~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Olipas hassu hetki....

"Juttelin" gmailisssa mun exän ja esikoisen isän kanssa juuri. Tuli kerrottua vauvasta hänelle ja se tuntui jopa olevan hänelle iloinen uutinen :O

Miksi tein r-testin...?

En mä oikeastaan tiedä. Olin jo tottunut siihen, etä kierrot on mitä on ja eipä pitänyt mitään ovistelua olla luvassa ultran mukaan. No mulla oli viikon ihmeellistä alamahakipua. Makasin joka ilta sohvalla kauratyynyt kanssa. Sitten mies vaan yhtenä iltana totes et mä olen ihan varmasti raskaana ja mä vaan kielsin asian. No sitten aloin miettimään et kas tissit on kipeät ja on tosi väsy olo koko ajan ja vähän huonokin olo... En mä sitä sen enempiä pohtinut, mutta tein sitten yhtenä iltana testin ja juuri kun pissin tikkuun tuli aivan selvä olo et joo, mä olen raskaana et kyllä siihen viiva tulee ja tuli, se kaivattu toinen viiva :)
En mä sitä meinannut siltikään todeksi uskoa, kun eihän mulla pitänyt ovistakaan tulla. No olipa tullut! Ja tosi aikaisessa kohdassa vieläpä eli ei liki puolta väliä vaan aika alussa kiertoa. No siitä viikon päästä tein vielä digitestin vaikka menkatkin oli jo myöhässä et ei jäänyt arvailujen varaan. Piti vaan saada kokeilla sitä "lelua" :LOL:

Nyt alkaa migreeni olemaan takana. Hiton arska, kun aiheuttaa tän joka kerta :(

-Miuski & "Ötökkä" 15+6
 
Voi Miuski, ihanaa että sun ex on onnellinen sun puolesta. *kade* Mun ex (erosta nejä vuotta) veti hernepellon nenään kun kerroin vauvauutisen. No, olis mustakin kiva edetä ns. "oikeassa" järjestyksessä (seurustelu, yhteenmuutto, vauva), mutta kun ei elämä näköjään aina mene niin. Ex on nyt niiiiin huolissaan meidän sällin tulevaisuudesta... Äh, vähän lisää murehdittavaa mulle, ihan ku omassa tilanteessa ei olisi muutenkin tarpeeksi mietittävää : /

tein raskaustestin kun huomasin että pissa "vaahtoaa". Etsin ensin netistä mistä se vois johtua ja monessa paikassa ehdotettiin yhtenä vaihtoehtona sairauksien joukossa raskautta. Eka testi näytti ihan himmeää haamua, mutta viiva kuin viiva - eihän istukkahormonia erity jos ei ole istukkaa ;) Täytyy myöntää että tunteet on heilahdellu äärilaidasta toiseen äärilaitaan yllätysplussan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Sammeli: Niin se vaan menee, että usein elämä vie mennessää ja meiltä kysymättä tahtia ;) Meillä oli aikas riitaisa ero ja tuliset välit pitkään, mutta nyt kohta 8 vuoden jälkeen ollaan ihan puheväleissä :) Se on oikeasti kiva asia jota arvostan jo ihan esikoisenkin kannalta vaikka yhteydenpito tämän kanssa onkin sitten exälle vaikeampaa. Onneksi mä olen tien tasoittajana....
 
