Elokuun mussukat joulukuussa <3

Mä opiskelin kun odotin esikoista ja kun vauva syntyi oli mulla koulua vielä vuosi jäljellä harjotteluineen ja opinnäytetyökin tekemättä. Mä jatkoin koulua kun vauva oli 2 kk vanha ja valmistuin samaan aikaan kuin muutkin. Oli se aikamoinen rutistus ja vaati tosi paljon mieheltäkin joustoa. Olin kyllä tyytyväinen kun sain opiskelut hoidettua mutta kyllä mua sillon harmitti kun mulla ei ollut normaalia äitiyslomaa. No se oli mun oma päätös ja onneks koulupäivät oli harjottelua lukuunottamatta suht lyhyitä.
 
Mulla leipoo kiinni ton miehen kanssa. Ärsyttää, kun se nukkuu päiväunia eikä sitä saa ikinä sieltä ylös! Meidän piti lähtee kolmelta mun äidille kylään ja kertoa uutisesta, kun mulla on kokoaika olo, että mun äiti jää paljosta paitsi, kun ei tiedä lapsenlapsestaan. Jouluun on vielä piiiiitkä aika!

Ja nyt se viimein heräs ylös ja on niin hidasliikkeinen, että mun hermo ei kestä! Miksei se voi ajatella tätä asiaa mun kantilta ja pistää vipinää kinttuihinsa, jotta pääsisin tästä vitutuksesta ja jännityksestä? PRKL!!!! :mad:


p.s. mitennii hermot kireellä??
 
  • Tykkää
Reactions: Satiu
Onnea ultrassa sykkeitä nähneille! Ja hopestar, onnea tuplista! Ne onkin sitten ekat tässä ketjussa!

Mä kysyin tuolla aiemmin niistä seulonnoista, ja haluan tarkentaa vielä, että toki mekin halutaan tarkaan tietää esim. rakenneultrassa, että onko jotain sellaista mihin kannattaa valmistautua ennen syntymää. Mutta niskapoimun mittausta en halua, koska aborttia me ei periaatteesta tehtäis, vaikka sieltä jotain hälyyttävää löytyisikin. Sen jälkeen pitäisi teettää se lapsivesinäyte, jossa on pieni km.riski, ja siihen en todellakaan tällä taustallani rupee!

Ootteko ottaneet influenssarokotuksen? Mä otin viime viikolla, kun sain ilmaiseksi työterveydestä. Punnitsin sen niin, että otan sen mieluummin, koska siinä ei ole sitä narkolepsia-adjuvanttia, kuin että sairastan raskaana influenssan. Sairastin silloin taannoin sen possutaudin, ei ollut kivaa se ei.

Laatta on ollut vähällä lentää nyt muutamana päivänä :x Onneks ei kuitenkaan, kammoan oksentamista hirveesti. Viimeksi olen oksentanu 1.1.2005, eli aika kauan sitten... Muistan ton uuden vuoden yön hyvin, kun olin juuri tulossa raskaaksi esikoisesta. Oli siittiöt juuri matkalla, ja kaamee norovirus iski.

UniUnna ja Murunen 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pettunia
Heissan,
Olen tässä miettinyt, että mitä kaikkea siellä ensimmäisessä neuvolassa tehdään? :) Tiedän että on verenpaineen ja muitten vastaavien mittaus, mutta lähinnä kysyisin että "katsovatko" ne vauvan tilannetta? :) Eli kurkataanko vatsaan vai pitääkö sitä odottaa ensimmäiseen ultraan? :) Jännittää ja olisin malttamaton näkemään pienokaisen ensimmäistä kertaa :)

Linda ja Prosentti 7+1
 
Täälläkin opiskelija. Paljonhan meitä täällä on :) Yhet tutkintopaperit kourassa ja toisia hankkimassa. Toista vuotta käyn nyt. Voisin valmistua aikaisemmin, mutta nyt taitaa jäädä yksi vuosi koulua jos vuoden olen kotona. Toisaalta ovat sellaisia kouluhommia joita voisi kotona tehdä (jos jaksaa).. Nyt ei ainakaan yhtään ylimääräistä, hyvä kun saa välttämättömät tehtyä :headwall: Semmonen kiva juttu on vaan, että kahden vuoden päästä toi meidän ala lakkautetaan täällä, joten pitäis mennä 50-100 kilometrin päähän kouluun jatkamaan :|

Harmittaa kun löysin kivat yhdistelmävaunut (käytetyt sellaiset), mutta ovat kuulemma liian tyttömäiset. Pöh :(

Laittaa muutes masukuviakin jossain vaiheessa :p


Satiu & Pikkustidi 7+0 JEE POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisessä neuvolassa ei me tehty mitään muuta kuin täytettiin neuvolakorttia. Ei katsottu mitään verenpaineita, ym. Keskusteltiin vain. Seuraava mulla olikin rv 19.. Sitten vasta kuunneltiin.

Masukuvia joutuu varmaan muutaman kuukauden odottamaan että saadaan kasvatettua kuvanarvoinen :D Nythän se on vain turvotusta.
 
Viimeksi muokattu:
Influenssarokotteesta mä otin joku kuukausi takaperin omani, kun koulun puolesta sen sai tosi kätevästi ja olen menossa tammikuussa päiväkotiharjoitteluun, joten otin ihan senkin takia.. :)

Masukuvista mähän oon ottanu viikottain kuvia tästä turvotuksesta, on sitten kiva nähdä, missä vaiheessa turvotus kaikkoaa ja tilalle kasvaa oikea vauvamasu :heart:

Tänään kerrottiin mun äidille vauvasta. Annettiin joulukortti ja sen kanssa sitten lahjapaperiin kääritty kehys, jossa oli ultrakuva. Äiti alko itkemään ja kysy, että onks tää tuolla osoittaen mun mahaa :D
Sano ottavansa töistä kesäloman heinä-elo-syyskuulle, että voi olla mun apuna sitten :) Ihana! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. Pikkuveljeni (vanhempieni iltatähti) 9v. huusi, että valehdellaanko me, jos valehdellaan, niin hän kyllä suuttuu :LOL:
Ihan senkin takia toivoisi, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka, kun tuo pikkuvelikin tietää. Ikävä olis hällekin kertoa, ettei vauvaa tulekaan.. :( Kun ei sen ikäisen pitäis vielä sellasista tietää...
 
Työ/opiskelu: Olen hoitovapaalla työelämästä, eli työpaikka mihin palata löytyy, mutten tiedä aionki palata kyseiseen työhön. Onneksi nyt on aikaa miettiä. Minulla on tähän ikään (24v) mennessä kerennyt saada kolme ammattia itselleni. :)

Mulla ekassa neuvolassa: Katsottiin paino, mitattiin verenpaine, piti antaa pissanäyte. Puhuttiin tietysti tulevista ultrista, sokerirasitustestistä jne. Antoi myös jotain samoja lippu lappuja kotiin luettavaksi mitä esikostakin. Ei siis mitään ihmeitä. Seuraava neuvola joskus rv 15 ja silloin sitten kuunnellaan sydänääniäkin jo ja mitataan kohdun korkeus.

Vaunut Meidän tarvitsee varmaan hankkia tuplat kun esikko on vauvan syntyessä vasta 1,5v.
Ja kun kakkosta odottelen niin puhuttiin vähän edellisestä raskaudesta kun vaihtui neuvolatätikin.

Tänne on rantautunut aamuisin paha olo ja oksentelu, päivisin väsyttää ja nukunkin 2-3h päikkäreitä kun voin.

Epa ja nimetön 7+2
 
Rakenneultra niillä viikoilla millä se suurimmalle osalle tehdään, on siis toki myös seulonta, nimenomaan niiden rakennepoikkeavuuksien. Ne, jotka on ehdottomasti sitä seulomista vastaan (eli eivät missään tapauksessa suostuisi keskeytykseen) tietääkseni saattaa mennä rakenneultraan vasta rv 24 jälkeen, jolloin rakenteet näkyykin paremmin, mutta keskeytys ei ole enää mahdollinen. Seulontoihin osallistuessa se miten niiden tulosten perusteella edetään, vai edetäänkö mitenkään on tietysti ihan odottajan itsensä päätettävissä. :) Täälläkin jätettiin siis esikoisen kohdalla lapsivesipunktio väliin, vaikka sitä tarjottiin. Tiedon ansiosta saatu tarkka seuranta ja kaikkien meidän huolien vakavasti ottaminen taas oli just mitä tarvittiin. Tällä kertaa taitaakin vähän jännittää sekin, et miten sitä osaa olla ilman sitä "erityiskohtelua" jos tällä kertaa missään ei olekaan mitään vikaa. :D

Hermot ei oo kireellä, ei ollenkaan... :D Saatoin kyllä ehkä viime yönä siirtää jo tyynyni sängystä sohvalle kun mies kehtasi väittää että muka joskus saatan unohtaa pleikkarin päälle yöksi. Ei ollu yhtään liioiteltu reaktio, väite oli nimittäin väärä! Onneks selvittiin tuosta lopulta kuitenkin. :DD

Argh, tänne on iskenyt nälkä! Tavallisesti näläntunne ei erityisemmin vaivaa, mutta nyt saattaa jo hyvin pian ruuan jälkeen kurnia vatsa. Yölläkin heräillessä meinaa olla vaikee saada unta kun on niin kova nälkä. Sit kun samalla on huono olo eikä tee mieli syödä yhtään mitään, ni järjenmenetys alkaa olla taattu. :D
 
Huomenta kaikille!
Onpas täällä vilkasta :)
Onnea kaikille hyvistä ultra-kuulumisista:heart:
Käyn lukemassa kirjoituksianne, mutta pidän itse vielä matalaa profiilia, koska nyt on vasta 5+1 menossa, ja niin alussa, etten vielä uskalla sen kummemmin miettiä tulevaa!
Oireitakaan ei ole vielä, paitsi vatsakipua öisin ja tietysti kauhee väsymys kokoajan.. luulen että vasta parin viikon päästä alkaa ilmenemään muita oireita!
Nyt olen lähdössä kouluun :)
Hyviä vointeja kaikille!
 
Vihdoin olen päässyt ketjun loppuun, kun tämä on niin vauhdilla kasvanut, ja kerkeän kirjoittamaankin.

Eli nyt kun on useita testejä tehty ja clear bluen digissäkin kehitystä tapahtunut, niin ilmeisesti se pitää alkaa uskomaan :D eli Milija/1. lapsi/LA 10.8./ ensimmäinen neuvola 2.1./

Oireita on aika vähän. Tissien arkuus on lieventynyt kovasti, väsymys on vaihtelevaa ja kun syö pikkuisen vähän väliä niin ei tule huono olokaan. Välillä tuntuu että keksinköhän vaan näitä oireita, mutta kai se on vaan uskottava että on oikeasti syy niihin :)

Me osallistutaan varmaan kaikkiin tutkimuksiin, paitsi se lapsivesi tutkimus varmaan skipataan ku ei haluta mitään riskiä että menis kesken.

Opiskeluista/työtilanteesta sen verran että alan vaihto kiinnostaa, mutta nyt se jäää sitten hamaan tulevaisuuteen. Tällä hetkellä määräaikaisessa työsuhteessa.

Tilan tarpeesta: Ollaan juuri ostamassa taloa, joka on suuri meille kahdelle ja sitä vähän panikoinkin tuossa ennen kuin oli mitään tietoa tulevasta. Toivossa oli, mutta koskaanhan ei voi tietää miten käy. Eli tilaa kyllä pitäisi olla riittävästi meille ja kahdelle karvakorvalle :)

Ja tosiaan koiria on kaksi 21kg ja 10kg. Isompi on kyllä niin tottelevainen ja pehmeä että en usko sen kanssa ongelmia tulevan. Pienempi taas on hyvin innokas joten sitä on seurattava tarkemmin. Ja toki seurataan isompaakin :) Täytyy vaan miettiä, jos sinne asti päästään että nyytin kanssa laitokseta kotiin tullaan, niin miten tapahtuu esittely koirille.

