~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Huomenta!
Olipa ihana nukkua kunnolla ja pitkään! Ei tarvinu ees vessaan nousta koko yönä, klo 6 miehellä soi herätyskello nii join sit jo aamukahvit ja jatkoin unia =) Äsken sit heräilin.. Jospa tää väsymys tästä kurissa pysyis, pitää muistaa levätä ja nukkua.. eilen en jaksanu miehen kans lähteä käymään hänen siskollaan, nii oli tää sisko ollu vähä huolissaan että syönkö mä tarpeeksi ym ku näin väsyttää.. Syön, syön. :LOL:

Kiitti haaveilija ja odile noista raskausmyrkytysoireista!!:)

Jipii jipii, ylihuomenna tulis jo ekat mammarahat, loman kun aloitin jo 13.6. varhennettuna.=)
 
Heipparallaa kaikille tasapuolisesti :wave:
Tänään tuli täyteen 37 raskausviikkoa :heart:
Täällä kovasti odotellaan huomista th/lääkäriaikaa, saa viimein kuulla painoarvion.
Vaikka neuvolatäti jo sanoikin tuossa joitakin viikkoja sitten, että tuskin Väinö ainakaan kauheasti isosiskojaan pienempi on syntyessään :)

Odotusaika muuten mennyt loistavasti, ilman minkäänlaisia vaivoja / oireita :heart:
 
Huomenta!

Takana on kohtuullisen uneton yö, jonka tuloksena olen ehkä hiukan kääntynyt enemmän sektion puolelle. Eiköhän sitä pidä miettiä enemmin lapsen parasta kuin omaansa. Vaikka kieltämättä leikkaushaava ja mahdollinen suuri verenhukka leikkauksessa pelottavat, puhumattakaan tulehdusriskistä.

Te, jotka olette sektion kokeneet, kuinka pitkään haava haittaa arkea? Koska pääsee täysipainoiseen elämään, nosteleen vaunuja autoon ym.?

Nyt vain odottelen kutsua TAYSiin. Tietty jos menee aika sinne niin pitkälle, että ehtii synnytys lähtemään käyntiin itsestään, niin ei tarvitsisi asiaa miettiä :/ Sitten punnerretaan tyyppi kaksinkerroin pihalle.

Nyt ikkunoiden kimppuun, on jo korkea aika pestä ne.

Säihke+pikkupossu
 
VÄSYTTÄÄ!!!!!!!!! |O |O

Mä alan oleen ihan zombien näkönen, naama valkosena ja silmät lurpallaan koko ajan. Ja toi typyn kans olo ei helpota yhtään. Mitään kun en sen kans jaksais touhuta ja koko ajan tarttis jotain olla tekemässä. Öisin ei oikein saa nukutuks, kun joka paikkaan sattuu niin perhanan paljon. Viime yönäkin tuli itku, kun toi häpyluu naksahteli taas joka kerta kun kylkee käänsi ja se tekee kipeetä... Ja lonkat puutuu...

Mä en nyt tullu muutakun valittaan, pakko mennä oikaseen tonne typyn sänkyyn. Onneks se edes himpun verran viihtyy lelujensa kanssa siinä vieressä.

Toooosi väsynyt Emeelia

 
Levoton yö on täälläkin takana, ku ei saanu nukuttua kunnolla. :headwall:
Koko ajan hirveän kuuma, ja ahistava olo, vauvaki oli koko yön jotenki levoton mahassa ja möyri siihen malliin.
Ja nyt kaiken lisäksi taas sataa vettä, ei pääse pihallekaan, paitsi aattelin et jos ompelis jotai tai kävis ostamassa sen seisomalaudan meidän rattaisiin esikoista varten. No katotaan ny mitä tuota keksii.
Mulle pitäis tulla äippäpolille aika, mahdollisesti jo lähipäivien aikana, ku ollaan tuota aikaa jo kohta kaks kuukautta odotettu, ärsyttää vaan ku ei yhtää tiedä et milloin se aika mahdollisesti on...vois jo esikoiselle alkaa hoitajaa hommaamaan.
Vali vali, mutta tätähän se on :D B)
enmppu 36+4
 
Huomenta!

Mua kans väsyttää kohtuullisen paljon - paitsi öisin :kieh: Herään sitten suosiolla viiden, kuuden maissa ja meen takaisin sänkyyn vielä pariksi tunniksi kahdeksan aikoihin. Lisäksi päivään kuuluu yhdet tai kahdet päikkärit. Taitaa tosiaan olla luonnon suunnitelma tää viimeisten viikkojen "lepopakko" ja lämpimät ilmat yhdistettynä massiiviseen masuun vaan lisäävät uneliaisuutta =)

Kiva kuulla aurinkoenergian kuulumisia! Oon myös miettinyt päivittäin sun viime kirjoituksen jälkeen, että mahtaako siellä jo olla vauva kainalossa. Hän sitten kuitenkin päätti vielä hetken malttaa lämmitellä yksiössään =)

Hienoa Tiippana, että asiat selvisivät :hug:

hosso: Mulla tuohon häpyluun kipeimpiin vaiheisiin on auttanut pelkkä lepo (eikä kyllä aina sekään). Selkä-, kylki- ja lantiokivut on vähentyneet joko kaurapussilla, saunalla tai parhaiten lämpimällä suihkulla.

Säihke: Todella vaikeita päätöksiä, mutta varmaan tuossa tilanteessa taipuisin myös sektion kannalle.

Tapaamisesta: Tampere on hyvä paikka, asun vartin ajomatkan päässä keskustasta :D ;)

Taas huolettaa noi vauvan liikkeet, kun ei oo tänä aamuna liikkunut kuin kaksi kertaa ja nekin tosi pientä mönkimistä. Nyt on alkanut ekan kerran tuntua siltä, että sais kyllä syntyä jo. Jotkut päivät tuntuu ihan ajan tappamiselta, kun kaikki tarpeellisin on tehty ja jotain kun alkaa tekeen, niin tuo hengästyminen ja heikotus on sen jälkeen jotain ihan omaa luokkaansa. No, onneksi ei sentään oo niitä kolmenkympin helteitä ja jatkuvasti pilvetöntä taivasta - tuo turvotus kun tuppaa oleen ihan megaluokkaa kovin lämpöisellä :D

Nyt alkoi sataan oikein kaatamalla... Keskiviikon jatkoja äipät ja vauvat :wave:

kaneliomena ja Elmeri 37+1 (20 päivää laskettuun aikaan)
 
Säikhe: esikoinen tuli sektiolla ja niin tulee tää toinenkin. Mulla kesti 7 viikkoa kunnes se haava parani ja pysytin nukkumaan makuultaan. Olin siis tosi kipeä ja istuma asennossa nukuin,nouseminen oli tosi hankalaa ja tuntu koko ajan sellasta paineen tunnetta. Toiset paranee nopeemmin,kun toiset. :) Silti noista kivuista huolimatta haluan,että tää toinenki leikataan.. Mua ei pelota siinä tulevassa leikkauksessa mikään muu ku se katetri :ashamed: Mä nään viel tänäki päivänä painajaisia siitä..

Mut nyt ruoan laittoon, :wave:
 
Mua on kans alkanut kauheasti väsyttämään. Vaikka ei mitään ihmeellistä olisi tehnykään on päivälläkin aivan poikki ja saatan hetkeksi torkahtaa sohvalle..eiköhän se ole ihan normaalia näin loppuraskaudesta.

Säihke itse valitsisin ehdottamasti sektion jos olisin sun tilanteessa. Tosin en tiedä olenko oikea ihminen sanomaan mielipiteeni kerta ensisynnyttäjä olen, mutta jotenkin perätilasynnytys kuulostaa pelottavalta :snotty:

[/b]Tiippana mukava kuulla että olette saaneet miehen kanssa asiat selvitettyä :) koita nyt ottaa kaikki irti näistä viimeisistä raskausviikoista ja rentoudut.. Ja pistät miehen hemmottelemaan itseäsi, olet sen ansainnut :D

Neitiperho oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Me ei olla edes kihloissa ja on tosi ärsyttävää yksin kuljeskella ilman sormusta..väkisin tulee mieleen että mitähän ne ihmiset oikein ajattelee :ashamed: miehen mielestä kihloissa olo on ihan turhaa..huoh..saisipa jotenkin muutettua hänen mielensä, alkaa olla keinot vähissä |O

Tapaamisesta meiltäkin on tuonne Tampereelle pitkä matka joten varmaan jäisi minultakin väliin. Kovasti muuten tykkään ajatuksesta ja olisi tosi mukava teitä nähdä! :'(

Semmosta kysyisin että onko kenenkään mies kolmivuorotyössä? Vähän alkanut huolestuttaa että miten saamme vauva-arjen toimimaan, varsinkin niinä päivinä kun mies on yövuorossa. Hänenhän pitää saada päivisin nukuttua että jaksaa yöt valvoa. Asutaan kerrostalo kolmiossa, joten sitten kun pieni ihminen on saman katon alla täällä väkisin tulee olemaan enemmän ääntä. En minä oikein voi vauvan kanssa kovin pitkäksi aikaa evakkoonkaan lähteä. Ihan alkuun se ei varmaan vielä tule olemaan ongelma kun pieni nukkuu suurimman osan ajasta ja päikkärit menee varmaan mukavasti vaunuissa, joten mies saa silloin rauhassa koisia makkarissamme. Eipä varmaan hirveästi kannata suunnitella etukäteen, mutta tiedän vaan sen että rakas tulee olemaan tosi kärttyinen jos ei saa nukuttua.

Ohhoh..tullu taas tekstiä :) tämä tyttö taitaa lähteä käymään postissa ja sen jälkeen kirppiksellä, jos löytyisi jotain kivaa :wave:
 
Toivottavasti vaavi pysyy masussa ainaki laskettuunaikaan asti, varasin nimittäin kulmien ja ripsien kestovärjäyksen kosmetologille, 4.8. ois aika :D Kaipaan vähän hemmottelua eikä siihen varmasti oo mahollisuutta sitten vauvan synnyttyä, kun hän se kaipaa sitten enempi sitä huomiota ja hellimistä :p Ois synttäritkin vielä tuossa 3.8. eli tod.näk ennen synnytystä, jos sitä silloinki jotain "huomiota" sais osakseen :LOL: (täytekakkua ym herkkuja!;) )

Täällä myös järkyttävät liitoskivut, häpyluu rutisee ja paukkuu ja kipuilee. Ja toinen on suonenveto REISISSÄ, ihan tuossa ylhäällä nivusissa lähes!! Jumbe että se sattuu, jalat lähtee melkee alta ja pakko huutaa ääneen |O Ei oo onneks ainakaa toistaseks missää yleisellä paikalla tullu noita "kouristuksia".. ainut oli pari vkloppua sitte suonenveto pohkeessa ja jalkapohjassa ku oltii kolmisen tuntia tuolla lentokentällä ku siel oli sellane ilmailutapahtuma.. ei jalat vissiin tykänneet kylmästä ja seisomisesta ja kävelystä... :/

Valitukset sikseen ja hommiin!:D

Upp3 ja Mötky 36+1
 
Hyvä että AE ilmottautui, olinkin ihan varma että jakautunut olet :D Annetaan vauvan vielä kasvaa pikkuisen :heart:
Mua kanssa vaivaa toi unettomuus, yleensä vessareissun jälkeen valvon muutaman tunnin
:headwall: Ärsyttävää! Ja nyt on ollut nii kuumakin öisin..Treffeistä ootte jotain puhuneet. Mulle kävis toi Tampere oikein loistavasti :D parinkymmenen minuutin matka meiltä. Ja viikkoja alkaa oleen hyvin kasassa että kauhean kauas en enää uskaltaudu.
Tiippana Ihanaa että ootte saaneet miehen kanssa asiat selviämään :hug: Mulla ei sormuksia ole moneen vuoteen ollut vaikka naitu olenkin jo viisi vuotta sitten :D En varmaan osais niitä enää pitääkään..Vihkisormus on liian iso, ei siis pysy yksinään sormessa ja kihlasormus meni vuosia sitten hukkumaan remonttia tehdessä :snotty: Eikä mies ole vaivautunut mulle uutta kihlaa hommaamaan :ashamed: :D Mua ei vois vähempää kiinnostaa ihmisten ajatukset tästä asiasta :LOL:
Sitten (.)
Neuvola eilen, taas, vastahan siellä perjantaina olin..
Pissa puhdas
paineet 109/72
Paino +1750 Muutamassa hassussa päivässä tullut kilo |O En tajua. Kokonaisuudessaan ei siis paha kun nyt 10 kiloa täynnä..Mutta silti :ashamed:
Turvotus +/-
Sf 32 sama kun pe
:heart: ja liikkeet ++
Ja sitten mielenkiintoisin: tarjonta ?

Tadaa, terkka ei saanu selvää että mitenpäin vauva siellä masussa on. viikolta 27 ollut RT ja neuvolan jälkeen sitten istuin ultran oven takana mieli mykkyrällä. Lääkäri ultras ja pää oli jossain vasemman lonkan tuntumassa :eek: Oli siis pampula päättänyt että vaihdetaan vähän asentoa..Siinä ultrauksen aikan sitten pisti päänsä takas alas..Pisti vaan miettimään ettei nyt vaan päättäs kääntyä :ashamed: Itse olen meinaten kääntynyt 3 viikkoa ennen LA:aa. Mua yritettiin kääntää, ei onnannut joten leikattiin..Eli samat on mietteet Säihkeen kanssa(mielummin sektio kun perätarjonnassa synnyttäisin). Miehelle sanoin että sitä kääntämistä en halua, on kuulemma kauheata molemmille. Ja mulla tuli jo tuosta terkan painelusta maha ja selkä tosi kipeeksi..Mies sanoi että ei saa alkaa nyt ressaamaan, että en saa mitään kantaa tms. ettei vaan edesauta muljahtelua. Kukas noi pyykit ym. hoitaa? :whistle:

f ja p 37+3
 
Päiväkahviaika äiskällä, kun lapsonen untenmailla. Poju heräsi taas aamulla ennen kuutta, voi miksi se ei nukkuisi joskus pidempään :whistle: Mä olen kans nyt tosi väsynyt ollut viimeiset viikot, mutta en osaa päikkäreitä nukkua. Mä olen tosi huono nukahtamaan, tai siis kestää kauan ennen kuin saan unta vaikka olisin väsynyt. Toisin miehellä, joka voi nukahtaa vaikka tuoliin:)

Mulla on alkanut olla nyt tosi paljon jo "tuntemuksia" suppareita ja selkäkipua.. eilen piti kaurapussi ottaa avuksi, se auttoi kyllä. Jännittää kauheasti vauvan tulo:)

Säihke, kyllä minäkin ehkä sun tilanteessa kallistuisin sektion puoleen... vauvan vointi on kuitenkin ykkösenä munkin mielessä koko ajan. Mullahan tehtiin kiireellinen sektio sen jälkeen kun synnytystä oli jo kestänyt yli 30 tuntia ja vauva ei liikkunut mihinkään, ja siinä vaiheessa olo oli pelkästään helpottunut! Minä toivuin sektiosta hyvin, tietysti alussa piti olla varovainen ja vaatteet hiersi haavaa, mutta liikkeelle pääsin ihan samana päivänä ja viikon kuluttua jo vauvan kanssa ulkoilemaan. Mitään raskasta ei kuitenkaan voi tehdä. Ekat päivät kyllä oli kipeitä ja se vähän mieltäkin masensi. Nyt kyllä vähän pelottaa kun on toinen lapsi, että jos joutuu taas leikkaukseen, niin mitenkä muka pärjään esikoisen kanssa? No, toivottavasti kaikki menee hienosti ja vauva pääsee alakautta tulemaan. Tsemppiä säihke, varmasti päädyt oikeaan ratkaisuun:)

Tiippana, oli tosi kiva kuulla että teillä on asiat selkiytymään päin!:)

Mukavaa päivää kaikille mammoille, minä suuntaan pyykin viikkaukseen:)
 
huhheijakkaa!

tulin äskön neuvolalääkäristä.. täällä sitten vissiin odotetaan jättimuksua.lääkärin käsikopelon perusteella vekara olisi jo kolmekiloinen,ehkä ylikin..kyseli,minkä kokoinen minä olen ollut syntyessä kun vauva tuntuu niin isolta..
kanava oli lyhentynyt 3cm.stä 2centtimetriin.paikat kiinni. sf-mitta 37 cm!!huih..
ei sitten kuitenkaan antanut lähetettä sen tarkempaan kokoarvioon..
:ashamed:
no enköhän mä tän muksun jotenkin saa ponnerrettua ulos =)

niin ja tiippana,kiva kuulla,että menee miehen kanssa taas mukavasti :flower: =)

nyt lähden ruokaostoksille!moido :wave:
ajatar&vekara 35+5
 
Tiippana kiva kuulla että teillä asiat on selviämään päin!!!

Perätila synnytys/sektio mie varmaan haluisin sektion..

TAPAAMINEN HELSINGISSÄ?? eikö kukaan liputa sen puolesta???

Vuorotyö, meillä mies on kolmivuorotyössä, ja oon hälle vinkannu ja vihjannu, et kandee varmaan ostaa korvatulpat sit syksyllä, mut sithän näkee miten se alkaa menee, meillä kun tuo 4v. isovelikin on kotosalla, ni ääntä löytyy ja myökin asutaan kerrostalo kolmiossa!!
mutta korvatulpat suosittelen hommaamaan!!

Miulla on selkä tosi kipee.. ja hartiat ihan jumissa.. nukun vissiin niin hyvin nykyään, siis ne välit mitä nukun, ni jumahtaa paikat jumiin.. eilen illalla kävin n. 23 nukkumaan ja heräsin vasta 4.30 pissalle, enkä muista et oisin kääntyilly siinä välissä.. aika hyvin =)

Kohta pitää lähtee synttäreille.. syömää herkkuja :ashamed: , sit lopetan herkuttelun loppuraskauden ajaksi :D

Mutta päivän jatkoja!!! ja vois alkaa jo tuo elokuun alkupää jakautumaan, vaikka ensiviikolla heti, minä mukaan lukien!!!!!

Äiti lpr 37+1
 
heh. Täällä myös yksi mamma joka kuljeskelee kaupungilla ilman sormuksia ja usein jopa miehen kanssa, jolla on sormus sormessa. :D Kieltämättä välillä olen myös miettinyt isompien sormusten hankkimista, mutta ajatelkoot ihmiset mitä haluavat.

Käytiin pienellä reissulla Maarianhaminassa. Tänään taas mökille. Ihan mukavasti mennyt äippäloman alku. =)

Minä liputan kyllä helsinkiläisenä Helsingin tapaamisen puolesta! :D Mutta voin tilanteen mukaan raahautua Tampereellekin. Mutta voisihan meillä on useita tapaamisiakin: alueellisia pienempiä ja sitten yksi isompi, jonne pääsee ne, joilla ei matka tule liian pitkäksi. Mitä mieltä olette? Meitä on kuitenkin iso porukka täällä, joten alueelliset tapaamisetkin voisi onnistua niin ei niin monen tarvitse matkan takia jäädä pois?

Marikki ja pikkuinen 35+1
 
Jos itsellä olisi vauva perätilassa, niin ennemmin yrittäisin ensin alakautta... Tietenkin kokokin vaikuttaa.

Tapaamisesta Minäkään en aivan Tampereelle asti viitsisi lähteä, mutta jos porukkaa löytyy täältä Oulun seudulta, niin täällä vähän lähempänä ois kiva tavata muitakin. :)

Lepäily jatkuu, viimeyönä näin unta, että synnytys käynnistyi, taisin siinä unen läpi tuntea muutaman napakan supistuksenki. Eilen pakkasin laukkuun valmiiksi kotiintulovaatteet, loput tavarat keräilen sitten just ennen synnärille lähtöä... Laukkua ei ollu pakattuna esikoiseltakaan ennen lapsivesien menoa.

Tiitu ja Eppu 34+1
 
heippa taas :D
Tapaamiseen vois tässä oulun seudulla tulla jos semmonen saatais järkättyä, taijan aikalailla kyllä "erottua joukosta" kun taidan porukan juniori olla (täytän 19v) :whistle: Eli niin tampereelle kuin helsinkiinkää asti en ihan veny :LOL:

Ite en lähtis perätilassa olevaa vauvaa synnyttää (vaikka itelle pieni vauva ilmeisesti tulossa), siinä on kuitenki vammautumisriski jos pää jää jumiin eikä vauva saa happea yms.... ajatuskin pelottaa. :| Eli sektion minäki valitsisin melkeempä tältä istumalta jos pitäis nyt päättää...kyllä siinä vauvan hyvinvointi on etusijalla, ite voi olla kipeenä kunhan lapsi vaan selviäis kunnossa.. :heart:

Tiippanalle ilohali :hug: kun ootte saanu asioita selviteltyy miehesi kanssa!!=)
 
Nyt on vauvankin kotiitulovaatteet pakattu, meinasi taas tippa tulla linssiin kun valitsin niitä pieniä punaisia vaatteita. Sukkahousuja ja pipoja... :)

Mies oli minulle eiliseksi järjestänyt yllärin, perjantain synttäripäivä kun meni vähän penkin alle molempien yrjötessä... Miehen sisko tuli minut eilen iltapäivällä hakemaan ja mentiin ulos syömään ja sen jälkeen katsomaan Sinkkuelämää-leffa, ihan noin tyttöjen kesken :) Ja oli tosi kivaa, ja juuri tuota olin kaivannut. Hetken eroa pojasta ja miehestä :D Leffa oli kyllä hyvä!
Ja sainhan minä parikymmentä vaaleanpunaista ruusua mieheltä vielä lisäksi :heart:
Ensi viikolla olisi miehen synttärit, mitähän minä hänelle keksisin....

Tänään olenkin ollut pesänrakennuspuuhissa taas :D Pojan lelut kävin läpi ja järjestelin laatikoihin, legojakin kun oli tuhannessa eri paikassa... Sitten pyykinpesua ja innostuinpa viemään lehdetkin keräykseen (se keräysastia on ärsyttävän kaukana). Siitä lähdin vielä kävelylle pojan kanssa ja tulikin vedettyä suht pitkä reissu. Kävellessä mietiskelin että en ikinä olisi tähän pystynyt pojan odotusaikana näillä viikoilla. Kävely oli silloin ihan tuskaa...
Illalla vielä Ikeaan tai mustikkametsälle, en ole vielä päättänyt :)

Ja huomenna taas neuvolaan... Tavoista poiketen otan pojan mukaan (huutamaan ja rääkymään), en viitsi ketään vaivata pojan hoidolla kun ei se neuvola kestä kuin alle puoli tuntia. Kai se menee vaikka päällä seisten :)

Lilli ja täysiaikainen Tiitti 37+0
 
upp3 itseäni mietityttänyt ihan sama asia tapaamisen kanssa, juurikin tuli 19vuotta täyteen.. mutta tosiaan, treffailuihin ei varmaan muutenkaan enää jaksa lähteä hirmuisen kauas ennen synnytystä, joten Turun seudulta jos löytyy porukkaa kasaan niin sitten voisi miettiä.
 
Triinu: Mulla kans mies vuorotöitä tekee ja joka toinen viikko on koko viikko yövuoroa 01-12.00 suurinpiirtein. Asumme kans kerrostalossa ja nyt kolmas tulossa, meillä neliö, hyvä asunto, mutta on kyllä tuo omakotitalo mieles jatkuvasti. Nyt on jo tuo miehen nukkumisongelma. Sikäli hyvä hänen yövuoro, että hän ei mene heti illalla töihin, mutta tuo kolmen neljän tunnin unet ennen töitä koko viikon ajan ei millään riitä. Päiväunet hänen kans on vaikea ottaa, kun sit tarttis juuri silloin saada molemmet lapset nukkumaan, mikä ei kyl onnistu. Evakkoon mun on kans tosi vaikea lähteä, silllä tarvii kotiaskareet pyörittää kotona ja lapset tarvii oman rytminsä, eikä niitä voi joka päivä viedä pisin kyliä, ei tietenkään he jaksa, enkä itekään. Meil on ratkaisuna ollut parhaiten se, että mies menee illalla aikaisin nukkumaan kuorma- autoon, kun tekee ajohommia ja nukkuu siellä makuuvaunussa. Jos hän yrittäis täällä kotona mennä ajoissa, ei siitä mitään tulis, kun lapset möykkää, tulee makkariin jne.
Sinun tilanteessasi, vaikka yksi pieni teillä aluks vain onkin, voi vauva saattaa olla levottomalla päällä juuri silloin kuin miehen tarttis saada nukuttua, jotta jaksaa töissä...niin oletko ajatellut, saisko mies nukuttu jossakin muualla, onko esim. työpaikalla joku sänky tms. Ainakin silloin tällöin voi olla hyvä, että hän saa sitten kunnon unet, sillä se on pahin yhdistelmä, jos on koko väki aivan väsynyt ja mies ei saa nukkua ollenkaan, jos on yön töissä. Paremmin hän sitten jaksaa osallistua vauvankin hoitoon.

Sormuksista: en oliskaan ajatellut, että nykyäänkin ihmiset vielä niitä kattoo. Itse olen pystynyt edelleen pitämään. Itse henk koht kunnioitan avioliittoa, kun olen uskossa ja arvostan todella jos on naimisissa, jos vauvaa odottaa.

Omaan napaan:
Kamalan kuuma ollut joka yö, se häiritsee unta ja jatkuva jano. Muuten hyvin mennyt ja onnellinen olo :) . Viime viikolla huomasin, että jalat alkaa särkee jos on päivän jalkojen päällä ja lievä painontunnetta muutenkin tullut. Ajattelin, että varmaan vauva laskeutunut ja niinhän olikin, selvis tänään neuvolassa. Tässä muut neuvolakuulumiset:

RR 111/66
Hb 125
Sf 33
rt
rv33+3

Elikkäs hyvin kaikki. Ai niin painoa tullut 397 kg/vk, yhteensä tähän asti 12kg. Saman verran suunilleen kuin edellisissäkin raskauksissa ja kaikissa palannut nopeasti lähtölukemiin jopa alle, kun maitoa on tullut huimasti ja musta yövalvomiset aina ovat mua kuihduttaneet. Mieluummin otan kyllä ne ylimääräiset kilot kuin jatkuvan koko vuoden valvomisputken |O

Pääsimme kummeiksikin mieheni kanssa viime sunnuntaina. Tytön nimeksi tuli Ester. Aika osuvasti, sillä tuo Ester oli yksi nimisuosikkini, mutta en nyt tietenkään sitten samaa halua antaa kuin kummitytölleni...Onneks on niitä vaihtoehtoja muitakin, vaikka hiukan haikeana olinkin, jos tulee poika, ei tarvi tällasta miettiä :)

Lapsoset nukkumassa, esikoinenkin ihmeen kaupalla meni, ihmeellinen rauha. Iltapäivällä tarkoitus mennä yhteen maatilalle vierailulle vähän elukoita kattomaaan :D
 
Täällä myös päiväuniaika niin saa rauhassa istua koneella. itekkin päikyt pitää toki myös ottaa. Öisin kyllä nukun suht hyvin vessareissujen välit ,mutta väsyttää silti kovasti päivisin. Tuntuu ,että vauva on taas valunnut alaspäin ,kun kinnaa ja pakottaa alapäässä koko ajan. Mulla olisi ollut huomenna hierojakin ,mutta jouduin perumaan sen ,kun istuminen on niin työlästä. Eilen tuli ekan karran oikein sellainen tunne ,että ihanaa pian saa pikkuisen oman vauvelin syliin :) .

Perätilasta Mä päätyisin ehkä synnyttämään alakautta , varsinkin jos vauva olisi pieni kokoinen n.3 kg. Nykyisin perätilasynnytystä pidetään lähes yhtä turvallisena.

Kylläpä lyö taas ylakerta tyhjää. Paras lopettaa ,kun ei mitään muuta muista kommentoida.
-Poni ja Manteli 35+0
 
Päivää.
Natiaiset ulkona leikkimässä kavereiden kanssa, joten nyt on aikaa istahtaa.

Tullut tässä viimeiset 2 viikkoa hypittyä aikalailla pitkin seiniä ja kuurattua kaikki mahdollinen mikä eteen tulee... Olen pessyt kaikki matot mitä tästä kämpästä vaan irti lähti, purkanut lasten vanhat lelukaapit ja kantanut romut ulos, siivonnut vaatehuonetta (joka oli kuin pyörremyrskyn jäljiltä) , raahannut telkkareita ja näyttöjä pitkin kämppää...

Alkaa olla aikalailla puhki tämä nainen, mutta ei vaan pysty olla paikoillaan ja mitään tekemättä, vielä olisi paljon tekemistä ennenkuin Väinön olisi määrä tulla maailmaan.

Tänään pääsee jälleen miestä katsomaan sairaalaan näin muutaman päivän tauon jälkeen :heart: kauhea ikävä.
 
Perätilasynnytys vai sektio Löysin aiheesta kattavat sivut:
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D94041.htm

ja sitten löysin synnytystarinan perätilasynnytyksestä:
http://www.perhekerho.net/synnytys/peratila_synnytys.htm

Toivottavasti noista oli jotain apua päätöksen teossa. Kummassakin vaihtoehdossahan on omat hyvät ja vähemmän hyvät puolensa. Niitä punnitsemalla ja oman ruumiiin rakenteelliset asiat huomioon ottaen (lantion tilavuus yms.) toivon, että saat päätöksen tehtyä, Säihke. Valitsitpa kumman tavan tahansa, se on varmasti oikea päätös :hug: Kyse on vaan siintä, mitä SINÄ haluat. Perätilasynnytys on tänäpäivänä vauvallekin ihan turvallinen, etenkin kun se perätila on etukäteen tiedossa. Ainoo vaan, että vauva tulee takapuoli edellä maailmaan, muuten melkein sama kuin "normaali" synnytys.
 
kiitos vastauksista noihin kipuihin liittyen.
Mä tulen vaan hulluks. olen nukkunut tyyny jalkojen välissä ja nyt kokeilussa on tukihousut, ja paratabs mut ei mitään apua. selästä kuuluu kauhia "krunks krunks" kun kävelee ja alapää tuntuu et repeää.
Mä alan olla täynnä tätä olotilaa, vois tosiaan pikkuhiljaa ruveta jo jakaantumaan. =)

hosso ja iida 37+1
 
Isot kiitokset vastauksistanne/mielipiteistänne liittyen perästilasynnytykseen vs. sektio :heart:. Oman päätöksenteon tueksi on mukava kuulla muitten mielipiteitä, on ne sitten suuntaan taikka toiseen.

Eilinen lääkäri oli sitä mieltä, että synnytystapa-arvioon olisi syytä päästä ensi viikon puoliväliin mennessä. Luultavasti sen takia, että molemmat aiemmat ovat tulleet etuajassa, joten sen perusteella voisi olettaa tämänkin kyllästyvän ennen 40 viikkoa. Mutta nyt ei auta kuin odotella kärsivällisesti kutsua TAYSiin.

Meidän talon ikkunat eivät ole varmaan koskaan olleet näin puhtaat. Jokaisen ikkunan jokainen pinta ja säleverhot on nyt pesty. Menen tästä ansaituille päivätorkuille :D

Säihke
 

Yhteistyössä