Wiuf! Niin paljon juttua, siis hyvä hyvä, mutta hetken menee että pääsee taas messiin
Tarulle , jos enää edes vilkuilet tänne, ihan suunnaton lohdutusrutistus.
Kaikki me täällä pelkäämme juuri tuota.
Kuumeilevax5 ja
miimo myös, suuret suruhalit teille. Näinä herkkinä aikoina ei haluis mitään pahaa häiritsemään sitä omaa rauhaa, mutta maailma kummasti jatkaa ihmeellistä kulkuaan vaikka oma elämä hetkeksi olisikin pysähtynyt. Jaksamista teillekin!
Zaniizipp repesin ääneen rantautuneelle rantavalas -mielikuvalle. Mutta odottavat äidithän vain säteilevät, eikös niin?
Ja nyt kun te täällä juttelette noista oireista, niin alan yhdistää lähes kaikenlaista, joita olen pitänyt vain satunnaisina tapahtumina, niin oireiksi liittyen raskauteen.
Esim.
Diinu, :wave: täällä yksi, jolla ei ole minkäänlaisia
iho-oireita muuten, mutta viime aikoina käsivarret ja taipeet ympäri kehoa kutisseet vietävästi. Ei tosin mitään verille asti (miehellä atooppinen, tiedän mitä sekin voi olla
) mutta kuitenkin ei mulle normaalilla tavalla. Ja siihenkin liittyen, toivottavasti TIETYT geenit jäisi siipalta periytymättä... :$
Muuten
oireet tuntuneet laimenneen, mikä heti herättää epäilyt mahdollisesta keskenmenosta. VU olisi ylihuomenna (!!) mutta meinaa hajota pää täällä. Olin jo menossa testaamaan rtestillä näkyykö mitään... en sit mennyt. Olimme tänään muuttamassa ystävää, ja kannoin sänkyä 7. kerrokseen. En suosittele! Aivan kamala olo jälkikäteen. Okei, olo olisi voinut olla muutenkin kamala, mutta jotenkin oli sellanen kiva raskauslisäolo.
Kertomisesta vielä, mulle ainakin se että sitä kertomista pidättelee, liittyy nimenomaan siihen epävarmuuteen raskauden jatkumisesta, itsensä säästämisestä ja oikeastaan kaikkien muidenkin. Monesti tuntuu, että ihmiset kertomalla asioita haluavat "langettaa" sen oman onnensa osittain toistenkin harteille, jolloin muut ovat vastuussa tämänä onnen "ylläpitämisestä". Ja itse (ehkä jopa sairaalloisestikin) yritän vältellä sitä. Minun onneni ja rakkauteni tätä pientä limakatkarapua kohtaan ei ole kiinni kuinka moni siitä tietää ja minua onnittelee. Jotenkin siitä tekee (minulle) jopa erikoisempaa, kun se on ihan pienen piirin juttu, ja erityisesti meidän kahden (mieheni ja minun) oma pikku projekti. Ei ole muiden tehtävä innostua tästä ja tiedän, jos joku ei esim. olisikaan innoissaan, voisi se aiheuttaa minulle hämmennystä. Mutta se toisen innottomuus on minusta myös täysin luonnollista. Kaikki eivät pidä lapsista! Fiksuimmat jopa ymmärtävät, että uuden pikkuisen tulo voi muuttaa asioita. Toki täällä on ollut aivan ihme-esimerkkejä, jotka nyt ovat vaan 'tikku perseeessä' olevia ihmisiä, mutta meitä on moneksi. Niitä ihmisiä varmaan oppii sitten välttelemäänkin. Ja tosiaan, kuten kommentoitu, kaikille lapsien saanti ei ole itsenstäänselvyys, kuten jo odottavien palstoilla on monesti todettu. On (mielestäni) toisen huomioimista, antaa tilaa reagoida asiaan, useimmat kuitenkin lopulta ovat onnellisia puolestanne.
Pakko vielä kerto,
paheista, kun aiemmin annoin ehkä niin pyhän kuvan
. Hitto vie,
salmiakki!! Sain joululahjaksi, ihan mahtavaa. Mutta joudun hillitsemään itseäni jatkuvasti. Onneksi verenpaineet ovat luontaisesti hyvin alhaiset, mutta silti, ei taida kukaan suositella. Lisäksi olen paljon vähentänyt, mutta kokista himoitsen!
Punnabis & mörkö 7+4