Mitään vauvan tarvikkeita ei olla hankittu ja mahdollisimman paljon pyritään käyttämään vanhoja/kierrätttyjä. Minun vanha pinnasänkykin on tallella :) Mutta hankintoja tehdään sitten vähän kesemmällä.

Isovanhemmille kerrottiin perjantaina kun tuleva isä oli niin malttamaton että kärtti kokoajan josko voitaisiin jo kertoa :D Alunperin oli tarkoitus kertoa vasta jouluna, mutta silloin kerrotaan sitten tuleville täteille ja enolle. Isovanhemmat sai vähän etumatkaa. Muutamalle ystävälle, jotka ovat tietoisia meidän vaikeuksista ajattelin kertoa kun seuraavan kerran nähdään. Mukavampi kertoa kasvotusten kun minkään välineen kautta jos vaan mahdollista. Avoimesti kerrotaan kaikille kun keskenmenon riski pienenee ja ultrassa on todettu että siellä kyytiläinen on :)

Minulla ei varmaan ihan heti näy vatsa kun alkuperäinenkin on sellainen pömpän mallinen että jos se kasvaa niin ajattelevat vaan että olen lihonnut. Pyrkimyksenä olisi saada mahd vähän lisää painoa, siis ylimääräistä. Eli normaalit ruokailut ja herkut tarkassa syynissä...ainakin heti joulun jälkeen :)

Oletteko muuten muut uskaltaneet jatkaa urheilua ihan normaalisti? Harrastin kahvakuulailua ennen plussaa, mutta sen jälkeen tuntui että vain kävely ja jooga ovat tarpeeksi rauhallisia :D Toki joogaa en ole koskaan harrastanut mutta mielikuva siittä on rauhallisen seesteinen :) Ja mies on vielä enemmän peloissaan että tämä tippuu kyydistä joten hän varmaan antaisi minun tehdä vain mielikuvaharjoittelua :D Täytyy ainakin siellä neuvolassa keskustella asiasta, mutta eikö se Eva Wahlströmkin reenannu aika pitkälle?

En nyt muista onko muita aiheita ollut, mutta pyrin kirjoittamaan useammin niin ei tule näin pitkää sepostusta :)

Niin joo Kaikille plussanneille ja ultrassa käyneille :flower: hyvistä uutisista. Tsemppiä vuodoista kärsiville ja kärsivällisyyttä ultraa ja neuvolaa odottaville :)
 
Huomenta!

Plunderbunny: Ihan sama juttu, nälkä iskee, keskellä yötäkin, mutta sitten samaan aikaan ei tee mieli mitään. Mulla on nykyään vähäsokerista mustaherukkamehua muki vieressä öisin, juon siitä, jos herään nälkäisenä niin jaksan aamuun.

Vielä muutama yö ultraan. Jotenkin semmonen realistis-pessimistinen ajatus iski päähän, että tästä meidänkin joukosta tilastollisesti ajatellen jotkut joutuvat mahdollisesti pettymään. Jollain tasolla haluan siis itse valmistautua siihen ajatukseen, että uutiset eivät välttämättä ole hyviä.

Mun VHH-odotusta pikkasen häiritsee se, että mun tekee ihan älyttömästi mieli perunoita! En siis vuosikausiin ole syönyt perunaa, ja nyt ehkä parasta mitä tiedän, on lohikeitto pehmeillä perunoilla, tai muussi ja lihapullat. Käsittämätön mieliteko... Makuaisti on ihan eri muutenkin, kaikki ennen hyvä maistuu nyt pahalta... esim. lihajalosteet (makkarat tai ns. "saarioisten lihapullat") ovat saaneet kamalan sivumaun. Juustot maistuu tosi voimakkaalta ja ainoa, mikä menee on Oltermanni. Parasta on ehta kala, liha, keitetyt munat ja kaikki raikas (=kasvikset ilman salaatinkastikkeita). Heti jos on jotain ihme aromia mukana, niin öäks. Nii, ja ruisleipä voilla - omnomm.

