*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Jahas.. galluppia :)

Ristiäiset, nimi ja kummit Kaste pidetään vauvan ollessa n. 2kk ikäinen. Nimi on ollut jo kauan aikaa tiedossa ja se ei miksikään siitä muutu. Kummeja ei olla vielä paljoa mietitty, sen verran kyllä ettei niitä oikeastaan enää ehdolla ole :O kaikki kummi ehdokkaat on jo käytössä meidän muilla lapsilla.. Täytyy alkaa tosissaan pohtimaan kummeja, kaksi kummia kyllä riittää.

mammavaatteet en ole vielä hankkinut. Aikomus kyllä on ainakin pari paitaa ja housut hankkia.

Pieni Tähtönen ja Martta 22+1 :heart:
 
Hihi, pakko tulla tänne kertomaan. Kävin seksikaupasta ostamassa punaisen pitsisen alusasusetin ja punaiset stay up-sukat hääyötä varten. Joskos se näyttäis vähän seksikkäämmältä tää massu, kun on verhoiltu punaisella pitsihepeneellä! :LOL: Pitihän sitä nyt jotain ylläriä kehitellä, kun muutoin häät on simppelit maistraattiin ja reissuun meiningillä....

Mammavaatteita on tullu hankittua. H&M:ltä ostin yhdet farkut, yhdet puuvillaset reisitaskuhousut ja yhdet kollegehousut. Farkut varsinkin ollu kovassa käytössä. Sit on ollu pakko hommata mammaleggareita ja sukkiksia, kun tavalliset ei pysy mahan päällä ja sit ne roikkuu puolessa tangossa. =) Pikkareita ostin cittaritsta sellaisia normaaleja maximallisia ja vähän normaalia isompaa kokoa, hyvin pysyy mahan päällä ja hinta 3 kertaa halvempi, kuin "mammapikkarit"!

Simaa meinaan kyllä vappuna juoda jos on tarjolla.
 
Pakko tulla vähän kyselemään täältä neuvoa kun nyt on aika kova pelko :( tosiaan kävin antamassa virtsanäytteen eilen labraan kun mulla on kirvelyä alapäässä ollut ja ihan ku virtsaputken tulehdus tai joku olis.. soitin neuvolaan ja siellä se nainen kauhisteli että mun leukkarit on 210 kun sais olla korkeintaan 10 :S sit se yhdisti mut johonkin josta laittovat reseptin apteekkiin mulle.. eli jotkut antibiotit sain..
Mut jäi tosiaan vaivaamaan et voiko olla pahakin tulehdus jos on noin korkeet arvot ja voiko olla vauvalle vaaraks :(
Pyysivät vielä huomenna soittamaan uudestaan ja laitto vielä johonkin lisätutkimuksiin sen virtsan..

Huolettaa ihan kauheesti :(

Elokuunvaavi 22+4
 
Rakenne-ultra kuulumisia täältä!
Meil oli kiva ultra! Lääkäri oli ihanan tarkka ja huomaavainen vaikka hällä olikin melkoisen hiljanen ääni (mun mies ei meinannu kuulla mitää :D ). Sain kyllä tarkkaa tietoa että mitä hän ultras ja miten kaikki oli. Hyvin tietty kaikki, viikolla tais mitat vähän heittää mutta ei ollut kuulemma mitään hälyttävää. Pikku-peikko tais vaan olla vähän hassussa asennossa. Jalat ja kädet samassa nipussa pään alla, mut taitaa tulla äiteensä koska oon itekki tämmöne vänkyrä jalka. :D Kuvia saatiin ja saatiin nuita 4d kuviakin, kun terveystalossa oli meijä ultraukset, kiitos vaan Ylöjärven kaupungille.
Nii, meillähän oli suuret poikaluulot, mutta saateri toine juksas meitä ja oliki sitte ihana pieni ruttunaamainen tyttö. Eli mulle saa päivittää että TYTTÖLUPAUS :heart:. Nii ja mullahan on ollu kans ne kauheet suklaa himot, niiku tais olla monella muullakin tyttölupauksen saaneella ;)
Nimiäiset aateltii ehkä jotku pienenmoiset pitää, kun kirkkoon ei kuuluta. "Kummeista" en vielä tiedä, oon vähän kahden vaiheilla ton kanssa. Olishan se kiva tytyn puolesta, mut onhan noita enoja ja tätejä tossa muutenki..
Vaatteet, onki pikku pulma koska mitää vaaleenpunasta en kyl tytylle osaa ostaa ja vihaan hello kittyä. Pinkkiä ehkäkin voisin ostella, ja kaikkee ihanaa pääkallo kamaa. Mie luulen et ne kelpaa ihan yhtä hyvin ku vaaleenpunaset puput :)
 
Viimeksi muokattu:
galluun

Ristiäiset pidetään varmaan noin 1kk-3kk iässä:) nimiä saattaa tulla vain kaksi tai sit kolme jos keksitään joku kiva nimi väliin :D pojilla on kolme nimee. Pojalle meil olis ollu etunimi josta molemmat tykkäs, tytöllekki olis nimi joka oli jo mietinnässä edellisen aikaan jos olis tyttö,mut en tiijä :D hankalaa...meil onneks suht samanlainen "nimimaku"...

Mulla rajottaa se että en halua nimeä joka on ollu lapsella,mitä olen joskus hoitanut töissä ja niitä on PALJON :D

Kummiasia on hankala meilläkin...oikeestaan kaikki potentiaaliset vaihtoehdot on jo käytetty :) Mut sille joka mietti et voiko pitää ristiäisiä kun ei ole ehkä kummeja niin kummiksi kelpaa vaikka lapsen isovanhemmat esimerkiks :) ettei sen takii kannata jättää kastamatta jos haluaa kastaa..


mammavaatteet on käytössä,eipä tätä saa tungettua enää verkkareihinkaa ko puristaa :( Ulkohousuissa on kuminauhapatentti ja toivon sen riittävän niin kauan ko tarvii tollasia housuja :D


elokuunvaavi jos sua asia kovasti huolettaa niin kysäse huomenna kun soittelet,että onko vauvalle vaaraa jne...toivottavati ei ole pissatulehdus joka munuaisiin asti menny,,vaik se kyl varmasti nostas kovan kuumeen...toivottavasti alkaa tauti taittua kuitenkin lääkkeillä :)
 
Eilen oli rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä :) :heart: Sukupuolta kysyttii, mut lääkäri ohitti tosi hienosti sen kysymyksen kokonaan... Eli edelleen mennään vaihtelevilla tuntemuksilla :) Vastas hyvin viikkoja, että ravinnon on pieni hyvin saanu vaikka kantajalla syömisen kans vaikeuksia ollukin. Lääkäritäti oli jotenkin hmm lääkäri. Kerto kyl, että tässä se ja se ja näytti hyvältä, mut tuntu että puhuu hoitajalle eikä meille. Ja tuntemattomia termejä vilisi runsaasti. Päälimmäisenä kuitenkin hyvä ja rauhallinen mieli siitä, että kaikki on tässä vaiheessa hyvin :) Istukka etuseinässä, vilkas kaveri kyydissä :)

Ristiäiset pidetään varmaan siinä parin kk kohdalla. Kummeja ei vielä päätetty muita kun 1. Eikä nimestäkään tietoa :) Lähinnä tullu esille niitä, ettei sit sitä ainakaan :LOL:

Mammafarkut ostin tänään. Ja huomasin saman kuin joku muukin täällä, että värit äitiyspaidoilla ainakin tuossa liikkeessä oli kamalia/tylsiä. Ei mitään piristävän tai iloisen värisiä. "Normaali-ihmisten" osastolta jäikin matkaan muutama pitkä toppi ja paita :)

Salama 19+6
 
En tiedä olenko ylipäätään enää tervetullut tänne, mutta ajattelin tulla kertomaan kuulumisia pikaisesti. Vähän olen sivusta seurannut juttuja. Mieli ollut maassa jo pitkään. Perheasioiden osalta asiat paremmin tällä hetkellä. Väsymys on rankka, en saa nukuttua öisin kunnolla. Muutamana yönä on unta riittänyt ja unet ovat ihan ihme luokkaa nykyään. Pissalla saa ravata monta kertaa yössä join tai en illalla... plaah...
Levottomat jalat on riesana, nivuset huutaa halleluujata vähän väliä ja migreeni kiusaa. Imigran ei sovi mulle tällä hetkellä, siitä tulee ihan kamala olo! Muuten kaikki ihan ok. Liikkeitä tuntuu ja pekonia tekee mieli vähän väliä, tosin sen himon saan hillittyä ;) Croisantit on pahe....iiiiiso pahe....

Otin tänään masukuvankin, 20+4 taisi viikoissa olla menossa nyt.

katso liitettä 12519

Hyvää viikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla susta Miuski pitkästä aikaa =) Kyllä sä mahdut tänne mukaan nyt ja jatkossakin siinä missä muutkin!

Täällä toinen jonka mieli maassa - mulla tosin just näiden perhesyiden takia. Tai siis parisuhteen... Tuntuu ettei tää tilanne muutu miksikään. Nukkuminenkin on mitä on - mä joko pyörin iltaisin (levottomat jalat vaivaa todella paljon, mikähän niihin auttais?) tai sitten herään joskus keskellä yötä valvomaan. Nivuset jomottaa, välillä oon ihan jumissa sohvalla enkä pääse ylös kun SATTUU.

Liikkeet tuntuu joka päivä :) Sintti liikkuu lähinnä aamulla ja illalla kun menen sänkyyn, ja huomaan kyllä aktivoitumista masussa aina kun syön jotain.

Sammeli & Sintti 19+5 (odotan maanantaista ultraa kuin kuuta nousevaa...)
 
Ristiäisgallupiin piti munkin tulla vastaamaan. Mekin varmaan pidetään ristiäiset siinä, kun vauva on 2kk. Nimiä ollaan vähän jo pohdittu. Mä tykkään niitä miettiä paljonkin, mutta mies täytyy aina houkutella mukaan keskuteluun, kun sen mielestä nimen vois päättää vaikka ristiäispäivänä. Mä taas haluan käydä kaikki vaihtoehdot tarkasti läpi, jotta nimi olis täydellinen. Pojalle ollaan enempi nimiä mietitty, kun sopivaa ei tunnu löytyvän. Tytölle on muutama hyvä jäljellä edellisistä nimipohdinnoista. Kummit on vielä suuri arvoitus. Näillä kahdella aikasemmalla lapsella on monta kummia jo käytössä. Sitten moni hyvä kummiehdokas on mun tietojen mukaan juuri saanut kummilapsen tai on jo monta kummilasta. Sitten yksi on sellanen jolle on syntymässä samoihin aikoihin lapsi. Sit olis vielä pari vaihtoehtoa, jotka asuvat tosi kaukana. Olis tylsää, että tämän kolmosen kummit eivät koskaan pääsis synttäreille tai muille, kun taas kahden vanhemman lapsen kummit asuu lähellä. Tosi hankalaa tää. Esikoiselle, kun mietittiin kummia, ajateltiin, että kelle suodaan tämä suuri kunnia. Nyt tuntuu, että kaikilla on pieniä kummilapsia tai pieniä omia lapsia, joten tuntuu, että kelle me annettais tää karsee taakka. Plaah! Onneksi tässä on vielä aikaa. Olisko muuten tyhmää käyttää samoja kummeja, kun aikasemmilla lapsilla?

Kiitos muuten Ulleli, kun päivitit mulle ton tyttöarvauksen. Se on oikein passeli. :)

Pujaja ja Nuppu rv 20+4 (en jaksa laskea, mutta kai se on noin, kun Miiuskillakin on. ;). Nuppu on muuten mun keksimä korvike Torstille. En vaan ole vielä hyväksyttänyt sitä miehellä.)
 
Viimeksi muokattu:
Miuski kukaan ei oo sanonu missään vaiheessa et sun pitäs poistua,vain sinä itse,joten :)

Äitiysvaatteiden tylsyyden huomannu itekkin,,oon nyt sit yrittäny kahlata nettiä läpi jos sais ees jonku kivan paidan/tunikan/mekon kummini syntymäpäiville pääsiäisen aikaan...

mammy& piiperoinen 21+0
 
Viimeksi muokattu:
pujaja miusta ei oo tyhmää käytääsamoja kummeja...pääasia kai se on et kummi on sellainen luotettava ja tahtoo olla mukana elämässä. Meki siis ajateltiin pyytäämun veljeä,vaikka on tuon esikoisen kummi,,,muita kummilapsia hänellä ei ole ja esikoinen on kuitenkin jo 10 vuotias :)
 
tulin pikaisesti kommentoimaan levottomista jaloista. Mulla niihin auttaa kylmägeeli ja lääkäri antoi luvan läträtä niin paljon kuin haluan jos kerran auttaa.. Jumppaaminen ja venyttely aluksi ja sit geelit perään, kyllä tepsii. Mulla vaivaa levottomat jalat nytkin eli lähden liikenteeseen :wave:

teelikki ja murunen 22+0
 
Kirppiina, mulla tuli enemmän suppareita toisessa raskaudessa kuin ekassa, jossa niitä ei tainnut itse asiassa tulla ollenkaan. Nyt niitä tulee jos yhtään enempää rasitan itseäni fyysisesti. Suna mä vaatisin päästä lääkäriin tarkistamaan asian, eihän se hyvä ole terveydenhuoltojärjestelmällekään jos sä synnytät ennenaikaisesti vain siksi, ettet päässyt lääkärin. Ja tee päätös sitten sen mukaan mitä lekuri kertoo.

Asutko sä Skeletorgirl Ylöjärvellä? Mä olen sieltä kotoisin =)

Mammy, tiedän että isovanhemmat kelpaa kummeiksi. Jotenkin vaan mua ottaa se vastaan, ensinnäkin koska niiden "pitäisi" olla lapselle läheisiä muutenkin, ja toisekseen koska haluaisin ihmisiä, jotka olisivat suurinpiirtein itseni ikäisiä ja joiden voisi olettaa olevan hengissä vielä kohtuu kauan... Isovanhemmat kun ovat kaikki jo yli 70:siä, joskin onneksi hyväkuntoisia ainakin toistaiseksi.

Pujaja, mä olen miettinyt samaa asiaa, nimittäin voisiko pyytää samaa henkilöä kummiksi toisenkin kerran... nimittäin mun veli on ollut hyvä kummi esikoiselle, eli miksi ei tälle kolmosellekin, ja hänellä ei tietääkseni ole esikon lisäksi kuin yksi kummilapsi. Tällä kertaa voisi kysyä hänen vaimoaankin haltiakummiksi (häntä ei ole kastettu)...

Tervetuloa takaisin Miuski =) Sulla tuntuu olevan aikas raskas raskaus, toivottavasti olo paranisi...

Pääsin sitten tänään töiden jälkeen vaateostoksille, ja voin vain todeta samaa kuin kaikki muut, että oli pääasiassa aika pliisun väristä kamaa, ja mä katselin vain ihan tavallisia vaatteita. Siis värit oli vaalean punainan ja -sininen, valkoinen ja ehkä musta. Ostin sitten ihan normaaleja t-paitoja, Espritiltä löysin pari ihanaa t-paitaa (kukallisen ja ruskean) jotka menevät ainakin ensi vuoden kesällä jos ei tänä kesänä enää mahdu, ja pari tosi pitkää hihatonta paitaa jossa kankassa oli 5% elastaania, eli pitäisi venyä, mustan ja valkoisen. Joskos näillä pääsisi taas vähän aikaa eteenpäin. Ainakin noilla pitkillä paidoilla. Löysin muuten ihanan pitkän valkoisen paidan jossa oli pitsiä ja vaikka mitä, mutta materiaalina oli viskoosi. Ja mä kun hikoilen kuin pieni sika raskausaikana, eli en todellakaan voi käyttää mitään keinokuituja :p

Siobhan ja Plutte 23+0 (hämääkö ketään muuta tuo tapa laskea "24:llä viikolla", sitten kun viikko vaihtuu ja on tosiaan ne 24 viikkoa täynnä tuleekin sellainen olo että näinkö vähän näitä vielä olikin, luulin että jo 25... :p )
 
Siobhan42 totta tuo,mut jos ite kokee sen itse kasteen tärkeäksi niin ei minusta kummien puute sais olla este kasteelle :) en tiijä ymmärrätkö mitä mie tarkotan :) meil isovanhemmat on 50v-60v kieppeillä,mut ei me ite henkkoht niitä kyl pyydetä kummiksi ko vasta sit jos oikeesti ei oo ketään muuta ketä pyytää:) varmaan mun veljee ja miehen siskon tyttöä ainaki pyydetään...
 
Huomenta!

Meillä ei pidetä ainakaan ristiäisiä, koska ei kumpikaan kuuluta kirkkoon, eikä ehkä nimiäisiäkään. Haltiakummeja voidaan nimetä jos halukkaita löytyy.. En tosin ymmärrä mitä niillä tekee. Tarkoitus on että lapsella on nimi synnytyslaitoksella ja läheisiä ihmisiä elämässään ilman kummiuttakin. Mitenköhän tuo menee käytännössä? Kai siellä joku paperi täytetään mihin saa nimen laittaa? Lisäkysymys gallupiin: Miksi kastatte lapsen? Juhlan ja kummien/perinteen vuoksi vai koska uskotte?

Mahavaivaa muilla? Mulla on kauhea pinkeys ja turvotus vatsassa, maha kovalla ja kohtukin tuossa heti navan takana pullottamassa. Ihan ihoakin kiristää ikävästi.. Syön luumuja ja juon paljon vettä. Mikä vielä avuksi?

Selkäsärkyä mulla on kans. TUntuu niinku olis vanne lapojen ja pallean kohdalla ja sitä kiristää välillä aivan sietämättömästi. Kurkkuakin kuristaa ku on nuo lihakset niin jumissa. Myös kyljet ja alaselkä vihoittelee.. Jumppaohjeita?

ON: Vielä omaa napaa, koska täällä on nyt muuten kaikki hyvin. Supistelut ovat vähentyneet huomattavasti. Epäilen kohdun kasvupyrähdystä edellisen supparijakson syyksi.. :) Onni riehuu masussa tämän tästä. Maha on jo isokin. Ihmiset huomaa.. :D

Terkkuja kaikille! Olen nyt työmatkalla ja lukenut juttujanne vähemmän. Kotiin palattuani sitten lupaan kommentoida enemmän. :)

-Mandalay + Onni rv 22+1
 
Miksi kastamme lapsen?
Siksi että kuulumme kirkkoon :D Hah. No,oikeasti siis siksi että kyllä mä ainakin uskon ja musta on ihanaa ajatella että se pieni lapsi saa suojelusta elämänsä ensi metreiltä asti! Esikoisen isän kanssa meillä oli kädenvääntöä tästä asiasta,lapsi kuitenkin loppupeleissä kastettiin. Nykyinen mieheni kuuluu kirkkoon ja oli itsestään selvyys että kastetaan. Tietysti se on myös kaunis tapa,mutta kummiasia ei mua niinkään kiinnosta..tai siis hankalaa niitä kummeja on miettiä ja vielä sellaisia jotka olisivat sitten oikeasti sen lapsen elämässä mukana :/

Nimistä tuun hulluks ton miehen kanssa:headwall: Se haluu jotain ihan urpoja nimiä! En kestä. Sit sille ei käy mikään hyvä nimi mitä mä ehdotan:whistle: Yks nimi olis mikä sopis molemmille,mutta se ei oo mulle the nimi jonka haluan:snotty: Byääh.

mammavaatteet on ollu käytössä jo pitkään! Mä olen melko hoikka ihminen ja oon pitänyt melko kireitä farkkuja,joten ne jäivät heti pieniksi kun kohtu alkoi kasvamaan :D Ei toiveitakaan että menisivät kiinni mitenkään enää! Normipaidat on vielä käytössä.

Supistuksia on alknut tulemaan täälläkin. Jos siis kävelen vaikka pitkän matkan niin supistaa..kivuttomasti siis. Junnaria oottaessakin alkoi jo näillä viikolla,mutta eivät tehneet mitään.

MM ja Kirppunen 21+5 (tai jotain sinne päin?)
 
Kummeista. Mun paras kaveri on miehensä kanssa poitsun kummeja, samoin exän kaksi kaveria. Yllättäen mun kaverit on todella vähän pojan kanssa tekemisissä, ja se mulle vierain kummisetä on eniten. No, hyvä että joku edes jaksaa panostaa... En itsekään ole riittävän aktiivinen kummi omille kummilapsilleni : / Neljä kummia olisi toiveissa pikkukakkosellekin, mutta en tosiaan tiedä mistä mä ne haalin. Ehkä pitää valjastaa omia serkkuja, tosin ei olla juurikaan tekemisissä mutta nyt nuo ovat jo niin isoja että rippikoulu on käyty ja voi kummiksi ryhtyä. Optimi olisi että kummit ovat iältään minun ja lapsen iän välistä (olisi joku jonka kanssa voi jutella "nuorten juttuja") ja olis tavallaan hauskaa jos kummilla ei olisi vielä omia lapsia. En haluaisi lähisukulaisia, esim. veljeäni kummiksi, koska hän on joka tapauksessa lapseni elämässä mukana niin paljon - olisi siis kiva saada lisää aikuisia lapsen elämään. Voi olla että tässä kohtaa joudun nyt joustamaan, nimittäin kavereita ei hirveästi ole, ja potentiaaliset kummit ovat muut jo napanneet (yhdelläkin lähes 10 kummilasta, tuskin enää lisää haluaa...).

Ristiäiset pidetään siksi, että muksu saa "viralliset" kummit ja ristiäiset jotenkin kuuluu ihmisen elinkaareen. Esikon isä ei ollut käynyt edes riparia, mutta suostui ristiäisiin. En tosiaan odota (enkä toivo) että kummit saarnaa jeesuksesta lapselle.

Nimiasiaa olen miettinyt paljon. Jostain syystä vain tyttöjen nimiä tulee mieleen, ei yhtä ainutta hyvää pojan nimeä. Maanantaina ultrassa ehkä selviää kumpi tulossa, niin sitten voi panostaa enemmän nimien miettimiseen. Kolme nimeä pienokaiselle haluaisin kun esikoisellakin on - ja niin että ensimmäinen nimi on kutsumanimenä! Tosin riippuu vähän saako muksu äidin vai isän sukunimen, isällä kun on kaksiosainen sukunimi niin siihen kyllä riittäisi kaksikin etunimeä. Nykyään tuntuu että kolme etunimeä on ihan normi, omassa lapsuudessa se oli jotenkin tosi eksoottista.

Perhana, aamupahoinvointi on tullut takas :headwall: Aamulla ei pysty syömään oikein mitään, jugurtti ja mehu on ihan vihoviimeinen valinta. Keskellä päivääkin saattaa tulla sellanen olo että kohta juostaan ja kovaa pyttyä halailemaan. Tulen ihan supertäyteen normikokoisesta ruoka-annoksesta, ilmeisesti pienokainen painaa jo mahalaukkua kasaan... Toivoa sopii että paino nousee kohtuullisesti vähemmän syömisen takia :)

Sammeli & Sintti 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Meille ei tule ristiäisiä eikä kummeja.. emme kuulu kirkkoon. Itse uskon että ihmisen itse tulee päättää kaste-asioista ja se on sitten oman uskon perusteella eikä vanhempien. Uskon että kaikki lapset ovat Jumalan omia ja suojelusenkelit ovat yhtälailla kastamattomien lasten suojelijoina kuin kastettujen lasten.

Täällä on energiat ollut ihan pohjissa nyt pari päivää. Olen ollut lasten kanssa yksin kotona tämän viikon (5 ja 3v) ja nämä sadepäivät saa lapsetkin käymään toistensa hermoille pikkuasioista. Samalla pitäisi pyörittää omaa yritystä ja tilauksia tässä ohessa.. plääh. Nyt pitäisi saada jostain ladatut patterit käyttöön itselleni..
 
Eea
Täällä viikot paukkuu. :D Uskomatonta, että puoliväli on viimein saavutettu.

Meillä lapsi kastetaan, koska kuulutaan kirkkoon ja itse ainakin uskon. Miehelle kirkkoon kuuluminen tai kaste ei ole niin tärkeää. Kaste on myös kaunis tilaisuus, jossa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi.

Mandalay, kyselit mikä auttaisi vatsa vaivoihin. Itsellä ainakin kiivi auttaa jos vatsa on kovalla. Kannattaa kokeilla. :)

Eea & Urkki 20+0
 
Terveyhdys mammat!

Eilen oli neuvola, ja kaikki oli oikein hyvin..Mä en kyllä ikinä kyllästy niiden sydänäänien kuulemiseen =) Hemoglobiini oli tippunu 107, joten alotettiin rautakuuri. Nauvolatäti varotteli että se saattaa aiheuttaa ummetusta ja vatsakipuja, toivottavasti ei, koska oon vihdoin päässy eroon alkuraskauden ummetuksesta!

Mä tunnen muuten oloni tosi pirteäksi, mutta ne aamut ja aamupäivät töissä, voi kamala! Tänään huomasin nukahtaneeni istualteen töissä noin 10 min, ja varmaan kaikki huomas, mut onnex kaikki tietää raskaudesta ja toivottavasti ymmärtää;)

Mammavaatteita oon käyttäny jo pitkään, koska normaalisti oon aika hoikka, ja esim normihousut jäi aika äkkiä pienex..Nyt oon vaan ihan innostunu tilailemaan netistä kivoja mammavaatteita iltaisin, pitää kattoa ettei ihan lähde lapasesta.Mä vaan en kaupoista löydä mitään kivoja ku kaikki on niin harmaita.

Surffailin netissä lastenvaunuja ja ihastuin kovasti Mutsy-merkkisiin vaunuihin, jos jollain on kokemusta niistä niin ois tosi kiva kuulla?!? Vauvalle ei olla vielä hankittu mitään vaatteita, ku halutaan oottaa sitä 4-d ultraa ja tietää kumpi on tulossa, en malta odottaa! =)

Ristiäiset pidetään ilman muuta vaaville, jotenki mulle tulee niin turvallinen olo siitä, ja semmonen että pienokaista suojellaan.

Mulle voisi päivittää poikaolon ja kättärille oon menossa synnyttämään!

Oikeen ihanaa päivää kaikille odottajille:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sammeli täällä myös pahoinvointi tullu takasin :kieh: Painottuu kylläkin iltaan eikä aamuun. Tosi rasittavaa.

Kastamme lapsen, koska olemme uskovia. Isäni on pappi ja oon saanu kristillisen kasvatuksen. Isäni myös kastoi esikoisen ja toivin et kastaa myös tän tulevan. Tästä väännetään miehen kanssa, kun hän haluaisi että hänen veljensä kastaisi...

Mandalay täällä myös mahavaivoja, mut nyt on vähän ruvennu ummetus auttamaan. En tiiä johtuuko sit siitä että syön joka päivä olo-jugurtin... Kahvi auttaa mulla myös hyvin ja aina kahvin jälkeen saankin mennä suoraan vessaan :D

Mites elokuunvaavi, ootko jo soitellu uudestaan? Toivottavasti saat apua huoleen :hug:

(.) kävin sit tänään lääkärissä ton alapään takia. Ja siis olisitte nähny sen lääkärin :whistle: Oli ku jostain amerikkalaisesta elokuvasta kun käveli takki auki rinnat heiluen pitkän käytävän päästä päähän :) Valehtelematta joka ikisen vanhan ukon katse kääntyi :LOL: Katoin et voi vitsi, ei näytä asiantuntijalta... Mut oli positiivinen yllätys :) Kerranki lääkäri jolla oli aikaa, oli hyväntuulinen, nauroi ja jaksoi kuunnella. Kuulun kuulemma niihin naisiin, joilla tuo tulehdus ei lääkityksestä huolimatta katoa, mutta kuulemma paikat näytti ihan siisteiltä ja sanoi että jos joku tulehdus vielä on niin lievä. Ja kipujen sanoi johtuvan siitä että sidekudos venyy nyt nopeasti kun on niin pieni väli ekan ja tokan raskauden välillä. Maanantaina vien vielä pissanäytteen mutta muuten tää oli tässä. Eli normaalia elämää vaan :) Helpotti kyllä. Ehkä sitä nyt taas uskaltaa harjoittaa avioelämääkin pitkästä aikaa kun tietää et paikat on kunnossa ;)

hemari ja helmiäinen 23+6
 

Yhteistyössä