~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Täällä otettii sf-mitta jo heti vkolla 14 ja nyt jatkettii 18. Lähinnä "pirruuttaa" mittas hän niin aikasi :) Muutenkin eilen neuvolassa kaikki näytti ja kuulosti hyvältä. Vielä kun paino lakkaa putoomasta niin hyvä, ei sen tosin ihan pakko oo 30kg noustakaan...

Toi turha/tarpeellinen listaus on kyl hyvä näin ekaa odotellessa. Niin paljon asioita, joita ei tuu ajatelleekskaan :)

Vakuutus täälläkin otetaan varauksena syntymättömälle pohjantähdestä.

Ja vähän vielä omaa napaa... Kaverin ratsastustuntia olin seuraamassa tänään ja ei tienny alanko itkee vai kiljuun ja hyppiin riemusta siinä maneesin laidalla istuskellessa :) Teki mieli hihkua, et nyt mulla kuplii! :D Täs hetken oon miettiny, et onkohan nää liikkeitä vai kuvittelenko, mut nyt ei voinu erehtyä :):heart: Pidin itteni kuitenkin kasassa ja hymyilin vaan suuresti :D Oisko siellä siis heppatyttö/poika kasvamassa :)

Salama 18+1 ja työnimetön kaveri
 
Salama: Ne ekat varmat liikkeet ON ihania! :heart:

Mun mahassa kuplii nyt vähän muut jutut... Käytiin neidin kans illalla ravintolassa syömässä (tyttöjen ilta, kun Isi oli työmatkalla) ja sain sitten aika mielenkiintoisen ruuan eteeni.. Possua mediumina!! :x
Urheasti kuitenkin söin sitä aika paljonkin, kunnes luovutin ja myönsin itselleni, että mun ei tarvi näin epäkuranttia tavaraa syödä. Vaan eipä siinä, kun lapsen kanssa on ravintolassa, niin odotella moneen kertaan uusia pihvejä. Tämän tietää varmaan jokainen 2-vuotiaan äiti.. Toki annoin palautetta ja sain hyvitystä laskusta, mutta eipä se tätä pahoinvointia ja huonoa oloa vie minnekään.
 
Raitapaitanen - Toivottavasti sun olo on nyt aamuun mennessä helpottunut! :)

Aamulla mieskin tunsin ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet! :heart: Tämä on kyllä todella kova kaveri liikuskelemaan. Ja aina kun syö tai juo, ihan vähänkin vain niin johan tulee potkuja, taitaa tulla äitiinsä, kun on ruuan perään ! ;)

Hemari - Sun viikot aina jotenki tarttuu mun silmään ja vitsi sullakin on jo hyvin viikkoja kasassa! :)

majj & 19+5 ( pian puoli väli! :p )
 
Majj: Täällä olo jo ihan normaali. Tosin odotin, että öinen vessassa istuminen ois laskenu painoa paljon, mutta kas, noussuthan se taas oli 300g eilisestä.. :/

Mä kans ajattelen, että raskautta on jäljellä noin 17viikkoa, koska nyt on rv 20+5 ja jossain 37-38 ajattelen synnyttäväni. Heh, menee kuitenki rv42 asti ennenkuin pääsen tositoimiin. :)
 
Pikaisesti kysymys sokeriarvoista tietäville! Kun nyt tässä niitä sokereita eka kertaa tuolla laitteella mittailen, niin mitäköhän ne arvot ennen ja jälkeen ruokailun pitäisi olla? Kun ei noissa vihkosissa missään lue niistä, eikä neuvolaankaan pääse näin viikonloppuna soittamaan. Olisi vaan jo nyt kiva tietää, onko arvot edes suunnilleen sitä mitä pitäisi. :) Ja kylläpä näin äkkiseltään on sormenpäät hellinä neljän mittauskerran jälkeen ja illalla sitten vielä pariin kertaan pitäisi verta nappaista. Auts! Ehkäpä tähän tottuu ja toivottavasti reilun kahden viikon päästä ei enää tarvitsisi vaikka mittaillakaan. Sympatiseeraan siis todella teitä diabeetikkoja, joille tämä on viikoittaista jatkuvasti! :hug:

Blanco + Öttiäinen 20+5
 
Ennen ruokailua alle 5.5 ja tunti ruuan jälkeen alle 7.8. Nuo on raskausajan arvot kotimittauksille. Sit seuraavaksi sä varmaan mietit, että otatko sen tunnin arvon tunti siitä kun aloitat vai lopetat ruokailun..? ;) Mä tapaan ottaa tunti siitä kun lopetan. Siinähän voi olla helposti vartin heitto.
Yritä ottaa näyte jostain pikkusormen reuna-alueelta mieluummin kuin etusormen keskeltä. Sattuu paljon vähemmän. :)

Sorry, mutta musta on lohdullista kun joku muukin joutuu mittailla. En oo ainut "epäonninen". :)
 
Blanco sokeriarvoista ...ennen ateriaa alle 5,5 ja 1 h aterian jälkeen alle 7,8 ovat ainakin nuo yläarvot. Sormet täälläkin hellänä...Arvot olleet hyviä. Yhen kerran ylitys, mut sen jo arvasinkin....karkkiherkkujen jälkeen :p. Miltäs sulla näyttää?