Seulonnoista - en usko, että meillä on mitään syytä kieltäytyäkään.

Kohta on joulu ja pääsee kertomaan sukulaisille toivonmukaan hyviä uutisia :) Miehen kanssa puhuttiin asiasta eilen ja ehkä sekin alkaa lämmetä ajatukselle kertomisesta...

Ainiin. Pariin asiaan on pitänyt kommentoida jo aiemmin.

Asumisjärjestelyistä. Me ei varmaan vielä muuteta mihinkään tästä, makkarissa on tilaa vauvallekin ja vuoroviikoin asuvalla pojalla on oma huone. Haaveissa on tietty se oma rivitalonpätkä tai muu maan tasoinen asunto, mutta näillä seuduilla se voi jäädä haaveeksi. Nyt on aika hyvä tässä.

Opiskeluista/työstä. Oon jo ehtinyt siihen ikään, että olen pysyvässä virassa, mutta olin ottanut ensi vuodesta osan vapaata tehdäkseni jatko-opintojen opinnäytteen valmiiksi (tai ainakin eteenpäin). Nyt sitten on niin, että laskettu aika on sopivasti tuon opintovapaajakson päätteeksi eli mun ei tartte jaksaa virkatöissä pönöttää enää kuin pari kuukautta ja sitten olen vapaa apurahatutkija ja voin kasvatella mahaani yhdessä väikkärin kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille =) ja tietty onnittelut <3

Huhhuh...mulla on kokoaja iha kaamee olo,tai ei kokoajan mut aaltoilevasti melkee kokoajan pitkin päivää.Kaikkee tekee mieli syödä mut sit ku oon ottamas jotai ni alkaa oksettaa.Eilen söin aamulla väkisin ja loppupäivästä en vaa kyenny mitää syömää ku alko ällöttää heti ku näinki syötävää.Nytki aamul söin munakkaan,kauheesti teki mieli mutku sain sen valmiiks söin sen pitkin hampain..Ei vissii tarvii taas loppupäivästä syödä.Eilen tein myös joulutorttuja,en oo koskaa niist tykänny ite mut eilen ku sain ne levyt levitettyy pöydälle ni meinas oksu tulla..
 
Pippurihäntä ymmärrän ton fiiliksen. Vielä ei onneks kukaan ole joutunu jättäytymään tästä pinosta pois, mutta pidän hyvinkin mahdollisena, että se olen minä.
Ei siis ole mitään syytä epäille etteikö tuolla joku pesää rakentaisi ja asiat olisi hyvin, mutta kai olen niin skeptiseksi muuttunut kahdenvuoden yrityksen aikana, etten usko ennenkuin lapsi on rinnoilla.
Tän kahden vuoden aikana kun on oikeasti niin monesti huomannut miten julma elämä voi olla..


Treenaamisesta E.W tais melkein synnärille asti treenata, mutta toisaalta se on ammattilainen niin ymmärtäähän sen.
Vissiin suositus on jatkaa harrastuksia niin pitkälle kun hyvältä tuntuu (toki just esim tossa potkunykkeilyssä mitä minä harrastan niin ei pitäis enää riskejä ottaa sen suhteen että iskut kohdistuu vatsaan)
Itse ajattelin kyllä jatkaa potkista.. tosin potkien ja lyöden säkkiä siihen saakka kunnes kroppa oikeasti sanoo no go!
Uusia haastavia lajeja ei mun ymmärtääkseni raskausajalla suositella, koska lihakset ja kroppa ei oo tottunut niihin.. esim potkunyrkkeilyssä kropan kiertoihin ym.

Uusille tervetuloa!!

