Elokuun mussukat joulukuussa <3

Marjuska84, mullakin 10/2011 syntynyt lapsi ja kaks synnärinä. :)

kuumeilevax5, minä ainakin olen mukana jos me kainuun odottajat päätetään treffata. :wave:

On se jännä, että iltaisin mua ei väsytä tippaakaan, mutta aamulla voisin nukkua vaikka puolille päivin. :whistle:

Juhuu!! :) Mä ilmoittaudun kans tähän ketjuun. Plussasin perjantaina ja viikkoja on siis hurjat 4+5 ja laskettuaika tais olla 23.8. Esikoinen on 3v ja itse olen kohta 35v. Neuvolaan en ole vielä soittanut. Käyn eka siellä varhaisultrassa ja jos kaikki ok, niin sit soittelen neuvolaan. :) Synnytyssairaalasta ei ole vielä hajuakaan, mut jossain HUS:n sairaalassa tapahtunee.

Ekoja fiiliksiä, kun plussa tuli, et "voi ei... joudun taas synnyttää...", mut muuten olen ollut iloinen ja fiiliksissä tapahtuneesta!! :D:heart:

Muokkailin punaiseks niin Niinuliini löytää tän. :D

Viimeksi muokattu:
Kurkin tänne taas, kun kerran jouduin sängystä nousemaan. Ehkä mulla oli vaan univelkaa, kun nyt on taas ihan hyvä ja virkeä olo. :)

Kainuun mammat: Mua kyllä kiinnostais treffailu ehkä vähän keväämmällä. Kunhan oon saanu raahattua loputkin tavarat Kajaaniin.

Varhaisultrasta: Mulla ois ollu aika 17.12, mutta peruin sen. Arvelin että jaksan odotella sinne np-ultraan. Ei oo enää montaa viikkoa ja tuntuu että kaikki on ok. Harmittaa kun joissain paikoissa varhaisultra kuuluu normisti pakettiin ja toisissa paikoissa (niinkuin mulla) pitää kärvistellä. Noh, säästöä se on pienikin säästö.

Asunnosta: Me ollaan asuntoa etsitty vaan ei tunnu oikein löytyvän sopivaa. Aina kun mä tykkään jostain, sanoo mies että "EI VARMASTI OTETA TOTA, SE ON LIIAN KAUKANA JÄÄHALLISTA!" Pitänee sitten muuttaa siihen jäähallin nurkalle, että herralle kelpaa. :headwall:

Opiskelusta: Joku tais puhua jotain opiskeluiden kesken jäämisestä. Mä opiskelen nyt ensimmäistä vuotta amk:ssa ja joudun jäämään jo huhti-toukokuussa pois matkasta. Kukaan tuskin ottaa palkalliseen harjotteluun yli puolen välin raskaana olevaa. En kyllä varmaan pystyis paljoa tekemäänkään, kun on sen verran fyysinen harjottelu tulossa. Vuoden päästä sitten. Saapahan rauhassa mammailla ja totutella tulokkaaseen. Tosin ajattelin että voisin jonkun kurssin suorittaa ens syksynä jos on mahdollista. :)

Harrastuksista synnytyksen jälkeen: Kuulostaa ehkä hassulta mutta oon miettiny miten ehtii harrastella synnytyksen jälkeen. Mulle on elämästä ja kuolemasta kysymys jos en pääse syksyllä metälle koirien kanssa. Ehkä tuokin asia järjestyy. Kaikkea sitä miettiikin. :stick:

Painonnousu ja turvotus: Mä niin eilen masennuin kun vaaka näytti +2kg alkupainosta. :( Oon muka yrittäny syödä hyvin ja terveellisesti. Ärsyttää! Eka neuvola on vasta 10.1 ja oon siihen mennessä ehtiny lihoa 10kg jos tämä meno jatkuu. Ja voin kertoa että litteästä vatsasta ei ole enää tietoakaan. :LOL: Anteeksi avautuminen. Mies ei oikein arvosta kun valitan aiheesta.

Synnytys: Mua ehkä vähän pelottaa. Ei pitäis lukea synnytysjuttuja netistä, mutta oon jo ihan koukussa niihin. Oon ajatellu että en ihan naturellina siitä tuu selviytymään. Lääkkeitä joutuu varmasti ottamaan vastaan.
Meillä on suvussa myös paljon ennenaikaisia synnytyksiä ja raskausmyrkytyksiä. Lähes jokaisella naisella äidin puolelta. Saas nähdä miten mulle käy. Itsekin synnyin 3 viikkoa etuajassa, kuulemma.
Minkälainen paikka KAKS on synnyttää? Täällä tais olla muitakin KAKS:lle menijöitä. Ois ihan kiva kuulla kokemuksia paikasta. :)

Tässä oli mun mietteitä. Enemmän tai vähemmän sekava teksti. Jotenkin paljon helpompi purkaa ajatuksia tänne palstalle. :)

Zanizipp ja masuasukki 7+4 :heart:

Mua kanssa kiinnostaa treffata jossakin vaiheessa Kainuun mammoja. :)

Diinu minä päivänä sulka on lapsi syntynyt, tiedä vaikka oltais samaan aikaan oltu osastolla :).mulla tyttö syntynyt 10. päivä.

Olo hyvin mielenkiintoinen kun flunssan kourissa olen ollut lauantaista asti. Siihen kun lisää vielä tämän alkuraskauden väsymyksen.

Viuhtille hali täältäkin, ikävä juttu :(

Viuhtille halauksia ja voimia :heart:

Väsyttää ihan järkyttävästi. Töissä tuijotan tietokonetta horroksessa, enkä kykene tekemään mitään. Paitsi kirjoitella tänne tietty :LOL:

Varasin varhaisultran tälle viikolle, mutta peruin sen melkein saman tien. Pelottaa niin paljon, ettei siellä näy mitään, etten halua ottaa riskiä. Odotellaan nyt joulun yli siis. Jokainen päivä on kuitenkin eteenpäin, pikkuinen on jokainen päivä vähän isompi.

Pientä pahoinvointia alkaa olla ilmassa. Mulle myös toi julkisilla liikkuminen on kaikkein pahinta, niin oli myös ensimmäisen raskauden aikaan. Bussissa ja raitiovaunussa, varsinkin täydessä sellaisessa, on niin paljon ihmisiä, epätasaista menoa ja hajuja, jotka tekevät oman olon ihan hirveäksi. Näin raskaana toisten ihmisten (pahat) hajut on mulle jotain käsittämättömän kauheaa. Voin niistä niin huonosti, etten osaa edes kuvailla.

Liikuntaa mä YRITÄn jatkaa keväällä, mutta töiden ja esikoisen päälle sitä aikaa on kyllä aika vaikeaa löytää. Mutta yritetään. Nyt onneksi paino ei ole vielä alkanut nousemaan, kun pahoinvointi pahenee päivä päivältä ja ruoka ei maistu. Mutta ehtiihän tässä vielä...!

Kainuun odottajia onkin paljon täällä, miten pääkaupunkiseutulaisia? Tämähän on tietenkin ennenaikaista ja etenkin tosi turhaa miettiä nyt, mutta oletteko ajatelleet Naistenklinikan peruskorjausta? Kuulin jostain, että Hämeenlinnaan asti täytyisi lähteä synnyttämään. Kuullostaa kyllä aika pahalta. Esikoisen kanssa oltiin Kätilöopistolla ja siellä oli ihanaa.

Onnea plussanneille, tsemppejä väsyneille ja pahoinvoiville, kohta on J-O-U-L-U!!!

Kamomilla, joka on ihan sekaisin näistä viikoista ja muista. Pikkuinen ehkä jotain 6+1 tms! :)

Zanizipp, en usko että varhaisultra missään normaaleissa tapauksissa kuuluu pakettiin? Eli ne ketä menee varhaisultraan niin taitaa mennä omakustanteisesti? Ja lapsettomuustaustaisten kohdalla niin en kyllä näe että on mitään harmituksen aihetta että et kuulu heihin :D Mutta joo, ymmärrän sun pointtisi mutta halusin vaan huomauttaa että usein kenelle se varhaisultra tarjotaan (ja se myös maksetaan aina itse, summa vaan on pienempi kuin yksityisellä) niin siihen on joku syy.

