Alkuun onnittelut
Kiinealle pikkuprinsessan syntymän johdosta :heart: Toivottavasti voitte molemmat hyvin!
Sone: Sulla on suloisen pieni masu verrattuna mun jättivalaan olemukseeni
Ja täs on mulla vielä 5 viikkoa aikaa kasvattaa rumpuani, huoh :headwall:
Mulle tuli nyt ilmeisesti siihen vauvan painoarvioon aika sairaalaan. Se olis 16.7. päivällä. Lapussa luki, että otetaan ultraääni, sikiön sydänkäyrää ja vielä lääkäriaika perään. Rupeaa jo jännittämään, että minkäkokoiseksi arvioidaan vauvan paino nyt ja sitten kun se syntyisi. Mullahan on sf-mitta 35 cm ja käyrä menee REILUSTI ylimmän käyrän yläpuolella tasaisesti. Tulossa joko iso vaavi tai vain lapsivettä on runsaammin. Se jää nähtäväksi parin viikon päähän.
Huh, onneksi täällä on muitakin, jotka kärsivät yöllisestä kuumuudesta kuin vain minä!!! Vaikka ikkuna on öisin auki, niin ei sieltä hitto vie mitään höngi, ei sitten yhtään :headwall: Mulla on jo päivisinkin täyttä tuskaa olla sisällä. Koko ajan MUN mielestä (ei miehen) tuntuu, että sisällä on sellainen kostea ilma, niin kuin olis märkiä pyykkiä kuivamassa vaikkei olekaan. On tämä loppuraskaus sitten mukavaa, juu
Niin, ja pihallakaan ei huvita olla, kun ainakin meillä on aivan älyttömästi paarmoja. Ne hyökkää heti kimppuun, kun pääsee ulos eikä niihin mitkään myrkytkään auta. Että eipä ole hyötyä kesästä, kun siitä ei voi nauttia elukoiden takia :kieh:
Jälkivuodosta: Ite oon kuukautisten ja jälkivuodon aikana käyttänyt joko Libressen tai Alwaysin yösiteitä. Ne riittää mainiosti jälkivuotoonkin ja aina vaihtaa joka vessareissulla tai tarvittaessa useammin, niin ei oo mitään hätää!!
äiti lpr: Wau, sullakin on jo aika mahtava masu!!! Totesit, että et taida mulle pärjätä ja se on kiikun kaakun onko niin
Hyvä jos 5 viikon päästä mahdun synnytyssalin ovesta sisään tällä masulla
Herran jestas, oonko mä meidän elokuisten pinon suurimasuisin valas??
Valmisteluista: Mulla on vielä petaamatta vauvan sänky. Oon kovasti pohtinut, että koska se kannattais laittaa valmiiksi. Vinkkejä?? Se kuitenkin pölyyntyy helposti.... Sairaalakassiin oon jo pakannut mulle ja vauvalle kotiintulovaatteet, hammasharjan + tahnan (ostin uudet), hajuton deodorantti, imetysliivit + suojat, siteitä, pampulat, pinnit yms ja bepanthen-rasva. Vielä puuttuu kamera, kännykän laturi, peseytymisvälineet yms. Että hyvällä mallilla ollaan!
Esikoisen ja kakkosen raskaus alkoi molemmat 6 kk yrittämisen jälkeen, kolmas sai alkunsa noin 3 kk yrittämisen jälkeen ja tämä neljäs sai alkunsa välittömästi kuparikierukan poiston jälkeen. Muiden aikana oli välillä käytössä pillerit ja välillä ei.
Tiippana: Oikein suuri :hug: sulle. On se raskasta, kun saa miehen tuollaisesta petoksesta kiinni ja vielä pitäis löytyä voimia pitämään huolta itestään ja masuvauvasta. Toivottavasti kaikki pian järjestyy suuntaan tai toiseen. Voimia!!
Omassa voinnissa ei mitään ihmeellistä. Mitä nyt joka yö lonkat ja pylly kipeytyy ihan sairaasti enkä meinaa pystyä vaihtamaan sen takia asentoakaan. Eilen tuli illalla pari vähän kivuliasta supistusta, mutta jäivät onneksi siihen. Muuten täällä kärvistellään ja tuskaillaan kuumuuden kanssa :headwall: Vaikka olis alasti, niin silti on kuuma ja henkeä ahdistaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja otetaan rauhallisesti. :hug: vielä niitä tarvitseville!!
Tatjana80 ja tyttö 35+1