ELOKUVA TRIVIAALI!

  • Viestiketjun aloittaja DakotanEmo
  • Ensimmäinen viesti
Täällähän oli visailtu kovasti :) ! Mummoloissa ollaan ja nytkin vain pikaisesti laitan parit triviat ennen koneelta poistumista :) .

Missä leffassa on "kolmikätinen" mies?

Missä leffassa juodaan ku.senlämmintä kaljaa ja baarin oven yläpuolella on neonkyltti "Asiakas on aina väärässä" (in english tuo siis)?

Vinkkinä että ovat saman ohjaajan elokuvia.
 
Ai niin ja se karvajalka-kysymys oli minun ;) ..

Itse pidän myös sellaisista kysymyksistä jotka ovat jonkin tietyn kohtauksen tai sanonnan mukaan, ei sellaisia että jos on lukenut takakannen tai nähnyt trailerin niin sitten jo tietää ;) . Ja ettei pysty googlettamaan :D !

Ja vielä yksi helppo:

Missä elokuvassa kävellään hämähäkki-kävelyä?
 
Ja vielä vastataas omaan kysymykseeni..

Se että missä oli asumus ulkopäin pieni mutta sisältä valtava ja parodia oli kyseessä niin eikös Hot Shotseissa parodioitu Tappavaa asetta kun se mies meni sinne asuntoautoon niin se olikin sisältä ihan mahdoton palatsi :D !

Tiedetäänkö sitä pomminpurkaja tanssijaa :attn: ?

Tämä tanssija on kuuluisa muistakin leffatansseistaan ;) ..
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 18:45 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 18:44 elokuvafriikki kirjoitti:
B)
Hellyyden ehdoilla, mutta siinä ei kyllä ole Keaton, olin tietävinäni leffan pari sivua sitten *käsi ojossa kukkapuskaa varten* :D
tässä puska sulle :flower:
ja siinä ei oo Keaton vaan Shirley Maclane
Joo, tuossa aiemmin tarkoitettiin varmaan sitä Jotain annettavaa-leffaa, jossa Jaska tekee kyllä aika samanlaisen roolin ja siinä on Keaton. =) =)



[/quote]

Joo tätä tarkotin...mut tosiaan ..se Hellyyden ehdoilla..ei tullut ees mieleen vaikka oon nähnyt sen useita kertoja. No, tää on tätä. En mä ole tuota Jotain annettavaa-leffaa kyllä edes nähnyt..se vaan jotenkin tuli jostain.. :whistle:

Näihin vastaamisesta yms...mä en näitä uusimpia jenkkileffoja tunne ollenkaan..aiemmin tuli katottua niiiin paljon leffoja, mut eihän niitä muista millään..joskus joutuu kattoon nimen esim. tuolta Movie-sivuilta tai lasten isältä olen kysynyt . Sit mä en useinkaan muista nimien suomennoksia. viimevuosina on tullut katottua enemmän intialaista sun muuta elokuvaa. Mutta en mä niitä inkkarileffoja tohdi kysellä....
Hauskoja kysymyksiä täällä kyllä! Kiitosta vaan kaikille! =) :flower: :wave: :whistle: <br><br>
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 18:27 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 22:33 Kyykerö kirjoitti:
Täytynee taas palata juurille ja yrittää saada itseään katselemaan hauskinta topikkia koko kaksplussalla. Eli kymysyksiä kehiin:

Missä elokuvassa Cristina niminen tyttö hakee kouluun ainekirjoituksella, joka kertoo hänen äidistään Florista (Ihminen, jolla on ollut suurin vaikutus hänen elämässään)? Elokuvassa äiti ei osaa aluksi puhua lainkaan englantia ja hän ihastuu työnantajaansa, joka on myös huippukokki.

Missä elokuvassa on ilolintu nimeltä Goldie?
Elokuva perustuu samannimisiin sarjakuviin, jotka (kuten elokuvakin) ovat tunnelmaltaan synkkiä. Elokuvassa vanhaa kaupunkia hallitsevat ilotytöt ja siellä pätee omat kirjoittamattomat lakinsa.
Sin Cityssä Goldie..?

Muoksmuoks..jaha, sitä pitäs kai ottaa simmu käteen kun nyt vasta huomasin et tähänkin on jo vastattu....


:whistle: :whistle: :whistle: <br><br>
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 16:16 Lurta harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 14:18 Gitanjali kirjoitti:
Mistä leffasta?


- päähenkilö on hieman "hassu" ja matkii kaffilassa (diner?)Chaplinin leffasta tuttua kohtausta ? Benny & Joon


- ison "kookospähkinän" sisällä piilee nuoruuden "lähde"? Cocoon

- mies on kuollut. Joukko hänen läheisiään, keski-ikää lähestyviä ystäviä sekä hänen nuori tyttöystävänsä kokoontuvat hautajaisten jälkeen muistelemaan häntä? Once around eli Vielä kerran
Ou yeah! =) :flower: Benny&Joon ja Cocoon :flower: Mut tuossa muisteloelokuvassa hain toista....se on muistaakseni 80-luvulla tehty ja siinä on useita hyviä näyttelijöitää mm. Kevin Kline ect.
 
Gitanjali
Lisävihjettä;


- "Saisinko pullollisen sitruunasuudaa". Kunniapalkinnosta kieltäytyneen ohjaajan uudehko suomalainen leffa...


- nuorimies hätkähdyttää juhlapuheessaan vieraita kertomalla yksityiskohtia isästään ja hänen seksuaalisista taipumuksistaan? Ruotsalainen elokuva. Siinä juhlitaan isän syntymäpäiviä..isän, joka syyllistyi omia lapsiaan kohtaan rikoksista karmeimpaan...


ja pari lisää;

Missä elokuvassa potilaan ruokkiminen suunkautta on kielletty?

Eikun yks...keskittyminen häiriintyy. Palaan asiaan myöhemmin.
:saint: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:31 Gitanjali kirjoitti:
Lisävihjettä;


- "Saisinko pullollisen sitruunasuudaa". Kunniapalkinnosta kieltäytyneen ohjaajan uudehko suomalainen leffa...
Mies vailla menneisyyttä?


- nuorimies hätkähdyttää juhlapuheessaan vieraita kertomalla yksityiskohtia isästään ja hänen seksuaalisista taipumuksistaan? Ruotsalainen elokuva. Siinä juhlitaan isän syntymäpäiviä..isän, joka syyllistyi omia lapsiaan kohtaan rikoksista karmeimpaan...


ja pari lisää;

Missä elokuvassa potilaan ruokkiminen suunkautta on kielletty?

Eikun yks...keskittyminen häiriintyy. Palaan asiaan myöhemmin.
:saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 18:49 elokuvafriikki kirjoitti:
joo, verhotut vihjeet on parhaat mut joskus niitä ei vaan tajua ja sit kun joku muu kekkaa niin tulee sellainen olo et oishan toi pitäny tietää!!!
:saint:
Mun lemppari vihje oli se, kun tytön kaverilla oli karvaiset jalat, oliko se Candide sun?
Tästä vauvavuodesta tulen kyllä muistamaan tän elokuvatriviaalin meikäläisen tylsien päivien pelastajana.... :LOL:

asiaan; vanhoja leffoja:

- mies heittää virkamerkkinsä maahan ja tallaa buutsilla päälle pettyneenä yhteisönsä pelkuruuteen
Tämä pitäisi tietää, onko se joku Clintin leffa?
- mies saa kunnian rosvon taposta vaikka ei ollut urotyötä tehnytkään
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 09:08 RouvaJackSparrow kirjoitti:
Ai niin ja se karvajalka-kysymys oli minun ;) ..

Itse pidän myös sellaisista kysymyksistä jotka ovat jonkin tietyn kohtauksen tai sanonnan mukaan, ei sellaisia että jos on lukenut takakannen tai nähnyt trailerin niin sitten jo tietää ;) . Ja ettei pysty googlettamaan :D !

Ja vielä yksi helppo:

Missä elokuvassa kävellään hämähäkki-kävelyä?
Grudge? Tai puolet japanilaisista kauhuleffoista :D
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:48 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:31 Gitanjali kirjoitti:
Lisävihjettä;


- "Saisinko pullollisen sitruunasuudaa". Kunniapalkinnosta kieltäytyneen ohjaajan uudehko suomalainen leffa...
Mies vailla menneisyyttä?






Oikeilla jäljillä olet...pientä hienosäätöä leffan nimen suhteen... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:53 Gitanjali kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:48 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:31 Gitanjali kirjoitti:
Lisävihjettä;


- "Saisinko pullollisen sitruunasuudaa". Kunniapalkinnosta kieltäytyneen ohjaajan uudehko suomalainen leffa...
Mies vailla menneisyyttä?







Oikeilla jäljillä olet...pientä hienosäätöä leffan nimen suhteen... :D



:D :ashamed: Laitakaupungin valot :LOL: Arvailuksi menee nyt :ashamed:
 
Gitanjali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:56 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:53 Gitanjali kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:48 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 10:31 Gitanjali kirjoitti:
Lisävihjettä;


- "Saisinko pullollisen sitruunasuudaa". Kunniapalkinnosta kieltäytyneen ohjaajan uudehko suomalainen leffa...
Mies vailla menneisyyttä?








Oikeilla jäljillä olet...pientä hienosäätöä leffan nimen suhteen... :D




:D :ashamed: Laitakaupungin valot :LOL: Arvailuksi menee nyt :ashamed:



No se oli ihan hyvä arvaus :D Oikein! :flower: :wave:
 
Se Karhuleffa jossa mies on raadeltu ja jossa näyttelee myös nimilyhenteestään tunnettu näyttelijätär (Jennifer Lopez) on "Keskenjäänyt elämä", lainatkaa on tosi ihana Lasse Hallströmin leffa.

Mikä leffa kertoo pikkupojasta joka miettii öisin avaruuskoira Laikaa ja hänen kohtaloaan sekä tykkää jalkapallosta ja nyrkkeilystä... (ei amerikkalainen)

Eiks kukaan tiedä niitä länkkäreitä!!! Kysykää vaikka vanhemmalta sukupolvelta, nää oli mun iskän lempparileffoja!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 11:56 elokuvafriikki kirjoitti:
Se Karhuleffa jossa mies on raadeltu ja jossa näyttelee myös nimilyhenteestään tunnettu näyttelijätär (Jennifer Lopez) on "Keskenjäänyt elämä", lainatkaa on tosi ihana Lasse Hallströmin leffa.

Mikä leffa kertoo pikkupojasta joka miettii öisin avaruuskoira Laikaa ja hänen kohtaloaan sekä tykkää jalkapallosta ja nyrkkeilystä... (ei amerikkalainen)

Eiks kukaan tiedä niitä länkkäreitä!!! Kysykää vaikka vanhemmalta sukupolvelta, nää oli mun iskän lempparileffoja!!
Mun täytyy mieheltäni kysyä länkkäreistä. Hän tykkää niistä, minä en.
 

Yhteistyössä