~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Mie luulen miimii, että tää raskaus menee yli. :) Ei supistele tai ole muitakaan merkkejä synnytyksestä. Saat varmaan vauvan kainaloon ennen minnuu. :D
Mulla esikoinen jouduttiin käynnistää kun oma äiti tuli sairaalaan huutelee viidenpäivän oleilun jälkeen (supparit 3min välein mutta alakerrassa ei mitään tapahtumaa) oksentelin lattioille ja oli ihan mömmöissä.

tämä tapahtu perjantaina ja olisivat viikonlopunli halunu odottaa, onneks puhkastiin kalvot koska vesi oli sitten täysin vihreää:(

Ajattelin ens keskiviikkona mainita asiasta että jos mulla toi alakerta on taas niin rautakuosissa niin voisko ne taas sen käynnistää ettei käy niin että minä sinnittelen syyskuun keskivaiheille kun teidän mukulat on jo rippi iässä :D

Mulla tuli tänään oksennus ja sukkapuikkopistos ja siinä ne sitten olikin:D
 
Voi huoh... Selkä kipeä ties monettako päivää, mahaa kiristää ja pahoinvointi palas tänään koko päivän jatkuvana... Supistais nyt kunnolla niin tuntuis oikeesti siltä että tapahtuu jotain eikä vaan tämmöstä "arvuuttelua". Kiinnostais tosissaan tietää ett mikä on tilanne alapäässä, mutta kun en oo vielä keksinyt tarpeeksi hyvää syytä lähteä käymään näytillä... Vauvakin alkaa liikkumaan just sillon kun aattelen ett nyt se on kyllä ollut hiljaa pitkän aikaa...:D

Hyppy: mä eilen silittelin viimeiset vauvan vaatteet ja totesin että meillä on toistakymmentä pitkähihaista bodya ja vain muutama lyhythihainen... Samoin paitoja ja housuja on tsiljoona mutta ne ei minusta kauheen käytännöllisiltä vaikuta ja sitt taas niitä paksumpia kokopukuja ei oo kuin kaks... Mutta just noita ohuita kokohaalareita (trikoisia, vetoketjulla ja napeilla) mä mietin, ett onko ne vaan sellasia unihaalareita vai tarkoitettu ihan päiväkäyttöön?!? Me on saatu lähes kaikki vaatteet ja en oo aiemmin tajunnut sen tarkemmin niitä katella ajatuksen kanssa, ett onko kaikkea tarpeellista... : / No, en oo kyllä nyt lähdössä shoppailemaankaan, ei jaksa! Kattoo sitten mitä tarvii kun vauva syntyy ja näkee että millaset vaatteet tuntuu itsestä miellyttäviltä käyttää.

Taidanpa hakea pizzan, isäntä on kyyhkymetsällä ja mä en oo jaksanut tänään laittaa ruokaa. Terveellistä vetää roskaruokaa tähän aikaan illasta ja tässä tilassa, ei varmaan yhtään närästä yöllä... Mutt kun tekee mieli, ei voi mitään... :whistle:

Tuulia ja papu 39+1
 
Jännää, onkohan Raitis seuraava vauvauutisia tuova? :)

Vaatteista: Mä olen pitänyt vastasyntyneellä ainoastaan pitkähihaisia bodeja, ovat jotenkin viluisia ihan pieniniä. Lisäksi on ollut vielä tumput käsissä, etteivät raavi itseään ihan kamalasti. Meillä on tosin ollut kaksi kevätvauvaa, mutta eipä nämä kelit nytkään kovin kesäiset ole. : / Noista haalareista en ole koskaan ottanut selvää. En raaskinut jättää monen kympin marimekon pallohaalaria yökkärikäyttöön, vaikka jostain sellaisenkin kommentin sain.

( . ) Täällä ei merkkiäkään synnytyksestä. Jalkapohjat on tosi kipeät, turvotusta on sen verran, että iltasella tekee kipeää kävellä.
 
Vaatteista: lähinnä olen esikoisella käyttänyt pitkähihaisia bodeja ja housuja vauva-ajan, aivan pienenä myös puolipotkuhousuja. Lyhythihaisia bodyja ei tullut esikolla pidettyä kun vasta 9-10 kk iässä seuraavana kesänä kun on syksyvauva. Tällä tulokkaalla en ole vielä pitänyt myöskään kun tuntuu ettei tää vajaa kk ikänen vielä lyhythihasessa tarkenis kun ei mitään helteitä kuitenkaan ole ollut! Ne haalarit on meillä uniasuja ja siellä alla pidän vaan vaippaa. :)

Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille!!

Tsemppiä Raitis!

Kirppiina ja Tyttövauva pari pvää vajaa 4 vkoa :heart:
 
Hyppy kyseli jo useampi sivu sitten tehon hoitajista..niin tämä kyseinen hoitaja on ihan kamala..äksyilee vauvoille jne o_O mulle sanottiin suoraan että minä todellakin voin itse päättää ketkä mun lastani hoitavat,joten eikun rohkeasti vaan sanomaan jos vaikuttaa ettette ole samalla aaltopituudella asioista!!se on TEIDÄN lapsi ja te päätätte :) mie en edellisellä kerralla uskaltanu/osannu vaatia tai toimia omalla tavallani,nyt olin rohkeampi kun oli jo kokemusta asiasta:) tsemppiä kovasti!

Niin se tämä vauva-arki on kiireistä ettei ehdi kunnolla lukeakkaan näitä..saati kommentoida=/

Täällä ollaan vähän puulla päähän lyötyjä :D Oletettiin että valvominen alkaa kun vauva syntyy mutta enpä ole viimeiseen pariin kuukauteen nukkunu näin hyvin :D Viime yönä neiti veti unta klo 21-07 "yhden pysähdyksen taktiikalla" eli kolmen maissa tankkas ja jatkoi uniaan seiskaan asti <3 ristiäispäivä on varattu ja eilen kävi neuvolatäti..syntymäpaino saavutettu omalla maidolla,kotona ei ole tarvinnu lisämaitoa antaa ollenkaan enää..sairaalassa sai vielä pieniä määriä sokereiden takia mut kotiutuspäivänä maito nousi kunnolla :) tuttia ei ole tarvinnu ollenkaan..jos imuhaluja niin saa imeä rintaa,mikäs sen mukavampaa <3

jaa-ha jos sitä lähtis aamupalalle ennen kun isommat herää touhuamaan niin sais ehkä rauhassa syödä,kun pikkuneiti seurustelee isin kans:)
 
Huomenta! :)

Vaatteista - Kyllä mäkin olen pitänyt pelkkiä pitkähihaisia bodyja vauvalla, ja vielä ohuita lapasia kädessä sisälläkin. Heti jos on hetken ilman lapasia kädet menee ihan kylmäksi.. Onneksi en itse ollut ostanut yhtäkään t-paita bodya vauvalle.. Jotain ollaan saatu lahjaksi mutta nekin on sellasia minkä alle voi sit laittaa jotain..

Eilen kävi kotona neuvola täti ja painoa neidillä oli 2960g ! =)

mammy- Mä oon kans nyt nukkunut paremmin mitä raskaana ollessa, vaikka kyllä tua herää 2-4 krt yössä syömään ! :D ja kuva jonka laitoit neidistä FB:n puolella, niin ihan sinun näköinen tyttö ! :)

Tsemppiä vielä mahan kanssa kärvistelijöille ! :)

Majj & typy 2 vk !
 
Bodeista En ole vauvalla pitänyt lyhythihaisia bodeja. Kädet todellakin kylmenevät nopeasti ja tumppuja käsissä pidän ekat viikot senkin vuoksi ettei raavi naamaansa.
Yksi lyhythihainen tutan body meillä on jossain jo esikoisen ajoilta mutta en ole sitä vauvoilla päällä käyttänyt.
Potkupukuja tulee käytettyä paljon kotona oloasuina ja yöasuina, ovat helppoja laittaa ja riisua.

Pieni Tähtönen ja Neiti 40+4 :heart:
 
Vaate asiaa kommentoin nopsaa. Eli me ollaan ostettu näitä lyhkähihasia bodeja potkupukujen alle. :) Eli älä ainakaan hautaa niitä! Tostesin käteväksi juurikin ne lyhkähihaset, koska ne vaatteet kaikki on aluksi niiiin pieniä. Oli tympeä laittaa sitä pitkähihasta bodya potkupuvun alle. Siis että kahet pitkähihaset saada matsaan "täydellisesti" yhteen :)

Pelkkä potkupuku taas tuntui riittämättömältä ilman, että siel ois ollut jotain alla. Mut jokaiselle se paras pukeutumis"tyyli" selviää ainoastaan kokeilemalla. Niin ja tosiaan! Pojat saattaa olla sellasia ruikkioita, että pakko pitää bodyja aina alla. Meillä oltiin korviin asti pissas, jos ei ollut "alakerta" tuettuna bodylla. Toki siihen vaikuttaa moni muukin asia, mutta esim pelkkä potkupuku ei riittänyt yöksi, vaan sinne tarvi sen lyhythihasen bodyn alle. Muuten oltiin märkänä ja vaihdettiin vaatteiden lisäksi lakanat ja frotee. :)

Sellasta.

KKK 39+3 (Eikä vieläkään mitään, PÖH!!)
 
Eea
Esikoisella käytettiin melkein ainoastaan pitkähihaisia bodeja. Joskus vielä pitkähihaista paitaa siinä päällä. Kun tyttö oli vähän kasvanut käytettiin myös lyhythihaisia bodeja ja paitaa tms. siinä päällä. Haalareita tai potkupukuja ei tullut kauheesti esikoisella pidettyä. Yöpukuna meillä yleensä oli body ja puolipotkuhousut.

miimii kuullostaa aika hurjalta tuo siun eka synnytys. Meilläkin esikoisen synnytys junnas pitkään paikallaan. Meni yli vuorokausi siihen, että olin kolme senttiä auki. Sitten onneks puhkasivat kalvot. Muuten varmaan olisin synnyttänyt viikon. :) Supistukset oli tosi kovia, mutta jostain syystä ne ei saaneet oikein mitään aikaan kohdunsuulla. Voin vaan kuvitella miten kauheeta siulla on ollut!!!
 
Meillä on niin pieni vauva, että neuvoivat synnärillä pukemaan kunnolla päälle, ku ei lämmönsäätely vielä oikein toimi. Lisäksi vauvan verensokeri pysyy parempana, ku on lämpimästi puettu. Ja kun imeekin vielä niin huonosti, niin ettei kuluttas kallisarvoista energiaa kroppansa lämmittämiseen. Kaks vaatekertaa siis päällä yhä. Esim. Pitkähihainen body, potkuhousut ja vielä toiset housut siihen päälle, tai lyhythihainen body, paita, puolipotkarit ja housut päälle. Lisäksi villasukat ja käsissä tumput. Ei tunnu olevan yhtään liikaa. Vaikka meillä on sisälämpö jotain 24-25. Mut neiti on siis yhä alle 2,5-kiloinen, tää varmaan muuttuu kun vähän vielä kasvaa.

Koralli + keijukaistyttö 11vrk
 
Viimeksi muokattu:
Huh, täällähän on ihan kuohunut nyt kun lueskelin taaksepäin... Sen verran vielä, että ethän Miuski kuitenkaan kokonaan taustalle jää vain poksumaan vaikka kuka sanoisi mitä sun tavasta ilmaista mielipiteitä! Mun mielestä se ei ollut kauhean reilua jos oikein ymmärsin, ja mä ainkain toivon että edelleen kirjoittelet omalla ihanalla tavallasi :).
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Eea
Maha on ollut löysälle eilis illasta lähtien, tänään ollut limaista vuotoa ja nyt alaselkää särkee. Taidan vaan turhaan elätellä toiveita synnytyksen lähenemisestä. :LOL: Toiveajattelua. Siivottu on, illalla saunaa ja josko sitä kolmattakin s:ää kokeilis. ;)
 
Kiitos kaikille tsempeistä!

Meidän pieni poika putkahti eilen maailmaan klo 18.29. Synnytys oli hmm.. No, se ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä.. :/ Kyllä mä kovasti synnytin ja synnytin, hengityskin pysähtyi ja taju meni, kaikki puudutukset epäonnistui ja lopputuloksena kiireellinen sektio, joka jouduttiin tehdä nukutuksessa, kun spinaali ei onnistunut.

Lapsi voi kuitenkin hyvin koko synnytyksen ajan ja alkumitoiksi kirjattiin 4130g ja 52cm. Pisteitä 8 ja 9.
Ja rv oli 40+4. En nyt saa puhelimella värjättyä tätä tekstiä.

Aikasta kipeä Raitis ja megaihana Poikanen 1vrk
 
Voi vitsi kun klo 15 alko sairas menkkajomotus alaselässä (ei aaltoileva) vaan siis selllanen että koko ajan päällä.
mentiin viel leffaan klo 16.15 ja harkitsin apteekkiin menoa niin nihkeeltä tuntu, nyt 19 aikoihin oli niin eufoorinen tunne alaselässä etten mitään tuntenut.

Olisko pikkumies porannu alaspäin ja laittanu mun skolioosi selän hermoihin vähän vauhtia? Olin jo toivoa täynnä et pääsis 2vuorokauden sisään puskemaan:)

Odotusta parhaimmillaan :)

terv: miimii10 ja muikkunen rv 38+2
 
Paljon onnea uusista vauvoista!!!:flower: :heart:

Viime yönä havainnoitu eka kunnon supistus! :) Mut siihen yhteen se jäi ja nukahdin. Tänään menin kaverille kävellen ja tuntu niin hyvältä, että tahti oli aika reipas... Kyllähän kiristi pitkän aikaa mahaa. Mies totes saunaan mennessä, et OHO, ompa se maha valahtanu! Oisko siis mahdollista, että kuukauden sisään tää täältä tulis pihalle? :D

Salama 38+2
 
Maha on ollut löysälle eilis illasta lähtien, tänään ollut limaista vuotoa ja nyt alaselkää särkee. Taidan vaan turhaan elätellä toiveita synnytyksen lähenemisestä. :LOL: Toiveajattelua. Siivottu on, illalla saunaa ja josko sitä kolmattakin s:ää kokeilis. ;)
Mulla ihan sama, maha ollu tänään löysällä, pakki sekaisin ja alaselkää polttelee, mutta ei kovin kipeesti, mä oon vasta saunonut, siivoamaan en enää ryhdy, joten ehkä se seksi sitten ; ) Mutta en kyllä usko vielä kuitenkaan mitään synnytykseen viittaavaa

t schnappy 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Raitis ja Darkred! Muillekin vauvautuneille onnea, jos olen unohtanut onnitella! :flower:

Tänään poksui rv 39!!! :heart:

Mun alkuperäinen ajatushan oli, että tää vauva syntyis 14.8. Se olis sitten jo huomenna. Ei kyl oo mitään siihen viittaavia merkkejä. Jos se ei synny huomenna, niin se syntyy vasta 22.8. jälkeen. Mulla on ihan vahva tunne siitä, että ens viikolla ei synnytetä. En tiedä, mistä nää mun hassut tuntemukset johtuu. Kait mulla on liikaa aikaa ajatella tällasia. Saa nähdä meneekö tuntemukset oikeeseen. =)

Maha tuntuu kireältä, kun pingispallo, mutta ei supista yhtään. Kävin meidän 3-v neidin kanssa sienessäkin ja saatiin kiva saalis kanttarellejä.

Pujaja ja Nuppu 39+0 :heart:
 

Yhteistyössä