SYNNYTYSKERTOMUS:
Lähdettin sairaalaan tiistaina 21.8 aamulla 5.30 kovien supistusten vuoksi, koko yön oli ollut niitä, sairaalassa käyrälle ja kohdunsuu 2,5cm auki, laitettiin kipupiikki reiteen ja seurattiin tilannetta, parin tunnin päästä tultiin katsomaan, kohdunsuu edelleen auki vain 2,5 cm, ja laitettiin kotia!!vaikka sanoin etten kotona pysty olemaan, niin kauheat kivut, no oltiin sit kotona pari tuntia, 16.30 takas sairaalaan ku kipu kävi sietämättömäksi, katottiin tilanne, edelleen 2,5 cm, ei voi olla totta, synnytys ei edistynyt ollenkaan, kohdunkaula sentään oli hävinnyt kokonaan, no sit lisää kipupiikkiä reiteen, kivut olivat sietämättömät, supistuksia koko ajan 3-5 min. välein, ammeeseen, mikä ei auttanut yhtään, mutta kuulemma avautuminen nopeampaa lämpimässä vedessä...pyysin kohdunkaulan puudutetta, kuulemma voidaan laittaa kun n.4-5 cm auki, mutta mua ei käyty säännöl.katsomassa, sitten kun katsottiin kohdunsuu, olinkin yllättäen 7-8 cm auki!!hoitaja sanoi että ei oo varmaa voidaanko enää laittaa kondunk.puudutetta!!!!otin ilokaasuakin..iski paniikki, lääkäri katsoi , olin silloin jo synnytyssalissa, voitiin onneksi vielä laittaa...se auttoikin hyvin, supistukset ei enää sattuneet niin paljon, eikä laittaminen tuntunut miltään, suosittelen kaikille kondunkaulan puudutetta, se oikeasti auttaa!, ainakin minulla, sitten olinkin jo 10 cm auki, ja sain ponnistaa , tulikin ponnistamisen tarve, heti kun supistus tuli, ponnistin, aina kahden sarjoissa, kätilö sanoi että päälaki näkyy jo ja sillä on tumma tukka, ponnistin , pistin kaikki peliin, sitten tuli pää, ja kätilö auttoi, sitten vielä muutamia ponnistuksia, ja vauva syntyi, pieni tyttö, sanoi kätilö, vauva oli heti virkeä, ja pisteet 10-10-10, punnitus, paino 3275g, pituus 51 cm, pipo 35, isä kylvetti ja siinä tyttö oli maailmassa, ja kaikki meni hyvin, koko synnyt.kesto 7 h 15 min, ponnistusvaihe 18 min.
Nanna ja Tyttö 5 päivää :heart: