Elokuun mussukat joulukuussa <3

Ei muakaan niiiin pelota se synnytys, enemmänkin jännittää, kun tuo ensimmäinen tuli niin nopeasti ja kaikki kävi niin äkkiä. Jäi vähän huono fiilis siitä, mutta toivotaan että tämä kerta menee mukavemmin.

Hirvee vaunustressi iski heti.. Ostettiin just uudet emmaljungat ja nyt ne joutuu myydä pois ja ostaa tuplat.. Eli jos joku haluaa ostaa uudet emmaljungan nitrot kesällä, täältä löytyy ;)
 
Täällä edellisen nimimerkin: neljäskö takaa löytyy Elo yllätyksen odottaja.

Tässä kierrossa jouduimme turvautumaan jälkiehkäisypilleriin, mutta tässä sitä ollaan, elokuisten pinossa..
Tänään plussattu, oireita ollut jo pari päivää sekä tunne että vauva tulossa vaikka ei niin iloinen yllätys näin heti olekaan.
Keskeytys ei tule kyseeseen kummankaan mielestä kun jo 4 lasta löytyy sekä muutamia keskenmenoja-

Elo yllätyksen vauvan laskettu on 11.8 laskurin mukaan, Viides lapsukainen tulossa ja NKL tulee olemaan synnärinä, ikää minulla 30v

Meillä siis 9,5v poika, viikon päästä täyttää toinen poika 8v, tyttö 4,5v sekä 11kk tyttö joka juhlii kanssa joulukuussa synttäreitään.

En tiedä mitä tässä oikein kirjoittaisi, ajattelin tänne kuitenkin liittyä jos vaikka joskus ehtisi juttua jakamaan. Työelämässä olen, juuri vakkaripaikan sain ja nyt tämä uutinen sitten :xmas:
Näillä mennään ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille :wave: ja voikaahan hyvin!!! :heart:
 
Täälläkin uusi ilmottautuja :)
Eli:
sydänx3 3.lapsi ja synnytys sairaalana varmaa ls ja la näilläkymin 10.8

Tosissaan tämä on kolmas meille. Aikaisemmat ovat 3,5v ja 2v. Tänään plussattu ja viikoja ois nyt 4+6? Mulla on aika epäsäännölliset menkant ollu niin mennää nyt aluks vaikka tolla päivällä ja katotaa mikä päivä ultrassa tulee olemaan. Mahan jomotusta ollu ja koko ajan ajattelee että ne menkat alkaa kohta. Oireita ollu jo viikon varmaa, mutta en oo uskaltanu aikaisemmin testiä tehdä. Maha on iltaisin kun jalkapallo jo :D :D

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu. :) Lasketuksi ajaksi näin alustavasti 10.8.
Mena77/2. lapsi/35v./VKS

Esikoispoika 7 kk tällä hetkellä eli n. 1,3 v tulisi ikäeroksi.

Plussasin alkuviikosta ja positiivistahan se näytti. Ensimmäinen tuli sattumalta, kerran jäi ehkäisy pois. Nyt toisesta päätettiin tässä syksyn aikana että saa tulla jos on tullakseen. Hieman jännittää miten tässä käy, mutta luottavaisin mielin eteenpäin. Ensimmäisen kanssa murehdin ihan kamalasti, vasta puolenvälin jälkeen uskalsin nauttia. Nyt aion nauttia alusta lähtien, enkä murehtia asioita joille en mitään voi. :)

Hyvää viikonloppua!
 
Mä odotan synnytystä,musta se oli kivaa =) Mulla on eka synnytys(käynnistys)kestäny vajaa 4 tuntia vaikka sillo mulle sanottiin et menee ainaki 12 tuntia..no ei menny lähellekkää.Tää toka synnytys kesti pikkasen reilu 4 tuntia
 
Mäkin odotan synnytystä, koska toisesta synnytyksestä jäi niin hyvä mieli, kun kaikki sujui hyvin ja tuntui, että kontrolli oli täysin mulla. Mä kyllä jännitin toisen lapsen odotuksen aikana synnytystä koska esikoisen synnytys oli rankka ja kipeä.

Kivaa viikonloppua kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Avaruuskissa
Kovasti yritin taas uusia lisäillä,edelleen huhuilkaa jos joku unohtui :)

Synnytys aavistuksen jännittää. Edelliset olleet melko nopeita ja viimeeksi kätilö oli melko välinpitämätön,näin häntä ehkä 10min koko synnytyksen aikana (olin vajaa 2 tuntia sairaalassa).

