~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Huomenta ja onnea synttärisankareille. Minäkin vanhenin alkuviikosta ja mun vanhemat viettää tänään 46. hääpäiväänsä.

salah Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin nuo hedelmät ovat kyllä listalla, mitä raskausdiabeetikon pitää syödä aika varovaisesti. Ne sisältävät runsaasti hedelmäsokeria, joka siis nostaa verensokeria helposti. Muistelen, että esim. välipalaksi oli sallittua syödä puolikas banaani, yksi omena tai 10kpl rypäleitä (juu, tarkkaan on laskettava). Päivässä tuo hedelmien määrä ei saisi olla kovinkaan runsas.

melluli: Tuo pään silittäminen on todella mahdollista. Eli kun kohdunsuu on auki ja vauvan pää jo todella alhaalla, sen voi helposti tuntea, jopa itse.

Täytyy sanoa, että tämä raskaus on kaikista raskauksistani omituisin. Siis ei minkäänlaisia vaivoja tai oireita. Yöt menee ilman vessakäyntejä, ei närästystä tai lonkkakipuja, ei supistuksia. Raskauden huomaan vain hieman pinkeistä vaatteista ja siitä, että kumartuminen on vaikeaa, esim. lelujen kerääminen lattialta. Mutta ei voi valittaa, kun tietää, mitä se voi pahimmillaan olla.

Näillä oireilla sitä onkin vaikea kuvitella, että sitä on kahden viikon kuluttua tähän aikaan Naistenklinikalla, ja toivottavasti jo tositoimissa.

Mitähän sitä keksisi, että sais taas yhden päivän kulumaan?

Scala rv 37
 
eilisille ja tänpäiväisille synttärisankareille paaaaljon onnea :):flower: lilli, salah ja neitoperho taitavat olla nuo naiset parhaassa iässään?

mää oon vasta jutellu vauvalle viime päivinä aina raportin, että mitä kohta on lounaaksi tai välipalaksi :D ja kerran laulellut, mutta mustakin on vähän vierasta jutella mahaan... mut ehkä se tästä, vähän kerrallaan. mies ei juttele lainkaan, paitsi välillä "komentaa" että "poika!", jos vauva potkasee niin, että multa pääsee auts :D sitten kun vauva syntyy, hälle kyllä jutellaan, lauletaan ja luetaan vaikka hesaria!

kestoilu me alotetaan vauvaensikertalaisina vasta vähän myöhemmin, eka opetellaan tää yleinen muu toiminta.

(.) viime yön sain nukkua ilman aamuyön mahakipuilua :) otin illan päätteeksi rennien. otan niitä jatkossa aina, jos syön jotain rasvasta, siitähän taitaa ainakin närästys innostua. ja sit ennen nukkumaan menoa joka tapauksessa yhden tsipaleen.

ja toden totta, meistä monet on jo arvattavasti ihan lähellä tositoimia!! hauskaa, että ollaan kaikki täällä asti raskautta jo :)

irtis 35+2

 
Synttärisankareille onnittelut :flower: :flower:

Kiva ku ei iltasin nukuta..ja yölläkin saa olla hereillä vessakäyntien yhteydessä ja kyjenkäännön yhteydessä.. mut hyvin sitä jaksaa päivän vetää läpi, vaikka ei oo päikkäreitä mahollista ottaa läheskään joka päivä.

nyt lyö joku ratas tyhjää et ei tuu mitään tekstiä ulos :eek:

palaan siis myöhemmin..

äiti lpr 36+3
 
vielä kerta kiellon päälle... näin unta, että neljä nuorta yritti ajaa mun päälle mönkijöllään. heräsin kesken unen ja eikös vaan vatsassa ollu hirvee potkinta ja muljaus käynnissä :D nyt potkiva vauva on ollut unissani jo ainakin purevia susia, potkivia hevosia ja mönkijöitä. mitähän vielä? :LOL:
toisessa viime yön unessa ajoin kaksiosaista rekkaa. oli vähän hankalaa, kun jalat ei ylettynyt kunnolla polkimille. luulen, että tuokin uni kertoo siitä, että jännittää tulevaa synnytystä ja kokee sen isoks haasteeks. mutta että kaksiosainen rekka..??
 
vauvalle juttelusta, kyllä mie joskus silittelen masua ja jotain puhun ja sit varsinkin jos vauva on ollu tosi ahkera jumppaamaan ku mie haluisin jo nukkua, ni oon laulanu sille ja heijannu itteeni, ni se kyllä toimii :heart: =) . ja pojan kanssa lauletaan vauvalle paria tiettyä laulua =)

seksistä, oonko outo lintu, mutta miuta häiritsee vauvan takia nuo yhteiset sänkypuuhat.. varsinkin nyt jos lääkärit on tuntenu tein muitten vauvojen päälakia, ni kiva jos joku tökkii sitä aukiletta isommax :kieh: :eek: . ja voihan sitä muutenkin pitää miehen tyytyväisenä, onnex, koska oon ollu varsinkin viimesen kuukauden tosi haluton.. ehkä myös vaikuttaa iso kömpelö olemus, ku ei pysty liikkumaan mitenkään ja muutenkin..

rauta miten se kannattaa ottaa?? otin eilen reilu tunti aamupalan jälkeen.. terkka suositteli otettavax illalla, mut en halunnu ekaa ottaa yötä vasten jos ois mahaan tehny vaivoja, mut ei tuo ainakaan viel oo oireillu, et kannattaax se ottaa sit yötä vasten ????

no tulihan tossa nyt vähän jutun juurta!!

Nyt aamupalalle!!

äiti lpr edelleen 36+3 :D
 
Moi!

Synttärionnittelut kaikille synttäreitä eilen ja tänään viettäville :flower:

Nyt on sit ultrassa käyty ja labrat otettu ja tutkittu.
Eli, eilen oltiin ultrassa vauvan tarjonnan tarkistamiseksi. Pää alaspäin hän siellä onneksi majailee. Mutta sain kyllä niin tylyä kohtelua, että itky meinas päästä. Katto tasan ja vain sen missä pää on, ei muuta ja sitten ihmetteli suureen ääneen, että kuinka en muka sitä tienny. Tulipa mahtava olo, munko se tarttis tietää...

No sit ne labrat, eli en edes tiä mitä kaikkee katottiin, mutta eilen neuvolantäti sanoi, että kaikki arvot on jonkin verran viitearvoista pielessä, että laittaa laput lääkärille. No äsken tos soittelin, että mitä lääkäri sano, niin kaikki kuulemma ok, ei tartte tehdä muita toimenpiteitä. Rautaa edelleen yks per päivä ja c-vitamiinia. Ei siinä mitään, hyvä vaan, että kaikki kuitenkin ok. Mutta mun mielestä lääkäri on jotenkin välinpitämätön tän asian suhteen. Äh, en tiä, huono päivä taitaa olla. Mulla meinaan.

Kaameeta valitusta vaan taas... No tää raskaus on ollu mulle äärimmäisen hankala, niin henkisesti kun fyysisestikin. Kyllä sitä väistämättä miettii, että kolmatta ei enää tulisi.

No sitten lisää valitusta, anopista... Hän oli eilen ostoksilla ja soitteli tuhat ja sata kertaa, että mitä vauva viä tarttee ja joko sitä ja tätä on. Pikkunen on hälle eka lapsenlapsi, niin ymmärrän, että haluaa ostella ja hössöttää. Mutta mutta, kun hän on nyt jostain syystä päättäny, että tämä lapsi on poika. Eikä me todellakaan edes tiedetä kumpi on tulossa. Kaikki mitä ostaa, on sinistä ja aina kun vauvasta puhuu, puhuu poikana.
Mahtaakohan tulla hirmuinen pettymys anopille, jos vauva onkin tyttö...?
Ja päätti jo senkin, että laps syntyy tasan laskettunaaikana, on nimittäin ottanu sillon jokusen vapaapäivän, jotta voi olla vauvan kanssa. Hohhoijaa!

Sitten muihin juttuihin.
Mä liityn näihin jotka odottaa viä joulukuussa vauvaansa syntyväks. Paikat on ihan ummessa ja kanavaa jäljellä 3cm. Mullakin nyt kuiten toinen tulossa, että luulis nyt vähän olevan jo muutoksia, mutta ei.

Kahvinjuonnista: Mä juon ihan hirveesti :ashamed: Aamu ei lähe käyntiin lainkaan, jos en saa pari-kolme kuppia kahvia. Plus sit iltapäivällä ja iltasella. Eli taitaa lähetä kuutta-seittämää kuppia per päivä. Mutta mä saan ihan hirveet vierotusoireet jos en kahvia juo. Neuvolassa on kyllä mainittu, että vähemmän ois suositeltavaa, mutta ei oo kuitenkaan kielletty tai muuta sanottu.

Äiti lpr: Mä otan rautani yöllä, eikä oo mun vatsanpäälle ainakaan käyny.

Mutta nyt kahville, taas :wave:

Emeelia 35+ jotain...
 
Sylillinen Onnitteluja kaikille Päivänsankareille :flower:

upp3: Mä sain eilen viikon penisilliinikuurin turvonneisiin poskionteloihin. Toukokuussa oli kahden viikon kaamea räkätauti ja nenä vuotaa vieläkin, samoin päänsäryt on olleet jatkuvia. Tuntuu kyllä inhottavalta tässä vaiheessakaan mitään lääkekuuria popsia, vaikka lapussa lukeekin, että V-peniä voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Ajattelin kuitenkin, ettei oo sitten synnytyksen aikaan mitään ylimääräistä päänsärkyä tms. siihen vielä lisäksi kestettävänä.

Äiti lpr: Oon ottanut raudan aamuyöllä c-vitaminoidun mehun kanssa. Maha on kestänyt ihan hyvin, kun muutaman tunnin päästä herää kuitenkin syömään. Ekan kuukauden söin rautaa ilman tuota mehulisäystä eikä hempan nousu tapahtunut yhtä nopsaan kuin mehuun yhdistettynä. Kannattaa kokeilla sitäkin kikkaa.

Päivänjatkoja elomassut =) , kaneliomena ja Elmeri 36+3
 
Heissan!

Emeelia jaksuja!! Mulla kans jo aamusta asti pää kiehunut... on lähes jokapäiväistä nykyään! Haluan pois tästä asunnosta ja yhtiöstä omaan kotiin äkkiä!! Mulla tää raskaus ollut kans jotenkin vaikeaa henkisesti tai ei vauvan odotus sinänsä mutta kun pinna on ollut koko ajan niin kireällä että itteäkin oikein ärsyttää.. vähän alkanut pelottaa että mitä jos iskee joku synnytyksen jälkeinen masennus tms kun stressaan kaikenlaista. Tässä pihassa saa koko ajan olla varpaillaan ja vahtia mitä NAAPURIEN lapset tekee ulkona! En tiiä onko vika vaan mun omas pääs vai mitä mutta pois haluan ja pian!

Flunssa ei meinaa helpottaa ollenkaan ja joka päivä päätän että huomenna soitan lääkäriin mutta sitten en jaksa herätä soittamaan aikaa... onneksi tuo yskä jo pikkasen on helpompi mutta sais jo mennä ohi.

Onnea kaikille joilla juhlia on!! :flower:

Meillä tuo sänkyelämä ollut hiljaista vaikka mieli tekisikin ja ootan jo kovasti sitä että vauva on syntynyt ja muuta... nyt ei oikein kiinnosta kun alapää niin ihanas kunnos suonikohjujen takia yms.. mies parka joutunut "kärsimään" pitkään. Mutta ihana on kun eilenkin pääsin sänkyyn vasta paljon myöhemmin kuin mies kun nukutin tenavia toisessa huoneessa ja silti mies jotenkin vaistos että tulin siihen ja unissaan otti kädestä kiinni ja rutisti lujaa!

Voi tuo rauta... kun muistais ottaa!! Pitää kai yrittää iltsella ottaa se kun muistan aina silloin kun mulla on maitolasi nenän ees. Pitäis varmaan taas hetki ottaa kaks tablettia päiväs muuta kun lasten takia ne joutuu olemaan niin korkealla kaapissa niin en ikinä muista ottaa.

Tuo matala hb:kin kuulemma aiheuttaa alakuloa joten jospa tää olo olis osaksi sitä...

Nyt meen kattomaan postia jamitä nuo tenavat on keksinyt. Pihalle pitäis selvitä muta en päästä ennenkuin ovat siivonneet huoneensa. Illalla jo suutuin kun molemmilla sängyt täynnä tavaraa ja koko huone levitetty niin ettei sekaan sopinut!

Jospa teillä muilla olis parempi päivä!! :wave:

Mammaliini ja api 35+3
 
Mua jäi tuon eilisen neuvolalääkärikäynnin jälkeen vaivaamaan (ku se lääkäri sitä vauvelin päälakea pystyi jo silittelemään sormenpäällään), esimerkiks seksi. Mustakin (ja varmaan miehestäkin) tuntuis oudolta harrastaa ku sitte tökkii toista päähän :LOL: :/
Ei eilen tullut mieleeni neuvolassa kysyä, voiks harrastaa seksiä ja onks jotain muuta mitä ei voi tehdä (esim. uiminen?)??
 
Kiitti rauta vastauksista!!

Taidan ottaa nyt aamupäivisin ens viikkoon asti ja jos ei oo muutoksia tapahtunu, ni alan sit ottaa yöllä ja mehun kanssa!! Esikolta muistaakseen nousi nopeesti hb loppuraskaudesta, että toivotaan nyt samaa!!

Uiminen miun mielestä on kielletty viimesellä kuukaudella??!! ja varsinkin jos paikat on jo alkanu aukeemaan, tulehdus vaara!! Korjatkaa jos oon väärässä!!! Ite en oo uinu koko kesässä, enkä varmaan uikaan.. eiköhän nuo järvet oo jo jäässä taas ennenku meikäläisen alapää on uimakunnossa :kieh:

Miulla kanssa ollu sellasta myllerrystä omassa päässä ja pään ulkona koko raskauden aikana.. ollu kyllä henkisesti välillä tosi väsyny.. ja mie kanssa oon miettiny tota synnytyksen jälkeistä aikaa, et varmaa iskee joku masennus :kieh: .. mutta onnex meitä on täällä samassa jamassa monta, ni tuetaan toisiamme, eikä anneta tulla mitään ärsyttäviä masiksia tai muuta sellasta!! JOOHAN!!!
 
Soitinkin sitten äsken just neuvolaan ja kysyin asiasta niin sanoi, että seksiä saa harrastaa ja muutenkin saa ihan normaalisti elää, mutta uiminen ja kylpeminen on hyvä jättää. Ja sanoi myös, että jos se vauva sieltä alkaa tulee niin ei haittaa kun se on kuulemma jo hyvän kokoinen (veikkasko se eilen lähemmäs kolmea kiloa). Eli ilmeisesti hänen mukaansa ois niinku synnytys lähellä :eek: Noh..tiedä tuosta...
 
... täällä taas - en kerinnyt kauas :D

Seksihommia piti vielä kommentoida. Mua myös häiritsee tuo tuntuvan päälaen ja seksin yhdistelmä - onneksi miestä mietityttää sama asia. Tosin sänkyelämä on ollut muutenkin tosi hiljaista viime ajat, kun musta tuntuu niin kauhean isolta, rumalta ja kömpelöltä.
Kesä on minimaalisen vaatetuksen takia oikeastaan mahtavaa aikaa olla viimeisillään raskaana, mutta toisaalta tuntee itsensä samasta vaatetussyystä liikenteessä ollessaan ihan hipoksi... Ja sit tulee ihan pinnallinen olo, kun edes viitsii ajatella sellaisia :|

Muistelisin, että uiminen ois kielletty viimeisen kuukauden aikana, vai oonkohan nyt ihan väärässä... Just siksi, että paikat alkaa aukeemaan ja se taas mahdollistaa tulehdukset.
 
Synttärionnittelut kaikille päivänsankareille :flower:

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki on ok. HooÄs(ko?) se ihmetteli painon nousua? No, mulla oli +865g/viikko eikä terkka siihen sanonut mitään. Tai sit kun ite totesin, et onpa sitä nyt ruvennut tulee (yht. 13kg, kaikki touko-heinäkuussa!) ni sanoi vain, et nythän se vauva kasvaa 200-250g/vko ja hän ei oo vielä ollenkaan huolissaan painoni noususta, kun lähtöpaino oli sen verran pieni.
Esikoisen "suuren" koon vuoksi (mun mielestä 3940g ja 50,5cm ei ole iso vauva!!) pääsen/joudun painoarvioon joskus elokuun puolella. Oon ite ollut syntyessäni 4,6kg ja äitini mua pienempi, samoin äitini oli ollut yli 4kg ja mummoni taas vielä pienempi ja kuitenkin kaikki synnytykset on menneet hyvin. En jaksa uskoa, että niin iso vauva tulis, etteikö alakautta mahtuis syntymään, vaikka hoikka olenkin, lanteita mulla kyllä riittää - vaikka muille jakaa! Pitäis varmaan muuttaa Afrikkaan, missä isot pyllyt ja leveet lanteet on ihanne! :LOL:

Kahvista ootte puhuneet, ite oon juonut sitä koko elämäni aikana ehkä 3 tai 4 kupillista ja se riitti. YÄK!!! Teetä juon vaihtelevasti, 1-4 mukia/päivä. Alkuraskaudesta olin vähän tarkempi, tai milloin se tutkimus kofeiinin vaaroista julkaistiinkaan?
Oon myös ollut kamala äiti ja syönyt pari kertaa isoja kaloja, juonut muutaman siiderin tän raskauden aikana ja mitäs muuta? Edelleen pyöräilenkin, lähes päivittäin, ja se kyllä saa ihmiset ihmettelemään. Vaan niin kauan kun se itsestä hyvältä tuntuu, niin kauan sitä teen!

Uimisessa ei oo mitään vaaraa, jos ei oo paikat lähtenyt aukeilee. Tosin sitähän ei voi ite tietää, ellei oo just käynyt lääkärillä tutkii paikkoja... eilen käytiin ekaa(!) kertaa tänä kesänä rannalla, mies ja poika ui, ite tyydyin kahlailuun - miten ihmeessä voi vielä heinäkuussa olla noin kamalan kylmää vettä!!?! Norjassa oli uimahallissakin jotenki kylmää vettä, mulla teki pahaa hartioille (kun siellä ei tuota läskiä ole lämmittämässä, toisinkuin pyllyssä ;) ) ja tissit rupes aina vuotaa maitoo...
Nyt huomaan, et jos nukutaan ikkuna auki, herään suonenvetoon yöllä, jos ikkuna on kiinni, nukun koko yön läpi. Täytyy kai neuloa säärystimet ni saa nukuttua, kun jos ikkuna on kiinni, on niin kamalan tukala ja kuuma nukkua!!

Ja mä liityn Scalan kerhoon, missä "kärsitään" oireettomasta raskaudesta, nukutaan yöt hyvin (ei tarvii käydä pissalla tms) ja tuo kurottelu lattialta/kenkien jalkaan laitto on oikeestaan ainoot, mitkä tuntuu inhottavilta. No, tänään kyllä tuli tooooosi huono olo siinä neuvolan pöydällä maatessa, tuntui, että oksennus tulee ja se olo kesti pitkään. Eipä oo aiemmin tullut, kotonakin vielä saatan pitkiä aikoja pötkötellä selällään sohvalla kirjaa lukiessa, mut terkka sanoikin, et vauva oli nyt varmaan eri kohdassa mahaa ja painoi nyt niitä isoja suonia.

Jospa sitä välillä tekis töitäkin... vielä ois viikko jäljellä ennen äippäloman alkua. Maha kerää katseita, mut muuta "ongelmaa" ei ole ollut, mitä nyt väsyttää vähän väliä, mut se nyt johtuu ihan siitäkin, et teen nyt pelkkää aamuvuoroa ja tykkäisin nukkua jonneki 8 asti, sitä aikasemmat herätykset ei vaan sovi mulle...

Nii, ja neuvolasta sain välilihan hieronta/öljyämisohjeet, siitä tais joku täällä mainitakin? Mies lupas ajella mun karvotuksen, nyt sille tuli lisää tekemistä, hahhah :D

Hyviä vointeja!

Hemuli 33+6
 
:wave:

En oo taas pitkään aikaan saanu kirjoteltua,mut päivittäin käyn lukemassa muutamaan kertaan teijän höpinöitä :D

Onnittelut synttäri sankareille! :flower:

Ja kaikille vauvansa jo saaneille :hug: olisi kiva kanssa kuulla vähän synnytystarinaa,jos vaan jaksatte tulla kirjoittelemaan.

Kahvin juonnista olitte puhun,mä en oo koskaan juonu kahvia (tai siis oon maistanu kyllä ) mut en tykkää yhtään :x

Meillä alkaa olemaan kaikki vauvaa varten valmiina,viel pitäis muutama harso ostaa ja sairaalakassiin laittaa viimeset tavarat.

Neuvola ajat on nykysin viikon välein,painoa on tullut yhteensä 15kg ja nyt viimesen kuukauden aikana on paino pysyny samoissa lukemissa :eek:
Noh,jos sitä ei enää paljon tuliskaan :whistle:

Synnytystapa arvio on ens viikolla ja siellä päätetään samalla leikkauspvä..

Eipä mulla taas muuta tuu mieleen.
 
Sellanen tuli mieleen että saakohan lääkehiiltä syyä raskausaikana?? Ostin eilen ilmajoen namituvan karkkeja (salmiakki.. hyi hyi) ja niissä on lääkehiiltä.

Sain äsken keitettyä vauvan pullot ja tutit. Tuttiketjun teen tällä kertaa ite, ostin eilen kirpparilta uutta tummansuklaanruskeaa samettinauhaa ja tuollaisen klipsin millä sen saa vaatteisiin kiinni ja sit äsken leikkasin ikivanhasta ainun tuttiketjusta pois sen kumilenksun mikä laitetaan tutin ympärille ja nyt pitäis ommella kun sais koneen kaapista. Olin ostanu vauvalle niitä ihan pieniä ensitutteja (perhosen mallisia) ja ne olikin liian pieniä siihen renksuun. Mutta seuraavat tutit onkin niitä isompia sitten. Aiemmille en oo noita pieniä ees ostanu mutta nyt tuli ostettua.

äiti lpr joo on se ihanaa että on tää palsta ja ihanaa kun ootte kaikki olemassa!! :heart: :wave: mukavaa että jonnekkin saa pääkoppaansa purkaa.. Jospa tää henkinen stressi helpottais synnytyksen jälkeen.. ei mulla aiemmis raskauksis oo tällästä ollut ollenkaan. Mutta kaippa nuo ihanat uhmaikäisetkin tekee nyt oman lisänsä. Meillä ollaan jo monettakohan tuntia siivoamassa huonetta... oon uhannut viiä ne roskiin jos ei ala tapahtumaan mutta eipä näytä kiinnostavan. Ne kyllä sen osaa siivota jos ne vaan haluaa ja se tapahtuu äkkiä jos sille päälle sattuvat.

Ruuan laittoon pitäis alkaa kun mieskin kotiutuu (no on siihen tunti vielä aikaa) mutta kun taas keksis mitä tekis ruuaksi. Jotain helppoa vois väsätä, ehdotuksia??
 
seksistä piti tulla kommentoimaan, mulla on jotenki semmonen ettei haluta oikein koska tuntuu että ei halua ottaa sitä vauvaa mukaan enää noihin sänkyhommiin:) kyllähän sen tietää että se vauva on ihan autuaan tietämätön siitä mitä täällä tapahtuu mutta jotenki mulla ei oo ollu nyt siitä asti ku on maha tullut kunnolla tuohon esille kauheen seksikäs olo. varsinki jos vauva liikkuu kovasti siinä touhuilun ohessa niin tulee jotenki häveliäs olo. en tiiä oonko outo mut tämmöset fiilikset täällä, täytyy sanoa että vaikka tämä raskaus on ollut ihanaa aikaa, kyllä sitä alkaa olla ihan valmis luopumaan mahasta ja saamaan taas oman kropan haltuun. ja tietysti paijaamaan pientä :heart: onhan se aika hankalaaki tuo sekstailu kun ei oikeen oo ku tasan yks asentovaihtoehto mutta onneksi tosiaan on niitä muitakin keinoja pitää mies tyytyväisenä;)

lindexillä oli pikku alennukset, ostettiin 50 euron arvosta vauvalle vaatetta 22 eurolla! :eek:

se olis sitte 4 viikkoa laskettuun aikaan, saa nähä millon tässä jakaudutaan!

salamanteri&steve 36+0 :heart:
 
Te, joille on kerrottu tuosta välilihan hieronnasta neuvolassa, niin voisko joku pistää tännekki niitä ohjeita? Ja auttaako se siis ehkäisemään jossainmäärin repeämiä vai?

Mammaliini, purkkihernekeitto on se meijän juttu mitä tehdään kun halutaan ruokaa nopeasti ja helposti :LOL: Toinen samanlainen pikaruoka on makarooni+tonnikala+ananaspalat. :p
 
Kiitos teille rakkaat synttärionnitteluista :heart: :flower:

Ei kyllä taideta mitään erikoista tänään tehdä, poika sentään tuntuu olevan tervehtynyt mutta nyt oksentaa mies :/ Hän tuli aamusta jo takaisin kotiin töistä, sanoi että on tosi huono olo. Nyt hän makaa pää vadissa tuolla makkarissa, kaikki mitä nielaisee tulee saman tien ulos... Rukoilen nyt että minä säästyn oksennustaudilta, en tiedä mitään hirveämpää kuin oksentaminen :x Mielummin siivoan toisten tuotoksia...

Minua kyllä haluttaisi petipuuhat vaikka miten, varsinkin nyt kun flunssa ei enää vaivaa :p Mies nyt ei sitten taida niihin hommiin kyetä pariin päivään...
Nyt kyllä vähän rupesi mietityttämään kun puhuitte siitä vauvan päälaesta... Lääkäri kun sitä eilen tosiaan pystyi silittelemään :) Minä taidan luottaa siihen että ei se vauva mitään tajua ja tuskin se "vehje" niin kovasti vauvan päätä hakkaa :D

Minäkin taidan lähteä tänään pojan kanssa vielä alennusmyynteihin, että mies saa potea rauhassa :) Vielä vähän lisää vaatetta vauvalle ettei vaan pääse loppumaan kesken....... Mutta oikeasti vielä haluaisin jonkun vauvan peiton, vaaleanpunaisen :) H&M:llä taisin nähdä sellaisen...

Aurinkoista viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 36+2
 
moi piiiiiiiitkästä aikaa! nyt on menny kyllä palstailut ihan ohite muutaman kk:n ajan. luin tuosta raudan otosta niin oli ihan pakko kommentoida.. itellä aina menny vatta ihan sekasi siitä, mut nyt oli ma huippu kun otin toista kertaa tän raskauden aikana tabletin. piti olla sitä hellävaraisinta vattalle mutta pyh. otin sunnuntaina ekan kerran ja oli vähä heikko-olo mut aattelin sen johtuvan ihan muusta! mut ma aamuna sit otin toisen ja selvisin puolen päivän jälkeen vasta kunnolla ylös, meni maha ihan veteläks ja siihen koski kouristelemalla ja oksetti ja oli tosi huono-olo, välistä palelsi ja välistä hiotti, aattelin jo että supistukset alkaa tms.mut se meni sitten ohite, joten pistin niitten rautalääkkeitten piikkiin ja en varmasti kyl niitä sen jälkeen ole ottanu! :kieh: en halua sitä samaa enää kokea toiste!

ja seksistä on ollut puhetta, mulla ei niinku oo ollu pariin kk:n minkäänlaisia himoja ja just toi et kun kuitenkin se vauva on niin ei yhtään huvita.. en tiedä sit et onko tää meidän tuleva kuopus niin pitkä et sen liikkeet tuntuu niin kamalan voimakkaasti ja ihan välistä pistää irvistään ku niin muljuttelee! hirveesti tuntuu kääntyilevän ja muutenkin tuntuu olevan melko vilkas tapaus esikoiseen verrattuna... mutta eipä täs kummempia, toivottavasti olette voineet kaikki hyvin! :)
 
Hei, tämmönenki elomassu vois vielä ilmottautua joukkoon. Oon käyny pitkään lueskelemassa juttujanne ja paljon on ollu hyötyykin, kiitos. :) Nyt oli vaa pakko kirjottaa ku on näemmä ollu tuosta raudasta puhe. Itse kärsin viitisen vuotta takaperin anemiasta (hb oli pahimmillaan 62 enkä tietenkään tajunnut itse mitään..), joka osottautui johtuvan perinnöllisestä sairaudesta. Tuolloin sain tehokkaat rautakuurit vuoden päiviksi ja nopeasti auttoikin. Perussairauteni takia vatsani ei kestä ns. normaaleja rautalääkkeitä, joka tuli huomattua tässä raskauden aikana, joten herkkävatsaisena olenkin syönyt Obsidania eikä vatsaoireita ole juurikaan ollut. Eli kannattaa kokeilla sitä, jollei jo ole käytössä.

nuuris ja tyty 36+3
 
nuuris tervetuloa! :flower: itse juuri tuota rautalääkettä otin ja ei masu kestä niin ei kestä.. :( edellisessä synnytyksessä hb tippui 70.. et miten sitä sais ihan kunnolla nostettua tuota hb:tä ilman lääkkeitä.. tai jospa ne neuvoo sit neuvolassa ens kerralla jotain muuta rautalääkettä kokeilemaan. 2erilaista olen kokeillu ja kumpikaan ei käy..

 
Lääkehiilestä löysin ite googlettamalla ainakin sellasen ohjeen että ripuliin voi odottava äiti ottaa sitä suuriakin annoksia joten eipä sillä luulis haittaa olevan, ainoastaan luki että sitoo nestettä itseensä ja poistuu sitten kakan mukana joten varmaan juomisesta täytyy huolehtia. On ne karkit kyllä niin tulisia että kaks-kolme voi syödä (etusormen kynnen kokoisia litteitä) ja sit juoda pari lasillista. Mutta sille ei voi mitää että ne on niin hyviä!

Tervetuloa nuuris mukaan!!
 

Yhteistyössä