Niin ja mä en asusta mikkelissä...vaan matkaa pitää taittaa jonkin verran...hirvittää kun jo viimeks oli lähellä, et mies joutuu kätilöx...Nopeita käänteitä, kun alkaa tapahtua :).

Muillekkin hyviä vointeja. Nyt aamuvuoron jälkeen ei vaan jaksa enempää "rustailla".

Väsynyt Kirsikka ja masukki 20+6 (huomenna poks :D )
 
Täällä kans mittailu tuttua puuhaa..7 vuotta tosin vasta sairastanu,mut ei auta hermojen mennä jos meinaa tajuissaan pysyä ;) selvästi pitäny nyt hiilareita vähentää kun puoliväli menossa,insuliinin tarve selkeesti lisääntyy..

Täällä vauva ollu pari päivää "hiljainen"..ilmeisesti siis sellaisessa asennossa että ei kaikki potkuttelut tunnukkaan:) ja tämän laskikasan alta ei tarvi ainakaan odottaa et näkyis ihan heti=D
 
Kiitos Raitapaitainen, Kirsikka, DarkRed ja mammy- tiedoista, vinkeistä ja kommenteista! Arvot oli tänään ennen ateriaa 4.4-4.9 ja tunti aterioiden jälkeen 5.5-7.2. Tuo yli seiskan arvo oli pienen herkuttelun jälkeen. :) Joten ekana mittauspäivänä ei onneksi hälyyttäviä lukuja!
 
Ei VIELÄKÄÄN liikkeitä. Tuun jo vähän kärsimättömäks vaik niiiin olin, etten hermoile ennen ku 20+ on kasassa. : / :headwall: Mä en todellakaan ymmärrä, miten muka voi seuraavissa raskauksissa tuntea aikasemmin yhtään mitään. Oon kuitenkin ihan koko ajan kuulostellu ja sen verran paljon lukenu/kuullu kuvauksia siitä miltä ne tuntuu, et luulis et mä tunnistaisin..! :headwall: Aaaargh, oon kohta ihan varma, et se vauva on kuollu. :(

Tiistaina ois rakenneultra. Jännittää ihan sikana!

Joku kysy, onko kukaan menossa 4D:hen. Me ollaan, aika on varattu 26.4, tuolloin ois 23+6.


u & Kallo 19+3
 
Moikkis! Reissaajat kotona taas. Eilinen eka lento meni "mukavasti" oksentaessa koneen vessassa... Onneks oli koneen vaihto ja pari tuntia aikaa kentällä, sain jotain pysymään sisälläkin ja toka lento meni vähän mukavammin. Joku mahatautipirulainen. Ei sikäli, mulla tulee huono olo aika helposti nykyään (raskauden aikana) jos syön liikaa tai liian vähän tai vääränlaista ruokaa.

Öö, mulla on mennyt ihan ohi facebook-ryhmä... Voisko joku valottaa, en jaksa selata mooontaa sivua taaksepäin.

Kaksi viikkoa vielä ultraan. Nykyään näköjään kerrotaan sukupuoli rakenneultrassa, vai? Viisi vuotta sitten ei ainakaan Kättärillä saanut kertoa (siitä oli ohjeistuskin olemassa), itse piti yrittää värkkejä katsella kuvasta jos halusi selvittää... No, sillon en halunnut edes tietää kumpi on tulossa. Nyt taidan olla uteliaampi :)

Vauvavakuutuksen ajattelin ottaa kuten ykkösellekin. Ihan siltä varalta että jos on jotain suurempaa häikkää pikkuisessa jo syntyessä - jälkeenpäin on turha yrittää saada vakuutukseen mitään "vanhoja vaivoja". Taitaa nuo vauvavakuutukset (siis syntymättömälle) olla aika vaihtelevia sisällöltään, yhdessä firmassa ei korvata vastikkeita, toisessa ei korvatulehdusta, jne. :rolleyes:

Eea, Manducassa voi kantaa ihan pientä vauvaa, Ergo on vähän isommalle vasta. Suht samanlaiset nuo on ominaisuuksiltaan ja malliltaan muuten, molemmat istuu ainakin minulle hyvin. Joo, meillä siis oli Ergo poitsulla ja ostin Manducan myöhemmin kun halvalla sain ja sitä niin paljon netissä kehuttiin. Taidan laittaa Ergon kiertoon, ja ottaa Mandun käyttöön nyt. Molemmat siis sata kertaa parempia kuin mikään rintareppu.

