Elokuun mussukat joulukuussa <3

Mulla on ny jonkinmoinen paniikki päällä. Oon useaan otteeseen ottanut jo puhelimen kouraani ja olen ollut soittamassa neuvolaan, mutta sitten tulee tunne, etten kehtaa.
Siis ihan normiasiahan tää on, mutta jotenkin hävettää oma tietämättömyyteni.
Viimeöinen uni ei kyllä helpota oloa yhtään, kun unessa lääkäri sanoi, että oon niin stressaantunut, että vauva on menettänyt elämänhalunsa ja haluaa luovuttaa.

Mun mieltä painaa tällä kertaa vessassa käynti. Siis ihan jo pelkkä pissaaminen saa pientä kipua aikaiseksi alavatsalle, ja pelkään, että jokin on vinossa.
Onks muilla tällästa? Johtuuks tää vaan siitä kohdun kasvusta?

-pamsku ja Eino rv 8+1

p.s. tuntuu niin tyhmältä kysellä tälläsiä.
 
ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT[/SIZE]






31.7
Emmi4

1.8
Niiu 26v/ ensimmäineni/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 20v /ensimmäine / VKS
Epa88 24v /toinen / TYKS


2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS
Emmi4 23v / kolmas / KHKS
Satiu / ensimmäinen
UniUnna 33v / toinen /TAYS
Anniee 23v / kolmas / K-SKS


3.8
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS

5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa
Kista 22v / toinen / KH KS
Mma Ramotswe /toinen/ TAYS

6.8
Otsoni / SatKs
Syysmyrsky / toinen / SatKs
Tirppuli / Ttoinen / SatKs
hansteri 31v / neljäs / KAKS
Tammitähti 31v / neljäs / OYS

7.8
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS
astrolabe 32v / kuudes / PKKS
Pikkunelonen 29v/ neljäs/ PKKS

8.8
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS
sinnamon 27v / ensimmäinen /
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS
Nelli79/ toinen / VKS
A.R 24v /ensimmäinen
Millukka 33v/ seitsemäs/ HYA
Otsoni 28v/ ensimmäinen

9.8
mariijja 27v / toinen
huiskishaiskis 34v / viides / EKKS
Llinndda/18v/ensimmäinen
myyräliini 34v/ kolmas/ KOKS

10.8
Pikkusukka 35v / kolmas / KOKS
Mena77 35v / toinen / VKS
sydänx3 25v / kolmas /LS /
Pippurihäntä 35v / toinen
Milija /ensimmäinen/

11.8
Elo yllätyksen 30v / viides / NKL
Punnabis/26v/ensimmäinen

12.8


13.8
Victoria78/toinen/TYKS

14.8
Ambrosia85 27v / ensimmäinen / HYS

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS
Kamomilla/toinen/KÄT
OU Nou 22v /ensimmäinen/ LS

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS

17.8
Kuumeilevax5/ viides i/KAKS
Diinu 24v / kolmas / KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS
Pimatsu95 28v/ toinen

18.8
Equus /ensimmäinen/
Nemppis 21v /TAYS tai VAS
Vempuli 33v / TYKS

19.8
Kerttu2013 35v/ neljäs/ NKL

20.8
Salpe 27v /ensimmäinen/ TAYS

21.8
Essence 33v/ ensimmäinen/

22.8
sukkamonsteri /ensimmäinen/

23.8
Nantza 20v/ ensimmäinen/ K-PKS
Luminella 35v / toinen/ HUS

24.8
Bambini 31v / toinen / OYS

25.8

26.8
Guess.vol.2 26v/ toinen/ TAYS tai koti
-laura- 27v / toinen / MKS
reveria 26v./ kolmas /OYKS

27.8
Casper77 35v/ kolmas/ SAS
saanasirpukaa 26v/ viides/ Satks

28.8
miimo 29v / ensimmäinen / KOS
Unelmavauvasta 22v/ensimmäinen/KOKS

30.8
Miwwi 22v/ensimmäinen

31.8
Dana- 29v / ensimmäinen/ SatKs

Ilman laskettua aikaa:

Vinku85
Buster84





Tulossa:

Viikko 1:
31.12. Punnabis (VU), Victoria 78 (VU), Marjuska (VU), Equus (N), cockerspaniel (N), minsi (N), jeennaa (N)
1.1. -
2.1. Ambrosia (VU), Diinu (VU), Mena77 (VU),Nemppis (VU), Kuumeilevax5 (VU), Vempuli (VU), Punnabis (N), Milja (N), A.R (N) , UniUnna (N), Niinuliini (N)
3.1. miimo (VU), Victoria 78 (N), Llinndda (N), Ensimmäinen (N), Nemppis (N)
4.1 Buster84 (N), Kista (N)


Viikko 2:
7.1. Pikkunelonen (N), surtiK (N), marjo (N), Tammitähti (N), reveria (VU)
8.1. poppaliin (VU), astolabe (N), Fanning (NL)
9.1. unelmavauvasta (VU), miimo (N), Essence (N)
10.1. Ambrosia (N), Zanisipp (N), Kista (NL)
11.1. Fanning (VU), Dana- (VU)


Viikko 3:
14.1. Kemai (NP), Epa_88 (NP)
15.1. jeennaa (VU), Niiu (N)
16.1. Pikkujellona (NL)
17.1. UniUnna (NP), Unelmavauvasta (N)
18.1. Niinuliini_ (NP), Pamsku_ (NP)


Viikko 4:

21.1. Niiu (NP)
22.1.
23.1.
24.1.
25.1. Avaruuskissa (NP)


Viikko 5:

28.1 Tirppuli (NP)
29.1Pamsku_ (NL)
30.1
31.1
1.2

Viikko 6:
4.2. Diinu (NP)
5.2.
6.2
7.2
8.2

Viikko 7:
11.2. Diinu (N)
12.2
13.2
14.2
15.2



Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri)





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zanizipp
Mun on nyt pakko kysyä täältäkin vielä, että onko turvallista syödä Histeciä raskausaikana?? Oon siis syöny sitä jo monta vuotta nokkosihottuman vuoksi. Iho ja silmät kutiaa ihan kauheesti ja jotain apua on pakko saada.. neuvolaan en voi siis soitella koska se on kiinni loppuvuoden. Pitäiskö mun varmuuden vuoks soittaa vaikka sinne naisten polille, jossa oltiin hoidoissa? Netistä ole kyllä lukenut, että sitä on jotkut raskausaikana käyttänyt, mutta tuoteselosteessa lukee kuitenkin, että ei saisi raskaana ollessa käyttää...
 
Dana- mä just kävin viime viikolla lekurissa ja ainakin mulle sanoi niin ettei mitään antihistamiinia pitäis syödä raskausaikana. Ymmärtääkseni myös koskee histeciä.

Mä itse joudun tappelemaan pahaa kylmäurtikariaa vastaan kerrospukeutumisella, ja joudun välttämään myös ulkosaunaa nyt talven ajan kun en noita allergianappeja voi vetää :) Kotona sentään voi käydä, kun pääsee kuumasta saunasta vähän viileämpään kylpyhuoneeseen ja suihkussa saa jäähdyteltyä kropan :)
 
Taru81 :hug:

Pamsku soita ihmeessä neuvolaan jos joku painaa mieltä! sitä varten ne tädit siellä on kuuntelemassa odottajan huolia. Kivut luultavasti johtuu kohdun kasvamisesta.

Lasta vuoden verran yrittäneelle ystävälle kerroin heti kun olin plussannu, itselle vaikeampaa mut ystävä suhtautu asiaan hyvin ja onnitteli. heillä alkaa tutkimukset tässä lähiaikoina. halusin kertoa heti ettei ystävän tarvitse itse huomata...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
^no, ei ihan noinkaan. Cetiriziini on turvallinen raskauden aikana. GyneLääkäriltä, erikoislääkäriltä ja teratologiselta keskukselta varmistettuna. Olen joutunu käyttää joka raskaudessa siitepölyaikana.

En ole pahemmin kirjotellu ku ei ole ollu aikaa eikä asiaa. Kontrolliultra tammikuun alussa..
 
