*Elokuun nassukat huhtikuussa*

*Haukotus* Napero päätti herättää ennen seittemää potkimalla rajusti virtsarakon seutuun ja enhän mie enää saa unta, joten tänne heti aamusta suunnistin :D

Summersun meille kävi niin esikoisen kanssa, että ei keritty osallistua kun yhdelle perhevalmennuskerralle, kun mie jouduin vuodelepoon eli "jouduttiin" astumaan vauva-arkeen ihan täysin maalaisjärkeen turvautuen. Eikä se miusta todellakaan mikään hyppy tuntemattomaan ollut, vaikka kummallakaan meistä ei juuri kokemusta vauvoista/vauvanhoidosta ollut. Hyvin tuo poika on kasvanut ja kehittynyt ilman niitä terkan antamia ohjeitakin :D Tässä raskaudessa en oo etes miettiny valmennusta...lue en aio sitäkään vähää osallistua, vaikka viime kerralla olikin jo jotain puhetta terkalla siihen suuntaan :confused:

Raitis mie olen kokoa M...kai vielä :saint: Lapsimessuille myö ei nyt sitten päästä, kun mie sain ajan lääkärille just perjantaiks. Mutta olitkos sie jostain Tampereen lähettyviltä? Muistelenko väärin. Ens viikolla isännällä olis nimittäin reissu Tampereelle ja jos mie edelleen sairaslomalla kökötän niin myöhän pojan kanssa lähetään mukaan. Vois katsoa jos pystyis vaikka treffaamaan tuolloin?

ON Miun uus-vanha harrastus tuotti ensimmäisen k-kaverin!!!! Saksasta tuli eilen sähköpostia, että voin alkaa odotella kirjettä ensi viikolla =) Ihana päästä taas pitkästä aikaa kirjottelemaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin.

Eilen kävin kaverin kanssa lenkillä, mie otin pyörän kun en enää pysty pitkiä lenkkejä kävelemään, joten lenkki sitten venähti pidemmäksi kuin aateltiin. Kyllä oli mukava päästä pitkästä aikaa kunnolla liikkeelle ilman että vatsaa kovottais tai supistais. Tosin sen verran tuli ahnehdittua, että nyt on takapuolen alueen luut tosi kipeenä :rolleyes:

~tottis ja napero rv 21+2
 
Huomenta vaan!

Mieki aktivoidun taas pitkästä aikaa. Kiitos kaikille lisägallupkysymykseeni vastanneille. Joku täällä sanoikin jo mun mielipiteeni, eli oma lapseni saa itse päättää kasteestaan joskus aikuisena, eli nyt ei kasteta, eikä opeteta uskoa. Yritämme opettaa vain avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta.

Tervetuloa uudet! :wave: Mukavaa saada lisää porukkaa tänne jutustelemaan.

Fanny: Mullaki on oman punnituksen mukaan (lokakuulta) paino noussut jo 10 kiloa, mutta neuvolan punnitusten mukaan vain 6 kiloa (vko 8 oli eka punnitus siellä). Mieki uin ja lenkkeilytän koiria, syön normaalisti ja silti se vain nousee. :) Vauva kerryttää vararavintoa äiskän kroppaan odottamaan tulevia koitoksia.. ;)

Ulleli: Aivan huippu tuo tunnistuskuvaus itsestäsi: PAKSU! Hehehhehe! Niinhän me kaikki! :D

Neuvolakuulumisia:
Paineet normaalit (vaikka meinasinkin toissapäivänä pyörtyä)
Hb 113 eli nousussa
Painokin nousussa eli 64,3 kg
Vauvan syke 146 pintaan
Liikkeet ++ (myllää tämän tästä ja vielä tomerasti)
Kohdunmitta oli 19 cm eli käyrillä mennään
Pissa puhdas. Oli ihanaa kun terkkari tunnusteli vatsaa ja sanoi että tässä on selvästi pää ja täällä menee selkäranka ja täällä on peppu.. Itsekin aavistelin samaa mahan leveyden potkujen suunnan perusteella. Siellä se meiän pikkupotkuri kovasti kasvaa. :heart: Mahtavaa, että jos lapsi päättäisi nyt syntyä, niin hän saisi jo kaiken parhaan hoidon hengissäpysymisen takaamiseksi.

Olispa kiva päästä sinne Lapsimessuille! Mutku mie oon täällä kaukana pohjoisessa, niin ei oikein jaksa matkustella huvikseen. :) Voitteko sitten kertoa millainen tuo vuoden 2011 äitiyspakkaus on ja onko se kivemmilla kuoseilla/materiaaleilla kuin tuo 2010, niin tiedän venytänkö vai kiirehdinkö hakemuksen kanssa?

Poksumispäivä! 23+0 :heart:

Mukavaa keskiviikkoa!

-Mandalay + Onni runsaasti kasvaneessa kodissansa rv 23+0
 
Täällä ollut puhetta noista hankinnoista tulevaa vauvaa varten... Juu, olen _todellakin_ ostellut vaikka ja mitä jo :) Minkäs minä sille mahdan, että olen shoppailuholisti ja ihania vauvan vaatteita ollut alessa. Sukupuoli tiedossa,niin ostostelu helppoa. Tosin ostelin jo aiemminkin ja nyt pari hutiostosta täytyy laittaa kiertoon:D

Pinniksenkin muuten ostin,koska löysin juuri sellaisen kun haluan (miten niin mulla vaikea maku... :saint: )

Painoa tullut tähän asti n.6-7kg lisää, en tiedä tarkkaan,kun lähtöpainoa ei tarkkaan tiedossa. Ihan normaali ja ylimääräistä ei ole kerääntynyt minnekään (tosi hoikka olen aina ollut).
Sf-mitta oli 18-19, mitattiin siis neuvolassa rv22 ja nyt menossa rv23.

Kertokaas vielä miten/kuka tuota etusivun listaa päivitetään?
 
Marie laitat punaisella jutut mitä haluat sinne päivitettävän niin päivittäjä sen tekee :)

Mulla on huomenna neuvola ja ihan varmasti on tullu painoa nyt...olen turvoksissa :/ ja pelkään sitä myrkytystä taas vaikka virtausket pitäis olla hyvät jne...mut nyt joka yö ollu sormet niin turpeessa että sormukset sattuu :( samoin kasvot...

lapsimessuille olis ihan huippua tulla tapaamaan teitä :) mut matkaa yli 500km joten en taida lähteä...miten olis joku tapaaminen jossain keskisuomessa tuossa kesän korvilla?olis pohjoisestaki lyhempi matka jne :)

Mulla supisteli eilen taas tosi ikävästi :( vauva oli vilkaampi myös,en tiedä kumpi johtui kummasta mut onneks sit nukkumaan ko menin niin loppuivat..Meinaan kyl mainita huomenna asiasta...


perhevalmennusta meidän kunnassa ei saada :/ joka olis mielestäni ainakin ensimmäistä odottavalle tosi hyvä juttu..Ennen kaikkea imetysohjaus etukäteen...monella on niin vääriä käsityksiä lisämaidon tarpeesta jne...

mammy&piiperoinen 22+0 :heart:
 
Pikaisesti ultrakuulumisia=) Eli mulle voisi päivittää tyttöolon tilalle tyttölupauksen Ai että olen niiiiiin onnellinen=) Kaikki oli tiitiäisellä hyvin, painoa 327g ja hienosti kasvanut vaikkakin hiukan keskiarvoa pienempi. Lääkäri kertoi hyvin kaikki elimet, tarkasteli aivot, keuhkot ja sydämen, kiva kun jaksoi meillekin kertoa tarkkoja tietoja. Ja tosiaan kysyttiin lopuksi, että kumpikohan sieltä mahtaisi olla tulossa, niin lääkärin vastaus oli ilman epäröintiä että tyttö täällä masussa asustaa :heart: :heart: Esikoinen (7-vuotias poika totesi alun pettymyksen jälkeen, että onhan se pikkusiskokin ihan mukava juttu:D )

Nyt muuten vihdoin selvisi se alkuraskauden rajun verenvuodon syykin; istukka takaseinämässä, mutta osittain kohdunsuun päällä. No siitä ei huolta, kun sektiolla vauva kuitenkin syntyy.

Anteeksi omanapaisuus:ashamed: Paremmalla ajalla lueskelen teidän jutut ja tulen kommentoimaan.

onnellinen eveliina ja tiitiäinen 21+2 :heart:
 
Kannatetaan MAMMYN ehdotusta keski-suomen tapaamisesta :wave: ! Kuulostas kivalle. Pitkä on matka lapsimessuille ja ei kyllä ole vapaatakaan silloin. Ruvettasko suunnittelemaan toista tapaamista :) ?

Noin 1,5 kk ni alkas kesäloma ja heti perään muut lomat :D...sitä ennen pitäs pitää viikon talvilomakin...eli duunit vähissä jipii! Motivaatio ollutkin jo kateissa muutenkin. Kiire ja väsymys seurana, blääh.

Kirsikka ja masukki 23+3
 
Pikaisesti omanapaa, sori :D

Rakenneultra takana, kaikki kunnossa :) ja mulle voi päivittää tyttölupaus.. Esikoinen on poika ;)

Ja Keski-Suomen tapaaminen voisi täälläkin kiinnostaa jos ei tosiaan ihan loppusuoralla pidetä..
 
On ollut taukoa palstalta mutta toivottavasti paasen nyt taas mukaan juttuihin. Eli kommentteja..

Me pidettiin esikoiselle yhdistetyt nimijuhlat ja mun kolmekymppiset. Olivat aika pienenmuotoiset, silla ne jarjestettiin Suomessa ja saavuin kuusiviikkoisen vauvan kanssa Suomeen nelja paivaa ennen tilaisuutta. Ne jarjestettiin ihanassa merenaarella olevassa vanhanaikaisessa kahvilassa (kahvila suljettu ulkopuolisille), jossa tarjottiin lohikeittoa, leipaa ja kakkuja. Tosi kivaa oli ja helppo vaihtoehto pienen vauvan aidille.

Talla kertaa en oikein tieda.. Haluasin kylla, etta tamakin lapsukainen saisi omat juhlansa mutta sijainti on taas ongelma, kun haluaisin jarkata juhlat Suomessa. Lisaksi en tieda ovatko vanhempani paikalla sillon 2-3kk:tta syntyman jalkeen, ja ilman heidan tukeaan se ei onnistu.. hmm.

Nimijuhlat pidetaan koska itse en kuulu kirkkoon ja mies on katolilainen eika lapsiamme niin ollen kasteta. Nimiasiassa taidan poiketa tiesta muista - esikoisella on vain yksi nimi ja uskon vahvasti, etta jatkamme samalla linjalla. Nyt pitaisi vaan keksia nimi joka on kansainvalinen, helposti lausuttava mutta sointuu kivasti mun sukunimen kanssa.

Blanco kyseli karsastusleikkauksista. Mulla on toinen silma leikattu joskus 8-vuotiaana (?) ja meidan esikoisella taitaa olla leikkaus edessa. Han karsastaa lievasti, ja on nyt saanut silmalasit jolla ongelmaa yritetaan tasata, mutta leikkaus luultavasti edessa vuoden kuluttua kun han on noin 3,5-4 vuotias. Taalla leikataan vissiin Suomea aikaisemmin?

Sitten oli keskustelua yokylassa olemisesta. Meilla neiti on todella harvoin yokylassa mutta se ei johdu meista eika hanesta vaan ihan olosuhteista. Meilla ei taalla ole sellaista turvaverkkoa jota voisi 'hyodyntaa', silla miehen vanhemmat ovat kuolleet, ja vaikka siskoja riittaa heilla kaikilla on omia lapsia seka lapsenlapsia, eika mies halua kavereita rasittaa. Kaymme Suomessa noin kerran vuodessa ja sillon jatamme neidin ainakin yhdeksi yoksi vanhempien luo kun itse menemme 'huvittelemaan' kahdestaan. Ollaan oltu Ruotsin risteilylla, Tallinnassa, rockfestareilla, ja ihan vaan hotellissa yota. Mutta neiti tykkaa olla yokylassa ja jos siihen on mahdollisuus, ei mua ahdista hanta jattaa.

Mammavaatteista oli puhetta, Ai loysaa reisista ja takapuolesta.. I wish. Mun takapuoli ja reidet ovat levinneet entisestaan raskauden myota, eika housut mahdu paalle. Tilasin juuri asos.co.uk:sta uudet mammafarkut, saa nahda mahtuvatko ne.. myos megasuuret rinnat aiheuttavat ongelmia ylaosien kanssa. Kuvitelkaa, mun rinnat ovat 4kk:ssa kasvaneet C-kuppikoosta F-kuppikokoon (!!). : /

Omaa napaa viela sen verran, etta oma vatsa reistailee edelleen ja eilen kavin miehen painostuksesta laakarilla. Nyt on kokeita otettu ja tulokset pitaisi tulla ennen viikonloppua. Toivottavasti kaikelle loytyy joku syy (muu kun pelkka raskaus..), silla puolikuntoisena ei ole kivaa lahtea Suomeen ensi viikolla kahdeksi viikoksi..

 
Heipat kaikille :heart:

Nyt pikaisesti vain omaa napaa ja tiedustelua teiltä viisaammilta, elikkäs: mulla oli aamulla sokerirasituskoe ja niinhän siinä kävi että neuvolan tätskä soitti iltapäivällä, että kaikki kolme arvoa olivat koholla :( Nyt siis tiukkaan ruokavalioon, paljon liikuntaa ja 6 päivän kotiseuranta jossa mittaukset siis kolmesti päivässä : /

Kertokaas te joilla arvot olleet kohollaan tai jotka seuraatte sokereitanne niin ruokavaliosta??

Haluan siis tietää että mitä kannattaa syödä jne et sais noi sokerit pysymään kurissa...hyviä ideoita siis otetaan vastaan...itellä ei mitään hajua ns.terveellisestä ruokavaliosta :ashamed: Oon aika hyvin syönyt ja juonut sitä mitä mieli milloinkin tekee!!

Mut nyt tosiaan pitäis saada tuo ruokalista kohdilleen joten antakaa kiltit hyviä ruokavinkkejä =)

 
Heips piiitkästä aikaa! :)

Mandalay Se äitiyspakkaus 2011 pitäis tulla nettiin nyt 15.4 eli maltahan vielä hetki.. ;)
On luvattu että on värikäs ym.. Onneks ne pliisut värit jää nyt veke!!

Täällä voidaan paksusti.. Rakenneultrassa kaikki oli hyvin, ihan tarkkoja lukemia en saanu, mut sano että painaa reilut 300g ja pituutta parikytsenttiä.. :heart: Ja "tää on kyllä tyttö.. Ei merkkiäkään pojasta" :D Eli toinen tyttö meille jos veikkaus pitää paikkaansa.. :heart:

pikku ja beibinen rv 20+2
 
Tänään käyty rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli tosi mukava lääkäri ja melkein puol tuntia ultras. Kaikki kerto tarkkaan mitä näky ja kaikki oli siellä niin kun pitääkin. Viikkoja vastasi vaikka mulla paino ei olekaan noussut vaan päin vastoin pudonnut.

Meidän epäily sai vahvistuksen sukupuolesta mutta en sitä täällä voi julkasta. Mun kaveri käy lukemassa, asiaa ei kuitenkaan vielä ole tarkoitus julkistaa.

Te jotka olette käyneet siellä 4D- ultrassa niin minkä hintaista se on ja oletteko ollut Terveystalolla? Itseä vähän kiinnostaisi mutta en netistä ainakaan hintaa löytynyt.

Lapsimessuilla täältäkin ollaan suuntaamassa ja perjantaina siellä olen perheen kanssa. Yritän tulla tapaamiseen mutta katsotaan mihin aikaan sinne tullaan.

Äitiyspakkaus otetaan ja odotan kanssa kovin, että näen millaisen se tänä vuonna on. Onneks messuilla näkee ja tulee varmaan kelan sivuillekin kuvat aika pian.
 
vauva-10, me ollaan menossa Terveystalolle (Helsingin keskusta) ja hinta tulee olemaan noin 200€. En tiedä lähteekö tosta vielä Kela-korvaus, ei kai. :confused: Kokemusta ei oo, toivon kovasti ton olevan hyvä.


u & Liipukka 22+0
 
Pikaisesti kirjottelen jotain taas tänne..

Joku puhui äitiysuikkareista. Ostin juuri itselleni huuto.netistä mammauikkarit (mustat mamalicious) kokoa S. Mulle ne oli hiukkasen liian pienet niin jos jotain kiinnostaa niin myyn ne eteenpäin ostohintaan. Eli 15€ postikuluineen. Oli hyväkuntoiset ja hyvän näköisetkin. Mun mitat on 170 cm ja (tällä hetkellä raskauskiloineen) 68kg. D-kupit taisi olla se "viimeinen niitti" ettei pituus uimapuvussa ihan riittänyt. Tai riitti kyllä, mutta näytti vähän tiukalta. Täytyy itselle metsästää jotain vähän isompaa.

Tässä tosiaan linkki voittamaani huutoon, siinä näkyy kuva puvusta:
Äitiysuimapuku S Mamalicious *EI HV* 15.00 € - Äitiysvaatteet - Vaatetus - Huuto.net (suljettu)

ON: Muuten kaikki ok, supistelee välillä enemmänkin varsinkin jos olen kävellyt paljon. Kipuja häpyluussa (?) alkaa olla ja lantio on välillä aika jäykkänä joten tilasin itselleni mahaa tukevan carriwellin tukivyön : Taikapilvi
En tuolta kyseisestä nettikaupasta, mutta tuollaisen kuitenkin. Toivottavasti tukisi mahaa edes vähän.

Nyt täytyykin mennä laittamaan lapsia nukkumaan..
 
Kannatetaan myös Keski-Suomen tapaamista! Meiltä ajaa sinnekin ihan sopivassa ajassa.

Tottis:
Tampereella asun joo. Laita viestiä jos teidän matka tännepäin toteutuu. :)

Ihania ultraluulumisia!! Onnea niistä!

Eveliina:
Saako kysyä, voi olla, että olet kertonutkin, mutta miksi sulla on varma sektio?
Meillä mies muuten haluais taas sektion.. Mulle on ihan sama kumpaa kautta lapsi tulee. Perätilasta en synnytä alakautta, mutta jos raivotarjonnassa on, niin ei ole mitään halua sektioon, eikä estettä alatiesynnytykseen.

Pilvilinna: Voi harmi.. Sokerien kanssa ei ole kiva taistella. Mulla eka raskaus meni niiden suhteen hyvin, mut nyt sitten ei niin hyvin. Kohtuudella kumminkin.

Täysin hiilihydraatitonta ruokavalioa ei suositella, mutta jonkun verran niitä hiilareita pitää rajoittaa, että saa sokerit pysymään kurissa. Kaikki valkoinen vilja ja sokeri kannattaa jättää heti pois eli pullat, karkit yms.
Pastasta ja riisistä tummat käyttöön, leivistä kokojyvätuotteet. Leipien tuoteselosteita kannattaa tutkia, niissä on paljon eroja hiilihydraattien määrissä. Peruna mieluummin perunana kuin muusina, koska muusissa on sitten jo maitoa ja muusissa se perunan määrä on paljon isompi kuin kokoperunoissa.

Juomapuolelta.. Maito nostaa, mutta sitä ei voi kauheasti rajoittaa. Semmonen 5-8dl on kai aika ok määrä maitoa päivässä. Mehut ja limsat ehdottomasti pois, light-versiot sopii, jos et muuten ole aspartaaminvastustaja.

Hedelmistä banaani ja viinirypäleet on pahimmasta päästä. Monella sokerit kestää esim. omenan syömisen ruokailunyhteydessä, mutta välipalalla ei.

Muuten sitten ohjeena taitaa olla maltillinen lautasmallinkäyttö, ruokailu 3-4tunnin välein. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Ja tarvittaessa johonkin väliin toinen välipala jos on tarpeen. Pienempiä määriä, mutta useammin.

Mun kohdalla samalle lounaalle ei esim. mahdu maito+leipä+peruna. Leivän kun jättää pois, niin arvot pysyy hyvinä.

Arvot sulle varmaan annettiinkin kun ohjeet sait, mutta tässä vielä: ennen ateriaa alle 5.5 ja tunti aterian jälkeen alle 7.8.

(.) Huomenna ultraan!!! Jes!
Ja sitten ei niin jes.. Oisko tuo pyöräilykauden avaus vai mikä vaikuttanut, mutta mulla on oikealta häntäluun alapuolelta alkanut pistämään tosi pahasti. Meinas mennä tänään kaupassa jalat alta.. :( Jos nyt alkaa selkäkivut, niin eihän tässä ookkaan enää kuin tuollaset vähän vajaa 20 viikkoa jäljellä..

Meidän natiainen oli eilen selvästi perätilassa. Makasin selälläni sängyllä ja kun lähdin siitä nousemaan (vähän niinkuin vatsalihasliikkeissä), niin oikein selvästi tuli ison pesäpallon kokoinen mollukka tuohon ylämahalle. Mieskin sitä tuli silittelemään. Se oli selvästi pää eikä peppu. :heart:

Raitis ja Rakkaus 23+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla olis huomenna se sokerirasitus, ahdistaa jo etukäteeen. Edellinen rasitus olis siis ok.
Eikös neuvolakäynneillä jätetystä pissinäytteestä tutkita proteiinit ja sokerit? Eli jos mulla on 2 viikkoa sitte ollu puhdas näyte, voisiko sokerit pompsahtaa nopeasti ei niin hyviksi? Oon niin herkkupe*se, että tiukalle ruokavaliolle joutuminen tuntuisi (ainakin nyt) ihan kauhealle. Toki yritän koko ajan kovasti syödä terveellisemmin, mutta jotain pientä hyvää on välillä saatava. Harmi, kun se alkuraskauden makean ällötys meni ohi...

Kävin tänään Hennesillä äitiysvaateostoksilla ja totesin valikoiman aika pieneksi. Löysin kyllä pari paitaa ja housut, mutta koska olen persevä ja reitevä, ei vaihtoehtoja alaosaksi ollut kuin ne yhdet pökät. Jotka siis nekin on collegehousut...ku ei raskisi ostaa mitään hirveän kalliita vaatteita, kun niitä ei pidä kovin kauan.

Minusta olisi kiva nähdä muitakin odottavia äitejä. Minulla on tällä hetkellä yksi kaveri raskaana, mut siinäpä se sitten onkin. Asun Kuopiossa, josta junalla pääsee etelään ja pohjoiseen...

Biliga ja poikanen 24+2
 
Heips taas!

Ajattelin vaan pikasesti kommentoida ku joku kysy 4 d-ultran hintaa. Eli me käytiin Helsingissä Femedassa ja hinta ennen viikkoa 24 on kelakorvauksen jälkeen 175 €. Mun mielestä ehdottomasti hiontansa arvonen, ku näkee sit pikkusen niin tarkkaan.

Harmittaa hirveesti ku en pääse meijän tapaamiseen ku mul on normaalisti töitä perjantaina. En malta kans oottaa et nään uuden äippäpakkauksen kuvat. :)

Omaan napaan ei uutta, vaavi on yhtä aktiivinen potkija ja liikkuja ku aina ennenkin, ja mul on edelleen ihan kaamee flunssa.

Mukavaa iltaa kaikille! <3 - Hemuli + tyttönen 23+0
 
Viimeksi muokattu:
Raitis, kiitos sulle ihana :heart: vastauksestasi koskien noita sokereita :flower:
...niin ja tuli muuten mieleen että munkin oli aivan pakko tilata se Torelle Bonita äitiyspaita =) Sain puseron postissa tänään ja voihan vitsit kun se on ihana :heart: ...taitaa tulla kyllä tämän odotuksen ehdoton lemppari pusero :D Harmi kun vastaavanlaisia ei ollut lyhyt hihaisena et olis voinut kesälläkin pitää : /

Mä yritän nyt ruveta noudattamaan tuota tarkkaa sokeri diettiä ja koitan saada itsestäni enemmän irti liikkumisenkin suhteen =) ja toivon kovasti että kuuden päivän seuranta kunnon dietin ja liikunnan kanssa toisi kunnon tulosta ja sokerit palais normi lukemiin :)

 
Kertookaa mulle miks joissain paikoissa saa kela-korvauksen 4D:stä mutta joissain ei?eikö tuo kelan linjaus pitäis olla aika yhtenäinen?

Mulla tosiaan huomenna neuvola ja ihme kyllä en stressaa painosta kun tiedän että sitä on tullu varmasti,sen verran turvoksissa on kädet ja naama(joka tietysti aiheuttaa pelon siitä myrkytyksestä taas)..olen koittanu juoda paljon vettä,mutta olen tosi huono muistamaan sitä =/

mites käykö teidän lapset virpomassa sunnuntaina?niiden varmaan ei jotka ei kuulu kirkkoon jne koska kyseessä uskonnollinen tapahtuma,mut muiden?meillä varmaan virvotaan mummi ja sen mies ja kummit mahdollisesti..ei lähdetä kiertämään naapureita ja kerjäämään jne..
 
Pakko hehkuttaa, tein niiiiiin löytöjä kirppiksellä :) Ostin 25 eurolla mammavaatteita, mm. 5 paitaa, 3 caprit, farkut, lyhyen hameen. Vähänkö oli voittajaolo, kun myyjä toi kamoja kirppikselle ja mä rohmusin sieltä "kuormasta" sovittamatta suurimman osan sen mammavaatteista =) Joskus näinkin, kun yleensä löytyy vaan väärää kokoa... Tosin ne kolmen euron farkut oli huonot, mulle ei Mamalicious-merkkiset ilmeisesti istu persiistä ollenkaan. Pääasia että löytyi kesäks lyhkäsempiä pöksyjä.

Oon huomannut myös että on todella värittömiä noi Henkan mammavaatteet. Ei tällanen maantien värinen ihminen voi pukeutua beigeen. Missä on turkoosi, pinkki, vihreä, sininen??? Entä mammamalliset kesämekot?? Ja sen verran on rintavarustusta että teltat ei oo vaihtoehto vaan pitäis olla joku kuminauha/naru tms viritys tissien ja mahan välissä.

Lapsukainen kotiutui tänään, oli isin kanssa "lomalla" perjantaista asti. Ihana nähdä murua pitkästä aikaa, nyt oli jo vähän ikäväkin vaikka yleensä viikko menee ihan heittämällä. Ehkä vaikuttaa sekin kun mun päivät kuluu... no, ilman sen kummempaa tekemistä. Sain sairaslomaan jatkoa toukokuun puoliväliin asti. Sen jälkeen meen kyllä töihin taas, eipä siihen montaa viikkoa jää pakerrettavaa kun on kesäloma jossain vaiheessa ja sitten alkaakin jo mammaloma :) On kyllä ollut niin luksusta kun ei tarvi miettiä työasioita, mutta ei tätä tekemisen puutettakaan jaksa pidemmän päälle.

Onko kellään kokemusta vapaaehtoistyöstä? Syksyllä mietin että jos jään työttömäks niin vois tutkailla mitä vaihtoehtoja on. Nyt mietin oliskohan jotain vaihtoehtoja mihin voisi osallistua vauvan kanssa. Jonnekin vanhustentaloon vauvaenergiaa :)

Näytin maanantaiset ultrakuvat poitsulle. Heti se hokas mitä ne on ja miten päin vauveli niissä kuvissa oli. Säästin vielä pikkuveli-tiedon tulevaisuuteen, onhan tässä vielä aikaa. Ihanasti muru on tähän asti suhtautunut tulevaan perheenlisäykseen, odottaa jo vaikka tietää että alkusyksyyn on vielä todella pitkä aika. Poitsu laittoi jo pikkulegorakennelmiaan ylemmäs hyllyssä ettei vauva riko tai syö niitä :heart: Hih, ihana!

Nimiä pähkäillessä... Ehdottakaa jotain suomalaisia ei-top10-nimiä (eikä 50-luvun nimiä) pikkuveikalle, jonka (puolikkaat) sisarukset alkaa sisko J:llä ja veli N:llä. Yksi nimi on jo joka vois passata molemmille vanhemmille, tosin vähän turhan "trendikäs" niin pitää vielä miettiä vaihtoehtoja. Heh, puoli vuotta aikaa ja täällä jo kauhea nimistressi : / Pojalle vaan on niin turkasen vaikea keksiä nimiä, tytölle olis heti 20 varteenotettavaa ehdotusta.

Sammeli & Sintti 20+5
 
Mulla diabeteksen hoidossa on ollu paljon tärkeämpi vähentää viljatuotteita kun satunnaisia karkkeja(kerran viikossa muutama)..nämä tuntuu olevan kuitenkin aika yksilöllisiä juttuja..mut hiilareita on parempi saada kasviksista ja hedelmistä kun viljoista..vaalea pasta ja peruna kyllä mulla ne pahimmat..
 
Jospa mäkin välillä käväisisin täällä.... On viikko taas hujahtanut. Meillä ollaan viime viikosta asti oltu enemmän ja vähemmän kipeitä, mäkin sain kuumeen kaveriksi ja kuopus jatkaa vielä, otti toisen kierroksen nyt tosin kröhän kanssa toivottavasti vain ja sekin alkaa olemaan nyt kohta jo ohi. Että voi tätä mammaa siis väsyttää nää valvomiset ja kohta sitä saa valvoa muista syistä.... :D

Mä näin viime yönä taas niin sekoja unia ja sain oikein yhdelle ihmiselle nimen siinä. Oli ihan ihme näköinen nainen koiransa kanssa ja sen nimi oli Hilda Husko. Mä en koskaan näe vieraita ihmisiä kunnolla ja varsinkaan saa niille nimiä aikaan joten olipas hauskaa. Unessa oli vielä ihana kesä.... ja meidän taloyhtiön piha mukamas kunnossa ja saamassa parannusta vielä osakseen... no unessa on kaikki mahdollista ;)

Nimistä: Meillä on mietittynä jo, ne vaan iski. Siis sekä pojan että tytön nimet, kun mä olen sitä mieltä, että molemmat pitää olla valmiina, kun munat voi silti tippua vielä matkalla.... ;)

Liikkeistä: Miten te joilla niitä ei vielä ole "kunnolla tuntunut"? Joko on alkanut olemaan selvää menoa massussa??
Mä itse olen todennut, että mun on turha varmaan sitten elokuussa haaveilla kunnon yöunista. Tää ipana on illalla viimetteks, välillä yölläkin ja sitten aamuyöstä todella jumppatuulella.... eilen illalla mua ihan nauratti, kun veti sitten sellaista mankelisarjaa ympäri mahaa ja liikkeet tuntuu ja näkyy nyt navan yläpuolella eli on laajentanut reviiriään :heart:

Mies osti mulle eilen obh nordican shiatsu-hieronta-jutun. Tällaisen mikä hoitaa selän ja niskan/hartiat ja lämmön kera tai ilman ja rullaten tai hieroen. Se on tässä tietsikkatuolissa kiinni nyt ja voi miten se auttaa.... mun selkä ei särkenytkään aamulla! Ja olen varma, että hieronta sai mut nukkumaan kuin uppotukki, VAIN yhdellä pissireissulla selvisin yöstä!!!! ja sekin aamulla vasta hiukan ennen pulta kuutta :D

Jaahans, se olis sitten siivouspäivä. Mulle tulee yövieraita viikonloppuna joten vois vaikka tehdä tälle kämpälle jotain... ei kun oikeasti olis ihan pakko laittaa toi eteinen kuntoon, kun naulakoissa on "hieman" ylimääräisiä vaatteita kerääntyneenä taas ja kevätkengät vois hakea vintistä pikkuhiljaa...

Ai niin, virpomisesta: Me ei olla käyty virpomassa enkä ole halunnut virpojia ja syynä on ihan vaan se, että tällä alueella ja aikaisemmilla on ollut nihkeää porukkaa. Sitten mä olen niin pirun allerginen, että jo askartelu teettää ongelmia, saati sitten oksien tänne tuleminen. Lapset kuuluu kirkkoon, mä en ja vaikka ei kuuluiskaan niin en näkisi siinä estettä virpomiselle ellei olisi näitä muita. Pääsiäistä me vietetään kuitenkin. En tiedä miten muut, mutta ystävät jotka eivät kuulu kirkkoon viettää kyllä kanssa, eivät uskonnollisessa mielessä vaan ihan kevään kunniaksi.

Jaahans, meikä menee lähettämään yhden kouluun, se on taas kerran akkarin kanssa vessassa "jumissa" :D

Miuski & "ötökkä" 21+5
 
Eea
Aurinkoista huhtikuuta kaikille!!! :cool:

Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sattui tosi ihana ultraaja, joka kertoi ja selitti todella tarkkaan mitä tutkii ja miksi. Vauva vastasi muutamaa päivää isompaa. Kaikki rakenteet saatiin tutkittua ja kunnossa olivat. Miulle voi muuttaa poikalupauksen. Jo np-ultrassa meille sanottiin et jotakin ylimäärästä jalkovälissä on, mut tietenkään sillon vielä ei voi varma olla. Poikaa kyllä alusta asti oon kuvitellutkin oottavani. :)

Piti sitten eilen ostella pikkasen jo vauvan vaatteita varastoon. Esikoiselta kun ei kauheesti ole pojille sopivia. Ja nyt voin sit alkaa ompelemaan ja neulomaan oikein urakalla tulokkaalle, kun osaa värit valita oikein.

Voimia kaikille kipujen, sokereiden tms. kanssa tuskailijoille. Ja ihania kevät päiviä kaikille!!!!

Eea & Urkki 21+0
 
Pikaisesti kirjottelen jotain taas tänne..

Joku puhui äitiysuikkareista. Ostin juuri itselleni huuto.netistä mammauikkarit (mustat mamalicious) kokoa S. Mulle ne oli hiukkasen liian pienet niin jos jotain kiinnostaa niin myyn ne eteenpäin ostohintaan. Eli 15€ postikuluineen. Oli hyväkuntoiset ja hyvän näköisetkin. Mun mitat on 170 cm ja (tällä hetkellä raskauskiloineen) 68kg. D-kupit taisi olla se "viimeinen niitti" ettei pituus uimapuvussa ihan riittänyt. Tai riitti kyllä, mutta näytti vähän tiukalta. Täytyy itselle metsästää jotain vähän isompaa.

Tässä tosiaan linkki voittamaani huutoon, siinä näkyy kuva puvusta:
Äitiysuimapuku S Mamalicious *EI HV* 15.00 &euro; - Äitiysvaatteet - Vaatetus - Huuto.net (suljettu)

ON: Muuten kaikki ok, supistelee välillä enemmänkin varsinkin jos olen kävellyt paljon. Kipuja häpyluussa (?) alkaa olla ja lantio on välillä aika jäykkänä joten tilasin itselleni mahaa tukevan carriwellin tukivyön : Taikapilvi
En tuolta kyseisestä nettikaupasta, mutta tuollaisen kuitenkin. Toivottavasti tukisi mahaa edes vähän.

Nyt täytyykin mennä laittamaan lapsia nukkumaan..
Jos kukaan ei vielä kerinny, niin mie ostan sun uikkarin! Oon laiska shoppaamaan netistä ja kuvittelen yhä olevani entiseni eli aikalailla S-kokoa: pituus alle 160, mutta painoa jo sen 64 josta onneksi suurin osa mahassa. :D
Laita yv:nä tilinumero niin mie laitan sulle rahaa ja oman osoitteen.

-Mandalay
 

Yhteistyössä