Ajattelin ehtiä poksumaan vielä, mutta näköjään viestien lukuun meni sen verta aikaa, että kello jo yli puolen yön.
Ihania ultrakuulumisia täällä jo monella. Mun täytyy vielä jaksaa oottaa reilu viikko. Aika menee niin hitaasti. Mua jäniittää jo ihan hirveesti.
Vastailen vielä pariin galluppiin ja meen sit nukkumaan.
Vauvavakuutus meinataan ottaa syntymättömälle vauvalle. Esikoiselle ei tajuttu ottaa ajoissa, joten otettiin vasta, kun hän oli 2kk. Eipä me siinä mitään hävitty, kun oli onneksi terve syntyessään ja terve ollut muutenkin. Hänen kohdallaan ei ole paljoa vakuutusyhtiötä tarvittu. Kakkoselle otettiin sitten syntymättömän vauvan vakuutus ja oli hyvä, että otettiin. Syntyessään oli terve, mutta paljon on ollut korvatulehduksia ja flunssia, joiden takia ollaan ravattu yksityisellä. Nyt ollaan menossa kitarisaleikkaukseen muutaman viikon päästä ja sekin hoidetaan sitten yksityisellä, kun on kerran se vakuutus. Julkisella puolella ei varmaan tälle vuodelle olis saatu sitä leikkausaikaa.
Tärekimpiä vauvatavaroita mun mielestä ovat varmaan turvakaukalo, matkarattaat, vaunut, itkuhälytyin, jumppamatto, kantoliina, puklurätit, pinnasänky, liivinsuojukset, imetysliivit ja tutit. Noi nyt on ne jotka ekana tulee mieleen.
Turhimpia ovat olleet jalkapussi rattaisiin, maidonkerääjä, rintakumit, vauvalle ei body -malliset paidat, farkut ja muut vauvalle epämukavat housut, vauvan kengät ja imetyspaita.
Vitsit mä kuulin ihania uutisia. Mun pikkuveli saa vauvan marraskuussa! Ihanaa, kun musta tulee täti. Ja ihanaa, kun serkuksille tulee ikäeroa vaan kolmisen kuukautta. Multa pääs itku, kun kuulin uutisen. Olin sillon töissä ja julkisella paikalla. Työkaveri istui vieressä ja sitäkin sit alkoi itkettää. =)
Omaa napaa: Torsti oli monta päivää tosi hiljanen ja en juurikaan tuntenut liikkeitä. Tänään on onneksi möyrinyt jonkin verran. Muutaman kerran potkut on musta tuntuneet jo tuolla navan yläpuolella. Meidän tyttö 2,5 v väittää kiven kovaan, että sieltä on tulossa kaksi Torstia. Meillä on ollut kiivaat väittelyt asiasta. Perusteluksi ei riitä se, että mä sanon, että olen nähnyt mahassa vain yhden Torstin.
Sit pitää kömpiä nukkumaan, kun lapset herää taas varmaan kukonlaulun aikaan, kun on niin valosaa.
Pujaja ja Torsti rv 19+1