<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Hyi hitto ku oli kylmä tuuli :/ -10 pakkasta, meinas paleltua! mieluummin -20 ja ei tuulta ku tämmönen keli!

Tuo 4 vee on ihan ihme hiippari, aina repii sukkahousut ja sukat jalasta, t-paita päällä kulkee. ite normaalistikin vilukissa ei voi käsittää miten tarkenee? vaikka sillä on varpaat ja sormet ihan kylmät ei silti pue vaatteita ku tulee hiki :/

Huomenna ultra, voi että mä oon ihan hermona! varma tietenki ettei siellä näy mitään :ashamed: sittehän selviää.

Triine 6+6 :heart:
 
Oli kyllä tosiaanki kylmä keli ku kävin koiran kans lenkillä. Kauhee viima kävi ja kasvot oli ihan jäässä. Ja minu otaa ihan tuhona päästä ku kävin puntarilla ja painoa oli tullu joulukuulta ihan liikaa!!! Pitää entistä enempi kattoa mitä syö,ettei aivan sattaa kiloa paina kesällä! :saint: Sain syksyllä tuon laihdutuksen hyvään vauhtiin jo niin ei haluais missata kokonaan sitä nyt.
 
Päivittäjälle tänään rv8+6 :heart: , kiitos!

Alkaa ukona tuulen lisäksi satamaan lunta! :headwall:

Triinelle, kyllä sieltä varmaan pieni masuasukki löytyy! :heart: Itseäkin kyllä jännitti varhaisultra silloin 6+4, mutta löytyi asukki ja syke! :heart:

 
Heti alkuun Rouva Pikkumyy kyseli np-ultran ajankohdasta. Jos nyt en ihan väärin ton esikon kohdalta muista niin olikos se joskus 12-14 viikoilla. Sit rakenneultra oli joskus 18-20 viikon tienoilla. Jos joku muistaa paremmin niin korjatkaa ihmeessä. Eiköhän ne siellä ekassa neuvolassa sitten varaile siihen np-ultraankin jo aikaa, ainakin täällä päin sellainen käytäntö.

Mun napaan ei ihmeitä. Väsyttää, viluttaa, huimaa, SUUTUTTAA, ällöttää silloin tällöin ja nälkä melkeen koko ajan. Sama homma mulla kuin monella muullakin, makee ei uppoo sit millään. Kahvi ei varsinaisesti kuvota, se ei vaan maistu tällä hetkellä. Sipsipussi ostettiin miehen kans pe kaupasta, vieläkin avaamattomana kun haluun oikein odottaa sellaista herkutteluhetkeä sille. Jospa tänä iltana tyttö nukahtais hyvissä ajoin, että minäkin jaksaisin pysyä hereillä sipseillä herkuttelun ajan. ;)

Aurinkoenergialle :hug:

Vatsakramppeja oli perämaan emännällä ollut. Mulla kans saattaa sellaisia päiviä olla välillä että vatsaa kramppaa ihan hirveesti ja vessassa on ravattava useesti. Eli mun kohdalla ei johdu ainakaan ummetuksesta, pikemminkin ylensyömisestä varmaan.. :LOL: Ei vaan huomasin tossa yks päivä kun vatsa kramppaili että olis syönyt sinä päivänä muutaman rasvaisen pasteijan, uskon sen ärsyttävän mun vatsaa. Viime raskaudessa myös vatsa oli aika herkkä, siis sen suhteen mitä söin.

Jaahas jopas riittää tää oman navan kaivelu. Mukavaa sunnuntaita ja ulkoilkaahan oikein urakalla kun on näin ihanat talvikelit! :)

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 7+5
 
Viikkoja on vierähtänyt siitä, kun viimeksi elomassuja ehdin lukea, saati tänne kirjoittaa... Silloin mentiin vielä part ykkösessä!
Mä varmaan tipun heti taas listalta, kun siirrytte part neloseen jne. Mut olis ihan kiva näkyä tuolla listalla silti.
Viikkoja on nyt 10+2.

Laskettu aika siirtyi ekan neuvolakäynnin jälkeen 4.8. -> 1.8. Nettilaskurilla olin itse tuon neljännen päivän määritellyt, pitkä kierto ei kuitenkaan vaikuta neuvolan systeemeihin. LA tarkentunee ultrassa, tai sitten ei.
Menen np-ultraan puolentoista viikon päästä. Kivaa!
 