Mun olo on ollu koko päivän tosi järkyttävä :X Oksettaa heti jos ei koko ajan syö jotain ja väsymys on tullut jäädäkseen! Olen nukahtanut joka ilta kun olen nukuttanut noita lapsia,äsken just heräsin tuolta poitsun vierestä :D Ja lähden samantien jatkamaan unia. Piti vaan käydä yllättäen syömässä kun meinas oksennus taas tulla.

Niinuliini_ ja tiitiäinen 6+0
 
Myönnän, että synnytys mietityttää kuten Niinuliini_a, Kemaita, Avaruuskissaa jne.

Esikoista aloin synnyttää maanantai-iltana ja syntyi keskiviikkoiltapäivänä, kun taas kuopuksesta vesien menosta syntymään meni himpun yli tunti.
 
Hitsi...mua nyt mietityttää toi varhaisultra...tekis toisaalta mieli peruu se..eipä sillonkaa ollu tollasta ku esikoista ootin ja hyvin pärjäsin ilman.Kuopusta ku ootin ni menin mielenrauhan takia ku oli vähä veristä vuotoa...nyt ei oo VIELÄ ainakaa ollu mitää tollasta...ku ei sinne np ultraankaa nyt nii pitkä aika olis enää..säästys rahat jajaja..argh ärsyttävä tällänen ku en osaa päättää
 
Avaruuskissa, onko teillä eka ultra kunnan puolesta tuo np-ultra? Meillä on alkuraskauden ultra ja np-ultra, mutte rakenneultraa (ainakaan 6 vuotta sitten ei ollut kun viimeksi näitä palveluita käytin). Mäkin ehkä oisin halunnut aikaisemmin kuin rv8+6 ultraan, mutta en viitti reiluu satasta maksa siitä ettenkö paria viikkoa jaksais odottaa. Ostan sillä rahalla vaikka miehelle ja pojalle joululahjoja. :)

Mulla on tissit alkanu kipeytyä ja ne tuntuu koostumukseltaan jotenkin erilaisilta kuin ennen. Menkkakipuja on edelleen koko aika. Käyn tänään varmaan ostamassa pari testiä omaks mielenrauhaks...

Kerrottiin eilen miehen äidille että meidän pojasta tulee isoveli, se oli vähän uninen ja kysy että mistä me jo tiedetään että siitä tulee veli? :D hetki sillä meni ennenku tajus oman sekoilemisensa. :) se kyllä on jo pari viikkoa kyselly että onko meillä jotain kerrottavaa, joten tää ei tainnut olla mikään yllätys.

Sori pitkästä romaanista, muu perhe nukkuu vielä niin ei oo ketään muutakaan kelle turista ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nenja
Fanning, mullakin on ollut menkkakipuja pari viikkoa, mutta niin oli ekallakin kerralla et don't worry, ne kuuluu asiaan. Tissit mulla ei taaskaan tullut kipeiksi, mutta ei ne viimeksikään edes kuppikokoa kasvanut...

Mua on alkanut vaan mietityttämään, että miten mä pärjäänkahden pienen kanssa? Onko mulla enää ollenkaan omaa aikaa? Mitä jos musta tulee sellainen väsynyt, vihainen äiti jolla ei ole aikaa mennä edes kampaajalle :D

Noiden ikäeroksi tulisi 1v 5kk.. Kaksi vauvaa, jee! Onneksi mies on hyvä isä ja tekee oma osansa, mutta huolettaa silti. Mihin mä oon pääni pistänyt?
 
Nenja: Mä odotan kolmatta ja mulla tokassa maha näkyi tosi nopeesti.. Asiakas onnitteli silloin töissä raskaudesta, mistä en edes itse tiennyt vielä mitään :D

Mua ei pelota synnytys yhtään. Viime synnytys oli maailman helpoin ja ihanin,
menin ihan luomuna koko homman läpi :) Oli paljon helpompi synnyttää kuin esikoisesta kaikkien mahdollisten puudutusten kanssa.

Tohon listaan liittyen noita sairaalan lyhennyksiä niin kätilöopisto/haikaranpesä on KOS/H :)

Listalle: LA 16.8 Buster84/3. lapsi/28v/KOS/H
 
Buster84, haha voi vitsi :D Mä oon just saanut päiviteltyä vaatekaappia laihtumisen ja synnytyksen jälkeen ja en hirveen innoissaan vielä haluis ostaa äitiysvaatteita....

Sä oot ollut haikaranpesässä aikaisemminkin? Olisin halunnut viimeksi mennä, mutta se vaan sitten jäi.. En oikein tykännyt yhtään kätilöopiston tavallisesta osastosta, kun mulla oli 4 eri kätilöä + opiskelijaa loppujen lopuksi eikä neuvottu mihinkään suuntaan.. Mulla la 15. tai 16.8 kanssa ja aattelin jos tällä kertaa hakisi sinne haikaraan :>
 
Nenja: Oon ollut molemmilla kerroilla haikaranpesässä. Se on ollut tosi ihana paikka synnyttää. Varsinkin viimeeksi kätilö oli niin ihana ja sai mut just synnyttämään ilman puudutteita ja siitä jäi niin hyvä fiilis :heart:
Sit se tuli vielä synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä juttelemaan synnytyksestä osastolle. Osastolla oli kanssa tosi ihanat kätilöt ja aina sai apua, kun tarvitsi. Suosittelen ehdottomasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nenja
Paljon onnea kaikille plussanneille!

Miun eka synnytys meni jotenkin niin että lauantai-illasta keskiviikkoaamuun tuli supistuksia 6-15 min välein vaikkei synnytys vielä ollu alkanu. En saanut kahtena yönä nukuttua ja piti käydä välillä sairaalassa nukkumassa, ne anto sellasta lääkettä että sain nukuttua. Tiistai-iltana jäin yöks ja illalla meni osa vesistä. Keskiviikkoaamuna lääkäri puhkas kalvot ja synnytys alkoi. 5 senttiin meni aika nopeesti mut siitä eteenpäin n. 10 tuntia. Tuskaa oli kun ei puudutus auttanu mitään ja kuume nous 39 asteeseen. Mut sit iltamyöhään ku sain alkaa ponnistaa niin meni hyvin vaikka voimat oli aika loppu.

Silti odotan tätä synnytystä, oli se sen arvosta. Ja jottenkin uskon ettei tämä kestä yhtä kauan :)

Mie laskeskelin että ikäeroa esikoiseen tuli 1v 3-4kk, tämä täyttää parin viikon päästä 8kk.

OIreista sen verran et niistäessä verta tulee nokasta ja hampaita pestessä ikenistä (sama ku viimeks), päähänkin on koskenut joka ilta ja välillä repäsee alavatsasta. Ei vielä ainakaan pahoinvointeja.

Eilen oli pakko tehä taas yks testi, vahvaa viivaahan tuo onneks näytti, viimeks oli vielä haaleempi kun toinen :)

17. päivä ois se neuvola. Mie asun pienellä paikkakunnalla ja en tiiä onko täällä sit enempi aikaa neuvolantädeillä ku täällä ainaki viimeks katotiin ultralla ekalla käynnillä. Katto vaan että on oikeessa paikassa ja sydän lyö. Sit varailtiin aikaa np-ultraan .n kuukauden päähän.
Toivottavasti tämä eka käynti menee samalla tavalla, muuten on vissiin pakko mennä yksityiselle varhaisultraan :D

Hyviä vointeja kaikille!!

maria rv 5+1
 
Uskaltasko tulla kurkkimaan..
Vastikään plussasin lapsetomuushoidoista. En ole niitä täällä kirjoitellut, mutta lyhyesti alkioita siirrettiin marraskuussa kaksi ja siitä tein ekan plussan pp8. Takana on monta tuloksetonta hoitoa ja esikoinen reilu kolme vuotias, myös hoidoilla tehty. Matkaan mahtuu muutama lyhyeen loppunut raskausyritys :(
Viiva vahvistui jollain tapaa, verikoe pp12 oli 100. Ei ei mikään huimaava mutta viiterajoissa. Nyt menossa 5+4 ja tein vielä testin. Nyt viiva tuli ennen kontrollia ollen yhtävahva kontrollin kanssa. Toivottavasti se kertoo tarpeellisesta hormonista.

Hieman (lievästi sanottuna) siis paniikkia ja pelkoa ilmassa, tuulimunaa ja km pelkään. Klinikka kuitenkin peukutti eikä pitänyt mitään jatkokontrolleja tarpeellisena.

Oireita ei ole juurikaan, ei ainakaan niitä mitä raskauksissa mulla yleensä. Esikoisesta tissit oli jo isot ja kipeät ennen testiä, nyt ne on samanlaiset pehmot kuin 365 päivänä tähän asti. Saa hyppiä ja pomppia ja vaikka lentää mut mitään ne ei tunne. Välillä aavistus kipuilee ja häviää samantien. Samoin etomista oli tähän mennessä jo reilusti. Nyt ainoat oireet on väsymys ja mielialan heittely raivosta itkuun, välillä ailahtaa ällötya.

Ultra on vasta 7+2 eli siihen saakka paniikissa.

Ihanaa pakkaspäivää kaikille! Lueskelen teidän vaiheita tässä ajan kanssa.

Muoks. joo, maha oli mullakin pallo testien teon aikaan, nyt se on normaali littana. Illaksi vähän pullistuu. Niin ja l.a olisi 6.8 jos kaikki menisi ok :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussasta kaikille uusille, ja erityisonnittelut haluan sanoa Raastinraudalle, kun teillä noin pitkä ja vaikea yritys!

Tärppäämisistä ollut puhetta täällä; meillä esikoinen sai alkunsa ekasta yhdynnästä kondomin poisjättämisen jälkeen, ja tätä raskautta on tehty melkein viisi vuotta. Eli tilanne voi vaihtua radikaalistikin samalla ihmisellä!

Peloista; mä olin plussatestin jälkeen ihan sairas keskenmenon pelosta (edellinen raskaus keväällä 09 meni kesken 7+3), ja luulinkin että meni kesken viime viikolla, mut ei se sitten mennytkään ja nyt on jostain syystä paljon rauhallisempi olo. Oireita on niin paljon, että ehkä sekin luo turvaa. Esikoisen raskaudessa ei kyllä ollut näin vahvaa ällötystä näin aikaisin. Välillä käy mielessä, että onkohan se meidän siirretty alkio jakautunut kaksosiksi, kun pahoinvointi on tällaista...

Synnytyspelkoa tai pelottomuutta en uskalla vielä ajatellakaan, palataan asiaan lähempänä jos sinne asti selvitään! :)

Fanning: mua nauratti kauheesti toi isoveli-juttu! Ja samoin nauroin sun sanavalinnalle, tissien "koostumus"! Hauska!

Neuvolaan yritin soittaa pe, mutta oli vissiin lomalla. Maanantaina sit uusi soittoyritys. Yritän ruinata siltä varhaisultran, koska tää kuitenkin ivf:llä tehty. Meidän omalla klinikalla se maksais 150€, ei haluttais maksaa enää ku toi hoitokin oli niin kamalan kallis.

Avaruuskissa: onnittelut ekasta raskausoireesta, vaikka ei varmaan sieltä kivoimmasta päästä! :LOL:

UniUnna ja Murunen 6+1
 
A.R
Minutkin voi tuonne listaan lisätä,aiemmin en huomannut punasella kirjottaa. Elikkäs
LA 9.8/Ensimmäinen lapsi/24v.

Eilen tein kolmannen testin ja vahvat viivathan sieltä tuli.
Pariin päivään ei ole ollut minkäänlaista oireilua ja jatkuvasti mietityttää voiko tämä olla totta,että meille tulee vauva <3 varsinkin,kun tämä tapahtui ensi yrityksellä vaikka ehkäsyä emme ole vuoteen käyttäneet.


Kertomisesta sen verran; Omalle äidille soitin heti ekan testin tehtyäni,mutta miehen vanhemmille ajateltiin kertoa jouluna. Kavereille vasta myöhemmin,kun itsekkin tietää että kaikki on kunnossa.

Mukavaa viikonloppua kaikille mahan kasvattajille :)

A.R 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: mariijja
Tulin hiukan uteliaana kurkkimaan tänne ;)

Listaan meikäläistä ei tarvitse vielä mitenkään lisäillä.. ajattelin että josko sitten ensimmäisen ultran jälkeen :)

Täällä suurinpiirtein menossa 4+6 joten aika alussa ollaan vielä.
Kyseessä siis ensimmäinen ja todella toivottu vaavi :heart:

Viime maanantaina (illalla) tein testin kun kuukautisia ei alkanut kuulua.. plussaahan se näytti.
Tiistaiaamuna tein vielä varmuuden vuoksi toisen testin aamuvirtsasta ja plussaahan se näytti taasen :)
Päivällä oli ihan oman mielenrauhan saamiseksi käytävä vielä verikokeessa :D

Avopuolisoni kanssa ollaan oltu ihan pilvissä :)
Hänkin halunnut lasta jo pitkään, mutta eipä ole oikein ollut sen aika.
Olemme 26.v (minä) ja 31.v.
1.11 jätin e-renkaan pois, joten näköjään tärppäsi sitten ekalla kierrolla :whistle:

Itselläni oli/on edelleen seuraavanlaisia oireita:
- rintojen aristus; onneksi on loppunut jo, tuntui että pienikin hipaisu oli viedä nännin mukanaan
- alavatsakivut; pari päivää sitten loppui n. 3 päivää kestäneet alavatsakivut.. juili vuorotellen kummallakin puolen
- pahoinvoiti; sitä tuntuu olevan vähän joka päivä, ei niinkään okseta mutta on sellainen "vellova" olo vatsassa
- huimaus; välillä tuntuu kovinkin huimaavan, tv:ssäkin tekstit menevät hiukan sumeiksi.. ei muuta kuin jalat kohti kattoa :)

Onnea kaikille odottaville äideille :)
 
  • Tykkää
Reactions: mariijja
Pahoin vointi todellakin on alkanu kunnolla. Kiva nieleskellä koko ajan ettei oksu lennä. En oo aikaisemmissa raskauksissa edes oksentanu, mutta tytön odotusaikana pahoinvointi oli voimakkaampi ja alkoi ennen testin tekoa jonka tein muistaakseni heti kun menkat ei alkanu. Rinnat on perkuleen kipeet ja taitaa kyllä rintsikoista tissit pulpahtaa ulos kohta :) Kivasaada tissit taas hetkeks:D Maanantaina neuvolaan soittoa. Toivon saavani neuvolan ennen loppiaista niin ois helpomi töiden takia se :D
 
kiitos kaikille.

Eihän noi oksut yms kivalle kuulosta, mut olishan se kivompi aina jos olis reilusti konkreettisia oireita. Mulla ei pahoinvointia tosin juurikaan ole ollu yhdessäkään raskaudessa, elävän esikoisen odotuksessa kaikkein vähiten. Tisseistä mä en ossaa sanoa mitään, paitti että kipeet ne ei oo. Mä olen sen verran rintava et kokoeroa ei hirveesti huomaa..

Synnytysei pelota, päinvastoin. Jos sinne saakka päästään niin odotan todella innolla ja lämmöllä. Harmittaa ettei täälläpäin sairaalat ole kovin lapsilähtöisiä, kuten vaikka Tammisaari aikanaan oli. Täällä ei saa edes vesisynnytystä :( Jos olisin rohkeempi ja saisin puolison asian kannalle, niin harkitsisin kotisynnytystä. Toisaalta olen niin mukavuuden haluinen ja stressialtis, että sairaalassa saa "huokaista" edes sen pari päivää. Kotona mä tiedän stressaavani sitte samantien siivouksista ja ruoanlaitoista :LOL:

Neuvolaan mulla ei ole hinkuja. Olen ehtiny siellä ravata ja täyttää samat paperit lähes joka raskaudessa ja nyt päätin, että menen sinne vasta kun ollaan edes vähän varmemmilla vesillä. Hirveintä on soittaa ja perua itkun kanssa neuvola-aikoja ja heitellä "pikkuhaikara paperit" roskapönttöön..

Yks aina tapahtuva "oire" mulla on tosin se, että paino lähtee samantien alas. Mä olen normaali-alipainoinen muutenkin ja nyt viikossa on taas huvennut jo n.3kg.. :O

Onko teillä kellään ollu päänsärkyä alkuraskaudessa? Mä en muista, että vielä koskaan olis ollu tällasta, tuntuu että pää halkeaa kun nousee pystyyn. Auts.
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!! :flower:

Pikaisesti tulin teiltä kyselemään, onko olemassa mitään keinoa, millä laannuttaa tätä kamalaa keskenmenopelkoa?? Kävin tuolla rauskauskiekko sivulla kirjautumassa ja siellä oli hiukan huojentavaa tietoa keskenmenoriskeistä. Viimeyökin meni pyöriessä ja miettiessä, enkä ole yleensä mikään murehtija-tyyppi :( Tänään on mahaa kipristellyt ja vuotaa hyvin keltaista vuotoa ja vihertäviä limaklönttejä, HYI ANTEEKSI ällöjutut!! Maanantaina soitan neuvolaan, mutta siellä on ikäväkseni vieläkin se sama eukko lähes kymmenenvuoden takaa, jolla ei ole minkäänlaista empatiakykyä, tuskin auttaa minua tässä "ongelmassa"
Olisi niin ihana vain nauttia tästä kauan kaivatusta vauvasta...
 

Yhteistyössä