Synnytyksistä vielä että mä ainakin neuvoisin uusia synnyttäjiä pysymään poissa kauhutarinasivuilta, kaikki varmaan tietää että jos jonkinlaista kauheutta voi tapahtua mutta ainakin mulla vaan tuli turhaa stressiä mitä enemmän kauheita sivuja luki. Koska fakta on se että turhaa miettiä liikaa mitä voi tapahtua koska se oikeasti ei ole hyväksi stressiin taipuvaisille. Tiedän, helpompi sanoa kuin tehdä mutta yrittäkää vaan kylmästi sulkea sivut jos huomaatte asuvanne jossain kauhusivustoilla. Mutta tiedon hakua muuten suosittelen ettei tule täysin yllätyksenä mitä se synnytys on :)

Viuhti :hug:

Laura: minkälaisia sun arvot on ollut? Mä käytin ennen tätä raskautta 50 mikrogrammaa, ja viimeiset arvot ennen raskautta oli 0,37 ja jotain 13, en tarkkaan nyt muista tota t4v:tä. Nyt kun kävin kontrollissa muutama viikko raskautumisesta, ne oli pompannu taas ylös, tsh oli jo 3,0! Nyt otan 0,1 milligrammaa 1 kpl päivässä. Jokohan mä sain vauvalle jonkun aivovaurion kun en ihan heti tajunnu nostaa annosta? :( Esikoisen aikaan en vielä tarvinnu lääkitystä.

Terpat uusille! :wave:

Heipähei =)

Eka neuvola sit takana =)
Mulla on tässä raskaudessa lähtöpaino kilon enemmän ku edellisessä,mut nyt aion kyl pitää pääni et ei nousis paino nii paljoo ku viimeks.Foolihappopaketin anto sieltä matkaan,ultral ei kattonu ku ei kuulemma kannata,no sen kyl tiesinkin,siel on sellanen aataminaikanen laite ni ei sil tosiaa mitää olis näkyny.Sokerirasitukseen pitää mennä heti np-ultran jälkeen.Lasketun ajan se laitto et olis 10.8..et taidan mennä sen mukaan nyt sit.
Verenpaine mulla oli taas luojan kiitos normaali,eli siis mun kohdalla matala.Mulla synnytyksen jälkjeen nousi ja ja olis pitäny seurata,2 kertaa kävin mittauttaa :ashamed:
Että näillä mennää,nyt vaa ultra-aikaa varaamaan =)

En taas muista puoliakaa mitä ootte kirjoittanu,rupes ärsyttää toi ukko taas.

Viuhtille :hug:

Neuvolakuulumisia! :) Kävin tänään ekaa kertaa äidin roolissa neuvolassa. Paljon saatiin tietoa (vaikka aika paljon tietääkin etukäteen), mies oli mukana ja ihan tuntui tykkäävän. Eihän se mitään maata mullistavaa ollut, mutta mulle ihan tarpeeksi jännittävää kun kaikki oli niin uutta. Annoin pissanäytteen missä kaikki ok, verenpaineet, hemoglobiini ja paino katsottiin. Neuvolakorttia täytettiin ja esitietolomakkeeseen täytettyjä tietoja laitettiin koneelle.

Puhuttiin sairauksista, ruoasta, tulevista käynneistä ja kaikesta yleisestä. Mun neuvolatäti on tosi mukava ja jaksoi selittää asioita auki. Painosaarnaakaan ei tullut ainakaan vielä, vaikka bmi on melko korkea. Sanoin haluavani osallistua seulontaan, joten siihen laitettiin labralähete. Saatiin papereita mukaan ja Helistimen dvd:kin :D Terkka antoi vinkin pyytää huomisessa ultrassa (yksityinen) lääkäriltä merkinnät neuvolakorttiin noista gynejutuista niin ei heti tarvitse mennä neuvolalääkärille ronkittavaksi.

Sellaista meillä tänään :) Huomenna sitten oikea jännäpäivä kun päästään katsomaan onko yksiössä todella ketään..