Täällä kärvistellään flunssassa. Ei oo kuumetta, mutta kurkku aivan julmetun kipeä ja vähän räkis.. kuumaa mustaherukkamehuja ja bafucinia koetan tässä nauttia, jotta saa tuon kurkun paremmalle tolalle.
En ihan vielä olis halunnut alkaa perehtymään näihin raskauden aikana käytettäviin flunssa-tuotteisiin :)

Eilen tuli hassuja "tuikkasuja" oikealle puolelle alavatsaa.. ihan kun pieniä sähköshokkeja (tai voisin kuvitella että esim akupunktioneula tuntuu sellaiselta).. säännöllisesti varmaan 3:n sekunnin välein minuutin verran.
En tiedä mitä oli, mutta tokkopa mitään huolestuttavaa kuitenkaan.

Vatsaa myös muutenkin välistä "särkee". Ei siis kovasti mutta vähän on sellasia jänniä jomoja. Varmasti nämäkin ihan normaaleja, koska ei tee kipeää, eikä ole vuotoja ja on vaan sillontällöin.

Pieni toivottavasti vaan rakentaa pesää :)
 
Treenata saa samalla tavalla miten ennenkin, lopussa tietenkin vähän rauhallisemmin ja jos alkaa supistella, pitäisi rauhottua. Eli jos olet lenkkeillyt voit jatkaa sitä, mutta mielellään ei saisi aloittaa uutta urheiluharrastusta (paitsi joogat ym) raskaana :D

Itse tein seisomatyötä JA fyysistä työtä ihan äitiyloman alkuun. Supistelut alkoivat siinä rv 14 ja jatkuivat ihan loppuun saakka ja poju syntyi 10 päivää la jälkeen. Kipuja ei ollut, joten tiesin että voi jatkaa kahta duunia ilman huonoa omaatuntoa.

Mä tossa aikasemmin kirjottelin hormoneista. Mulla on varmaan joku hormonihäiriö, kun olen aina ollut tosi temperamenttinen ja suutun helposti,mutta heti kun tulin raskaaksi ekan kerran, olin rauhallinen kuin lammas. Suutahdin vain väsyneenä (silloinkin en edes kunnolla) ja olin kärsivällinen kuin mikä.. En itkenyt koskaan eikä mitkään mielialat heitellyt. Synnytys oli ohi ja muutuin ihan hirveeksi. Masennuin ja meinatttin erota, kun riitelin joka ikisestä asiasta ja olin kuin raivohullu. Lopetin imettämisen silloin kk sitten ja se vähän helpotti, mutta heti kun pamahdin paksuksi, olen taas rauhallinen.. Mitähän ihmettä? Enää ei itketä, ei ole vihantunnetta, tai raivoa. Olen kuin normaali ihminen.. Taidanpa käydä psykologilla kysymässä onkohan mulla häikkää jossain hormoneissa?

Ei oireita vieläkään...

Nenja & A 5+5
 
Mä en nyt hirveesti jaksa muiden kuulumisia lukea.. Katon ne tarkemmin myöhemmin. Onnea kuitenkin hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Oireista: Mua väsyttää niin maan per.....sti! Menin eilen nukkumaan ysiltä ja heräsin pari tuntia sitten. Mä kyllä rakastan nukkumista, mutta mun muu elämä kärsii jo sängyssä tursottamisesta. Ja sitten kun jaksan olla valveilla pari tuntia niin kiroan ja kiukuttelen pahaa maailmaa! Mies jo uhkasi lähteä ja tulla takasin vasta kun lapsi on syntyny. :ashamed: Muita oireita mulla ei sitten ookkaan. Jospa nämäkin vähenee sitten joskus.

Painonnoususta ja masukuvista: Onko teillä jo alkanu paino nousemaan..? Mulla on maha vaan epämääräsen näkönen möhkö, eikä se paino vieläkään liiku mihinkään. En taida masukuvia ottaa, ainakaan vielä.. ehkä sitten kun alkaa se oikea pallo muodostua.