Sammeli & Kirsikka 18+1
 
majj aika hauska et sulle jää mun viikot muistiin :) Mulla jää kans hyvin muistiin usein sun jutut kun oot masukuvaa laittanu ja niin herttainen se on :)

ulleli
älä stressaa liikkeistä. Mäkin tunnen tällä kertaa huomattavasti vähemmän liikkeitä ku esikoista odottaessa ja monta kertaa päivässä mietin et onkohan kaikki ihan ok. Mut istukka on tossa edessä vaimentamassa, koitan laittaa sen piikkiin. Tsemppiä tiistain ultraan!

sammeli
en oo hyvä koneissa, mut siis toi fb-ryhmä, niin pistä sinne hakuun elomasut 2011 ja pistä pyyntö ryhmään niin joku sut hyväksyy. Näin mä tein :)

(.) huomenna haetaan uudet sisarusrattaat! Huutonetistä huusin uudet p&t sportit, ihanat omenanvihreät :)

hemari ja helmiäinen 22+1
 
Fb-ryhmään linkki Tervetuloa Facebookiin - kirjaudu sisään, rekisteröidy tai lue lisää

4-D ultra on meillä ainakin jo tuolla ihan sairaalassa. Eli käytiin ihan normaalissa rakenneultrassa ja siellä katsottiin sillä 4d:llä. Se kätilö sai sillein vaihdettua sen aina 2d:stä 4d:ksi että näki tarkemmin :D


Sukupuolen
saa nykyään tietää jos sitä kysyy. Tietenkään se ei 100% varma ole,vaikka meillekkin se kätilö uskalsi sen lähes varmaksi sanoa.

ulleli mulla on kolmas lapsi ja aloin tuntemaan liikkeet noin viikko sitten. Mullakin istukka edessä,joten se ainakin vaikuttaa :)

vauvavakuutusta ei oteta. Ei ole kellään lapsista ollut.

(.) ei uutta. Potkuja tulee näin iltaisin,päivällä en juurikaan vielä tunne :)

MM ja lahjakirppunen 20+0
 
Ajattelin ehtiä poksumaan vielä, mutta näköjään viestien lukuun meni sen verta aikaa, että kello jo yli puolen yön. :p

Ihania ultrakuulumisia täällä jo monella. Mun täytyy vielä jaksaa oottaa reilu viikko. Aika menee niin hitaasti. Mua jäniittää jo ihan hirveesti.

Vastailen vielä pariin galluppiin ja meen sit nukkumaan.

Vauvavakuutus meinataan ottaa syntymättömälle vauvalle. Esikoiselle ei tajuttu ottaa ajoissa, joten otettiin vasta, kun hän oli 2kk. Eipä me siinä mitään hävitty, kun oli onneksi terve syntyessään ja terve ollut muutenkin. Hänen kohdallaan ei ole paljoa vakuutusyhtiötä tarvittu. Kakkoselle otettiin sitten syntymättömän vauvan vakuutus ja oli hyvä, että otettiin. Syntyessään oli terve, mutta paljon on ollut korvatulehduksia ja flunssia, joiden takia ollaan ravattu yksityisellä. Nyt ollaan menossa kitarisaleikkaukseen muutaman viikon päästä ja sekin hoidetaan sitten yksityisellä, kun on kerran se vakuutus. Julkisella puolella ei varmaan tälle vuodelle olis saatu sitä leikkausaikaa.

Tärekimpiä vauvatavaroita mun mielestä ovat varmaan turvakaukalo, matkarattaat, vaunut, itkuhälytyin, jumppamatto, kantoliina, puklurätit, pinnasänky, liivinsuojukset, imetysliivit ja tutit. Noi nyt on ne jotka ekana tulee mieleen.

Turhimpia ovat olleet jalkapussi rattaisiin, maidonkerääjä, rintakumit, vauvalle ei body -malliset paidat, farkut ja muut vauvalle epämukavat housut, vauvan kengät ja imetyspaita.

Vitsit mä kuulin ihania uutisia. Mun pikkuveli saa vauvan marraskuussa! Ihanaa, kun musta tulee täti. Ja ihanaa, kun serkuksille tulee ikäeroa vaan kolmisen kuukautta. Multa pääs itku, kun kuulin uutisen. Olin sillon töissä ja julkisella paikalla. Työkaveri istui vieressä ja sitäkin sit alkoi itkettää. =)

Omaa napaa: Torsti oli monta päivää tosi hiljanen ja en juurikaan tuntenut liikkeitä. Tänään on onneksi möyrinyt jonkin verran. Muutaman kerran potkut on musta tuntuneet jo tuolla navan yläpuolella. Meidän tyttö 2,5 v väittää kiven kovaan, että sieltä on tulossa kaksi Torstia. Meillä on ollut kiivaat väittelyt asiasta. Perusteluksi ei riitä se, että mä sanon, että olen nähnyt mahassa vain yhden Torstin. :D

Sit pitää kömpiä nukkumaan, kun lapset herää taas varmaan kukonlaulun aikaan, kun on niin valosaa.

Pujaja ja Torsti rv 19+1
 
Hemari - Niin, varmaan kun olet myös noita maha kuvia laittanut, niin jäänyt paremmin mieleen! :)

Vauvavakuutus - Otetaan luultavasti, ollaan tarvittu sitä paljon esikoisen aikana, ja sillä on säästetty pitkä penni, joten en uskalla ottaa riskiä jos taas tarvitsee.

).( - Ei mitään erikoista vieläkään.. Edelleen välillä iltasin supsitelee, mutta en nyt sit jaksa miettiä sitä sen kummemmin kun ei ainakaan vielä ollut saanut mitään aikaseksikaan. Muuten vointi on hyvä! Keskiviikkona olis rakenne ultra, ja harmittaa kun mies ei pääse sinne. Toivottavasti saan mukaani hyviä kuvia mitä sitten voi näyttää hänelle. Vauva liikkuu todella paljon! :)

Majj & 19+6
 
Tyhmä kysymys :D tuosta FB ryhmästä...Näkyykö se kaikille kavereille, et jaa nyt se on tommoseen ryhmään liittynyt? Kun vain muutamat on tietoisia tästä uudesta onnesta. Enkä sitä siellä halua toitottaa....MUTTA RYHMÄillä OIS KIVA SIELLÄKIN :whistle:.
 
Moro ja leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Raitis: Sie olet kyllä spesiaali tyyppi. Miten pystytkin olemaan nuin positiivinen? Ei voi ku ihailla. :)
Mammy: Oletko lukenut (Ex-)Haikaranpelättimen blogia? Mun ajatukseni ovat kuin suoraan sieltä, vuosi sitten huhtikuulla kirjoitetut tekstit. Oli helpottavaa tajuta että meitä "hulluja" on muitakin. :D Nyt sain onneksi vähän rauhoituttua kun samalla raskausviikolla oleva kälyni tuli kylään ja shoppailtiin ja juteltiin vauva-asiaa ja raskausasiaa ja kaikkea muutakin. Shoppausta ja sielunhoitoa. Ihanan rento viikonloppu. Pitäisi jatkossa muistaa Zalean ystävän viisaat sanat ja alkaa niitä soveltamaan, jotta loppuraskauteen saisi enemmän onnentunteita.

Toteutin vihdoin 5 kk:n tauon jälkeen suuren himoni ja kävin sushilla eilen. Luotan sushibaarini hygieniatasoon ja kalan tuoreuteen (tulee Kauppahallista suoraan ja kylmäketju on katkeamaton). Nautin sushista suunnattomasti ja tämä pitkä tauko on ollut sietämätöntä.. Seuraavan kerran sitten laitoksella. :D Ja sitten ehdottomasti kuoharilasillisen kera. :D

Shoppailu oli ihanaa, vaikka en osannutkaan heti etsiä oikean kokoisia vaatteita. Myöskin oman kropan näkeminen sovituskopin peilissä oli suuri shokki: -> "Nuin iso maha!! Kaikkihan huomaa jo että olen raskaana!!" :O Käly siihen sanoi että ylläripylläri että ihmiset huomaa, ku olen ollu niin kapea ennen ja nyt on tuommonen pallo tuossa edessä.. En vaan jotenki tajunnu tuota palloa. :D Mutta äitiysvaatteet olivat kauniita ja korostivat mahaa, mutta pienesivät muuten, ihanaa. :heart: Tuntuu taas vähän todellisemmalta.

En vielä rohkaistu Facebook-ryhmään, koska Facebookissa en ole vielä raskaudesta kertonut. :) Tulen, kunhan aika on kypsä. :whistle:

Kaunista päivää! Muistittehan siirtää kellot?:attn:

-Mandalay + Nokka rv 20+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä