<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Tänään olisi sitten edessä viikon lomamatka etelään!
Hiukkasen jännittää, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. Aion olla hyvin tarkka syömieni ruokien kanssa ja käsidesiä on mukana monta pulloa, samoin ostettiin pillejä, jottei tarvitsisi juoda niistä laseista, jotka voi olla hiukan likaisiakin! Viikkoja olisi omien laskujen mukaan 7+5 mutta neuvolan mukaan 7+6. En edelleenkään ymmärrä, miten tuo on laskettu..:eek:

Mulla ei oo varsinaista pahoinvointia edelleenkään,joka ihmetyttää kovin. Muita oireita sitten lieneekin kaikkea sorttia kovasta väsymyksestä ja paleluista vatsanippauksiin. Ja voi jestas, mikä "pamela" musta on tullut, ukko on ihan innoissaan!:D

Hauskaa vuodenvaihdetta kaikille odottajille! :heart:
 
Eipä kestänyt meidän Tiuku matkassa :'( . Eilen päivällä rupesi vuotamaan ihan kunnolla ja sitä on nyt sitten riittänyt.

Mieli on maassa ja ajatukset synkkiä, mutta yritetään tässä kerätä voimia uuteen vuoteen ja uuteen yritykseen. Jos jollain voi lohduttautua niin onneksi jo nyt meni kesken eikä myöhemmin.... :snotty:

Eli minut voi poistaa listoilta...

Ihanaa ja onnellista uutta vuotta kaikille!!!
 
emppu80 :hug:

Täällä hieman huonosti nukuttu yö takana flunssan takia. yöllä oikein pelästyin kun en herännytkään tavalliseen aikaan vessaan vaan vasta aamulla 6 aikaan :eek: heti aloin miettimään et nyt ei kaikki ole kunnossa :ashamed: vaikka tiiän et voi myös johtua siitä et en eilen juonnut niin paljon kuin edellisinä päivinä, mut minkä mahtaa kun keskenmeno tuolla takaraivossa kytee :(
Mulla ei yleensä ole ees kuumetta, no tänä aamunapa oli. ja mulla ei tarvii paljon kuume nousta niin olen ihan kaput. Onneksi tuo panadol zap on aika hyvä lääke :wave:
mut nyt syömään on kauhee nälkä :p

Hyvää uutta vuotta kaikille :hug: :wave:
 
MAANANTAI 31.12.07

pastilla.....................rv9+3 ¤ 2 lapsi ¤ LA 1.8
Piua..........................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤ LA 2.8
Tiina80.....................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤ KPKS ¤ LA 2.8
fosfori.......................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 3.8
illuusia......................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ LA 3.8
Suhoska....................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 3.8
Elomamma08............rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ K-S ¤ LA 4.8
Jasa..........................rv9+0 ¤ LA 4.8
kaneliomena.............rv9+0 ¤ LA 4.8
Tiuhka.......................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ LA 4.8
oda-sofia..................rv8+6 ¤ 1 lapsi ¤ MKS ¤ LA 5.8
aurinkoenergiaa.......rv8+4 ¤ 3 lapsi ¤ KAKS ¤ LA 7.8
hosso........................rv8+4 ¤ 1 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8
tepa83......................rv8+4 ¤ 1 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8
perämaan emäntä....rv8+4 ¤ 3 lapsi ¤ KYS ¤ LA 7.8 **kaksoset**
HooÄs.......................rv8+3 ¤ 2 lapsi ¤ PHKS ¤ LA 8.8
Lilli-85......................rv8+3 ¤ 2 lapsi ¤ LA 8.8
Tatjana80.................rv8+3 ¤ 4 lapsi ¤ SeKS ¤ LA 8.8
very important baby.rv8+3 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 8.8
Mansikka85..............rv8+2 ¤ LA 10.8
Emeelia.....................rv8+0 ¤ 1 yht. lapsi ¤ VAS/TAYS ¤ LA 11.8
Annilia.......................rv8+0 ¤ 2 lapsi ¤ LA 11.8
jennika1983.............rv8+0 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS ¤ LA 11.8
Milba.........................rv8+0 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 11.8
miranth.....................rv8+0 ¤ 1 yht. lapsi ¤ LA 11.8
Pupuvaimo................rv8+0 ¤ LA 11.8
Rouva Pikkumyy.......rv8+0 ¤ 1 yht. lapsi ¤ TYKS ¤ LA 11.8
Serafima...................rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤ KYS ¤ LA 12.8
irtosora.....................rv7+5 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
kesä-74....................rv7+5 ¤ 4 lapsi ¤ EKKS ¤ LA 13.8
Mariainen..................rv7+5 ¤ 1 lapsi ¤ SEKS ¤ LA 13.8
pieniananas..............rv7+5 ¤ 1 lapsi ¤ KOKS¤ LA 13.8
salamanteri85..........rv7+5 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
upp3..........................rv7+5 ¤ 1 lapsi ¤ LA 13.8
Bella-Lumia..............rv7+3 ¤ 1 lapsi ¤ LA 15.8
JabbaTheHut.............rv7+3 ¤ LA 15.8
Nefeli.........................rv7+2 ¤ 1 lapsi ¤ LA 16.8
Bonustehtävä............rv7+1 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 17.8
linneaborelis.............rv7+0 ¤ 3 lapsi ¤ LA 18.8
haaveilija-80............rv6+6 ¤ 2 lapsi ¤ LA 19.8
Marikki A...................rv6+6 ¤ LA 19.8
Säihke.......................rv6+5 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 20.8
Triinu.........................rv6+5 ¤ LA 20.8
Poni06.......................rv6+5 ¤ 2 lapsi ¤ LA 20.8
LinttaIita....................rv6+4 ¤ 5 lapsi ¤ OYS ¤ LA 21.8
Hannele76.................rv6+3 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS ¤ LA 22.8
mariska77.................rv6+3 ¤ LA 22.8
mimuli........................rv6+2 ¤ 4 lapsi ¤ LA 23.8
kotiäiti32...................rv6+1 ¤ 4 lapsi ¤ SAS ¤ LA 24.8
lumipallo....................rv6+1 ¤ 2 lapsi ¤ LA 24.8
skorpioni77................rv6+1 ¤ 1 lapsi ¤ K-HKS ¤ 24.8
Salamatkustajako......rv6+0 ¤ 3 lapsi ¤ LAS ¤ LA 25.8
triine..........................rv6+0 ¤ 3 lapsi ¤ LA 25.8
Rieputa rallaa............rv5+6 ¤ 2 lapsi ¤ SEKS ¤ LA 27.8
viipsu.........................rv5+5 ¤ ¤ TAYS ¤ LA 26.8
jennip.........................rv5+4 ¤ 2 lapsi ¤ LA 27.8
Jouskari-80...............rv5+3 ¤ 2 lapsi ¤ LA 29.8
Emppu3008...............rv5+2 ¤ 3 lapsi ¤ NKL ¤ 29.8
jonttu79....................rv5+1 ¤ 3 lapsi ¤ LA 30.8
nirppu.......................rv5-6 ¤ 1 lapsi ¤




Emppu80 :'( Voimia teille molemmille!! :hug:

nirppu laitoin sut tohon listan viimeseks, kun rv ei ihan tarkka vielä. Ilmottele sit kun tiedät tarkemmin, niin siirrän oikeeseen kohtaan. =)

viuhti Tervetuloa vaan rohkeesti mukaan. Haluutko että lisään jo sut listaan? =)

Pahoinvoinnista: Mulla esikoispojasta oli sellasta ällötysoloa vkolta 8 lähtien ja loppu muistaakseni vkoilla 15. Kertaakaan en oksentanu, mut iltasin oli sellasta ällöä. Ja mitää jauheliharuokia en koko raskausaikana pystyny syömää, ku teki niin pahaa. Omenoita meno kilokaupalla. Ja nyt tässä raskaudessa ihan sama homma. Ei oksetusta, ällöoloa vaan (alko rv 7+) ja omppuja vois syödä vaikka kuinka. Ja Noi kanasuikaleet jääkaapissa saa mut voimaa pahoin! :x Eli ei tuu tässä raskaudessa varmaan kanaa syötyä!

Onko teil muilla sellasta, et ku yöllä herää vessa hätää, ni sinne on pakko nousta heti. Sattuu koko alavatsaa ihan järkysti ja tuntuu, et rakko räjähtää ihan just. Saatan käydä kakski kertaa yössä veskussa, vaik illalla käyn aina ennen nukkumaa menoa. Ärsyttävää tää katkonainen uni! :kieh:

Menisköhän koklaa aamupalaa...

Oikein mukavaa uutta vuotta 2008 kaikille ja paukutelkaa raketteja varovasti! :D
 
Moikka!

Minua on alkanut mietityttämään nämä ruoka-ainasuositukset, ja kun ensimmäiseen neuvola-aikaan on vielä aikaa, niin kyselen teiltä.

Tietääkö joku, miksi raaka kala olisi kiellettyjen listalta? Moni näyttää välttävän kaikkea raakaa kalaa (esim. sushi). Löysin Helsingin suositukset netistä:

http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Terveyskeskus/Terveyspalvelut/%C3%84itiysneuvonta/Raskausajan+ohjeita/Raskausaika_kielletty_ruoka

Siinä ei ole mainittu muita kuin tyhjiöpakatut raa'at kalat sekä raaka liha, ei mitään raa'asta kalasta yleensä.

Samoin puhutaan pastoröimattomista maitotuotteista. Voiko pastöroitua tuorejuustoa (Viola) syödä huoletta?

Minusta on tulossa jo ihan hysteerikko enkä enää tiedä, että mitä syödä. Ja silti nälkä on koko ajan. :ashamed:

Voi kun tämä alkuraskaus menisi nopeasti, saisi varmuuden, että pikkuinen pysyy matkassa eikä tarvitsisi työpäivän aikana käydä jatkuvasti salaa syömässä.. Tiedän olevani vielä extra-tarkkailun alaisena (sopivan ikäinen, naimisissa, en ole kertonut vihaavani lapsia, työpaikalla on muutenkin menossa vauvabuumi...), joten tämä ruuan piilottelu menee jo vähän naurettavuuksiin. Mutta jos ei syö, niin tulee paha olo ja jos joku näkee minun syövän jatkuvasti, niin kyselyt alkavat heti.
 
Emppu80, pahoittelut! :hug:

Ja HooÄs, tuttu tunne, ihan pistää alavatsaa kun on niin kova hätä. Kerran tai kaksi mäkin joudun pissalle nousemaan, onneksi saan ainakin vielä suht helposti nukahdettua uudestaan.
Tosin viime yö sujui aika levottomasti, pojan oli vaikea saada unta, ilmeisesti kuivuneet vesirokkonäppylät häiritsivät, raukalla on pari takapuolessakin ja tietty ne kutisee nyt sitten.. :/
Ja mulla särki yöllä jalkoja ja mahaa, heti se vaan iskee pelko pahimmista. :|
Ihan karsea nälkäkin oli yöllä mutta en jaksanut mennä alakertaan syömään, aamulla olikin sitten heikko olo ja pari kertaa on yökkäyttänyt. :x
Saa nähdä miten illaksi varattujen herkkujen kanssa käy..

Oikein, oikein hyvää Uutta Vuotta 2008, voikaamme hyvin! :)
 
Alusta asti olen teidän kuulumisia lukenut ja paljon onkin elokuisia listalle kertynyt. Jospa nyt itsekin rohkenisin liittyä mukaan. Raskausviikkoja on nyt 9+3 ja la 1.8.

Raskaus on minulle 7. Viisi lasta, 3-13v ja kohtukuolema keväältä rv 40+1. Eli tämä raskaus tulee olemaan täysin erilainen kuin yksikään aikaisempi. Minulle ei sellaista raskausviikkoa tule olemaan, että voisin huokaista helpotuksesta.

Toistaiseksi olen kyllä saanut tuntea olevani hyvissä käsissä. Ultrattu on jo kaksi kertaa, sekä yksi sisätautilääkärin käynti takana ja ensimmäinen neuvolakäynti. Minulta kun löydettiin hyytymistekijä verestä, ja raskautta tullaan senkin vuoksi seuraamaan tarkemmin.

Lääkärin puheista ymmärsin sen, että synnytys tullaan käynnistämään ennen la:ta näistä riskitekijöistä johtuen. Synnytyspaikka on samoista syistä Naistenklinikka (NKL).

Päivä kerrallaan mennään, seuraava etappi on np-ultra reilun kahden viikon kuluttua. Hyviä vointeja ja vauvantuoksuista uutta vuotta kaikille!

Scala






 
emppu80 :hug:
illuusia oletko kysynyt apteekista voidetta niihin vesirokko näppyihin ainakin täällä apteekit valmistaa itse erillistä vesirokko voidetta se helpottaa kutinaa ja desinfioi jo puhenneita näppyjä meillä poika ei edes huomannu vesirokkoa siis niitä näppyjä sen voiteen ansiosta annettiin se sitten siskon tytöille kun tartutettiin niillekkin vesirokko
 
Tirpiainen
moro pitkästä aikaa! miuta ei ollut tuolla listassa, voi lisätä. esikoista odottelen tällä hetkellä 6+5. la siis kait 20.8 tai 19.8 karkauspäivä mukaanlukien.

toistaiseksi kaikki on mennyt ihan ok. mahoton väsymys ja kaamee kipu rinnoissa. mahallaan nukkuminen tuottaa tuskaa. välillä on ollut sellaista lievää ääkkäoloa mutta muuten pahalta ololta olen välttynyt. ongelma on se ettei ruoka maistu. pitää oikein skarpata että muistaa syödä ja saa jotain syödyksi. aloin heti alussa aktiivikseksi aamupuuron syöjäksi mutta se tyssäsi heti muutamassa viikossa ja nyt ei voi kuvitellakaan pistävänsä kaurapuuroa nassuun.

illalla meillä on uudenvuoden bileet. oltiin keretty nää jo järkätä ennenkuin tiedettiin miun tilasta, joten ei viittitty peruuttaa niitä. ei oikeestaan minkäänlaista kiinnostusta oo vieraita kohtaan (kukaan niistä ei muuten tiiä), tekis mieli vain olla ja öllöttää, kattoo telkkaa ja olla epäsosiaalinen.... eikä katella känniläisiä ainuana selvänä. no ostin alkoholitonta siideriä ja kuoharia ittelle että jos tää pysyis salassa vielä tänki illlan...
 
Täällä on jo tullut salat julki, eli mun puolen suku nyt tietää raskaudestani. Miehen suvulle kerromme varmaan perjantaina, ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen. Suvussa kun asioiden on tapana levitä kuin kulovalkea, niin kyllä myös minun suvussani :LOL:

Onko täällä moni odottaja muuten tietoinen, että lakritsia ja salmiakkia ei suositella kauheesti syötäväksi raskausaikana? Siinä on ennenaikaisen synnytyksen vaara. Onneksi itse en tykkää kummastakaan :)

En tiedä moniko teistä syö jotain vitamiineja, mutta itse syön sellaisia kuin Multitabs raskausmonivitamiini. Välillä kyllä saa ihan yökkiä, että saan pillerin nieltyä alas.

Rieputa rallaa kyseli varhaisultrasta. Mä kävin ns. varhaisultrassa pelkästään vain terveyskeskuksen päivystyksessä rv ollessa 6+6. Maha oli kovaa kipeä, joten sen takia sain ajan ultraukseen eikä maksanut mitään :p Sikiön sydämensyke näkyi jo selvästi tuolloin! Muuten tässä odottelen sitä ensimmäistä virallista niskapoimu-ultraa, johon tulee postissa aika ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen. Eka neuvola mulla on siis nyt perjantaina rv ollessa sillon 9.

No viimein täältä löytyi muitakin, jotka synnyttää Seks!!! Elokuun odottajia on näinkin hirveästi eikä ennemmin ole muita Seks synnyttäjiä kuin minä ollut. Olen myös kolme edellistä synnyttänyt tuolla ja itselleni jäi niistä hyvät kokemukset.

Kyllä munkin on yöllä pakko nousta HETI vessaan, kun pissattaa. Muuten masu tulee kovaa kipeeksi. Yöllisiä vessareissuja yläkerrasta alakertaan teen 1-2 kertaa/yö. Menee jonkun aikaa ennenkuin saan taas uudelleen uunen päästä kiinni.

Kuinka usein te kanssasisaret syötte?? Mun on syötävä 2-3 tunnin välein, muuten iskee ihan tajuton paha olo. Olo ei kyllä syömälläkään juuri helpota, mutta hiukoo aina sen verran, että jotain on suuhun pantava. Pelkään tän syömisen paljouden takia, että kiloja tulee hirveästi lisää :ashamed: Noh, ei sitä syömättäkään viitti ruveta olemaan!!!

Uudet odottajat: Tervetuloa elokuisiin mukaan!!!!!!

Vietetään kaikki hauska ja suht rauhallinen uusi vuosi :hug: Ollaanhan rakettien kanssa varovaisia (jotka niitä ampuu). Itse meen ukkoni kanssa illalla siskon ja sen miehen luo yökylään. Lapset lähti kylään jo eilen ja palaavat keskiviikkona. Ah, mikä rauha muutama päivä :wave:
 
Uusille tervetuloa mukaan!!!
Täällä on päivä lähteny hyvin käyntiin. heti aamusta oon jaksanu touhuilla kotihommia. tytön kans käytiin ulkona melkein tunti, jaksoin oikeen reippaasti kävellä. Tähän asti oon jaksanu just ja just käyä ulkona 20 min ja kävellessä tullu hirvee heikkous. Sit rupesin purkamaan tota karmeeta pyykkivuorta eikä ainakaan vielä väsytä yhtään. Tyttö kokeili rajojaan koko aamun eikä mulla menny ees hermot :D kylläpäs heti vaikuttaa mielialaan ,ku ei väsytä. =)
Toivottavasti tämä äkillinen muutos ei enteile mitään huonoa...
Me vietetään uus vuosi ihan kotona, ku mies päivystää

Poni06: onnea Kaksvuotis hääpäivän johdosta :flower:

Pieniananas: Oikein hyvää matkaa teille, nauttikaa!! Millonkohan sitä ite pääsis....

Emppu80: Pahoittelut keskenmenosta :hug: Voimia jatkoon!

MarikkiA: Mun tietääkseen raakaa kalaa ei kannata syödä bakteerien takia,et vaikka kala ois suolattu ni siihen saattaa jäähä joitakin bakteereja,jotka saattaa olla alkiolle/sikiölle haitaksi. Kannattaa varmaan kysästä neuvolasta. Ite en syö muutenkaan suola kalaa tai semmosta ni en en söis kyllä nytkään :D

Scala: Pahoittelut tapahtuneesta.Onnea raskautumisesta. toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. en oikein osaa muuta sanoa....

Mut nyt pitää lähtee pyykkituvalle.

HYVÄÄ VUODEN VAIHDETTA KAIKILLE MASSUILLE!!
Piua 9+2
 
Emppu08 todella surullista kuultavaa. Tiedän kokemuksesta että sanat eivät paljoa auta joten paljon :hug: :'( itselläni oli km edellisessä kierrossa ja nopeasti tuli uusi plussa joten toivottavasti sinäkin saat uuden plussan pian.

Vähän vatsaa nipsailee välillä ja koko ajan on mielessä pahimmat ajatukset, km liian tuoreessa muistissa vielä.

Tervetuloa uusille elo masuille.

Ottakaahan rauhallisesti uusi vuosi masujenne kanssa vastaan eli
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE ja ensi uutena vuotena meillä kaikilla toivottavasti on pikkuiset sylissä.


kotiäiti32 + masu 6+1
 
tää on muuten mun eka lapsi ja kaks vuotta yritystä takana. Eilen alkoi tulemaan vuotoa ja tänään ei enää mitään. Pikkasen säihkähdin! Tänään olisi ollut eka ultra, mut lääkäri peruutti sen.höh. oisin niin jo halunnu tietää miten mun mahassa voidaan kuin on niin turvoksissakin. ;) no ens viikolla sitte.
 
Ultrassa käyty, yksi 12.7mm taimi löytyi sykkeineen ja vastaa päivälleen aikaansa eli 7+5. AIVAN IHANAA KUULLA SYKETTÄ!!!
Np-ultra on varattu ja samoin neuvola, jotka molemmat 23.1.

Halaus Emppu80!!!
-elämä on epäreilua toisilla onni toisilla suru...voimia!

kesis ja pakkaspoika 7+5

 
Mut voi nyt sitten poistaa listalta. Meijän toukka oli päättänyt jäädä matkan varrelle :'(
Pääsin tänään sairaalasta, leikattiin kun munatorvi repes ja menetin verta 3,8 litraa. Hyviä jatkoja ja vointeja kaikille! Toivottavasti teillä kaikilla raskaudet etenee hiukka paremmin :)
 
MarikkiA
nykyään ei ole enään maksa liellettyä niin kuin ennen. Ja yleensäkkään pastoroimattomia maitotuotteita ei suositella. Mutta mä olen juonu tankkimaitoa kyllä ja täällä maalla sitä taloissa on varmasti joka äiti juonut. Tosin enään en voi juoda ku lakstoositonta maitoa.
Kaloista haukea ei suositella myös.

Mutta mä olen niin tyhmä että syön just sitä mitä mieli tekee. Joulun jälkeen vasta tajusin että sinihomejuusto olis pitäny jättää syömättä.


Hyvää uutta vuotta kaikille.
Ja isot halit vipsulle ja Empulle. :(
 
Vipsulle ja Empulle :hug:

Ehkäpä minä yritän malttaa odottaa sinne neuvolakäyntiin asti, jos he siellä sitten kertovat tarkemmin niistä ruoka-ainesuosituksista. Olen tähän asti syönyt aika huoletta kaikkea, mutta jostain sitä saa kaikenlaisia peikkoja mieleensä..

Kaikille oikein hyvää uutta vuotta! =)
 
Emppu80 ja viipsu :hug:

Nykyään ei sais syödä pastöröityjä juustojakaan(viola,hovi ym) oli niinhinki listeria iskeny :/ minä idiootti kyllä jouluna söin homejuustoja, kun ei voinu vastustaa.. :p mutta noita juustojahan voi syödä esim. pizzan päällä ku on kuumennettu hyvin.

Pääsin pitkästä aikaa hevosen selkään tänään (viikon tauko) vieläkö tulis lunta ja ei olis liukasta, niin ihana käydä metsää haisteleen pollen kanssa! täällä oli muitakin heppa ihmisiä :wave: terve vaan! ekan raskauden aikana taisin köpötellä noin vko 25 asti ja toisen kohdalla lopetin jo vko 10 kelien takia ja ku ne olis taas sallinu en enää uskaltanu. nyt ratsastelen niin pitkään ku tuntuu hyvälle. heti, jos ahistaa tai nipistelee yhtään normaalia enempää niin lopetan sen tälle erää.

raketit jo paukkuu täyttä häkää. eläin raukat, niillä hirveä ilta ja yö edessä!!

Hyvää uutta vuotta kaikille

Triine ja tasan 6, jippii tää homma etenee!
 
Itse en tiennyt tuosta sinihomejuuston syömisen vaarasta, onneksi söinkin sitä vain pitsan päällä, eli ei kai pitäisi olla haittaa..?

Vähän on äklö olo mutta täytyy silti lähteä ukkelini kanssa vähän ihmisten ilmoille kavereille kuskiksi, kumpikin selvinpäin ollaan. Kaverit ihmettelee suuresti miksi minä en juo, selittelen huonoa oloa jne..:D Eilen yksi tuttava näki meillä Vauva-lehden, epäilykset varmaan heräsi kun nytkin kieltäydyin alkoholista yms..

En ole muistanut mainita, että Oys tulee olemaan synnytyssairaalani kun sinne asti päästään. :)

Onnellista uuttavuotta kaikille!

Upp3 ja Kirppuli 7+5
 

Yhteistyössä