Harrastuksista: Ratsastushan multa loppu nyt kokonaan. Sekä keskenmenon pelosta että kivuista. :( Ennen raskautta tykkäsin paljon käydä kävelemässä ja juoksemassa koirien kanssa. Nyt vaan oon maannu niinku lahna sohvalla, kun väsyttää. Ehkä sekin liikuntainto palaa vielä. :)

Koirista vielä: Mulla siis on 2 metsästyskoiraa, jotka painaa jotain 25-35kg väliltä. Aion ne laittaa aluksi häkkiin pihalle kun lapsi tulee. Luulen ettei vanhempi koira uskalla olla vauvan kanssa niin hyvin kuin nuorempi. Onneksi nuo on tottunu olemaan kesät talvet ulkona niin ei oo sen suhteen mitään ongelmaa. :) Ja tilanteen mukaan eletään. Oon myös ajatellu lapsiporttia sisälle, että jos koirat haluaa sisällä olla rauhassa niin sillä saa rajattua aluetta.

Nyt aion mennä takasin unilinnaan ja herätä vasta elokuussa! :snotty:

Zanizipp ja masuasukki 7+1
 
Milloinkohan on aika hakeutua uudestaan lääkärille tän oksentelun takia? Eilen oksensin liki sata kertaa, vasta iltapala pysyi sisällä ja tänään ei ole pysynyt mikään. Saikullahan tässä jo yrjöämisen vuoksi ollaan, mutta kuinka nopeasti on mentävä sitten ihan lääkäriin?

astrolabe ja Thor-Erik 6+4
 
Onnea plussanneille :)

Mekin käytiin jo ultrassa, viime torstaina. Gyne kun halusi ultrata ennen joulusulkuja. Ultrassa näkyi ruskuaispussi, joten ilmeisesti tuulimunasta ei ole kuitenkaan kyse. Tai näin gyne sanoi. Neuvolaan on aika sitten 3.1.

Oloja on kanssa, tänä aamuna ei laatoitustouhut olleet kovinkaan kaukana. Hirmu huono olo ajoittain, tai tulee aaltomaisesti ja ihan uskomaton väsymys. Töihin pitäisi kammeta itsenä.. Hieman pelottaa alkava viikko, että jos tuo pahoinvointi yltyy, niin miten ihmeessä pystyn töissä olemaan...
lämmöt oli eilen hirmu koholla 37,6, nyt taas laskeneet lähemmäksi 37.. Tasaisesti se kuitenkin pitää tuota 37-37,2 yllä koko ajan. Normilämmöt kun on alle 36, niin on olokin kyllä tuon mukainen. Tällaisillä päivittelyillä tähän päivään.
 
Hei

Pikkuhiljaa itsekin tänne kurkin. 10.12 plussattu :) Itselle tämä on jo neljäs raskaus ja uudelle miehelle ensimmäinen. Elikkäs laskureitten mukaan 22.8 olis LA. Mutta rauhassa odotellaan. Oireita ollut jo ennen plussaa rintojen arkuus ja alavatsan nippailut. Sama on nyt jatkunut, paitsi kovempina. Rinnat on jo turvonnu, samaten vatsa.. Illalla ja aamulla pientä öklötystä ollut.

Leijona mamma & masuasukki 4+4
 
Ambro, pippurihäntä tunnistan kyllä noista ajatuksista itteni. Aluks olin ihan jee jee, meille tulee vauvva, mut sit tuli taas tää pessimismi esiin. Noh, ultra helpotti kun näki sykkeen ja että siellä ylipäätään oli ketään. Mut nyt sit iski taas, mitä jos se ei tosta sit kasvakkaan? Tai jos olen yks niistä joka täältä ryhmästä joutuukin poistumaan.. Sanoinki äidille tänään, että kamala ku ensin odotat kovasti että tulee raskaaksi ja vähä ehkä pelkääkin alitajunnassa lapsettomuutta ja sitten kun raskaaksi tulee, niin sama pelkääminen jatkuu.. Aina vaan "mitä jos".. :( Jotenki oon sit ollu tosi poikki, hirveen stressaavia nää ajatukset.

Tänään on sit oksennettu oikeen kunnolla. Nenästä vuotanu verta jo pidempään kun tulee oksennukset nenänkin kautta ulos. Noh, menimpä sit vetäsee hesen kerroshampparin, ei tehny kuulkaas ihmiset hyvää se :D Vatsassa on tuntunu tänään aika koviakin polttavia tunteita hetkellisesti, josko sielä kuitenkin pikkunen kasvais =)
 
Tervetuloa miunkin puolesta uusille plussaajille :flower:

Enpä kyl hirveemmin oo jaksanut kyllä täällä käydä kun oon niin rakastunut tuohon meidän wc-pyttyyn ja sen halailun jälkeen sit oonkin tosi väsynyt.
Kävin ostamassa perjantaina pahoinvointirannekkeet, mutta ite en kyllä huomaa niistä olevan minkäännäköistä apua ! Onneksi tiistaina ois neuvolaan eka käynti, saa vähän sydäntä purettua sillä oon aika henkisesti väsynyt tähän 24/7 oksenteluun.

Tsemppiä teille kaikille, jotka kärsitte ihanasta pahoinvoinnista ja ISOT ONNITTELUT ultrassa käynneille :)

Niinu ja muru 7+2
 
Täällä on oltu koko viikonloppu muuttoapuna ja nyt väsyttää niin paljon, haluttais vain syödä ja nukkua :D
Siinähän väki innostu viettään tupareitaki samalla ja halusivat lähteä "yksille", kohta huomattiin olevamme yökerhossa. Ei tosiaankaan paras paikka katella selvinpäin sitä menoa. Ja ne juomat haisi niiiiin pahalle

Mitäs jouluruokia aiotte väittää? Itse jätän ainakin graavilohen väliin, onkohan jotain muuta mitä ei saisi syödä?

Sain perjantaina varattua neuvolaan ajan. Eli 2.1. Mennään kattoon millanen neuvolantäti meille tulee.

kertomisesta vielä, mies ei malttanu olla kertomatta uutisia kun nähtiin minun vanhempia viikonloppuna. Nyt siis tietää minun sisko ja vanhemmat ja yksi kaveri. Muille kerrotaan sitten myöhemmin jos vaikka maltettais olla hiljaa välillä :D

Uusille plussailijoille onnea ja tervetuloa mukaan :)
 
Ai niin, muutama juttu taas unohtu....

seulontoihin osallistutaan ihan varmasti, hyvä varautua etukäteen jos jotain onkin hullusti ja samalla saa nähdä pikkuisenkin :D

Ja liikuntaahan saa ja pitäisikin jatkaa samaan malliin vielä pitkään. Vaan miten pääsis ylös sohvalta ko niin paljon väsyttää...
 
Toivottavasti kaikilla on sujunut viikonloppu mukavasti! Meillä on tehty lumitöitä molempina päivinä, kokkailtu, katseltu leffoja ja ihan oltu vaan :) Rakastan näitä vapaita viikonloppuja! Tänään sain täytettyä neuvolalapun ensi viikkoa varten. Oli siellä muutama kinkkinenkin kysymys, mm. en ymmärtänyt (googlettamisen jälkeenkään) mitä tarkoittaa kysymys Perhesuhde. Onko siis sama asia kuin siviilisääty? Ihmeellisiä termejä..

Pientä huolta on aiheuttanut oksetuksen väheneminen. Siitä kai pitäisi olla vain iloinen, että on mukavampi olla, mutta itseäni kyllä heti pelottaa onko tuolla alhaalla kaikki hyvin. Onneksi ultra on torstaina, jos sitten saisi jotain selvyyttä näihin pelkoihin.

Liikunnasta, lenkkeilen pari kertaa viikossa ja pidän liikunnat varmaan samanlaisina kuin ennenkin. Aikaisemmin kävin BodyJamissa kaksi kertaa viikossa, mutta työkuvioiden takia se on jäänyt. En varmaankaan aloita sitä nyt uudestaan, koska se on melko rankkaa ja kestävyys oli koetuksella jo ilman raskauttakin.
 

Yhteistyössä