Rouva Pikkumyy: lista korjattu.


Yritin nyt sitten kaikki käydä läpi ja katsoa vähän että samoilla la on samat päivät kun siellä on ollut muutama jolla on jompi kumpi ollut ilmoitetuista väärin (La tai Päivät ) joten se sekoittaa jonkin verran.

Koitan saada sen paremmaksi jolloin virheita ei tulisi

Älkää menettäkö hermoja :LOL:
 
Aurinkoenergialle :hug:
Luulin kanssa että alkaa nää pahoinvoinnit helpottaa, mutta tänään on otettu takapakkia :kieh: Miten ihmeessä selviän huomisesta, pitäs mennä loman jälkeen takas töihin? |O Aamupalan jälkeen alko oksettaa ja kun ulkona oltiin niin paheni vaan :x Ja palelu on kanssa palannut ja tietty väsy..valivali.. :LOL:
Toi on kyllä hyvä toi laskuri jonka haaveilija laitto linkkinä. Huomasin että voisin vaikka lähteä samointein sinne np-ultraan :D Mutta huomenna on se neuvola, siellä varmistuu kaikki. Ja toivottavasti kaupunki tarjoo monta ultraa :D :saint:
Kestoilusta sen verran että olisin innostunut itse kokeilemaan, mutta isäntä pistää hanttiin..Sen verta ekoheninen tää mun ukko:/

Hyvää sunnuntain jatkoa mohoille! :heart:

peeäs Elias oli hyvä, mutta 2,9 vuotias pikkasen turtu loppuvaiheessa..Meni vähän isiltä ja äidiltäkin leffanautinto sitä katteleessa :D
 
Enpäs oo minäkään pitkään aikaan joutanut tänne kirjoittelemaan, juttujanne oon kyllä välillä käyny lukemassa!!

Mut siis kamalaa, tää aika menee niin nopiaa ja mä en oo vieläkää ees soittanut neuvolaan.. :ashamed: Nyt siis viikkoja 7+6... Huomenna on kyllä pakko saaha soitettua! Se neuvolan soittoaika on vaan nii huonoon aikaan, klo:12-13, ja ku mulla on noita hoitolapsia, ni tuntuu ettei ikinä ehdi soittaa! Mut huomenna on kyllä pakko...

Mulla ihan sama pelko, kuin monella muulla täällä.. eli mitä jos masussa ei näykkään mitään!?! Mut kai tuo on ihan normaalia että pelkää..

Mulla huono olo jatkuu, pari kertaa on pitänyt jo oksentaakkin... :x Väsymys on ihan kamalaa, samoin kärsivällisyys tosi huono.. |O Makeaa ei mee mullakaan alas. Kahvia en saata juoda, joten kahvileivätkään ei maistu. Yhdesti käytiin reissussa miehen kanssa Abc:llä ja otin grändin & mieheltä puolikkaan viinerin. Ja hetken päästä piti oksentaa ulos... :( Suolasta taas pitäs syödä jatkuvasti, ettei tuu huono olo! Mut eiköhän nää olot tästä tasoitu kunhan viikkoja tulee lisää...

Mut tuo vajaa 1-vuotias huutaa tuossa jaloissa, joten meen sen kanssa touhuamaan.. hyvää loppiaista kaikille sekä jaksamisia! :hug:

Annilia & Nuppu 7+6
 
Takasin maan kamaralla! :wave:

:hug: kaikille joilla pieni ei jaksanut mukana.

Huh, kyllä jakso tuuli riepotella laivaa sekä meno- että paluumatkalla. Tuntuu vieläki et huojuu koko kerrostalo. :x

Poika oli niin innoissaan koko ajan. Pallomeri ja uimaosasto oli ehdottomat suosikit ja sai keksiä mitä parempia keinoja millä sai houkutella pois niistä hetkeks.

Tosiaan toi tuuli oli varsinki takas suomee päin tullessa ihan kauhee. Pojuki oksenti illal ku päästiin hyttiin ja oltiin just käymässä nukkumaan. Onneks vaan sen yhen kerran ykäs.

Ultrista, meillä on neuvolassa oma ultra jolla lääkäri kattoo lääkärin tarkastuksissa (ilmanen), np maksaa poliklinikkamaksun, eli 22?. Yksityisellä mahollisuus mennä rakenne yms. ultrii. Esikoisesta kun kävin rakenneultrassa makso kelan korvauksien jälkee 80?.

Mä koitan huomena treenata tota päivitystä, ni kotiäiti32 pääsee tuuraajan paikalta poies. =)

Juups, pakko mennä purkaa noi tavarat, ei ne näköjään itestään purkaudu. :kieh:

Ihanan aurinkoista sunnuntain jatkoa!!
 
apua.. veristä tihkua.. Mitäkähän tuo nyt on olevinaan. Mulla ei ole ikinä aiemmissa raskauksissa ollut mitään vuotoa niin saas nähdä nyt että menekö se nyt sitten kesken.
Neuvolaan kai kannattais huomenna soitella vai kannattaako odotella torstaihin kun mulla on muutenkin aika sillon? Kun eihän tässä alussa mitään voi tehdä jos se kesken menee..

:/ :/
 
apteekista kävin apuja hakemassa, eli peräruiskeita ja lactoloosia. sitä laxoberonia kun ei oikein suositella raskauden aikana. Kun kotiin pääsin niin eipä tarvinnut mitään ruiskeita kun sai juosta vessaan, taisi suolisto säihkähtää ruisketta :LOL:
Tosin pitää tunnostella vielä tuota mahakipua et johtuuko kaikki vaan ummetuksesta :snotty:

Ja huonompia uutisia, kummitädin miesystävä ja perhe tuttu on joutunut sairaalaan ja illalla irrottavat hengityskoneesta. Oli eilen saanut 2 aikaan veritulpoan päähän ja hänet oli vasta saatu sairaalaan illalla 10 aikaan. eli liotushoito oli liian myöhäistä enää silloin. Ja ajattella, hänellä oli auto käynnissa shellin pihalla siitä klo 2 ilta puoli 10 ja kukaan ei välittänyt sen vertaa et ois käynyt kysymässä onko kaikki kunnossa :eek: auto käynnissä ja mies tuupertuneena etupenkillä :eek:
tässä sen huomaa miten paljon ihmiset välittää toisista :| :'(

Huomenna alkaa tytön kerho taas, ja aikainen herätys, kerho alkaa jo klo 9 ja me yleensä käänetään kylkeä siinä vaiheessa :whistle: no pääasia et tyttö pääse kerhoon josta tykkää. Ja vkonloppuna pe- su olisi töitä leirikeskuksessa, saa nähä miten kroppa tykkää olla niin paljon jaloilla. lauanataina on vaan vaivainen 11 h päivä :snotty: no onneksi noita vkonloppuja ei ole kovin montaa.(silti ihan kodinhoitotuen päälle kannattavaa ) :D
Mut nyt telkun ääreen :wave:
 
Heissan!

Laitan tähän linkin, tai no, tää ei ole suora linkki, kun se ei just nyt auennut mun koneella, enkä siis saanut suoraa linkkiä. Aiemmin olen sen monesti avannut ja tiedoston omalle koneellekin ladannut.

olipa pitkä sepostus :kieh:

Siis linkki on joulukuussa julkaistuun vaäitöskirja tutkimukseen nimeltä "Kuka on potilas". Se on sosiaalietiikan väikkäri, sen tekijä on vajaa nelikymppinen neljän lapsen äiti, erittäin fiksu ja aivan huippu tyyppi (ei, se en ole minä :LOL: )

Väitös käsittelee sikiöseulontoja. Itse kun en niitä kauheasti kannata, koen, että tästä voi olla monelle hyötyä, avaa ehkä uusia ulottuvuuksia ja saa pohjaa omalle ajattelulle. Kun nuo seulonnat kunnittain vaihtelevat ja sitten kussakin kunnassa pidetään vallitsevaa käytäntöä normina eikä kerrota vaihtoehdoista yms. niin tästä voi saada vähän mietittävää...

väitöskirja löytyy osoitteesta http://ethesis.helsinki.fi/vaitokset.html
Siellä se on päivämäärällä 19.12. Pruuki, Heli.

Olikohan tämä mun sepostus nyt hiukka vaikeaselkoinen. No tuo väitöskirja ei onneksi ole.
 
Liityin valitettavasti tähän poistuvien porukkaan :'( :'(
Olen jo vuotanut 3 päivää, ilmeisesti taas tuulimuna, se selviää sitten ensi viikolla vielä tarkemmin..

Voikaahan hyvin ja te kaikki loput, pitääkähän kyytiläiset mukananne :)

heippati hei vaan :wave:

t. nyt vain mä.. :'(
 


tänään vähän parempi päivä...
paitsi että kävi äsken sen kaverin joka kuoli, sisko (sekin kyllä kaveri) teellä..ja yhessähän sitä piti vielä itkeä...
taidetaan useamminkin vielä vuodattaa kyyneliä, mutta onneksi puhuminen auttaa... :'(

Pahoinvointi tulee aaltomaisena...aamulla oli tosi paha olo, oksensinkin. sitten oli hiukan parempi olo ja sitten ennen ruokaa olo oli huono, mutta ruokailun jälkeen meni pahemmaksi... :x

hmm..milloinkahan tää loppuu..tai sitten varmaan pelottaa että kaikki ei oo hyvin kun pahoinvointi loppuu, ku se ainakin kertoo että kaikki pitäis olla kunnossa.

ja ai niin, mulla pakottaa vasempaa issiasta ihan mielenä...eli istua ei kunnolla voi kun alkaa pakottaan ja sitten jos seisoo liian kauan alkaa paineen tunnetta tulla tuonne alas...eli ei missään hyvä... :/

Tuosta tissien arkuudesta, esin oli ulkosivuilta tissit arat, nyt kipu on siirtynyt tuohon leuan "alle" :LOL:
Eli kasvamaan päin ovat..mietinkin että mitenhän isot niistä tulee, kun nyt on samankokoiset kun esikoisen aikoihin kun maito nousi.. :LOL:

Painosta, mulla se ei kyllä ole päässyt nousemaan liikaa, kun mitään ei oikein voi ees syödä..tippunu siitä kun kävin viimeksi neuvolassa...vaikka kyllä se varmasti kerkiää vielä nousta... :LOL:

Mua huvittaa tää masun koko..tää on kuin olisin 6:lla kuukaudella raskaana.. :LOL:

Siltikään kukaan oikeen ei kehtaa tulla kysymään että ootanko, ettei vaan loukkaa tms...vaikka mie piän niin "rohkeita" vaatteita, ettei pitäis jäädä epäselväksi tää raskaus... :LOL:

Noista kestovaipoista, minua ei oo kukaan saanu vielä niihin mukaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä kuka minut niihin saa höyrähtämään ;) *vink, vink*

:heart: :lla AE ja säde 9+3
 
Iltoja!

Huh, olipas tänne tullut juttua muutaman päivän aikana. Mutta sehän on vaan hyvä! :p

Itse olen ollut tässä kovassa flunssassa keskiviikosta lähtien, tänään on onneksi alkanut helpottaa. Tuntu jo keskiviikkona, että kaikki vaivat ne nyt tulevat. Kun pahoinvoinnista pääsi eroon, niin eikun kauhea flunssa iskee. Noh, jos nyt pysyisi edes jonkun aikaa terveenä. Inhottaa olla töistä poissa joka vk pari päivää, vaikka onhan se oltava, kun kipeä on. :snotty:

Muuten me siis voidaan täällä ihan mukavasti, entiseen malliin - flunssaa lukuunottamatta. Pahoinvointi hellitti, onneksi. =) Muutoin mitään erityisiä oireita ei ole enää ilmaantunut, kaikki tuntuu olevan ihan niinkun pitää. Välillä masua nipistelee ja tuntuu venymisen merkkejä. Sehän on vaan normaalia =)

Ensi viikolla onkin torstaina se kauan odotettu päivä, eka ultra!!! :heart:
Huih, miten sitä malttaa odottaa..?!? :p ihanaa nähdä sitten eka kertaa oma pikkuinen siellä, mutta toisaalta pelottaa ja jännittää, että onhan kaikki hyvin. Mutta ei tässä muuta voi kuin uskoa, että kaikki on hyvin. :heart: Minua aina oma mies tsemppaa, että on vaan uskottava, että kaikki menee hyvin. Niinhän se on.. turha ajatella negatiivisesti, kun ei ole edes syytä. ;)

Jeps, nyt jotain syömään... nääääälkäääää..... :p

oda-sofia & pikkunen 9+5 (ihanata, ylihuomenna jo täys 10)
 
Vielä tuli mieleen yksi kymysys, mitä on mun pitänyt kysyä jo aikoja sitten...!!

Eli onko täällä ketään muita, joita kutittaa aivan vietävästi rintoja??

Mulla on kutittanut jo aika kauan, välillä tuntuu, että pitäis raapia ihan hulluna.. ja tämä kutitus alkoi jo ennen raskautta. Mietin, että josko rintaliivit ei hengitä tms, mutta nyt on kunnon urheilurintsikat käytössä, ja silti kutittaa.. etenkin nännien seutua. :whistle: Rasvaa olen käyttänyt, mutta eipä juuri auta....
 
Emppu 3008 :hug: :hug:


Olen nyt vaihtanut palvelun tarjoajaa jotta listamme saataisiin kunnolla toimimaan. Edellisellä tarjoajalla tuo päivitys tökki pahasti. eli ei toiminut niinkuin olisin sen halunnut toimivan =)


eli uusi linkki ja toivottavasti parempi:

http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=1&preview=1

HooÄs laitan yksäriä
 
voisko rintojen kutina johtua pyykin pesuaineesta mietin vain kun kaikki muukin on herkempää raskausaikana niin miksi ei vois olla että rinnat ärsyyntyis pyykinpesu aineesta kun kuitenkin rintaliivit vastaa ihoon enempi kuin muut vaatteet esim paidat

täällä on pahoinvointia perjantaina oli lääkärineuvola ja siellä kuunneltiin doblerilla sydänäänet ne oli 165-175
 
mä en ala, mä muutan kaupunkiin kerrostaloon. äsken makoilin ihan rauhassa sohvalla ja sivusilmällä katoin et joku vipeltää lattialla, niin eikö ollut taas päästäinen :x |O :kieh: elektrooniset laitteet on käytössä ja päästöisten pitäisi häippästä tästä talosta mut näköjään tulevat jo sisälle :headwall:
arvaa oliko huvittavaa kun meikäläinen juoksee kipon kaa koira perässä pitkin seinän vierustaa, lopulta päästäinen meni listan alle, olemattomasta reijästä :eek:
mä en ala enää mä muutan pois |O
 
Olipas osalla tänään surullisia uutisia :( Olen pahoillani.

Mulla on tänään oikein extraväsynyt päivä! Mitään ei jaksaisi tehdä. Käytiin kuitenkin lenkilläkin, vaikka oli hirveä ilma ulkona. Poika sai tänään isojen poikien rattaat, kun vaihdettiin ratasosa kopan tilalle. Siskokin kävi kylässä, kiva että joku käy meillä kun mä en jaksa mihinkään kotoa lähteä =)

Mulla oli eilen kaikkein kamalin yökkökohtaus ikinä. Erehdyin syömään riisiä, ja sehän tuli ylös moninkertaisena :x :x

Mulle tehtiin np-ultra rv 13 ja rakenneultra rv20. Kohtahan tuo eka on taas edessä:)

Tuosta rintojen arkuudesta... ja muutenkin vähän raskausoireiden vertailua edelliseen ja tähän; ekasta mulla oli tosi kipeät rinnat, mutta ei pahoinvointia, vain väsymystä. Myöhemmin sitten alkoi tulla vaivoja. Hiukset ja iho oli ihan loistavassa kunnossa. Nyt on siis ihan päinvastoin, pahoinvointia on, rinnoissa ei tunnu mitään, naama ja hiukset on ihan kamalat! Katsotaan minkälainen maha tulee, viimeksi oli ihan poikamaha =)

Painoa ei ole vielä tullut yhtään, mutta eiköhän ehdi tulla ihan tarpeeksi;pojasta tuli 15 kg! Tosin mulle sanottiin silloin, että olisi hyvä jos tulisi 16-18 kg, joten kai tuo oli ihan sopivasti.

Meidän kestoilusta vielä... mä innostuin niistä kun odotin poikaa, en tosin tuntenut ketään joka olisi kestoillut, mutta otin selvää. Miehelle sitten vain ilmoitin, että aletaan käyttää kestovaippoja, eikä sillä siihen ollut vastaan sanomista =) Minä kanssa olen innoittanut yhden vieläpä kaksosten äidin kestoilemaan. Meille se on ollut ainakin hyvä ratkaisu.

Kyllä me nyt päätettiin, että otetaan se äitiysavustus rahana, kun niitä pieniä vaatteita on ihan hirmuisesti. Vähän innostuin silloin kun odotin poikaa ja suuri osa jäi kokonaan käyttämättä! Laitetaan se raha sitten niihin tuplarattaisiin. Tosin jos tulee tyttö, niin jonkun verran täytyy rimpsumekkoja hankkia :heart:
 

Yhteistyössä