elokuvian ikärajoista taas

  • Viestiketjun aloittaja vakkari
  • Ensimmäinen viesti
vakkari
kyllä mä olen käynyt näytöksissä joissa vanhemmalta on kysytty että onko lapsi sen ja sen ikäinen varmasti - ja kysytty lapseltakin vielä. en vaan nyt muistanut pääsisikö sinne kaksi vai kolme vuotta ikärajaa nuoremmat vanhemman seurassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
kyllä mä olen käynyt näytöksissä joissa vanhemmalta on kysytty että onko lapsi sen ja sen ikäinen varmasti - ja kysytty lapseltakin vielä. en vaan nyt muistanut pääsisikö sinne kaksi vai kolme vuotta ikärajaa nuoremmat vanhemman seurassa.
Niin voi kysyä, mutta ei kai kukaan silloin vastaa että ei kun 4-vuotias. Ei teitä pois käännytetä, mistäs sitä kukaan voi mennä varmaksi sanomaan toisen ikää, kun ihmiset on niin eri kokoisia.
 
vakkari
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
kyllä mä olen käynyt näytöksissä joissa vanhemmalta on kysytty että onko lapsi sen ja sen ikäinen varmasti - ja kysytty lapseltakin vielä. en vaan nyt muistanut pääsisikö sinne kaksi vai kolme vuotta ikärajaa nuoremmat vanhemman seurassa.
Niin voi kysyä, mutta ei kai kukaan silloin vastaa että ei kun 4-vuotias. Ei teitä pois käännytetä, mistäs sitä kukaan voi mennä varmaksi sanomaan toisen ikää, kun ihmiset on niin eri kokoisia.
ok. sitä vaan on itse niin tunnollinen... täytynee miehen kanssa jutustella veisikö silti siis muksun leffaan. nuo kaksi edellistä on olleet suosikkeja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
kyllä mä olen käynyt näytöksissä joissa vanhemmalta on kysytty että onko lapsi sen ja sen ikäinen varmasti - ja kysytty lapseltakin vielä. en vaan nyt muistanut pääsisikö sinne kaksi vai kolme vuotta ikärajaa nuoremmat vanhemman seurassa.
Niin voi kysyä, mutta ei kai kukaan silloin vastaa että ei kun 4-vuotias. Ei teitä pois käännytetä, mistäs sitä kukaan voi mennä varmaksi sanomaan toisen ikää, kun ihmiset on niin eri kokoisia.
ok. sitä vaan on itse niin tunnollinen... täytynee miehen kanssa jutustella veisikö silti siis muksun leffaan. nuo kaksi edellistä on olleet suosikkeja.
Asiahan ei mulle kuulu, mutta jos mä olisin lapselle jo luvannut että joku tietty elokuva mennään katsomaan, ja tietäisin että lapsi ei pelästy hurjia kohtia, niin mä myös veisin :whistle:
 
Juu viis vee pitäs olla mennäkseen katsoon sitä ja tällä kertaa olen kaukaa viisas enkä lupaa et mennään katsoon, shrekin lupasin kesällä et mennään katsoon kun tulee ja voi hemmetti kun tajusin et ikä ei muksulla riitä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
No ei sitä kukaan ala tivaamaan onko lapsi ihan oikeasti 5-vuotias.

Itseasiassa on kysytty.
Multa lipunmyyjä kysy on lapsi 5v.
Toisen kerran oviukko kysy kaverin laspelta että kuinkas vanha sä olet?

Mutta joo K-7 on 5v vanhemman kaa.
Niin mut sen jälkeen kun sanoit että on viisi, niin käskikö vielä näyttää jotain henkilöllisyystodistusta tms? :D Vai uskoiko kerrasta? Sitä meinasin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
No ei sitä kukaan ala tivaamaan onko lapsi ihan oikeasti 5-vuotias.

Itseasiassa on kysytty.
Multa lipunmyyjä kysy on lapsi 5v.
Toisen kerran oviukko kysy kaverin laspelta että kuinkas vanha sä olet?

Mutta joo K-7 on 5v vanhemman kaa.
Niin mut sen jälkeen kun sanoit että on viisi, niin käskikö vielä näyttää jotain henkilöllisyystodistusta tms? :D Vai uskoiko kerrasta? Sitä meinasin..
No hoh hoijakkaa. Tosiaan kuuluu kysyä ikää, ja jos lapsi siinä vieressä seisoo, niin harva alle 5-vuotias osaa tai haluaa valehdella ikäänsä.
Pääpointti kuitenkin on siinä, ettei ikärajoja ole laitettu turhaan.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mut sen jälkeen kun sanoit että on viisi, niin käskikö vielä näyttää jotain henkilöllisyystodistusta tms? :D Vai uskoiko kerrasta? Sitä meinasin..
No hoh hoijakkaa. Tosiaan kuuluu kysyä ikää, ja jos lapsi siinä vieressä seisoo, niin harva alle 5-vuotias osaa tai haluaa valehdella ikäänsä.
Pääpointti kuitenkin on siinä, ettei ikärajoja ole laitettu turhaan. [/quote]

Lapsilta kielletty olleet nämäkin
Pieni talo preerialla, Onnen päivät, Beverly Hills 90210, Seinfeld... Ajattomia koko perheen tv-suosikkejako? Ei, vaan K18-merkinnällä varustettuja moraalittomuuden levittäjiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Lapsilta kielletty olleet nämäkin
Pieni talo preerialla, Onnen päivät, Beverly Hills 90210, Seinfeld... Ajattomia koko perheen tv-suosikkejako? Ei, vaan K18-merkinnällä varustettuja moraalittomuuden levittäjiä.
Tiedät kuitenkin, miksi niissä myynnissä olevissa DVD-julkaisuissa on se merkintä? :)
 
wolt
kannattaa todellakin tarkkaan miettiä että tuoko vai ei..näet mukamas niin reipas lapsi voi ruveta pelkäämään ja pilata muilta katsojilta ilon (kyllä ) ..
mentiin näet erästä lastenleffaa perheenä katsomaan ja siihen oli juuri ikäraja että vanhemman seurassa pääsee 5v (tää poika kyllä näytti erehdyttävästi 4v:ltä )..
nuoremmalla lapsella oli korvakuulokkeet tai ne vaimentimet ja tällä isommalla tytöllä arviolta eska ei ollu.

No ensinnä lapset ei meinannu pysyä penkeissä..ja kun leffa alkoi ja tuli hiukkasen äänekkäämpi kohta jossa kohtaa meidän poika naurahti kevyesti (ja muutama muukin samalla rivillä ) niin tää eska ikänen tyttö tökkii äitiään kylkeen et äiti käske ton pojan olla hiljaa äiti noi häiritsee(osoittaen meidän suuntaan) :headwall: ja sitten samaan aikaan tämä nuorempi sisarus parahtaa sitten itkuun niin pelottavaa kohtaa (ihan ymmärrettävää mut kandeis miettiä vanhempien sillon et olikohan järkevää tuoda) ...
tossa vaiheessa jo kyllä useampi vanhempi taisi katsoa vähemmän ystävällisesti siihen suuntaan..


piti vaan purkautua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Lapsilta kielletty olleet nämäkin
Pieni talo preerialla, Onnen päivät, Beverly Hills 90210, Seinfeld... Ajattomia koko perheen tv-suosikkejako? Ei, vaan K18-merkinnällä varustettuja moraalittomuuden levittäjiä.
Tiedät kuitenkin, miksi niissä myynnissä olevissa DVD-julkaisuissa on se merkintä? :)
niin, hiukka eri asia kuin elokuvien ikärajat :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Monesti turhaa noi ikärajat.Kukaan ei pysty sanomaan mikä on haitallista minkäkinikäiselle todellisuudessa.
Ei ole turhaa niin kauan kun on näitä aikuisia, jotka eivät ollenkaan pysty arvioimaan ohjelmien haitallisuutta. Tyyliin kyllä vaan meidän ekaluokkalainen katsoo Salkkareita mielellään tai meidän neljävuotiaan mielestä Pikku Kakkonen on ihan lälly vauvojen ohjelma.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Lapsilta kielletty olleet nämäkin
Pieni talo preerialla, Onnen päivät, Beverly Hills 90210, Seinfeld... Ajattomia koko perheen tv-suosikkejako? Ei, vaan K18-merkinnällä varustettuja moraalittomuuden levittäjiä.
Tiedät kuitenkin, miksi niissä myynnissä olevissa DVD-julkaisuissa on se merkintä? :)
niin, hiukka eri asia kuin elokuvien ikärajat :D
Elokuvia nuokin on :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Monesti turhaa noi ikärajat.Kukaan ei pysty sanomaan mikä on haitallista minkäkinikäiselle todellisuudessa.
Sitten olisivat vanhemmat vaatimassa Finnkinolta korvauksia, kun se meidän kullannuppu ei nyt saakaan unta öisin, kun näki teidän kauhean Muumipeikon.
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Monesti turhaa noi ikärajat.Kukaan ei pysty sanomaan mikä on haitallista minkäkinikäiselle todellisuudessa.
Ei ole turhaa niin kauan kun on näitä aikuisia, jotka eivät ollenkaan pysty arvioimaan ohjelmien haitallisuutta. Tyyliin kyllä vaan meidän ekaluokkalainen katsoo Salkkareita mielellään tai meidän neljävuotiaan mielestä Pikku Kakkonen on ihan lälly vauvojen ohjelma.
Joo, mutta on minusta tuhraa, että esim. Niko Lentäjänpoika on K-7, kun siinä on pelottavia susia. Ap:lle: minä vein tuohon elokuvaan 4-v:n ja kukaan ei kysynyt mitään. Jos olisi kysytty, olisin sanonut pokkana lapsen olevan 5-vuotias. Lapsi itse ja isompi sisarus vannotettiin vastaamaan samoin, tai sitten kukaan meistä ei mene elokuviin.
 

Yhteistyössä