ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Tätä mun päikyt tiesi...Valvon yön :whistle:

Capri:juu,soitellaan,kysellään ja textareita tulee päivittäin...Tänään yx ystävä jota en oo nähnyt reiluun kuukauteen muistaakseni,soitti ja sanoi,et soita kun lähtö tulee....sanoin,et en tosiaan soita kellekään lähdön tullessa(paitsi lapsenvahdille)textata lupasin,kun vauva on syntynyt.

muilla on kiire,mulla ei :D Ootan ihan levollisin mielin,kun tyttö on nyt pysynyt rt:ssa,joten luomusynnytys on mahdollinen näillä näkymin =)

A-mam ja nythän on jo rv 39+6 :heart:
 
kukkuu, kukkuu, tämä mamma kukkuu....

kolmelta heräsin, torkahdin hetkeksi ja sitten taas viideltä silmät räpsähtivät auki, eikä tuu uni ei.

:flower: niiskuneitille ja merisimpukalle :hug: ja onnittelut poikasista!

kumina ja tuplamami tervtuloa joukkoon poksahtelevaan!

alviina toivottavasti kaikki menee hyvin. pikkuihmiset ovat kyllä oikeita sissejä ja toipuvat yllättävän hyvin vakavistakin sairauksista.

oma maha edelleen samassa tilassakuin viimeksi. eli ei tuntuvaa edistystä. eilen ajelin nurmiikkoa, kävin saunassa ja kolmattakin ässää kokeiltiin, mutta ei mitään. vatsa on kyllä kova kuin kivi useasti päivässä ja sellaista vihlomista ja möyrimistä tuntuu haarojen välissä, mutta siinä kaikki. yliaikaista odottelen suosiolla. ei sillä mulla ei ole hirveä kiire synnyttämäänkään, kun vointi on kaikinpuolin hyvä.

sukulaiset ja tuttavat kyselee, muttei mitenkään häiritsevästi. en ole vielä ahdistunu asiasta. enempi ahdistaa se syntymän jälkeinen show...

no juu, taidan lähteä aamupalalle. päikkärit jäi eilen väliin, mutta jos tänään saisi torkuteltua. esikko on tulossa iltapäivällä kotiin mummin ja ukin kanssa. on ollut sitäkin ihan mahoton ikävä koko viikon.

mukavaa torstaita kaikille!

jari-maija 39+4
 
Kyllä oli ihana uutinen taas heti aamutuimaan! :heart: Tämä mamma suuntaa kulkunsa kymmeneksi neuvolaan. Mulla turvotuksia tulee ja menee. Nyt taas kauhea turvotus. Toivottavasti sijainen ei aivan järky.
 
Sahei ja niiskuneiti :heart: Ja kauniit kiitokset ihanista kommenteista koskien synnytystarinaa (jota en muuten "kaunistellut" yhtään ,joten toivon monelle muullekkin samanlaisia kokemuksia!!!!!)

Kassu ja Klaara 3päivää
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana :D Ei ollut sitten saunasta apuja ;)
Aamulla heräsin kamalaan suonen vetoon jalassa mitä kesti taas sen viisi minuuttia ja koko ajan sai kävellä ympäri asuntoa!!!
Se tuli taas ikävästi luiden väliin niin ei mene helposti edes ohi |O

Tänään alkaakin sitten hulina päivä!! Tyttö lähtee omalle "lomalleen"!!! Ystäväni hakee hänet!! Meillä on ruoka ja syömme ensin kaikki yhdessä! Sitten tätini ja serkkuni tulevat ja vielä illalla pitäisi lähteä käymään Kotkassa perheen luona :whistle: Ihanaa vaan minusta kun on jotakin tekemistä muuten tulen ihan hulluksi :kieh:

Bebes & Muru 37+1 :heart:
 
Kiva tulla lukemaan, kun nyt alkaa vauvoja pumpsahtelemaan.
Tervetuloa minunkin puolesta Tuplamami ja Kumina
Tuplamami taitaakin olla ainoa tuplien odottaja elokuisissa...

Voi Kassu Kumpa saisimme kaikki yhtä ihanat synnytystarinat :) Kaunis oli.

Mulla on neuvola kymmeneltä. Yön nukuin ihan ok, aamusella muutamat kipeät supistukset aloittivat päivän tervetulotoivotuksin ja yölläkin taisi joku tulla, mutta nyt taas tooosi virkku olo eikä kipeyksiä.

:D Pilke ja Pomo 38+6
 
Kerhosta! Kyselin joskus tässä miten sinne elokuisten kerhoon oikein pääsisi - en pääse sinne sillä salasanalla! Tai siis ensinhän piti hakea sitä jäsenyyttä, mutta ilmeisesti ihan ensin kirjautua sinne jotenkin sisään vai miten..? :headwall:

Typerää valitusta.. MUTTA.. eilen huomasin että alavatsan iho on repeillyt ja tänään oli toisessa rinnassakin pieni viiru.. ja niin kovasti luulin säästyväni niiltä raskausarvilta... Ja jotenkin katson itseäni niin kriittisesti nykyään, että oikein harmittaa sellainen typerä itsensä arvostelu, siis ulkonäön..

Aika paljon alkaa jo olla pikkuisia meillä elokuisilla! Ihanaa! :heart: Kun saisikin jo omansa syliin tuolta masusta.. :)

Kumina Laitoin sulle yksityisviestiä!! =)

Ja Kassu, itse jännitän synnytystä ja tuo sinun kertomuksesi helpotti TODELLA paljon. Itselläni on jotenkin kauhean kaoottinen kuva synnytyksestä.. en tiedä miksi! Mutta oikeasti tuo helpotti, KIITOS. :hug:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 38+0
 
Voi sinua Kassu, niin ihana synnytyskertomus! Luin sen pariin kertaan ja kyyneleet valuivat kunnolla. Ihana! Ja vielä kerran onnittelut Klaarasta!

