''''''''Elomassut 2008''''''''' Maaliskuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
neitiperho
Salah tosiaan taisi kysyä vesirokosta. Anna vaan mahdollisuus pikkuselle sairastaa rokko nyt jos vaan mahdollista. Ei enää ole ns. vaaraksi. Sairastaa sen "vasemmalla kädellä". Vesirokko ei yleensä ole vaarallinen kuin aikuisille. Tällöin se sitten voi olla niin raju, että laskee yleiskunnon totaalisesti ja on sydämen päälle käyvä tällöin.

Te pottailijat oliko teillä alkuun mitään ongelmia siinä kun laitoitte lapsenne siihen istumaan? Eilenhän jo kirjoitin, että meillä tyttö alkoi itkemään ihan hulluna siinä, jonka takia nyt en pariin päivään aio toista siihen pakottaa. Yritin tosiaan edes minuutin siinä pitää, kehua tyttöä ja yrittää leikkiä samalla että huomaisi ettei se hirveä asia ole.

Huomenna meinasin antaa tytölle mureketta ja muussia kun meillä itselläkin sitä ruokana. Neuvolasta rohkaisivat kokeilemaan sipulia ja mausteitakin ruoassa jo saa olla. Ei nyt tietysti mitään hirveitä määriä. Mutta katsotaan mitä mieltä neiti asiasta on. Eikä suolakaan vaaraksi lapselle ole, kunhan sitä tosiaan paljon ole ja mielellään pan-suolaa sitten. Näin neuvolassa sanoi meille. Mutta sellaista. Nyt katsastamaan pelsun peliä bluesia vastaan.... :D
 
iltaa vaan täältä

Pojat sängyssä ja tapani mukaan tulen muutaman rivin rustaamaan

NEITIPERHO, siis sori jos olen vähän tyhmä kun en tajua, mutta aiotko siis antaa ihan samaa ruokaa mitä itse teet?? Kun olen pitkään miettiny että koska uskaltais antaa jotain ihan perusruokia. Joudun esikon aspergerin takia käyttämään todella minimaalisesti mausteita tai sitten otan ennen maustamista ruokaa erikseen, joten olen siis miettinyt että koska aleksille voisin antaa. Mitä muita ruokia kun mureketta voisi antaa? Olenko mä vähän tyhmä kun tälläsiä kyselen :ashamed:

Me ostettiin sellanen kunnon selkänojallinen potta. Ekalla kerralla aleksi oli ehkä hiukan kauhuissaan, mutta kauheesti siinä samalla hymyilin itse ja sanoin koko ajan että hienosti. Tokalla kerralla ei ollu yhtään kauhuissaan, hymyili vaan. Ja nyt tosiaan istutaan kun isokin mies. tiedän kyllä yhden tutun, kenen tyttö ei suostunu ollenkaan istuun potalla. Kaveri alko oleen ihan jo paniikissa, että mitä tekee nyt kun tyttö oli jo reilusti yli vuoden. Kokeili sitten pöntölle ja siinä tyttö suostu istuun ihan kiltisti. joten eihän kaikki välttämättä tykkääkään potasta. Meillä ei meinattu esikkoa saada ollenkaan pois potalta, kun pelkäs pönttöö niin paljon.

Esikko on nyt sitten menossa isällensä lauantaina vaikka siellä vesirokko potilas onkin. kiitos vastauksista teille ketkä vastasitte :)

nyt jälleen kerran iltapalalle

salah ja aleksi
 
Torstain touhupäivä takana. Meillä on aina aamusta MLL kerho ja iltapäivällä vauvamuskari. Illaksi vielä normi työt. Tytöt oavt nukkuneet jo puolisen tuntia. Mun pitäsi alkaa hinnoitteleen kirpparivaateita, kun saatin osasto ensi viikolle. Ihanaa saada kaappeja tyhjennettyä. Myyntiin menee myös esikolla vuoden käytössä olleet yhdistelmävaunut ,kun nyt mennään tuplilla ja rattailla.

Meillä vauva syö samoja kasviksia kuin me muutkin ,kun en meillekään lisää suolaa. Lihat teen kyllä erikseen uunissa. Enkä ole niitä vielä mitenkään maustanut. Huomemma meillä on lohta ruokana niin siitäkin on helppo erottaa vauvalle oma osa ,jota en mausta. Minä ja esikko syödään hyvin vähän maustettua ruokaan ja mies taas tykkää tulisesta, mutta hän valeleekin kaikki omat ruuat sitten pippurilla ja tabascolla.

No nyt kirppis kamojen kimppuun..öitä.
-Poni ja vauva reilu 7kk
 

PIIIIITKÄSTÄ AIKAAA!!
Alkuun onnittelut jälleen plussanneille, ihanaa!!! Ja paljon voimia niihin perheisiin, joilla sairastellaan ihan urakalla :'( Meidän 6-henkinen perhe on toistaiseksi välttynyt flunssilta yms., koputtaa puuta.

Tulipa viime kuulla oltua sitten melkein viikon sairaalassa. Eka 7-v poika joutui umpilisäkeleikkaukseen ja sen jälkeen päivän tauko ja olin lasteosastolla vuorostani pikku neidin kanssa. Aluksi se lähete sinne tuli sen takia, kun vaavi tammikuulla lakkasi melkein kokonaan syömästä ja raivosi. Ne vaivat oli menneet jo aikapäiviä sitten ohi, kun kutsu sairaalaan tuli. No, sielä sitten neitiä alettiin RYTMITTÄMÄÄN. Yleensä on syönyt miljoona kertaa päivässä, eli aina kun on halunnut. Nyt saa syödä enää vain 6 ateriaa päivässä ja yöt myös sairaalassa rauhoitettiin niin, että kertalaakista yösyönnit lopetettiin.

Sairaalasta kotiuduttuamme päästiin hyvin sairaalan asettamiin rytmeihin, eli ruokailut ja yöt on menneet oikein hyvin siitä lähtien!! Yöllä neiti ei herää enää kertaakaan, vaan nukkuu koko yön heräämättä :D Ja se syöntipuolikin onnistuu sen 6 kertaa/pvä, ihanaa. Nyt elämä tuntuu jotenkin paljon helpommalta, kun joku PAKOTTI meille kunnon rytmin päivää ja yöhön. Ja sairaalassa kehotettiin myös laittamaan vauva omaan huoneeseen yksin. No, se on ollut aika hankalaa, kun huoneet meillä jo täynnä. Mutta yksin on neiti saanut silti nukkua. Me vanhemmat punkataa sohvalla, ei siinä muu auttanut. Yhdessä huoneessa on jo 2 lasta, yhdessä yksi lapsi ja nyt meidän makkarissa vauva ja meille jäi sit olohuone, heh. Menee se nyt näinkin. Mutta tarkotus olis täs kesän aikana yläkerrassa remontoida yksi komero, josta otetaan ovi pois ja oviaukkoa muutenkin levennetään. Sinne saa sit vanhimmalle lapselle nukkumispaikan.

Eli meidän päivärytmi tulee tässä: klo 8.20 vadelma-kaurapuuro ja nannia, 11.00 joku perunasose + nannia ja päikkäreille, 14.00 hedelmäsose + nannia, 16.00 joku perunasose + nannia ja toisille päikkäreille, 18.15 pelkkää nannia ja 20.00 kaurapuuro + nannia, hammaspesu ja yöunille. Yöunillekin neiti on jo kauan jäänyt niin, että syönnin jälkeen vain sänkyyn, peitto pois ja ite heti pois huoneesta. Sinne nukahtaa alta aikayksikön ja nukkuu aamuun asti!!

neitiperho: eli meillä ei syödä enää öisin mitään ja huomattavasti on elämä helpottunut sen myötä, kun ei tarvi öisin valvoskella ja syöttää pientä. Selkeä päivärytmi on meillä auttanut asiaa.

6 kk neuvola: 8030 g ja 67 cm ja risat päälle. Painoa edelleen seuraillaan, kun käyrät menee koko ajan alaspäin. Juuri ja juuri ollaan 0-käyrän yläpuolella. Seuraava neuvola olis ollu vasta 8 kk neuvola, mutta painon takia otettiinkin 7 kk väliin. Muuten neiti on kyllä pullukka joka suunnasta. Taitaa olla neuvolan käyris sit vikaa jos väittävät LIIAN laihaksi :kieh:

Muuten meidän perheen arki rullaa joka päivä täyttä häkää eteenpäin, että ei paljon ylimääräisiä kerkeä. Tännekään ei muka tahdo olla enää aikaa tulla, mutta kai se on sit parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Tuosta ruokailusta vielä. Meillä neiti syö siis ihan vain kaupan puuroja (vielä ainakin) ja soseita. Mä en osaa niitä ite juurikaan tehdä ja tässä perheessä sitä ylimääräistä kokkailuaikaa ei muutenkaan kyllä ole. Taas vajaan vuoden iässä varmaan sit siirrytään tavalliseen, muun perheen ruokaan mutta ILMAN suolaa tietenkin. Nyt aamuisin neiti saa mun aamupalaleivästäni aina pieniä paloja ja niitä hienosti jo pinsettiotteella osaa ottaa suuhunsa.

Joko täällä vauvat istuu ilman tukea (ei siis itse kuitenkaan istumaan nouse)?? Meillä kun neidin laittaa lattialle, niin siinä se istua tönöttää ja touhuaa leluillaan. On istunut itse jo 6,5 kk iästä alkaen.

Neiti oli myöskin 6,5 kk ikäinen, kun mä päätin lopettaa imetyksen kokonaan. Pari viikkoa meni nan-maidon opettelussa ja maidontulon lakkaamisessa tisseistä, mutta nyt on maitoluukut lopullisesti sulkeutuneet ja nannikin alkaa jo kunnolla upota!! Tuttipullosta meillä ei oo koskaan tajuttu mitään, eli nokkamukista kyllä maitoa imetään kovalla tohinalla!!!

Jahas, ei mulla nyt näin pikaisesti sit muuta ole. Jaksellaan eteenpäin ja toivottavasti kaikki pian paranee joilla sairastellaan :hug:

Tatjana80 ja neiti 7 kk 1 pvä
 
Täällä taas

Nyt meidän aleksi on hokannu ton liikkumisen taidon, sängyssään kylläkin. Sitä se varmaan pitkin yötä huutaa, kun seinä tulee vastaan ja herää siihen. Unissaan mennä möyrii :) .

Pojat onkin molemmat menossa huomenna yökylään. Esikko isällensä ja aleksi mummulaan. Meillä on miehen työpaikan "pikkujoulut" ( ne on ajoissa liikkeellä tai myöhään :LOL: ). Mennään teatteriin ja sen jälkeen siellä teatterin tiloissa on ruokaa ja juomaa. Ilmasta juomaa siis koko ilta, siitä onkin tosi pitkä aika kun olisin tälläin ollu liikenteessä. Musta on tullu varmaan tylsä ja vanha kun en enää käy missään koskaan. Jos pojat menee hoitoon, tulee melkein nyhvättyä kotona. Mieskään ei koskaan käy missään bilettämässä, joten ei senkään takia tuu itekään mentyä. Mutta huomenna sitten mennään ja saas nähä minkälainen olo on sunnuntaina. Onneksi pojat on myöhään sillon hoidossa niin saa itsensä rauhassa parannettua. Vien pojat jo aamulla, kun täytyy saada hiukan hengähtää ennen kun pitää alkaa valmstautuun.

Nyt lopettelen tältä erää :wave:

salah ja aleksi 7kk ja päälle hiukan
 
neitiperho
Salah tänään neitimme tosiaan sai ihan samaa ruokaa mitä itsekin syötiin eli mureketta ja muussia. Tosin ihan vähän vasta uskalsin antaa, koska ruoan seassa (muussi) hitusen suolaa ja murekkeessa taas sipulia. Ettei tosiaan mitään väänteitä yms. tulisi. Ja kyllähän se heti maistuukin erilaiselle kuin ruoka missä ei mitään ns. ylimääräistä. Vähän neiti mua kummissaan katteli ja meinas varmaan et mitä ihmettä toiselle oikein syötän. Nyrpisteli nenäänsäkin välillä. Edelleen siis ruoan kyllä soossasin, mutta nykyään hienonnan vähemmän kuin ennen. Neiti aika hienosti jo tottunut, että ruoka vähän karkeampaa.

Tää nyt tällainen pika visiitti. Täytyy alkaa valmistautuu kampaajalle...vieläkään vaan en tiedä sitten yhtään mitä tukalleni tekisin. Voi surkeus...
 
Heipsisi!

On jo monta päivää pitänyt kirjotella tänne kuulumisia, jospa nyt ehtisin.

Meillä unien nukahtamisen kanssa on ollut vaikeuksia alusta asti. Nyt olenkin vkon verran tassuttelua yrittänyt nukahtamiseen, mutta vielä ei ole tuottanut täysin tulosta, että nukahtais itsekseen sänkyyn. Taitaa olla harvinaisen sisukas jäpikkä meillä ;), kun sanotaan, että tassuttelu pitäis tuottaa vkossa tuloksia, mutta ei meillä. Tai sitten toisaalta myönnän kyllä, etten oo ihan pilkun tarkasti noudattanut tassuttelun minuuttimääriä, vaan oon mennyt minuuttia tai paria aiemmin poitsun luo, kun on itkenyt tai huutanut sängyssään, mutta pienen itkeskelyä on niin tuskallista kuunnella.
Mutta eteenpäin on kyllä menty nukahtamisen suhteen tassuttelun avulla. Ennen piti käydä monta kertaa rauhoittelemassa ja syliinkin ottamassa ennen kuin nukahtikin. Nyt viime iltoina enää vaan kerran tai muutamia kertoja. Ihan selvästi haluaa tarkistaa ennen nukahtamistaan, onko äiti vielä paikalla, koska rauhoittuu kyllä välittömästi, kun menen hänen sängynsä viereen ja painan käden hänen pepulleen tai silitän selkää ja peppua. Mutta sellainen jännä juttu meidän poitsulla on, että hänet pitää aina kääntää jommalle kummalle kyljelle ennenkuin alkaa nukkumaan, selällään ei ala nukkumaan (vaikka unissaan kyllä kääntyilee selälle), huitoo vaan käsiään, vaikka silmät puoliummessa, vaikka pitäisin kättäni hänen rinnan päällä kauankin aikaa. Olisiko hänestä kenties turvallisempaa nukkua kyljellään? Tuo on kyllä hassua, oon miettinyt, onkohan kyljelle kääntämisestä tullut hänelle jonkinlainen tapa? Koska aiemmin kun nukahtamisen kanssa joutu taistelemaan, kääntelin hänen kylkeään joskus monenmontakin kertaa ennenkuin nukahti. Nyt ei tarvi kääntää kuin kerran tai pari niin nukahtaa ja nukkuu koko yön aamu 6-7. Pystyisiköhän siitä jotenkin opettaa häntä eroon, että oppisi, että itsekin voi kääntyä kyljelleen, jos haluaa, ettei äitin tarvi olla aina kääntämässä. Eihän tuo nyt itselle suuri vaiva ole, mutta kun tarkoitus olisi saada poika nukahtamaan ihan itsekseen.
[/b]Onko muilla vauvoja, joiden kylkeä pitää kääntää ennen kuin nukahtavat?


Syöttötuolin ja keväthaalarin osto meillä on edelleen edessä. Turvaistuinta odotellaan tulevan kauppaan, josta sen tilasimme kohta kax vkoa sitten.

Kakkaongelmaa on ilmassa ollut jo kiinteiden aloittamisesta asti. Joka toinen tai kolmas päivä kakkaa ihan normaali löysää kakkaa, mutta levolacin, päivittäisen luumusosepurkillisen sekä maitoon sekoitetun luumuveden ansiosta.

Neljä ateriaa syödään päivässä hyvällä ruokahalulla. Eka hammas tuli reilu vko sitten, silloin söi vähemmän. Nyt syö ihan hyvin, vaikka selvästi lisää hampaita tulossa, koska on tosi kärtyinen, levoton, kuolaa paljon eikä mikään meinaa kelvata sekä inisee ja aukoilee suutaan kipeän oloisesti. Öihin hampaiden tulo ei onnex näytä vaikuttavan.

Sipe81 & Joonatan 7 kk 1 vko

Viime aikoina oon huomannut, että maitoa on alkanut juomaan vuorokaudessa paljon vähemmän kuin aiemmin, onhan kiinteät lisääntyneet. Tällä hetkellä juo 300-500 ml päivässä. Mietinkin pitäisköhän ruuankin yhteydessä alkaa antamaan maitoa, että saisi tarpeeksi, kun nyt juo vettä syödessään.
 
Ääh, sori kun tuli lihavoituna tuo mun lopputeksti, tarkoitus oli korostaa vain kysymystäni kyljelle kääntämisestä nukahtaessa. No toivottavasti huomaatte poimia kysymykseni tuolta tekstin joukosta.

sipe81
 
sipe81: mulle neuvolan täti sano että noin 600 milliä ois hyvä määrä nestettä päivässä. eli vesi,maito ja velli yhdessä tuon 600 milliä. lisäks sano että soseiden kans kannattas juottaa vettä ettei kakka mee liian kuivaks.
 
Mukava kuulla Tatjana, että olette saaneet noin hyvän rytmin! Mua jo melkein masentaa, kun lähes pelkällä tissillä edelleen menemme, kun mitään ei Sannis huvittais syödä, vaikka on monta kuukautta jo maisteltu. Kasvannut silti on. Banaani taitaa olla ainoa, jota hän suostuu ottamaan mielellään. :headwall:

Kovasti on sairasteltu, en edes muista mitä kaikkea ja minä itse kans kaikenmoista. On ollut kova talvi meillä. Onneksi tulee kevät. Huomenna muutamme omaan kotiin! :) Olen todella onnellinen siitä, vaikka olen jo puoli kuollut näistä valmisteluista, kun kipeenä vielä olen tehnyt ja vauvakin ollut kuumeessa. Mutta kohta tuo priosessi on ohi!

Aukku ja Sanni 6,5kk
 
Ja hyvää perjantai-iltaa kaikille:)

Hilda-Lyydia pääsi tänään ensimmäistä kertaa saunomaan. Meidän taloyhtiön saunaosasto on ollut remontissa, ja on nyt tosi hieno ja melkein ylellinen:) Tyttö oli hyvin tyytyväinen saunassa, alalauteilla istuskeli vesisaavissa ja vähän väliä käytiin suihkuhuoneessa viilentymässä ja tisuttelemassa.

Nyt on meidänkin typykkä alkanut syömään kunnolla! Aamupalaksi saa velliä, lounaaksi jotain lihaa(tai kanaa/kalaa), sekä jälkkäriksi hedelmäsosetta, ja päivälliseksi kasvissosetta. Illalla joko puuroa tai velliä, riippuen siitä kuinka väsynyt tyttö on... jos on liian väsy, niin ei jaksa syödä puuroa. Imetän tyttöä vielä muutaman kerran päivän aikana, nukkumaan mennessä ja yöllä pari-kolme kertaa. Tyttö on nyt tehnyt kivuliaasti pari uutta hammasta, nyt siis neljä yhteensä. Todella vaikeita on ollut pari viime viikkoa, kun tytär rakas on itkenyt kipuaan, se on kamalaa.

Meillä on ollut sama päivärytmi jo parikuisesta asti, ja se on myös sama mikä meillä oli jo ennestään esikoisella(ehkä vauva siitä jotenkin siihen tottuikin, en tiedä). Nyt on vauva vaan alkanut herätä samaan aikaan kuin esikoinen, eli seitsemältä ylös:) Aiemmin saattoi vauva jäädä vielä pariksi tunniksi nukkumaan. Vähän rytmistä:

7 Herätys, normaalit aamuhommelit, esikoinen kattelee lastenohjelmia ja äiti tekee kotitöitä, vauveli ryömiskelee
9 Esikoiselle välipalaa, sitten ulos leikkimään, pikkuvauva nukkuu aamupäikyt vaunuissa
11 Sisälle, lounasta ja esikoisen päivälepo, joko nukkuu tai vain lepäilee. Äitillä ja vauvalla kahdenkeskistä aikaa
14 Esikoinen on jo herännyt, pikkuvauva puolestaan unille omaan sänkyynsä. Esikoiselle välipalaa.
16 Isi tulee kotiin, päivällinen koko perheen kesken
17 Joko mennään ulos tai sitten jäädään sisälle ja katsotaan Pikku kakkonen. Isi leikkii lasten kanssa ja äiti puuhailee omiaan;)
18 Tytär alkaa pikkuhiljaa valmistautua unille, vaatteet pois, pesut, ilmakylpyjä ja iltapalaa
19 Tyttö nukahtanut. Esikoisen kanssa suihkuun, iltapuurolle ja nukkumaan
20 Omaa aikaa, tyttö heräilee vielä tankkaamaan iltasella muutamaan otteeseen, kunnes keskiyöllä nukkuu pidemmän pätkän, ja syö vasta aamuyöllä.

Tuo ihan perupäivä, nuo tekemiset saattaa vaihdella, eli jompikumpi ulkoiluista voidaan jättää pois tai siirtää tytön toisten unien aikaan eli siihen klo 13-15 välille. Sitten jos on jotain erikoista ohjelmaa, niin sekin vaikuttaa, mutta ruoka-ja nukkuajat on samat. Ja periaatteessa asiat tehdään saman kaavan mukaan, että lapsi pystyy ennakoimaan mitä seuraavaksi tapahtuu(esimerkiksi vauvalla tuo ilmakylvettely ennen nukkumaan menoa ja esikoisella suihku), niistä tutuista asiasta, jotka toistuu samalla tavalla, tulee turvallisuutta.

Olisi kiva jos jossain vaiheessa tasoittuisi niin että lapset nukkuisivat päikyt samaan aikaan ja iltatoimet olisi myöskin samaan aikaan molemmilla, mutta nyt mennään vielä näin. Vauvalla saattaa kesän myötä muuttua hieman rytmit vielä itsestäänkin.

Ja uusia taitoja edelleen opittu! Istua siis osaa, on jonkin aikaa osannut(nousee itse istumaan), ryömiä, kontata, nousta tukea vasten seisomaan ja kävellä karhukävelyä:D Pinsettiote alkaa olla myös, näpräilee kaikkea kieli keskellä suuta:) Höpisee, enimmäkseen vokaaleita ja s-z- suhinoita. Kiljahtelee ja mörisee! Sitten pitää sellaista hurinaa kun keskittyy johonkin esineeseen, tai ei hurinaa mut sellaista jännää tasaista ölinää...
 
Hei mites sinne Facebookin Elomassut yhteisöön pääsee? Vai pääsekö sinne...? :ashamed: Yritin mutta sieltä ei (kai) ole tullut pyyntöön mitään vastausta. Ja ei kai mua tunnistetakaan, kun siellä on oikealla nimellä ja täällä nimimerkillä...
 
Heippa!

Äkkiä tos vaan selailin, jäiköhän mitään mieleen...

Nukkuminen: Vaunuissa Ilona nukkuu ihan selällään, ilman vöitä ja vastaavia. Ei vielä nouse istuun niin huoletta oon antanu nukkua ilman vöitä. Sänkyyn lasken aina kyljelleen, mutta nytkin nukkuu jalkopäässä mahallaan, enkä käy siirtelemässä toiseen asentoon. Ilona kääntyy aina mahalleen jossain vaiheessa, samoin teki esikoinen.

Tohon pottailuun kirjottelinkin jo joskus, meillä ei viä oo alotettu. Enkä ihan viä taidakaan. Esikoisen kans pottailu oli tosi hankalaa, niin siitä syystä aloitan kyllä aiemmin kuin silloin, mutta katsotaan tos kesällä sitten.

Ruokailusta jotain. I syö viis annosta päivässä, puuron aamulla joskus 8 aikaan, lounaan 11 aikaan, välipala 14 aikaan, iltaruoka 17 aikaan ja iltapuuro 19 aikaan. Sit tosiaan useita ja useita kertoja tissiä päälle.

Välikausihaalarin ostoon minäkin vielä tässä joudun. Sitä en tiedä, että minkälaisen ostaisin.

