<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Iltaa kaikille!
Olen pysytellyt joululoman ajan kaukana koneesta, ja siten myös täältä. Tuota listaa silmällä pitäen, menossa taitaa olla viikot 6+2 (3. lapsi ja TAYS). Ehkä. Joulupäivänä oli verenvuotoa, kirkasta verta ja siteeseen astikin ihan kunnolla. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ihmeellistä. Joten en nyt aivan varma voi olla, että jokin tuolla mahassa mukana kulkisi.

Keskenmeno oli 8/2007, jolloin kaikki tuli spontaanisti itsestään pois, joten samanlaisesta tapauksesta ei ainakaan nyt ole kyse. Mutta odottelen tässä rauhassa ensi viikon ultraa, ja katsotaan mikä on tilanne sen jälkeen.

Iltoja! Mulle vois lisätä listaa, että toista odotellaan ja sairaala on hys.

Tänne ei ihmeitä kuulu. Jotenkin tämä alkuraskaus tuntuu niin erilaiselta kuin esikoisesta. Nyt ei kerkeä kaikkia tuntoja kuuntelemaan kun juoksee taaperon perässä :LOL: Mutta nyt pitää kuitenkin lähteä nukkumaan, aamulla töihin |O

Emppu & Tiuku 4+6

unohdin, että on tämä uusi ketju, laitoin tämän saman myös vanhaan...

tepa83 älä suotta hermoile asiaa. Kävele äitipolille, sano olevasi hermoraunio tai kärsiväsi kivuista ja ne ultraa alakautta samantein.

Mulla vihloi inhottavasti ja alkoi tulla ruskeaa tuhrua ja olin niin hermona, etten suostunut lähtemään parin päivän sukulointireissuun ilman mielenrauhaa, painelin siis äitiyspolille ja vartin päästä oli pikkuinen ultrattu ja mieli hyvä.

Ihan suottakärvistelee ja hermoilee. Myös ahdistuminen, hermoilu, itkuisuus tms. on syitä joiden vuoksi varmasti suostuvat ottamaan päivystykseen (kunhan ei joka viikko ala juosta )

Mulle on maistunut jouluruuat ihan hyvin, myös kielleyt, toki maltillisesti. Nyt taas yököttää. Maha ja tissit on niin isot, että huomenna etsin jo ekoja äippävaatteita, farkut menee kiinni enää väkisin ja ahdistaa tosi paljon. Täytyy alkaa liikkua oikein olan takaa niin ei maha kasva vain lihomisesta. Ikävä kyllä mulle ei tahdo mikään tuore (jota yleensä syön vaikka hurumycket) maistua, vaan yököttää.

Täällä vointi ennallaan, eli siis melkoisen hyvä. Kaikki makea etoo, mutta kaikkea "suola" -alkuista tekee suunnattomasti mieli, esim. suolapähkinät, suolakurkku, sipsit jne. Todella erikoista minulle! Pientä yökkäilyä hajuista, ei kuitenkaan tarvitse vielä vessaan asti mennä. Tänään tosin meinasin jo yökkiä kunnolla kun kuopuksen ripulivaippaa huuhdoin (kestovaipat käytössä) . Onko maailmassa inhottavampaa asiaa kuin kestovaippa täynnä ripulia? Kuopus 1v on ihan järkyttävässä vatsataudissa, ripuloi ja oksentelee jatkuen. Jospa jo huomenna helpottaisi, nyt onneksi ollut pari tuntia juomat sisällä ja herra unessa. Kauhea katsoa vierestä kun pieni on kipeä. Muu perhe (toistaiseksi) välttynyt taudilta. Isommalle (3v)paha pala kun ei pääse kavereiden kanssa leikkimään, eikä naapuriin synttäreille huomenna. No, vesirokkoa odotetaan meille ensi viikolla, joten puolikuntoisina uusi vuosikin aloitetaan!

Jouluna kuulin ihanan uutisen, toinen pikkusiskoistani saa vauvan elokuun lopulla, la viikko meidän vauvan jälkeen. Aikas ihanaa!

Kovasti täälläkin odotellaan tuon vauvamasun ilmaantumista noiden makkaroiden alle!

Bonus ja Hertta 6+5

Siis voi tauti, kauheen tekstin äsken hukkasin!!!
Nyt en millään jaksa rustata kaikkee uudestaan.
No tekstini pääasiallinen sisältö oli kiittää kaikkia tuesta ja avusta, ehkä tämä masennus joskus ohi menee =)

Ja tuohon ekan sivun listaan minunkin tietoni voipi lisätä (en ainakaan nähny niitä siä) Eli la 11.8 rv 7+4, eka yhteinen lapsi ja synnäri VAS/TAYS

Mutta nyt hyvää yötä!

Iltoja!Meillä toinen lapsi ja tuntemukset aika samat ku viimekski;se rintojen arkuus on hävinnyt,mutta painon tunne alavatsalla lisääntynyt ja pissalla saa rampata!Väsyttää aika tavalla ja välillä alavatsaa nippailee ja kun nousee ylös tai tekee jonku äkkinäisen liikkeen ni pikkasen vihlasee alhaalta...vatsa normaali,housut ei kiristä,ummetus vaivaa ja ruokahalun kasvua havaittavissa :D kaikkea suolaista-meetvurstia,nam!Huonoa oloa ei ole vielä ei edes etovaa sellaista mutta se monille kait tuleeki vast 6-7vkolla...kauhulla odottelen..esikoisesta oli joskus 8-12 vkoilla huimausta ja pyörrytystä ja melkein pyörtyilinki vähän väliä johtui alhaisesta verenpaineesta kuulemma,ei vaarallista mutta epämiellyttävää!Ja vatsallaan nukkuminen muuten tuntuu jo nyt epämukavalta!Muuten ei oikeen ole pystynyt iloitsemaan raskaudesta kun rakas pitkäaikainen elämänkumppanini 18-vuotias tyttökissani lopetettiin eilen-se oli kultaakin kalliimpi perheenjäsen :'( ja varmaan raskaudesta johtuen tunteet on ihan yli pinnassa koko ajan ja eilinen ja tää pvä on olleet aika itkuisia!Mutta tiedän että ajan kanssa helpottaa ja muistot onneksi säilyvät!Mutta koville on ottanut :( Jouskari-80& masukki 5+0 jolla ei vielä nimeä :heart:

Voi Jouskari otan osaa. Kissasihan on (nimimerkistäsi päätellen) ollut seuranasi suurimman osan elämääsi, lyhyt aikaisenkin emmikin menetys sattuu, saatikka eläimen, joka on kirjaimellisesti ollut osa elämää pitkään.

Mulla ruskea tuhru jatkuu, tänään tullut voimakkaampana, ihan tumman rskeana, lähes mustana. Uskalla olla toiveikas, kun siis ultrassa toissapäivänä oli kaikki hyvin ja ruskea on aina vanhaa verta. Lisäksi laskujeni mukaan kuukautisten olisi pitänyt alkaa toissapäivänä tai edellisenä, eli silloin kun tämä tuhrukin alkoi. Kai se siis on normaalia. Kyllähän se silti pelottaa, onneksi kävin siellä ultrassa ja näin Taimin.

Tänään kutsuu Jumbo ja alennusmyynnit. Pakko on ostaa äippähousut, kun vaatteet kiristää niin. Hameet menettelee, onneksi, kun niitä pidän lähinnä töissä, mutta farkut on jo mahdottomat.

Moikka!

Tervetuloa uudet odottajat :) Joulu meni todella kivasti! Meillä piipahti joulupukki, lähinnä mun siskojen lasten vuoksi jotka ovat 5 ja 4 vuotiaita. Meidän poika ei pukista vielä ymmärtänyt vaikka sylissä istuikin ja ihmetteli kovasti kunnes tuli epäilys ja itku.

Mun olo on hyvä. Tuntuu, että jokapaikka olisi turvoksissa, vatsa varsinkin. Vois heittäytyä alamäkeen niin kierisin pallona alas :LOL: Nännit hieman kosketusarat ja vatsassa nippailee. Pahaaoloa ei ole tullut ( onneksi ).

Ilma on ollut niin huono ettei tosiaan ole paljoa ulkona käyty. Ihan harmittaa! Eilen käytiin Jumbossa. Eipä tänne taas muuta. Vietetään uudet vuodet ja aletaan odottamaan ultraa 23.1.

Mukavaa viikonloppua
:wave:

// Jennip & pikkuruu 5+2

Mariainen, toivotaan parasta että pieni pysyy mukana!!!
Tuota ihmettelin, kun kirjoitit, että kuukautisten olisi pitänyt alkaa toissapäivänä tms.. Miten pitkä kierto sulla on ollut? Mietin, kun meillä samanverran viikkoja kanssasi, itselläni jo tuolloin itsenäisyyspäivän viikolla olisi pitänyt alkaa menkkojen, eli kun viikkoja oli n.4+2..

Onko täällä joku muu yli 7 viikolla oleva odottaja, joka ei voi pahoin?
Itse oikein kummastelen, miten en oksentele ja kuvotuskin tulee vain ehkä pari kertaa päivässä. Aamupalakin maistuu ja silleen. Ja olen hyvin helposti pahoinvoivaa sorttia, esim. matkalla tai laivassa... Ellen olisi nähnyt vauvaa ja sykettä, olisin ehkä huolissani..

Jaahas, löyty taas uusi elokuisten ketju... Puhuitte tuolla aijemmin ultrauksesta, et ootte käyny päivystyksessä, niin ottaako ne ultrattavaksi tosiaan ihan noin vain? :eek: Mullaki ollu aika kovia alaselkäkipuja, siis voiko ne liittyä kohdunulkopuoliseen raskauteen?

Heippa taas pitkästä aikaa! Kiva tämä uusi ketju. :)
Mulla on meneillään nyt (kai) rv 5+6, siis vikoista menkoista laskettuna, mut saattaa olla etten oo vielä ihan niin pitkällä, kun luulen et ovis ois ollu vasta kp 15 eli saattaa olla, että viikkoja on kasassa vasta 4+?. Raskaustesti näytti negatiivista vielä kp 28 ja eka haalea haamu tuli kp 32 ja seuraavana päivänä eli kp 33 pärähti testiin vahva plussa.
Ja ekaa odotan ja synnäri olisi sitten elokuussa Kanta-Hämeen keskussairaala.

Soitin torstaina ekan neuvola-ajan, se on 15.1. ja mies lupasi tulla mukaan, vaikka kammoaakin kaikkea sairaaloihin yms. liittyvää. Saas nähdä saanko hänet suostuteltua synnytykseen mukaan, raukka varmaan pyörtyy siellä, vaikka tarvii vaan olla vieressä! :LOL:
Neuvolan täti muuten luetteli puhelimessa ruoka-aineita, joita ois nyt hyvä sitten välttää. Itekin olin niistä jo lukenut monesta paikkaa, mutta mulle tuli kyllä täytenä yllätyksenä, että A-vitamiini on kielletyllä listalla!!! Olen nimittäin silloin tällöin ottanut monivitamiiniporetabletin, jossa näyttää olevan myös A-vitamiinia päivittäisannosta vastaava määrä. Olen nyt raskaaksitulon jälkeen ottanut vitamiinia flunssan ehkäisyyn varmaankin 5 päivänä, osaako joku sanoa voisiko siitä olla jotain vaaraa vauvalle? Googletin A-vitamiinin ja raskauden ja jossain sanottiin, että jo yksittäinen suurempi kerta-annos voi aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä! :'( En tosiaan ole ennen kuullut A-vitamiinin vaaroista eikä kukaan raskaanaollut kaverinikaan ole puhunut asiasta.

Jouskarille iso :hug: . Meillä on kanssa 2 kissaa, jotka ovat tähän asti olleet ihan mun ja mieheni "vauvoja" ja täysiä perheenjäseniä. Rakkaan lemmikin poismeno on todella surun paikka. Saas nähdä miten meidän kisut sitten suhtautuu uuteen tulokkaaseen, jos niin pitkälle päästään ja kaikki menee hyvin. Kisut ei oikein oo tähän asti tykänny lapsista, tai ihan pieniä vieraita meillä ei oo käynytkään, mutta ainakin kaverin 5 vuotiaita kaksospoikia kissat vähän karttoi, kun pojat oli aika kovaäänisiä ja olisivat halunneet väkisin pitää sylissä. Vauvaan on sitten varmaankin helpompi kissojenkin tutustua, kun se ainakin aluksi makaa paikallaan eikä yritä vetää hännästä.

Pieniananas:
Mulla viikkoja 7+5 ja koko tänä aikana eka viikko oli sellanen etten syöny kun ei pysyny sisällä mikään. Nyt ei oo edes etovaa oloo enää ollu aikoihin. Nyt menee kyllä alas kaikki ja koko ajan =)

Onko muilla vaikeuksia nukkua? Mä en saa millään unesta kii, ja sit kun saa, heräilee vähän väliä. Aina kun kääntyy niin herää, mahallaan tai selällään ei voi nukkua ollenkaan.
Kai mä siksikin oon niin kiukkunen ja allapäin, kun tulee nukuttua tosi huonosti ja koko ajan sit väsyttää.

Elikkäs eilen kirjottelin vielä tonne vanhaan ketjuun ni kopsasin sen sit tännekki
Iltaa!!
Uusille onnittelut ja tervetuloa mukaan porisemaan!

Pou.:kyselit tosta ultrasta ni meillä ei oo, ku yks ultraus viikoilla 18-20, eli rakenneultra. Ois nii mukava päästä aikasemmin ultraamaan, mut yksityiselle ei raski mennä.

Emeelia: Mulla oli tossa ennen joulua kans tosi rankka kausi ja sitä oli pitemmän aikaa. vähä väliä itketti. Hermoilin tosi usein tytölle ja miehelle, no se hermoilu jatkuu vieläki :ashamed: Mietin jo ihan tosissani hakevani apua, mut se sit helpotti, ku olin joulun kotipaikkakunnallani ja näin muitaki ihmisiä. Mä tunsin oloni hirveen yksinäiseksi ja surulliseksi.(Täällä, kun mulla ei hirveesti ole kavereita, enkä käy töissäkään) :(
Pelottaakin,et jos se olotila tulee takaisin
Eilen sit sain karmeet raivarit, en ikinä oo ollu NIIN hermona, ihan jokapaikka vastusteli, hermostuin pienemmästäki asiasta. sit lähettiin ulos eikä menny viittä minuuttia ,ku en tienny itkeä vaiko nauraa sille raivarille, suurin mielialan muutos mitä mulla on ikinä ollu. :D
mut voimia sulle, toivotaan, et on vain väliaikaista ja menee pian ohi. se on tosi pahaolla, kun pitäis olla maailman onnellisin pienestä ihmeestä , mutta kaikki vaan surettaa :hug: Puhu ihmeessä neuvolassa asiasta,jos ei helpota, luin jostaki,et raskauden aikanen masennus on lähes yhtä yleistä, kuin synnytyksen jälkeinen masennus.

Voimat on täällä kans tosi vähässä, kauhee laiskuus iskeny, joko ei kehtaa tai ei jaksa, ku väsyttää ni tehä mittään. Kaikki kotihommat rästissä :ashamed:

Joo, tulipas nyt ommaa nappaa ja masentavaa tekstiä,toivottavasti joku jakso lukea, mut nyt mä poistun... hyvää perjantai-iltaa kaikille!!

Piua 8+6

Mistä noita teidän massuja pääsee kurkkaamaan,ku ei tajua :ashamed:
Onnea taas uusille! =)
Jouskari: Voimia sulle suruun :hug:
Hooäs: kiitos listauksesta. täällä toista ootellaan ja synnäri ois tod.näk. Oys.
Oisin tossa ruvennu päikkäreille, mut si aloin tätä pientä miettiä ja sitä, ku alkaa liikkeet tuntumaan, ni rupes jännittämään ni en saanukkaan unta. Eipä sitä vissiin sit muuta moi!
Piua 9

Jouskari80 :hug: .

skorpioni07 Meillä myös kaksi kisua, joista vanhempi on hyvin omanarvon tunteva vanhempi tyttökisu. Vähän jännitti ,kun esikko syntyi miten kisut reagoi. Vanhakisu otti selvästi etäisyyttä ja nuorempi kisu oli taas hirveä hoitamaan vauvaa. Kun vauva itkahti vanha kisu halusi ulos ja nuori ryntäsi katsomaan mikä pienellä hätänä. Nykyisin vanha kisu on jo tytön hyvä kamu.

Mariainen varmasti kaikki on hyvin, kun vuoto ruskeaa ja täsmää menkkoihin. Siitä huolimatta se on varmasti huolettavaa ,joten jaksuja. Ei muutakuin uudelleen ultraan ,jos huoli käy ylivoimaiseksi.

Emeelia Minä nukun väsymyksestä huolimatta huonosti. Heräilen ja uni ei meinaa heti tulla uudelleen. Kaiken lisäksi meidän tyttö on viimein alkanut nukkua hyvin ,joten nyt itsekkin saisi nukkua pitempia öitä niin tympii sitten ,kun uni ei tule.

Täällä eka kertaa rintoja pakottanut. Rinnat ovat muutenkin taas pulloisemmat. Melkoiset lapaset olivat jo ,kun imetän enää niin vähän. Kiva näin minirintaiselle saada taas muhkeutta muotoihin :LOL: .

pieniananas..ei oo pahaa oloa miulla ainankaan, pieniä kuvotuskohtauksia, ei muuta. Ruoka maistuu mihin aikaan päivästä tahansa liiankin hyvin..ja etenki kaikki missä on etikkaa... hillosipulit!, coktailkurkut...nams..
Ja kiva huomata etten oo ainut jolla massu pömpöttää jo kovasti... ihan hävettää ku on jo niin iso massu tässä vaiheessa.. vaikkakin läskiä suurin osa taitaa olla...

Hitto, vielä olis kaksi viikkoa ennenku loma alkaa, millä sitä jaksaa..ellei saikkua sit sais jo ennen sitä.. on niin vetämätön olo, kädet tutajaa jo kun hankoon tarttuu.. normisti oon ihan työhullu, nautin työnteosta, mut nyt ei vois vähempää kiinnostaa... ja tänäänkään ei pysty päikkyjä nukkuun ollenkaan, huoah |O

Mie oon kans ku tuuliviiri näitten mielialojen kans, ärsyttävää, välillä raivoo ja kohta jo itkee.... mies ja lapset ei aina jaksa ymmärtää, tosin lapset ei vielä tiedäkkään tästä uudesta tulokkaasta mitään..

jaha kai se on tuonne liejuun lähdettävä hetkeks juniorin kans ulkoileen, alkaa olla kiukkua ilmassa myös hällä...

kesis 7+3

Voi että on huono päivä.. :ashamed:
Mies ärsyttää, kaikki pännii, olo on inhottava!
Päätäkin rupesi särkemään ja ottaa jotenkin niin kovasti hermoon tämä kuvotus, kun ei voi oikein normaalisti olla. :/
Ajattelin kanssa piipahtaa alessa, mut en tänään jaksa, ei vaan huvita.
Housuja munkin olis katseltava, ei tunnu farkut enää mukavilta.
Toisaalta, lomallahan tässä nyt ollaan että pitäisi nauttia vaan, mutta kun on tottunut tekemään ja menmään niin tämä väsymys ja alakulo tuntuvat ahdistavilta. :/
Parempaa päivä muille elokuisille! :wave:

Morjes kaikille :wave: Eilen tultiin kotiin joulun vietosta ja huomenna lähdetään häämatkalle. Tulee taas viikon tauko, ettei pääse/ehdi palstaa lukemaan. Jouluna kerrottiin kotiväelle raskaudesta ja ilolla ottivat uutisen vastaan. Onhan tämä kummankin vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi :)

Jaa-a, kai se pitäisi alkaa pakkailemaan. Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Bella-Lumia 7+1

Jaha, jaha..uuta listaa on tehty selän takana :D Kiva HooÄs jos ja kun jaksat pitää päivät ajan tasalla :saint:
Luinko illuusia oikein että käsikädessä mennään; mullakin on eka neuvola meinaten 7.1. Täällä ei seksi maistu ja hirveä epäsosiaalisuuskausi meneillään.. :( E olis jaksanu yhtään noita joulu vieraita :ashamed: Siksi en ole täälläkään oikein jaksanu käydä..No, ehkä tää tästä. Kiitos tepalle siitä vitamiinilistasta :heart: Pitäs käydä jostain varaston perukoilta ettimässä äippävaatteita. H&M:n kuvasto tuli ja ihania capreja ja toppeja oli :D Ei oikein vielä uskalla ostaa kesävaatteita kun ei tiedä kuinka tästä leviää :whistle:
Namit ei muuten täälläkään uppoo, siis todella outoa :LOL: Ja yks päivä söin vähän karkkeja niin tuli niin huono olo että paree kiertää ne kaukaa! Oliskohan se tytteli :saint: :heart:

fosfori ja pampula 8+5

fosfori, juu 7.1. eka neuvola, raskauspäivätkin menee melkein yksiin, mulla on toistaiseksi päivä enemmän kuin sulla. :D
Ja seksi, mitä se on... :snotty:
Tulee varmaan noudatettua kirjaimellisesti sitä seksin välttämistä kolmen ekan kuukauden aikana menkkojen oletettuun aikaan, tosin meillä taidetaan olla ilman koko 3 kuukautta... :whistle:

pieniananas: mä olen painiskellut saman "ongelman" kanssa jo pidemmän aikaa. Mulla menossa nyt rv 8+2 eikä oo oikeestaan kertaakaan ollut pahoinvointia, muutaman kerran olen yökkäillyt mutta ne on menneet ohi tosi nopeesti. Mutta siis varsinaista pahoinvointia ei oo kyllä ollu. Ja sekin on hassua kun muilla pahoinvointi tuntuu olevan heti aamulla ennen kun on syönytkään mitään, mutta mä saan aamupalan hyvin alas mut heti sen jälkeen tulee nuo yökkäykset. Muakin asia on kyllä huolestuttanut kun jotenkin vaan tuntuu et se pahoinvointi kuuluu asiaan vaikka eihän sitä kyllä kaikilla ole ollenkaan... Ja vieläpä kun eilinen neuvolakäyntikään ei antanut varmuutta asialle niin kyllä mietityttää. Ainoat oireet on tällä hetkellä mahan turvotus, etenkin iltaisin ja tihentynyt tarve käydä pissalla. Rinnatkaan kun eivät ole erityisemmin kipeät vaikka sekin kai on yleensä melko tavallinen oire... Täytyy vaan odotella nyt sitä lääkäriä joka on siis 8.1. niin sitten saa tietää onko tuolla masussa oikeesti joku. Toivotaan kovasti että pikkuiset köllöttelevät masuissa pahoinvoinnin puuttumisesta huolimatta!!

Tepa ja pikkuinen 8+2

Yhteistyössä