Vauvamaha Ainoita yöpaitoja joita mulle enää mahtuu päälle on musta pitkä ja tuntuu, että sen saisi pestä joka yön jälkeen. Valkovuotoa tulee öisin oikein lorinalla...

Niiskuneidille, Mersimpukalle ja Saheille onnittelut nyyteistä! :heart:

Koetin äsken mennä käymään kerhossa ja en päässyt sinne sisään. Olen hakenut jäsenyyden jo joskus kauan sitten, mutta sivujen uudistuksen jälkeen en ole käynyt siellä. Oliko salasana vielä elo?

Elämä menee eteenpäin hyvin samalla kaavalla, ei mitään muutoksia tuntemuksissa. :(

Pinku 38+3
 
Ai niin unohdin kertoa kun sain eilen nauraa miehelleni oikein kunnolla :LOL: Meidän vanhaan pölynimuriin ei saa enää pusseja ja viikonloppuna oli pakko ostaa uusi kone. Meillä mieheni hoitaa imuroinnin joten hän sai valita juuri sellaisen härvelin kun halusi. No, mieshän haaveilee uudesta telkkarista joka maksaa noin 1500? (johon meillä ei ikinä tule olemaan varaa). Hän sitten osti vain 49? maksavan imurin =) Eilen kun koetti käyttää sitä niin kuului vaan kauhea kiroilu ja manaus. Imurin johto on noin 2m lyhyt ja mukana ei tullut yhtään lisävarustetta... ja mukavinta on että kaikki putken osat vain laitetaan yhteen, siis niissä ei ole mitään lukitusta. Muutaman kerran suutin taisi irrota tai putki mennä kahtia... En voinut muuta kuin nauraa koko imuroinnin ajan, oli se niin hauskaa katseltavaa/kuunneltavaa! mutta askeleen lähempänä uutta telkkari ollaan joka kerran kun hän imuroi :LOL:
 
pieniä pikku palleroita jo tullut :LOL:

Tänään on taas neuvola, no meneepä aika nopeammin kun on jotain tekemistä.

Mulla ei kyllä ole enää taas mitään vaivoja! Illalla korkeintaan yks tai kaksi supistusta tai huonoa oloa mutta muuten ei minkäänlaisia tuntemuksia ja se on ihan hyvä sillä toivon ettei lapsi ala tulla ennen sektio aikaa...

Mukavaa päivää kaikille! :heart:

TinniPinni 37+1
 
Täne tulee sellaista vauhtia tekstiä ettei ehdi enään pysymään perässä. Olin eilen pimennossa kun jostain syystä en saanut keskustelupalstaa auki ja tämä aamu onkin mennyt sitten teidän juttuja lukien.
Kassulla ihana synnytyskertomus, tuollaisia ne synnytykset pitäisi olla, kauniita ja rauhallisia :heart:

Omassa navassa: supistukset kiusasivat taas viime yön. Kolmelta sain vasta unen ja kyllä ois taas aamulla väsyttänyt! Tänään taas sitten vaimeita suppareita vähän väliä. Lupasin kuitenkin lapsille että mennään leikkipuistoon tänään kun on vihdoin aurinkoinen keli B)

Kuukautisteni mukaanhan minulla olisi laskettu aika ylihuomenna ja jotenkin tuntuu että tämä vois tullakin silloin :LOL: No maanantainapa se viimeistään Roissa selviää äitipolilla että milloin täältä mahasta sitten ulostaudutaan =)

Nyt vähän kaunistautumaan ja lasten kanssa pihalle!

Seriina 37+1

Ainiin! Tärkein meinasi unohtua, eli :
Onnea kovasti kaikille jotka ovat vauvansa jo tähän maailmaan saattaneet :heart: :flower:
 
Meille syntyi tyttö 30.7.2007 klo 8.41, rv 40+1.Mitat 4250 g ja 53 cm. Tytöllä oli aluksi vähän hengitysvaikeuksia ja tulehdusarvot koholla, minkä takia joutui keskolaan. Mutta ei mitään vakavaa ja eiköhän vauvakin pääse jo ensi viikolla kotiin.

Tulen paremmalla ajalla kertomaan itse synnytyksestä. Vaan aikasta rankka se oli, sen voin sanoa.
 
zamppa
Onnea Sahei, Merisimpukka ja Pipe75!!
Alviina, toivotaan että kaikki menee hyvin eikä suuria ongelmia ilmene :hug: .

Sukulaisista, meillä ei onneksi ihan vielä joka päivä soittoja tule mutta oma mummi ja miehen äiti kyllä ahkerasti soittelevat ja varmistelevat että kaikki on hyvin. Äitini ei vielä ole alkanut soittelemaan mutta aina kun muissa asioissa soitan niin pettynyt ääni kuulu linjan toisesta päästä "ai mä kun luulin että jotain ois tapahtunut". Joo eiköhän sitä sitten ilmoitella porukoille ja kavereille kun vauva on syntynyt. Ei meinattu alkaa soittelemaan vanhemmille siinä vaiheessa kun lähtö tulee.

Eilen iski yhtäkkiä kamala paniikki hampaita pestessä, kun tajusin että laskettuun aikaan on enää kaksi viikkoa ja vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä. Pelottavaa mutta siltä oman vauvan näkemistä odottaa jo malttamattomana... ristiriitaista.

Niin ja tervetuloa uudet!
zamppa 38+1
 

Yhteistyössä