Heipsis pitkästä aikaa!
En oo valitettavasti ehtinyt aikoihin kirjotella tänne, lukemassa kyllä täytyy käydä melkein päivittäin.
Osa syy tuohon on myös se, että olen 2 kk ollut tajuttoman väsynyt koko ajan poitsun levottomien öiden takia, tunnin-parin välein heräili vuoden alusta lähtien, mutta täytyy toivoa, että tämä on takana päin. Nimittäin nyt on 4 yötä nukkunut läpi yön klo 21-6 tai 7
Ja itellä olo harvinaisen mahtava ja virkeä, kun on saanut nukkua normiunta.
Poitsu yhtäkkiä vaan itse alkoi nukkumaan päivällä vähemmän, on herännyt päikkäreiltä 3-4 aikoihin eikä enää oo ottanut alkuillan tirsoja, vaikka hiukan kärtyinen ja väysnyt on ollut, niin ei oo uni tullut eikä sitten viime päivinä enää oo tahallaankaan yritetty laittaa tirsoille, koska huomattiin, että yöt alko mennä mahtavasti. Ilmeisesti sit yöllä on niin väsynyt, että nukkuu sikeästi ja turhat ähinät jäneet pois, ihanaa! Täytyy van toivoa, että tätä jatkuis nyt, ainakin hetken aikaa, että sais iteki kunnon öitä. Mä jaksan hehkuttaa, että ihanaa, kun jaksaa päivisin tehdäkin jotain, mutta tää on vaan niin harvinaisen hyvä olotila pitkästä aikaa
Mitäs meille muuta.. Joonatan on vkon päästä 7 kk. Kääntymisiä on odoteltu, koska ei itse aktiivisesti oo halunnut tähän asti juurikaan kääntyillä kumminkaan päin. Neuvolassa eivät oo olleet huolissaan, vaan sanoneet, että ajan kans tapahtuu. Niin nyt ihan lähiaikoina on alkanut kääntymään selältä mahalle, mutta ei vielä toisinpäin. Paino menee hiukan yläkäyrällä, että voipi olla, että massaa on pikkuisen tiellä, ettei jaksa kääntää itseään
Paino reilu 9 kg. Ilman tukea istumisen on oppinut äskettäin, kovasti ääntelee, huutelee ja kiinteitä syödään 4 kertaa päivässä. Perustyytyväinen, hyväntuulinen poitsu on.
Turvaistuinta pitäis ostaa, kun kaukalo (Akta Graco Trilogic) alkaa käydä ahtaax. Yllätyin muuten, että nytkö jo pitäis ostaa istuinta, mutta äkkiä tuo poika on kasvanut. Harkitaan Britaxin Multitechia, mutta muidenkin istuisten kokemksia teiltä muilta otetaan vastaan
Samoin vaunut alkaa käydä pituudeltaan lyhyiksi (Teutonian Prestige), poitsu 66 cm pitkä eli ei ikäisekseen mikään kauhean pitkä. Varmaan keväämmällä pitää kokeilla laittaa nukkumaan ratasosaan, vielä taitaa olla liian kylmä. Onko muilla kokemuksia vaunun nukkumisesta vaunun ratasosassa, miten ootte pukeneet ja ns. pehmustaneet vaunun, ettei tule kylmä?
Kevättä odotellen,
sipe81 ja Joonatan vko vajaa 7 kk