~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Onnittelut ultrakuulumisia saaneille :flower:

megalintunen kyseli lisäraudasta. Mulle annostus ohje on 1 aamulla ja 1 illalla.

Gallup:
Turhin taitaa olla rintakumet. Yhtä taistelua niiden kanssa oli mun yrittelyt : / nelosen kanssa en ottanut niitä enään ollenkaan käyttöön enkä ota kyllä nytkään.
Tärkein ekana mieleen tulee bebanthen voide :D rinnanpäihin, auttaa tosi paljon imetyksen alussa useasti käytettynä. Ja sitten tietty vaunut, sitteri, hoitopöytä, pinnasänky, amme+ammejalat..
Ihanin Pikkuruiset vaatteet ja sukat

Tänään oli odotettu rakenneultra. Kaikki oli oikein hyvin, istukka takana eikä ole kohdunsuun tiellä. Pikkuinen vastasi kooltaan päivän isompaa :heart:
Minun tyttöolon voi vaihtaa TYTTÖLUPAUKSEKSI :heart:
Ihanaa, kun lapset saavat pikkusiskon :)

Pieni Tähtönen ja PikkuSisko Martta 20+0 POKS, POKS!!
 
Heippa!
Ultrassa käyty. Kaikki oli pikkuisella hyvin ja hyvin vastasi viikkoja. 379g oli painoa toisella jo :) Mun poikaolonvoi muuttaa poikalupaukseksi, aikas selvästi näin itsekkin siellä jalkovälissä jotain :D

Elzu 21+0
 
Onnea Pienelle Tähtöselle tyttölupauksesta ja Elzulle pojasta!

Meillä mennään tosiaan autuaan tietämättöminä loppuun asti, näillä näkymin ultria ei enää ole, ja rakenneultrassa en sitten kysynyt.

Potkuja tuntuu jatkuvalla syötöllä nyt kun olen lopettanut stressaamisen. Mitäs stressaamista täällä kotona saikulla olis... no, kohta täytyy jaksaa lähteä ulos, apteekin kautta hakemaan tytöt tarhasta.
 
Onnea PienelleTähtöselle tyttölupauksesta ja Elzulle poikalupauksesta! :)

Mä en vieläkään osaa päättää haluanko tietää kumpiko tulee vaiko en..

Tuli mieleen, vieläkö moni pystyy nukkumaan mahallaan? Vaikka mahaa jo on, niin itse kyllä pystyn hyvin vielä nukkumaan. Aamuyöstä jos on kova vessa hätä sit vähä painaa.. :D

Joku kirjoitti olevansa vasta nyt väsyneempi mitä kertakaan tässä raskaudessa, ja täällä ihan sama ! Koko ajan kamala väsy, ja sit väsyneenä tulee tiuskittua esikoiselle ihan typeristä asioista ja sit tulee huono omatunto! :ashamed:

Majj & 19+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Galluppiin turhin tavara on ollut semmonen pieni nenänniistäjä, olisko ollut ainun, ihan kaupasta, ja sit talkki ja rasva, joita ei ole koskaan tarvittu. Tosin apteekista ostettiin kunnon nenäfriida, jolla on saanut nenän hyvin auki.
Turhaa on olleet myös pienet vauvan kengät...

Tärkein on ollut imetystyyny, iltaisin saattaneet syödä tuntitolkulla tissiä pieni tauko ja taas uudelleen. Mulla on semmonen tyyny, jossa on remmi takana, pysyy matkassa jos vähän joutuu kävelemäänkin. Ei tuu niskat kipeiksi.
Ja sit viimesimmällä lapsella sitteri, jota pidin keittiön pöydällä, lattialle en voinut jättää enkä sänkyyn kun pienillä oli 1v7kk ikäeroa. Olisi innokas isoveli saattanut hoitaa vauvaa liian kovasti.

Ihanin on just ne ihan vastasyntyneen vaatteet
 
Pikaisesti:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista!! Ihanan paljo meidänkin porukka jo rakenneultrissa käyny :heart: (omaa odotellen... :whistle:)

majj, minä pystyn ainakin viel hyvin mahallaan nukkumaan/löhöileen jonkin aikaa :wave:

Menihän se työpäiväkin viimein, puuh.. Aamulla kyllä ketutti kun unet jäi siihen reippaaseen neljään tuntiin :mad: Onneksi oli rauhallista. Nyt voikin loppupäivän löhöillä, käydä koiran kans mettäs ja ottaa vaan lunkisti :heart: Niin ja onneks ei yöllä ihan yksin tarvinnu valvoa, masuasukki tais olla myös hereillä, sen verran tuntui potkuttelevan :)

piianappula + pikku myy 19+4 :heart:
 
Hipshei minulla oli rakenne ultra eilen ja poikahan sielä myllersi ja terveenä ja tänään poksuu rv 21 :) btw tein facebookkiin ryhmän Elomasut 2011 koska en vastaavaa ainakaan itse sieltä löytänyt :D
Kirjaudu sisään | Facebook ryhmä on toistaiseksi julkinen että ihmiset löytäis helpommin mut laitan myöhemmin salaiseks ettei ulkopuoliset pääse uteliaisuuksissaan lueskeleen juttuja :)
 
Ihania ultrakuulumisia!!!! :heart:
Onnea kaikille ultrassa käyneille!! Meillä se on edessä huomenna.

Kiitokset kaikille Mummani poismenoon osaaottaneille. Lähdemme hautajaisreissulle Pohjanmaalle reilun kahden viikon kuluttua.

Komppaan vielä Pientä tähtöstä, että noi ammeenjalat on kyllä kans yks tärkeimmistä! Vielä kun ne ois 5cm korkeemmat, niin ois entistä parempi.

DarkRed ja Salama ja jos oli muita Tampereen alueelta, niin teille tiedoksi.. Tesomalla on lauantaina Mll:n kirppari klo 10-13. En nyt muista tähän hätään paikkaa, mut jos se on vanhassa paikassa, niin se on Tesoman kirkolla. Mll:n sivuilta löytyy tuo tieto.

Täällä kans tulee otettua päikkärit joka päivä, ei vaan muuten jaksa. Eilen oli 20+0 ja painoa oli tullut 1,8kg. :) Siitä iloitsen!
Huomenna siis rakenneultra, jossa aiotaan kysyä sukupuoli, mutta pitää se salaisuutena. Ja torstaina sitten Taysin käynti, jonne hieman nolona vien ruokapäiväkirjani... Ei noi ruuat mitään, mutta mä juona ihan sikapaljon! Eilen oli noin 21.00 mennessä mennyt 18,5dl light jaffaa, 5dl vettä, 6dl rasvatonta maitoa, 2dl teetä ja sen jälkeen otin vielä ainakin kerran 3dl lasillise light jaffaa.. :ashamed:
Jotkut tutut oli facebookissa ihan tuskissaan mun aspartaamin saannista, mutta mä en jaksa siitä stressata. Se on paljon isompi määrä mitä raskaanaollessa saa päivässä juoda, että joku raja ylittyis.
Toinen mikä tuolta ruokapäiväkirjasta pistää silmään on noi marinoidut valkosipulinkynnet ja suolakurkku.. :D

Jees, nyt hetkeksi ulos nauttimaan 7c lämmöstä ja sitten hakemaan Äitiä junalta. Mimmi on enemmän kuin innoissaan Mumman tulosta.

Raitis ja Rakkaus 20+1
 
Onnea lupauksista:heart: Ihania ultrakuulumisia! Koitin ne päivitellä tonne, jos joku on mennyt ohi niin huhuilkaa uudelleen :)

majj Mä nukun vielä mahallani :) Mun maha kyllä onkin aika mini vielä.

Birdye kiva kun teit ton fb-yhteisön, meillä on viime vuoden maalismammojen kanssa samanlainen ja ollaan kyllä tosi tiivis porukka siellä :)

(.) Meillä on huomenna ultra. Tuskin osaan nukkua ens yönä. Mua jännittää ihan kamalasti että kumpi sieltä on tulossa :D

MM 19+3
 
Heipat! Onnea kaikille ihanista ultakuulumisista.

Täälläkin eilen ultra. Kaikki näytti hyvältä, kaveri heilutteli siellä vähän jalkojaan. =). Painoarvioksi saatiin 386g ja hyvin vastasi juuri niitä viikkoja missä mennään. Sukupuolta ei sitten kysytty, mies ei halunnut tietää, mutta kysyi kuitenkin kätilöltä että näkeekö hän kumpi se on. Kyllä kätilö näki, ja me molemmat nähtiin yhdessä kuvassa kyllä jonkinlainen "uloke", että poikaololla mennään. Ehkä se selittäisikin ton mun mahakummun karvankasvun :D. Istukka mulla kiertää, eli jos ymmärsin ja tulkitsin kuvaa oikein, se on sekä etu- että takaseinässä..mie olen aina luullut että se on vaan joko tai.. :confused:..unohdin siinä hässäkässä kysyä, että kuinka paljon se vaikuttaa noihin liikkeiden tuntemiseen, ultratessa kätilö kuulemma tunsi ihan selvän töytäisyn, mutta minä en...eilen illalla kyllä sitten tunsin aikani maattuani muljauksen. Kätilö näytti myös yhden 4D-kuvan kasvoista, jossa näkyi ehjä ylähuuli. Miehen mukaan otuksella on ihan samanlainen ilme kuin äidillään :heart:.

Nyt pitää sitten ostella vaan neutraaleja tavaroita ja vaatteita ;).

Väsymystä pukkaa oikein urakalla ja entistä enemmän joka päivä tuntuu että joku muu sais mennä mun puolesta töihin..tulis edes kunnon kevät jo, niin sais siitä ehkä vähän energiaa. Yritän myös taistella orastavaa flunssaa vastaan, mies ollut koko viikonlopun kipeänä ja ihmehän se on, jos ei muhun ois tarttunu. :snotty: Siispä sohvalle viltin alle, koira kainaloon ja odottelemaan Emmerdalea :)

 
Majj, mäkin pystyn vielä nukkumaan mahallani. Joskus tässä puolenvälin jälkeen se kyllä vaikeutuu, en muista enää tasan tarkkaan koska edellisillä kerroilla. Ja tuntuu siltä, että olen jo useamman viikon nukkunut silleen vähän sivuttain, ihan vaan kaiken varalta, vaikka tosiaan voisinkin vielä ihan mahallankin maata.

Onnea poikalupauksesta Biryelekin!

Raitapaitainen, mä juon kanssa ihan sairaasti. Eli et ole ainoa. Mutta mitä väliä sillä on? Varsinkin kun kuitenkin tunnut juovan pääasiassa ihan "terveellisiä" juomia... Mä litkin siis litrakaupalla vettä joka päivä, nyt kipeänä on mennyt kamomillateetä ainakin pari litraa päivässä + vettä päälle.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista! :flower: Itse vielä toivon, että siellä kontrolliultrassa huhtikuun puolivälissä lääkärillä olisi aikaa katsoa myös sinne Öttiäisen jalkojen väliin... :D

Kirsikka-78 kyllä Mikkelissä asustellaan, tosin ei ihan keskustassa vaan aika lailla maalla. Töissä käyn kyllä kaupungissa joka päivä. Saapa nähdä tosiaan ollaanko synnärillä yhtäaikaa ja saattaahan tuo Mittumaariakin sattua sinne myös samoihin aikoihin. :D Asutko Kirsikka itse Mikkelissä vai lähistöllä?

Migreeninestolääkityksestä vielä Tinskulle eli kiitos sinunkin kokemuksista tuosta Propralista! Mulle se on määrätty sydämentykytysten ja migreenin estoon ja noihin sydämentykytyksiin tuntuisi riittävän pienempikin annos, mutta migreenin estoon pitäisi ottaa 2 x 40 mg päivässä. Tosin nyt olen yrittänyt pärjätä 1-1,5 x 40 mg. Mutta tosiaan jännä, miten lääkäreillä on erilaiset kannat Propralin käyttöön. :confused:

Tsemppiä kaikille rakenneultraan menijöille! Itsellä on huomenna aamulla edessä sokerirasitustesti ja olen tässä nyt yrittänyt pari päivää katsoa syömisiä, ettei ihan turhaan tule hälytystä. Tosin sunnuntaina oli mun mummin 80-vuotissynttärit ja siellä tuli vähän herkuteltua... No jospa se ei enää huomenna näkyisi missään!

Blanco + Öttiäinen 20+1
 
Onnittelut ultrauutisista niitä saaneille!!! itte saanki vielä ootella....

tärkein tavara: sitterin, vaunujen ja sängyn jälkeen varmasti liivinsuojat ja bepanthen-voide :) sekä mulle rintapumppu, ilman sitä oisin räjähtäny ekoina viikkoina..

turhin: hyppykiikusta ei kukaan näistä neljästä oo tykänny, ja pakko tähän kyllä heittää että tän nuorimmaisen kohdalla tuli anoppi siihen samaan syssyyn, kun kaikki kävi niin nopeasti, se oli turhin,ikävin ja kamalin...:x :whistle:

no joo, ihanin: tietty kaikki suloset villavaatteet!! ne on vauvoilla mun mielestä niin supersulosia =)
 
Eipä oo hetkeen tullut taas kirjoteltua =) ihanaa kun täällä kirjotetaan niin paljon ja on aktiivista porukkaa! Ja onnittelut hyvistä ultra uutisista kaikille niitä saaneille.. mua jännittää ens maanantaina olis meillä vuorossa sitten se rakenneultra.. toivottavasti saavat kaiken mitattua ja olis kaik hyvin =) <3 toivon et meille osuis mukava kätilö kun kuullut monesta suunnasta nyt että on ollut kurja ja epämiellyttävä tilanne ja jopa ihan törkeitä ultraajia ollut :/ Noh.. mutta mulle pääasia on silti että nään vaan että pieni kunnossa..

Potkuja ja mönkimistä tuntuu päivittäin ja liikkuvainen taitaa olla tuo kaveri.. tälleen suht rauhallisissa tunnelmissa siis mennään.. enään 9 viikkoa olis töitä ja sit vuosilomat pidän ja äitiysloma siihen perään =) ihanaa kyllä kun kevät ja kesä tulossa.. piristää niin paljon!

Elokuunvaavi 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Ei ole tullut kirjoiteltua tänne, vaikka aktiivisesti olen käynyt juttujanne lukemassa. Meillä on rakenneultra vasta 13.4.. Tuntuu, että sinne on ikuisuus. Minulle voisi merkata poikaolon. Ultrassa se sitten selviää. Vauvan liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa. Ja tänä aamuna tunsin ensimmäistä kertaa liikkeet käteen asti. Maha ei kauheasti ole kasvanut, johtuen taaksepän kallistuneesta kohdusta. Olo on ollut hyvä ei pahoinvointia, väsymyskin taas voitettu.

Lenkillä olen yrittänyt käydä useamman kerran viikossa. Joka päivä pyrin edes hetkeksi menemään ulos ja kävelemään vaikka muutaman sata metriä. Painoa on tullut n. 2 kiloa, ja toivottavasti loppuraskaudessakin paino nousee maltillisesti. Esikoisesta painoa tuli 13 kiloa.

Ihanaa kevään odotusta kaikille! :wave:

Eea & Urkki 17+6
 
Ja nyt yritän kiriä kirjoittamattomuuttani... Maha kipeänä vain voi jäädä lyhyeen. Mulla siis mahavaivaa ollunna toissapäivästä asti :( Pakki sekaisin, pahaa oloa ja vetämättömyyttä eikä ruoka mene alas eli joku pöpö tää on.

Aloitan sivun 17 kanssa....

majj:lla hyviä neuvolakuulumisia :) Miten teillä jo sf-mittaa otetaan?? Ja ihana masukuva!!

Salama81: Tervetuloa!

Joosu, Pilvilinna ja SJL: Nää "kohtaukset" tulee ja menee miten sattuu, yhtään varoittamatta. Niitä pitäis tutkia, mut miten ihmeessä, kun millä sä otat kohtauksen kiinni? No mulle tulee verenpainemittari niin saan ainakin paineita ja pulssia helpommin seurattua. Hemppa oli alkukuusta 131 eli reilusti laskenut. Se otetaan pe multa sitten pikana neuvolassa, kun pyydän.

Mittumaarialle iso kiitos, kun otat osaa :) ja Ullelille kans!!

Liikkeitä alkoi tuntumaan täällä pitkän tauon jälkeen kunnolla. NYT tuntuu mahan päältä ja lapset ovat innoissaan, kun vauva lataa sarjoja heidän käsiinsä :)

lyylille ja muille tapaamisesta kiinnostuneille sen verran, että ei kun päivää sopimaan ja voi sitä pienemmälläkin porukalla, ihan vaikka kaksin nähdä :)

Kipuisille ja poteville: VOIMIA!

Ihania lupauksia ultrat antaneet! Ja muutenkin hyviä kuulumisia...

Mandalay:
Mua kiinnostaa kaikki vastaukset joissa voi olla neuvoja ja vinkkejä mulle :)

Blancolla ihana massu!

Siobhan: Kurja miten suakin koetellaan voinnin osalta :(

Nyt väsähdin ja hyppään omanapa-asteelle:

Olo suht ok. Yö meni huonon olon ja vatsakivun kanssa. Oma esikoinen on kotona koulusta tänään. Tipahti eilen naama edellä keinusta ja lääkäri tutki ja voi tota naamaa :( Kunnossa periaatteessa ja onneksi on, mutta kipeä. Silmään sattuu ja pää on kipeä, sai kunnon tällin. Yöllä ei nukkunut kunnolla ja eilen oli tosi uninen ja itkuinen ja mä oikeasti kyllä pelästyin kunnolla. Herättelin vähän väliä ja jututin, että näin tajunnantason. Sitten sai nukahtaa taas. Lääkitsin kipua kuten tänäänkin... Miksi meille koko ajan sattuu ja tapahtuu??????????

Liikkeet tuntuvat tosiaan nyt mahan päältäkin :)

Peräpukamia mä sain esikoisesta, tokasta ja nyt sitten kolmannesta ei ole vielä uusia ilmennyt, mutta kyllä synnärillä varmaan se kolmas tonne tulee kiusaamaan... mulla esikoisesta pääsi pahaan jamaan tulehduksenkin takia ja on tosi ilkeä toi persseutu, mutta en ole antanut operoida..... enkä anna kovin helpolla....

Nyt lepäämään, ottaa rinnasta....TAAS!!! Aargh!
 
Aurinkoista kevätaamua täältä muuttohulinan keskeltä =)

Majj ja Blanco ihanat masut!! :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille:flower: Mulla rakenneultra vasta 12.4, silloin viikot 21+1... huoh, tuskallisen pitkä aika vielä malttamattomalle:LOL:

Miuskille halusin kommentoida, että kuulostaa nuo sinun kurjat kohtaukset paniikkihäiriöltä (toki ne voi vaikka mitä muutakin olla). Mulla siskolla alkoi tulla ihan samanlaisia oireita kirjoitusten aikaan, kun oli kovasti stressiä. Toivottavasti kohtauksiin saadaan syy selville, jaksuhalit!! :hug: Ainiin, laita Miuski uutta masukuvaa?:) On niin kiva katella, että miten masu kasvaa kun niin samoissa viikoissa mennään =)

Omaa napaa: Neuvolakuulumisia Painoa tullut nyt yhteensä 900g, esikoisesta näille viikoille oli tullut jo 7kg:O Nyt olenki kattonut syömisiä ja liikkunut päivittäin. Hb 140 edelleen ja verenpaineet mallikkaat. Tiitiäisen sykkeet 140-150, itellä vahva olo pojasta vaikka kaikki muut tyttöä veikkaakin. Rakenneultrassa on ajateltu sukupuoli kysyä:)

eveliina ja tiitiäinen 18+2

Lopuksi masukuvaa viikolta 17+0

 
Eea
Piti vielä vastata tuohon turhin/tärkein vauvatavara kysymykseen.

Meillä ei turhia hankintoja tullut juurikaan tehtyä. Ei ostettu mitään ns. ylimääräistä. Kaikki tarvikkeet tulivat oikeasti tarpeeseen. Rintapumppu jäi kyllä melkoisen vähälle käytölle. Pyrin välttämään turhaa maidon pumppailua ja tarjonta ja kysyntä kohtasi hyvin esikoisen kanssa.

Tärkeimmiksi ja parhaiksi hankinnoiksi muodostuivat sitteri ja itkuhälyttimet. Neiti viihtyi hyvin sitterissä kunnes alkoi liikkumaan. Itkuhälyttimet helpottivat ulkona nukuttamista ja saunomista kummasti. :)
 
Huomenta kaikki!

Huisin paljon tekstiä taas tullu, mutta koitetaas...

Miuskitosiaan, kurjia nuo kohtaukset. Mutta minunki mielestä ne kuulostaa paniikkihäiriöltä, joka on siis vaaraton äidille ja vauvalle. Mutta inhottaviahan ne kohtaukset on.

Kiva lukea näitä turhin tavara ym, keskusteluja.. voi vähän miettii omalle kohalle mikä ois sit hyvä hankinta ja mikä ei. Kun esikoista odottaessa ei ole kokemusta eri tavaroista, ;)

Mulle vois lisätä POIKAOLON :) Saas nähä, pitääkö paikkaansa.. oireiden perusteella on poika ja itellä on semmonen olo.

Unista.. Kamalaa, miten mä nään vaan seksi unia! ja orgasmi unia, huh... :eek:

Mutta nyt omat neuvolakuulumiset...

Pissa puhdas, Verenpaine ok, Sf - mitta 16.... menee melkeen ylikäyrillä. Huh.. :D
Sydääänet oli mahtavat ja vauva koko ajan potki doppleria, en tuntenut liikkeitä ite.. Hb matala, obsidan raudat ei tehonnut.. nyt laskenut lisää eli uusi rautakuuri :(

Hih, muutama päivä rakenne ultraan! mahtavaa <3

Hyppy ja kirppu 19+5
 
Terkkuja taas pitkästä aikaa!

Miuskilla on ollut aikamoiset olotilat. Toivotaan, että tilanne rauhoittuu. Itsellä ollut pari kertaa kunnon rytmihäiriöt, mutta onnex noita on harvoin.

Kiinnityskipuja tuntuu täälläkin päin olevan. Kävin lauantaina ja sunnuntaina jumpassa ja sit sunnuntaiyönä pisteli mahaa, ettei meinannu saada nukuttua. Eilen töissä iski kauheet krampit just ku asiakas tuli mun luo. Ihmetteli, kun mä kiemurtelin naama punaisena...

Väsymys alkaa onnex hellittämään. Auringonpaiste varmaan autta tässä.

Tänään olikin neuvola. Vaavin sykkeet löyty, ne oli 166. Hemoglobiini oli tippunu 114:sta, pitää alkaa ottamaan vähän lisärautaa. Paino noussut ka. 450g/vko, eli ihan maltillinen nousu. Nyt noussu alkupainosta n. 5 kiloa. Verenpaineet oli 121/73. Eli kaikki hyvin!

Rakenneultra ois sitten parin viikon päästä, jänskää...

Soulmama ja Kunto-Oskari 18+5
 
Pikaisesti: Minäkin lähetin pyynnön fb-ryhmään.. Aino nimisen siis saa kans hyväksyä :)
Mulle voi siirtää lasketuksi ajaksi 26.08..

Liikkeet: tuntuu jo hyvin joka päivä ja eilen ekaa kertaa tunsin myös vatsan päältä :heart:

Ihania vauvamasuja teillä jotka on laittanu niitä tänne meidän ihailtavaksi :)

Miuskilla: kuulostaa olevan aika hurjia kohtauksia, tsemppiä sulle niiden kanssa ja toivottavasti selviää mistä johtuu!

Ultrassa käytiin viimeviikolla ja kaikki näytti olevan hyvin ja tällä kertaa ei vauvalla sairautta ole!! ihanaa! esikoinen on aivan innoissaan! En kysynyt sukupuolta vielä ainakaan ja tuntuu etten tälläkään kertaa "uskalla" kysyä ollenkaa kumpi tulossa. aina ollaan ootettu synnytykseen asti =)

Raitis osanottoni mumpan poismenosta! :hug:

Viime yö oli aivan kamala. kuopus loukkasi jalan eilen illalla ja sitä itki yöllä n. tunnin välein. nyt vähän aristaa sitä mutta kumminkin pystyy kävelemään sillä, joten varmaan turhaan tk:een sitä vien..??

Itellä ollu aika normaali olotila, joskus vielä pukkaa huonoa oloa mutta vain jos syönnistä on kulunut useampi tunti.

Vesijuoksen pari kertaa viikossa ja kävelyllä käyn muutamia kertoja viikossa..vähän jäänyt liikkuminen vähäiselle.. ja kävinhän hiihtämässäkin yks päivä ja oli jalat seuraavat pari päivää aika kipeät!

Nyt jotain tekemään että saa tällekkin päivää jotain aikaseksi!

SaBiNe ja masuasukki 17+4
 

Yhteistyössä