Niiu & Manteli 7+6

Moikka !!!
Voinko osallistua jutusteluun. Olen vm-87 ja kolmatta odotan. Esikoinen vm-08 ja synnytys meni hyvin. Kuopus vm-09 ja syntyi rv 32+1 hätä sektiolla kun istukka irtosi kokonaan.
Nyt plussasin viime kuun lopulla ja LA 8.8. Eka neuvola 4.1.
Pelkoa on mielessä mutta lääkärit on vakuuttanut että ei ole itsestään selvää että tämänkin kohdalla irtoaa istukka tai tapahtuu mitn muutakaan pahaa. Siispä varovasti lähdemme yrittämään ja toivomaan että kaikki menee hyvin ja saamme täysaikaisen raskauden.
Oireita on kova väsy ja mieliala heitot..olo on kuin asusin kuplassa...mistään en osaa iloita tai olla onnellinen, odotan vaan että jotain sattuu tai pahaa tapahtuu tai joku sairastuu tai ainakin Pieni Kirpunen on sairas...:( Toivon tämän menevän pian ohi koska huomaan että ahdistaa oloa koko ajan nämä ajatukset vaikka olen muuten perus positiivinen ihminen jolla on perhe ja ystävät ja muutenkin asiat niin hyvin että pitäs osata olla onnellinen <3

*Väpä ja Kirppunen 6+6*

Kamomilla ja Taru81, mä kanssa luulen, että Hyvinkäätä tarkoitetaan. Me ollaan myös HUS:n alueella ja synnäri tulee olemaan Lohja. Toinen vaihtoehto olisi ollut Jorvi, mutta Naistenklinikan rempan myötä Jorvi on varmaan tupaten täynnä. Kuulemma saattaa Lohjalle asti tulla synnyttäjiä mutta yritän toivoa, että siellä ei niin suurta ruuhkaa ole :) Jos asuisi tämän kunnan toisella puolella, niin sitten tuo Hyvinkääkin olisi ollut hyvä vaihtoehto.

Kamomilla, mä meen tälläkin kertaa sinne kättärille ja toivon ettei lähetetä minnekään kauas kun emme omista autoa joten kulkeminen olisi vähän hankalaa jos mies jää esikoisen kanssa kotiin ja mä meen yksin synnyttämään : D

Täällä ei mitään vieläkään. Yritettiin muistella millon mulla alko viimeksi pahoinvointi ja en muista mitenkään.. Sitä oli ainoastaan iltaisin ja öisin enkä oksentanut edes kertaakaan että en ihmettele ollenkaan ettei mitään oireita ole.

Kaikki siis ok. Elämä jatkuu samanlaisena ja varhaisultrasta juteltiin, mutta mies ei sinne suostu menemään, joten eipä tartte sitäkään enää miettiä. :) Np-ultraa siis odotellessa ja doppleri kuumottelee kaapissa!

no ehkä mä laitan monivitamiinit pannaan hetkeks ja vetelen pelkkää foolihappoo nyt eka.

Meillä olis vaihtoehtona synnäreistä Jorvi tai Lohja.Valitsen jälleen kerran Jorvin,ruuhka tai ei.Lohjalle en mee.En oo kuullu siitä ku huonoo,synnytysosastosta sekä koko sairaalasta.Ite odotin siel kerran 8 tuntia veritulppaepäilyn takia,sen 8 tuntia siks et lääkäri unohti mut.Tytön kaa käyny siel päivystyksessä eikä ne tienny mikä sil oli,pari päivää myöhemmin oma tk laitto Jorviin kuivumisen takia.Ja sillä oli enterorokko niinku epäilinki,mut Lohjan lääkärin mukaa se ei ollu enteroo...Kaveri oli siel just synnyttää,parin viikon päästä joutu takas ku vuoto haisi nii pahalta...kai se haisi ku ne oli unohtanu sen sisään sideharsotupon.

Neuvola takana, verenpaineet lääkityksestä huolimatta katossa 140/106. Samantien passitus lääkärille ja nyt tietty pelottaa entistä enemmän että kesken menee.

Huominen ultra tulee kyllä ihan tarpeeseen.