Sitten, neuvolassa käytiin tiistaina siä painon ja pituuden tarkkailussa. Vieläkin jäätiin alle kahdeksan kilon, nyt 7875g ja piyuutta 68,2cm. Ihan nollakäyrää menee, joten painoo nyt tarkkaillaan viä seuraavallakin kerralla.

Yllätyksellinen aamu tänään, mä heräsin ennen tyttöjä. Ilona kuulostaa tuo nyt heräilevän, mutta vanhempi nukkuu vielä :) Yleensä molemmat heräävät viimestään kasin aikaan.

Nyt siis aamupuuron tekoon :wave:

Emeelia ja Ilona tasan 7kk :heart:
 
No nyt se vesirokko sitten tuli meidän neitiin. Meillä olikin se mahdollinen tartunta tiedossa. Toisaalta ihan hyvä, onpahan sitten pidetty tuokin. Täytyy vaan toivoa ettei tulisi kovin rajuna. Aika äkkiä nousee noita uusia vesikelloja...

Mairo ja Tyttö 7kk ja risat
 
Täällä mä istun koneella kaikessa hiljasuudessa hiusväri päässä. Esikko on isällään, aleksi mummulassa ja mies töissä. Tulee kylläkin kohta, kun ollaan menossa sinne "pikkujouluihin". Toisaalta täytyy sanoo, että olis kiva vaan olla kotona kahdestaan, kattella leffaa ja muuta sellasta, mutta täytyy sinne lähtee. Kyllä mä kävin ostamassa tänään uuden laukun ja vähän koruja, että voi kerrankin laittautua oikein kunnolla. Tuntuu että nykyään näytän ihan äidiltä koko ajan, kun hiukset roikkuu vaan ja aina kuljen ilman meikkiä toppavaatteissa.

Aleksi sai eilen ihan mielettömän huutokohtauksen illalla. Käytiin saunassa ja kaikki oli sillon vielä hyvin ja sen jälkeenkin istuskeli tossa lattialla ja naureskeli. Yhtäkkiä kun salama kirkkaalta taivaalta alko siis itkemään ja itkikin sitten koko illan. Ainoo kenen sylissä hetkeksi edes rauhottu oli isi. eli siis munkaan syliin ei rauhottunu. En tiä oliko sitten vaan niin väsyny että huusi sitä, en tiedä. Tänään aamulla oli taas oma ilonen itsenä, kyllä teki taas pahaa viedä pojat hoitoon. Mulla on nykyään alkanu tulla eroahdistus oireita, kun olen kuskannu noita rakkaita lapsiani hoitoon.

Nyt peseen väri pois, saas nähä minkänäkösenä tuun suihkusta pois :LOL:

salah ( yksin kotona )
 
Nyt on juhlat juhlittu. Aikasin tultiin kotiin ja en edes kauheesti eilen mitään ottanu ja silti sain aikasex itselleni kauheen pääkivun :headwall: . ja herättiin jo kuudelta miehen kanssa. Mentiin kahentoista aikaan maate. Ei ymmärrä kun pojat ei kotona niin sais nukkua, mutta ei tule uni :headwall: .
Kivat kekkerit oli kylläkin, mutta nyt ei tartte tällä tavalla vähään aikaan lähteekään. Seuraavan kerran sitten kun pojat on yön pois, taidetaan olla kotosalla vaan.

Huhtikuussa lähetään miehen kanssa päivä tukholmassa risteilylle. Saatiin aleksin kummeilta joululahjaksi sellanen lahjakortti. Se oli niin arvokas että saatiin sellanen luksushytti parvekkeella. Ihana päästä kotinurkista viettään romanttista matkaa miehen kanssa.

Kyllä alkaa oleen ikävä poikia, mutta ei voida vielä hakee niitä, kun ei oikein tiedä ollaanko ajokunnossa ja muutenkin mun pää on todella kipeä.

Nyt hiukan torkkumaan, jos se auttais

salah ( edelleen ilman rakkaita poikia kotona )
 
meidän veeralle on tullut eka hammas :heart: eikä ees yhtään oo kiukutellut sitä =)
neiti on muutenkin ollut nyt viime päivät tosi hyvällä tuulella ja mennyt nukkumaan helposti(vähän aikaa sitten oli kovaa unitappelua) öisin kyllä herää edelleen useasti,mutta sen jaksaa kun on päivisin tuo neiti sellainen päivänsäde :heart:

ruokailuista meillä syödään tällä hetkellä neljä kertaa päivässä+maidot,jossain vaiheessa ehkä siirrytään siihen viiteen ruokailuun kun tulee tarvis.

pitäisi alkaa pikkuhiljaa pakkailemaan kun puolentoista viikon päästä on muutto.tänä vkonloppuna ollaan jo jokunen pahvilaatikollinen pakattu.

eipä muuta taas. :wave:

ajatar&veera 7kk& vempula 20+1
 
Niin, aamulla unohtu hehkutus ( tuli mieleen taas kun luin ajattaren jutun ). Meillä kanssa Aleksille tullu eka hammas. tunsin ja näin sen jo perjantaina, mutta olen unohtanut siitä hehkuttaa =) .

Pääkipu on selätetty ja muutenkin elämä alkaa eilisen jäljiltä taas voittaan. Teki hyvää olla ulkona poikien ja miehen kanssa tossa iltasella. Ainoo, että väsyttää pirusti, mutta sain jo aleksin nukahtaan ja esikkokin on jo sängyssä, että ehkä mäkin sitten kohta pääsen maate.

Nyt appelsiini iltapalan kimppuun ja töllöö katseleen. :wave:

Salah ja aleksi 7kk n.1vko
 
Heippa!

Nyt taas netti pelittää. *tuulettaa*

Meillä oli viikko sitten Aliisan 7kk neuvola, uudet mitat oli 7945g ja 68.3cm. Seuraava neuvola onki sitten 9kk ikäsenä neuvolalääkärin tarkastus.

Puhuinkohan jo, ku isäntä osti tytölle tollasen kävelytuolin pari viikkoa sitte. Älys heti miten sillä kuljetaan ja ei muuta haluis tehäkkään, ku kulkea veikan perässä ympäri kämppää ja tonkia tavaroita mihin ylttää. Lempitouhu on repiä kuivaustelineeltä pyykkejä alas. :D

neitiperho, kirjotti noista normi ruokien alottamisesta. Mä oon kanssa miettiny, että jokohan niitä vois alotella, suolattomana, koska muutenkinhan nuo ite tekemät soseet on melkein samoja kuin mitä itse syödään. Esikon ajalta en muista minkä ikänen oli sillon, mutta oli helppo ottaa ruoista eroon hälle annos, ennen ku mausto muun poppoon ruoan.

Yöt menny hyvin, kaks yötä nukkunu aamuun asti heräämättä. Mihin aikaan teillä muuten alkaa päivät vauvojen kanssa? Meillä heräillään kuuden jälkeen ja köllitään tunti vielä sitte sängyssä torkkuen. Tai siis mamma torkkuu ja Aliisa höpöttelee vieressä. =)

Nyt mä meen laittaa pyykit kuivumaa. Heipat!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 7½kk
 
neitiperho
Plääh...piti tulla tänne huokaisemaan ja toivomaan että seuraava yö menisi paremmin. Meidän neidille kun nousi eilen kuume ja reppana ihan tukossa. Olikin sitten aivan hirveä liskojen yö. Herättiin ainakin tunnin välein huutamaan. Voi pikkusta. No ainakin huudolle on selkeä syy.

Normisti siis meillä myös yöt läpeensä nukuttu. Meillä yleensä aamu alkaa siinä puoli kasin aikaan.

Mut taas mennään...
 
Mä sitten päätin että nyt koitan söiskö meidän jäbä samaa ruokaa meitin muitten kanssa. Tei tänään kanaa ja riisiä. Otin siitä kanaa ja riisiä vähän erilleen ja lisäsin niihin vielä pikkuporkkanoita ja maissia. niitä keitin esikolle myös. Voi että meidän aleksi tykkäs, söi kauheen annoksen ja maiskutteli koko ajan. Olipa ihana huomata että oikeesti nyt voi tiettyjä ruokia antaa. Laitoin jopa riisiveteen lihaliemikuution makua antamaan. Mutta riisiä siinä annoksessa ei ollu juurikaan.

Meillä nukuttiin tänään vaan kahdet päikkärit, tietosesti. Mä olen miettiny millä ihmeellä noista yöheräämisistä päästäis. Viime yönäkin herättiin kuusi kertaa ja kaksi kertaa jouduin nukuttaan uudestaan maidolla, pelkkä tutti ei riittäny. Joten ajattelin kokeilla, meniskö yöt paremmin jos jätettäis viimeiset kolmannet päikkärit pois. Kun kuitenkin jaksaa valvoo. Joten meillä oltiin tänään sitten hereillä 15.25-19.30 ja jakso ihan hyvin valvoo noinkin pitkän pätkän. Nukahti hienosti, eikä ainakaan toistaseksi ole vielä kuulunu mitään makuuhuoneesta.

Nyt täytyy taas lopetella

Pikaisia paranemisia neitiperholle

Niin, meillä päivät alkaa seiskalta..

salah ja aleksi
 
pikainen heippa!

Pitäis lähtee pian valmisteleen Tildaa jälleen sairaalareissua varten, tänään puheterapeutti, ravitsemusterapeutti ja lääkäri ja jumppari!! Nuo terapeutit kattoo Tildan syömistä kun en oo saanu sitä soseita syömään tai lusikalla. Meni jo yks päivä paremmin ja pitäis vaan jaksaa sitäkin harjoitella. Laittoivat meidät nyt vaan niin herkästi heti kun kerran on ollut muutakin ja kun olin ite vähän ihmeissäni kun en saa syömään -> tämä tosin johtuu siitä että meillä kaks vanhempaa olis ekalla maistamisella jo vetäny purkillisen ja suu ammollaa oottivat lisää. Nyt sitten ite oon sormi suussa kun tämä ei aukasekkaan suutaan.

Hieman jännittää verikokeiden tulokset, jos ne on jo tullut!! (siis kromosomi ja tarkennettu verinäyte)... :$

Eilen oltiin kuulontutkimuksessa, piti viedä sinne 7.30 nälkäisenä ja väsyneenä! Meillä ei normaalisti olla edes hereillä vielä silloin!! Tutkimuksessa pitää nukkua niin sen takia pitää olla nälkäinen ja väsynyt että saadaan siellä nukkumaan. No onnistuihan se sitten aika helposti. Mentiin lääkärille vielä sen jälkee ja tällä kertaa oli eri lääkäri korvapolilla kuin aiemmin. Katto sen käyrän (mitä kone rekisteröi kuulemisesta) ja sano että oikea kuulee lähes normista ja vasemmasta ei tullut kovin hyvää. Otettais uusiksi jossain vaiheessa. Ei siis meinannu että ei kuulis mutta että joskus joudutaan ottaa kaks kolme kertaa tuo tutkimus että tulee hyvät käyrät! No tultiin sitte kotia ja myöhemmin päivällä se toinen korvalääkäri soitti (kenellä ollaan käyty) ja sanoi että ei sitä tarvi ottaa uusiksi että kyllä se kelpaa!! Että ihan tarpeeksi hyvät käyrät tuli. jes!

Meillä ollaan sairastettu flunssaa ja yskä jäi kaikille (paitsi mulle) jälkitautina. Jospa alkais pian helpottamaan.

Mies jäi eilen työttömäksi kun sen työpaikalta joutui 20 tyyppiä lähtemään.... elämä vastustaa välillä kovasti mutta eiköhön tästä jotenkin selvitä. Nyt jännittämään mitä kuuluu sairaalassa..... laitan kuulumisia myöhemmin! Jännittää myös että onko neiti kasvanut kun nyt on saanut velliä päivittäin ja rypsiöljyn kera. Itestä ainakin tuntuu että likka on jämäköitynyt. Jospa nyt alkais käyrät nousemaan....

Mukavaa ja aurinkoista päivää!!

Mammaliini ja Tilduska 7kk ja 2viikkoa
 
neitiperho
Voi mammaliini. Teillä todellakin tuntuu koettelemuksia olevan koko ajan. Ei varmasti helppoa. Mutta silti väitän , että koetukset oikeassa osoitteessa. Te ja varsinkin sinä tunnut vahvalta ihmiseltä. Vielä varmasti nämäkin kokemukset palkitaan. Näin uskon ainakin minä. Suuri voimahali siis teille :hug:

Meillä edelleen pikku potilaan kuume jatkuu. Aamulla kyllä tuntui jo selkeästi paremmalta ja ajattelinkin, että tässä se oli kunnes lämpö alkoikin taas nousemaan. No mutta tätähän se on. Täytyy sitä kai joskus sairastaa. Onneksi yökin meni jonkin verran paremmin. Nukkui vähän pidempiä pätkiäkin ja nyt nukkunu kohta pari tuntia päikkäreitäkin.

Hirvee harmitus nyt vaan mulla kun meillä olisi ensi viikolla lähtö sinne New Yorkiin miehen kanssa ja sisko sitten eilen soitti mulle et by the way, mä en sitten pystykään hoitamaan teidän tyttöä silloin reissun alkuaikana. Et just, kiva juttu. No joo ymmärrän toki, että ihan töiden takia tää meni näin, mutta kyllä silti alkanu tuntua etten tosiaankaan enää siskolleni tyttöä hoitoon anna. Nyt pari kertaa putkeen se on viime hetkellä perunu jonkun syyn takia. Plääh...tiedä vaan kohta päästäänkö koko reissulle ollenkaan. Ja jos ei päästä niin ei siinäkään muuten mitään mutta menetetään vaan reissumaksu joka ei ihan pikkunen ole.... :/
 
Enpä ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut. Meillä on keksitty keittiönlaatikot, kävelytuolilla pääsee kätevästi lähelle ja saa hieman laatikkoa aukaistua ja ei kun penkomaan mihin yltää. Eilen sai makaronipussin laatikosta ja tietysti se oli avattu pussi, mutta ehdin ottaa sen ennen kuin ehti levittää ne pitkin lattioita.
Konttausta harjoitellaan, ei ihan vielä eteenpäin pääse, mutta yritys on kova, ryömimistä ei edes yritä.

Meillä on aika huomionhakuinen kaveri, sillä mitä enempi on ihmisiä ympärillä sitä kivempaa pojalla on ja parempaa jos ne vielä huomaa hänet. Ja raju rakastaja tuo myös on, sillä ottaa molemmilla käsillä toisen poskista kiinni ja sitten suu ammollaan moiskautetaan pusu poskelle. Ja hiuksista on myös kiva repiä ja molemmilla käsillä.

shihtzu + Alex (tänään 7kk)
 

Yhteistyössä