Tarulle suuret pahoittelut! :( :hug:

Casper77, mulla oli kans esikoisen aikaan alussa tuhruvuotoa. Alkoi joskus 5+ viikolla ja kesti muistaakseni melkein pari viikkoa. Pikkuhousunsuojaan just mullakin tuli aina vähäsen ja oli väriltään kirkkaan punaista. Olin ihan varma, että kesken menee, vaikka vuoto ei tosiaan runsastunut ollenkaan. Ultrassa kävin yksityisellä 6+ viikolla ja syke näkyi. :) Lääkäri arveli, että veri tuhruttaa jostain limakalvolta, kun raskauden aikana ne on muutenkin herkillä. Nyt tuo esikoinen jo 4v. :heart: Mulla yhdellä kaverilla on kans ollut juuri meneillään olevassa raskaudessa alussa vuotoa, useampaan otteeseenkin ja ihan harmitonta ollut.

Kohta ekaan neuvolaan! :)

Diinu & Piippis 6+6
 
Voimia Taru81 teille sinne kotiin! Lueskelin sun aikasempia kirjoituksia ja huomasin että olit aavistellut tätä. :( Tarkottaako se nyt sit että sielä on alkiolla kasvu pysähtynyt vai mitä? PItää vaan ajatella että jos se olisi matkassa pysynyt niin enemmän kärsimystä kaikille olisi tullut jos sillä sitten olisi joku vakava vamma tai epämuodostuma ollut, jonka kanssa olisi koko elämä pitänyt kamppailla. Kyllä kaikella vaan on tarkoituksensa, niin ainakin itse ajattelen. Ja nyt vaan annatte surulle aikaa. <3 Minulla ei ole itselläni keskenmenoa noin myöhään tullut, mutta alku viikoilla kaksi kertaa ja siitä mennyt aina kaksi kiertoa niin tärpännyt. Ja se on kuulema tosi yleistä että nopeasti sit tärpää uudestaan. Voimia!
 
Taru81:hug: Voimia:hug:

Oma napa: meni hermot, kun pyyhkiessä tuli hieman enemmän rusehtavaa... Päätin tilata gynen täksi päiväksi, vaikka syke ei vielä näykään...

Menin gynelle ja totesin heti aluksi "Ihan sama, jos on turha käynti, mutta halusin tulla.." Ultrattiin: ja löydettiin ruskuaispussi kohdusta, jonka sisällä pieni piste:heart: Ei siis ole ainakaan kohdunulkoinen, ei ole tuulimuna ja ei ainakaan vielä ollut mennyt kesken =) Olin varsin tyytyväinen, että menin. Ehkä tässä hiukan aikaa on vähemmän stressaamatta?! Gynen mukaan ruskuaispussi oli keskellä kohtua, eikä näyttänyt olevan valumassa tms. kuten joskus alkavassa keskenmenossa saattaa kuulemma näkyä... Näkyi rusehtavaa vuotoa, ei kirkasta. Lopputulos: normaali 5+3 löydös ja ensi viikon perjantaina uusi ultra, jolloin toivottavasti löytyy syke:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista :heart: Juteltiin eilen miehen kanssa pitkään illalla ja mä siinä itkinkin. Todettiin lopulta, että niin tai näin, mitään ei millekään voida ja menee niinkuin on tarkoitettu. Hyvä puoli tässä tosiaan on se että olo on melko normaali, mihinkään ei satu jne. Tissikipu muutti tänään hieman muotoaan ja hieman heikkeni, onko muilla muutoksia tissikivuissa?

Unista mä näin sellaista unta ennen ultraa että siellä pikkusydän pamppaili (vaikka unessa ultralaite oli outo ja sen teki mulle joku kaveri), joten pitänee luottaa siihen hyvänä enneunena. Testata ajattelin viikonloppuna digillä että josko viikot ois noussut, viikko sit pe tuli raskaana 2-3vkoa. Saa jotain suuntaa antavaa tietoa kuitenkin et hormoni siellä ois noussu. Mä täällä lasken päiviä seuraavaan varhaisultraan joka on siis 8.1...

Taru81 :hug: :hug:

Casper77 hyviä väliaikauutisia ja varmasti helpotti kivasti mieltä!

Essence 6+3 (tai 5+ jotain jos gyne on oikeessa)
 
Taru osanotto,voimia :hug:

Casper77: jos jonkin hauskan jutun haluat verenvuodosta kuulla niin mullahan oli kuopuksesta pillerit käytössä aina rv 12 asti ja siitä ollen menkatkin tulivat ihan normisti vielä kesäkuussa ja tyttö syntyi marraskuussa.Lääkärikin hymähti kun alkoi ultraamaan,kun oltiin laskeskeltu että max rv 7 menossa.Eikä olleet muuten mitkään pikku tuhrut,vaan ihan kunnon vuodot.Mutta onneksi sinulla oli kaikki hyvin.

( . ) omaanapaa..yrittää selvitä yövuoron aiheuttamasta krapulasta..no tosin tää kraplua vaivaa myös yölläkin ;) yrittää olla oikein pirtsakkaana töissä ettei vaan paljastu ,ei passaa yhtään sanoa kuvotuksesta kun meillä on oksutautia liikkeellä.
Ajattelin kertoa sitten ultran jälkeen koska sijaista kuitenkin tarvitaan jo toukokuussa ja tälle alueelle on 4 hoitsulle tulossa vauva.

mutta nyt on lähdettävä apteekkiin hakeen yskänlääkettä ja särkylääkkeitä.Flunssa rantautui meille ihan tosissaan.

iänkin voi laittaa listaan,eli 28v :) Kiitos listan päivityksestä,tosin nimen jo unohdin :/
Kuumeileva ja eloveena
 
Viimeksi muokattu:
Casper77, jospa ens perjantaina jo näkyisi syke. :) Ja hienoa ettei mitään merkkejä keskenmenosta ollut!

Minä kotiuduin just neuvolasta. Mitään uutta ei kyllä tarttunut matkaan, kun kaikki on jo niin tuttua kahden lapsen jäljiltä. :D Mutta neukkutädin laskujen mukaan tänään olisi rv 7+0 ja LA siis 16.8. Tuon voisi päivittää listaan, en usko että vaihtuu edes ultrassa. Np-ultra on 4.2.13 ja seuraava neuvola 11.2.13. Verikokeisiin ja sokerirasitukseen meni lähetteet.

Ultraan enää 5 päivää! :eek:

Diinu & Piippis 7+0
 
tarulle osanotto!:hug:

Vu varattu 7.1. Oman mielenrauhan saamiseksi.takana yksi keskenmeno 2010.
sen jälkeen luultavasti kerrotaan jos siis kaikki on masussa hyvin.oma isä ja miehen vanhemmat ovat aiemmissa raskauksissa onnitelleet ja olleet iloisia.täti sanoi jo viime raskaudessa että eiköhän kaksi riitä.enempää ette kyllä tee.on nyt varmaan nyrpeenä aluksi kun kerrotaan.( on itse lapseton ja suorapuheinen).
Neuvola aikaa en oo vielä varannut.ajattelin soittaa kun sulavat taas uuden vuoden jälkeen.Ja kun muutenkin menee aika ens kuun lopulla kun viikkoja vasta nyt 5plus 4.
Omaan oloon ei kummempaa..ajoittaista huonoa oloa ja heikotusta muttei oksentaa ole tarvinnut.mielessä monesti toivon että menoa tää raskaus ilman oksentamista kun pojista on ollut kunnolla pahoinvointia.ja toiveenshan ois tällä kertaa saada myös toista sukupuolta.:) Hiukset rasvoittuu herkemmin ja pientä menkkajuilintaa ollu.muuten välillä ihan normaali ja epätodellinen olo.
Maha on selvästi alkanut jo pömpöttään!!:D Saas nähdä pystytäänkö pitään salassa.miehen sisko. 12v. On kyllä tarkka ja saattaa yhtäkkiä kysyä ootko raskaana.niin ja mies näytti kamerasta joulukuvia anopille.olin ottanut yhden kuvan mahastani ja r-testeistä.luojan kiitos olin ottanut r-testi kuvat pois mutta maha kuvan varmasti näki kun selaa kaikki kuvat.varmaan arvaa siitä muttei oo vielä mitään kyselly.:)

Reveria ja hippu 5plus 4
 
Taru81 - otan osaa.

Essence - mulla vaihtelee rintojen aristus päivittäin. Välillä sairaan kipeät, sitten taas ei mitään.

Omia huolia: Ripuli ja häpykummun särky. Mulla on häpyluun vihlonta/kirvely ollu perinteisesti menkkaoire. Nyt ei ole ihan saman tuntuista vaan tuntuu kuin koko häpykumpu olisi aristava. Mutta sitten tuo ripuli. Se on joskus ollut menkkaoire myös. Pää tietysti kehittää nyt ajatuksia siitä, että keskenmenoa/supistuksia tämä meinaa. Onko muilla raskauspahoinvointi ilmaantunut ripulina? En usko, että tämä on vatsatautiakaan, kun kellään muulla ei ole ja ei olla missään käyty päiväkausiin. Ummetus lähinnä on vaivannut tähän asti, ja lievempää vatsanväänteilyä pahoinvointihetkinä, muttei tämmöistä.
 
Joku muuten kyseli niistä allergialääkkeistä, niin muistutetaan, että setiritsiiniä voi syödä vaikka koko raskausajan :) Itse en selviä edes kahta yötä ilman allergialääkkeitä, joten koko raskausaika tullaan menemään läpi 2,5 mg Heinixillä päivässä. Tottakai mitä vähemmän syö mitään lääkkeitä niin sen parempi, mutta jos ei pysty hengittämään ilman niin parempi pitää itsensä elossa turvallisilla antihistamiineilla!
 
Hellou!

Taru :hug:

UniUnna: mun esikoinen on 1 v 5 kk ja asutaan kanssa max 10 minsan päässä TAYSista. :)

Taggu: kyllä sä pääset lyhenteiden jäljille nopeasti. Ite hämmästelin tätä poksumista ensimmäisessä raskausketjussa, kunnes tajusin sen olevan täysien viikkojen merkki. :D

Sokerirasitukseen joudun minäkin, koska edellisessä raskaudessakin puhkesi rd tosin melko myöhään, lapsi oli syntyessään yli 4,5 kg, vaikka kotitestien mukaan ruokavalio olisi tepsinyt. Niin ja ikääkin jo on. Tällä kertaa lienee seuranta hieman parempaa ja "pääsen" testiin imeskeleen sitä sokerilitkua jo rv (raskausviikolla) 14.

Ilmoitin itseni jo optimistisesti mammajoogaan maaliskuulta alkaen. Edellisen synnytyksen jälkeen selkä kipeytyi niin, että tähtiä vaan välkky silmissä kun yritin ylös. Sain lähetteen OMT-fyssarille, joka oli sitä mieltä, että epiduraali voi joskus jumittaa selän ja väänteli sitä auki. Selkä on toki parempi, mutta ei edelleenkään hyvä. Voisinpa siis käydä vielä nyt työnantajan piikkiin sitäkin hoitamassa, niin on joogaamisistakin jotain hyötyä. :D

Voikaahan taas hyvin! :wave:

Mma R ja Sanelma 8+4

P.s. Unet! Voi morjens mitä seikkailuja. Ihan sama juttu oli edellisessäkin raskaudessa. Jaa vähän nuppi sekaisin...? :D
 
Pippurihäntä mullahan oli eka kaamee ummetus, mutta tänään vatsa on toiminut turhanki vilkkaasti. Miehelle sanoin kauppareissulla, että nyt alkaa vääntää mahaa ripulimaisesti, eli äkkiä kotiin.


Juu, soitin neuvolaan ja kyselin neuvoja. Epäili virtsatientulehdusta, kun mulla oli oireita pari päivää sitten. Piti kiikuttaa putkiloissa pissa labraan.
Yritin soittaa tuloksia (labra meni kolmelta kiinni), mutta ruuhka sattui juuri sopivasti ja kuulen tulokset siis vasta 2.1.......... Ellei ennen sitä istuta päivystyksessä.
Kuulemma raskausaikana nuo pissaoireet pitää ottaa vakavasti, kun niin herkästi nousee tulehdus munuaisiin saakka... :(

Sokerirasituksesta piti vielä: mun ei tarvi näillä näkymin siihen osallistua, kun ei oo riskitekijöitä. Tai siis en tiedä, kuinka lähisuvusta on kyse... Miehen enon tytöllä on just diagnosoitu diabetes, joten...? Pitää kysyy ens kerralla neukkalääkärissä..
Joka siis on 29.1. Olin ilmottanu väärän päivän tonne...
 
Tehän kirjotatte paaaaaljon! Ei perässä pysy. :)

Mulle ei kuulu mitään tavallisesta poikkeavaa. Ei oo missään vaiheessa ollu oksetusoloa eikä pahoja mahakipuja. Alan jo miettiä oonko kuvitellu koko raskauden. Ekaan neuvolaankin on aikaa 2 viikkoa! Kuunteleekohan ne siellä edes sydänääniä...

Opiskelusta:Oon tässä miettiny miten sumplin koulunkäynnin kun lapsi on syntyny. Aika haastavaa tulee olemaan jos aikoo päivittäin kulkea Kajaanista Iisalmeen kouluun. Haluun uskotella itelleni että onnistuu, mutta pessimisti tuolta korvien välistä huutelee että turha toivo. :/ Pitää varmaan etsiä opiskelupaikka lähempää, tai sitten mennä vaan töihin. Ainakin aluksi.

Asumisesta: Ollaan kateltu taloa vaan eipä löydy sopivaa. Niiiiin turhauttavaa! Pelottaa jo että joudutaan tässä 54 neliöisessä kopperossa olemaan ikuisesti. Ei siinä muuten mutta on hermopinna jo kireellä välillä kun 2 isoa koiraa ja 2 ihmistä täällä asuu.

Zanizipp ja masuasukki 8+6
 
poppaliini: Mulla on ollu hammas/leukakipuja! Yhtenä yönä piti nukkua suu auki kun ei saanu kivun takia kiinni. Mun siskolla oli myös omassa raskaudessa alkanu viisaudenhampaat oireilemaan. Taitaa kuulua asiaan?
 
Taidanpa ilmoittautua mukaan :wave: Eli mamacita74, ikä 38, kolmas lapsi, synnäri K-SKS ja la noin 28.8.

Plussasin joulun alla liuskoilla, mutta tehtiin vielä toissapäivänä digitesti ja kyllähän sekin näytti Raskaana ja 3+, eli viikot on 5+?. Mitään neuvolaa tai ultraa ei olla vielä varattu, mutta ajateltiin kyllä käydä varhaisultrassa tällä kertaa. Tää tuli vähän liian helposti :D heti ekasta kun tosissaan ajotettiin oikein. Ei meinaa uskoa. Ja muutenkin kun on jo kaksi ihanaa tervettä lasta (poika 4 v ja tyttö 2 v 4 kk), niin jotenkin nyt enemmän pelottaa että jokin menee vikaan. Mä en keskenmenoa niinkään pelkää, mutta oman ja lapsen terveyden puolesta kylläkin, kun on itselläkin tätä ikää jo reilummin plus ylipainoa. Mutta, kunhan tästä alusta selvitään niin sitten jätän huolet vähemmälle ja keskityn hyvinvointiin!
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Mulla on ruvennu iho kutisemaan jonkin verran. Mitään pahaa kutina ei ole, eikä tarvii kokoajan olla raapimassa. Raskaushepatoosihan ei näin aikaisin kai voi tulla. Netistä kyllä luin jo juttuja, että muillakin oli ollu kutinaa alkuraskaudessa, liittyen vissiin ihan hormonaalisiin muutoksiin. Onkos täällä muilla ihon kutinaa?
 
Täällä on yks raapija :D ! Mulla erityisesti masu on kutissu ja on muuten aika kivat raapimis jäljet joista mies tykkääkin kun yöllä herää kauheaan rapsutus ääneen ja ottaa samantien kädestä kiinni ja käskee lopettamaan :D ! Vähän myös käsivarsia kutisuttaa, mut erityisesti tuota masua kylläkin. Missä sulla Diinu sitä kutinaa esiintyy?

Niinu & ja poks rv 10 (9+0) :heart:
 

Yhteistyössä