Ulleli, mä luulen että se pissasuihkun jatkuva katkaisu jostain syystä lisää virtsatietulehduksen vaaraa. Eli ne bakteerit, mitkä muuten tulis pois jää jotenkin sitten sinne sisuksiin ja aiheuttaa tulehduksen. En kyllä tajua miten se mekanismi ihan tarkaan toimii. Mutta se on kuitenkin ihan hyvä keino kerran-kaksi yrittää jotta löytää ne "oikeat" lihakset :)
 
Heips. Juu muistin taas tänään aiemmin miksen liiemmin ole jaksanut kirjoitella tänne, siksi kun tää himskatin kone lähes joka kerta deletoi mun tekstit ihan pyytämättä. :confused:
Just kun olet kirjottanut viimesen vartin ja olet mielestäs valmis niin , hups, tekstiä ei enää ole, melko raastavaa, mulla pysyy vasara kyllä huomattavasti paremmin käsissä kun tietsikka...

sisarusten reaktiosta, mun 12v ja 13v tytöt on ihan täpinöissään, ei malttais odottaa. Kerroin molemmille noin viikon testin jälkeen, kun olivat jo tarkkakorvaisina jotain kuulleet ja kun lopetin tupakoinnin niin arvasivat. Isoja ihmisiä jo ovat, asioista ymmärtävät ja on ihanaa odottaa yhdessä!

Sammeli, asun itä-Vantaalla ja eka neuvola oli,öö oisko ollu viikolla 8 ja seuraava oli eilen eli 16+0, siinä välissä oli nt ultra ja jo viikolla 6 kävin kättärillä ultrassa kun mulla on perussairauksia mitkä vaatii vähän tarkempaa syyniä ja tietty toivoin pääseväni. Neuvolalääkäristä ei ole puhetta edes ollut..
Eli melko harvakseltaan neuvolan tätiä näkee, eipä toisaalta haittaa kun ei ihan täysin synkkaa tätin kanssa.. ja mulla kotona dopleri millä voin kuunnella jotta masussa pumputtaa.

Kaikenlaista piti kommentoida ja kysellä mutta päätän nyt tähän ja toivon ettei teksti katoa.. :D

Ainiin, huomasin väittäneeni tuolla aiemmin olevani 33v mutta tänään hokasin etten ookkaan vielä kun 32v. Tuen kyllä väittämää jotta raskaus pienentää aivoja, todisteita näkyy taas. :LOL:
Kiuru ja Mauno 16+1
 
Ja taas minä täällä! Noista tyttö/poika oloista, jostain syystä toivon tyttöä mutta mies toivoo etten toivois.. Siis mies toivoo tervettä elävää lasta eikä tykkää että aika avoimesti toivon vähän rinsessaa. En tietenkään niin kovin että pojasta pettyisin, en todellakaan mutta ajatus vielä viimeisestä rinsessasta kiehtoo. Joten mulla tyttöolo.
 
Hei kiitos tsempeistä! :heart:

Nyt ei ole tullut mitään vuotoa eikä mua kyllä supistelekaan vaikka oltiin muskarissakin ja sen jälkeen käveltiin tuolla sohjossa pitkä matka mun porukoille. Liikkeitäkin olen mielestäni tuntenut vaikka aika vähäisesti. No jos mua huomenna epäilyttää niin menen puhelinajalla kuuntelemaan sydänäänet. Olisin tänäänkin päässyt mutta aikaa oli niin vähän ja poika nukkui joten olisin tarvinnut eka vielä vahdin.

Toivottavasti kaikki on hyvin!:|

Päksäkkä 18+6:heart:
 
Moro porot!

Tervetuloa kiuru, ja elokuunvaavi! :flower:
Hemarin tapaan kateudella minäkin lueskelen teidän intoa noista terveellistiä ruokavalioista. Itellä repee joka ilta, aina tulee jotain herkkua tai epäterveellistä vedettyä. Eilen ja tänään on mennyt voileipäkeksejä+omenamarmeladia, tiedän kohta ottavani pakastimesta mehujään jota meni viimeks just eilen, toissailtana pyysin miestä tuomaan työmatkalla Viennetta-jäätelökakun josta vedin puolet jne....:ashamed: Päivät töissä vielä jaksaa skarpata ja kieltäytyä pullista yms kahvilla mutta ne illlat.....! Lohduttaudun sillä että viime vkon neuvolaan rv18 mennessä ei ollut alkupainosta tullut kuin +500g, mutta silti....! Pitänee ottaa itseään niskasta kiinni. Hatunnosto teille jotka jaksatte miettiä näitä asioita paremmin!

