä vierailemaan) kortin, joissa runo kummiksi pyytämisestä ja Vaavin ensitiedot (strategiset mitat jne). Katsotaan muistanko, kun ne pitäis sit tehdä loppuun osastolla :LOL: Ja siis kahta pariskuntaa ollaan ajateltu pyytää, molemmat perhepiiristä. Toiset heistä kyllä just ilmoitti odottavansa esikoista tammikuulle, että saa nähdä suostuvatko kummiksi...

Hemuli80: ainakin H&M:lla oli kivannäköisiä ja tuntuisia tunikoita äitiys- ja imetyspaidoiksi.

Scalalle iso :hug: jos kerran on vaihtoehtoja eri synnäreitten valinnassa niin mene ihmeessä toiseen sairaalaan. Toivottavasti ottavat siellä tosissaan huolesi!

Poni06 ja muut närästyksestä kärsivät: mulla ei toi Rennie tunnu auttavan yhtään, mutta normi kivennäisvesi auttaa hyvin. Kannattaa testata! Mulla auttais Samarin kaikkein parhaiten, mutten arvaa ottaa sitä enää kun tajusin että siinä voi olla liiaksi suoloja??

Vielä neuvolakuulumisia eiliseltä: oma tk kesäsulussa joten niin terveyskeskus kuin terkkarikin oudompia.
Rv 37+3
Painoa tullut kahdessa viikossa 800 g, joka siis hyvä mutta yhteensä kuitenkin liikaa;
vielä ei ihan posahtanu kuitenkaan 20 kg rikki
RR 118/66
pissa puhdas
turvotukset - (vaikka kerroin, että viime viikolla jalat oli monena päivänä kuin limput)
sf-mitta 36 eli edelleen kasvanut
Vauveli pää alaspäin, joskin sijaistäti ei meinannu löytää päätä lainkaan :x
Syke ja liikkeet ++
Seuraava aika viikon päästä perjantaina siis jos noissa sappihappoarvoissa ei ole mitään häikkää

Koitetaanhan taas jaksaa mammat & masut, ei ole enää pitkä aika kenelläkään!

Soma & Vaavi (37+4)
 
suhoskalle suuret onnittelut pikkunyytistä :flower: :flower:
salamatkustaja meijän piti ainakin hakea sitä kuljetusta vaikka mekin kuulutaan kuljetuksen piiriin ja ite piti taksitkin soittaa ja antaa ajat niille et miten hakea ja tuua.
ite aattelin eskarin reppuun laittaa penaalin: kynät, kumet terotin. vihon, sisäkengät, tarviiko sinne muuta??

nyt grillaan!!!
 
Omia lapsia ei ole mutta työn puolesta muistelen et ei tarvii mitään erityistä... tietenkin varmaan riippuu kunnasta mut olen ymmärtäny et kynät ja kumit+värikynät tulee eskarin puolesta, penaalista en tiedä tarviiko! vaihtovaatteet reppuun, sisäkengät ja lapsi mukaan niin uskon riittävän!
Usein nuo uudet iinnokkaat eskarit askartelevat itselleen päiväkodissa purkin tai vastaavan johon tarvikkeet laitetaan!
En kyllä mene vannomaan!!
 
Scalalle voimahalit :hug:

Suhoskalle lämpimät onnittelut pojasta =) :flower:

Piti tänään sitten lähteä hakemaan hengenahdistusta tuolta ostoskeskuksesta - ei ollut kotona tarpeeksi kuuma :D Mukaan tarttui Himoshoppaaja ja vauva-kirja sekä parit uudet jumbomaximegapikkupikkuhousut. Oli muuten hieno hetki, kun olin menossa naama hiestä kiiltävänä sinne alkkarihyllylle tarjonnan katsastamaan, niin siellä oli jo kaksi teiniä nauramassa just sen hyllyn edessä toisilleen, että varmaan kiva tuollaisissa laittaa meneen tällaisilla helteillä :LOL: Olis pitänyt varmaan käydä kertomassa kokemuksia :D

Elmerillä oli viime yönä neljään saakka tavan melskeet masussa. Kolme tuntia putkeen takamus liikkui puolelta toiselle ja nousi jatkuvasti niin korkeelle, että mahanahka kiristyi oikein kunnolla, pää kaiversi todella alhaalla jatkuvasti ja lopuksi bileet päättyi vartin hikkasessioon :D Sitten olikin tarpeeksi hyvä fiilis, liiat energiat purettu ja kaveri nukahti varmaan sekunnissa.

Pakko lähtee hakeen mansikkajätski pakkasesta :p

Herkutellen, kaneliomena ja Elmeri 38+4
 
Suhoska, onnittelut pikkumiehestä :heart:

Kiitos Kiia08! Tosi mukava lukea sinun synnytystarinasi. Antaa uskoa, että siitäkin selvitään, jos tässä homma lähtee käyntiin ennen sektiopäivää :D Täytynee varmaan vaan vähän herkemmin lähteä liikekannalle kuin aiemmin, mikäli jotain merkkejä synnytyksen käynnistymisestä tulee. Aiemmin olen yrittänyt olla mahdollisimman pitkään kotosalla, jottei kovin montaa tuntia olisi tarvinnut synnärillä kärvistellä.

Toisekseen hiukan jännittää se puudutus. Minulla ei noitten kahden kanssa ole ollut muuta kuin ilokaasu käytössä, ja tuntuu hurjalta ajatus, että menettää täysin kontrollin puolesta kropastaan. No, sektio on varmaan mukavampi puudutuksen kanssa kuin ilman :LOL: :LOL:

Ei ole kiva valittaa, kun vihdoinkin tuli kesä, mutta hiukan vähempikin riittäisi. Ei hyvä, kun elohopea huitelee miltei 30 asteessa. Lasten kanssa oltiin taas rannalla käymässä, mutta itse en viitsi enää uimaan mennä. Mieli olisi kyllä tällä helteellä kovasti tehnyt!!! Tyydyn siis jäätelön ahmimiseen B)

Säihke ja pikkupossu
 
Lämpöiset Vauvaonnittelut uusille nyyttinsä saaneille!!

Todella törkeetä toi Scalan kohtelu sairaalassa, toivottavsti ovat ottaneet sut tosissaan jossain toisessa sairaalassa!

Mulle tullut nyt painoa yht. 16 kg, alussa noin 400 g/vko, nyt loppua kohden 700-1100 g/vko, neuvolatäti on rivien välistä viestittänyt, että vähempikin painonnousu nyt lopussa riittäisi. Mielestäni en syö mitään hirveitä määriä sapuskaa päivittäin, painoa vaan nyt sattuu tulemaan tuon verran. Mutta itse en ole huolissani moisesta, mulle tärkeintä, että meidän vauvelille tulee painoa tarpeeksi, kun hieman pienikokoiseksi arvioitu.

Etunimi vauvelilimme on ollut jo kauan valmiina, toista nimeä vielä mietitään. Kummit on mietittynä, mutta kysytään heiltä itseltään vasta vauvan synnyttyä.

Minäkin lukisin mielelläni ammekokemuksista avautumisvaiheessa, sillä olen itse harkinnut käyttäväni sitä, jos vaan mahdollista.

Oma olo ok, auringosta oon nauttinut ja masuakin ruskettanut tänään hieman :) Kumartuessa tulee masuun ahdistava olo ja alavatsaan paineen tunne, muuten ei ihmeempiä.

sipe81 rv 36
 
Vauvan tuoksuiset onnittelut kaikille vauvautuneile :heart:

Scalalle :hug: tosi inhottavaa kohtelua. Ei voi itse kuin kuvitella mille tommonen tuntuu. Kannattaa mennää muualle jos siihen on mahdollisuus. Itse olisin ainakin niin hermona tommosesta, että vaihtaisin sairaalaa.

Oli kiva lukea teidän vauvan kotiutumisvaatetuksesta ku itsekin olen sitä tässä miettinyt. Pitäis kai sitä sairaalakassia muutenkin pikkuhiljaa ruveta miettimään, mutta kun ei vaan meinaa tajuta että synnytys voi olla hyvinkin lähellä..

Ihanat kelit juu tosiaan ollu, mut turvotuskin on tullu sen mukana. Jalat on kuin norsulla ja sormet on paremminkin makkarat ku nakit :/ Tänään kävin heittämässä talviturkinkin, mutta uiminen ei tuntunut yhtään hyvälle. Piti vaan lillutella vedessä. Meidän terkka sanoi että puhtaassa vedessä voi uida ihan loppuun asti..toivottavasti on niin. Jostain kun olen lukenut et viimesenä kuukautena ei saisi uida..no nyt on kuitenkin uitu :|
 
Onnea käärönsä saaneille! :flower:

Oon nyt niin väsy että tulin vaan kommentoimaan tohon uimisasiaan... Mulle siis sanottiin neuvolassa että viikosta 36 eteenpäin ei suositella uimista tulehdusriskin takia. Mitä teille muille on sanottu uimisesta? Mä haluisin kauheesti mennä uimaan mut en sit tiiä kun ei se lääkäri tehny sitä sisätutkimustakaan että uskaltaako sitä mennä...
 
Heips!

Ompa taas tullut paljon kirjoitusta:) En ole jaksanut paljon koneella olla, kun on vieläkin tuo mokkula käytös, kun ei voi paikallinen puhelinyhtiö kytkeä kunnon nettiä päälle :kieh:

Onnea vauvaantuneille myös minunkin puolesta :flower: Ja voimia Scalalle! Aivan käsittämätöntä toimintaa Tyksiltä.

Mulla meni lapsivedet aamulla 14.7. ja sitä vettä tuli paljon! (ja ei muuten haissut miltään):) Painelin sitten siltä istumalta neuvolaan ja sieltä laittoivat lähetteen ä-polille Tyksiin. Soitin miehelle töihin, että nyt lähdetään Tyksiin käymään, että ilmeisesti vedet menee koko ajan.

Tyksissä saatiin odotella n. puoli tuntia ennen kuin pääsi lääkärille ja kun nousin istumasta vettä tuli niin paljon, että polin lattia kastui. Lääkäri sanoi, että nyt jäät osastolle, että tällä reissulla vauva syntyy. Tiistaina 15.7. aamulla annettiin eka käynnistystabu ja illalla toinen. Se iltainen tabu aloitti supistukset, mutta ei niin kovia, että vauva olisi syntynyt. Kipeitä ne oli enkä pahemmin nukkunut sinä yönä. Ke 16.7. aamulla lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen ja olin avautunut 2cm. Sitten meidät siirrettiin synnytyssaliin oksitosiinitipaan ja sillähän alkoi tapahtumaan!

Terve tyttö syntyi 16.7. klo:17.48. :heart: Vaikka tuli n. kuukautta aikasemmin.

Synnyttämisestä ei jäänyt kamalia muistoja, vaikka tyttö jouduttiin avittamaan imukupilla maailmaan. Ponnistuvaihe kesti 1,5h ja olin jo ihan puhki, kun en ollut pitkään aikaan nukkunut kunnolla.

Kyselinkin mieheltä, kun kotiuduimme viime sunnuntaina, että milloin haemme Tyksistä toisen vauvan :LOL: Hän vastasi, että sitten kun täti haluaa!

Onnellinen Bella-Lumia
 
Vielä noista synnytystä ennakoivista merkeistä...eli mulla ei ollut mitään. Siksi hätäännyinkin aika kovasti, kun olin juuri saanut laitettua tukisukat jalkaan ja lähdin kävelemään niin ihmettelin, että mitäs ihmettä mulla tulee housuun. Luulin kans ekaksi, että pissat tulee housuun. Mutta mitään suppareita jne. mulla ei ollut. Ihan puun takaa tuli koko synnytys:) Edeltävänä viikonloppuna olimme ystäväpariskunnan häissa ja sunnuntaina vielä siivosin ja pesin oikein lattiatkin ja olin ihmeellisen energinen:)

Ehkä näin oli parempi. En ehtinyt "panikoimaan" synnytystä vaikka se käynnistettiinkin. Tunsin olevani koko ajan hyvissä käsissä Tyksissä ja ajattelin, että mitä tuleman pitää sen tuleman pitää. Onneksi mieheni oli koko ajan tukenani sairaalassa(paitsi yöt) :heart:

Näin jälkikäteen vähän naurattaa ne mun synnytyspelot(kakkaanko pöydälle jne.) Sellainen ei todellakaan ole mielessä silloin, kun ollaan tositoimissa :LOL:

Ja tosta painosta vielä...mulla on lähtenyt jo 10kg:a, mutta ne ovat pelkkää nestettä. Mulla oli ihan sairaat turvotukset. 12kg:a pitäisi saada pois, niin olisin lähtöpainossa....
 
Onnea Suhoska!

Mukava kuulla myös jo aiemmin vauvautuneiden kuulumisia. Voi kun saataisiin jo tämä omakin sylkkyyn:)

Tänään ollaan juoksenneltu asioilla ja käyty kyläilemässä sekä jokirannassa kävelyllä. Ihanaa kun mies on lomalla:) Odottelen jo tosi malttamattomana synnytystä. Mies yrittää rauhoitella, että kyllä se sieltä joskus tulee... no tuleehan toki, mutta ei jaksa odotella! Siskorakas on kaiken lisäksi menossa naimisiin 5 päivää lasketun ajan jälkeen joten me ei välttämättä päästä mukaan, koska en ihan viikon ikäistä vauvaa halua väenpaljouteen viedä(kantoliinassa voisin ehkä pitää niin ettei kukaan pääsisi käpälöimään):)

Uimisesta. Minun oli kyllä pakko uida, vaikka ei välttämättä olisi kannattanutkaan.. mutta oli niin houkuttelevaa että en voinut vastustaa! Oikeastaan uimaan menin ihan vahingossa, kun läträsin pojun kanssa rannassa. Mutta eikai se niin kovin suositeltavaa olisi tässä vaiheessa.

Noista vauvan nimistä kommentoinko jo? No, on ollut mietittynä jo kauan:) Kummeja ei olla vielä päätetty kylläkään, esikoisella on minun veli vaimoineen.

Omassa olossa ei ole valittamista, ei edes supistele. Tulee melkein paha mieli kun on jo ikävä vauvaa tänne ulkomaailmaan! Vaikka tietysti hän itse päättäköön koska on valmis tulemaan :heart:
 
Joku kyseli, milloin uudelleensynnyttäjän on lähdettävä sairaalaan. Mietin yhtäkkiä miten se taas olikaan, mutta yhdessä vauva lehtisessä, jonka neuvolasta olen saanut, lukee, että kun supistukset ovat säännöllisiä ja kestävät kerrallaan väh 30 sekuntia. Neuvolas on sanottu, että sitten myös kun lapsivedet menee. Näihin kaikkiin tietysti aina tarvii kyllä ottaa huomioon matkan pituus, edellinen synnytys, onko niopea vai hidas ja mahdolliset riskitilanteet.

Vaikeaa on kyllä aina päättää, milloin lähteä, ekassa synnytyksessä lähdin kun kotona ei ollut enää kiva olla ja sopivaan aikaan meninkin. Tokassa mulla oli useita tunteja säännöllisiä supistuksia, kivuttomia, kunnes lorahti osa lapsivedestä ja sitten lähdimme ja sit supistuksetkin voimistuivat. Loput vedestä lorahti sairaalan pihalla ja housut märkinä menin sisälle...Vauva syntyi kahden ja puolen tunnin kuluttua. Saa nähä, miten nyt tällä kerralla alkaa.

Tuntuu nyt niin kaukaiselta tuo synnytys, minä kun olen aivan vimppana 31.8. laskettu aika. Onneksi kuitenkin en kärsi vielä tässä vaiheessa niin kovia vaivojakaan, kun valitettavasti monet joudutte kärsimään, mutta pian se on teiltä ohi! Minä varmaan se viimeinen olen...
 
:kieh: Merkkini jätän tähän..

Oloon ei mitään uuttaa.. illalla hillitön paineen tunne alhaalla ym.ym. mutta ei muuta..

Ja onnea paljon Suhoskalle :flower:

Nyt sunnuntain viettoon!!

Äiti lpr 38+5 :headwall: , tahtosin jo kovasti päästä synnyttämään...
 
Huomenta!

Täälläkään ei mitään tapahdu, vaikkakin eilen oli aika ahdistava päivä jossain määrin. Vähän väliä sain ravata vessassa, kun maha parin päivän toimimattomuuden jälkeen alkoi toimia ja alavatsaa välillä kiristi ja nipisteli, en sitten tiedä oliko kyse supisteluista vai mahakivuista.

Toisaalta nyt olen alkanut toivoa, että tää menisi ainakin sinne laskettuun aikaan asti, sillä mulla olisi sitä ennen pari hommaa tehtävänä ja toinen olisi pari päivää ennen laskettua aikaa, joten sen puoleen ei haittaa vaikka pari viikkoa vielä tyyppi tuolla mahassa pysyisi.

shihtzu + pikku apina 37+6
 
onnea mikkka, bella-lumia ja suhoska pikkusista nyyteistä =)

malttamaton mieli jatkuu täällä, yöt on niin kuuma ja hankala nukkua kun selkää särkee ja supistelee, mut ei kuitenkaan tarpeeks.... no mistäköhän nyt osais saada sellasen mielialan että odotellaan ihan rauhassa =)
onkos muilla sellasia hermovihlasuja, välillä tuntuu kun vauva painaa johonkin hermoon niin ihan hirveitä vihlasuja niin että jalat meinaa lähtee alta, ei oo kivan tuntusia

poika kaks ja puol vee sanoo joka aamu että voi voi ei tullu vauva vielä nukkuun pinnasänkyyn :D ja minä vaan että ei tullu ei =) kovasti jo lapset odottaa niinkun kaikki muutkin
mutta aurinkoista sunnuntaita kaikille

eliisa ja pikkuruinen 38+3
 
Onnea Sohuska :flower:

Täällä onneksi viileä yö, mutta unet jäi vähiin, koko ajan piti kylkee kääntää ja asentoo muuttaa. Ja sekös tekee kipeetä.

Eilen piti mennä kattoon jokkiskisoja, mutta mä simahdin totaalisesti sohvalle, siitä havahduin ja kuulostelin, että mieskin kuorsaa sängyssä. Ja jatkoin itekin unia. Viiden maissa vasta taidettiin heräillä. Jäi sitten jokkiskisat väliin. No eilisellä helteellä ei siä oisi kyllä ollu kiva edes olla. Ja tänään vasta varsinaiset kisat on, mutta Tutti Ritari täälläkin kutsuu, kuten fosforiakin, näkyillään siä :wave:

Jokos teitin sukulaiset on alottanu ahkeran jokojokojoko kyselyn? Meillä on.... Joka päivä joku kysyy, että viäkö oon kotona ja kai sit ilmotan kun lähtö tulee. En ilmota... Kun kerran on turhaan käyty, niin seuraavan kerran ilmotan käynnistä vasta kun lapsikin on syntyny.

Pikkunen on vähän liikkeissään rauhottunu, ei oo sellasta hullua muljaamista enää. Pyllyä kyllä nostelee tossa tissien alla viä ahkeraan.

Siivoomaan :wave:

Emeelia 37+6
 

Yhteistyössä