Pahoittelut Viuh_tille :(

Muoks: Lääkärissä paineet enää 139/95 ja kotona sitten 129/75. Eli ihan turhan stressin taas hoitaja sai mulle aiheutettua!!! Tää on jo toinen kerta, kun jännittävässä tilanteessa tehtävien mittausten perusteella aletaan hätäilemään ja passittamaan lääkärille. Eka kerta oli työterveyshoitajan ikäkausitarkistuksessa (vaikka vakuutin, että kärsin valkotakkipaineesta ja että lääkitys on olemassa). Ja nyt sitten tämä. Ottaa vähän pattiin, kun hirveä paniikki iski tästä. No, nyt pitää nollata vaan ja rentoutua.

Viimeksi muokattu:
Täällä yksi pääkaupunkiseutulainen ja kovasti kovasti toivon et kans pääsis Kättärille :) Ekaa odottelen niin toivon ettei kamalan pitkälle tarttisi matkustaa synnyttämään :)

Raskausviikoista sen verran et oonko mä ainoa kenen järkeen ei käy, että tänään mulla alkaa kuudes viikko, mutta numeroilla se on 5+0? Heh, joko tää raskaus tekee tyhmäksi tai sit mä en vaan ymmärrä tätä logiikkaa... ;)

Nelli79 synnytyksestä, toi on kullanarvoinen vinkki :) Mä kuulun niihin, ketkä mielellään ei luo niitä kauhutarinoita päähän vaan tykkää ajatella positiivisesti. En edes halunnut kuulla ystäväni tarinaa synnytyksestä, sanoin vaan et ei kiitos, en halua kuulla :) Parempi niin, voi visioida itselleen nopean ja helpon synnytyksen, eikä tarvii käyttää energiaa tai aikaa pelkojen veivaamiseen päässä. Kun ne tunteetkin siirtyy siihen sikiöön niin paremmin se voi ilman äidin pelkotiloja :heart:

Vaatteista, jee mun mammapöksyt saapui :) Onpahan huomattavasti mukavampi istua töissä! Pieni masis tosin iski, sain heti ottaa yhden koon isompaa kuin normikoko :/ Tää turvotus tuntuu infernaaliselta!! Tulis jo sellainen pikku vauvapötsi niin niin ei ehkä tuntuis niin pahalta, nyt vaan sellainen fiilis et on lihonnut viikossa :stick:

Viikko varhaisultraan, ei kyllä malttais odottaa mut onneks aika menee nopeesti kun on joulu ja vapaata :)

Essence + mini 5+0

Essence ei mee munkaan jakeluun tuo.. mulla tänään 6+0 eli viikko 7.. mitä mun pitäs lääkärillekin sanoa että oon viikolla 6+0 mut oikeesti viikol seittemän..täh ? :LOL: tää on siis ihan oikeesta elämästä ku kävin alkuviikosta lekurilla flunssan takia .. tunsinpa itseni tyhmäksi :xmas:

Mä ajattelin joulunjälkeen alkaa koluamaan ale-myynneistä noita vaatteita itelleni (ja ehkä jos uskallan niin babylle myös.. ehkä.. ehkä EHKÄ!

Mulla ens sijainen toivepaikka synnyttää ois toi HYS (kun kuitenkin asutaan siinä vieressä) mutta sama kai se loppupeleissä missä on.. mieluiten mahd lähellä kotia tai muuten tuttu paikka. Jorvi olis sitten toinen toive :D

PKSeudun treffeille saattaisin olla valmis varmemmilla viikoilla, ja Taru81:n voisin kanssa haastaa jossain välissä kahville ;)

Nyt pankkiin o/

~Ambro ja 6+0 !!

Ambrosia85 haaste otetaan vastaan riippuen ens viikon ultran tuloksesta... Jos kaikki hyvin, niin olis mukava tavata ja jutella samassa tilanteessa olevan kanssa ihan kasvotusten!

Kamomilla tuttava synnytti viime kesänä HYS:ssä ja hänelle jo ehdoteltiin kesken synnytyksen siirtymistä Lohjalle :O Mikäli oikein käsitin, niin HYS:ssä olis ollu joku laite epäkunnossa. Ei ollu tuttava suostunu ja synnytys sujui hyvin loppuun asti. Mieluummin itse kyllä synnyttäsin muutaman kilometrin päässä kotoa, kuin kokonaan toisessa kaupungissa ja vieraassa paikassa...

Yhteistyössä