Bump, platelet on tosiaan suomeksi verihiutaleet eli trombosyytit, kuten joku (kuka se olikaan?) sanoi, "hälyttävää" alkaa olla jos ne laskee suunnilleen alle 50, koska sitten veren hyytyminen vuodon sattuessa ei toimi kuten pitäisi. Ja epiduraalin saamisen tuo liittynee just siten, että siinä kun neulalla mennään selkäydinkanavaan ja aina siinä vähintään pintasuonia rikkoutuu, saattaa siitä aiheuta huomattavakin verenvuoto jos ei hyytymisjärjestelmä toimi kunnolla. Ja käsittääkseni saattaa aiheuttaa sitten selkäydinkanavaan hermoja painavan hyytymän, esimerkiksi..

Isommille lapsille kertomisesta, meillä 2v5kk on tiennyt jo aika alusta asti. Aina välillä kun muistaa asian, tulee silittelemään ja pussailemaan masua, juttelee masulle että "moi moi vauva, xxx täällä", ja "lukee" kirjoja masulle niin että mun pitää aina nostaa paidat ylös masun päältä jotta vauva kuulemma kuulee :D Kovasti odottaa vauvaa kyllä, uskon kuitenkin että kunhan tuo oikeasti syntyy, saattaa meillä olla käsissä melkoinen mustasukkaisuusongelma, esikon temperamentin tuntien....

Neuvolakäyntejä mietti Sammeli. Nehän vielä aika lailla vaihtelee kunnittain. Yleinen valtakunnallinen suositus jatkossa niiden järjestämisestä kuitenkin on, että pääasiallisesti käynnit on n. rv8 th:lla, rv18 th:lla, rv22-23 th:lla, rv26 th+lääkärillä, ja rv 32 th:lla, ja lopussa 1-2 vkon välein th:lla. Eli vain yksi lääkärikäynti, joka ajoittuu keskiraskauteen syystä että, sen käynnin tärkein tarkoitus on seuloa odottajista mahdollista ennenaikaisuuden eli ennenaikaisen synnytyksen uhkaa. Tämä menisi siis näin pääasiallisesti, ja aina tietysti on tapauskohtaisesti poikkeuksia, jos äidillä on jokin syy tai tarve raskauden seurannan tai perussairauden puolesta esim lääkärikäynnille jo alkuraskaudesta (esim jokin krooninen sairaus tai lääkitys) tai jos raskauden aikana ilmenee jotain poikkeavaa miksi esim ylimääräinen th- tai lääkärikäynti olisi aiheellinen myöhemmin raskaudessa. JOissakin kunnissa on tähän jo siirrytty, joissakin ollaan siirtymässä, joissakin siirrytään vasta myöhemmin...Itsellä se menee jo tän mukaan, nyt oon käynyt rv8 ja rv18 ja seuraava on rv23 ja eka lääkärineuvola sitten rv26 ja toivottavasti en muita lääkärineuvoloita tarvitsekaan.

Raskaustestin tein silloin kun kuukautiset olivat jo kaksi viikkoa myöhässä ja raskautta kuitenkin yritettiin....:)

Muoks, hyvä että Päksäkän vuoto rauhoittunut!
Onnea rakenneultraan Siobhan!

Kirppiina ja masumurunen 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Moiks!

Neuvolakäyntejä
mulla ollu tässä vaiheessa jo kolme: rv 9 terveydenhoitajalla, rv 12 lääkärillä ja nyt rv 17 terveydenhoitajalla ja seuraava tulossa rv 21 tienoille ja se taasen terveydenhoitajalla. Ja välis tietty eka ultra ja toinen tulossa tän kuun lopussa. Eli tuntuu kyllä kunnittain olevan eroa.. Kaveri jutteli juuri jokin aika sitten kun viime vuoden elokuussa sai esikoisensa, että sillä oli eka neuvola joulukuussa ja seuraava vasta huhtikuussa :O Hirveän pitkä aika olisi ainakin meikäläisen hermoilla odotella :D

Raskaustestin tein kun kuukautiset oli myöhässä ja lasta kuitenkin yritetty sieltä alkukesästä asti. Ja plussaahan tuo sillon näytti :heart: Muistan sillon vaan hortoilleeni ympäri kämppää hokien: meille tulee lapsi, meille tulee lapsi, koira tuijotti mun touhuja hetken ja tuli nähtövästi siihen tulokseen, et hullukshan tuo tuli ja painui sängyn alle takas nukkuun. :LOL: Ukko oli samaisena päivänä saanut töistään vielä muistaakseni 3 pulloa viiniä mukaansa ja tokaisin ukolle sen tullessa kotia, että; nooh, yksin joudut nuokin kaikki juomaan, siinä loksahti sitten kyllä ukolta monttu auki. :D

Ihanaa Päksäkkä, että vuoto rauhoittunut!

Ja tervetuloa kiuru ja elokuunvaavi! :wave:

Kävin tuolla kans nuuskimassa muita pinoja niin on kyl hurjaa, että marraskuisillakin on oma pinonsa. Niin se aika vain menee.. :)

:attn: Äitiyshousuista :attn:, osaako joku suositella mistä saisi hyviä?? Ennen kaikkea äitiysfarkkuja? Nyt ruennu omat housut sen verran ahistamaan, että pakko hommata ehkä muutamat niin on helpompi sitten olla. Eikä tarvi gollegeissa olla koko päivää, vaikka nää kyl niin ihanan väljät jalassa onkin. :)
 
Hemari ja Kirppiina, mulle tulee vähän sama olo noista ruokajutuista, en jaksa välittää. Tosin meinasin kiehahtaa kun joku kirjoitti terveellisesti syömisen olevan helppoa... no kiva jos se on jollekulle helppoa, mulle ei. Laskiaispullat ja suklaa on ollut tällä viikolla melkein jokapäiväisenä ruokavaliona (no, laskiaispullia ei ole mennyt kuin kahtena päivänä, hyviä olivat :D ) Elän silti toivossa ettei paino ihan sitä 25-26 kg:a nousisi tässä raskaudessa, mutta on siitä ennenkin eroon päästy.

Ihanaa että Päksäkän vuodot on rauhoittuneet! Käy vielä siellä ultrassa niin saadaan kaikki kunnolla rauha sydämiimme =)

Piianappula, moni on kai ostanut H&M:n äitiysfarkkuja. Itse en ole sieltä ostanut, mutta kai ne on ihan ok kun niin moni niitä käyttää? Mulla on muistaakseni ollut Lindexin, mutta varsinkin loppuvaiheessa se farkkukankaan ja sen stretsikankaan välinen sauma on painanut mahaa, mikä on ollut tosi epämukavaa. Eli en suosittele.... Mun mielestä noiden äitiyshousujen ostaminen on itse asiassa ollut tosi vaikeaa : /
 
Kiinalainen kalenteri :D

Mulla ei kummastakaan pitänyt paikkansa, että katsotaan josko kolmannen kohdalla nyt sitten ;) Mites muilla?

Hitto mikä yö! Vedin sit överit grillisipsien kanssa joista en ole tykännyt ennen raskautta. NYT sitten niitä oli PAKKO saada..... ja ongin ne mausteisimmat yksilöt pussista :D
No, yöllä närästi, mahaa poltti, oli kuuma, ilmaa mahassa.......ei nukuttanut, kun oli niin turkasen huono olo. Hyvä MINÄ!

-Miuski "ötökkä" 15+6

ps. Löysin lisää laskureita :) Raskauslaskurit | Naiset.com
 
Viimeksi muokattu:
Ai hitsi, mä näin kamalan unen yöllä!

Siinä oma mies + joku ihme tyyppi ahdisti mut seinää vasten ja ne alkoi leipomaan mun mahaa kuin pullataikinaa ja se läskin määrä, siis voi *****PIIP*****!!!!! Mä itkin vaikka yritin naurahtaa et onpas se taikinainen.... hyi....
 
Täällä kuumeilu jatkuu, ja joka lihasta särkee .. Mun vanhemmat tuli eilen pariks tunniks meille, en ois millään jaksanut hoitaa esikoista. :snotty:

Raskaustestin tein - koska oltiin yritetty lasta ( paitsi juuri tässä kierrossa yrittely oli jäänyt vähälle, harrastettiin vaan kerran :D ) mutta uteliaisuuttani tein, ja ensimmäisen haamun sain jo kp 26/28-30 :) Oireita tuli vasta joskus rv 6-7 -->

Kiinalainen kalenteri - ei pitänyt esikoisen aikana ainakaan paikkansa ! Nyt lupais poikaa ..

piianappula - Mun kaverit ovat kehuneet Polar O Pyretin äitiyshousuja ! Esikoisen aikaan ostin yhdet H&M:n housut käytin varmaan max 6 kertaa ja myin pois.

Mä oon ostanut yhden H&M:n äitiys "mini" farkkuhameen, kokoa M ja se on mulle joka paikasta iso ! Onneks en oo ottanut hintalappua pois, joten pistän varmaan myyntiin jos kesälläkin on vielä iso ! Ja sit yhdet äitiys leggingsit kokoa M kun ei ollut pienempiä ja nekin on todella isot.. Pitää koittaa jos pesus vähä pienentyis! :D

Ruokavaliosta - Vaikka mä kyselinkin ja mietin kuinka olis hyvä syödä terveellisesti, myönnän ettei se vielä ainakaan ole onnistunut ! Mä oon aina ollut aikamoinen herkkusuu.. Eli en itse ainakaan ymmärrä niitä jotka voi tosta noin vaan lopettaa herkkujen syönnin!

Majj & 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä tykkään mamaliciouksen äitiysfarkuista. Niitä saa joistain Vero Modista ja Stockalta. Viime raskaudessa ostin yhdet tummat farkut ja Ruotsin reissulta caprit ja nyt ostin vaaleet farkut. niitä capreja käytin tosi paljon kun oli lämmin kevät ja kesä. Niitä tummia farkkuja ei tullut paljoa pidettyä kun omat farkut meni viime raskaudessa tosi pitkään ja nyt ne on vielä varastossa. Nyt löysin sitten tosi kivat vaaleet. H&M:n housut ei ole koskaan olleet mulle kauheen hyvät, yhdet mustat kangashousut sieltä viimeksi ostin.

Mä taidan oottaa sinne ensi viikon rakenneultraan kun liikkeitä kuitenkin tunnen. Se on sit jo keskiviikkona. Terkka sanoi puhelimessa että kätilöt saattaa olla tosi tylyjä jos sairaalaan soittaa ja vaatia esim. ensin lähetettä omalta lääkäriltä ennenkuin ottavat edes sairaalaan. Mutta kyllä mä heti menen jos vähänkin epäilyttää.

Siobhan tsemppiä ultraan! Susta alkaakin sitten rakenneultakierros. :)

Raskaustestin tein kun menkkojen piti alkaa tai olla alkanut kun oireista vaan tiesin että nyt oon raskaana. Mulla on ainakin olo ollut niin erilainen niissä kierroissa missä oon raskautunut että oon arvannut ilman testiäkin.

Neuvolakäyntejä mulla on nyt vähemmän kuin esikoista odottaessani. Eka oli rv 8 sit lääkäri rv 14 ja seuraava neuvola varmaan rv 21-22. Meidän kunnassa on vielä kolme lääkärikäyntiä.

Niin ja tervetuloa kiuru ja elokuunvaavi!

Mulla on tänään kiva päivä tiedossa. Mennään miehen kanssa iltapäivällä vähän ostoksille ja sit syömään ihan kahdestaan. :heart: Ihanaa saada vähän kahdenkeskeistä aikaa kun sit mies onkin seuraavat kolme viikkoa 6 pv/vko töissä ja sit ensi lauantaina niillä oli vielä työporukan kanssa menoa.

Päksäkkä 19+0:heart: POKS
 
äitiyshousuista: Mulla on yhdet henkkamaukan farkkuhaalarit ja ne on olleet hyvät. Sitten viime raskaudessa ostin Lindexin äitiysfarkut ja samoilla linjoilla olen, kun joku muukin täällä jo niistä kirjoitti, ne puristaa alavatsasta. Muuten ne olis persauksista ja reisistä ihan sopivat ellei jopa isot, mutta maha ei mahdu. Nyt ostin POP:n äitiysfarkut ja oon tykännyt kovasti. Ne on tosi laadukkaat ja hyvät jalassa. Vatsakangas on kyl hirmu iso vaikka mun maha nyt jo on aika kookas, mutta varmaan kesällä voi jo käyttää normaalisti. Nyt taittelen sen trikoo-osan tohon alavatsalle, kun se yläosa muuten lerputtaa.

Miksi tei raskaustestin? Mä tein ekan testin jo dpo 10, koska edellisessä raskaudessa sain haalean viivan silloin. Me ei oltu päätetty yrittää vauvaa, mutta tietoisesti oltiin oviksen aikaan ilman ehkäsyä ja meidän historialla oli hyvinkin todennäköistä, että tärppää. No, se eka testi oli mun mielestä selkee nega, mutta mies väittää edelleenkin, että näki siinä tosi haalean viivan. Mä olin sitten noin kolmisen päivää aivan takuuvarma ja siinä uskossa, että en ole raskaana. Sitten dpo 14 tuli ihan sellanen tunne, että nyt on pakko tehä testi uudestaan. Siihen testiinhän sitten piirtyi samantien selkeet viivat.

Omaan napaan ei kuulu sen erikoisempaa. Luulin päässeeni eroon alkuraskauden väsymyksestä, mutta nyt taas tuntuu, että 7h yöunet ei rittä mihinkään. Vatsa on jo kaikkien mielestä sika iso. Mua ahistaa, kun kysellään, oonko mä ihan varma, että siellä on vaan yksi. Oon jo alkanutkin miettiä, että mitä jos nt-ultrassa ei vaan huomattu, että siellä piileksi toinenkin vauva. Olikos täällä yhtään kaksosten odottajaa? Tunteeko sen jo tässä vaiheessa, jos oottaa kaksosia... liikkeistä tai vatsan kasvusta tai jostain? Tai sit mulla on vaan kertynyt niin hirvee läskikerros tohon mahaan, että näyttää isolta. Tosin mä oon lihonut vaan tosta mahasta. Naamasta, reisistä, takamuksesta eikä muustakaan huomaa kertyneitä kiloja. Onhan tossa mahaassa löysää, kun saan kiinni ison klöntin, jos istun ja puristan vatsanahkaa. Yök!

Terveellisesti syömisestä: Mä kans pystyn työpäivänä syömään terveellisesti. Tykkään syödä paljon salaattia lounaaksi. Aamupalaksi syön leipää. Illalla se makeanhimo sitten iskee ja aina on jotain herkkua pakko saada. Pari palaa suklaata tai muuta. Sitten annoskokojen kanssa olis myös parantamisen varaa. Töistä tullessa tuntuu, että on sudennälkä ja lappaan tummaa makaronia ja kastiketta lautasen täyteen jaksamatta lisätä lautaselle yhtään kasviksia. Ihmekös jos on tullut jo vähintään 4 kg. Lähtöpaino mulla oli ihan normaalipaino, joten ei näin nopeeta tahtia tarviis kiloja kertyä.

Jännää, kun ekat pääsee jo rakenneultraan. Mä joudun odottelemaan huhtikuun alkuun asti. Sinne on niiiiiiiiiiin pitkä aika.

Pujaja ja Torsti rv 15+6 (lapset nimesivät vauvan Torstiksi), huomenna poksuu!!!
 
Pujaja: Kyllä ne kaksoset ois jo np-ultrassa huomattu. :)
Meillä on molemmissa ultrissa nähty ne tyhjät sikiöpussit, kun alussa olen molemmilla kerroilla odottanut kaksosia. Ja ne tyhjät, jo hieman hajonneet pussit on siinäkohtaa jotain 1-3cm ja nekin näkyy hyvin, joten en oikein usko, että sinne 6-7cm lapsi jää piiloon.

Oisko vaan kohdunasennosta ja kropan mallista kiinni tuo mahan koko? Mä olen kans kuin 28viikolla.. Mut mulla olikin bmi 30 kun aloin odottaa. Äsken taas ulkona huomasin, että maha on jo hieman tiellä kun yrittää muka kevyesti nostaa lapsen moneen kertaan maasta lumipenkan päälle. Ja Siobhanin tavoin, en muuten todellakaan halua sitä 25-26kiloa mitä tuli viimeksi.. :(

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja kivaa kun on taas tullut uusia pinoon! Uudet, huomasittehan meidän tapaamismietintöpinon?
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/plussalaisten-kokoontumiset/1906771-elokuisten-elohiirten-kokoontuminen-lapsimessuilla/

Minkä kaupungin Lindexeissä on on äitiysvaatteita? Tampereella ja Seinäjoella ei ainakaan nykyään enää ole.
Mulla ois edelleen kaapissa ne H&M:n siniset mammafarkut kokoa M ja niistä on kavennettu takapuolta ja reisiä. Kympillä saisi ne omakseen, + postikulut.

Täällä vaivaa huono omatunto kun en ole yhtään jaksanut mittailla sokereita ja maanantaina olis neuvola. Ai niin, tein raskaustesti 14. päivänä alkionsiirrosta. Se on se klinikan määrämä päivä testintekoon. Oli ihan 50/50 tuleeko negaa vai plussaa. Kun ei mulla niitä oireita ole oikein ollut. Paitsi illoin ihan alussa tuntui, että joku pyörittää lyijykynää virtsaputkessa. :D

Aah.. Mulla on täällä kriisi.. Oon saanut kahdelta eri kaverilta tällä viikolla palautetta, että olen alkanut töksäyttelemään. Itse en huomaa käyttäytymisessäni mitään eroa entiseen, enemmänkin ehkä ajattelisin, että tunnen nuo kaverit nykyään niin hyvin, että tulee sanottua asiat suoraan. Omasta mielestäni minulla ei ole kovin vahvoja mielipiteitä ja muiden mielestä taas on.. Onneksi sentään sanovat siitä, koska enhän muuten osaisi itse kiinnittää siihen huomiota ja en pystyisi yrittää muuttaa tuota tapaani. Pyydän nyt teiltä ihan yhteisesti anteeksi, jos olen tai jos tulen jotakuta vahingossa loukkaamaan suorilla sanomisillani/kirjoittamisellani. Tarkoitukseni ei todellakaan ole loukata. Ja minulle saa aina sanoa vastaan. :)

Jees, Päksäkän tavoin, mennään tänään miehen kans kaksin syömään. Mimmille tulee hoitaja Mll:ltä. Viidettä kertaa tulee nyt hoitaja ja kiva huomata, että lapsi odottaa Anni-hoitajaa. Saa itse lähteä paremmalla mielellä kun tietää, että lapsi viihtyy.

Raitis ja Rakkaus rv17+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä