~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Kiitos villapöksyistä valistajille! Näinkin yhdessä liikkeessä niitä bodyn jatkopaloja. Pitää käydä ostamassa. Mun ostamat pöksyt on kyllä aika paksut, ehkä niitä olisi ohuempiakin löytynyt, mutta mennään nyt niillä.

Valmennuksista: Täällä valmennukset on käsittääkseni vain ensisynnyttäjille. Ainakaan siinä ryhmässä, jossa me oltiin, ei ollut kuin ensisynnyttäjiä. Yhdellä isällä oli lapsia ennestään, mutta hän ei sitten osallistunutkaan (hänen oma valinta), vaan vaimo kävi yksinään.

Nyt aamupalalle!

Marikki ja öllis köllis 33+4
 
Oi, ihanaa, taas yksi vauva pullahtanut tälle puolen masua! Kiinealle oikein paljon onnea!:heart: Laitahan joskus ehtiessäsi tarkempia tietoja ;) Viikot kun syntyi, koko, yms, kiinnostaa tietää =)

Täällä yö kerranki nukuttu suht mainiosti, yhdesti heräsin vessaan ja sain onneks heti uudelleen unen! Selkä tuntuu vähän jumittuneelta.. Se oli muuten tosi hyvä niksi että laittaa tyynyn tai peiton selän taakse niin pystyy köllöttelee puoliksi kyljellään, puoliksi selällään!! Oon saanu nukuttua "selkätyynyn" ansiosta nyt paaaljon paremmin! B)

Tuliskohan tänään kotiinkuljetuksena se imetystyyny..=) Ei aivot leikkaa, vois mennä lepäilemään vielä.

Upp3 ja Mötky-kulta 34+3
 
Villahousuista Hahtuvasta tehdyt ovat pikkasen paksummat, mutta sitä pitävämmät, ja usein aivan ihanaa käsityötä! :)

Turussakin neuvolan synnytysvalmennukset vain ensisynnyttäjille, ja nekin aika heikot... |O
 
Kinea ilmeisesti jakautunut, siitä hirmusti onnea :heart: Ja kaikille joilla ongelmia, voima :hug: :hug: !!

Eilen oli lääkäärineuvola:
Hb 140, en oo kyllä rautaa viikkoon syönyt eli itellään lähtenyt nousuun =)
Paineet 113/72
Pissa puhdas
Painoa tullut +525/vk nyt semmonen 10 kg kasassa
Turvotus +/-
Sf 31, mielestäni lääkäri vähän hätiköi siinä mittauksessa
:heart: + Liikkeet ++ ja RT

Kokeili kohdunsuuta ja snoi että kiinni on ja näyttäs siltä että avautumisia ei lähiaikoina ole näköpiirissä..Niin kuitenkin toivon että ei yli menis :whistle: Poika synty 41+0 ja se oli kärvistelemistä. Lääkäri antoi vaan semmosen ympäripyöreen arvion että pampula olis 3000-3500g, jos ja kun näillä käyrillä loppuun mennään..
Mies aamulla heräs ja alkoi tehdä paniikissa listaa että mitä tarvii vauvaa varten hankkia vielä. Sanoin että oon jo hommaillut pikujuttuja ja puhunut sille että sitä ja tätä pitäs hommata vielä , mutta nyt se heräs siihen että tässähän on VAAN nelisen viikkoa aikaa :D Tuoko putkiaivo, tuntuu että nyt tieto on kulkenut muutaman ylimääräsen mutkan kautta :LOL: Mummu osti pojalle 16" pyörän ja eilen oltiin harjottelemassa polkemista. Pikkuhiljaa se alkaa luonnistumaan :) Ens viikolla poika lähtee mummun kanssa telttaleirille :eek: Ja koko viikoksi, vähän jännittää..Onneks ei ole kaukana niin voidaan hakee se pois sieltä jos ei jostain syystä onnistu. Eli siis mammalla on aikaa täällä laittaa paikkoja kuntoon ja ommella ne kestot jotka on vaan pyörinyt tossa monta kuukautta :whistle:
Jaha täytyy varmaan lähteä suihkuun ja penkoon sitten varastoa että missähän se vauvan sänky olikaan :D

fosfori ja pampula 35+5
 
kiinealle suuret onnittelut :heart:

hosso otahan rauhallisesti siellä =) mulla oli keskiviikkona viimenen lääkärikäynti ja se käski levätä ainakin kaks viikkoa ettei pieni vielä ihan synny ja syy oli just se että vauva on laskeutunu ihan alas, siis sormella tuntu pää ja kohdunsuu oli pehmenny ja vähän auki, sano että painavia ei saa nostella ja mutenkin ottaa tosi tosi rauhassa... että täällä ollaan lepolomalla sitten, jos se nyt on mahdollista kahden lapsen kanssa :D mutta tuli kyllä itelle sellanen olo että oli pakko laittaa kassi valmiiks ja itelläkin on sellanen olo että se tippuu tuolta kohta kun on niin alhaalla ja supistelee heti kun jotain tekee, että lepäile sinäkin =)

tiippanalle hurjasti voimia :hug: :hug: toivottavasti saatte puhuttua asioista ettei jää vaivaamaan, ei voi kyllä ymmärtää tuollasia miehiä, jaksamisia sinulle

aurinkoista perjantaita kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 35+1
 
Onnea kiinealle pikkurinsessasta! Tulethan kertomaan tänne kun ehdit/jaksat kuulumisia, niitä kaikki varmasti mielellään haluaisi kuulla. =)
Lisäsin sut tuonne syntyneiden pinoon, sulla la oli ilmeisesti 8.8 ja viikkoja oli 34+3, kun pikkunen päätti syntyä.? :wave:

Täällä ei kummempaa. Ainoostaan yks ilkee uus vaiva ilmesty viime yönä; vasenta lonkkaa särki KOKO YÖN! Mikää asento ei ollu hyvä, ku heti alko särkemää ku oli paikoillaa. Vieläki sellasta pikkusta särkyä siinä. :kieh:

Ihanaa, hellepäivä tulossa. Mä nautin kyllä näistä ilmoista, ku näitä on niin vähän kuitenki täällä Suomessa. B)

Mukavaa perjantaita! :wave:


 
Onnea kiinea! Vähän myöhäinen sytytys, kun ihmettelin, että miksi kiinea kesämassuihin kirjoittelee (onko kyseessä joku muu kiinea kuin "meidän" kiinea), mutta ilmeisesti kyse on toisesta pinosta kuin kesämassujen pinosta. ;) Vähän hidastunut tämä ajattelu. :whistle:
 
Kiinealle Onnittelut vauvasta!! :heart:

Meinasin että vaan lukasen nopeaa mutta eipä tuota vauvauutista voi olla kommentoimatta. Huoh, toivon että meijänkin vauva tajuais alkaa valumaan pikkuhiljaa lähtökuoppiin.... Voi olla että ei mitää toivoa. Joku muistaakseni kyseli kääntymisestä meillä tuo nykyinen kuopus oli perätilassa yhtäkkiä joskus 35 viikolla ja sitten 37 viikolla oli taas oikeinpäin kun meinattiin laittaa lähete äitipolille kääntöyritykseen. Ite en oo tuntenut niitä kääntymisiä ollenkaan...

Villahousuista mäkin heräsin illalla tuohon ideaan että jos hommaan niitä, ite en osaa kutoa! :ashamed: Eli viisaammat: siis villahousujen alla voi käyttää pelkkää harsotaitosta?? Ainakin tuosta äpakkauksen kestovaippalapusta käsitin niin. Mulla harsoja vinopino ja aattelin että käyn ostaas esim ruskovillan (saan niistä alea) villahousut ja vien äitille malliksi että jos se viittis kutoa muutamat. Sillä on jo yks lankakerä oottaas että tekis meijän vauvalle yhen pipon...

Nyt haen lisää kahvia....
 
Täällä meillä päin nuo synnytys-/perhevalmennukset on pääasiassa ensikertalaisille, mutta nytki tuossa meijän ryhmässä oli yks pariskunta, jossa naisella oli ennestään jo yks lapsi mutta miehellä ei, niin ne kävi sit ne kerrat joilla puhuttiin synnytyksestä että mies sai aiheeseen tuntumaa. Vauvanhoitoa käsittelevät kerrat he jättivät väliin.. En tiiä liekkö nuista valmennuksista ees "hyötyä" uudelleensynnyttäjille, ehkä joillekki, jotku taas kokee ne tarpeettomina...

Coatrack on tosi hienoja vaipattimia tehny, söpö varsinki tuo missä on pepussa tuo teksti! :LOL: Ite vasta harjoittelen tuota ompelua eikä ompelujäljen siisteys todellakaa oo Coatrackin vaippojen tasolla, mutta tässä kuitenki ensimmäisistä rääpystyksistä kuvia: http://i228.photobucket.com/albums/ee311/nuutti1/uusia021.jpg?t=1215156593
http://i228.photobucket.com/albums/ee311/nuutti1/uusia022.jpg?t=1215156624
Ekassa siis sisä(täyttö)vaippoja ja hahtuva- ja huopasimuja. Eilisiä tekeleitä nuo kaks näpsykiinnitteistä nöttöstä ;) Toka kuvassa villapaidasta ja fleecepaidasta tehdyt pökät. Nuo fleecet näyttää ihan nalle puhin pöksyiltä, aina naurattaa kun katson niitä :D Kaapissa pinot muita tsi-imuja froteesta, hampusta ja bambusta... ostettuna on sit villiksiä, harsoja, taskuja, sisävaippoja jne... riittää vähäksi aikaa, toivottavasti!;)

Piti räpsytellä taas tästä pötsistä kuvia, niinkuin ois muka kasvanu :D
34+3


Heh, joku möykky tuossa oikealla puolella :) Kuvat oli niin pimeitä että piti muokata kirkkaammiks, siksi ei oo kovin "luonnollisen" näköisiä. :whistle:
 
Mammaliini, joo, harson päälle vaan villikset niin on valmis vaippapaketti!:) Pöksyt saa kuitenki olla tosi istuvat että harso pysyy paikallaan.. Harson saa kätevästi kiinnitettyä tollaisella näpsyllä, joita näkyy esim noissa mun vaippakuvissa kaks.. Ja kun pelkän harson imu ei riitä nii sinne väliin jotain lisäimua.:) Jotkut käyttää harson päällä myös pikkareita, itekki oon niitä hamstrannu jonkinlaisen läjän laatikkoon kaiken varalle. En sitte tiiä käytännössä miten toimii, voipi olla hankala ottaa varsinki kakkaharson päältä pois, leviää koko lörtsy :snotty: :$

MUOKS. tässä vielä linkki harsotaitoksiin, jos et oo siis jo näitä katsellu:
http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/vinkit.php?action=show_text&secid=1&secname=Harsojen taittelu
 
Onnittelut Kiinealle pikkuisesta :heart:

Paljon halauksia Tiippanalle, kyllä pistää vihaks tommoset miehet! Ja naiset jotka eivät arvosta perheellisiä ihmisiä..

Mä en ole päässy vähään aikaan käymään näillä sivuilla ku nää on jumittanu ihan kauheesti.
Synnytystapa-arviosta ja valmennuksista on ollu jotain puhetta. Meillä oli vaan kaks valmennusta, toinen omassa neuvolassa ja toinen synnytyssairaalassa. Ja synnytystapa-arvio tehään esikoista odottaville.

(.) Eilen oli neuvola ja kaikki muuten ok, mut terkka huomautti herkkujen syönnistä

:x Painoa tullu 900g/vko ja herkut kyl on ruvennu mulle maistuun ihan likaa. Kaupassa on aina kauhee henkien taisto etten eksy karkkihyllylle.
RR 120/74
Pissa puhdas
Sf 32
Rt
Liikkeet ++
Pikkunen anto sydänääniä kuunnellessa dopplerille kunnolla kyytiä, ei tainnu tykätä ku sitä häirittiin :D

Mä oon ollu pari päivää ihan järkyttyny.. en tiedä ootteko kuullu siitä eläinrääkkäysjutusta pirkanmaalla..Mut meidän koira on kyseiseltä kasvattajalta ja tunnen itteni niin epäonnistuneeks :ashamed: Sitä kun luuli tehneensä yli vuos sitten hyvän pohjatyön kenneliä valkatessa ni sit paljastuukin tommosta!!! Missään nimessä en halua kannattaa tommosta toimintaa, enkä olis ikipäivänä uskonu et näin käy. No osaahan ne ihmiset esittää muuta ku ovat, ellei nyt sit ole tapahtunu ihmisille itselleen jotain kamalaa. Mut sekään ei oikeuta jättää eläimiä heittelle jos itelleen tulee romahdus..Mut meillä on kyllä aivan mahtava ja kaunis koira, siitä olen kiitollinen.

Mut kaippa se olis lähettävä siivoamaan

Nempu ja pikkunen 32+1
 
Voi että, niin sitä alkaa pikkuhiljaa elokuisetkin saamaan pieniä nyyttejä :D Kiinealle suurensuuret onnittelut :flower:

huoh..alkanut tuntumaan että tämä pieni mies ei halua syntyä vielä pitkään aikaan. Eilen ei supistellut ollenkaan, mutta muuten olo on samanlainen kuin alkuraskaudesta..aamuisin tekee pahaa ja pyörryttää, miksi näin?? |O heh, ihan kuin raskaus olisi ottanut takapakkia :LOL:

onko kukaan muu seurannut FST5:lta keskiviikkoisin klo 18.30 tulevaa norjalaista Kätilöt-minisarjaa? Viime jakso oli kyllä kaikkea muuta kuin mukavaa katsottavaa, pieni nainen synnytti n.4400g vauvan. Synnytys oli tosi vaikea kun vauva jäi hartioista kiinni ja imukuppia jouduttiin käyttämään. Ihmettelinkin että miksi lähdettiin koittamaan alakautta vaikka tiedettiin vauvan olevan iso tälle naiselle :eek:

en tiedä miten pääsisin tästä ison vauvan synnyttämisen kammosta eroon, pelkopolillakin kätilö sanoi että koska olen näin pitkä on epätodennäköistä että kovin pientä vauvaa saisinkaan :headwall: parin viikon päästä vasta pääsen siihen synnytystapa-arvioon, mutta jotenkin alkanut ajatus sektiosta houkuttelemaan :ashamed:
 
Alkuun onnittelut Kiinealle pikkuprinsessan syntymän johdosta :heart: Toivottavasti voitte molemmat hyvin!

Sone: Sulla on suloisen pieni masu verrattuna mun jättivalaan olemukseeni :LOL: Ja täs on mulla vielä 5 viikkoa aikaa kasvattaa rumpuani, huoh :headwall:

Mulle tuli nyt ilmeisesti siihen vauvan painoarvioon aika sairaalaan. Se olis 16.7. päivällä. Lapussa luki, että otetaan ultraääni, sikiön sydänkäyrää ja vielä lääkäriaika perään. Rupeaa jo jännittämään, että minkäkokoiseksi arvioidaan vauvan paino nyt ja sitten kun se syntyisi. Mullahan on sf-mitta 35 cm ja käyrä menee REILUSTI ylimmän käyrän yläpuolella tasaisesti. Tulossa joko iso vaavi tai vain lapsivettä on runsaammin. Se jää nähtäväksi parin viikon päähän.

Huh, onneksi täällä on muitakin, jotka kärsivät yöllisestä kuumuudesta kuin vain minä!!! Vaikka ikkuna on öisin auki, niin ei sieltä hitto vie mitään höngi, ei sitten yhtään :headwall: Mulla on jo päivisinkin täyttä tuskaa olla sisällä. Koko ajan MUN mielestä (ei miehen) tuntuu, että sisällä on sellainen kostea ilma, niin kuin olis märkiä pyykkiä kuivamassa vaikkei olekaan. On tämä loppuraskaus sitten mukavaa, juu :LOL: Niin, ja pihallakaan ei huvita olla, kun ainakin meillä on aivan älyttömästi paarmoja. Ne hyökkää heti kimppuun, kun pääsee ulos eikä niihin mitkään myrkytkään auta. Että eipä ole hyötyä kesästä, kun siitä ei voi nauttia elukoiden takia :kieh:

Jälkivuodosta: Ite oon kuukautisten ja jälkivuodon aikana käyttänyt joko Libressen tai Alwaysin yösiteitä. Ne riittää mainiosti jälkivuotoonkin ja aina vaihtaa joka vessareissulla tai tarvittaessa useammin, niin ei oo mitään hätää!!

äiti lpr: Wau, sullakin on jo aika mahtava masu!!! Totesit, että et taida mulle pärjätä ja se on kiikun kaakun onko niin :LOL: Hyvä jos 5 viikon päästä mahdun synnytyssalin ovesta sisään tällä masulla :LOL: Herran jestas, oonko mä meidän elokuisten pinon suurimasuisin valas?? :LOL:

Valmisteluista: Mulla on vielä petaamatta vauvan sänky. Oon kovasti pohtinut, että koska se kannattais laittaa valmiiksi. Vinkkejä?? Se kuitenkin pölyyntyy helposti.... Sairaalakassiin oon jo pakannut mulle ja vauvalle kotiintulovaatteet, hammasharjan + tahnan (ostin uudet), hajuton deodorantti, imetysliivit + suojat, siteitä, pampulat, pinnit yms ja bepanthen-rasva. Vielä puuttuu kamera, kännykän laturi, peseytymisvälineet yms. Että hyvällä mallilla ollaan!

Esikoisen ja kakkosen raskaus alkoi molemmat 6 kk yrittämisen jälkeen, kolmas sai alkunsa noin 3 kk yrittämisen jälkeen ja tämä neljäs sai alkunsa välittömästi kuparikierukan poiston jälkeen. Muiden aikana oli välillä käytössä pillerit ja välillä ei.

Tiippana: Oikein suuri :hug: sulle. On se raskasta, kun saa miehen tuollaisesta petoksesta kiinni ja vielä pitäis löytyä voimia pitämään huolta itestään ja masuvauvasta. Toivottavasti kaikki pian järjestyy suuntaan tai toiseen. Voimia!!

Omassa voinnissa ei mitään ihmeellistä. Mitä nyt joka yö lonkat ja pylly kipeytyy ihan sairaasti enkä meinaa pystyä vaihtamaan sen takia asentoakaan. Eilen tuli illalla pari vähän kivuliasta supistusta, mutta jäivät onneksi siihen. Muuten täällä kärvistellään ja tuskaillaan kuumuuden kanssa :headwall: Vaikka olis alasti, niin silti on kuuma ja henkeä ahdistaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja otetaan rauhallisesti. :hug: vielä niitä tarvitseville!!

Tatjana80 ja tyttö 35+1
 
Suuret onnittelut myös minulta Kiinealle :flower: Tuntuu niin hurjalta, että kohta me todella aletaan jakaantua. Juurihan se raskaustesti tehtiin... =)

Täällä myös mielialat vaihtelee. Sitten kun ei ole kovin kivulias, niin silloin jaksaa tietty paremmin ja sitten kun taas issias vaivaa niin julmetusti tuntuu, ettei mistään tule mitään ja haluisi jo tästä mahasta eroon =) Eilenkin sanoin miehelle, että ota sinä välillä tämä reppu kantaakses :D Vastas siihen, että mielelläni!

Tänään pitäisi lähteä Myllyyn ostamaan kaverin häihin jotkut siistit pöksyt. Ja häälahja. Ettei jää viime tippaan. Autossa vaan on niin pirun kuuma, kun ei ole tuota ilmastointia...mutta pakko kestää. Shoppailemaan on aina kiva päästä. Ja samalla vois katsella myös henkkamaukalta vauvanvaatteita. Onkohan siellä vielä alennuksia...Mies lupasi ostaa mulle uuden putelin Ralph Laurenin Romance tuoksua (mun häätuoksu). Mulla oli synttärit 15.6. mutta silloin oli juuri pahin muuttohässäkkä niin mies unohti kokonaan mun syndet :D Kovasti oli pahoillaan, mutta sanoin, että kyllä tässä on ollut paljon muutakin mietittävää kuin minun synttärit.

Jaa-jaa, kai se pitää mennä laittamaan pyykit kuivumaan ja alkaa keittiötä raivaamaan...

Bella-Lumia 34+1
 
Tevrehdys,

onnittelut kiinealle pikkuisesta tytöstä! :flower:

Minä kävin tänään neuvolalääkärin luona tarkistuttamassa alakerran tilanteen ja olihan ne supparit ja menkkamaiset jomotukset alkaneet jo paikkoja pehmittelemään ja hiukkasen aukomaankin. Sain määräyksen lepäillä pari viikkoa tekemättä juuri mitään, jotta saadaan vielä viikkoja kerättyä kasaan. Mahdollisista tulehduksista saan sitten vastaukset ensi viikolla.
Nyt saakin mies hoidella tästä eteenpäin ton tytön ulkoilutukset, leikittämisen ja pesut yms jossa joutuu neitiä nostelemaan/kantamaan. Minä taidan valita vaan ne "kevyimmät" puuhat tytön kanssa kuten kirjojen lukemisen, piirtämisen ja lastenohjelmien katselun. :)
Onneksi mies kuitenkin nyt lomalla, joten saan helpousta hältä arjen pyöritykseen paljonkin.

Lääkärin mukaan pojun painoarvio tällä hetkellä on noin 2300g. Liikkui paljon ultrauksen aikana. Viime päivinä just ollut hurjan paljon hiljaisempaa masussa kuin yleensä, joten siitäkin jo hieman ehdin huolestua. Onneksi nyt kuitenkin ultran yhteydessä pikkuinen innostui liikuskelemaan normaaliin tapaansa.

Hiottaa täälläkin.. Eilen, oikein helteisenä päivänä, sain vaihtaa vaatteet varmaan kolmeen kertaan kun tuntui koko ajan niin hikiseltä ja nihkeältä olo. Viime yö nukuttiin makkarin ja keittiön ikkunat auki, että ois mukamas läpiveto, niin ihan yhtä tyhjän kanssa oli koko ikkunoiden auki pito. Eihän sieltä tule kuin seisonutta helle ilmaa.. No enpä valita kuitenkaan, huomisesta eteenpäin tänne lupailtu jotain +10 asteen kelejä.. :kieh:

Tuplat sain eilen sitten ostettua ja olin niihin hurjan tyytyväinen. Ostettiin vähän käytetyt Emmaljungan tuplat ja oli kyllä hurjan hyvän tuntoiset menopelit! Nyt onkin sitten kaikki isommat ostokset tehty ja pitäis alkaa laittaa tätä huushollia sellaiseen järjestykseen että ois vauvaa varten paikat valmiina. Niin ja jos nyt vaikka jo alkais viikonlopun aikana sitä sairaalakassia pikkuhiljaa pakkailemaan.

Jep mutta nyt ei muistu mieleen enempää, joten ei muuta kuin päikkäreille neidin seuraksi.

Oikein mukavaa ja aurinkoista perjantaita kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 33+4
 
Sone
Tatjana80 Kerkeehän tää viel kasvaa täältä :eek: Tosin minä ilmeisesti teen pieniä vauvoja vaikka en pieni nainen itse ole. Helpolla minä olen viel päässyt kun masu ei hankaloita liikkumista tai työntekoa (vielä). Mutta isompi tää silti viel on kun esikoisesta. Sinulle on varmaan tulossa iso vauva :)

Tärppäämisestä: Taidan kuulua joukkoon kalsaritkin samaan pyykkikoneeseen riittää..

Tiippana: Voimia!

Kiinea
: Paljon onnea!!!!

Töihin pitäsi alkaa valmistautua lähtemään pikkuhiljaa. Aamutuimaan käytiin pyöräilemässä ipanan kanssa ja uimassa :) Hei muuten oletteko ketkään vielä näillä viimisillä viikoilla lähdössä reissuihin? Meillä oli nytten tarkoitus v.loppuna mennä eräisiin rippijuhliin, ajomatkaa tulis varmaan 4h. Voip olla että perse puutuu. Parin viikon päästä ajattelin että käväsis viel jossain parin päivän kesäloma reissulla, kai sitä uskaltaa vielä.. Enkä usko et tää syntyy ennen rv42 kuitenkaan. :headwall:
 
Kiinealle onnittelut vauvan syntymän johdosta :flower:

ja Tiippanalle lähetän myös voimia ja jaksamista hankalaan tilanteeseen. Pidä huoli itsestäsi ja vauvasta, yleensä asioilla on kuitenkin taipumus järjestyä vaikka ei varmaan nyt siltä tunnu.

Noita synnytysvalmennuksia oli meilläkin vain ensisynnyttäjille, miehillä tietysti saattoi olla jo lapsia ennestäänkin, niinkuin meilläkin, mutta kyllä tuo mukaan lähti silti. =)

Vauvaa meillä ruvettiin yrittämään syksyllä 2006, ja siitä kun jätin pillerit (olin syönyt 7 tai 8 vuotta) meni lähes tasan vuosi siihen kun vauva sai alkunsa. Meni kyllä pidempään mitä luulin, mutta nämä asiathan ei omissa käsissä ole vauva sen loppuviimein päättää milloin haluaa syntyä.

Viime päivät on menneet vauvan vaatteita pestessä ja muutenkin olen vähän laittanut kotia kuntoon (komentanut miestä kantamaan tavaroita paikasta a paikkaan b . :LOL: )
Hirveästi huvittaisi puuhastella kaikenlaista mutta seisaallaan ei jaksa kauan olla kun alkaa nilkkoja särkeä. Ja onhan nuo jo vähän turvonneet.
Ilmeisesti myös vauva alkaa pikkuhiljaa valua alaspäin, on alkanut alakertaa siihen malliin vihloa välillä, mitä lie liitoskipuja.

Nyt pitää taas mennä
Hyviä vointeja ja jaksamisia viimeisille viikoille kaikille

miranth ja masu 34+4
 
Kiinea Hurjasti onnea pikkuisesti tytöstä :flower: :heart:

Mä aina kateellisena luen niiden puuhia ,jotka voivat lähes normaalisti kaikea puuhailla. Mulla alkaa menemään hermot ,kun mitää ei saa tehdä. Eikä edes voi ,kun suppailee jo hitaastaa kävelystä. Sit ,kun esim. käy tytön nukuttamassa ulkona, niin on ihan poikki vaikka miten hiljaa lyllertää. Pakko vaan kestää ja tietenkin toivon ,että vauva vielä masussa viihtyy useamman viikon.

Vaikka olo on välillä karsea ,niin jotain positiivistta kuitenkin. Olen muutamana yönä nukkunut suhteelisen mukavasti. Veskiin pitää pari kertaa ,mutta uni on tullut lähes heti uudelleen. Auki olevat ikkunat viilentää myös kivasti.

Meillä olisi huomenna tuparit miehen puolen sukulaisille. Onneksi anoppi leipoo kaiken ja mies saa siivota. Mä voin pölyjä pyyhkiä ,kun se ei ole niin rankkaa.

Täällä myös turvotusta pukkaa. Ananasmehua lipitän koko ajan. Mulla tulee selällä maatessa vaan niin huono olo ,että ei voi jalkoja pitää ylhäällä. Sivuttain sattuu lonkkiin.
No nyt muuten vaakatasoon lepäämään.
-Poni ja Manteli 33+2

 
Sone kyseli reissujen tekemisestä viimosilla viikoilla.
Me ollaan lähdössä viikoks mökille reilun 100km päähän viikon päästä ma. Sillon on rv 36+. Oon pakannu sairaalakassin valmiiks, ainoostaan pesuaineet puuttuu, mitkä laitan sit lähtökuopissa sinne. Eiköhän sitä ihan hyvin kerkee sieltä mökiltä tänne synnärille jos lähtö tulee tai jos ei meinaa keretä, ni sit pitää soittaa ambulanssi ni pääsee nopeemmin. :D Ja jos en kerkee tota kassia tulla kotoota nappaamaa, niin mies voi sen hakea ja tuoda. Meiltä matkaa sairaalaan n.5km.

Pitäs kai kohta ruveta kattoo valmistujaisjuhlii vaatteita, eipä oo hirveesti vaihtoehtoja, varsinkaa alaosan suhtee. Viideltä alkaa ne juhlat ja tuntuu, et mielummin oisin menny viideltä saunavuoroon... :ashamed:

Vatsankoosta on kanssa puhuttu monta kertaa. Mulla on nyt ja oli esikostakin tosi pieni maha. Mutta ihan normikokonen toi poju ainaki oli syntyessää, 3570g ja 52cm. Taitaa masu vaan kasvaa niin tonne sisuksii sen sijaa et pullahtais tohon etee. Hyvä niin, ei oo niin pahasti tiellä. :D
 
Sone: Juu, kyllä sun masu vielä ehtii kovasti kasvamaan tässä viikkojen aikana!!! Mulla oli esikoinen syntyessään 3635 g, keskimmäinen 3860 g ja kolmas 3645 g. Keskimmäisen aikana sanottiin painoarviossa, että seuraava vauva jos on tuota (3860 g) suurempi, niin ei mahtuisi enää tulemaan alateitse. Ennen synnytystä mulla on huippulukemat painon lisääntymisessä ollu 18 kg (viimeksi), kun lähdettiin synnyttämään. Nyt tullu jo 20,9 kg lisää painoa ja muutama viikko vielä aikaa :headwall: Toivon tosiaan ettei tulis isoa vauvaa. Toivossa on hyvä elää!!! Muuten kai joudutaan käynnistämään tai leikkaamaan....

Kyllä on kuuma. Ei sitten ilmaa tuu mistään vaikka kuinka on joka huoneesta räppänät auki :headwall: Sais mun puolesta jo ilmat viilentyä eikä enää lämmetä yhtään. Ehkä sitten siitä lämmöstä nauttisikin erilailla jos ei olis raskaana :LOL:

Tuntuu, että jalat ja sormet on ihan nakit: turvoksissa. No, ei auta valittaa enempää :LOL:

Huomenna tuleekin isä ja pikkuveli kylään ja olis tarkotus ainakin grillata ehtoommalla. Sit sunnuntaina mennään siskon esikoisen ristiäisiin ja sylikummin nakki on siis tiedossa. Saas nähdä mikä neidille tulee nimeksi!! Sen verran tiedän, että ei ihan perinteistä Jussia ja Liisaa ainakaan tule :LOL:
 
Siis HUH HUH mikä helle!!!

Ihme energiapommi iski silti kuumuudesta huolimatta ja sain jopa vähän imuroitua ja tiskit laitettua, kolmas koneellinen pyykkiä menossa ja ja mitäs muuta... järjestettyä vähän paikkoja. Hieman kyllä alko supisteleen kun touhusin mutta ei tuntunut silti rankalta vaan jotenkin ihan huomaamatta tulee puhasta jälkeä vaikka ei yritäkkään! :LOL: Tajusittekohan mun järjenjuoksua?!

Bella-Lumialle
onnittelut näin jälkikäteen synttäreistä! Ja mä tykkään myös tuosta Romancesta jota laitoin hääpäivänä myös mutta äitin purkista... Meillä hääpäivä syyskuussa ja JO 6 vuotta! hullua kuinka aika menee....

Tenavat leikkii naapurien takapihalla ja saa nähä mitä siellä tapahtuu,.. jospa ne kiltisti olis. Pitäis alkaa vielä ruokaa vääntään kunhan tuo jauheliha sulais,, jäisenä on niin tympeää alkaa käristeleen sitä.

Reissusta joku kyseli... asuntomessuilla olis kiva piipahtaa mutta saattaa kyllä jäädä haaveeksi! Voi olla että olis aika kuollut olo sen jälkeen. Ikea vois olla hieman lähempänä kun meinattiin että vois ostaa sieltä likoille yhen kerrossängyn. Mies sen tosin voi käydä ostaas kun espooseen on täs joku viikonloppu menossa mutta kaikke muuta kivaa olis ite kiva käydä kattelees... Ei vaan nappais lähtee autoon 4-5h suuntaansa.

Sain äitiysraha päätöksen ja nyt tässä kuussa tulee kyllä ihan kiitettävästi rahaa jos vielä isäntäkin saa lomarahat. Ja muutenkin taidetaan saada kuus enemmän käteen nyt kun oon kotona kuin silloin kun olin töissä. Silloin meni kahen auton polttoaineet, mulla vielä surkea harjottelijan palkka ja lastenhoitajalle palkka niin ei paljoa plussalle jääty, tosin se hyvä puoli että ainakin vähän parempaa äitiyspvrahaa saan nytten. Sitten tulee yks lapsilisäkin lisää ja kuntalisä kun jään hoitovapaalle. Ihan kiva että sitten saa olla rauhassa kotona.

Isäntä meinas eilen että lähetään mun kotia kun meijän autoa pitäis laittaa huomenna kun katsastuskin tulossa.. toisaalta kiva lähtee mutta nää meijän kesät ja viikonloput yleensäkin on aika menemistä. Jospa sitten tulis oltua kotonakin enemmän kun vauva syntyy.

Mutta nyt ruuanlaittoon!
 

Yhteistyössä